ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
darkaura
Kullanıcı Grubu:
Kıdemli Akvarist
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4959
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Kasım 2010 08:47
Son Ziyaret:
9 Saat 52 Dakika önce
Toplam Mesaj:
4343 [0.84 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
82 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Mustafa KALIN
Doğum Tarihi:
08 Kasım 1978
Yaş:
46
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/020220180957011.jpg[/IMG] [url=https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp]Bitkili Tanklarda Led Kullanımı[/url]

SON 10 MESAJI

Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=FerhatKaya]

Bu konularda oldukça bilgilisiniz [:)] Ben kendin yap işlerine meraklı olduğum için tc421 cihazıyla kendi aydınlatmamı yapmak istiyorum. Meanwell ldd-700h sürücüyü piyasada bulamadığım için lm317 voltaj regülatörü ve direçle ledleri tc420 cihazıyla sürmek istiyorum. Ama bu konuda forumlardaki bilgiler kısıtlı. Bazı şemalar üzerinden ne yapabileceğime karar verdim ancak birkaç konuda kafam karıştı. Şimdi ben 3 wattlık ledleri seri bağlayıp her bir sıra için tek bir lm317 ve tek bir dirençle sürmek istiyorum. 24 volt 20 amper güç kaynağı kullanacağım. Her bir sırada 3 voltu lm317 için kullanacağım. Kalan 21 voltuda her lede 3v-3,5v bölüştürüp,toplam led sayısını ayarlayacağım. 6 ledi seri bağladığımda 3.5 volttan toplam 21 volt ediyor.Direncide her sıra için tek bir direnç kullanırsam 1.8 ohm 3w olarak seçebilir miyim? 1.8 ohm kullanırsam akım 0.7 mah oluyor. Bu direnci buldum, bunu her sıra için birer tane kullanırsam uygun olur mu ? Direnç ısınır mı ?

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/281120241939331.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/281120241941151.jpg[/IMG][/QUOTE]

Tavsiyem lineer voltaj regülatörlere hiç bulaşmayın. Sıkıntılı cihazlar, çok patlattım. Ama esas konu verimsizdirler, fazla voltajı çevreye ısı olarak saçar. İlla voltaj regülatör kullanacaksanız buck kullanın. LM2596 tavsiye ederim, ucuzdur verimlidir. Soğutucu kullanırsanız iyi yükde kaldırırlar. Voltajı devreyi açıp kapatarak düşürürler, kayıp oranları çok azdır. Tabi burda regülatörün driver yerine geçmiyeceğini belirtmem gerek. Çünkü aynı tip aynı renk olsa bile 2 ledin direnci çektiği voltaj aynı değildir ve hatta aynı ledin açılış ve çalışma sıcaklığına göre çektiği voltaj değişir. Driverin olayı bunu dinamik olarak ayarlayıp akımı daima sabit tutmasıdır. Bu ledlerin ömrünü uzatır. Birde hesap yakarke kırmızılar 2.4-2.8voltda çalışıyor onu yanlış hesaplamayın.

Meanwell ldd bulamamanız çok ilginç. Neyse size söyle bir güzellik yapıyım:
[IMG]https://lzd-img-global.slatic.net/g/p/ca714380e2aec90c8109ce3d04a0c53c.jpg_720x720q80.jpg[/IMG]
[URL]https://www.aliexpress.com/item/1005002826924788.html[/URL]

Bunlarla 24volt gerilimde 6 adet led çalışırabilirsiniz. 7 tanede çalıştırabilir ama akım düşme yapabilir, onu akımı ölçerek test edebilirlisiniz. Çok verimlidir, ısınma yapmaz, pwm kontrol girişi vardır. tc421in içindeki mosfetlerin ayaklarından pwm kontrol sinyalini çekebilirisniz. Sadece 30voltun üzerinde gerilimle besleyecekseniz önce bir test edin. 5-35volt demiş ama son aldığım partidekiler 30voltun üzerinde patladılar, 24de sorunsuz çalışıyorlar. önceki partidekileri 35volt 10 adet ledle uzun seneler kullanmıştım.

Tc420 modifikasyonu aşağıdaki gibi. 421de benzerdir.
[IMG]http://www.qualiteitems.com/images/meantc.JPG[/IMG]
Bu coral Blue Ne İşe Yarar?
Büyük ihtimal eski actinic blue floresanlardan biri. Rengi mavi ise kesin öyledir. Geniş spectrum mavi ve uv renkler içerir. Bunları bitki tankında tek başına açınca görüntü çok garip oluyordu, bitki altında kapkara durur, sanki farklı bir dünyaymış gibi oluyor. Bitki için pek kullanışlı değil. Çok yosun yapar. Az miktarda beyaz ledlerin yanıda kullanılsa güzel bir mavi uv dağılı sağlıyacaktır ama düşük verimliliklerini düşününce hiç gerek yok. Yosun üretmek için beyazla karıştırılıp kullanılabilir ama dediğim gibi verimlilikleri çok düşük. Reflaktör falan kullanmazsanız leddekinin 1/3ü verim alırsınız.
Walstad Karides Ölümleri
[QUOTE=musteynn]@darkaura hocam verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkürler, tankı bozmak yerine yeni bir tank alıp aktif topraklı yeni bir kuruluma geçeceğim, bu tankta sıvı gübreyi kesip , ışık miktarını düşüreceğim dış filtreyide bir kaç gün sonra iptal edicegim sadece surface skimmer ile devam edeceğim bu ara içinde elyaf felan var elimde ayrıca aktif bakteri kültürüm var zaten kurulumda ve aylık düzenli olarak kullanıyordum.Co2 desteğide kesip tankı low teche dönüştüreceğim , düşünceleriniz neler acaba bu konuda



Ayrıca aydınlatmada siesta uygulayacağım 4 açık 4 kapalı 4 açık şeklinde
[/QUOTE]

Yani kurulmuş bir taban harcanmış bir emek var. Bir kaç ay daha geçsin walstad olarak dengesi oturur. Ne kadar sürer tabandaki organik yüke bağlı. Bu sırada ışığı çok azaltmayın. Bol bitki olsun, Yüzey bitkileri mutlaya olsun. Walstadın olayı filtrasyonu bitki yapar, filtre olmayışının nedeni bitkinin amonyağı daha düşük enerji harcıyark tüketmesi, amonyak için filtredeki bakteriyle rekabete girmemesi için. Bunu yapması için bol ışık gerekiyor. Bendeki walstada neredeyse yüksek destek kadar ışık veriyorum. Aydınlatma yüksek destekle düşük destek arasında bir değerde uygundur. Litreye 0.2 - 0.25 watt gibibir değer. Surface skimmer sürekli çalışırsa çok co2 kaybettiriyor. Walstadda co2 ciddi dar boğaz. Sadece yüzey çok kirlenirse surface skimmerı kısa süre çalıştırın derim. Su durumu düzeltmek için %30-40 su değişimi yapın, gene ölümler olursa su değişimi yaparsınız. Düzenli yemlemeye devam edin. Canlı olmas bile az yem atın. Bitkinin besinleride o gübreden geliyor. Yüzey bitkisi dışardan co2 aldığı için önemli. Birde emerse geçen türlerden koyun. Bitkinin emers uçlarının su dışına uzamasına müsade edin. Bunu yaptığınızda dışarıdan aldığı oksijeni kökleri üzerinden zemine taşıyor, Zeminin üst kısmında bol oksijenli katman oluşturuyor. Zeminden zehirli gaz çıkışını azaltacaktır. Bende bocapa var, şu dışındaki uçları düzenli, çiçek açıyor. Hoş görüntü oluyor.
Dış Filitre
İlk filtrem jebo lifetech idi. Arıza verene kadar çok bir problem yaşatmadı ama sonradan kaliteli filtrelere geçince üzerinde yazan debinin yalan olduğunu anladım. Bendeki 1200lt/sa di hesapda ama 680lt/sa lik fluval 206 nın daha çok debi verdiğini gördüm. Sonrasında fluval eheim çok filtreler kullandım. Şu an bütük tankdaki filtrem aquael ultramax 1500. Kalitesinden debisinden çok memnunum. Çok kuvvetli debisi var, tasarımı kullanışlığını pek çok noktada harika. Ön filtre olayı çok iyi, İçini açmadan elyafını karbonunu değiştirebiliyorum. En güzel yanıda ucuz filtrelerin bir tık üzerinde fiyata geliyor oluşu. Tam bir fiyat performans ürünü, tavsiye ederim. Sizin ölçüde 1000 yad 1200 modeli yeterli olur. 1400 yada 1500ün debi fazla gelir ama vanasından kısılabiliyor. Ön filtre ultramax modellerinde mevcut.
Walstad Karides Ölümleri
Filtrasyon ve gübre takviyesi varsa walstad olmaz. Alta toprak koyduğunuzda organik bozulma ve oksijensiz anaerobik ortamda h2s benzeri zehirli gazların çıkması kaçınılmazdır. O oksijensiz ortamı yaratmak walstad metodunun bir parçası aslında. Çünkü o anaerobik ortam tanka yemle gelen organiklerin çürüyüp elemental temel bitki besinlerine dönüşmesi için gerekli. Doğru uygulamada o zehirli gazlar yüzeye ulaşmadan sülfür bakterileri tarafından parçalanır, Biraz toprakla alakalı bir durum, organik yükü az olan bir toprak kullanılması gerekiyor. Çicekcilerde satılan torflar buna pek uygun değiller. Ya düşük gübreli bir hazır toprak bulmak gerek yada ormandan temiz bir yerde orman toprağı almak gerek. Birde üzerine serilecek kumda önemli. Çok kalın taneli olmamalı, toprağı kapatabilmeli, plaj kumu gibi çokda ince olmamalı, içinde kökler yayılıp oksijen alabilmeli. Birde yeterinde kalın olmalı. Başka bir nokta toprak zemini eşelemiyeceksiniz. Bitki köklerini sökmek yerine bitkilerin kesilerek budanması gerekli. Bunların hepsini doğru uygulamadıysanız organik yükü yüksek bir toprak koyduysanız kontrolsüz zehir çıkışı olur, bu durumda canlıları çıkarıp tankın dengeye gelmesini bir kaç ay daha bekleyebilirsiniz yada zemini tamamenda kaldırabilirsiniz. Anladığım yüksek destek kurulum yapıyorsunuz. Yüksek destekde toprak çok gerekli bir takviye değil.

Kendi walstad tankım şu an 1inci yaşına yaklaşıyor. Düşük organik yük için compo sana nın narenciye toprağını kullandım. Ormana gidip toprak alacak fırsatım o sıra yoktu. Düşük organik yüklü bir toprak olmasına rağmen su ilk 6 ay sapsarıydı. Karidesler 3üncü aydan sonra eklememe rağmen sağlıklı bir üreme göstermediler. Ancak 9ucu aydan sonra su berraklaştı, karidesler hızlı üremeye başladılar. Şu an herşey dengede, bitkiler yavaş am satabil gelişim gösteriyor. Aslında güzel yanıda bu, yem atmak dışında neredeyse hiç bakımı yok. Yosunlanmıyor, bitki budaması az, su değişimi 3 ayda 1.
Dere Kumu Mu Hagen Kum Mu? (lowtech)
Bitki açısından hagende dere kumuda aynı şey. Tabi düzgün suyu bozacak şeyler içermeyen uygun tane boyutlarında olanları için diyorum. Aradaki tercih daha çok estetik zevk meselesi. Hightechde yoğun bitkide hagen bir kontrast yartıyor ama lowtechde hagen tercih etmem, akvaryumu çok kararıyor boğucu yapıyor. Tabi bu zevk meselesi. Neon gibi aşırı parlak balıklar konacaksa kontrast için gene hagen konabilir.
60x30x30 Tür Önerisi
O hacim kribensis için ufak ama ramirezi için uygun, apistogramma türleri olur. 1 çift cüce cichlid yanına 8tane tetra sürüsü harika durur ama bu türler nazik yumuşak su balıklarıdır. Hobide yeterince tecrübeli değilseniz yada bölgenizdeki sular sert suysa hiç bulaşmayın. Zorlamaya gelen türler değil. Başka alternatif hafif bitkili sakura karides ile ember tetra olabilir. Saklanacak alan moss öbekleri olursa karides yavruları ember tetraya rağmen büyüyecek alan bulun. Yanlız emberdan büyük bir balık karideslerle sıkıntı çıkarabilir. Ember tetra nispeten ufak ama çok dayanıklı bir tür. Lepistesle falan karşılaştırınca çok daha sağlam.
Akvaryuma Su Ekleme Ve Değişimde Arıtma Suyu
[QUOTE=Göksel D]

Selamlar,ters ozmos var imiş.Bu hafta filtreler değişip tatlandiricidan bir önceki filtreden çıkış alınacak.Ekstra kimyasala da gerek kalmayacak sanırım.Sadece ph problemi kalıyor.Onu da Coco peat koyarak düşürebilirim belki.Birde kızılçam kozalağı gelecek.Baska öneriniz var mıdır?
Yardımınız için teşekkür ederim.🙏🙏[/QUOTE]

Suyu aşırı yumuşatmayın daha kötü sonuçları olabilir. Kribensis aşırı yumuşak su talep etmez. Suyu aşırı sert durumdan çıkarın yeter.
40x40 Utricularia High Tech
[QUOTE=Laterthanbefore]Keşke ışık yapımı ile alakalı detaylı video çekseniz 😅

Çok güzel olmuş, kullandığınız bitkiyi daha önce görmüştüm çok güzel çim gibi dörünüyor bayıldım etçil olma detayı da gerçekten ilginç.

Bitki etçil olduğundan gübre ihtiyacını canlılardan da temin edebiliyor ozaman değilmi?
Ozaman bu bitkiyi canlı yemler ile veya belkide protein ağırlıklı yemler ile beslediğimizde gübre desteğine ihtiyacı kalmıyor anlamına mı geliyor?

Hatta yere düşen yemleri de temizliyorsa muhteşem bir bitki diyebiliriz...[/QUOTE]

Videoya çekmek ilginç olabilirdi, lakin uzun süren bir iş. Bir yandan videoya çekip bir yandan yapmam zor, tripot düzenek kurmak gerekir. Belki bir dahaki sefere yaparım, güzel bir youtube videosu çıkar.

Gübre ihtiyacının bir kısmını etten karşılıyordur ama yüksek destek gelişimde tek başına yeterli olacağını sanmam. Etcil olduğu için zengin gübreli zemine ihtiyaç duymuyor, ben soil kullandım ama soil olmasada gelişirdi. Artık yemleri yiyeceğini sanmıyorum, aktif yemek takibi yapmıyor, keseleriyle tuzak kurup pasif olarak avını kendisine gelmesini bekliyor. Avi yaklaştığında vakumla içine çekiyor. Aşağıdaki videodaki gibi.

[VID]https://www.youtube.com/watch?v=wZcKoTxp5mc[/VID]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=FerhatKaya]

Bu aparatın diffüzöründe infrared filtre olduğuna dair bir bilgi göremedim. Her ne kadar aralarında bir anlaşma olduğunu belirtmesede, apogee par ölçerinin yerine kullanılabilecek bir uygulama olarak, Photone uygulamasını 2hr aquatistikte önermişti. Evet ppfd ölçüyor. Bunun dışında bazı karşılaştırmalara rastladım. Tam olarak aynı şeyleri ölçmüyorlarsa, apogee par ölçerle karşılaştırma yapmak doğru olur mu ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546241.jpg[/IMG]

Merak ettiğim bir noktada, sps mercanları için ışık yoğunluğu olarak 150-250 par seviyesi veren aydınlatma tavsiye ediliyor. Ben bu uygulamayı referans alarak aydınlatmamı ayarlayabilir miyim, yoksa illa pff ölçen bir cihaz mı almam gerekir? Sitelerinde de par seviyesini ölçtüklerinin reklamını yapıyorlardı. Bir şekilde yanıltma söz konusu diyebilir miyiz o halde[/QUOTE]

Kalibrasyonu doğru profeyönel ölçüm cihazıyla yanyana değerler karşılatırılıp kalibrasyonu yapılırsa kullanılabilir tabi burda gene infrarede dikkat etmek gerek. Telefon kamerası infrared ışığıda par değerinin içine dahil edebilir, tamamen sensörünün yapısı yazılımıyla alakalı. İnfrared filtre basit birşey. Diffüzörün önüne eklenerek çözülübilir. Renk analizi için zamanında renk sensörleriyle uğraşmıştım, bazı sensörler ir filtresi olmadan geliyordu, ölçümde farklı sonuçlar çıkıyordu. Sensör ölçüm işleri, kalibrasyonu, datanın analizi her zaman sıkıntılı işlerdir.

150-250par derken neyi kasdetmişler. Birim önemli. Par toplam ışığın gücü bunu ne kadar alana dağıtacağız. Muhtemelen ppfd yi kasdediyorlar, metrekareye düşen fotosentetik ışık akısı. Resif ledlerinin par değerleri yuvarlak olarak, yuvarlak değer renk dağılımna ve kullanılan ledin kalitesine göre ufak oynama payı olur, watt başına 1,67umol/s dir. Burdan 1 metre kareye 150-250umol/m2/s için 100-150watt bir aydınlatmaya ihtiyacınız var sonucu çıkar. Tabi burda ışığı 1m2 alan eşit dağıtığınızı var sayıyorum. O kısmı lenslerle ayarlanabilir. Başka bir noktada su derinliği artıkca ışık kaybıda artıyor, su tam geçirgen değil,

[QUOTE=ktoG]

Bu akvaryumda biraz daha deneysel şekilde yapmışsınız sanırım. Son olarak teyit etmek istiyorum bu yazdığım oranlar uygun mu benim akvaryum için.
%20 660nm deep red
%10 450nm royalblue
%5 420nm uv mor
%65 6500k
İlk sayfadaki oranlar bu şekilde bende böyle yaptım oranlara göre. Akvaryum 300 litre. Litre başına 0,4w tan 120 watt olması lazım. 1 er watt lık ürünler kullanacağım bulabilirsem. İyi günler[/QUOTE]

Bu dağılım yüzlerce tankda denenmiş kendini ispatlamış bir dağılımdır, Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Ben arada deneysel çalışırım bana bakmayın :) Deneysel çalışmasam şimdiye kadar bu kadar farklı şeyler ortaya çıkmazdı.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

KULLANICILAR

  • 28 Online Kullanıcı, 15 Üye

Online Kullanıcılar

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.