ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
MURATKAYNAK
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Mayıs 2019 09:43
Son Ziyaret:
25 Haziran 2019 17:36
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
MURAT KAYNAK
Doğum Tarihi:
02 Nisan 1981
Yaş:
45
İl:
Ankara
Meslek:
Muhasebe
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
MURAT KAYNAK
SON 5 MESAJI
190 Litre Akvaryumda Kaç Tane Ciklet Besleyebilirm
Merhaba,
Öncelikle 1 metre , 135 Lt. ( tam 135 Lt değil açıklayacağım) akvaryum da 13 adet ciklet besliyorum. En büyüğü 10 cm x2 adet iceman, 4 adet sarı prenses ortalama 4'er cm. 4 adet mavi prenses 4 -4,5 cm ve 3 adet yunus 3'er cm. Gözlemlerime göre balıklar yaşıyor ama rahat değiller. Tüm günü saklanarak geçiren türler var. Ama yaşıyorlar şimdilik, büyüdükçe durum değişecektir. Gelelim litre değerlerinin tam hesaplanamamasına. 190 litre 85x45x50 demişsiniz. Ama cam payları, kum ve kaya oranları, suyu akvaryumun yüksekliğine göre neresine kadar doldurduğunuzun ölçümü litreyi düşürüyor. 140x50x55 akvaryumum var. 385 Litre hesaplıyoruz ama sadece 260 litre civarlarına denk geliyor. Cam ,sump, kum kaya ve dolum yüksekliğini hesaplayınca değerler değişiyor. Buna göre ; bence tam litre hesabınızı yapıp balıklarınızı birbiriyle anlaşan türlerden seçmeniz daha sağlıklı olur. Benim bir arkadaşım var 100x30x50 (1 metre) akvaryumda damızlık 15 + sarı prenses , damızlık altı 10 + yunus besleyebiliyor ama balıklar sabit biblo gibi duruyorlar. Balıkları yaşatmak ayrı hobi olarak bakıp beslemek ayrı. Bana göre 1 veya 2 cins maksimum 7 - 10 tane , maksimum 12- 15 cm arası büyüyebilen malawi türü beslemeniz mantıklı olabilir.
Merhaba,
Öncelikle 1 metre , 135 Lt. ( tam 135 Lt değil açıklayacağım) akvaryum da 13 adet ciklet besliyorum. En büyüğü 10 cm x2 adet iceman, 4 adet sarı prenses ortalama 4'er cm. 4 adet mavi prenses 4 -4,5 cm ve 3 adet yunus 3'er cm. Gözlemlerime göre balıklar yaşıyor ama rahat değiller. Tüm günü saklanarak geçiren türler var. Ama yaşıyorlar şimdilik, büyüdükçe durum değişecektir. Gelelim litre değerlerinin tam hesaplanamamasına. 190 litre 85x45x50 demişsiniz. Ama cam payları, kum ve kaya oranları, suyu akvaryumun yüksekliğine göre neresine kadar doldurduğunuzun ölçümü litreyi düşürüyor. 140x50x55 akvaryumum var. 385 Litre hesaplıyoruz ama sadece 260 litre civarlarına denk geliyor. Cam ,sump, kum kaya ve dolum yüksekliğini hesaplayınca değerler değişiyor. Buna göre ; bence tam litre hesabınızı yapıp balıklarınızı birbiriyle anlaşan türlerden seçmeniz daha sağlıklı olur. Benim bir arkadaşım var 100x30x50 (1 metre) akvaryumda damızlık 15 + sarı prenses , damızlık altı 10 + yunus besleyebiliyor ama balıklar sabit biblo gibi duruyorlar. Balıkları yaşatmak ayrı hobi olarak bakıp beslemek ayrı. Bana göre 1 veya 2 cins maksimum 7 - 10 tane , maksimum 12- 15 cm arası büyüyebilen malawi türü beslemeniz mantıklı olabilir.
Tropheus Red Moliro Yavrusu Ölümleri
[QUOTE=fma3280]Merhaba, Geçmiş Olsun...
Aşılama süresi ( 4-5 saat ) gayet yeterli. Normal şartlar da 1-2 saatte oksijensizlik öldürmez ama yavru balıklar daha zayıf ve hassas olurlar. ( ama tabii ki hava motoru her zaman açık kalmalı. Bu arada yavru tankı için bir pipo filtre kullanmanızı tavsiye ederim.) Aslında balıklar oksijensiz kaldıkların da genelde su yüzeyine çıkarlar ve ağızları ile hava almaya çalışırlar. Suyu da ana tanktan almışınız bu da doğru. Bir video koyarsanız daha net fikirler üretebiliriz.[/QUOTE]
İyi dilekleriniz için teşekkürler. Resim ve video gösteremiyorum çünkü ben de sabah 7 de uyandığımda durumu farkettim. Bu vesile ile ısıtıcıyı taktım, akvaryuma biraz daha ana tanktan su ekledim. Zaten 6 yavrudan 3 ü hareket ediyordu görebildiğim. Yavruluktan büyük , kapaklı bir kovam vardı, ona alayım falan dedim ama faydası olmaz diye o şekilde bıraktım. 6 tane de ort. 2,5 cm black kriza var 1 metrelik akvayumda ,sabah baktım onlar sağlı sollu yüzüyor Allah tan. Acaba onların yanına mı koysaydım ?
[QUOTE=fma3280]Merhaba, Geçmiş Olsun...
Aşılama süresi ( 4-5 saat ) gayet yeterli. Normal şartlar da 1-2 saatte oksijensizlik öldürmez ama yavru balıklar daha zayıf ve hassas olurlar. ( ama tabii ki hava motoru her zaman açık kalmalı. Bu arada yavru tankı için bir pipo filtre kullanmanızı tavsiye ederim.) Aslında balıklar oksijensiz kaldıkların da genelde su yüzeyine çıkarlar ve ağızları ile hava almaya çalışırlar. Suyu da ana tanktan almışınız bu da doğru. Bir video koyarsanız daha net fikirler üretebiliriz.[/QUOTE]
İyi dilekleriniz için teşekkürler. Resim ve video gösteremiyorum çünkü ben de sabah 7 de uyandığımda durumu farkettim. Bu vesile ile ısıtıcıyı taktım, akvaryuma biraz daha ana tanktan su ekledim. Zaten 6 yavrudan 3 ü hareket ediyordu görebildiğim. Yavruluktan büyük , kapaklı bir kovam vardı, ona alayım falan dedim ama faydası olmaz diye o şekilde bıraktım. 6 tane de ort. 2,5 cm black kriza var 1 metrelik akvayumda ,sabah baktım onlar sağlı sollu yüzüyor Allah tan. Acaba onların yanına mı koysaydım ?
Tropheus Red Moliro Yavrusu Ölümleri
Merhaba,
6 adet red moliro yavrusunu yavruluktan alıp, 50 cm akvaryumuma ekledim. Aşılama 4-5 saat sürdü.
Suyu büyük tanktan alıp 50 cm akvaryumuma koymuştum. Sabaha karşı hava motorunun fişini çektim 1-2 saatliğine. Bir süre hava motoru olmadan yaşamaları gerekmiyor mu? Balıklar en son tabanda yatıyorlardı. Bazısı hiç hareket etmiyor bazıları da bi hareketlenip tekrar dibe iniyorlardı. Yan yatanlar bi kalkıyor sonra tekrar yan yatıyorlardı. Isıtıcı vs de taktım ama sanırım hepsini eve döndüğümde kaybetmiş olacağım. Aklıma da havasız kalmalarından başka bir sebep sonuç gelmiyor. Gerçekten çok üzülüyorum, sonuçta can gidiyor. Sorum şu, yavru balıkları yavruluktan nasıl alacağız nasıl bir ortamda olmaları gerekiyor. Sürekli hava olacak mı sıcaklık (yaz ayları için) ısıtıcı ile mi ayarlanacak. Yavruluktan biraz büyük bir kap ayarlayıp ortama mı alıştırmalıyız? Aşılama daha uzun süre mi olacak? Yardımcı olur varsa ilgili konulara yönlendirir misiniz?
İyi forumlar.[EDIT]MURATKAYNAK,2019-06-17 10:09:11[/EDIT]
Merhaba,
6 adet red moliro yavrusunu yavruluktan alıp, 50 cm akvaryumuma ekledim. Aşılama 4-5 saat sürdü.
Suyu büyük tanktan alıp 50 cm akvaryumuma koymuştum. Sabaha karşı hava motorunun fişini çektim 1-2 saatliğine. Bir süre hava motoru olmadan yaşamaları gerekmiyor mu? Balıklar en son tabanda yatıyorlardı. Bazısı hiç hareket etmiyor bazıları da bi hareketlenip tekrar dibe iniyorlardı. Yan yatanlar bi kalkıyor sonra tekrar yan yatıyorlardı. Isıtıcı vs de taktım ama sanırım hepsini eve döndüğümde kaybetmiş olacağım. Aklıma da havasız kalmalarından başka bir sebep sonuç gelmiyor. Gerçekten çok üzülüyorum, sonuçta can gidiyor. Sorum şu, yavru balıkları yavruluktan nasıl alacağız nasıl bir ortamda olmaları gerekiyor. Sürekli hava olacak mı sıcaklık (yaz ayları için) ısıtıcı ile mi ayarlanacak. Yavruluktan biraz büyük bir kap ayarlayıp ortama mı alıştırmalıyız? Aşılama daha uzun süre mi olacak? Yardımcı olur varsa ilgili konulara yönlendirir misiniz?
İyi forumlar.[EDIT]MURATKAYNAK,2019-06-17 10:09:11[/EDIT]
400 Lt. Akvaryum İçin Yandan Sump Motor Tavsiyesi
[QUOTE=ityo39]
Yandan sump olduğu için basma yüksekliği yok 1400 litre debi pratikte 1000 litre alırsın, biyolojik filtrasyon için debinin çok bir önemi yok, özellikle de sirkulasyon için ikinci bir motor varsa...Bence başka birşey almaya gerek yok işini görecektir.[/QUOTE]
Merhaba,
Bilgilendirme için teşekkür ederim.Dün fiyat da uygun geldi , Unistar 3L aldım. Kafa motoru hariç iç filtrelerini de 100 cm lik akvaryumum da kullanırım diye düşündüm. 2. bir motor kullanmayı düşünmüyorum açıkçası, hava motoru+dalga motoru + sump motoru yeterli olacaktır sanırım. Isıtıcıyı da sump içerisine atınca, eminim ki görsellik için iyi bir alan kalacaktır. Akvaryum da bakteri oluşumunu hızlandırmak için de , kendi 1 metrelik akvaryumum da bulunan 4 sarı prenses , 4 mavi prenses i büyük akvaryuma alayım diyorum. Hem boylanırlar hem bakteri kültürü daha hızlı oluşur.[EDIT]MURATKAYNAK,2019-05-24 14:37:43[/EDIT]
[QUOTE=ityo39]
Yandan sump olduğu için basma yüksekliği yok 1400 litre debi pratikte 1000 litre alırsın, biyolojik filtrasyon için debinin çok bir önemi yok, özellikle de sirkulasyon için ikinci bir motor varsa...Bence başka birşey almaya gerek yok işini görecektir.[/QUOTE]
Merhaba,
Bilgilendirme için teşekkür ederim.Dün fiyat da uygun geldi , Unistar 3L aldım. Kafa motoru hariç iç filtrelerini de 100 cm lik akvaryumum da kullanırım diye düşündüm. 2. bir motor kullanmayı düşünmüyorum açıkçası, hava motoru+dalga motoru + sump motoru yeterli olacaktır sanırım. Isıtıcıyı da sump içerisine atınca, eminim ki görsellik için iyi bir alan kalacaktır. Akvaryum da bakteri oluşumunu hızlandırmak için de , kendi 1 metrelik akvaryumum da bulunan 4 sarı prenses , 4 mavi prenses i büyük akvaryuma alayım diyorum. Hem boylanırlar hem bakteri kültürü daha hızlı oluşur.[EDIT]MURATKAYNAK,2019-05-24 14:37:43[/EDIT]
400 Lt. Akvaryum İçin Yandan Sump Motor Tavsiyesi
Merhaba,
Genelde 1 - 2 aydır araştırıyorum ama net bir cevaba da ulaşmış değilim.
140 * 55 * 60 (ya da 55) ölçülerinde yandan sumplı bir akvaryum kuracağım. Unistar 3L yi çok tavsiye eden var ama devir daim motorundan çok, iç filtre motoru mantığı ile satılıyor.Üstelik 1400 L/s. İşe yarar mı bilemiyorum. Diğer seçenekler arasında Sobo Wp-4500 ve Eheim ON 600 var. Aradığım özellikler arasında ; evvela akvaryumda balıkların sağlığına etki edecek şekilde tıkanma vb. su devir kaybı yaşatmaması. İkinci olarak sessiz olması. Ben ek olarak akvaryum içerisine sürkülasyon motoru da takacağım. Konu hakkında bilgi sahiplerinin yardımlarını rica eder, hayırlı günler dilerim.
Merhaba,
Genelde 1 - 2 aydır araştırıyorum ama net bir cevaba da ulaşmış değilim.
140 * 55 * 60 (ya da 55) ölçülerinde yandan sumplı bir akvaryum kuracağım. Unistar 3L yi çok tavsiye eden var ama devir daim motorundan çok, iç filtre motoru mantığı ile satılıyor.Üstelik 1400 L/s. İşe yarar mı bilemiyorum. Diğer seçenekler arasında Sobo Wp-4500 ve Eheim ON 600 var. Aradığım özellikler arasında ; evvela akvaryumda balıkların sağlığına etki edecek şekilde tıkanma vb. su devir kaybı yaşatmaması. İkinci olarak sessiz olması. Ben ek olarak akvaryum içerisine sürkülasyon motoru da takacağım. Konu hakkında bilgi sahiplerinin yardımlarını rica eder, hayırlı günler dilerim.
SON MESAJLAR
- 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 22:20
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
HarunYILDIRIM,
ootkn,
sorbiek,
altanilker,
07ahmet,
xfuriousx,
TheDS,
darkaura,
SaviaSora,
yeekim,
Sfenks111,
vedat79,
SeaWorld,
EKAR,
pianoƒish,
berkant68,
Birtek,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
syerli,
bysmokin,
hasancn,
erdalakçay,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
nazemert1,
3K4ĞITÇI,
Jeveux,
osmandbnl,
ruhanuzunoglu,
DigitalPen,
Alibicimcilci,
Mustafasesen,
AquaVita,
Meryemmm,
Beşirsamur,
oguzozt,
Alpbaba,
oguzsel,
MehmetEgemen,
√olkaπ,
IgorVladimir,
mcakir17,
Malawi34,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
