ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ezzalisi
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
51
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Eylül 2015 13:17
Son Ziyaret:
8 Saat 49 Dakika önce
Toplam Mesaj:
51 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cihan Yıldırım
Doğum Tarihi:
07 Şubat 1989
Yaş:
37
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Cihan Yıldırım
SON 10 MESAJI
Ugf ( Under Gravel Filter ) Dıy - Kutu Filtre
Selamlar,
Öncelikle hayırlı olsun [:)]
Ben karides akvaryumlarımda bu sistemi kullandım. Malum aktif toprak fiyatları ortada, bu şekilde toprağı daha az kullanarak tek akvaryum kurulumuna harcayacağınız toprağı başka akvaryum kurmak için de kullanabilirsiniz.
Ben ölçülere göre pleksi malzeme ile yaptırmıştım. Taban filtrelerini de malzemeler geldikten sonra sizdeki gibi yerleştirmiştim. En alta seramik ustune sineklik en üste de toprak sermistim.
Bu sistemin hem avantaj hem de dez avantajı var. Avantajlarından ilki yukarıda bahsettiğim konu, maliyet. İkinci avantaj ise toprak değişiminin akvaryumu bulandirmadan ya da zahmetli olmadan kolayca degistirilmesi.
Dezavantajj ise, tanka normal olarak kullanılan toprağa göre daha az toprak koyulduğudan daha kısa sürede toprak ömrünün bitmesi. Örneğin 2 sene gidecek bir toprağın 1 sene gitmesi gibi.. fakat siz lav kırığı kullanacağınız için böyle bir derdiniz olmayacak.
Taban filtresi kullanarak daha hızlı döngü elde edebiliyoruz. Ben tankima ek olarak pipo filtre de eklemiştim, tek başına ugf kullanmanızi cok tavsiye etmem, yanına 1 pipo filtre ile süreci daha da hızlandırabilirsiniz ek olarak süngerli pipo nun döngüye katkısı fazla olacaktır.
Kurulum sonrası fotoğraflarınızı merakla bekleyeceğim.
Selamlar,
Öncelikle hayırlı olsun [:)]
Ben karides akvaryumlarımda bu sistemi kullandım. Malum aktif toprak fiyatları ortada, bu şekilde toprağı daha az kullanarak tek akvaryum kurulumuna harcayacağınız toprağı başka akvaryum kurmak için de kullanabilirsiniz.
Ben ölçülere göre pleksi malzeme ile yaptırmıştım. Taban filtrelerini de malzemeler geldikten sonra sizdeki gibi yerleştirmiştim. En alta seramik ustune sineklik en üste de toprak sermistim.
Bu sistemin hem avantaj hem de dez avantajı var. Avantajlarından ilki yukarıda bahsettiğim konu, maliyet. İkinci avantaj ise toprak değişiminin akvaryumu bulandirmadan ya da zahmetli olmadan kolayca degistirilmesi.
Dezavantajj ise, tanka normal olarak kullanılan toprağa göre daha az toprak koyulduğudan daha kısa sürede toprak ömrünün bitmesi. Örneğin 2 sene gidecek bir toprağın 1 sene gitmesi gibi.. fakat siz lav kırığı kullanacağınız için böyle bir derdiniz olmayacak.
Taban filtresi kullanarak daha hızlı döngü elde edebiliyoruz. Ben tankima ek olarak pipo filtre de eklemiştim, tek başına ugf kullanmanızi cok tavsiye etmem, yanına 1 pipo filtre ile süreci daha da hızlandırabilirsiniz ek olarak süngerli pipo nun döngüye katkısı fazla olacaktır.
Kurulum sonrası fotoğraflarınızı merakla bekleyeceğim.
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Shoden03]Bende son durum bu halde. Benibachi toprak ile kurduğum akvaryumdaki seleksiyon fazlası tüm galaxy fishbone canlıları soil türk ile kurduğum akvaryuma geçirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232063/310820211702131.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x8TcpBvUho4[/VID]
[/QUOTE]
Hayırlı olsun, canlılar yeni toprakta keyifli gözüküyorlar, zaman zaman gelişmeler için de paylaşım yaparsanız çok mutlu olurum :)
[QUOTE=Shoden03]Bende son durum bu halde. Benibachi toprak ile kurduğum akvaryumdaki seleksiyon fazlası tüm galaxy fishbone canlıları soil türk ile kurduğum akvaryuma geçirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232063/310820211702131.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x8TcpBvUho4[/VID]
[/QUOTE]
Hayırlı olsun, canlılar yeni toprakta keyifli gözüküyorlar, zaman zaman gelişmeler için de paylaşım yaparsanız çok mutlu olurum :)
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kor65]Uygun maliyetli bu yerli toprağı bizzat denedim. Sonuçlarından da memnun kaldım. Paylaşımlarım ile sonucunu bildirdim. Ahmet beyin çalışmalarını ve gayretini biliyorum. Kendisini bize bu imkanı sunduğu için kutluyorum ve çok teşekkür ediyorum. Güvenle karideslerimiz için kullanabileceğimiz bir toprak. Başarılarının ve bize sunduğu toprağın üretiminin devamını diliyorum.[/QUOTE]
Koray hocam, bu seriye paylaşımlarınızı yazmanız beni çok mutlu etti, uygun olduğunuzda diğer hobicilerin de toprak hakkında bilgilenmesi ve faydalanması için fotoğraflı paylaşım yapmanızı da rica ederim.
Şimdiden emeğinize sağlık 🙏
[QUOTE=kor65]Uygun maliyetli bu yerli toprağı bizzat denedim. Sonuçlarından da memnun kaldım. Paylaşımlarım ile sonucunu bildirdim. Ahmet beyin çalışmalarını ve gayretini biliyorum. Kendisini bize bu imkanı sunduğu için kutluyorum ve çok teşekkür ediyorum. Güvenle karideslerimiz için kullanabileceğimiz bir toprak. Başarılarının ve bize sunduğu toprağın üretiminin devamını diliyorum.[/QUOTE]
Koray hocam, bu seriye paylaşımlarınızı yazmanız beni çok mutlu etti, uygun olduğunuzda diğer hobicilerin de toprak hakkında bilgilenmesi ve faydalanması için fotoğraflı paylaşım yapmanızı da rica ederim.
Şimdiden emeğinize sağlık 🙏
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Gvn35]Merhaba ..Ahmet beyin bizlerin kullanımına sunmuş olduğu kum ile ilgili bir kullanıcı olarak birkac cümlede ben söylemek istiyorum izin verirseniz..
basit türler besledikten sonra Prl tankı kurmaya karar verdim araştırdıkca farkli kuruluşlar farkli malzemeler benim kafamı acikcasi bayağı karıştırdı ve taban malzemesi kullanmadan kurulum yapmaya karara verdim 15 gun kadar karidesler bu sekilde yaşadılar..canlilari almış olduğum Samet bey in tavsiyesi üzerine Ahmet hezer beyden yardım alırsan çok daha kolay olacağını söylemesi üzerine irtibata gectim saolsun inanılmaz ilgili ve üretiminin arkasında durarak kurulumuna kadar sabırla her konuda yardımcı oldu. Suan 1.5 aylik bir tankım var 0.5 cm boyunda almış olduğum karidesler yumurta tuttu ve bıraktılar sayı olarak az olduğundan adet olarak rahatlıkla gördüğüm için takipte etmek kolay oldu hiç ölüm olmadi su değerleri sabitlendikten sonra anormal bir artış olmadı açıkçası beni çok korkutmuş tu taban kurulumu fakat 4. Gün canlıların akvaryumda olması ve seyretmesi keyif verdi en güzel yanida bu diger aktif topraklar gibi uzun süreli gerekli ortamın oluşmasını bekleniyorsunuz döngü kendi kendini hızla oluşturuyor..
Ben kullanıcı olarak tavsiye ediyorum kafanızda soru işareti kalmasın rahat edeceğiniz bir toprak 1 gününüzü kurulumda Ahmet beye ayırın sonrasında sınırsız keyif ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232074/300720210935241.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun Güven Bey, umarım bol ve sağlıklı yavrular alırsınız. Toprağı kullanan bir hobici olarak bu başlığı açmamdaki sebep bu güzel bilgileri paylaşabilmek daha çok hobiciyi kazanmaktı. Görüyorum ki zaten toprağa ulaşmış ve güzel tecrübelerini aktaran hobiciler oluyor ne mutlu biz hobiciler için [:)]
[QUOTE=Gvn35]Merhaba ..Ahmet beyin bizlerin kullanımına sunmuş olduğu kum ile ilgili bir kullanıcı olarak birkac cümlede ben söylemek istiyorum izin verirseniz..
basit türler besledikten sonra Prl tankı kurmaya karar verdim araştırdıkca farkli kuruluşlar farkli malzemeler benim kafamı acikcasi bayağı karıştırdı ve taban malzemesi kullanmadan kurulum yapmaya karara verdim 15 gun kadar karidesler bu sekilde yaşadılar..canlilari almış olduğum Samet bey in tavsiyesi üzerine Ahmet hezer beyden yardım alırsan çok daha kolay olacağını söylemesi üzerine irtibata gectim saolsun inanılmaz ilgili ve üretiminin arkasında durarak kurulumuna kadar sabırla her konuda yardımcı oldu. Suan 1.5 aylik bir tankım var 0.5 cm boyunda almış olduğum karidesler yumurta tuttu ve bıraktılar sayı olarak az olduğundan adet olarak rahatlıkla gördüğüm için takipte etmek kolay oldu hiç ölüm olmadi su değerleri sabitlendikten sonra anormal bir artış olmadı açıkçası beni çok korkutmuş tu taban kurulumu fakat 4. Gün canlıların akvaryumda olması ve seyretmesi keyif verdi en güzel yanida bu diger aktif topraklar gibi uzun süreli gerekli ortamın oluşmasını bekleniyorsunuz döngü kendi kendini hızla oluşturuyor..
Ben kullanıcı olarak tavsiye ediyorum kafanızda soru işareti kalmasın rahat edeceğiniz bir toprak 1 gününüzü kurulumda Ahmet beye ayırın sonrasında sınırsız keyif ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232074/300720210935241.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun Güven Bey, umarım bol ve sağlıklı yavrular alırsınız. Toprağı kullanan bir hobici olarak bu başlığı açmamdaki sebep bu güzel bilgileri paylaşabilmek daha çok hobiciyi kazanmaktı. Görüyorum ki zaten toprağa ulaşmış ve güzel tecrübelerini aktaran hobiciler oluyor ne mutlu biz hobiciler için [:)]
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=aliemre07]Yerli ışık, yerli gübre vs. Derken sonunda yerli aktif toprağımız da üretildi sonunda.
Yerli aktif toprağımızı alıp ilk deneyenlerden biri de sanırım benim. Ürünü 60cm sığ tankımda kullandım ve çok memnunum.
Kumda herhangi bir dağılma ya da tozlanma olmadı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Bitki gelişimi de altına substrat eklememe rağmen oldukça tatmin edici. Aşırı amonyak salınımı da olmadığından dolayı ; aktif topraklı ilk kurulumdaki aşırı su değişimi yükünden de kurtuldum.
Kumu denedim memnun kaldım. Kullanmak isteyenlere tavsiye ederim .
Yakın zamanda bu kumla yeni kurulumlardan da fotoğrafları instagram hesabımdan paylaşmaya başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211733031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili akvaryumda denemelerini ve olumlu sonuçlarını görmek beni de konu sahibi olarak mutlu etti.
Keyifli hobiler diliyorum 🙏
[QUOTE=aliemre07]Yerli ışık, yerli gübre vs. Derken sonunda yerli aktif toprağımız da üretildi sonunda.
Yerli aktif toprağımızı alıp ilk deneyenlerden biri de sanırım benim. Ürünü 60cm sığ tankımda kullandım ve çok memnunum.
Kumda herhangi bir dağılma ya da tozlanma olmadı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Bitki gelişimi de altına substrat eklememe rağmen oldukça tatmin edici. Aşırı amonyak salınımı da olmadığından dolayı ; aktif topraklı ilk kurulumdaki aşırı su değişimi yükünden de kurtuldum.
Kumu denedim memnun kaldım. Kullanmak isteyenlere tavsiye ederim .
Yakın zamanda bu kumla yeni kurulumlardan da fotoğrafları instagram hesabımdan paylaşmaya başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211733031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili akvaryumda denemelerini ve olumlu sonuçlarını görmek beni de konu sahibi olarak mutlu etti.
Keyifli hobiler diliyorum 🙏
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Shoden03]Merhabalar ;
Bende karides hobisine yaklaşık 5 ay önce başladım ve ilk akvaryumumu benibachi marka toprak ile kurdum. Daha sonrasında kurduğum iki akvaryumu SOIL TURK AKTİF BİTKİ VE KARİDES TOPRAĞI ile kurdum ve gayet memnunum. Kurulumdan yaklaşık 3 gün sonra karides eklemesi yaptım (galaxy fishbone) aşılamayı maksimum 10 dakika tuttum fakat hiç kayıp yaşamadım. Tabi kurulumda akvaryum başına olması gerekenin iki katı olarak 1'er tüp biodigest kullanmıştım. Resimleri kısa sürede ekleyeceğim. Ph metrem olmadığı için henüz ölçemiyorum.[/QUOTE]
Hayırlı olsun, bu tarz başarılı ve memnun kurulumları duymak hobi adına beni mutlu ediyor. Bol yavru almanız dileğiyle, resimlerinizi de bekliyorum 🙏🤗
[QUOTE=Shoden03]Merhabalar ;
Bende karides hobisine yaklaşık 5 ay önce başladım ve ilk akvaryumumu benibachi marka toprak ile kurdum. Daha sonrasında kurduğum iki akvaryumu SOIL TURK AKTİF BİTKİ VE KARİDES TOPRAĞI ile kurdum ve gayet memnunum. Kurulumdan yaklaşık 3 gün sonra karides eklemesi yaptım (galaxy fishbone) aşılamayı maksimum 10 dakika tuttum fakat hiç kayıp yaşamadım. Tabi kurulumda akvaryum başına olması gerekenin iki katı olarak 1'er tüp biodigest kullanmıştım. Resimleri kısa sürede ekleyeceğim. Ph metrem olmadığı için henüz ölçemiyorum.[/QUOTE]
Hayırlı olsun, bu tarz başarılı ve memnun kurulumları duymak hobi adına beni mutlu ediyor. Bol yavru almanız dileğiyle, resimlerinizi de bekliyorum 🙏🤗
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kdrackgz]
Planarya karideslerinizle de gelmiş olabilir. Boş bir akvaryuma istediğiniz kadar yem atın planarya oluşmaz.
Ama neyse bunun bir önemi yok.
Başka bir konuda da denk geldim üreticinin ilginç iddiaları var. Hobi de bir nevi ilk olan şeyler.
Yolları açık olsun.
[/QUOTE]
Kesinlikle, sonuçta daha uygun maliyetlere benzer işlevdeki bir toprağı denemek ve sonuçlarını almak güzel. Özellikle de hayat bu kadar pahalanmisken. Dediğim gibi zamanla tanklardaki gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
[QUOTE=kdrackgz]
Planarya karideslerinizle de gelmiş olabilir. Boş bir akvaryuma istediğiniz kadar yem atın planarya oluşmaz.
Ama neyse bunun bir önemi yok.
Başka bir konuda da denk geldim üreticinin ilginç iddiaları var. Hobi de bir nevi ilk olan şeyler.
Yolları açık olsun.
[/QUOTE]
Kesinlikle, sonuçta daha uygun maliyetlere benzer işlevdeki bir toprağı denemek ve sonuçlarını almak güzel. Özellikle de hayat bu kadar pahalanmisken. Dediğim gibi zamanla tanklardaki gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kdrackgz]
Toprak nasıl planarya oluşmasını engelliyormuş cidden merak ettim.
Planarya havadan gelmez bir şekilde akvaryuma tanıştırılması lazım. Bu demek oluyor ki gelen planaryalar öldürülüyor, toprağın için de ne varda böyle bir etkisi var? [/QUOTE]
Benim karideslerle olan tecrübemde, dışarıdan herhangi bir bitki ya da başka etken madde olmaksızın, yemin fazla atılması ile planarya oluşan tanklarım olmuştu. Dediğiniz gibi içerisinde planaria öldüren etken bir madde var mıdır o detaya sahip değilim, zamanla, kullanıldıkça tecrübe edeceğim bende😊
[QUOTE=kdrackgz]
Toprak nasıl planarya oluşmasını engelliyormuş cidden merak ettim.
Planarya havadan gelmez bir şekilde akvaryuma tanıştırılması lazım. Bu demek oluyor ki gelen planaryalar öldürülüyor, toprağın için de ne varda böyle bir etkisi var? [/QUOTE]
Benim karideslerle olan tecrübemde, dışarıdan herhangi bir bitki ya da başka etken madde olmaksızın, yemin fazla atılması ile planarya oluşan tanklarım olmuştu. Dediğiniz gibi içerisinde planaria öldüren etken bir madde var mıdır o detaya sahip değilim, zamanla, kullanıldıkça tecrübe edeceğim bende😊
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=replacka]
Ürünün üreticisinden ziyade kullanıcılarının yorumunu/deneyimini merak ediyorum ben açıkçası. Hatta salt yorumdan da öte gelişim fotosu/videosu görmek kafamdaki soru işaretlerine daha çok cevap oluşturacaktır. Tıpkı sizin böyle bir konu açıp fotolarla sunmanız gibi. O yüzden şimdilik gözlerimi ve kulaklarımı açıp bitki odaklı akvaryumlarda kullananlardan gelecek paylaşımları bekliyorum diyebilirim[:)]
Ama bakalım, belki gözümü karartıp ufak bir deneysel kurulum da yapabilirim. Çünkü insan merak ediyor [:geek:] [/QUOTE]
Eğer deneme imkanı bulursanız paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım, bitkilide de tecrübe eden hobicilerin olması keyifli olur gerçekten 😊
[QUOTE=replacka]
Ürünün üreticisinden ziyade kullanıcılarının yorumunu/deneyimini merak ediyorum ben açıkçası. Hatta salt yorumdan da öte gelişim fotosu/videosu görmek kafamdaki soru işaretlerine daha çok cevap oluşturacaktır. Tıpkı sizin böyle bir konu açıp fotolarla sunmanız gibi. O yüzden şimdilik gözlerimi ve kulaklarımı açıp bitki odaklı akvaryumlarda kullananlardan gelecek paylaşımları bekliyorum diyebilirim[:)]
Ama bakalım, belki gözümü karartıp ufak bir deneysel kurulum da yapabilirim. Çünkü insan merak ediyor [:geek:] [/QUOTE]
Eğer deneme imkanı bulursanız paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım, bitkilide de tecrübe eden hobicilerin olması keyifli olur gerçekten 😊
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=replacka]Ben de merak ediyorum bu soili, özellikle bitkili tank kurulumunu. Tabi böyle kurulumun içinde de neocaridina cinsi karidesler de olur muhakkak. Caridinalar ise şimdilik ilgi alanımın dışında. O yüzden high tech ve zor denilebilecek bitkiler ile yapılan bir kurulumun 1-3-6 ay şeklinde gelişim dönemini görmek isterim. Tabi bu tarz kurulumların en altında, yani soil in de altında substrate da denilen yoğun gübre içerikli taban malzemeleri de oluyor ama sanırım henüz böyle bir yerli ürün yok. Yani yerli sıvı gübre mevcut, yerli soil mevcut ama yerli katı gübre/substrate benzeri bir ürün henüz yok herhalde. Bu durumda da sadece soil ile yapılan bir kurulumun ömrünün de kısa olacağı yönünde bir görüş hakim oldu içimde nedense (bitkili kurulumlar özelinde konuşuyorum tabi). Yine de denemeden yorum yapmamak lazım.
Kesinlikle daha çok deneyim paylaşımı ve reklama ihtiyacı mevcut. Yoksa benim gibi kararsız kalabiliyor insanlar. Bitkili akvaryum konusunda performansını görmeyi gerçekten çok isterim bu soil in. Yapan bilen varsa, fotolu/videolu paylaşım özellikle çok makbule geçer. Soil gerçekten başarılı ise, sonraki aşama da tropica substrate gibi, seachem flourish tabs gibi, taban destekleyici yoğunlaştırılmış gübrelerin yerli üretimi olmalı. Neyse konuyu biraz yakından takip etmekte fayda var. Olmadı bir deneysel kurulum yapıp kendim de konuya katkıda bulunabilirim[:)][/QUOTE]
Bitkili tank için yorum yapmayı çok isterdim😁 fakat ben Moss ağırlıklı karides tanklarını seviyorum, bu sebeple gübre, substrat vb. konulari deneyimleyemedigim için yorum yapamayacağım. Belki toprak sahibi ile iletişime geçerek, bitkili akvaryumlar konusundaki toprağın tecrübelerini öğrenebilirsiniz.
Karides tankı için tekrar etmek gerekirse hep görünüm hem de performans açısından çok iyi.
Ha bir de yazarken aklıma geldi, Ahmet Bey tankta planaria görmeyeceğimi, toprağın bir özelliğinin de bu olduğunu söylemişti, şuana kadar şükür planaria belası tanklarıma musallat olmadı, zamanla tecrübe ettikçe paylaşacağım 😊🙏
[QUOTE=replacka]Ben de merak ediyorum bu soili, özellikle bitkili tank kurulumunu. Tabi böyle kurulumun içinde de neocaridina cinsi karidesler de olur muhakkak. Caridinalar ise şimdilik ilgi alanımın dışında. O yüzden high tech ve zor denilebilecek bitkiler ile yapılan bir kurulumun 1-3-6 ay şeklinde gelişim dönemini görmek isterim. Tabi bu tarz kurulumların en altında, yani soil in de altında substrate da denilen yoğun gübre içerikli taban malzemeleri de oluyor ama sanırım henüz böyle bir yerli ürün yok. Yani yerli sıvı gübre mevcut, yerli soil mevcut ama yerli katı gübre/substrate benzeri bir ürün henüz yok herhalde. Bu durumda da sadece soil ile yapılan bir kurulumun ömrünün de kısa olacağı yönünde bir görüş hakim oldu içimde nedense (bitkili kurulumlar özelinde konuşuyorum tabi). Yine de denemeden yorum yapmamak lazım.
Kesinlikle daha çok deneyim paylaşımı ve reklama ihtiyacı mevcut. Yoksa benim gibi kararsız kalabiliyor insanlar. Bitkili akvaryum konusunda performansını görmeyi gerçekten çok isterim bu soil in. Yapan bilen varsa, fotolu/videolu paylaşım özellikle çok makbule geçer. Soil gerçekten başarılı ise, sonraki aşama da tropica substrate gibi, seachem flourish tabs gibi, taban destekleyici yoğunlaştırılmış gübrelerin yerli üretimi olmalı. Neyse konuyu biraz yakından takip etmekte fayda var. Olmadı bir deneysel kurulum yapıp kendim de konuya katkıda bulunabilirim[:)][/QUOTE]
Bitkili tank için yorum yapmayı çok isterdim😁 fakat ben Moss ağırlıklı karides tanklarını seviyorum, bu sebeple gübre, substrat vb. konulari deneyimleyemedigim için yorum yapamayacağım. Belki toprak sahibi ile iletişime geçerek, bitkili akvaryumlar konusundaki toprağın tecrübelerini öğrenebilirsiniz.
Karides tankı için tekrar etmek gerekirse hep görünüm hem de performans açısından çok iyi.
Ha bir de yazarken aklıma geldi, Ahmet Bey tankta planaria görmeyeceğimi, toprağın bir özelliğinin de bu olduğunu söylemişti, şuana kadar şükür planaria belası tanklarıma musallat olmadı, zamanla tecrübe ettikçe paylaşacağım 😊🙏
SON MESAJLAR
- L144 Karın Şişmesi akvarist10UR, 19:03
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun JujuSeri, 18:19
Canlı Doğuranlar - Yeni Bir Kurulum ogurcay, 18:12
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulumum 2. Ayını Tamamladı Sizce Nasıl? ogurcay, 18:11
Akvaryum Tanıtımı - 55 Litre Caridina Akvaryumu – Baştan Sona Kurulum Django, 17:47
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Hobicisi Olmak İstiyorum Killicory, 15:33
Yeni Üye Forumu - Ankara Akvaryumcu Öneri EmiirKaan, 15:16
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Su Mercimeği Üretimi MasterChiefHakan, 15:08
Bitki Akvaryumları Genel - İlk Defa Lapistes Besliyorum aquaticathearmi, 13:24
Yeni Üye Forumu - Karides İçin Canlı Yem Olur Mu? TuRKeR, 13:16
Omurgasızlar - Yosun Sorunu aquaticathearmi, 13:11
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Balık Ölümleri aquaticathearmi, 12:48
Yeni Üye Forumu - Axolotl Tedavi cmoakcay, 12:36
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Canlı Nedir? MasterChiefHakan, 11:51
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Esp Tabanlı Akıllı Işık Ve Sıcaklık Ölçüm Sistemi NightWist, 11:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yeni Akvaryum Kurulumu yderinn, 11:12
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Ciklette Keşfedilen Yeni Bir Tür Parazit Orhan76, 10:45
Makaleler ve Tercümeler - Sobo Sf 550f Bypass Sorunu MrAnason, 08:59
Filtreleme Seçenekleri - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum Cyber_Scout, 00:17
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Astronotların Cinsiyeti Resimli fffurkan9, 23:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - 84l Lepistes Akvaryumunda Filtre Önerisi LeafyAqua, 18:24
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 17:14
Akvaryum Tanıtımı - Doğada Koi Balığı Yaşar Mı? Neothauma, 15:52
Yeni Üye Forumu - Türkiye Lepistes Evi serkancilek, 14:48
Akvaryum Dünyasından Haberler - Balığımdaki Apseler EmiirKaan, 10:40
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bir Hastalık Mı MasterChiefHakan, 10:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Cüce Vatozda Yumurta? Cyber_Scout, 09:33
Kedi Balıkları Forumu - Mıknatısla Artemia Ayırma MertSoyumert, 08:14
Malzemeler ve Yemler Forumu - 117 Litre Basit Bitkili Ve Tetra Akvaryumu Hsrt, 06:25
Akvaryum Tanıtımı - Green Terror Cinsiyet Ayrımı ve Ağız Kavgası mareq, 01:27
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Aynı Varyetenin Çifti Mi mareq, 01:08
Cinsiyet ve Tür Belirleme - sera super peat torf √olkaπ, 21:02
Filtreleme Seçenekleri - Yeni Bir Tür Lepistes pianoƒish, 19:24
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Flowerhorn Alımı LeafyAqua, 17:23
Orta ve Kuzey Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Nasıl DY1903, 17:07
Yeni Üye Forumu - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 16:35
Güney Amerikan Cichlidleri - Astronot Ve Çöpçü fffurkan9, 15:24
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Dıy Peltierli Termostatlı Akvaryum Soğutucu Deneme LeafyAqua, 14:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yerli Sularda A. Mento Bulduk Killicory, 13:44
Diğer Tatlı Su Canlıları - Axolotllarim Kargodan Geldi mmiracm, 13:20
Yeni Üye Forumu - Atakan Petshop Güvenilir Mi? Goldfish2000, 13:10
Yeni Üye Forumu - 117 Litre Akvaryumu Sunta Tv Sehpası Taşır Mı Me0, 10:40
Yeni Üye Forumu - 🎧 Şu Anda Ne Dinliyorsunuz? | Bir Forum Klasiği ツ Jotunheim, 09:16
Forum ve Site Hakkında - Su Arıtma Cihazı Hk Oozer3466, 08:54
Akvaryum Bilimi - İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor Srknatmn, 06:40
Amerikan Tetraları - İç Parazit Tedavisi Fatih_hakankaan, 00:55
Hastalıklar ve İlaçlar - Tanecikler Cyber_Scout, 00:52
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Channa Pulchra Yemleme Hakkında bor31, 00:34
Labirentliler - Nano Jungle Kaan Frt, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Balığım Dropsy Mi Cyber_Scout, 22:22
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Helena Salyangozu -samsun orcrist 19:13
- Satılık Akvaryumlar (390l Ve 123l) Ve Malzemeler Deathgrip 19:04
- Channa Aurantimaculata (32cm), Bitki, Nerite Snail Deathgrip 19:04
- Akvaryum Malzemeleri Blackpearl34 18:33
- Rainbow Çift Ve Severum Erkek aires 18:12
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 17:56
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:47
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:44
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:44
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:44
- Exel , Ramshorm , Bitki , Karides CevdetSERBEST 17:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 17:34
- Moss Teli CevdetSERBEST 17:34
- Acil Satılık Tetra Ex 600 Plus Dış Filtre Legionsgamer 17:15
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 16:51
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 16:51
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 16:33
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 16:33
- Anubias. Tek Fiyat 400₺ (nana 200₺) propecia 16:33
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 16:25
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:22
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:22
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:22
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:22
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:22
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:37
- Mikrokurt Kültürü(artemia Eşdeğeri) Sınırsız Yem Kaangzkr 15:37
- Sessiliflora(20 Dal),gül 6 Dal,moss Çeşitli Sarım Kaangzkr 15:37
- Eski Sarım Mosslar 5x5 Cm Sarılı Kaangzkr 15:37
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 15:14
- Sadece Takas Selçuks 14:53
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 14:20
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 14:08
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 13:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 13:32
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 13:29
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 13:29
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 13:05
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 13:05
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 13:05
- 🌿 Akvaryum Gübreleri🌲 Npk➕️ Fe➕ Excel kilic88 12:59
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 12:59
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 12:59
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 12:40
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 12:23
- Karides Akvaryumu Aranıyor harunf 12:17
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 12:06
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 12:06
- Özel Tür Lepistes Çeşitleri Faruk57 12:03
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 11:54
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
Hknçkl,
Omer0618,
osmandbnl,
jamaisvus,
Antepli,
dkemer,
aredhelrim,
aktugsedat,
rccol,
cassiopeiar,
şansal,
Hoppala,
ceyh,
hanlarinhani,
EKAR,
sina cen,
akvarist10UR,
rebelde,
erdalakçay,
kerimkoz,
ulutasatilla,
Sfenks111,
yeekim,
kskbitek,
ngerekli,
vlkncglr,
BurakBozkurt10,
Ahmet Said,
Srknatmn,
upeker,
TonyMcLegend,
Ehtiyar,
Aquarist101,
lojistisyen,
JujuSeri,
Öğretmen Ali,
mightymurat,
mmiracm,
hasancn,
hepatik,
umutak,
HusoMan,
Phos,
hsnygc,
deriinmavi,
hakanmorcicek,
fikret43,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

