ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
guneselbir
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Ocak 2024 19:31
Son Ziyaret:
17 Kasım 2025 10:01
Toplam Mesaj:
14 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
gunes elbirel
Doğum Tarihi:
07 Haziran 1995
Yaş:
31
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
guneselbir
SON 10 MESAJI
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=HOPPALA]
Paylaştığınız görseldeki balıkta konstipasyon sonrasi ykh belirtisi (yüzme kesesi hastalığı) gelişmiş olabilir. Konstipasyon tedavi edilmedi veya edilemedi ise akabinde kese probleminin yaşanması oldukça olasıdır. Böyle bir durumda başta da dediğim gibi yem hususuna dikkat etmelisiniz. Bu sorunu yaşayan balığın diyetini komple değişir. Şu aşamada ne kadar küçük porsiyonlu yem o kadar iyidir. Hatta bana göre jel yem hem sindirim için hem de lezzet olarak balık için daha iyi olur. Genel olarak yemleri lezzetli kılmak için GarlicGuard kullanabilirsiniz. Yeme gelmeyen balıklar için birebirdir. Önceki mesajımda belirttiğim bitkisel nls yemi ve tetra jel yemini temin edip bunları diyetlerine dahil etmelisiniz. Bu özellikle denge problemi yaşayan balık için önemlidir.
Bende japon balığı bakıyorum. 29 Aralık tarihinden beride karantina tankında dropsy tedavisini antibiyotik, özel yem, vitamin ile sürdürüyorum. Çok şükür sonunda dropsy tedasivinde başarılı oldum ve balık sağlığına kavuştu.
Umarım sizin de balıklarınız sağlığına kavuşur.[/QUOTE]
Guncelleme yapayım dedim, balıklarım kabızlarmış sanırım ıspanak ve bezelye çok işe yaradı şu an çok sağlıklılar. [:nazar:] Haftada 1 ıspanak veriyorum kabızlıklarını önlemek adına.
[QUOTE=HOPPALA]
Paylaştığınız görseldeki balıkta konstipasyon sonrasi ykh belirtisi (yüzme kesesi hastalığı) gelişmiş olabilir. Konstipasyon tedavi edilmedi veya edilemedi ise akabinde kese probleminin yaşanması oldukça olasıdır. Böyle bir durumda başta da dediğim gibi yem hususuna dikkat etmelisiniz. Bu sorunu yaşayan balığın diyetini komple değişir. Şu aşamada ne kadar küçük porsiyonlu yem o kadar iyidir. Hatta bana göre jel yem hem sindirim için hem de lezzet olarak balık için daha iyi olur. Genel olarak yemleri lezzetli kılmak için GarlicGuard kullanabilirsiniz. Yeme gelmeyen balıklar için birebirdir. Önceki mesajımda belirttiğim bitkisel nls yemi ve tetra jel yemini temin edip bunları diyetlerine dahil etmelisiniz. Bu özellikle denge problemi yaşayan balık için önemlidir.
Bende japon balığı bakıyorum. 29 Aralık tarihinden beride karantina tankında dropsy tedavisini antibiyotik, özel yem, vitamin ile sürdürüyorum. Çok şükür sonunda dropsy tedasivinde başarılı oldum ve balık sağlığına kavuştu.
Umarım sizin de balıklarınız sağlığına kavuşur.[/QUOTE]
Guncelleme yapayım dedim, balıklarım kabızlarmış sanırım ıspanak ve bezelye çok işe yaradı şu an çok sağlıklılar. [:nazar:] Haftada 1 ıspanak veriyorum kabızlıklarını önlemek adına.
Akvaryumun Camındaki Beyaz Lekeler Yumurta Gibi?
Merhabalar,
Akvaryumumun camında böyle yumurtaya benzer bir şeyler mevcut.
Balık yumurtası mı? Bilen var mı acaba?
2 tane çöpçü 3 adet japon balığı, 1 adet elma salyangozum var. 70 litre akvaryumda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/070220241449551.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Akvaryumumun camında böyle yumurtaya benzer bir şeyler mevcut.
Balık yumurtası mı? Bilen var mı acaba?
2 tane çöpçü 3 adet japon balığı, 1 adet elma salyangozum var. 70 litre akvaryumda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/070220241449551.jpg[/IMG]
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=Lennie]Bu surekli dilegelen kabizlik olayi ve bezelyenin kabizliga iyi geldigi olayi biraz efsane benim anladigim. Hobide bazi seyleri alisageldigimiz sekilde arastirmadan ezbere yaptigimizi dusunuyorum. Kendimizi yenilemekte okuyup arastirmakta fayda var. kendi japonlarima bugune dek bir kere sadece bezelye verdim, hicbir zaman da swim bladder problemi yasamadim bugune dek. Ancak soylemem gerekir ki canlilar pek ust kalite degiller. Haliyle vucut tipler daha “normal” ve bunun elbet etkisi buyuk
Linkler maalesef Ingilizce ancak sayfa cevirisi her ihtimal en azindan is gorur diye dusunuyorum. Burada veteriner hekimin bu “kabizlik” ve bezelye/genel beslenme hakkindaki yazilarini asagida paylasiyorum. Umarim bilgilendirici olur
[URL]https://cafishvet.com/goldfish/truth-about-constipated-goldfish/[/URL]
[URL]https://cafishvet.com/fish-tanks/what-do-you-feed-goldfish/[/URL]
[URL]https://cafishvet.com/fish-care/feeding-goldfish-peas/[/URL]
Cok anladigimi soyleyemeyecegim ancak baliklariniz daha ust kalite canlilar gibi duruyor. Bu da maalesef daha siskin karin, daha bozuk vucut yapisi, ic organlarda problem, yuzus problemleri gibi seyleri doguruyor. O basta bir problem. Olabilecek ilk adim daha uzun vucut hatlarina sahip dogadaki haline daha yakin asiri uzun kuyruklari sis karinlari vs olmayan duzgun goz kafa yapili (wen) hayvanlara yonelmekle basliyor. Lutfen bunu elestiri olarak algilamayin, sadece sorun yasamanizdaki temel unsurlardan birinin baliklarin gorsel amaca hizmet icin problemli ve dusuk hayat kalitesine sahip olarak uretilmis olmasi. Cok severek zamaninda takip ettigim zamaninin en buyuk goldfish youtuberi bile surekli yasadigi ardi kesilmez problemler sebebiyle tamamen turu birakmak karari aldi. Yillar once bile sadece goldfish uzerine 500k takipcisi vardi ona ragmen
[/QUOTE]
Öncelikle teşekkürler, makaleleri okudum araştırma yapmak bu nokta da gerçekten önemli. Balıklarım "oranda japon balığı".
Yok anlıyorum sizi, aslında görsellik amaç değildi ilk bu hobiye başlarken sadece klasiklerin dışına çıkmak istemiştim. Su an hala videoları mevcut mudur acaba?
[QUOTE=Lennie]Bu surekli dilegelen kabizlik olayi ve bezelyenin kabizliga iyi geldigi olayi biraz efsane benim anladigim. Hobide bazi seyleri alisageldigimiz sekilde arastirmadan ezbere yaptigimizi dusunuyorum. Kendimizi yenilemekte okuyup arastirmakta fayda var. kendi japonlarima bugune dek bir kere sadece bezelye verdim, hicbir zaman da swim bladder problemi yasamadim bugune dek. Ancak soylemem gerekir ki canlilar pek ust kalite degiller. Haliyle vucut tipler daha “normal” ve bunun elbet etkisi buyuk
Linkler maalesef Ingilizce ancak sayfa cevirisi her ihtimal en azindan is gorur diye dusunuyorum. Burada veteriner hekimin bu “kabizlik” ve bezelye/genel beslenme hakkindaki yazilarini asagida paylasiyorum. Umarim bilgilendirici olur
[URL]https://cafishvet.com/goldfish/truth-about-constipated-goldfish/[/URL]
[URL]https://cafishvet.com/fish-tanks/what-do-you-feed-goldfish/[/URL]
[URL]https://cafishvet.com/fish-care/feeding-goldfish-peas/[/URL]
Cok anladigimi soyleyemeyecegim ancak baliklariniz daha ust kalite canlilar gibi duruyor. Bu da maalesef daha siskin karin, daha bozuk vucut yapisi, ic organlarda problem, yuzus problemleri gibi seyleri doguruyor. O basta bir problem. Olabilecek ilk adim daha uzun vucut hatlarina sahip dogadaki haline daha yakin asiri uzun kuyruklari sis karinlari vs olmayan duzgun goz kafa yapili (wen) hayvanlara yonelmekle basliyor. Lutfen bunu elestiri olarak algilamayin, sadece sorun yasamanizdaki temel unsurlardan birinin baliklarin gorsel amaca hizmet icin problemli ve dusuk hayat kalitesine sahip olarak uretilmis olmasi. Cok severek zamaninda takip ettigim zamaninin en buyuk goldfish youtuberi bile surekli yasadigi ardi kesilmez problemler sebebiyle tamamen turu birakmak karari aldi. Yillar once bile sadece goldfish uzerine 500k takipcisi vardi ona ragmen
[/QUOTE]
Öncelikle teşekkürler, makaleleri okudum araştırma yapmak bu nokta da gerçekten önemli. Balıklarım "oranda japon balığı".
Yok anlıyorum sizi, aslında görsellik amaç değildi ilk bu hobiye başlarken sadece klasiklerin dışına çıkmak istemiştim. Su an hala videoları mevcut mudur acaba?
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Eğer balıkların solungaçlarında kırmızılık görüyorsanız amonyak-nitrit artışından kaynaklı olabilir, kırmızılık yoksa (fotoğraflarda normal görünüyor) başka bir sebepten zehirlenme (tanka yakın zamanda eklenen bir materyal, kimyasal vb.) ya da oksijen yetersizliği olabilir. Su değişimi yapıp oksijen miktarını da artırın. Diğer balıkların japon balıkları ile uyumlu olmadığı zaten belirtilmiş üyeler tarafından. Tank kapasitesine uygun bir dış filtre, pipo veya şelale filtre edinmenizde fayda var. Yem kaynaklı bir sorun değil. Rutin diyete devam edin.[/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle, kırmızılık kenarlarında yok özellikle inceledim. Tanka yakın zamanda kimyasal veya materyal da eklemedim. diğer arkadaşların da yazdığı gibi %50'lik bir değişim yaptım hava motorum var genelde çalışır durumda. Yarın yeni bir hava motoru alacağım sanırım yetersiz kalıyor. İç Şelale filtrem var. Bir tanesi yem yerken diğer ikisi hiç yeltenmemekte beni korkutan taraf da bu açıkçası. Çöpçü balıklarının japon balıklarıyla uyum sağladığını söylemişlerdi fakat yanlış bilgiymiş sanırım.
https://www.akvaryum.com/balik_uyum_tablosu_makaler_21_1011.asp (şu tabloya da bakmıştım, eğer beslenmemesi gerekiyorsa tabloda da bir hata mı mevcut?)[EDIT]guneselbir,2024-01-17 21:39:13[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Eğer balıkların solungaçlarında kırmızılık görüyorsanız amonyak-nitrit artışından kaynaklı olabilir, kırmızılık yoksa (fotoğraflarda normal görünüyor) başka bir sebepten zehirlenme (tanka yakın zamanda eklenen bir materyal, kimyasal vb.) ya da oksijen yetersizliği olabilir. Su değişimi yapıp oksijen miktarını da artırın. Diğer balıkların japon balıkları ile uyumlu olmadığı zaten belirtilmiş üyeler tarafından. Tank kapasitesine uygun bir dış filtre, pipo veya şelale filtre edinmenizde fayda var. Yem kaynaklı bir sorun değil. Rutin diyete devam edin.[/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle, kırmızılık kenarlarında yok özellikle inceledim. Tanka yakın zamanda kimyasal veya materyal da eklemedim. diğer arkadaşların da yazdığı gibi %50'lik bir değişim yaptım hava motorum var genelde çalışır durumda. Yarın yeni bir hava motoru alacağım sanırım yetersiz kalıyor. İç Şelale filtrem var. Bir tanesi yem yerken diğer ikisi hiç yeltenmemekte beni korkutan taraf da bu açıkçası. Çöpçü balıklarının japon balıklarıyla uyum sağladığını söylemişlerdi fakat yanlış bilgiymiş sanırım.
https://www.akvaryum.com/balik_uyum_tablosu_makaler_21_1011.asp (şu tabloya da bakmıştım, eğer beslenmemesi gerekiyorsa tabloda da bir hata mı mevcut?)[EDIT]guneselbir,2024-01-17 21:39:13[/EDIT]
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=HOPPALA]Problemi yaşayan balıkların dışkısı hakkında bilgi verebilir misiniz? Akabinde dışkıda renk değişimi de gözlemlediniz mı?
[U] Güncelleme[/U]: Tekrar mesaj yazmamak için yorumu güncelledim. Muhtemelen bahsedildiği gibi klasik konstipasyon durumu var. Yem yerine şuan için bezelyeyi çok küçük parçalara bölerek yedirin. Bezelyeyi verme amacı müshil görevi görmesidir. Mevcut yemleri vermeyi bırakın. Lif bakimindan zengin bir yem yani diyetine yeni bitkisel yemler ilave ediniz. New Life Spectrum Algae Max Medium (2mm) gerek lif, gereksede içerik olarak ideal bir yemdir. Tetra Delica Krill Jel stick yemleride diyeti çeşitlendirmek adına ödül yemi amaçlı öneririm. Bu tip durumlarda yeme katılan fishtamin ürünü var, kaliteli likit vitamindir. Balıkların stres faktörünü azaltmak ve bağışıklıklarını arttırmak adına bu ürünüde öneririm.
Genel olarak ise yemleri (granül, pelet batan form) ıslattıktan (5 dk kadar tanktan aldığınız suda bekletmek) sonra balıklara veriniz. Pul yem zaten bu tür için vermeyiniz. Japon balıkları ektoterm olduğu için su sıcaklığı aktif rol oynar yani önemlidir. Su sıcaklığınız düşük veya dengesiz ise metabolizma/sindirim çok yavaş çalışır. Su sıcaklığı net olarak 24-24,5 olsun, ısıtıcı iyi değil ise iyi bir ısıtıcı temin ederek su sıcaklığını sabitleyiniz. [/QUOTE]
Balıklarımın dışkıları verdiğim yem rengindeydi. Son birkaç gündür 2 tanesinin dışkısı şeffaf veya beyazımsı bir renkteydi. Şu an 2 gun yem vermedim. Bu akşam bezelye takviyesi uyguluyorum. Bir tanesi iştahla yerken diğer ikisi dokunmadı bile, hala su yuzeyindeler. Dibe inince denge sağlayamıyor yan veya ters dönüyor sonra hemen düzelmeye çalışıyor. Dedikleriniz yemlere bakacağım teşekkür ederim yardımlarınız için. Su sıcaklığı genelde sabit 22 den düşük olmaz 24 den de yüksek olmuyor. Isıtıcım da çalışıyor. Bir diğer arkadaşın önerisiyle suyu yüzde 50'lik değişim yaptım fakat mevcutta değişen pek bir şey olmadı. Neredeyse tüm önerileri dinleyerek uygulamaya çalıştım. Fakat ne yazık ki diğer ikisinde değişen hiçbir şey yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/170120242121481.jpg[/IMG][EDIT]guneselbir,2024-01-17 21:22:21[/EDIT]
[QUOTE=HOPPALA]Problemi yaşayan balıkların dışkısı hakkında bilgi verebilir misiniz? Akabinde dışkıda renk değişimi de gözlemlediniz mı?
[U] Güncelleme[/U]: Tekrar mesaj yazmamak için yorumu güncelledim. Muhtemelen bahsedildiği gibi klasik konstipasyon durumu var. Yem yerine şuan için bezelyeyi çok küçük parçalara bölerek yedirin. Bezelyeyi verme amacı müshil görevi görmesidir. Mevcut yemleri vermeyi bırakın. Lif bakimindan zengin bir yem yani diyetine yeni bitkisel yemler ilave ediniz. New Life Spectrum Algae Max Medium (2mm) gerek lif, gereksede içerik olarak ideal bir yemdir. Tetra Delica Krill Jel stick yemleride diyeti çeşitlendirmek adına ödül yemi amaçlı öneririm. Bu tip durumlarda yeme katılan fishtamin ürünü var, kaliteli likit vitamindir. Balıkların stres faktörünü azaltmak ve bağışıklıklarını arttırmak adına bu ürünüde öneririm.
Genel olarak ise yemleri (granül, pelet batan form) ıslattıktan (5 dk kadar tanktan aldığınız suda bekletmek) sonra balıklara veriniz. Pul yem zaten bu tür için vermeyiniz. Japon balıkları ektoterm olduğu için su sıcaklığı aktif rol oynar yani önemlidir. Su sıcaklığınız düşük veya dengesiz ise metabolizma/sindirim çok yavaş çalışır. Su sıcaklığı net olarak 24-24,5 olsun, ısıtıcı iyi değil ise iyi bir ısıtıcı temin ederek su sıcaklığını sabitleyiniz. [/QUOTE]
Balıklarımın dışkıları verdiğim yem rengindeydi. Son birkaç gündür 2 tanesinin dışkısı şeffaf veya beyazımsı bir renkteydi. Şu an 2 gun yem vermedim. Bu akşam bezelye takviyesi uyguluyorum. Bir tanesi iştahla yerken diğer ikisi dokunmadı bile, hala su yuzeyindeler. Dibe inince denge sağlayamıyor yan veya ters dönüyor sonra hemen düzelmeye çalışıyor. Dedikleriniz yemlere bakacağım teşekkür ederim yardımlarınız için. Su sıcaklığı genelde sabit 22 den düşük olmaz 24 den de yüksek olmuyor. Isıtıcım da çalışıyor. Bir diğer arkadaşın önerisiyle suyu yüzde 50'lik değişim yaptım fakat mevcutta değişen pek bir şey olmadı. Neredeyse tüm önerileri dinleyerek uygulamaya çalıştım. Fakat ne yazık ki diğer ikisinde değişen hiçbir şey yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/170120242121481.jpg[/IMG][EDIT]guneselbir,2024-01-17 21:22:21[/EDIT]
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Söyledikleriniz hava kesesi problemi olduğunu gösteriyor, hava kesesi problemi hem bakteriyel hemde kabızlıktan olabiliyor. Sizin balıklarınız aşırı kabız gibi görünüyor fakat yapılarıda böyle olabilir en iyisi Japon balıklarında hava kesesi problemi diye araştırma yapın 10 larca konu bulacağınıza eminim. Japon balıklarına dibe batan yemler ile az yemleme yapmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE]
Teşekkür ederim, araştırma yaptım dediğiniz gibi. Kullandığım yem dibe batan yemlerden. Birkaç gün daha yemleme yapmayıp sonuca bakacagım.
[EDIT]guneselbir,2024-01-17 17:37:33[/EDIT]
[QUOTE=egemen62]Yanılmıyorsam soruyu önce ben sordum[/QUOTE]
Benim konumu neden işgal ediyorsunuz forumda başka konu açabilirsiniz, ben burda sorunuma çare arıyorum siz burda tartışıyorsunuz. Balıklarım için telaşlıyım.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Söyledikleriniz hava kesesi problemi olduğunu gösteriyor, hava kesesi problemi hem bakteriyel hemde kabızlıktan olabiliyor. Sizin balıklarınız aşırı kabız gibi görünüyor fakat yapılarıda böyle olabilir en iyisi Japon balıklarında hava kesesi problemi diye araştırma yapın 10 larca konu bulacağınıza eminim. Japon balıklarına dibe batan yemler ile az yemleme yapmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE]
Teşekkür ederim, araştırma yaptım dediğiniz gibi. Kullandığım yem dibe batan yemlerden. Birkaç gün daha yemleme yapmayıp sonuca bakacagım.
[EDIT]guneselbir,2024-01-17 17:37:33[/EDIT]
[QUOTE=egemen62]Yanılmıyorsam soruyu önce ben sordum[/QUOTE]
Benim konumu neden işgal ediyorsunuz forumda başka konu açabilirsiniz, ben burda sorunuma çare arıyorum siz burda tartışıyorsunuz. Balıklarım için telaşlıyım.
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Balıklar dibe indiği zaman kendiliğinden balon gibi yukarı çıkıyorlar mı? Bezelyeyi nasıl verdiniz? [/QUOTE]
Haşladım, kabuğunu soydum. Elimle küçük dilimlere bölüp o şekilde verdim. Bir tanesi yedikten sonra çırpınıyor sonrasında dediğiniz gibi balon misali yukarı çıkıyor. Diğer ikisi hiç inmedi bile.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Balıklar dibe indiği zaman kendiliğinden balon gibi yukarı çıkıyorlar mı? Bezelyeyi nasıl verdiniz? [/QUOTE]
Haşladım, kabuğunu soydum. Elimle küçük dilimlere bölüp o şekilde verdim. Bir tanesi yedikten sonra çırpınıyor sonrasında dediğiniz gibi balon misali yukarı çıkıyor. Diğer ikisi hiç inmedi bile.
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=guneselbir]Merhabalar, japon balıklarım 1 haftadır suyun yüzeyinde hareketsiz bir şekilde duruyorlar. Akvaryumda gezmeden bir köşeye geçiyorlar sadece durup nefes alıyorlar gibi. [:?]
İç şelale filtre var (hep açık)
Hava pompası mevcut.
65-70 litre akvaryumda 3 japon balığı 2 tane çöpçü balığım var.
Kalın yapraklı bitki de mevcut.
Isıtıcı da var 22-24 derece ayarında hep,
Yem olarak da "Tropical Super Goldfish Mini Sticks" ve "Sera Goldy Color Spirulina" kullanıyorum.
Su değişimi de haftada 1 kez olacak şekilde dinlendirilmiş su kullanıyorum, 15-20 litre arası yeni su ekliyorum.
Dip pompası da haftada 1 yapıyorum.
Su cok kirlenmiyor.
Filtreyi de akvaryum suyundan alıp öyle yıkıyorum.
Ama ne yazık ki balıklarım hep su yüzeyinde bir sorunları varmış gibi duruyor. Sizce neden olabilir? Yardımcı olabilecek var mı? Ne yapmam lazım?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/150120241945541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/150120241945411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/150120241942541.jpg[/IMG][/QUOTE]
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba balıklar kabız gibi görünüyor kabız olduğu için hava kesesine baskı yapıp yüzeyde balon misali duruyorlar gibi gördüm. Size tavsiyem bir gün aç bırakın ve ertesi gün ve daha sonrası 3 gün bezelye verin. Sonrasında da azar azar besleyip haftada 1 bezelye verirseniz iyi olur. Eğer benim dediğim gibi de değilse bile yaptığınız uygulamanın balıklara bir zararı yok denemenizde fayda var. [/QUOTE]
Selamlar, 2 gundur yem vermedim. Bugun bezelye verdim. İlgileri yok denecek kadar az. Sadece bir tanesi yiyor. Diğer ikisi hala su yüzeyinde. Dibe indiklerinde denge sağlayamıyor gibiler tam çözemedim. Bu durumda ne yapmam lazım bir bilginiz var mıydı acaba?
[QUOTE=guneselbir]Merhabalar, japon balıklarım 1 haftadır suyun yüzeyinde hareketsiz bir şekilde duruyorlar. Akvaryumda gezmeden bir köşeye geçiyorlar sadece durup nefes alıyorlar gibi. [:?]
İç şelale filtre var (hep açık)
Hava pompası mevcut.
65-70 litre akvaryumda 3 japon balığı 2 tane çöpçü balığım var.
Kalın yapraklı bitki de mevcut.
Isıtıcı da var 22-24 derece ayarında hep,
Yem olarak da "Tropical Super Goldfish Mini Sticks" ve "Sera Goldy Color Spirulina" kullanıyorum.
Su değişimi de haftada 1 kez olacak şekilde dinlendirilmiş su kullanıyorum, 15-20 litre arası yeni su ekliyorum.
Dip pompası da haftada 1 yapıyorum.
Su cok kirlenmiyor.
Filtreyi de akvaryum suyundan alıp öyle yıkıyorum.
Ama ne yazık ki balıklarım hep su yüzeyinde bir sorunları varmış gibi duruyor. Sizce neden olabilir? Yardımcı olabilecek var mı? Ne yapmam lazım?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/150120241945541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/150120241945411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242071/150120241942541.jpg[/IMG][/QUOTE]
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba balıklar kabız gibi görünüyor kabız olduğu için hava kesesine baskı yapıp yüzeyde balon misali duruyorlar gibi gördüm. Size tavsiyem bir gün aç bırakın ve ertesi gün ve daha sonrası 3 gün bezelye verin. Sonrasında da azar azar besleyip haftada 1 bezelye verirseniz iyi olur. Eğer benim dediğim gibi de değilse bile yaptığınız uygulamanın balıklara bir zararı yok denemenizde fayda var. [/QUOTE]
Selamlar, 2 gundur yem vermedim. Bugun bezelye verdim. İlgileri yok denecek kadar az. Sadece bir tanesi yiyor. Diğer ikisi hala su yüzeyinde. Dibe indiklerinde denge sağlayamıyor gibiler tam çözemedim. Bu durumda ne yapmam lazım bir bilginiz var mıydı acaba?
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=AquaPuella]Büyük bir su değişimi yap. Japonlar suyu çabuk kirleten balıklardir. Muhtemelen suda problem var. En az 2 gün ağzı açık şekilde dinlenmiş çeşme suyu kullan. Halihazırda yoksa içme suyu kullan. Dış filtre vs kullanmıyorsan, japon beslerken sık sık su değişimi yapman gerek. Iyi bir filtrasyon olması gerek.
Bir de Japonlar çok oburdur. Yeme asla hayır demezler. Buna kanıp sık sık yemleme. Günde 2 iki defa az az olacak şekilde yem ver. Ve diyetlerine sebze ekle. Bezelyeyi haşlayıp sadece içini ver. Bunu haftada en az 2 defa yapmaya çalış. Böylece kabızlık sorunun önüne geçersin. Bir başka seçenek de salatalık içi. Yemledikten sonra artık yemleri temizle, gerekirse biraz su değişikliği yap.
Ayrıca akvaryumun hacmi o balıklar için küçük. Bu da durumu daha da kötüleştiriyor.[/QUOTE]
Yorumların için öncelikle teşekkür ederim. Yemlemeyi sabah akşam olacak şekilde yapıyorum, bezelye diyetini yarın deneyeceğim. Her bir japon balığı başına 15 litre yeterli denmişti ama. Rahatça hareket edebiliyorlardı son bir haftadır böyleler.
[QUOTE=AquaPuella]Büyük bir su değişimi yap. Japonlar suyu çabuk kirleten balıklardir. Muhtemelen suda problem var. En az 2 gün ağzı açık şekilde dinlenmiş çeşme suyu kullan. Halihazırda yoksa içme suyu kullan. Dış filtre vs kullanmıyorsan, japon beslerken sık sık su değişimi yapman gerek. Iyi bir filtrasyon olması gerek.
Bir de Japonlar çok oburdur. Yeme asla hayır demezler. Buna kanıp sık sık yemleme. Günde 2 iki defa az az olacak şekilde yem ver. Ve diyetlerine sebze ekle. Bezelyeyi haşlayıp sadece içini ver. Bunu haftada en az 2 defa yapmaya çalış. Böylece kabızlık sorunun önüne geçersin. Bir başka seçenek de salatalık içi. Yemledikten sonra artık yemleri temizle, gerekirse biraz su değişikliği yap.
Ayrıca akvaryumun hacmi o balıklar için küçük. Bu da durumu daha da kötüleştiriyor.[/QUOTE]
Yorumların için öncelikle teşekkür ederim. Yemlemeyi sabah akşam olacak şekilde yapıyorum, bezelye diyetini yarın deneyeceğim. Her bir japon balığı başına 15 litre yeterli denmişti ama. Rahatça hareket edebiliyorlardı son bir haftadır böyleler.
Japon Balıklarım Su Yuzeyinde Hareketsiz Yüzmüyor
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba balıklar kabız gibi görünüyor kabız olduğu için hava kesesine baskı yapıp yüzeyde balon misali duruyorlar gibi gördüm. Size tavsiyem bir gün aç bırakın ve ertesi gün ve daha sonrası 3 gün bezelye verin. Sonrasında da azar azar besleyip haftada 1 bezelye verirseniz iyi olur. Eğer benim dediğim gibi de değilse bile yaptığınız uygulamanın balıklara bir zararı yok denemenizde fayda var. [/QUOTE]
Çok teşekkürler Ahmet Bey deneyeceğim.
[QUOTE=Lennie]Amonyak ve nitrit zehirlenmesine de işaret. Ek olarak başka semptomlar ile bir arada görüldüğünde parazitik duruma ilişkin semptom olabilir.
Tankın yaşı nedir, nasıl bir döngü oturttunuz, bakteri döngüsü nedir biliyor musunuz? Sorun cok büyük ihtimalle buradan kaynaklı. Amonyak ve varsa nitrit sebebiyle solungaçları yanıyor. Bu boyutta 3 canlı bu hacimde yüksek bioyüke sahip bir tür oldugunu da var sayarsak muhtemelen ölçüm için test kitiniz olsa durum epey kötü cıkacaktır.
Ek olarak tankınızda bulunan dallar ve keskin yapıya sahip kaya bu tür canlılar için uygun degil. Kendilerini çok kolay şekilde sıkıştırıp yaralayabilirler. Corydoralar da goldfish ile bakımı uygun bir tür degil, japon balıkları buldukları her şeyi yemeye çalışan canlılar. Corydoralar ise defans amaçlı kafalarının her iki yanında saklı dikeni olan canlılar. Zaten en az 6lı grup halinde bakılması gerekir.
Bakteri döngüsünü araştırın, japon balıklarını tek tür olarak daha büyük hacimli bir tanka alın. Ani müdahale olarak da büyük ölçekli su degişimi yapıp prime dozlayın.
Olayın yemle alakası yok bence (eger fazla besleme yapıp yerde birikerek amonyak artışı gündeme gelmiyorsa). Hayvanlar düz duruyor fotograflarda. Yana yatma ters düz olma vs gibi bir durum yok gibi. Japon balıgı oldugu için oksijen durumunu da göz ardı ediyorum. Eger ki döngü oturtmadıysanız elbet az miktarda gün atlayarak yemlemek bu süreçte daha iyi olabilir.[/QUOTE]
2 ay oldu daha akvaryumu kuralı en başlarda hiçbir problem yoktu son 1 haftadır bu problem mevcut. Bu hobide de yeniyim. Test kitim de ne yazık ki yok. Balıklarımın Ters veya yan yatma durumları asla yok. Hatta tanka yaklaşınca beni gördüklerinde bana doğru yaklaşıyorlar hareket edip sonra tekrar su yüzeyine çıkıyorlar. Hareketlerini takip ettiğimde ise gece dibe iniyorlar. Sabah ne oluyorsa su yuzeyindeler surekli. Bazen de çok nadir yem verdiğimde yemiyorlar dipte kalıyor. Su değişimimlerim haftada 1 kere 15-20 lt arası oluyor. (Dinlenmiş su). Şuanki süreçte ne yapacağımı tam olarak bilmiyorum en son dün akşam yemledim. Sabah yem vermedim
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba balıklar kabız gibi görünüyor kabız olduğu için hava kesesine baskı yapıp yüzeyde balon misali duruyorlar gibi gördüm. Size tavsiyem bir gün aç bırakın ve ertesi gün ve daha sonrası 3 gün bezelye verin. Sonrasında da azar azar besleyip haftada 1 bezelye verirseniz iyi olur. Eğer benim dediğim gibi de değilse bile yaptığınız uygulamanın balıklara bir zararı yok denemenizde fayda var. [/QUOTE]
Çok teşekkürler Ahmet Bey deneyeceğim.
[QUOTE=Lennie]Amonyak ve nitrit zehirlenmesine de işaret. Ek olarak başka semptomlar ile bir arada görüldüğünde parazitik duruma ilişkin semptom olabilir.
Tankın yaşı nedir, nasıl bir döngü oturttunuz, bakteri döngüsü nedir biliyor musunuz? Sorun cok büyük ihtimalle buradan kaynaklı. Amonyak ve varsa nitrit sebebiyle solungaçları yanıyor. Bu boyutta 3 canlı bu hacimde yüksek bioyüke sahip bir tür oldugunu da var sayarsak muhtemelen ölçüm için test kitiniz olsa durum epey kötü cıkacaktır.
Ek olarak tankınızda bulunan dallar ve keskin yapıya sahip kaya bu tür canlılar için uygun degil. Kendilerini çok kolay şekilde sıkıştırıp yaralayabilirler. Corydoralar da goldfish ile bakımı uygun bir tür degil, japon balıkları buldukları her şeyi yemeye çalışan canlılar. Corydoralar ise defans amaçlı kafalarının her iki yanında saklı dikeni olan canlılar. Zaten en az 6lı grup halinde bakılması gerekir.
Bakteri döngüsünü araştırın, japon balıklarını tek tür olarak daha büyük hacimli bir tanka alın. Ani müdahale olarak da büyük ölçekli su degişimi yapıp prime dozlayın.
Olayın yemle alakası yok bence (eger fazla besleme yapıp yerde birikerek amonyak artışı gündeme gelmiyorsa). Hayvanlar düz duruyor fotograflarda. Yana yatma ters düz olma vs gibi bir durum yok gibi. Japon balıgı oldugu için oksijen durumunu da göz ardı ediyorum. Eger ki döngü oturtmadıysanız elbet az miktarda gün atlayarak yemlemek bu süreçte daha iyi olabilir.[/QUOTE]
2 ay oldu daha akvaryumu kuralı en başlarda hiçbir problem yoktu son 1 haftadır bu problem mevcut. Bu hobide de yeniyim. Test kitim de ne yazık ki yok. Balıklarımın Ters veya yan yatma durumları asla yok. Hatta tanka yaklaşınca beni gördüklerinde bana doğru yaklaşıyorlar hareket edip sonra tekrar su yüzeyine çıkıyorlar. Hareketlerini takip ettiğimde ise gece dibe iniyorlar. Sabah ne oluyorsa su yuzeyindeler surekli. Bazen de çok nadir yem verdiğimde yemiyorlar dipte kalıyor. Su değişimimlerim haftada 1 kere 15-20 lt arası oluyor. (Dinlenmiş su). Şuanki süreçte ne yapacağımı tam olarak bilmiyorum en son dün akşam yemledim. Sabah yem vermedim
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
0rnn,
K3r3m,
Azizdurdenn,
Koksal Gurkan,
omerkaya40,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Kuduoglu,
√olkaπ,
Sungurr,
osmandbnl,
sina cen,
Kınayu,
pusathan01,
NotEvenBeginner,
sinor,
darkaura,
DABARAKATO,
Tortuga7,
Ertug22,
Cyber_Scout,
Mitralyöz34,
MiSoSiKiaN,
hankuarn,
speed944,
fffurkan9,
TolgahanA,
DY1903,
efkango,
mustafa191,
Maydogan,
DigitalPen,
altum123,
egedin,
Goldfish2000,
oguzozt,
BilalM.,
zafer3885,
mehaniches_ihmn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
