ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Sfenks111
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Mart 2026 09:00
Son Ziyaret:
Dün 09:45
Toplam Mesaj:
13 [0.14 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
13 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Gntc
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
gg
SON 10 MESAJI
Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum
Bende bu hobide yeniyim ve betta balığı nedeniyle başladım. Betta balığı aslında bakımı kolay bir balık ve gördüğüm kadarıyla dirençli bir balık.
Yalnız ilgilenmek lazım su kalitesi iyi olmalı ve kesinlikle balığı yormayacak bir filtre olmalı. Su sıcaklığı 25 in altında olmamalı. Tabanda yumuşak keskin olmayan kum koyabilirsiniz çünkü kumda uzanıp uyuyor ben ilk gördüğümde öldü sanmıştım elimle dokununca sıçramıştı hayvan. Yapay dekor veya keskin kenarlı kayalar koymayın lütfen. Ben java fern, anubias türleri koydum (bu bitkilerde bakımı kolay ve düşük ışık gereksinimi olan bitkiler güçlü ışık bettayı rahatsız ediyor). Bitkilerin üzerinde uyumayı seviyor. Koyacağınız filtre lütfen çok akıntı yapmasın. Catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağıda koyarsanız bettanın hoşuna gidecektir.
Bence bettayı çok seveceksiniz. Bir süre sonra sizi gördüğü zaman hemen yüzeye gelecek elinizle yemi uzattığında aynı bir köpek gibi yemi alıp yiyecek. Bazen yemler elimden kaçıp tankın yüzeyine dağılıyor parmağımla gösteriyorum hemen oraya gelip alıyor. Gerçekten keyifli bir balık. Çok tecrubeli değilim ama kendi deneyimlerimden yola çıkarak fikir vermek istedim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 23:17:29[/EDIT]
Bende bu hobide yeniyim ve betta balığı nedeniyle başladım. Betta balığı aslında bakımı kolay bir balık ve gördüğüm kadarıyla dirençli bir balık.
Yalnız ilgilenmek lazım su kalitesi iyi olmalı ve kesinlikle balığı yormayacak bir filtre olmalı. Su sıcaklığı 25 in altında olmamalı. Tabanda yumuşak keskin olmayan kum koyabilirsiniz çünkü kumda uzanıp uyuyor ben ilk gördüğümde öldü sanmıştım elimle dokununca sıçramıştı hayvan. Yapay dekor veya keskin kenarlı kayalar koymayın lütfen. Ben java fern, anubias türleri koydum (bu bitkilerde bakımı kolay ve düşük ışık gereksinimi olan bitkiler güçlü ışık bettayı rahatsız ediyor). Bitkilerin üzerinde uyumayı seviyor. Koyacağınız filtre lütfen çok akıntı yapmasın. Catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağıda koyarsanız bettanın hoşuna gidecektir.
Bence bettayı çok seveceksiniz. Bir süre sonra sizi gördüğü zaman hemen yüzeye gelecek elinizle yemi uzattığında aynı bir köpek gibi yemi alıp yiyecek. Bazen yemler elimden kaçıp tankın yüzeyine dağılıyor parmağımla gösteriyorum hemen oraya gelip alıyor. Gerçekten keyifli bir balık. Çok tecrubeli değilim ama kendi deneyimlerimden yola çıkarak fikir vermek istedim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 23:17:29[/EDIT]
Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu
Herkese merhaba. Çok yakında 80x40x40 yeni tankım geliyor içinde şu an beslediğim 4 çift Japon blue tail lepisteslerim(Üretici çift olarak sattı ondan dişi erkek oranı eşit) 6 adet daha renkleri ve cinsyetleri belli olmayan yavruları , 8 tane blody mary karideslerim ve de çok sevdiğim adi kahverengi ramshornlarım var. Bu canlılara 1 aydır net hacmi 25 lt olan bitkili tankta bakıyorum. Düzenli su değişimleri ve 3 aydır çalışan filtremde oluşan biyolojik döngüyle. Bundan öncesinde 2 e 4d Full red Lepistesler besliyordum on gün içinde kimisi beyaz benek kimisi mantar oldu ana tanka paraguard, kimisini ayırıp sera baktobur kullandım ama hepsini kaybettim.
Şimdi Yeni tankımda hem bu canlıları hem de 6 adet panda veya komando cory ve 1 adet yavru vatoz beslemek isityorum lakin tanka hastalık taşımaktan korkuyorum. Çünkü çevremde arkadaşlarım hep yeni balık sonrası sorun yaşadı en basiti daha bu hafta arkadaşım Ankara'dan moscow blue gidip getirdi tanka koyduğu günün sabahı balıklar kuma sürtünmeye başladı.
Araştırmalarımda kimisi yeni balıkları eklemeden öncesinde metilen mavisinde banyo yaptırıp tanka koyuyor bu beni gaz odasına hava veren nazi subayı gibi hissetirir. Ayrıca gereksiz geliyor.
Boşalan tankı karantina tankı yapayım diyorum ama o tankada karidesler gelecek ayrıca yetişmiş sessilfloralar bacobalar mosslar kurulu bir düzen var. 6 adet cory 25 ltde 10 14 gün kalabilir mi?
Geniş hacimli bir saklama kabı alsam pipo filtre takıp sera bio nitrevic eklesem 6 cory orada idare edebilir mi? Zemine 1.5 mm vitasand siyah kum sersem 1 cm filan rahat ederler mi?
Son olarak bulunduğum şehirde (Niğde) petshoplar içler acısı halde. Balıklar karınlarını diğer ölen balıklarla doyuruyor. Hobicilerde cory üreten yok.
Sizce yeni balıkları nasıl eklemeliyim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 22:59:34[/EDIT]
Herkese merhaba. Çok yakında 80x40x40 yeni tankım geliyor içinde şu an beslediğim 4 çift Japon blue tail lepisteslerim(Üretici çift olarak sattı ondan dişi erkek oranı eşit) 6 adet daha renkleri ve cinsyetleri belli olmayan yavruları , 8 tane blody mary karideslerim ve de çok sevdiğim adi kahverengi ramshornlarım var. Bu canlılara 1 aydır net hacmi 25 lt olan bitkili tankta bakıyorum. Düzenli su değişimleri ve 3 aydır çalışan filtremde oluşan biyolojik döngüyle. Bundan öncesinde 2 e 4d Full red Lepistesler besliyordum on gün içinde kimisi beyaz benek kimisi mantar oldu ana tanka paraguard, kimisini ayırıp sera baktobur kullandım ama hepsini kaybettim.
Şimdi Yeni tankımda hem bu canlıları hem de 6 adet panda veya komando cory ve 1 adet yavru vatoz beslemek isityorum lakin tanka hastalık taşımaktan korkuyorum. Çünkü çevremde arkadaşlarım hep yeni balık sonrası sorun yaşadı en basiti daha bu hafta arkadaşım Ankara'dan moscow blue gidip getirdi tanka koyduğu günün sabahı balıklar kuma sürtünmeye başladı.
Araştırmalarımda kimisi yeni balıkları eklemeden öncesinde metilen mavisinde banyo yaptırıp tanka koyuyor bu beni gaz odasına hava veren nazi subayı gibi hissetirir. Ayrıca gereksiz geliyor.
Boşalan tankı karantina tankı yapayım diyorum ama o tankada karidesler gelecek ayrıca yetişmiş sessilfloralar bacobalar mosslar kurulu bir düzen var. 6 adet cory 25 ltde 10 14 gün kalabilir mi?
Geniş hacimli bir saklama kabı alsam pipo filtre takıp sera bio nitrevic eklesem 6 cory orada idare edebilir mi? Zemine 1.5 mm vitasand siyah kum sersem 1 cm filan rahat ederler mi?
Son olarak bulunduğum şehirde (Niğde) petshoplar içler acısı halde. Balıklar karınlarını diğer ölen balıklarla doyuruyor. Hobicilerde cory üreten yok.
Sizce yeni balıkları nasıl eklemeliyim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 22:59:34[/EDIT]
Yandan Sump Buharlaşma Sonucu Devirdaim Durması
Herkese merhaba başlık biraz saçma oldu karakter sınırından dolayı kusura bakmayın.
80x40x40 6mm bir tank siparişi veriyorum filtre ısıtıcı görüntü kirliliğinden kurtulmak için sumplu bir şey yaptırmak istedim ama aklıma bir şey takıldı.
Diyelim ki 10 gün hiç eve gitmedim tankın üzeri açık ve günlük 8 ila 10 saat yanan armatür var, balıkları otomatik yemleme makinesi ile besledim buharlaşma sonucu su seviyesi azaldı azalan suyu beslemek için motor kendi odasında bulunan suyu sürekli tahliye etti ama sonunda su seviyesi o kadar düştü ki ardık summpa ilk odaya su girse bile odaları bölen şaşırtma camlarının yükseliğinden dolayı diğer odalara ve dolayısıyla motor odasına su dolmadı. filtrasyon çöktü ve motor bozuldu veya yandı.
Burası beni korkutuyor. Bunu nasıl aşabilirim veya böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/140620262107321.jpg[/IMG][EDIT]Sfenks111,2026-06-14 21:16:06[/EDIT]
Herkese merhaba başlık biraz saçma oldu karakter sınırından dolayı kusura bakmayın.
80x40x40 6mm bir tank siparişi veriyorum filtre ısıtıcı görüntü kirliliğinden kurtulmak için sumplu bir şey yaptırmak istedim ama aklıma bir şey takıldı.
Diyelim ki 10 gün hiç eve gitmedim tankın üzeri açık ve günlük 8 ila 10 saat yanan armatür var, balıkları otomatik yemleme makinesi ile besledim buharlaşma sonucu su seviyesi azaldı azalan suyu beslemek için motor kendi odasında bulunan suyu sürekli tahliye etti ama sonunda su seviyesi o kadar düştü ki ardık summpa ilk odaya su girse bile odaları bölen şaşırtma camlarının yükseliğinden dolayı diğer odalara ve dolayısıyla motor odasına su dolmadı. filtrasyon çöktü ve motor bozuldu veya yandı.
Burası beni korkutuyor. Bunu nasıl aşabilirim veya böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/140620262107321.jpg[/IMG][EDIT]Sfenks111,2026-06-14 21:16:06[/EDIT]
Balık Ölümleri Sonrası Eklenecek Tür Tavsiyesi
[QUOTE=Fin World]Burada önemli olan senin gözüne hangisi güzel görünüyorsa onu seçmen aralarında düşündüğün gibi şu tür daha dayanıklı şu tür daha zayıf diyemeyiz çünkü burada önemli olan satın alacağın yer veya kişi aslında benim önerim instagramdan Trakyalı Akvarist hesabına bakabilirsin adam çok mükemmel ve dayanıklı lepistesler üretiyor ben oradan alıyordum ama zaten yüm olay balığa baktığında başlıyor eğer karnı içe göçükse iç parazit ya da daha kuyruğu büzüşmüş gibi filansa dış parazit gibi gibi hani burada olay balıkta değil alacağın kişide, sormak istediğiniz başka bir şey varsa lütfen çekinmeyin, keyifli hobiler :) [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Fin World]Burada önemli olan senin gözüne hangisi güzel görünüyorsa onu seçmen aralarında düşündüğün gibi şu tür daha dayanıklı şu tür daha zayıf diyemeyiz çünkü burada önemli olan satın alacağın yer veya kişi aslında benim önerim instagramdan Trakyalı Akvarist hesabına bakabilirsin adam çok mükemmel ve dayanıklı lepistesler üretiyor ben oradan alıyordum ama zaten yüm olay balığa baktığında başlıyor eğer karnı içe göçükse iç parazit ya da daha kuyruğu büzüşmüş gibi filansa dış parazit gibi gibi hani burada olay balıkta değil alacağın kişide, sormak istediğiniz başka bir şey varsa lütfen çekinmeyin, keyifli hobiler :) [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
Balık Ölümleri Sonrası Eklenecek Tür Tavsiyesi
Herkese merhaba. Net hacmi 25 lt olan bir bitkili bir tankım var. Aşağıdaki fotoğraf ilk kurulumdaki fotoğrafı tankın. Buna ek olarak karides saklanma alanı, 8 blody Mary karidesi ve eheim termocontrol ısıtıcı eklendi.
Tankı kurup sera bio nitrevic ekledikten sonra 6 tane ithal full red Lepistes ekledim 10 gün sonra balıklar ya fazla yemlemeden ya da ilk bozulan ısıtıcım(3 derece aralıkla çalışıyormuş) yüzünden bir gece içinde hastalandılar(beyaz benek, mantar, yüzgeç erimesi ve kısması) (ilaç olarak paraguard kullandım) sonra tek tek öldüler.
Son hasta balığı 13 Mayıs'ta çıkarttım o günden itibaren tankta sadece karidesler kaldı ve düzenli dip çekimi ve de su değişimi yaparak 1 ay tankı bekleterek varsa beyaz benek kistlerinin yok olmasını bekliyorum.
Full albinolar hassas türmüş birde ithal olunca daha da sıkıntıymış ancak ben bunu baklıkları aldıktan sonra haklarında araştırma yaparak öğrendim. Hayvanlar gözümün içine baka baka öldüler.
Şimdi bayramdan sonra Haziran ortaları yeni balık eklemek istiyorum. Biliyorum hacim küçük ancak 2 veya 3 ay sonra daha büyük en azından 80 ltlik bir akvaryum yaptıracağım.(Salonumda yer açıp sehpa yapılması lazım) O zamana kadar 1 e 3 d Lepistes beslemek istiyorum. Yavrular olursa onları aktaracağım ayrı tank var.
Sizlerden ricam aşağıya bulunduğum şehirde alabileceğim yerli Lepistes türlerinden tavsiye vermeniz. Önceliğim görsellikten ziyade sağlık ve direnç.(İnternet kaynakları ve yapay zeka genelde yurt dışı kaynaklarını baz alıyor)
Red dragon
Blue dragon
snakeskin blue tail
Metal black lace
Red rose halfmon
Şimdiden teşekkür ederim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/220520261450291.jpg[/IMG][EDIT]Sfenks111,2026-05-22 15:14:37[/EDIT]
Herkese merhaba. Net hacmi 25 lt olan bir bitkili bir tankım var. Aşağıdaki fotoğraf ilk kurulumdaki fotoğrafı tankın. Buna ek olarak karides saklanma alanı, 8 blody Mary karidesi ve eheim termocontrol ısıtıcı eklendi.
Tankı kurup sera bio nitrevic ekledikten sonra 6 tane ithal full red Lepistes ekledim 10 gün sonra balıklar ya fazla yemlemeden ya da ilk bozulan ısıtıcım(3 derece aralıkla çalışıyormuş) yüzünden bir gece içinde hastalandılar(beyaz benek, mantar, yüzgeç erimesi ve kısması) (ilaç olarak paraguard kullandım) sonra tek tek öldüler.
Son hasta balığı 13 Mayıs'ta çıkarttım o günden itibaren tankta sadece karidesler kaldı ve düzenli dip çekimi ve de su değişimi yaparak 1 ay tankı bekleterek varsa beyaz benek kistlerinin yok olmasını bekliyorum.
Full albinolar hassas türmüş birde ithal olunca daha da sıkıntıymış ancak ben bunu baklıkları aldıktan sonra haklarında araştırma yaparak öğrendim. Hayvanlar gözümün içine baka baka öldüler.
Şimdi bayramdan sonra Haziran ortaları yeni balık eklemek istiyorum. Biliyorum hacim küçük ancak 2 veya 3 ay sonra daha büyük en azından 80 ltlik bir akvaryum yaptıracağım.(Salonumda yer açıp sehpa yapılması lazım) O zamana kadar 1 e 3 d Lepistes beslemek istiyorum. Yavrular olursa onları aktaracağım ayrı tank var.
Sizlerden ricam aşağıya bulunduğum şehirde alabileceğim yerli Lepistes türlerinden tavsiye vermeniz. Önceliğim görsellikten ziyade sağlık ve direnç.(İnternet kaynakları ve yapay zeka genelde yurt dışı kaynaklarını baz alıyor)
Red dragon
Blue dragon
snakeskin blue tail
Metal black lace
Red rose halfmon
Şimdiden teşekkür ederim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/220520261450291.jpg[/IMG][EDIT]Sfenks111,2026-05-22 15:14:37[/EDIT]
Sizce Bu Beyaz Benek Mi?
[QUOTE=umitlee]
Rengi sarıysa önerdiğim ilaç etken maddesi ile aynıdır muhtemelen. Nitrofurazon. Bu markanın ürününü kullanmadım ama işe yarar arkasında ya da içinde yazar kullanım talimatına uyman gerekir.
Balığın genel sağlık durumu iyi ise ve yem yemesinde sorun yoksa henüz korkulacak aşamada değil. Isıtıcı şart malum havalar da ısınmadı. Su tazeleme yap mutlaka. Balığı tavsiye edilen ilaç dozunun 2 katını uygulayarak faunusta akvaryumdan aldığın suda birkaç saat beklet. Akvaryumuna geri koy. Böylece ana tankında ilaç kullanmayıp zar zor var edilen yararlı bakterilere ve bitkilerine zarar vermemiş olursun. Birbirine stres yapan balıklar varsa stres ürünleri pek fazla iş görmez. Ama genel anlamda elinde var olduğu için bunu da kullanabilirsin.
Canlı doğuranlarda erkek sayısı her zaman 1/5 gibi bir sayıda olsun. 1 Erkek 4/5 Dişi gibi
Sağlıklı balıklar.[/QUOTE]
Herşey için çok teşekkür ederim. Balık sayısı şu an 2 e 4 d şeklinde. Balıklar birbirine karşı gayet nazik davranıyorlar. Aldığım yerde dar bir hacimde kalabalık şekilde duruyorlardı. İleride dediğiniz şekilde dişileri artırırım. Çok yardımcı oldunuz gerçekten sağolun
[QUOTE=umitlee]
Rengi sarıysa önerdiğim ilaç etken maddesi ile aynıdır muhtemelen. Nitrofurazon. Bu markanın ürününü kullanmadım ama işe yarar arkasında ya da içinde yazar kullanım talimatına uyman gerekir.
Balığın genel sağlık durumu iyi ise ve yem yemesinde sorun yoksa henüz korkulacak aşamada değil. Isıtıcı şart malum havalar da ısınmadı. Su tazeleme yap mutlaka. Balığı tavsiye edilen ilaç dozunun 2 katını uygulayarak faunusta akvaryumdan aldığın suda birkaç saat beklet. Akvaryumuna geri koy. Böylece ana tankında ilaç kullanmayıp zar zor var edilen yararlı bakterilere ve bitkilerine zarar vermemiş olursun. Birbirine stres yapan balıklar varsa stres ürünleri pek fazla iş görmez. Ama genel anlamda elinde var olduğu için bunu da kullanabilirsin.
Canlı doğuranlarda erkek sayısı her zaman 1/5 gibi bir sayıda olsun. 1 Erkek 4/5 Dişi gibi
Sağlıklı balıklar.[/QUOTE]
Herşey için çok teşekkür ederim. Balık sayısı şu an 2 e 4 d şeklinde. Balıklar birbirine karşı gayet nazik davranıyorlar. Aldığım yerde dar bir hacimde kalabalık şekilde duruyorlardı. İleride dediğiniz şekilde dişileri artırırım. Çok yardımcı oldunuz gerçekten sağolun
Sizce Bu Beyaz Benek Mi?
[QUOTE=umitlee]Oda ısısından akvaryum ısısı düşük olur her zaman. İlaç kullandığında havalandırma yapman şart. Ana tanka ilaç kullanırsan filtrene ve bitkilerine zarar verebilirsin. Fanusta akvaryumundan alacağın suda ilaçlı banyo amaçlı biraz bekletip tekrar ana tanka salarak tedavi yapabilirsin. Tavsiye edeceğim ilaç Biyoteknik Nitrofur olacaktır. Ancak akvaryumcunun önereceği diğer ilaçlar da iş görür. [/QUOTE]
Hocam metilen mavisini bulamadım petshopcu Pharmasea MaxiSol Macro Fish diye bir deri losyonu verdi. Bir çok deri hastalığında kullanılıyormuş. Sarı renkli bir sıvı. Bu sıvıyı ve tuzu eklediğim 1 lt akvaryum suyunu bir kaba koydum. Sonra balığı ekledim on dakika içinde kaldı sonra ana tanka balığı kepçeyle geri koydum. Balığın üzerindeki beyaz nokta kaybolmuş ve eskiden olduğu noktada derisinde çukurlaşma var. Ayrıca kargom gelene kadar ucuz bir ısıtıcı aldım su şu an 25 derecelerde. Lepistesleri aldığımda erkeklerin kuyrukları diğer erkekler tarafından ısırılmıştı bunun için yapayzeka tavsiyesiyle seachem stresguard almıştım. Stresguardın bu balığa faydası olur mu? Size çok teşekkür ediyorum zaman ayırıp cevap yazdığınız için. İnşallah balık sizin tavsiyeniz üzere kurtulacak. İyi günler dilerim kendinize iyi bakın[EDIT]Sfenks111,2026-05-04 16:23:47[/EDIT]
[QUOTE=umitlee]Oda ısısından akvaryum ısısı düşük olur her zaman. İlaç kullandığında havalandırma yapman şart. Ana tanka ilaç kullanırsan filtrene ve bitkilerine zarar verebilirsin. Fanusta akvaryumundan alacağın suda ilaçlı banyo amaçlı biraz bekletip tekrar ana tanka salarak tedavi yapabilirsin. Tavsiye edeceğim ilaç Biyoteknik Nitrofur olacaktır. Ancak akvaryumcunun önereceği diğer ilaçlar da iş görür. [/QUOTE]
Hocam metilen mavisini bulamadım petshopcu Pharmasea MaxiSol Macro Fish diye bir deri losyonu verdi. Bir çok deri hastalığında kullanılıyormuş. Sarı renkli bir sıvı. Bu sıvıyı ve tuzu eklediğim 1 lt akvaryum suyunu bir kaba koydum. Sonra balığı ekledim on dakika içinde kaldı sonra ana tanka balığı kepçeyle geri koydum. Balığın üzerindeki beyaz nokta kaybolmuş ve eskiden olduğu noktada derisinde çukurlaşma var. Ayrıca kargom gelene kadar ucuz bir ısıtıcı aldım su şu an 25 derecelerde. Lepistesleri aldığımda erkeklerin kuyrukları diğer erkekler tarafından ısırılmıştı bunun için yapayzeka tavsiyesiyle seachem stresguard almıştım. Stresguardın bu balığa faydası olur mu? Size çok teşekkür ediyorum zaman ayırıp cevap yazdığınız için. İnşallah balık sizin tavsiyeniz üzere kurtulacak. İyi günler dilerim kendinize iyi bakın[EDIT]Sfenks111,2026-05-04 16:23:47[/EDIT]
Sizce Bu Beyaz Benek Mi?
[QUOTE=umitlee]Merhaba, Beyaz benek değil mantarlaşma söz konusu. Onu yaralayacak bir balık yoksa su sıcaklığınız düşük ya da kirlenme varsa da bu durum gözlemlenebilir. Bana biraz tüylenme var gibi geldi. Columnaris ile karıştırılsa da mantar enfeksiyonudur bu.
Metilen mavisi, tuzlu su banyosu gibi tedaviler fayda eder. Su değerlerinizi kontrol etmenizi öneririm. Ana tankta taze dinlenmiş su ile % 25 kadar su değiştirin. Eklediğiniz su ısısı tankınızla aynı ısıda olsun düşük olmasın. Bu balığı da varsa başka bir karantinaya alıp orada tedavi edebilirsiniz. Mantar için ilaç alıp en pratik o şekilde tedavi edebilirsiniz. Tavsiyem karantina akvaryumunda tedavi etmeniz ana akvaryuma ilaç kullanmamanızdır. Ama ana tankta % 25 ve üzeri su değişimi yararlı olur. [/QUOTE]
Isıtıcı bozulmuştu sipariş etmiştim hafta sonu daha kargoya verilmedi su sıcaklığı 23.3 yazıyor ama daldırma Termometre 22.8 gösteriyor. İlaç olarak metilen mavisimi almalıyım petshopcuya belirtmem gereken marka var mı? Birde 2 lt fanus var karantina için ona koysam oda sıcaklığı sabit 25 derece ama fanusta su sıcaklığı 22 lerde sabit kalır diye düşünüyorum 25 w lık ucuz bir ısıtıcı alsam kargo gelene kadar fanusta çok mu büyük olur. Plastik saklama kabı filan mı alsam karantina için 10 20 ltlik. Çok teşekkür ederim cevabınız için.
[QUOTE=umitlee]Merhaba, Beyaz benek değil mantarlaşma söz konusu. Onu yaralayacak bir balık yoksa su sıcaklığınız düşük ya da kirlenme varsa da bu durum gözlemlenebilir. Bana biraz tüylenme var gibi geldi. Columnaris ile karıştırılsa da mantar enfeksiyonudur bu.
Metilen mavisi, tuzlu su banyosu gibi tedaviler fayda eder. Su değerlerinizi kontrol etmenizi öneririm. Ana tankta taze dinlenmiş su ile % 25 kadar su değiştirin. Eklediğiniz su ısısı tankınızla aynı ısıda olsun düşük olmasın. Bu balığı da varsa başka bir karantinaya alıp orada tedavi edebilirsiniz. Mantar için ilaç alıp en pratik o şekilde tedavi edebilirsiniz. Tavsiyem karantina akvaryumunda tedavi etmeniz ana akvaryuma ilaç kullanmamanızdır. Ama ana tankta % 25 ve üzeri su değişimi yararlı olur. [/QUOTE]
Isıtıcı bozulmuştu sipariş etmiştim hafta sonu daha kargoya verilmedi su sıcaklığı 23.3 yazıyor ama daldırma Termometre 22.8 gösteriyor. İlaç olarak metilen mavisimi almalıyım petshopcuya belirtmem gereken marka var mı? Birde 2 lt fanus var karantina için ona koysam oda sıcaklığı sabit 25 derece ama fanusta su sıcaklığı 22 lerde sabit kalır diye düşünüyorum 25 w lık ucuz bir ısıtıcı alsam kargo gelene kadar fanusta çok mu büyük olur. Plastik saklama kabı filan mı alsam karantina için 10 20 ltlik. Çok teşekkür ederim cevabınız için.
Sizce Bu Beyaz Benek Mi?
Gecenin bu saatinde konu açtığım için özür dilerim. Gece işten çıkıp geldim saat 12 de telefonun flaşı ile baktığımda gözüme çarpan ilk olarak bu oldu. Hemen tankın ışığını açtım. 6 tane full red Lepistes var , boyut olarak en küçük olan dişimde bir tane beyaz nokta gördüm. Diğer balıklarda beyaz nokta yok dişide de sadece 1 tane beyaz nokta var. Balıkları ekleyeli 6 gün oldu. Beyaz noktanın olduğu balığın diğer balıklardan bir farkı yok. Sakince diğerleri gibi yüzüyor, sabah yemde yemişti ama beyaz noktayı fark etmedim yem atıp işe gitmiştim. Sizce bu nedir ve ne yapmalıyım? Fotoğraflar için özür dilerim yakalaması çok zor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254371.jpg[/IMG]
Gecenin bu saatinde konu açtığım için özür dilerim. Gece işten çıkıp geldim saat 12 de telefonun flaşı ile baktığımda gözüme çarpan ilk olarak bu oldu. Hemen tankın ışığını açtım. 6 tane full red Lepistes var , boyut olarak en küçük olan dişimde bir tane beyaz nokta gördüm. Diğer balıklarda beyaz nokta yok dişide de sadece 1 tane beyaz nokta var. Balıkları ekleyeli 6 gün oldu. Beyaz noktanın olduğu balığın diğer balıklardan bir farkı yok. Sakince diğerleri gibi yüzüyor, sabah yemde yemişti ama beyaz noktayı fark etmedim yem atıp işe gitmiştim. Sizce bu nedir ve ne yapmalıyım? Fotoğraflar için özür dilerim yakalaması çok zor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276463/040520260254371.jpg[/IMG]
Askı Filtre Ve Seachem Matrix Dizilimi.
[QUOTE=pike4keeper]herşey nizami duruyor. yerinde olsam sazları arka plana ekerdim. uzamaya başladıklarında arkayı kaplasınlar. [/QUOTE]
Teşekürler hocam yerlerini değiştirdim şimdi sazların.
Benim kafama takılan şey, şimdi matrixlerin olduğu bölüme su tabandan değil ortadan hatta üstten doluyor su içlerinden geçerek ilerlemek yerine üzerlerinden akıyor. Ha akıntının olduğu en üst bölümde 5 6 matriksin içinden geçiyor ama sanki alt taraf durgun kalıyor gibi. Bu şekilde filtrasyon işlemi yapar mı?
Sonra kendi orjinal siyah süngerini düşünüyorum, süngerde haznenin tamamını kaplıyor ve su yine yukarıdan sünger içinden geçiyor alt taraf durgun kalıyor ama orjinal siyah sünger kullanılan tanklarda başarı gösteriyor.
Çalışma prensibi böyle mi işliyor, su hazneye doluyor tam kapasite dolduktan sonra yukarıdan akıp tanka dökülüyor bu sırada aşağıda durgun kalan suyu matriks veya sünger içindeki bakteriler filtre ediyor daha sonra bu su yukarıdaki akıntıyla hafif hafif karışıp tanka geri dönüyor.
Büyük askı filtrelerde ve dış filtrelerde su odalardan geçerken üstten girip alttan çıkıyor yani malzemenin tam içinden geçiyor bu nedenle kafama takıldı. Balıkları koyduktan sonrasında filtreden verim alamazsam ölürlerse diye korkuyorum. Hem ben hemde Küçük bir kızım var bayağı üzülür öyle bir şey olursa.
[QUOTE=pike4keeper]herşey nizami duruyor. yerinde olsam sazları arka plana ekerdim. uzamaya başladıklarında arkayı kaplasınlar. [/QUOTE]
Teşekürler hocam yerlerini değiştirdim şimdi sazların.
Benim kafama takılan şey, şimdi matrixlerin olduğu bölüme su tabandan değil ortadan hatta üstten doluyor su içlerinden geçerek ilerlemek yerine üzerlerinden akıyor. Ha akıntının olduğu en üst bölümde 5 6 matriksin içinden geçiyor ama sanki alt taraf durgun kalıyor gibi. Bu şekilde filtrasyon işlemi yapar mı?
Sonra kendi orjinal siyah süngerini düşünüyorum, süngerde haznenin tamamını kaplıyor ve su yine yukarıdan sünger içinden geçiyor alt taraf durgun kalıyor ama orjinal siyah sünger kullanılan tanklarda başarı gösteriyor.
Çalışma prensibi böyle mi işliyor, su hazneye doluyor tam kapasite dolduktan sonra yukarıdan akıp tanka dökülüyor bu sırada aşağıda durgun kalan suyu matriks veya sünger içindeki bakteriler filtre ediyor daha sonra bu su yukarıdaki akıntıyla hafif hafif karışıp tanka geri dönüyor.
Büyük askı filtrelerde ve dış filtrelerde su odalardan geçerken üstten girip alttan çıkıyor yani malzemenin tam içinden geçiyor bu nedenle kafama takıldı. Balıkları koyduktan sonrasında filtreden verim alamazsam ölürlerse diye korkuyorum. Hem ben hemde Küçük bir kızım var bayağı üzülür öyle bir şey olursa.
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 21:09
Omurgasızlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
KULLANICILAR
- 90 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
Frkn,
HLLDNLYC,
nniiaa,
Birtek,
baozturk,
Ertug22,
Umutoty,
hakanmorcicek,
cheavy,
oguzkanmaz,
Sungurr,
osmandbnl,
DABARAKATO,
mirac06,
sina cen,
Joec,
Gökdeniz Kale,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
Stoke,
Kuduoglu,
Sercan.,
nazemert,
aupqua,
Ehtiyar,
omerkaya40,
yeekim,
pusathan01,
0rnn,
Kemalk41,
sirhill,
Tata,
EmrahGuloglu,
Maydogan,
dream07,
Meryemmm,
Rime,
Alibicimcilci,
Pandkoal,
zafer3885,
Tatar10,
Rafayel,
metsi,
zen666,
şansal,
eflatunaxoy,
ilterisdoğukan,
Shortbuff,
ternapi,
vedat79,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
