ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
capodicapii
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[C]4,2,112546[/C] [B]10251,3[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4207
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Haziran 2011 05:35
Son Ziyaret:
18 Saat 8 Dakika önce
Toplam Mesaj:
3549 [0.65 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Muhammet Saylavcı
Doğum Tarihi:
14 Mart 1986
Yaş:
40
İl:
Tekirdag
Meslek:
Öğretmen
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Muhammet SAYLAVCI
SON 10 MESAJI
Bu Canlı Nedir?
Neyi soruyosun..
Arkadaki taş lav kayasına sarılı java moss.
Yerdeki kum siyah kuvarz
Sudaki saplar sağlıksız ve ışıksız kalmış cabomba bitkileri
Camdaki sap bitki maşasının sapı
Sudaki canlı Channa limbata
Tabandaki de mdf kaplama masa
Neyi soruyosun..
Arkadaki taş lav kayasına sarılı java moss.
Yerdeki kum siyah kuvarz
Sudaki saplar sağlıksız ve ışıksız kalmış cabomba bitkileri
Camdaki sap bitki maşasının sapı
Sudaki canlı Channa limbata
Tabandaki de mdf kaplama masa
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=Beggii]
Ekosistem'in tanımıyla ilgili sanırım çok fazla sorunumuz var burda. Öncellikle en basit haliyle Canlı ve cansız varlıkların birbirleriyle etkileşim kurmasıyla oluşan döngüye ekosistem denir, evimize direkt olarak güneşi ve gölü taşıyamacağımıza göre bizim yapabileceklerimiz doğayı taklit ederek bu döngüyü çevirmek. Cam ve arsenikli ışık yayıcılar eğer görevini yerine getirebiliyorsa ve canlılara zararsızsa bu işin olmasında hiç bir engel yok. Ekosistem kesin koşullara bağlı ortam değildir, bu evrimsel bir süreçtir. Canlılar bu ortama adepte olup gelişebiliyor ve verim sağlayabiliyorsa zaten olamaması için bir neden yok. Eğerki bahsettiğiniz gibi musluk suları bu döngünün dönmesine engel ise her canlıya eziyet ederek bakıyoruz demektir, musluk suyunu azaltarak içine musluk suyu ekliyoruz değişen bir şey varmı? yok. Uzun lafın kısası verdiğiniz örneklerin saçmalığı; 'laboratuvar ortamında üretilmiş ilaçlar beni nasıl iyileştirecek ya hepsi yapay.' demekle aynı şey. Asıl mesele doğanın prensiplerini anlamak ve taklit edebilmektir, birebir aynısını yapmak değil.
Şimdi gördüm bu mesajı, taklit edebileceğimizi yazmışsınız ama önceki cevabınızda sanki hiç başarılamayacak şeymiş gibi açıklama ve yanlış anlaşılacak bir örnekleme yapmışsınız. O yüzden bu eklemeyi yapma gereği duydum. Evet simüle etmek daha doğru bir terim ama bu kadar takılanacak bir olay değil, bir ekosistem simüle ediyorum demek yerine bir ekosistem kurdum denilmesine takılmak, eh çok boş geldi bana.[/QUOTE]
Bunu öne sürmeyi hiç sevmem ama gerek hobideki görsel yetenek, , gerek akvaryum ortamı hazırlamadaki başarı, gerek doğa ve doğanın sistemine bakış açımız ve gerekse aramızdaki üslup arasında uçurumlar var. O yüzden tartışmayacağım. Haklısınız.
[QUOTE=Beggii]
Ekosistem'in tanımıyla ilgili sanırım çok fazla sorunumuz var burda. Öncellikle en basit haliyle Canlı ve cansız varlıkların birbirleriyle etkileşim kurmasıyla oluşan döngüye ekosistem denir, evimize direkt olarak güneşi ve gölü taşıyamacağımıza göre bizim yapabileceklerimiz doğayı taklit ederek bu döngüyü çevirmek. Cam ve arsenikli ışık yayıcılar eğer görevini yerine getirebiliyorsa ve canlılara zararsızsa bu işin olmasında hiç bir engel yok. Ekosistem kesin koşullara bağlı ortam değildir, bu evrimsel bir süreçtir. Canlılar bu ortama adepte olup gelişebiliyor ve verim sağlayabiliyorsa zaten olamaması için bir neden yok. Eğerki bahsettiğiniz gibi musluk suları bu döngünün dönmesine engel ise her canlıya eziyet ederek bakıyoruz demektir, musluk suyunu azaltarak içine musluk suyu ekliyoruz değişen bir şey varmı? yok. Uzun lafın kısası verdiğiniz örneklerin saçmalığı; 'laboratuvar ortamında üretilmiş ilaçlar beni nasıl iyileştirecek ya hepsi yapay.' demekle aynı şey. Asıl mesele doğanın prensiplerini anlamak ve taklit edebilmektir, birebir aynısını yapmak değil.
Şimdi gördüm bu mesajı, taklit edebileceğimizi yazmışsınız ama önceki cevabınızda sanki hiç başarılamayacak şeymiş gibi açıklama ve yanlış anlaşılacak bir örnekleme yapmışsınız. O yüzden bu eklemeyi yapma gereği duydum. Evet simüle etmek daha doğru bir terim ama bu kadar takılanacak bir olay değil, bir ekosistem simüle ediyorum demek yerine bir ekosistem kurdum denilmesine takılmak, eh çok boş geldi bana.[/QUOTE]
Bunu öne sürmeyi hiç sevmem ama gerek hobideki görsel yetenek, , gerek akvaryum ortamı hazırlamadaki başarı, gerek doğa ve doğanın sistemine bakış açımız ve gerekse aramızdaki üslup arasında uçurumlar var. O yüzden tartışmayacağım. Haklısınız.
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=chucuk]
"İçinde doğal olmayan ne var, sizce neden değil?" desem çözüme yönelik olacağını düşünmüyorum. Ortak tanımlar üzerinden hareket etmek daha sağlıklı. Sizin ekosistemden anladığınız şey nedir? Doğal ekosistem olması için hangi sınırlar içerisinde kalmalı örnek üzerinden açıklar mısınız? [/QUOTE]
Zaten onun daha doğal olduğunu hicvettim ;)
Bak Zafer; doğal döngü doğadan gelir. Doğanın hiç bir katmanı insana muhtaç değildir. Yani doğa KENDİSİ HALLEDER. Bu yüzden hiç bir insan doğa yapıyorum (doğanın bilimum terimleri) iddasında bulunamaz. Taklit ediyorum diyebilirsin. Simüle ediyorum diyebilirsin. Senin akvaryumda yaptığını sandığın şeyin kallavisini doğa zaten zanzibarda bir su birikintisinde yapmıştır. Sen ancak taklit ediyorum diyebilirsin. Müdahale ediyorum diyebilirsin.
Oysa tam tersini düşün. İnsan doğasız yapamaz. Yani bu demek oluyor ki burda kudretli olan doğa. Şekil veren doğa. Oraya koyan doğa. (insanı dahil) .Sen kimsin de doğal bir ortam yaratıyon demez mi doğa. İnsan doğaya sadece müdahale edebilir. Akvaryumda doğa yapıyosan taklit ediyosun demektir. Mecburen de müdahale ediyosun demektir. Özetle doğa yaratmıyon. Bunu demek istedim. Çok da büyütmemek gerek hadiseyi.
Aynı şey biyotop için de geçerli. Biyotop yapan doğal bir gerçekliği simüle ediyordur.
"Doğa yapmak" derken wallstad'tan tut biyotopa kadar yaparken idda ettiğimiz komplike terimleri içinde barındırıyor. Tek tek saymaya üşendim. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 16:35:59[/EDIT]
[QUOTE=chucuk]
"İçinde doğal olmayan ne var, sizce neden değil?" desem çözüme yönelik olacağını düşünmüyorum. Ortak tanımlar üzerinden hareket etmek daha sağlıklı. Sizin ekosistemden anladığınız şey nedir? Doğal ekosistem olması için hangi sınırlar içerisinde kalmalı örnek üzerinden açıklar mısınız? [/QUOTE]
Zaten onun daha doğal olduğunu hicvettim ;)
Bak Zafer; doğal döngü doğadan gelir. Doğanın hiç bir katmanı insana muhtaç değildir. Yani doğa KENDİSİ HALLEDER. Bu yüzden hiç bir insan doğa yapıyorum (doğanın bilimum terimleri) iddasında bulunamaz. Taklit ediyorum diyebilirsin. Simüle ediyorum diyebilirsin. Senin akvaryumda yaptığını sandığın şeyin kallavisini doğa zaten zanzibarda bir su birikintisinde yapmıştır. Sen ancak taklit ediyorum diyebilirsin. Müdahale ediyorum diyebilirsin.
Oysa tam tersini düşün. İnsan doğasız yapamaz. Yani bu demek oluyor ki burda kudretli olan doğa. Şekil veren doğa. Oraya koyan doğa. (insanı dahil) .Sen kimsin de doğal bir ortam yaratıyon demez mi doğa. İnsan doğaya sadece müdahale edebilir. Akvaryumda doğa yapıyosan taklit ediyosun demektir. Mecburen de müdahale ediyosun demektir. Özetle doğa yaratmıyon. Bunu demek istedim. Çok da büyütmemek gerek hadiseyi.
Aynı şey biyotop için de geçerli. Biyotop yapan doğal bir gerçekliği simüle ediyordur.
"Doğa yapmak" derken wallstad'tan tut biyotopa kadar yaparken idda ettiğimiz komplike terimleri içinde barındırıyor. Tek tek saymaya üşendim. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 16:35:59[/EDIT]
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
Konunun tamamını okuyamadım sıkıldım. Yarım yamalak bilgi birikimim ve yarım yamalak konuya hakimiyetimle nacizane yorumum..
Öncelikle şu doğal döngü, ekosistem, müdahalesiz sistem, galaksi, samanyolu , devri devran gibi iddalı ifadeleri anlamıyorum. Akvaryum hobisi yapıyonuz. Yani sanayi maddesi olan cam ile kimyasal madde olan silikonun birleşmesi ile yapılmış bir ortamda, zibilyon tane işleme girmiş şebeke suyuna türlü taklalar attırıp, kuşunlu yahut arsenikli ışık yayıcılarla aydınlattığımız bir şey. İçine doğal toprak ve iki üç doğal canlı ekleyen bir ekosistem kurduğunu mu sanıyor ?
Kusura bakmayın.. Benim balkonda giderle buluşmayan köşede oluşmuş su birikintisi var. Saksıdan tozan toprakla zemin kapanmış.. İçinde de ostracod oluşmuş.. Şimdi benim balkon gideri daha doğal bi ekosistem mi ?
Hobinizi yapın, keyfinize bakın. Göze ve gönle hitap edin. Daha fazlasını isteyen su ürünleri fakültesinde tez yazsın neyi tartışıyonuz allaşkına. Bahçeden toprak kürekleyen sistem üretiyor şaştım bu işe. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 13:45:56[/EDIT]
Konunun tamamını okuyamadım sıkıldım. Yarım yamalak bilgi birikimim ve yarım yamalak konuya hakimiyetimle nacizane yorumum..
Öncelikle şu doğal döngü, ekosistem, müdahalesiz sistem, galaksi, samanyolu , devri devran gibi iddalı ifadeleri anlamıyorum. Akvaryum hobisi yapıyonuz. Yani sanayi maddesi olan cam ile kimyasal madde olan silikonun birleşmesi ile yapılmış bir ortamda, zibilyon tane işleme girmiş şebeke suyuna türlü taklalar attırıp, kuşunlu yahut arsenikli ışık yayıcılarla aydınlattığımız bir şey. İçine doğal toprak ve iki üç doğal canlı ekleyen bir ekosistem kurduğunu mu sanıyor ?
Kusura bakmayın.. Benim balkonda giderle buluşmayan köşede oluşmuş su birikintisi var. Saksıdan tozan toprakla zemin kapanmış.. İçinde de ostracod oluşmuş.. Şimdi benim balkon gideri daha doğal bi ekosistem mi ?
Hobinizi yapın, keyfinize bakın. Göze ve gönle hitap edin. Daha fazlasını isteyen su ürünleri fakültesinde tez yazsın neyi tartışıyonuz allaşkına. Bahçeden toprak kürekleyen sistem üretiyor şaştım bu işe. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 13:45:56[/EDIT]
En Sevdiğiniz Akvaryum Canlısı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/270120221851061.jpg[/IMG]
P. Altum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/270120221851061.jpg[/IMG]
P. Altum
Bu Balığın Cinsi Nedir
Texas cichlid. Hacim uygun değilse zebrayla yaşamaz, agresif bir balık.
Texas cichlid. Hacim uygun değilse zebrayla yaşamaz, agresif bir balık.
Kuru Başlangıç Akvaryum
Parvula mini çok yavaş adapte olan bir bitki. Adapte olduktan sonra da önü alınmaz şekilde çoğalır. Sucul ortamda (hitech ortamda özellikle) daha hızlı adapte olur.
Parvula mini çok yavaş adapte olan bir bitki. Adapte olduktan sonra da önü alınmaz şekilde çoğalır. Sucul ortamda (hitech ortamda özellikle) daha hızlı adapte olur.
Yengeç Mi Karides Mi Kerevit Mi
[QUOTE=Cyber_Scout]Ne eklendi canlı olarak?
[/QUOTE]
Atanma nedeniyle bozdum. Şuan benzerini yeniden kurdum. İçinde gorontalo ve karasal yosunlar da olduğu için çok yavaş gelişim gösteriyor. Gelişim tamamlandığında betta mahachaiensis edinip koymayı planlıyorum.
[QUOTE=Cyber_Scout]Ne eklendi canlı olarak?
[/QUOTE]
Atanma nedeniyle bozdum. Şuan benzerini yeniden kurdum. İçinde gorontalo ve karasal yosunlar da olduğu için çok yavaş gelişim gösteriyor. Gelişim tamamlandığında betta mahachaiensis edinip koymayı planlıyorum.
Antreye Shallow Tank Kurulumu
[QUOTE=KaanE]Evin favori odası artık antre oldu sanırım [:D]
[/QUOTE]
2 senedir merak saldığım teraryumlarıma bir oda yaptım. Favori odam teraryum odam :) Yakında paylaşacağım.
[QUOTE=KaanE]Evin favori odası artık antre oldu sanırım [:D]
[/QUOTE]
2 senedir merak saldığım teraryumlarıma bir oda yaptım. Favori odam teraryum odam :) Yakında paylaşacağım.
Antreye Shallow Tank Kurulumu
Herkese selamlar. Yeni bir ilde yeni bir evde girişe yaptığım Shallow tank ile yeniden sulak mevzularla buluştum.
Akvaryum ölçüleri 90*50*15 olup, askı filtresi hariç her kalem malzeme el yapımımdır. (akvaryum masa armatür vs)
Akvaryum içinde
6 tür Anubias (adedi belli değil)
Cryptocoryne xwilissi,
Cryptocoryne axelrodii
3-4 tür bucephalandra,
Bolbitis heudeloti,
Bolbitis Difformis,
Bolbitis Asiatica,
Kaya ve köklerin üstünde :
Nobilis fern
Fissidens Fern
Mini pellia
Mini cristmas
Tabanda H. cuba ve parvula mini bulunmaktadır.
Telefondan ekran görüntüsü olduğu için kalite biraz düşük :) Fakat çıplak gözle çok güzel bir shallow oldu. Yaptığım kurulumların içime sindiği çok nadirdir. Bu onlardan birisi.
Gelişmeleri paylaşacağım.
Tankın Yaşı: 10 gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262351431.jpg[/IMG]
Herkese selamlar. Yeni bir ilde yeni bir evde girişe yaptığım Shallow tank ile yeniden sulak mevzularla buluştum.
Akvaryum ölçüleri 90*50*15 olup, askı filtresi hariç her kalem malzeme el yapımımdır. (akvaryum masa armatür vs)
Akvaryum içinde
6 tür Anubias (adedi belli değil)
Cryptocoryne xwilissi,
Cryptocoryne axelrodii
3-4 tür bucephalandra,
Bolbitis heudeloti,
Bolbitis Difformis,
Bolbitis Asiatica,
Kaya ve köklerin üstünde :
Nobilis fern
Fissidens Fern
Mini pellia
Mini cristmas
Tabanda H. cuba ve parvula mini bulunmaktadır.
Telefondan ekran görüntüsü olduğu için kalite biraz düşük :) Fakat çıplak gözle çok güzel bir shallow oldu. Yaptığım kurulumların içime sindiği çok nadirdir. Bu onlardan birisi.
Gelişmeleri paylaşacağım.
Tankın Yaşı: 10 gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262351431.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
