ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ahmt.krkll
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
28
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Mart 2014 01:08
Son Ziyaret:
27 Ekim 2018 03:01
Toplam Mesaj:
50 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Karakelle
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1990
Yaş:
36
İl:
Erzincan
Meslek:
Bilgisayar Proğramcısı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
SON 10 MESAJI
40x30x35h Power Led Kullanımı ?
Merhaba mustafa bey öneriniz doğrultusunda bu şekilde yaptım kasaya yerleştircem şimdi bir konuda daha bilgi alabilirmiyim tank yüksekliği 35 cm 15 cm de yukardan ayaklı atmatüre monte edeceğim bu ledleri armatür üzerindeki şeffaf pleksiyi çıkarayımmı bn yoksa bu şekilde kullanabilirmiyim birde lens takmam gerekiyormu bunlara bu şekilde olursa kaç derece les takılmalı acaba ?[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/061220161025381.jpg[/IMG][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-06 11:29:05[/EDIT]
Merhaba mustafa bey öneriniz doğrultusunda bu şekilde yaptım kasaya yerleştircem şimdi bir konuda daha bilgi alabilirmiyim tank yüksekliği 35 cm 15 cm de yukardan ayaklı atmatüre monte edeceğim bu ledleri armatür üzerindeki şeffaf pleksiyi çıkarayımmı bn yoksa bu şekilde kullanabilirmiyim birde lens takmam gerekiyormu bunlara bu şekilde olursa kaç derece les takılmalı acaba ?[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/061220161025381.jpg[/IMG][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-06 11:29:05[/EDIT]
40x30x35h Power Led Kullanımı ?
Merhaba;
Bitkili Akvaryumda Power Led işinden Anlayan arkadaşlar yardımcı olabilirmi acaba.
40x40x35h ölçülerinde kullanılabilir alanı 40x30x35h 10 cm arka sump sistemi bulunan bir bitki akvaryumum var yaklaşık 1-2 ay oldu kurulum yappılalı aydınlatma konusunda çözüm bulamadığım için power led armatür yapmak istiyorum .1 w x 11 adet power led kullanarak bu armatürü yapacağım renk dağılımı için bu şekilde bir tasarım yaptım . Kullanacağım ledler 6 adet 6500 k beyaz 2 adet deep red 2 adet royal blue 1 adet full spectrum ( yada full spectrum iptal edilip 3 adet deep red olabilir) . zeminde parvula var bir miktar . birkaç kök micra var . birkaç tabakada flame , chiristmas ve fissidens moss var . 1.5 aydır gelişim chiristmass moss dışında hiçbir bitkide olmadı. Co2 Tüplü Sistem var Dennerle Dosator Gübreleme setim var. bu aydınlatma yeterli olurmu bilgi alabilirimiyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162221291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162324541.jpg[/IMG]
[:?][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-04 00:26:14[/EDIT]
Merhaba;
Bitkili Akvaryumda Power Led işinden Anlayan arkadaşlar yardımcı olabilirmi acaba.
40x40x35h ölçülerinde kullanılabilir alanı 40x30x35h 10 cm arka sump sistemi bulunan bir bitki akvaryumum var yaklaşık 1-2 ay oldu kurulum yappılalı aydınlatma konusunda çözüm bulamadığım için power led armatür yapmak istiyorum .1 w x 11 adet power led kullanarak bu armatürü yapacağım renk dağılımı için bu şekilde bir tasarım yaptım . Kullanacağım ledler 6 adet 6500 k beyaz 2 adet deep red 2 adet royal blue 1 adet full spectrum ( yada full spectrum iptal edilip 3 adet deep red olabilir) . zeminde parvula var bir miktar . birkaç kök micra var . birkaç tabakada flame , chiristmas ve fissidens moss var . 1.5 aydır gelişim chiristmass moss dışında hiçbir bitkide olmadı. Co2 Tüplü Sistem var Dennerle Dosator Gübreleme setim var. bu aydınlatma yeterli olurmu bilgi alabilirimiyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162221291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162324541.jpg[/IMG]
[:?][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-04 00:26:14[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhaba;
40x40x35 10 cm arka sump sistemli kullanılabilir alanı 30x40x35h olan bir bitki akvaryumu yaptım tabanda mini parvula micra flame moss christmas moss fissidens moss türlerinide kaya ve köklerin üzerinde uygulayacağım . tüp sistemi co2 ve denerle dosator set gübreleme var tank kurulum yapılalı 1 aydan fazla oldu ölçüler için tasarruf amplü ve 5630 6500 k smd led denedim gelişim neredeyse 0 özellikle mini parvulalar yeni yaprak açtıktan sonra kararıp kopuyorlar. aydınlatma power led yapmayı düşünüyorum ledleri çinden spariş verdim ve geldiler. Tankım yaklaşık 40 litre su alıyor Yüksek destekli olarak 0.3 w hesapladığımda 12 adet 1 w led oluyor tank şuanda çok fazla dolu değil bitki açısından. yosun olmaması için 9 w olarak yapmayı ilerde ihtiyac duyulması sırasında 10-12 w a kadar yükseltemek istiyorum . elimde ki power ledlerden 10000k - 6500 k - royal blue - deep red ve full spectrum var yeteri kadar . hangi ledleri nekadar kullanmalıyım ve renk dagılımı için nasıl bir dizilim yapmalıyım led az olduğu için bilemedim.
beyaz - soguk beyaz - deepred - beyaz - royal blue - full spectrum - royal blue - beyaz - deep red - soguk beyaz - beyaz
bu şekilde bir dağılım nasıl olur 11 w oluyor hangilerini iptal etmem gerekir hangisinin yerini değiştireyim engin bilgilerinizden yararlanabilirmiyiz acaba .[EDIT]ahmt.krkll,2016-12-02 21:46:03[/EDIT]
Merhaba;
40x40x35 10 cm arka sump sistemli kullanılabilir alanı 30x40x35h olan bir bitki akvaryumu yaptım tabanda mini parvula micra flame moss christmas moss fissidens moss türlerinide kaya ve köklerin üzerinde uygulayacağım . tüp sistemi co2 ve denerle dosator set gübreleme var tank kurulum yapılalı 1 aydan fazla oldu ölçüler için tasarruf amplü ve 5630 6500 k smd led denedim gelişim neredeyse 0 özellikle mini parvulalar yeni yaprak açtıktan sonra kararıp kopuyorlar. aydınlatma power led yapmayı düşünüyorum ledleri çinden spariş verdim ve geldiler. Tankım yaklaşık 40 litre su alıyor Yüksek destekli olarak 0.3 w hesapladığımda 12 adet 1 w led oluyor tank şuanda çok fazla dolu değil bitki açısından. yosun olmaması için 9 w olarak yapmayı ilerde ihtiyac duyulması sırasında 10-12 w a kadar yükseltemek istiyorum . elimde ki power ledlerden 10000k - 6500 k - royal blue - deep red ve full spectrum var yeteri kadar . hangi ledleri nekadar kullanmalıyım ve renk dagılımı için nasıl bir dizilim yapmalıyım led az olduğu için bilemedim.
beyaz - soguk beyaz - deepred - beyaz - royal blue - full spectrum - royal blue - beyaz - deep red - soguk beyaz - beyaz
bu şekilde bir dağılım nasıl olur 11 w oluyor hangilerini iptal etmem gerekir hangisinin yerini değiştireyim engin bilgilerinizden yararlanabilirmiyiz acaba .[EDIT]ahmt.krkll,2016-12-02 21:46:03[/EDIT]
İthal Akvaryuma Sump Yapımı
Merhaba ömer bey;
Konu çok eski ancak resimlere ulaşamıyorum eğer mümkünse ve resimler elinizde varsa yenileme imkanınız varmı acaba ? .
Merhaba ömer bey;
Konu çok eski ancak resimlere ulaşamıyorum eğer mümkünse ve resimler elinizde varsa yenileme imkanınız varmı acaba ? .
Boyu Hx-600 60x35x40 İthal Tank İçin Aydınlatma ?
Merhabalar başlıkta belirttiğim marka model ithal tankım var elimde bitkili bir akvaryum yapmayı düşünüyorum akvaryum zeminde komple cuba olcak birkaç kök helferi reinecki mini gibi sade ve görsel birşey planlıyorum .
Gelelim probleme tankın kendi üzerinde armatür bölümde 2 adet tb koymuşlar osram 840 14 w yetmeyecektir. Bunları çıkarıp armatür kısmını komple kendim medifiye edip görüntüyü bozmadan kullanmayı düşünüyorum ancak şöyle bir sıkıntı varki florosanların koyulacağı bölüm genişliği 9 cm ve 2 florosan daha girecek oraya 1.6 mm sanırm t5 ler sadece 6.5 cm florosanlar yapıyor ve florosanların araları 0.75-1cm kadar boşluk oluyor . 2x grolüx -2x aquastar olarak düşündüm ancak bu şekilde çok yakın olduğunda bir sıkıntı problem yaşarmıyım ekstra bir ısınma olacak ısınmayı nasıl özerim vede bu aydınlatma fazla gelirmi bu tanka bu akvaryum gibi ithal tanklarda kurulan bitkiler varsa bana yardımcı olmanızı rica ediyorum [:?]
Fotolar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161700461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658341.jpg[/IMG]
[:?]
Merhabalar başlıkta belirttiğim marka model ithal tankım var elimde bitkili bir akvaryum yapmayı düşünüyorum akvaryum zeminde komple cuba olcak birkaç kök helferi reinecki mini gibi sade ve görsel birşey planlıyorum .
Gelelim probleme tankın kendi üzerinde armatür bölümde 2 adet tb koymuşlar osram 840 14 w yetmeyecektir. Bunları çıkarıp armatür kısmını komple kendim medifiye edip görüntüyü bozmadan kullanmayı düşünüyorum ancak şöyle bir sıkıntı varki florosanların koyulacağı bölüm genişliği 9 cm ve 2 florosan daha girecek oraya 1.6 mm sanırm t5 ler sadece 6.5 cm florosanlar yapıyor ve florosanların araları 0.75-1cm kadar boşluk oluyor . 2x grolüx -2x aquastar olarak düşündüm ancak bu şekilde çok yakın olduğunda bir sıkıntı problem yaşarmıyım ekstra bir ısınma olacak ısınmayı nasıl özerim vede bu aydınlatma fazla gelirmi bu tanka bu akvaryum gibi ithal tanklarda kurulan bitkiler varsa bana yardımcı olmanızı rica ediyorum [:?]
Fotolar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161700461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658341.jpg[/IMG]
[:?]
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
Kum hagen devam ettim zeminde jbl aquabasis plus var ve misget gübre var . yeni kurduğum tanka ise jbl manado kullandım yine aynı zemin onunda kurulum aşamalarını bir ara paylaşırım forumda.
Kum hagen devam ettim zeminde jbl aquabasis plus var ve misget gübre var . yeni kurduğum tanka ise jbl manado kullandım yine aynı zemin onunda kurulum aşamalarını bir ara paylaşırım forumda.
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
Merhaba Arkadaşlar Tankımın 6 ay sonraki hali bu şekildedir çok acemice bir kurulumdan bu noktaya geldim. 2. tankımın kurulumu için hazırlanıyorum 70x35x45 olacak yorumlarınızı bekliyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20151219_231508.jpg[/IMG]
Merhaba Arkadaşlar Tankımın 6 ay sonraki hali bu şekildedir çok acemice bir kurulumdan bu noktaya geldim. 2. tankımın kurulumu için hazırlanıyorum 70x35x45 olacak yorumlarınızı bekliyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20151219_231508.jpg[/IMG]
40x35x30 Bitki Sorunlarımla Başa Çıkamıyorum
Merhaba
2 ay kadar önce bu tankı kurmuştum ama istediğim sonuçları bir türlü alamadım. java moss ve Christmass Moss 1-2 kök anübias vardı. moslarımın tamamı öldü neredeyse. ilk kurulumda gübre kullanmadım kum sadece hagen kum diye aldıım 10 kg kum vardı. Şelale filtre mayalı co2 ve ista 3in1 difizör. ışıklandırma olarak boyut küçük olduğu için florosan bulamadım . akvarym net boş hali 42 litre 10 kg kum 5 kg kaya filan var yaklaşık 30 35 litre kadar su alır bu bahsettiğim halde 23 w philips 6500 k tasarruf amplü kullandım günde 6-8 saat kadar yaktım ama sonuç hüsran .
Javamosslarm bu hale geldi
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12041938_10204286561073560_2118490335_n.jpg[/IMG]
Akvaryumun şuanki en son hali bu gübrelerle birlikte bir arkadaşm sağolsn hediye bitkiler göndermiş ektim ama biraz karman çorman oldu . sorun şu alttaki resimde de görüldüğü gibi ortadaki yuwarlak hindistan cevizine file ile gerdiğim javamos yaklış 3-4 cm kadar uzadı ve çoğaldı rengi ve formu çok iyi şuanda ama kurutulmuş bonsai üzerindeki ve yerdeki tele sarılı moslarım . kurudu gibi üzerlerinde filizler var ama gün geçtikce kahverengine dönüp ölüyorlar.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12115712_10204372167013655_7669926950423209962_n.jpg[/IMG]
misget gübre potasyum nitrat demir ve fosfat mı ne gübreleri temin ettim . şimdi akvaryumu bozup yeniden kurmayı düşünüyorm tabana jbl aqua basis üzerinde 5-10 mm lav kırığı üzerine hagen diye aldığım kum satıcı orjinal dedi ama sanırım değil. tabana 5er cm aralıkla misget gübre . tasarımım yine aynı olacak mosslar ışığı çok sevmiyorlar ondan mı bu hale geliyor bilmiyorm. mosların hepsini arka cama dizmeyi düşünüyorm az daha çaprazdan ışık gelirse belki daha iyi gelişirler suyu 1-2 aydır oturmuş su olduğu için dizayndan sonra tekrar aynı suyu koymayı düşünüyorm bitkileri de güzelce ekip tabanı cuba yada montecarlo ile kaplaayı düşünüyorm. sizce kurulumu tekrar yapmalımıyım. yoksa bu şeklde devam edeyim mi .
Işık azmı fazlamı anlayamıyorm akvaryumda kahverengi ince yosunlar oluşmaya başladı hergün akşam diş fırçasıyla yosunları bitkilerden temizleyip alıyorm ama nekadar etki eder bilmiyorm. gübre kullanımını nasıl yapayım şırınga ile vericem kaç ml hangisinden wereyim .
özellikle bonsaimin canlanmasını çok istiyorm bitki işine klasik bonsaili mini ağaç motifi ile girdim çok hoş sade olduğu için . moslarm ve bitkilerim için detaylı bi yardıma ihtiyacm var yardım edebilecek sorularıma ve sorunlarıma sıkılmadan yardım edebilecek birisi varsa özelden yazabilirsiniz [:)]
Akvaryumu ilk kurduğum zamanki hali buda :
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20150915_014647.jpg[/IMG]
Daha önce açtığım konu: [URL]http://www.akvaryum.com/Forum/bitkiye_ilk_giris_nano_sayilabilecek_kurulumum_k849315.asp?PID=4937837#4937837[/URL]
Merhaba
2 ay kadar önce bu tankı kurmuştum ama istediğim sonuçları bir türlü alamadım. java moss ve Christmass Moss 1-2 kök anübias vardı. moslarımın tamamı öldü neredeyse. ilk kurulumda gübre kullanmadım kum sadece hagen kum diye aldıım 10 kg kum vardı. Şelale filtre mayalı co2 ve ista 3in1 difizör. ışıklandırma olarak boyut küçük olduğu için florosan bulamadım . akvarym net boş hali 42 litre 10 kg kum 5 kg kaya filan var yaklaşık 30 35 litre kadar su alır bu bahsettiğim halde 23 w philips 6500 k tasarruf amplü kullandım günde 6-8 saat kadar yaktım ama sonuç hüsran .
Javamosslarm bu hale geldi
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12041938_10204286561073560_2118490335_n.jpg[/IMG]
Akvaryumun şuanki en son hali bu gübrelerle birlikte bir arkadaşm sağolsn hediye bitkiler göndermiş ektim ama biraz karman çorman oldu . sorun şu alttaki resimde de görüldüğü gibi ortadaki yuwarlak hindistan cevizine file ile gerdiğim javamos yaklış 3-4 cm kadar uzadı ve çoğaldı rengi ve formu çok iyi şuanda ama kurutulmuş bonsai üzerindeki ve yerdeki tele sarılı moslarım . kurudu gibi üzerlerinde filizler var ama gün geçtikce kahverengine dönüp ölüyorlar.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12115712_10204372167013655_7669926950423209962_n.jpg[/IMG]
misget gübre potasyum nitrat demir ve fosfat mı ne gübreleri temin ettim . şimdi akvaryumu bozup yeniden kurmayı düşünüyorm tabana jbl aqua basis üzerinde 5-10 mm lav kırığı üzerine hagen diye aldığım kum satıcı orjinal dedi ama sanırım değil. tabana 5er cm aralıkla misget gübre . tasarımım yine aynı olacak mosslar ışığı çok sevmiyorlar ondan mı bu hale geliyor bilmiyorm. mosların hepsini arka cama dizmeyi düşünüyorm az daha çaprazdan ışık gelirse belki daha iyi gelişirler suyu 1-2 aydır oturmuş su olduğu için dizayndan sonra tekrar aynı suyu koymayı düşünüyorm bitkileri de güzelce ekip tabanı cuba yada montecarlo ile kaplaayı düşünüyorm. sizce kurulumu tekrar yapmalımıyım. yoksa bu şeklde devam edeyim mi .
Işık azmı fazlamı anlayamıyorm akvaryumda kahverengi ince yosunlar oluşmaya başladı hergün akşam diş fırçasıyla yosunları bitkilerden temizleyip alıyorm ama nekadar etki eder bilmiyorm. gübre kullanımını nasıl yapayım şırınga ile vericem kaç ml hangisinden wereyim .
özellikle bonsaimin canlanmasını çok istiyorm bitki işine klasik bonsaili mini ağaç motifi ile girdim çok hoş sade olduğu için . moslarm ve bitkilerim için detaylı bi yardıma ihtiyacm var yardım edebilecek sorularıma ve sorunlarıma sıkılmadan yardım edebilecek birisi varsa özelden yazabilirsiniz [:)]
Akvaryumu ilk kurduğum zamanki hali buda :
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20150915_014647.jpg[/IMG]
Daha önce açtığım konu: [URL]http://www.akvaryum.com/Forum/bitkiye_ilk_giris_nano_sayilabilecek_kurulumum_k849315.asp?PID=4937837#4937837[/URL]
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
[QUOTE=veisveis][QUOTE=ahmt.krkll][QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)][/QUOTE]
Mevsimden mevsime aydan aya balık ve bitki fiyatları artar ya da azalır ama gitti gidiyorda var. Sazların kök fiyatı da pahalıdır. 1.5 veya 2.5 arasında türden türe değişir. Cuba 30-50 arasında oynar. Yerli ve ithal olarak. Parvula da 20-30 liradır ama 200 kök hiç birşey.
Yere moss sarmaya karşıyım. Hoş ve temiz durmuyor. Kayalarınız çok güzel, yerinizde olsam kayalarınızla köşede bir kova şekinde oyuk yapar içini kum doldurup, üstlerine bitki dikerdim ve dağ havası verirdim. Yakın zaman da bende kuracağım bir tane daha akvaryum inş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli yorumunuz için bu tasarım şimdilik deneme aşamasında hocam yani ışığın işe yaraması ne bilyim bitki bulamama ve boş kalmayıpta birazda olsa bitki hakkında tecrübe edinmek için kurdum bayramdan sonra ewi taşımayı düşünüyoruz o yüzden bozmak zorunda kalıcam diye çok üzerine düşmedim ışık işe yarıyor gibi fotosentez gözlemlemesi yapabiliyorum bikaç eksiğim var taban mazemesi gübre bitkiler hepsini tamamladığım zaman yeniden farklı bir kurulum yapacağım bakalım ozamanki duruma göre birşeyler yapacağız artık :) moslarıda ışıksız kowada kaldığı için kahverengi olmaya başladılar hazır tabanda boş diye 5x5 tellere sererek koydum moslarda büyüsün biraz ışık görsün diye [:)] bitki olarak parvulayı sadece kayaların aralarından seyrek seyrek dikicem sırf kaya olmasın biraz da olsa aralarda yeşillik olsn diye 200 kök yeter dedim detayları yeniden kurulum sonrasında göreceğiz artık [:)]
[QUOTE=veisveis][QUOTE=ahmt.krkll][QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)][/QUOTE]
Mevsimden mevsime aydan aya balık ve bitki fiyatları artar ya da azalır ama gitti gidiyorda var. Sazların kök fiyatı da pahalıdır. 1.5 veya 2.5 arasında türden türe değişir. Cuba 30-50 arasında oynar. Yerli ve ithal olarak. Parvula da 20-30 liradır ama 200 kök hiç birşey.
Yere moss sarmaya karşıyım. Hoş ve temiz durmuyor. Kayalarınız çok güzel, yerinizde olsam kayalarınızla köşede bir kova şekinde oyuk yapar içini kum doldurup, üstlerine bitki dikerdim ve dağ havası verirdim. Yakın zaman da bende kuracağım bir tane daha akvaryum inş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli yorumunuz için bu tasarım şimdilik deneme aşamasında hocam yani ışığın işe yaraması ne bilyim bitki bulamama ve boş kalmayıpta birazda olsa bitki hakkında tecrübe edinmek için kurdum bayramdan sonra ewi taşımayı düşünüyoruz o yüzden bozmak zorunda kalıcam diye çok üzerine düşmedim ışık işe yarıyor gibi fotosentez gözlemlemesi yapabiliyorum bikaç eksiğim var taban mazemesi gübre bitkiler hepsini tamamladığım zaman yeniden farklı bir kurulum yapacağım bakalım ozamanki duruma göre birşeyler yapacağız artık :) moslarıda ışıksız kowada kaldığı için kahverengi olmaya başladılar hazır tabanda boş diye 5x5 tellere sererek koydum moslarda büyüsün biraz ışık görsün diye [:)] bitki olarak parvulayı sadece kayaların aralarından seyrek seyrek dikicem sırf kaya olmasın biraz da olsa aralarda yeşillik olsn diye 200 kök yeter dedim detayları yeniden kurulum sonrasında göreceğiz artık [:)]
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
[QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)]
[QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)]
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim scorpion26, 14:15
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
KULLANICILAR
- 105 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
Conix,
ciways,
Sungurr,
Ancalagon,
rigelnyy_auOa,
Hoppala,
Jeveux,
DigitalPen,
urzais,
osmandbnl,
mustafatelli,
Aporetti,
sina cen,
bysmokin,
OKIRATLI,
hasancn,
Mithrandirr,
ademiz,
K3r3m,
oguzsel,
fikret43,
Malawi34,
wtreals,
Kemalk41,
ugurinann,
MiSoSiKiaN,
ErayDemirel,
SeaWorld,
HalilSefaa,
yns325,
reprise,
zen666,
0rnn,
EKAR,
Tatar10,
TOLGA1453,
MertSoyumert,
GLOSTERKANARYA,
aupqua,
akvaryum27,
JujuSeri,
şansal,
Abc123,
scorpion26,
emreemin,
Ozzgurr,
heserx,
yeekim,
rigelnyy_acKi,
ferhattt,
mutlubaba,
FSMFSM,
ternapi,
BASARSURMEGOZ,
ootkn,
eackgzz,
Vess34,
peace41,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

