ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ebolatli
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
199
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Ocak 2015 21:31
Son Ziyaret:
22 Eylül 2023 11:38
Toplam Mesaj:
108 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ertuğrul bolatlı
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Sakarya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ertuğrul bolatlı
SON 10 MESAJI
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[/QUOTE]
Emre bey vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim eski kum ve yeni kum kullanacağım eski kumu akvaryumdan çıkardım 2 gündür devamlı yıkıyorum kaynar suyla yarın da eski kumu bir güzel kaynatacağım sonrda ozmoz suyla durulayacağım yeni kumu en üste sereceğim bukadar yıkamaya ve kaynatmaya herhalde kum sıfırlanmıştır diye düşünüyorum. Bütün dediklerinizi harfiyen uymaya çalışacağım
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[/QUOTE]
Emre bey vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim eski kum ve yeni kum kullanacağım eski kumu akvaryumdan çıkardım 2 gündür devamlı yıkıyorum kaynar suyla yarın da eski kumu bir güzel kaynatacağım sonrda ozmoz suyla durulayacağım yeni kumu en üste sereceğim bukadar yıkamaya ve kaynatmaya herhalde kum sıfırlanmıştır diye düşünüyorum. Bütün dediklerinizi harfiyen uymaya çalışacağım
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=denizb12]Eski kumu kullanın kullanmasına da yeterli değilki belirttiğim gibi (kum karıştırmakta mantıksız bir şey deniz akvaryumlarında) yeni kum almanızı öneririm. eski kum eğer yeterli ise yıkayıp kullanabilirsiniz o akvaryumda bence 13 kg kum yok eğer daha elinizde o kumdan varsa kullanabilirsiniz yıkayıp ama yıkarken ya ro suyla yada akvaryum suyu ile yıkayın. eski suyu kullanabilirsiniz döngüyü hızlandırır. (eğer canlılığını kaybetmemesiniz istiyorsanız kumun akvayum suyu ile yıkayabilirsiniz) sakın musluk suyu değdirmeyin ama![/QUOTE]
teşekkür ederim elimde o kumdan mevcut dediğiniz gibi yapıp ro yada akvaryum suyu kullanıcam.
[QUOTE=denizb12]Eski kumu kullanın kullanmasına da yeterli değilki belirttiğim gibi (kum karıştırmakta mantıksız bir şey deniz akvaryumlarında) yeni kum almanızı öneririm. eski kum eğer yeterli ise yıkayıp kullanabilirsiniz o akvaryumda bence 13 kg kum yok eğer daha elinizde o kumdan varsa kullanabilirsiniz yıkayıp ama yıkarken ya ro suyla yada akvaryum suyu ile yıkayın. eski suyu kullanabilirsiniz döngüyü hızlandırır. (eğer canlılığını kaybetmemesiniz istiyorsanız kumun akvayum suyu ile yıkayabilirsiniz) sakın musluk suyu değdirmeyin ama![/QUOTE]
teşekkür ederim elimde o kumdan mevcut dediğiniz gibi yapıp ro yada akvaryum suyu kullanıcam.
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=denizb12]Taşımadan kastınız ne onu anlayamadım ben ev mi taşıycaksınız? [/QUOTE]
deniz bey eski kumu kullanabilirmiyim yeni su mu yapmam gerekiyor eski suyla aşılamamı yapmam lazım eski kumu kullanamazsam yeni kum almam gerekiyor yeni kum almak istemiyorum eski kumu yıkasam olurmu
[QUOTE=denizb12]Taşımadan kastınız ne onu anlayamadım ben ev mi taşıycaksınız? [/QUOTE]
deniz bey eski kumu kullanabilirmiyim yeni su mu yapmam gerekiyor eski suyla aşılamamı yapmam lazım eski kumu kullanamazsam yeni kum almam gerekiyor yeni kum almak istemiyorum eski kumu yıkasam olurmu
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=denizb12]Merhabalar öncelikle yeni kurulumun hayırlı olsun[:nazar:]
eski tankın da ki malzemeleri kullanmak istiyorsun ama çok da kullanabileceğin bir şey yok aslında,
kullandığın kum şuan ki akvaryumunun tabanını kapatmaz bile
kayalar aynı şekilde ama yine de kayaları kullanmak istersen canlı kaya olarak kullanabilirsin ama sadece eski akvaryumundaki kayalar yetersiz kalır yanına bi 10 kg kadar daha gerek bence o sana kalmış tamamen(ben olsam o kayaları frag taşı gibi kullanırdım)
armatürü zaten kullanamazsın yetersiz gelir.
dalga motorunu marka modelini bilmiyorum ama kullanılabilir yeterli ise değil ise yanına bir adet daha dalga motoru ilave edilebilir.
Tamamen yeni malzemelere ihtiyacı var bu akvaryumda tabanda 4 cm kum için 13 kg kadar bi kum'a ihtiyacın var
kaya' da en az 10 (tavisyem) 15 20 kg kullanılabilir. (bol gözenekli kaya olmasına dikkat edin)
ps yi fazla fazla güçlü alabilirsin bir zararı olmaz ilerde büyültemek istersende işine yarar alt sumplu olduğu için sığarmı sığmazmı derdi yok.
ısıtıcı 200w kullanılabilir 100w da yeterli olur evde ki odanın sıcaklığına bağlı olarakda ama (Tavsiyem) 200w
soğutucu DIY dedikleri kendin yap şeklinde yapabilirsin yada hazırlarıda var ama uçuk fiyatları eğer para sıkıntınız yoksa hazır almanızı öneririm.
kafa motoru eheim 3000 olabilir ayarlanabildiği için esneme olanağı sağlar
Ro arıtma şart (sliskat filitresi eklenirse çok iyi olur)
Tuz olarak red sea tavsiye ederim ama galiba şaun bulmak çok zor bulamazsan aqua forerst vs markalar olabilir (reeflowers tavsiye etmem)
aydınlatma en önemli konu t5 tavsiye ederim mercanların en sevdiği ışığı bence t5 veriyor. güzel bir led armatür de olabilir(mercan bakılmıycaksa sadece balık akvaryumu olucak ise kendiniz de bi armatür yapabilirsiniz)
katkıları testleri refraktometre leri vs saymıyorum onları da detaylı araştırmanızı tavsiye ederim kolay gelsin.[;)][/QUOTE]
öncelikle cevabınız için teşekkür ederim dediğiniz bütün malzemeler mevcut curve 5 ps var 20 kg kadar canlı kaya mevcut ew 18 dalga motoru mevcut armatör 40 adet 3 w powerled oda mevcut cnlı mercan olarak hepsi mevcut sps ve lps bolca şuanki akvaryumumda mevcut sadece taşıma nasıl yapabilirim sorum bu [EDIT]ebolatli,2020-09-01 15:45:23[/EDIT]
[QUOTE=denizb12]Merhabalar öncelikle yeni kurulumun hayırlı olsun[:nazar:]
eski tankın da ki malzemeleri kullanmak istiyorsun ama çok da kullanabileceğin bir şey yok aslında,
kullandığın kum şuan ki akvaryumunun tabanını kapatmaz bile
kayalar aynı şekilde ama yine de kayaları kullanmak istersen canlı kaya olarak kullanabilirsin ama sadece eski akvaryumundaki kayalar yetersiz kalır yanına bi 10 kg kadar daha gerek bence o sana kalmış tamamen(ben olsam o kayaları frag taşı gibi kullanırdım)
armatürü zaten kullanamazsın yetersiz gelir.
dalga motorunu marka modelini bilmiyorum ama kullanılabilir yeterli ise değil ise yanına bir adet daha dalga motoru ilave edilebilir.
Tamamen yeni malzemelere ihtiyacı var bu akvaryumda tabanda 4 cm kum için 13 kg kadar bi kum'a ihtiyacın var
kaya' da en az 10 (tavisyem) 15 20 kg kullanılabilir. (bol gözenekli kaya olmasına dikkat edin)
ps yi fazla fazla güçlü alabilirsin bir zararı olmaz ilerde büyültemek istersende işine yarar alt sumplu olduğu için sığarmı sığmazmı derdi yok.
ısıtıcı 200w kullanılabilir 100w da yeterli olur evde ki odanın sıcaklığına bağlı olarakda ama (Tavsiyem) 200w
soğutucu DIY dedikleri kendin yap şeklinde yapabilirsin yada hazırlarıda var ama uçuk fiyatları eğer para sıkıntınız yoksa hazır almanızı öneririm.
kafa motoru eheim 3000 olabilir ayarlanabildiği için esneme olanağı sağlar
Ro arıtma şart (sliskat filitresi eklenirse çok iyi olur)
Tuz olarak red sea tavsiye ederim ama galiba şaun bulmak çok zor bulamazsan aqua forerst vs markalar olabilir (reeflowers tavsiye etmem)
aydınlatma en önemli konu t5 tavsiye ederim mercanların en sevdiği ışığı bence t5 veriyor. güzel bir led armatür de olabilir(mercan bakılmıycaksa sadece balık akvaryumu olucak ise kendiniz de bi armatür yapabilirsiniz)
katkıları testleri refraktometre leri vs saymıyorum onları da detaylı araştırmanızı tavsiye ederim kolay gelsin.[;)][/QUOTE]
öncelikle cevabınız için teşekkür ederim dediğiniz bütün malzemeler mevcut curve 5 ps var 20 kg kadar canlı kaya mevcut ew 18 dalga motoru mevcut armatör 40 adet 3 w powerled oda mevcut cnlı mercan olarak hepsi mevcut sps ve lps bolca şuanki akvaryumumda mevcut sadece taşıma nasıl yapabilirim sorum bu [EDIT]ebolatli,2020-09-01 15:45:23[/EDIT]
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
Merhaba arkadaşlar piko bir deniz akvaryumu kurmuştum bundan 8 ay önce tamamen deneme amacıyla kurmuştum. tank çok güzel herhangi bir problem şükür yok piko olduğu için dha büyük bir tanka geçmeye karar verdim 60 x55x45h şeklinde extra clear bir tank yaptırdım arkadan dursolu bu tanka geçiş nasıl yapabilirim eski tanktan üstatlardan acil yrdım bekliyorum. örneğin eski kumu kullanabilirmiyim vb.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
bu eski tank
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/010920201142061.jpg[/IMG]
buda yeni tank arka durso işlemlerini bitiridim herşey hazır sadece nasıl geçiş yapacağım
Merhaba arkadaşlar piko bir deniz akvaryumu kurmuştum bundan 8 ay önce tamamen deneme amacıyla kurmuştum. tank çok güzel herhangi bir problem şükür yok piko olduğu için dha büyük bir tanka geçmeye karar verdim 60 x55x45h şeklinde extra clear bir tank yaptırdım arkadan dursolu bu tanka geçiş nasıl yapabilirim eski tanktan üstatlardan acil yrdım bekliyorum. örneğin eski kumu kullanabilirmiyim vb.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
bu eski tank
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/010920201142061.jpg[/IMG]
buda yeni tank arka durso işlemlerini bitiridim herşey hazır sadece nasıl geçiş yapacağım
İsta Plant Soil
[QUOTE=zekigonlum]Ertuğrul Bey bu yosunu nasil çözdünüz?[/QUOTE]
bu yosun silikat amonyak sebebiyle oluşuyormuş taban çok eskiydi en başta silikat tutucu koydum dış filitreye ve sık sık su değiştim bir haftada üç defa mesela yosunlar önemli derecede geriledi fakat ben çabuk pes ettim ve taban kumunu komple değiştirdim ve kurtuldum
[QUOTE=zekigonlum]Ertuğrul Bey bu yosunu nasil çözdünüz?[/QUOTE]
bu yosun silikat amonyak sebebiyle oluşuyormuş taban çok eskiydi en başta silikat tutucu koydum dış filitreye ve sık sık su değiştim bir haftada üç defa mesela yosunlar önemli derecede geriledi fakat ben çabuk pes ettim ve taban kumunu komple değiştirdim ve kurtuldum
Sorceres-if ''2''
Melih bey son gelişmeler ne durumda güncel bir görseli varmı akvaryumun. Bende şuanlık şükür bir sıkıntı yok moli ekledim bir haftadır güzel güzel yüzüyor, nasipse bu hafta sonuna doğru ilk mercanlarımın girişlerini yapacağım. Dediğim gibi konunuz bizlere ışık tutuyor yakından takip ediyorum güncel durumları biz acemi hobicilere ışık tutması açısından devamlı yapmanızı istiyorum. Bir sorum olacaktı bir dozaj pompası yapmak istiyorum ama kaçlı yapacağımı size sormak istedim katkı olarak ana besinler neler onları bilmiyorum konu deniz olunca inanın bilgiler çok kısıtlı ne sorsak yanıt yok hal bu olunca benim gibi yeni başlayanlar çok zorlanıyor.
Melih bey son gelişmeler ne durumda güncel bir görseli varmı akvaryumun. Bende şuanlık şükür bir sıkıntı yok moli ekledim bir haftadır güzel güzel yüzüyor, nasipse bu hafta sonuna doğru ilk mercanlarımın girişlerini yapacağım. Dediğim gibi konunuz bizlere ışık tutuyor yakından takip ediyorum güncel durumları biz acemi hobicilere ışık tutması açısından devamlı yapmanızı istiyorum. Bir sorum olacaktı bir dozaj pompası yapmak istiyorum ama kaçlı yapacağımı size sormak istedim katkı olarak ana besinler neler onları bilmiyorum konu deniz olunca inanın bilgiler çok kısıtlı ne sorsak yanıt yok hal bu olunca benim gibi yeni başlayanlar çok zorlanıyor.
Sorceres-if ''2''
[QUOTE=sorceres]
El emeği bir akvaryum ve sistem her zaman daha değerlidir. Sump'ı yüksek hacim yapmanız iyi olmuş. Sudaki değerlerin dalgalanmasını hafifletir.
Kaya miktarınız yeterli gözüküyor. Toplamda 72w power led fazla değil idealdir. Şuan kısıkta kullanabilirsiniz ama mercanlar girdiğinde ışığa ihtiyaç duyacaklar. O zaman yeniden ayarlarsınız. Nano akvaryumlar daha sevimli oluyor. Zaten bendeki akvaryum da nano akvaryumların üst limitlerinde.
Diatom bende bitti gibi duruyor ama henüz nitrat testimin sonucu sıfır gözüküyor. O yüzden su değişimini henüz gerçekleştirmedim. Gerçi nitrat testimin son kullanma tarihi geçtiği için değer gözükmüyor olabilir. Kısa süre içinde yeni bir nitrat testi edineceğim.[/QUOTE]
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler bende ışık gücü yüksek diye ne yapacağım diye düşünüyordum bunu duyduğuma çok sevindim mercan girişleri nezaman olacak peki
[QUOTE=sorceres]
El emeği bir akvaryum ve sistem her zaman daha değerlidir. Sump'ı yüksek hacim yapmanız iyi olmuş. Sudaki değerlerin dalgalanmasını hafifletir.
Kaya miktarınız yeterli gözüküyor. Toplamda 72w power led fazla değil idealdir. Şuan kısıkta kullanabilirsiniz ama mercanlar girdiğinde ışığa ihtiyaç duyacaklar. O zaman yeniden ayarlarsınız. Nano akvaryumlar daha sevimli oluyor. Zaten bendeki akvaryum da nano akvaryumların üst limitlerinde.
Diatom bende bitti gibi duruyor ama henüz nitrat testimin sonucu sıfır gözüküyor. O yüzden su değişimini henüz gerçekleştirmedim. Gerçi nitrat testimin son kullanma tarihi geçtiği için değer gözükmüyor olabilir. Kısa süre içinde yeni bir nitrat testi edineceğim.[/QUOTE]
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler bende ışık gücü yüksek diye ne yapacağım diye düşünüyordum bunu duyduğuma çok sevindim mercan girişleri nezaman olacak peki
Sorceres-if ''2''
[:)][QUOTE=sorceres]
Tuzlu suya hoşgeldiniz Ertuğrul Bey, tankınız hayırlı olsun inşallah kazasız belasız bir başlangıç olur.
Sisteminiz hakkında detayı da bilmek isterim.
Bakteri kültürü girişi yapmadım. Kurulumdan bir süre sonra boş akvaryuma 2-3 gün ara ile birkaç yem attım sadece.
Suyu ayarlayıp ekipmanları çalıştırın bir süre sonra diatom oluşumunu(kaya ve kum kahverengi olacak) gözlemleyeceksiniz daha sonra bu diatom hızlı bir şekilde artacak ve tekrar gerileyerek yok olacak. [/QUOTE]
Teşekkür ederim bugünle 13 gün olacak dediğiniz gibi diatom başladı ve bu sürecin bitmesini bekliyorum diyebilirim bitkili akvryumdada ilk etapta karşılaştığım bir süreç olduğu için paniklemedim [:)] sistemi dediğim gibi herşeyiyle kendim yaptım akvaryumun arkasındaki taşırma kabına kadar. Curve 5 protein skimmer aldım ikinci el, kafa motoru zaten vardı newjet 1200, jbl 2000 w ısıtıcı var, bir arkdaşımda fuji kaya ve cnlı kaya verdi. akvaryum 55 lt bu yetmez diyip altın birde 60 lt sump yaptım toplamda 100 lt civarı suyum oldu. Sizin konunuzdan ilham alarak başka konuları karıştırdım buna birde su ekleme aparatı yaptım çok harika ve stabil çalışıyor şükür. saf su için bitkili için alıp kullanmadığım reverze ozmoz cihazım vardı o işte tamam oldu. gün similasyonu zaten vardı ufak ayar çekerek denize ayarladım sonuç bu[:)]24 adet 3w powerled bu ebattaki akvaryum için çok fazla ama ayarları kısarak kullanıyorum, aslında bunu becerirsem daha büyüğüne gecerim diye bu şekilde ayarladım. görüşleriniz gerçekten çok önemli benim için ve konunuzu takip ediyorum her ayrıntıyı yakalamaya çalışıyorum.[;)][EDIT]ebolatli,2020-04-22 09:07:20[/EDIT]
[:)][QUOTE=sorceres]
Tuzlu suya hoşgeldiniz Ertuğrul Bey, tankınız hayırlı olsun inşallah kazasız belasız bir başlangıç olur.
Sisteminiz hakkında detayı da bilmek isterim.
Bakteri kültürü girişi yapmadım. Kurulumdan bir süre sonra boş akvaryuma 2-3 gün ara ile birkaç yem attım sadece.
Suyu ayarlayıp ekipmanları çalıştırın bir süre sonra diatom oluşumunu(kaya ve kum kahverengi olacak) gözlemleyeceksiniz daha sonra bu diatom hızlı bir şekilde artacak ve tekrar gerileyerek yok olacak. [/QUOTE]
Teşekkür ederim bugünle 13 gün olacak dediğiniz gibi diatom başladı ve bu sürecin bitmesini bekliyorum diyebilirim bitkili akvryumdada ilk etapta karşılaştığım bir süreç olduğu için paniklemedim [:)] sistemi dediğim gibi herşeyiyle kendim yaptım akvaryumun arkasındaki taşırma kabına kadar. Curve 5 protein skimmer aldım ikinci el, kafa motoru zaten vardı newjet 1200, jbl 2000 w ısıtıcı var, bir arkdaşımda fuji kaya ve cnlı kaya verdi. akvaryum 55 lt bu yetmez diyip altın birde 60 lt sump yaptım toplamda 100 lt civarı suyum oldu. Sizin konunuzdan ilham alarak başka konuları karıştırdım buna birde su ekleme aparatı yaptım çok harika ve stabil çalışıyor şükür. saf su için bitkili için alıp kullanmadığım reverze ozmoz cihazım vardı o işte tamam oldu. gün similasyonu zaten vardı ufak ayar çekerek denize ayarladım sonuç bu[:)]24 adet 3w powerled bu ebattaki akvaryum için çok fazla ama ayarları kısarak kullanıyorum, aslında bunu becerirsem daha büyüğüne gecerim diye bu şekilde ayarladım. görüşleriniz gerçekten çok önemli benim için ve konunuzu takip ediyorum her ayrıntıyı yakalamaya çalışıyorum.[;)][EDIT]ebolatli,2020-04-22 09:07:20[/EDIT]
Sorceres-if ''2''
Merhaba Melih bey, konunuzu baştan sona okudum ve çok beyendim aslında sizin konunuzu görene kadar tuzlu suyla uğraşma gibi bir cesarete sahip deildim[:)] ve bir hafta oldu tuzlu suya giriş yaptım. bütün sistemi kendim yaptım inşallah utandırmaz[:)] bakteri kültürü eklemesi yaptınız mı öncelikle onu sormak istedim. birde konunuzu takipteyim😉
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
Buda ilham vermiş olduğunuz mini resifm teşekkür ederim.
Merhaba Melih bey, konunuzu baştan sona okudum ve çok beyendim aslında sizin konunuzu görene kadar tuzlu suyla uğraşma gibi bir cesarete sahip deildim[:)] ve bir hafta oldu tuzlu suya giriş yaptım. bütün sistemi kendim yaptım inşallah utandırmaz[:)] bakteri kültürü eklemesi yaptınız mı öncelikle onu sormak istedim. birde konunuzu takipteyim😉
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
Buda ilham vermiş olduğunuz mini resifm teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
