Akvaryum.Com
  • Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi?


    Profil resmi
    Cyrenity
    08:45
    Aynı hobiye gönül verdiğimiz tüm dostlarımı, hürmet ve muhabbetle selamlarım.

    Sorum İngilizce ticarî isminin tam karşılığı “Gülgün Barb” (Gül Rengi) olan, şu sıralar çarpıtılmış Bionom’u “Konkinyus” ismi ile satılan, aslında 𝘗𝘦𝘵𝘩𝘪𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘤𝘩𝘰𝘯𝘪𝘶𝘴 dahi olmayan bu balıkcağızları beslemiş olanlara;

    Gül Barb, doğal olarak sadece üreme mevsimi boyunca renklenen bir türdür. Bu “Shiner” ve
    𝘚𝘢𝘸𝘣𝘸𝘢 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘭𝘦𝘯𝘥𝘦𝘯𝘴 gibi Sazansılar’da da görülür.

    Merak ettiğim şey, bu özelliklerini seçici üretimden gelen soy hatlarında da koruyup korumadıkları.

    “Altın” veya “Neon Kırmızısı” Gül Barb’larınızın parlak renkleri belli dönemlerde soldu mu?

    Balıklarınızı hiç oda sıcaklığında baktınız mı, ya da kışlattınız mı?

    Çok değerli tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür eder, bereketli, sıhhatli hobiler dilerim…


    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Cyrenity]Aynı hobiye gönül verdiğimiz tüm dostlarımı, hürmet ve muhabbetle selamlarım.

    Sorum İngilizce ticarî isminin tam karşılığı “Gülgün Barb” (Gül Rengi) olan, şu sıralar çarpıtılmış Bionom’u “Konkinyus” ismi ile satılan, aslında 𝘗𝘦𝘵𝘩𝘪𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘤𝘩𝘰𝘯𝘪𝘶𝘴 dahi olmayan bu balıkcağızları beslemiş olanlara;

    Gül Barb, doğal olarak sadece üreme mevsimi boyunca renklenen bir türdür. Bu “Shiner” ve
    𝘚𝘢𝘸𝘣𝘸𝘢 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘭𝘦𝘯𝘥𝘦𝘯𝘴 gibi Sazansılar’da da görülür.

    Merak ettiğim şey, bu özelliklerini seçici üretimden gelen soy hatlarında da koruyup korumadıkları.

    “Altın” veya “Neon Kırmızısı” Gül Barb’larınızın parlak renkleri belli dönemlerde soldu mu?

    Balıklarınızı hiç oda sıcaklığında baktınız mı, ya da kışlattınız mı?

    Çok değerli tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür eder, bereketli, sıhhatli hobiler dilerim…

    [/QUOTE]

    Soğuk suyu seven balıklar.
    Renklenme üreme döneminde en iyi durumda olur.
    Solgunluk su değerlerinde sorun demektir.



    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/110120191811141.jpg[/IMG]

    Yavrularım...

    (1) (145)

    Su Yosunu


    Profil resmi
    Fatihsm

    Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][EDIT]Fatihsm,2026-06-25 03:32:21[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Fatihsm]

    Karides akvaryumu kurucam sıcaklık 20-22 derecede olucak. Fazla zarar görür mü?



    Şuan karantinada tutuyorum. Potasyum permanganat ile de banyo yaptırıcam. Bu işlemden sonra herhangi bir parazit-canlı yaşar mı[/QUOTE]
    Örneğin sülük varsa potasyum permanganatın hiç bir etkisi olmaz...

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/220220191709451.jpg[/IMG]
    Arka planda Willow Moss..

    (5) (122)

    Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish)


    Profil resmi
    scorpion26
    13:38
    16 beğeni
    Bu medaka inanılmaz değişik bir tür. Diğer balıklarda aylarca sürecek tecrübeleri hızlıca kazanabiliyorsunuz ve inanılmaz dayanıklı canlılar. Kendileriyle 8 temmuzda tanıştım. Aldığım kişi balıkları geçen sene Yasemin hanımdan almış ve 1 senerdir bakıyormuş. Anladığım kadarıyla yavru almış fakat yaşatamamış. Balıklar o kadar küçüktükü hiç beklemiyordum ba kadar küçük olamalarını. Videolarda dev gibi görünüyorlar. İlk olarak balıkları bolca moss olan bir fanusa koydum gözlemleyebilmek için. 4-5 günün sonunda akvaryum kenarlarında ve mosslarda yumurta benzeri şeyler görmeye başlayında yaklaşık 15 litre bir saklama kabını bitkilendirdim ve anaçları oraya aktardım. Oldukça keyifli görünüyorlardı. Baklonda sabah güneişinin etkisiylede bir süre sonra yemyeşil sulu doğal bir ortam oldu. Fanustada yaklaşık 10 günün sonunda ilk yavruları gördüm ama inanılmaz minikler. Onlar için yeşil sulu saklama kabının daha iyi olacağına kanaat getirdiğimden ve 10 -12 günün sonunda içinin yumurta dolu olduğunu bildiğim için anaçları akvaryuma transfer ettim ve şu an yavruları büyütüyorum saklama kabında. Bu arada bir sefer yumurtaları kaç günde gelişiyorlar diye denemek için kendim anneden aldım ve bir pet bardağa bıraktım. Yavrular 8 günün sonunda çıkmaya başlıyorlar. Bu arada işin ilginci ilk 9 balıklık kolonimde üreyen tek bir dişi var. Dün eklediğim 16 anaçla 25 balıklık büyük bir kolonim var artık. Sanırım yer gök yavru olacak.

    [VID]https://www.youtube.com/watch?v=oEtpKGez_AQ[/VID][EDIT]scorpion26,2022-09-06 15:52:49[/EDIT]

    Profil resmi
    scorpion26

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Yan profil resim paylaşabilirmisiniz?
    [/QUOTE]

    Şu an küçük plastik üretim kaplarına aldım, tekrar akvaryuma döndüklerinde çeker atarım. Fotoğraf netten. Videodaki balıklar bendeki çift.

    (45) (75614)

    50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.


    Profil resmi
    Omer1881

    Arkadaşlar yaklaşık 20 yıl aradan sonra bir yakınımdan hediye gelen Beta ile tekrardan akvaryum hobisine başlamaktan kendimi alamadım. Beta' yı fanustan kurtarmak amacı ile 10-12 litrelik 6mm camdan kendim bir akvaryum yaptım sonrasında öyle böyle derken yapığım beta akvaryumuna beta eklemedim. Yerel bir üreticiden 2 adet tül panda çöpçü temin ettim, pet shoptan 3 adet zebra danilo, 7 adette transgenetik tetra alıp koydum Betaya 10LT bir beta kabı temin ettim.

    10 Litrelik akvaryumda (Balıkları eklemeden 10 litre hazır suya7 gün seachem stably ve bakteri feeder kullanıldı)
    2 tül panda
    3 zebra danilo
    7 transgenetic tetra
    4 kök Elodea Species (1 ayda baya bir gelişim gösterdiler 4-5 cm uzadılar şuan 30 CM civarı boyları)
    1 Kök Anubias Barteri Var Nana Dark Moon
    2cm sarı silis kum
    Fluval AC20 şelale filtre (en altta mavi sünger filtre üzerinde lav kırığı ve fluval seramik en üstte sera yeşil elyaf var)
    Küçük Sobo pipo filtre
    Kapakta Beyaz led mevcut

    Balık yükü aşırı yüksek olsada 2 aydır haftada 1-2 kez 3 te 1 su değişimi ile 10 LT akvaryumu stabil tuttum gibi koku ölüm herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. Geçen hafta Ankara' ya yolum düştü bilindik bir imalatçıdan 6mm cam 50x30x30 45 derece birleşimli Ultra Clear bir akvaryum aldım dün deneme amaçlı tuzlu su doldurdum kayıt kuşak yok akvaryumda merkez ön tarafta 1 mm bir esneme meydana geldi gözle görülmesede suyu doldurmadan ön arka cam arasını merkezden ölçtüğüm için farkettim bu durum normalmidir. Bu ölçüde bir akvaryuma kayıt kuşak atmak gereklimidir.
    Yaklaşık 15 gündür ağzı açık beklettiğim 10 adet 5 er litrelik musluk sularına akvaryumu aldığımda aldığım sera aquatan dan 25 er damla damlattım 10 litrelik akvaryumu ve içindeki balıkları bu 45 LT akvaryuma aktarıcam.

    Yeni kurulacak akvaryum için tavsiye ve önerisi olan dönüş yaparsa sevinirim Birde bu ölçüde bir akvaryumda ufak boy 1 çift discus bakılabilirmi. Teşekkürler.
    [EDIT]Omer1881,2026-06-25 10:54:38[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Omer1881]
    Haklısınız bir süre sonra sorun çıkartacaktır belki ilerde discus için gerekli şartları sağlayan bir tank kurarım teşekkürler.[/QUOTE]
    Ramirezi çifti şahane olur..

    (5) (83)

    En Küçük Cory: Hastatuslarım


    Profil resmi
    İnci Kefali
    18:22
    7 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253160/140320261821041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253160/140320261821101.jpg[/IMG]

    Merhabalar herkese. Kısa bir süre önce edindiğim hastatuslarımı, onlarla ilgili aktif konu olmaması sebebiyle tanıtım amaçlı paylaşmak istedim. Betta yavruları ve venezuelalı pigmeler ile bir nano tankta yaşamlarını sürdürüyorlar. Sürü özelliği yüksek bir tür.

    Keyifli hobiler.

    Profil resmi
    umitlee

    Güzel ve sevimli bir tür. Kalabalık tutulmaları önem arz ediyor çok daha yakın sürüler halinde dolaşmayı seviyorlar. Sağlıklı balıklar.

    (3) (1591)

    150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl


    Profil resmi
    pianoƒish

    Arkadaşlar tanklardan biri 150Lt, karides, salyangoz türleri ve ember tetra gibi sürü balıkları olacak. Diğer tank 315Lt, İnci gurami, 2 cüce vatoz, 1 vatoz, coryler, 4-5 tane daha keyhole cichled boyutlarında balık olacak.

    Bu filtreleme alternatiflerinden hangisi daha uygun olur? Her halükarda az veya çok filtrelerin etrafına ses yalıtımı yapılacak.

    Bu listedekiler dışında ses yalıtımı + ucuz filtre önerilerine de açığım. Akvaryumlar uyuduğum odada, ~2 metre mesafemde olacaklar. (tabloda akvaryum yazan kısım filtre için önerilen max tank kapasitesi)


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/250620260455061.jpg[/IMG][EDIT]pianoƒish,2026-06-25 04:58:32[/EDIT]

    Profil resmi
    Hidro Dinamik

    Daha ucuz diye fluvaller çok hoş geldi gözüme. [:D]
    Ama filtre boyları aynı olsun diyerek biraz fanteziye kaçabilirdim. 2 Tane aquael 900 cazip geliyor.
    Filtre temizlemeye üşenen biri olduğumdan ince gözenekli malzemeleri çıkarıp matrix, ponza eklerdim.

    (4) (149)

    Ankara Deniz Akvaryum


    Profil resmi
    nniiaa

    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Profil resmi
    nniiaa

    [QUOTE=Taha⚡]

    Önünden bile geçmek istemezsiniz[/QUOTE]
    Neden öyle dediniz?[:O]

    (5) (211)

    Lepistes Renklendirme


    Profil resmi
    Akvaryumcu_Doru

    Lepistesimin gövde rengini koyulaştırmak ve renklendirmek istiyorum. Renklendirici yem aldım 1 hafta oldu pek etki etmedi. Su soğukta değil 26 derece. İlk aldığımda rengi sanki daha güzeldi. Düzenli su değişimi ve dip çekimi yapıyorum. Tavsiyelerinizi yazarsanız sevinirim[:)][EDIT]Akvaryumcu_Doru,2026-06-25 06:06:35[/EDIT]

    Profil resmi
    scorpion26

    En etkilisi yapabiliyorsan direk güneş ışığı, ikinci sıra canlı yemler gelir. Tabi temiz ve canlıya uygun su şartlarıda önemli. Anaçlarda kaliteliyse, seleksiyonda yaparsan istediğin noktaya varırsın.

    (1) (61)

    Lapistes Yavruları


    Profil resmi
    VaranusSalvator
    21:07
    17 adet yavrum var bunları 10 litrelik küçük bir akvaryuma alsam filtresiz 2 günde bir taze su değişimiyle sıkıntı yaşarlar mı?

    Profil resmi
    VaranusSalvator

    1 beğeni
    [QUOTE=aquaticathearmi]Merhaba...

    Maalesef o şekilde yavrularınızı yaşatmanız zor... Tanktaki döngünün sağlanabilmesi için filitre şart , suyun mutlaka çalışır olmalı. Taşıma suyla değirmen dönmez , üzgünüm.

    Keyifli hobiler.[/QUOTE]
    İç filtrem var 150L/s ama malum kullanamıyorum yavru olduklarından mütevellit büyük olsalar bile tank küçük.Filtreyi elyafla doldurup akıntıyı çok aza indirmeyi planlıyorum

    (4) (244)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    EmiirKaan

    [QUOTE=m170]

    Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim öncelikle, yakşalık 15 yıl kadar önce 500lt hacimli bir akvaryumda tek başına bitane astronot beslemiştim. Bu kadar küçük akvaryumda petshop sahibinin bana 15 tane tetra beslersin tavsiyesi bana da pazarlama taktiği olarak gelmişti. Fakat betta beslemek istemem hocam tek başına japon beslemek tercihimdir. Aşağılamak için söylemiyorum ama betta çok sevdiğim bir tür değil.[/QUOTE]

    Hocam, ben de aşağılamak için söylemiyorum ama bu hacimde bir tane Japon balığı bile mümkün değil. Akvaryumunuz gerçekten çok küçük. Ya tek başına bir betta ya da karides akvaryumu gibi bir kurulum yapabilirsiniz. Başka önerisi olan tecrübeli arkadaşlar da tavsiyede bulunabilir.[EDIT]EmiirKaan,2026-06-25 02:07:48[/EDIT]

    (3) (209)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt - 00:00

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355491.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii MiniPogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319371.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG]

    (1) (9) (25)
    Canlı Tanıtımı

    co2 çözmek için Ev Yapımı Difüzör ( %100 verim)


    Profil resmi
    Mustafa Kısacık - 22:40

    400 litre tankımda bulunan bitkilerim için mayalı sistemle CO2 kullanıyorum. CO2 verimini artırabilmek için çare ararken verimli olduğunu düşündüğüm bir yöntem buldum. 10 litrelik sıvıyağı bidonlarının birinin içine 1 adet kafa motoru yerleştirdim. Kafa motorunu bidonun ağız kısmına yakın gelecek şekilde sabitledim, hava hortumunu da bidonun tabanına sabitledim, CO2 tüpünden gelen hortumu da bidonun içinde yine bidonun ağız kısmına yakın olacak şekilde sabitledim. Daha sonra bidonun içinde hiç hava kalmayacak şekilde tamamen suyla doldurduktan sonra ağız kısmı aşağı bakacak şekilde ters çevirerek akvaryumumun bir köşesine sabitledim. CO2 şişesinden gelen karbondioksit bidonun üst kısmında birikmeye başladı. Yeterli miktarda hava biriktikten sonra kafa motorunu çalıştırdım. Üst kısımda biriken CO2 kafa motoru tarafından bidonun içine veriliyor, suda bir miktar CO2 çözünüyor, çözünmeyen CO2 ise tekrar bidonun üst kısmında birikiyor yani tek bir hava kabarcığı bile bidonun dışına çıkamıyor. Bidonun içinde yoğun bir su sürkilasyonu var ayrıca bidonun alt kısmındakı açıklık sayesınde akvaryumla oldukça yüksek oranda su değişimi oluyor( bidonun ağız kısmındaki açıklığın çapı 10 cm) Karbondioksitin bidonun içinden çıkmasının tek yolu su içinde çözünerek ters çevrilmiş halde duran bidonun alt kısmındaki ağzından suyla birlikte çözünmüş olarak akvaryuma karışmak. Bunun dışında hava kaçışı sıfır. Aşırı miktarda karbondioksit çözündüğünü düşünürseniz ya da geceleri çözünmesini istemiyorsanız kafa motorunun fişini çekmeniz yeterli. Ayrıca kabarcık saymanız da mümkün.



    Sistemin CO2 çözme verimi neredeyse %100. Bu önemli bir avantajsa da,  görece büyük akvaryumlara uygulanabiliyor oluşu ( küçük akvaryumlarda daha küçük şişe ve küçük kafa motoruyla yapılabilirse de çok küçük akvaryumlar için pek kullanışlı değil) ve kafa motoruna ihtiyaç duyması nedeniyle ekonomik açıdan pek ucuz olmayışı sistemin dezavantajları. Tabi en doğru sonucu zaman göstercek. Yorumlarınızı bekliyorum. Saygılar.


    Not: Çizdiğim bu berbat resmin kalitesi nedeniyle özür dilerim. Fotoğraf makinam maalesef yok ve resim çizme konusunda da pek başarılı sayılmam :))

    mico2009-02-25 01:12:00

    (29) (1439923) (53632)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Malawi İzmir Akvaryum


    Profil resmi
    -

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu. Yüzlerce akvaryumu bulunan, hobicilere hitap eden bir mekan.

    Cevapsız Konu
    Panda Oranda Japon 2 Adet

    Profil resmi
    sirhill -

    İrtibat Bilgileri: 0505 722 24 31
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler:

    Satılan Canlı: Carassius auratus (Japon Balığı)
    Adet Fiyatı:
    Toplu Alım Fiyatı:
    Adedi: 2
    Boyu: 8-9-10 CM
    Diğer Ek Bilgiler: GÖRSELDEKİ GİBİ KALİTELİ OLMALI.
    Takas olarak LDA 16 TÜL VE SİYAH TÜL VATOZ VEREBİLİRİM.
    Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134652/250620261128231.jpg[/IMG]

    Akvaryumda Kar Yağışı


    Profil resmi
    TuRKeR -

    Ölçüler: 30x30x30
    Canlı Türleri: Endler ve karides
    Bitki Türleri: Anubias çalı çırpı
    Tankın Yaşı: 3
    Filtrasyon ve Işıklandırma:
    Tasarım ve Dekorasyon: Makarna kayası

    Akvaryuma kullanmadığım bir avuç kadar beyaz kumu ekledim. Kum batmayıp su yüzeyinde kalınca ilginç bir görüntü ortaya çıktı.

    [VID]https://youtube.com/shorts/d2005JzNq7E?si=iG7P1ZkW4DmQv8IA[/VID]

    (0) - (6135700)

    Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora


    Merhabalar Ankara içi 5 adet Panda ve 3 adet galaksi rasbora arıyorum, yardımcı olabilecek var mı?

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    PROTOMELAS FENESTRATUS STEVENİ "TAIWAN REEF"


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019003651319.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    () () ()
    Elektrik Blue Acara (EBA)

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular