Pleksi İle Sump Yaptım


fffurkan9Çevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2024
İl: Ankara
Mesaj: 9
fffurkan9Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 13:06
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg[/IMG]

Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[EDIT]fffurkan9,2026-06-25 13:08:09[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Me0Çevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2007
İl: Rize
Mesaj: 524
Me0Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 14:17
[QUOTE=fffurkan9][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg[/IMG]

Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[/QUOTE]

https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg
bu şekilde olursa, su giriş mazgallarından giren su direk lav taşı bölümüne geçer.
Sünger ve elyaf saf dışı kalır.Suyun girdiği yerde üstten açıklık kacak alt tarafı tabanla bir olacak şekilde, orta haznenin kafa motoruna olan tarafı ise alttan boşluk kalacak şekilde düzenleyin. Yada daha kolayı alt taraftaki mazgalları kapatın.
Lav taşlarının altına tabandan 2-3cm kadar yükseltecek bir ızgara tipi sehpa kullanın. Dizilim görseldeki gibi sorun yok ama dediğim değişiklik olmazsa verim alamazsın.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fffurkan9Çevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2024
İl: Ankara
Mesaj: 9
fffurkan9Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 14:29
Doğru dediniz.ben o zaman bir değişiklik yapıyım alt delikleri kapatsam bu sefer dipteki pislikleri çekemem başka şekilde hallediyim en iyisi.Aklıma takıldı su üstten de girdiği için elyaf ve süngerden her türlü geçmiş olmaz mı? [EDIT]fffurkan9,2026-06-25 14:30:34[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Çağatay TozakÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2025
İl: Bursa
Mesaj: 48
Çağatay TozakÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 14:55
[QUOTE=fffurkan9]Doğru dediniz.ben o zaman bir değişiklik yapıyım alt delikleri kapatsam bu sefer dipteki pislikleri çekemem başka şekilde hallediyim en iyisi.Aklıma takıldı su üstten de girdiği için elyaf ve süngerden her türlü geçmiş olmaz mı? [/QUOTE]
Merhaba ,
Nacizane tavsiyelerim öncelikle sump'un atlatmaları yanlış . Basit bir pleksi ekleme ile düzeltilebilir . Ama bu şekilde direk lav kırığına gider ve verim alınamaz . Kaldı ki bu tür kuvvetli bir filtrasyon istiyor çünkü çok fazla dışkılama yapıyorlar .
Bir de akvaryumunuz Oscar balıkları için bence çok küçük. Şu anki boyutları için kısa vadede büyük bir tanka geçiş için kullanılabilir
Keyifli hobiler

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fffurkan9Çevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2024
İl: Ankara
Mesaj: 9
fffurkan9Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 14:59
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim sump üzerinde oynama yapmadan sadece ilk Bölmeyi boş bırakıp elyaf ve süngeri da orta bölmeye koysam sorun ortadan kalkar mı peki?

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim sump üzerinde oynama yapmadan sadece ilk Bölmeyi boş bırakıp elyaf ve süngeri da orta bölmeye koysam sorun ortadan kalkar mı peki? Ya da direk motor kısmını diğer uca koysam su geçişini ilk bölmede üstten verip son bölmeden alttan motora geçse o şekilde olur mu

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5913
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Saat 25 Dakika önce
Bu sumpun toplamda yani herşeyi dahil maliyeti nedir?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fffurkan9Çevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2024
İl: Ankara
Mesaj: 9
fffurkan9Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 1 saat 51 dakika önce
Pleksileri İnternetten kestirip sipariş ettim ve kloroform yapıştırıcı aldım hepsi 1600 lira gibi bir rakam tuttu.iç filtre malzemeleri olarak sadece substrat pro alacağım diğerleri bende mevcut olduğu için.o da aşağı yukarı 1000 1500 arası araştırdığım kadarıyla.Buarada niyetiniz varsa İnternetten kestirip sipariş edin derim daha uyguna geliyor ve reklamcıların nazını çekmemiş olursunuz.[EDIT]fffurkan9,2026-06-26 16:10:39[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir