ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Lost54
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Ekim 2007 23:48
Son Ziyaret:
23 Mart 2008 18:43
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emrah UZUN
Doğum Tarihi:
09 Nisan 1986
Yaş:
40
İl:
Sakarya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emrah UZUN
SON 10 MESAJI
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
[QUOTE=MilesDavis] Emrah bey öncelikle şunu anlamanızı istiyorum. Balık sayınızı azaltacağınızı söylüyorsunuz ısrarla ancak durum şu ki; biz size uyumsuz tür seçiminden bahsediyoruz siz eleştirilerin bu kısmını anlayamadınız sanırım. Eleştrimin sert olduğu acımasız olduğu konusunda kusura bakmayın ifadesini kullanarak cümlelerimi kurdum ve size kesinlikle bu işi yapmayın gibi bir itafda da bulunmadım sadece sizin harcadığınız emek ve para yüzünden bu hobiden kısa sürede soğumamanız adına eleştirilerimiz. Burası bir paylaşım ve bilgilendirme forumu olarak siz sormuşsunuz ve arkadaşlarla birlikte bende düşüncelerimi sizin için söyledik tavsiyelerde bulunduk. Balık sayınızı azaltsanız dahi uyumsuz türleri bir araya koymayın lütfen. Hem sizin emeğinize hemde balıklarınıza yazık olur.
Saygılar.
[/QUOTE]
Ali bey öncelikle herbirinizin benim ve balıklarımın iyiliği için yorum yaptığınızın farkındayım.Bu yüzden her mesajımda olduğu gibi sizlere teşekkürlerimi sunuyorum..
Uyumsuz olarak sadece guramülerimi belirttiniz.Peki her ne kadar onların uyumlu, hallerinden memnun olduğunu düşünsemde sizlerin tavsiyesine uyup guramülerimi elden çıkarmaya karar verdim..
Peki uyumsuz türleri aynı tanka koymayı elbette bende istemem.Sizlerin görüşleri ve kendi araştırmalarım sonucunda şu türleri düşünüyorum.Bu konuda fikirlerinizi alabilirmiyim?
Kadango,Iceman,Ahli ve Snow Prenses (bunda emin değilim çünkü kimileriçok agresif olduklarını belirtiyorlar)
Bunlar eklemek istediğim türler..Tabi birde elimde olanları sayayım tekrardan:
1 büyük,2 ufak sarı prenses | 2 ufak yunus | 2 Yetişkin Guramü | 2 orta boy
Ters Yüzen Çöpçü | 1 Orta Boy Vatos | 2 Orta Boy Frenatus | 3 ortaboy ALbino Zebra | 2 tanede ortaboy cinsini biLmediğim chicLid (fakat gayet barışcıl türLer)
Bunlardan zebralarımın sayısını azaLtıp, guramülerimide çıkarmayı düşünüyorum.Sizce başka uyumsuz cins varmı?
[QUOTE=MilesDavis] Emrah bey öncelikle şunu anlamanızı istiyorum. Balık sayınızı azaltacağınızı söylüyorsunuz ısrarla ancak durum şu ki; biz size uyumsuz tür seçiminden bahsediyoruz siz eleştirilerin bu kısmını anlayamadınız sanırım. Eleştrimin sert olduğu acımasız olduğu konusunda kusura bakmayın ifadesini kullanarak cümlelerimi kurdum ve size kesinlikle bu işi yapmayın gibi bir itafda da bulunmadım sadece sizin harcadığınız emek ve para yüzünden bu hobiden kısa sürede soğumamanız adına eleştirilerimiz. Burası bir paylaşım ve bilgilendirme forumu olarak siz sormuşsunuz ve arkadaşlarla birlikte bende düşüncelerimi sizin için söyledik tavsiyelerde bulunduk. Balık sayınızı azaltsanız dahi uyumsuz türleri bir araya koymayın lütfen. Hem sizin emeğinize hemde balıklarınıza yazık olur.
Saygılar.
[/QUOTE]
Ali bey öncelikle herbirinizin benim ve balıklarımın iyiliği için yorum yaptığınızın farkındayım.Bu yüzden her mesajımda olduğu gibi sizlere teşekkürlerimi sunuyorum..
Uyumsuz olarak sadece guramülerimi belirttiniz.Peki her ne kadar onların uyumlu, hallerinden memnun olduğunu düşünsemde sizlerin tavsiyesine uyup guramülerimi elden çıkarmaya karar verdim..
Peki uyumsuz türleri aynı tanka koymayı elbette bende istemem.Sizlerin görüşleri ve kendi araştırmalarım sonucunda şu türleri düşünüyorum.Bu konuda fikirlerinizi alabilirmiyim?
Kadango,Iceman,Ahli ve Snow Prenses (bunda emin değilim çünkü kimileriçok agresif olduklarını belirtiyorlar)
Bunlar eklemek istediğim türler..Tabi birde elimde olanları sayayım tekrardan:
1 büyük,2 ufak sarı prenses | 2 ufak yunus | 2 Yetişkin Guramü | 2 orta boy
Ters Yüzen Çöpçü | 1 Orta Boy Vatos | 2 Orta Boy Frenatus | 3 ortaboy ALbino Zebra | 2 tanede ortaboy cinsini biLmediğim chicLid (fakat gayet barışcıl türLer)
Bunlardan zebralarımın sayısını azaLtıp, guramülerimide çıkarmayı düşünüyorum.Sizce başka uyumsuz cins varmı?
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
Değerli acemi41, değerli öğretmenim,
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni olduğunuzdan dolayı imlâ kuralları konusunda
son derece dikkatli davranmanızı anlayışla karşılıyorum.Aslında olması gerekende
budur.Fakat tıpkı büyük yaptığım L harflerinde yaptığım gibi net ortamlarında
imlâ kuralları konusunda sanırım biraz duyarsızım.. Karşımada bir Türk dili
ve Edebiyat öğretmeni çıkınca iyi bir ders oldu aslında
Forumda gereken imlâ kurallarına uyacağımın sözünü veriyorum.Fakat "L" harfi
olayına gelir isek tamamen bir alışkanlıktır.Yazı yazarken sol serçe parmağım "L" harfini yazacağım zaman "Shift" tuşuna bilinçsizce gidiyor ve istemdışı olarak "L" harfleri büyük çıkıyor.Diyeceksinizki "istesen ufakta yapabiliyormussun" Tabiki yapabiliyorum fakat bu şekilde daha yavaş yazıyorum çünkü senelerdir süren bir alışkanlık.Ama ben bu konudada dikkatli olacagımın sözünü veriyorum..
Tankımdaki türlerin çoğu maalesef akvaryumu ilk aldığım zamanlar, henüz çok acemiyken alınmış türlerdir.
Bu yüzden belirttiğim gibi elden çıkarmaya kıyamadım.Bende balıklarımı en az sizler kadar
önemsiyorum.Onların rahatları için yaptıklarımı görseniz bana hak verirsiniz..
Fakat guramüler önceki mesajLarımdada belirttiğim gibi hallerinden son derece memnun görünüyorlar.Hiçbir balıklada alıp veremedikleri yok.Öyle olduğunu görsem zaten derhal müdahale ederim...
Bundan başka sanırım uyumsuz bir tür bulunmamakta tankımda.Bulunuyor isede, birbirlerine alışmış olabilirler çünkü herhangi bir kavga vb. durum bulunmamakta..
Discus ve su kaplumbağa olayına gelicek olursam tamamen bir espri babında söylenmistir
Fakat konudaki 3. mesajımdan itibaren genel yorumlardaki tavsiyelerin farkına varmış ve "Balık Azaltımına" gideceğimi belirtmişim.Israrla halâ aynı tip şeyleri söylemeniz biraz acımasız yargılamak oluyor bana göre...
Amacım tabiki bilgi alışverişinde bulunmak.Herhangi bir huzursuzluk çıkarmak değildir.Dolayısıyla acemiliğinde vermiş olduğu bazı istemdışı hatalarım olabilir.Bu konuda affınıza sığınıyorum.Sevgiler,saygılar...
NOT: Diğer 2 arkadaşımada cevap verdim.Vaktim olmadığından dolayı 1 mesajda hepsini toparlama gereği duydum.Umarım anlayışla karşılarsınız..
Lost54 2008-03-14 18:34:47
Değerli acemi41, değerli öğretmenim,
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni olduğunuzdan dolayı imlâ kuralları konusunda
son derece dikkatli davranmanızı anlayışla karşılıyorum.Aslında olması gerekende
budur.Fakat tıpkı büyük yaptığım L harflerinde yaptığım gibi net ortamlarında
imlâ kuralları konusunda sanırım biraz duyarsızım.. Karşımada bir Türk dili
ve Edebiyat öğretmeni çıkınca iyi bir ders oldu aslında

Forumda gereken imlâ kurallarına uyacağımın sözünü veriyorum.Fakat "L" harfi
olayına gelir isek tamamen bir alışkanlıktır.Yazı yazarken sol serçe parmağım "L" harfini yazacağım zaman "Shift" tuşuna bilinçsizce gidiyor ve istemdışı olarak "L" harfleri büyük çıkıyor.Diyeceksinizki "istesen ufakta yapabiliyormussun" Tabiki yapabiliyorum fakat bu şekilde daha yavaş yazıyorum çünkü senelerdir süren bir alışkanlık.Ama ben bu konudada dikkatli olacagımın sözünü veriyorum..
Tankımdaki türlerin çoğu maalesef akvaryumu ilk aldığım zamanlar, henüz çok acemiyken alınmış türlerdir.
Bu yüzden belirttiğim gibi elden çıkarmaya kıyamadım.Bende balıklarımı en az sizler kadar
önemsiyorum.Onların rahatları için yaptıklarımı görseniz bana hak verirsiniz..
Fakat guramüler önceki mesajLarımdada belirttiğim gibi hallerinden son derece memnun görünüyorlar.Hiçbir balıklada alıp veremedikleri yok.Öyle olduğunu görsem zaten derhal müdahale ederim...
Bundan başka sanırım uyumsuz bir tür bulunmamakta tankımda.Bulunuyor isede, birbirlerine alışmış olabilirler çünkü herhangi bir kavga vb. durum bulunmamakta..
Discus ve su kaplumbağa olayına gelicek olursam tamamen bir espri babında söylenmistir
Fakat konudaki 3. mesajımdan itibaren genel yorumlardaki tavsiyelerin farkına varmış ve "Balık Azaltımına" gideceğimi belirtmişim.Israrla halâ aynı tip şeyleri söylemeniz biraz acımasız yargılamak oluyor bana göre...Amacım tabiki bilgi alışverişinde bulunmak.Herhangi bir huzursuzluk çıkarmak değildir.Dolayısıyla acemiliğinde vermiş olduğu bazı istemdışı hatalarım olabilir.Bu konuda affınıza sığınıyorum.Sevgiler,saygılar...
NOT: Diğer 2 arkadaşımada cevap verdim.Vaktim olmadığından dolayı 1 mesajda hepsini toparlama gereği duydum.Umarım anlayışla karşılarsınız..
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
TşkLer yorumunuz için.. OLumLu yorumLar kadar oLumsuz yorumLarada saygı duymak gerekir tabiki ;)
GeneL yorumLarı okudugumu ve geneL yorumLarın akvaryumumun kaLabaLık
oLdugu yönünde geLdiğini zaten beLirttim.. Fakat üzerine basa basa söyLüyorum
şuan için çok ufak oLdukLarı için sanki bomboş gibi geLiyor akvaryum bana..
Bu yüzden baLık ekLemek istiyorum.Fakat azaLtıma giderek baLık ekLeyeceğimi
zaten söyLedim.. Sizinkide biraz acımasız eLeştiri oLmus Lütfen sizde hoş görün..
Discuss oLayı ise tamamen düz mantıkLa aLınmış bir karardır.. Discuss baLığınında
son derede sakin bir baLık cinsi oLdugunu okudum ve bundan sonra aLmaya
karar verdim..Fakat öyLe bir sitemde buLunmussunuzki sanki discuss bir baLık
türü değiL başka bir hayvan :) "Birde discuss diyorsunuz" demişsiniz..
Neden discuss bir cichLid cinsi bir baLık değiLde su kapLumbağasımı yoksa?
TşkLer yorumunuz için.. OLumLu yorumLar kadar oLumsuz yorumLarada saygı duymak gerekir tabiki ;)
GeneL yorumLarı okudugumu ve geneL yorumLarın akvaryumumun kaLabaLık
oLdugu yönünde geLdiğini zaten beLirttim.. Fakat üzerine basa basa söyLüyorum
şuan için çok ufak oLdukLarı için sanki bomboş gibi geLiyor akvaryum bana..
Bu yüzden baLık ekLemek istiyorum.Fakat azaLtıma giderek baLık ekLeyeceğimi
zaten söyLedim.. Sizinkide biraz acımasız eLeştiri oLmus Lütfen sizde hoş görün..
Discuss oLayı ise tamamen düz mantıkLa aLınmış bir karardır.. Discuss baLığınında
son derede sakin bir baLık cinsi oLdugunu okudum ve bundan sonra aLmaya
karar verdim..Fakat öyLe bir sitemde buLunmussunuzki sanki discuss bir baLık
türü değiL başka bir hayvan :) "Birde discuss diyorsunuz" demişsiniz..
Neden discuss bir cichLid cinsi bir baLık değiLde su kapLumbağasımı yoksa?
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
SeLamLar,
TşkLer şimdi daha açıkLayıcı oLdunuz.. GeneL yorumLar baLıkLarın iLeride
fazLa oLabiLcekLeri yönde..Sanırım şuan çoğu ufak oLdugu için gözüme
az gözüküyorLar fakat iLeride büyüdükLeri zaman kaLabaLık oLabiLirLer hakLısınız..
O haLde şuanki mevcut türLerden azaLtıma gitmek en iyisi..3 tane oLan
aLbino zebraLarımdan 1 tanesini azaLtabiLirim meseLa...
Ama ne biLeyim onLar memnun görünüyorLar ya ben gene dediğiniz türLerden
aLmayı düşünüyorum.. Zaten şuan için ekLemeyi düşündüğüm türLer:
Kadango , Snow , Mavi Prenses , Aysmen , Discuss gibi sakin türLerden 1 er adet aLmayı düşünüyorum tankımın cıvıL cıvıL oLması açısından (:
SeLamLar,
TşkLer şimdi daha açıkLayıcı oLdunuz.. GeneL yorumLar baLıkLarın iLeride
fazLa oLabiLcekLeri yönde..Sanırım şuan çoğu ufak oLdugu için gözüme
az gözüküyorLar fakat iLeride büyüdükLeri zaman kaLabaLık oLabiLirLer hakLısınız..
O haLde şuanki mevcut türLerden azaLtıma gitmek en iyisi..3 tane oLan
aLbino zebraLarımdan 1 tanesini azaLtabiLirim meseLa...
Ama ne biLeyim onLar memnun görünüyorLar ya ben gene dediğiniz türLerden
aLmayı düşünüyorum.. Zaten şuan için ekLemeyi düşündüğüm türLer:
Kadango , Snow , Mavi Prenses , Aysmen , Discuss gibi sakin türLerden 1 er adet aLmayı düşünüyorum tankımın cıvıL cıvıL oLması açısından (:
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
TşkLer değerLi yorumunuz için...
Ama çeLişkiLi bir acıkLama yaptınız kafam karıstı acıkcası
Yani snow ve mavi prenses demissiniz fakat parantez içerisinde
baLıkLar adına üzüLdüğünüzü söyLemissiniz... Bunu baLık sayısı
fazLa oLup onLarın rahatsızLık duyacagını düşündüğünüz içinmi söyLediniz?
TşkLer değerLi yorumunuz için...
Ama çeLişkiLi bir acıkLama yaptınız kafam karıstı acıkcası

Yani snow ve mavi prenses demissiniz fakat parantez içerisinde
baLıkLar adına üzüLdüğünüzü söyLemissiniz... Bunu baLık sayısı
fazLa oLup onLarın rahatsızLık duyacagını düşündüğünüz içinmi söyLediniz?
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
[QUOTE=challenger]Su değerleri ve beslenme şekillerinden bahsettik,diyelimki ilerleyen zamanlarda balıklarınız üreme boyuna gelecekler yani Cichlid'leriniz.Son derece sosyal bir hayat sergileyen balıklar olduklarından kendilerine belirli bir bölge tutacaklar ve o bölgeye hiç kimseyi somayacaklardır.Aynı zamanda aralarındaki kavgaları vb. durumları göz önüne alırsak Gourami gibi sakin karakterdeki bir balığın Cichlid gibi aktif bir balıkla yan yana durması uygun değildir.Dilerseniz kalabilir ama bana göre sorun çıkmaması çok az bir ihtimal.
AnLıyorum, geneL oLarak tankın hacminin yetersiz oLmasını beLirtiyorsunuz..
Fakat dediğim gibi imkânLarım buna izin veriyordu..GuramüLeri ise henüz tankımı yeni aLmısken tropik cins besLiyordum.OzmanLar aLmıstım ve daha
sonra guramüLerin cichLidLerLe gayet sorunsuz yaşadıkLarına gözümLe şahit
oLdum..Ve bir süre sonrada tüm tropik baLıkları eLimden cıkartıp cichLid türüne gectim.DoLayısıyLa guramüLerimide vermeye kıyamadım..
Dediğiniz gibi guramü sakin karakterde bir cins..Fakat zaten bende artık
sakin bir tank kurmayı hedefLiyorum ve bu yüzden sorun cıkmıyor...
Genede tşkLer değerLi öneriLeriniz için..
[QUOTE=challenger]Su değerleri ve beslenme şekillerinden bahsettik,diyelimki ilerleyen zamanlarda balıklarınız üreme boyuna gelecekler yani Cichlid'leriniz.Son derece sosyal bir hayat sergileyen balıklar olduklarından kendilerine belirli bir bölge tutacaklar ve o bölgeye hiç kimseyi somayacaklardır.Aynı zamanda aralarındaki kavgaları vb. durumları göz önüne alırsak Gourami gibi sakin karakterdeki bir balığın Cichlid gibi aktif bir balıkla yan yana durması uygun değildir.Dilerseniz kalabilir ama bana göre sorun çıkmaması çok az bir ihtimal.
Saygılar,
[/QUOTE]AnLıyorum, geneL oLarak tankın hacminin yetersiz oLmasını beLirtiyorsunuz..
Fakat dediğim gibi imkânLarım buna izin veriyordu..GuramüLeri ise henüz tankımı yeni aLmısken tropik cins besLiyordum.OzmanLar aLmıstım ve daha
sonra guramüLerin cichLidLerLe gayet sorunsuz yaşadıkLarına gözümLe şahit
oLdum..Ve bir süre sonrada tüm tropik baLıkları eLimden cıkartıp cichLid türüne gectim.DoLayısıyLa guramüLerimide vermeye kıyamadım..
Dediğiniz gibi guramü sakin karakterde bir cins..Fakat zaten bende artık
sakin bir tank kurmayı hedefLiyorum ve bu yüzden sorun cıkmıyor...
Genede tşkLer değerLi öneriLeriniz için..
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
[QUOTE=challenger]Akvaryum tür seçiminde çok yanlışlar var.Zaten boyutlar fazla büyükte değil. Afrika Cichlidleri ile Amerikan grubunu birbirine karıştırmazsak ileride sorunlar yaşamayız.Eğer akvaryumunuz daha büyük olsaydı bu cümleyi kullanmazdım en nihayetinde 500 litrelik bir akvaryumda balıklar kendilerine bir bölge edinebilirler fakat bu boyutta biraz zorluk çıkacaktır.
TşkLer değerLi yorumunuz için..
MaaLesef odamın büyükLüğüne göre seçim yapmak zorunda kaLdım ve aLabiLeceğim
max. büyükLükteki tank buydu.Zaten iLk başLangıc tankı oLarak aLdım bunu.İLeride daha büyüğüne gecmeyi düşünüyorum tabiki ;)
GüramüLere geLince ise güramiLer suyun üst kısmında sakin sakin takıLıp,
kimsenin etLisine sütLüsüne karışmayan sakin baLıkLar oLdugu için besLiyorum..Ne onLara karışan,nede onLarın karıştıgı bi tür oLay cıkmadı henüz...
Peki siz neden güramüLeri eLden cıkarmamı önerdiniz uyum sorunu acısındanmı acaba?
Çünkü dediğim gibi gayet sakin ve uyumLu baLıkLar (:
[QUOTE=gkhn54]bende aynı düşünüyordum ama balıkların yakında büyüyecek ve ozaman sorun başlayacak elden çıkarman gereken balıklar olacak bendede şu an 13 malawi 2 çöpcü ve bir vatoz bulunuyor 200lt akvaryumda yakında dar gelmeye başlayacak [/QUOTE]
AnLıyorum..O haLde aynı türden oLan baLıkLarın sayısını biraz azaLtmaya
gitmeLiyim.Daha çok cins besLeyebiLmek açısından tabi ;)
[QUOTE=challenger]Akvaryum tür seçiminde çok yanlışlar var.Zaten boyutlar fazla büyükte değil. Afrika Cichlidleri ile Amerikan grubunu birbirine karıştırmazsak ileride sorunlar yaşamayız.Eğer akvaryumunuz daha büyük olsaydı bu cümleyi kullanmazdım en nihayetinde 500 litrelik bir akvaryumda balıklar kendilerine bir bölge edinebilirler fakat bu boyutta biraz zorluk çıkacaktır.
Su değerleri ve beslenme şekilleri göz önüne alınırsa Gourami ve
Cichlid türleri birbirlerinden ap ayrı balıklardır. En kısa zamanda
Gouramileri elinizden çıkartmanızı öneriyorum. Aynı zamanda balıkların
boylarının birbirleri ile aynı oranda olmalarıda daha uygun olur.
Başarılar.
[/QUOTE]TşkLer değerLi yorumunuz için..
MaaLesef odamın büyükLüğüne göre seçim yapmak zorunda kaLdım ve aLabiLeceğim
max. büyükLükteki tank buydu.Zaten iLk başLangıc tankı oLarak aLdım bunu.İLeride daha büyüğüne gecmeyi düşünüyorum tabiki ;)
GüramüLere geLince ise güramiLer suyun üst kısmında sakin sakin takıLıp,
kimsenin etLisine sütLüsüne karışmayan sakin baLıkLar oLdugu için besLiyorum..Ne onLara karışan,nede onLarın karıştıgı bi tür oLay cıkmadı henüz...
Peki siz neden güramüLeri eLden cıkarmamı önerdiniz uyum sorunu acısındanmı acaba?
Çünkü dediğim gibi gayet sakin ve uyumLu baLıkLar (:
[QUOTE=gkhn54]bende aynı düşünüyordum ama balıkların yakında büyüyecek ve ozaman sorun başlayacak elden çıkarman gereken balıklar olacak bendede şu an 13 malawi 2 çöpcü ve bir vatoz bulunuyor 200lt akvaryumda yakında dar gelmeye başlayacak [/QUOTE]
AnLıyorum..O haLde aynı türden oLan baLıkLarın sayısını biraz azaLtmaya
gitmeLiyim.Daha çok cins besLeyebiLmek açısından tabi ;)
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
Öncelikle teşekkürler değerLi yorumun için hocam..
Fakat zaman zaman gözüme çok boş görünüyor akvaryum..
Sanki az balık varmış gibi geliyor ve biraz daha ekleme ihtiyacı duyuyorum..
İstediğim biraz daha hareketli ve cıvıl cıvıl olsun :)
reis 2008-03-14 20:53:44
Öncelikle teşekkürler değerLi yorumun için hocam..
Fakat zaman zaman gözüme çok boş görünüyor akvaryum..
Sanki az balık varmış gibi geliyor ve biraz daha ekleme ihtiyacı duyuyorum..
İstediğim biraz daha hareketli ve cıvıl cıvıl olsun :)
BarışcıL bir akvaryum ortamı için?
Hangi baLıkLarı besLemeLiyim arkadasLar?
1 seneLik fLn yeni sayıLabiLir bir akvarist oLarak tankıma
boL sayıda auratos ve zebra atmıstım.Fakat akvaryumum cehennem
yerine döndü.ZebraLar ve auratosLar terör estiyiyorLardı.Başka attıgım
bir baLık türünü max. 1 saat içinde öLdürüyorLardı...
Neyse kısacası şimdi auratos ve zebraLarımı eLden cıkardım...
Artık huzurLu , kavga ve öLümLerin oLmadıgı bir akvaryum istiyorum
Arkadaşımda benimLe aynı akvaryumu kurucak.Bu yüzden titiz davranıyorum..
Şuan birkac baLık daha ekLedim ve eLimdeki baLıkLar şu şekiLde:
1 büyük,2 ufak sarı prenses | 2 ufak yunus | 2 Yetişkin Guramü | 2 Yetişkin
Ters Yüzen Çöpçü | 1 Orta Boy Vatos | 2 Orta Boy Frenatus | 3 ALbino Zebra | 2 tanede cinsini biLmediğim chicLid (fakat gayet barışcıL türLer)
BunLarın yanına göz zevki açısından birkac tane daha değişik tür ekLemek istiyorum..Sizce hangi tür ekLemeLiyim bu baLıkLarLa geçinebiLir türden?
Ayrıca daha doğru biLgi aLmak açısından tankım hakkında biraz biLgi vermem iyi oLur sanırım.Tankımda fiLtreLeme yapan iç ve dış fiLtreLer mevcut..3 adet kaya ve 5-6 adet yapay bitki iLe küpLer
incik boncuk vs.. gibi süsLer mevcut... Akvaryum tabanı ise 2-3 cm kadar midye kırığı iLe döşenmiş durumda.. Tankımın boyutLarı 100*50*40 cm
oLmakLa beraber 200 Lt. su kapasitesi vardır..
Yardımcı oLursanız çok sevinirim arkadasLar.Şimdiden hepinize tşkLer..
Lost54 2008-03-13 23:08:33
Hangi baLıkLarı besLemeLiyim arkadasLar?
1 seneLik fLn yeni sayıLabiLir bir akvarist oLarak tankıma
boL sayıda auratos ve zebra atmıstım.Fakat akvaryumum cehennem
yerine döndü.ZebraLar ve auratosLar terör estiyiyorLardı.Başka attıgım
bir baLık türünü max. 1 saat içinde öLdürüyorLardı...
Neyse kısacası şimdi auratos ve zebraLarımı eLden cıkardım...
Artık huzurLu , kavga ve öLümLerin oLmadıgı bir akvaryum istiyorum
Arkadaşımda benimLe aynı akvaryumu kurucak.Bu yüzden titiz davranıyorum..
Şuan birkac baLık daha ekLedim ve eLimdeki baLıkLar şu şekiLde:
1 büyük,2 ufak sarı prenses | 2 ufak yunus | 2 Yetişkin Guramü | 2 Yetişkin
Ters Yüzen Çöpçü | 1 Orta Boy Vatos | 2 Orta Boy Frenatus | 3 ALbino Zebra | 2 tanede cinsini biLmediğim chicLid (fakat gayet barışcıL türLer)
BunLarın yanına göz zevki açısından birkac tane daha değişik tür ekLemek istiyorum..Sizce hangi tür ekLemeLiyim bu baLıkLarLa geçinebiLir türden?
Ayrıca daha doğru biLgi aLmak açısından tankım hakkında biraz biLgi vermem iyi oLur sanırım.Tankımda fiLtreLeme yapan iç ve dış fiLtreLer mevcut..3 adet kaya ve 5-6 adet yapay bitki iLe küpLer
incik boncuk vs.. gibi süsLer mevcut... Akvaryum tabanı ise 2-3 cm kadar midye kırığı iLe döşenmiş durumda.. Tankımın boyutLarı 100*50*40 cm
oLmakLa beraber 200 Lt. su kapasitesi vardır..
Yardımcı oLursanız çok sevinirim arkadasLar.Şimdiden hepinize tşkLer..
200 Lt. tanka uygun ChicLid?
ÖnceLikLe herkese seLamLar, saygıLar,,,
ArkadasLar acemi bir akvarist oLarak sizLerden bazı fikirLer edinmek istedim...
Tropik türden ChicLid türüne gectim ve iLgimi ceken birkac chicLid türü
aLmayı düşünüyorum.Tankım 200 lt. ve yeni yeni içini donatıyorum...
İçinde 4-5 adet pLastik bitki , ve boL kayaLardan kurmayı düşünüyorum.
AkLımdaki besLemek istediğim türLer , Avratos , Sarı Prenses , Papağan,Zebra , Yunus,
Ters yüzen çöpçü, Frontosa,Astronot (Çok zeki baLık oLdugunu okudum)
Bu baLıkLarı besLesem araLarında uyum sorunu oLurmu arkadasLar?
Ayrıca tropik akvaryumumdan kaLan 1 beta ve 2 pangarsus baLıgınıda atsam
nasıL oLur acaba? ChicLidLer pangarsusLara saLdırırLar diye okudum ama
birde sizin yorumLarınızı duymak istedim.Şimdiden herkese cvpLarı için tşkLer.
SevgiLer , saygıLarımLa....
Lost54 2007-11-01 23:20:09
ÖnceLikLe herkese seLamLar, saygıLar,,,
ArkadasLar acemi bir akvarist oLarak sizLerden bazı fikirLer edinmek istedim...
Tropik türden ChicLid türüne gectim ve iLgimi ceken birkac chicLid türü
aLmayı düşünüyorum.Tankım 200 lt. ve yeni yeni içini donatıyorum...
İçinde 4-5 adet pLastik bitki , ve boL kayaLardan kurmayı düşünüyorum.
AkLımdaki besLemek istediğim türLer , Avratos , Sarı Prenses , Papağan,Zebra , Yunus,
Ters yüzen çöpçü, Frontosa,Astronot (Çok zeki baLık oLdugunu okudum)
Bu baLıkLarı besLesem araLarında uyum sorunu oLurmu arkadasLar?
Ayrıca tropik akvaryumumdan kaLan 1 beta ve 2 pangarsus baLıgınıda atsam
nasıL oLur acaba? ChicLidLer pangarsusLara saLdırırLar diye okudum ama
birde sizin yorumLarınızı duymak istedim.Şimdiden herkese cvpLarı için tşkLer.
SevgiLer , saygıLarımLa....
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
KULLANICILAR
- 68 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Deathgrip,
Rafayel,
mrah,
hakanb.,
Frkn,
HaydarGul,
altuntasseref,
MertGun,
MiSoSiKiaN,
Jotunheim,
oguzkanmaz,
oktay42,
İnci Kefali,
Koksal Gurkan,
0rnn,
sina cen,
Kınayu,
MuratOzdemir,
ternapi,
Şahinöztürk,
888starz_zbma,
Efeayd,
Cyber_Scout,
Tortuga7,
ozan_1903,
Akifs,
ronnno958,
emrahdm,
ballantines,
Soner.x,
reprise,
NotEvenBeginner,
Arch.Hüseyin,
yeekim,
murat efe,
LeafyAqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
