ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
getherenowhere
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Şubat 2024 20:16
Son Ziyaret:
22 Şubat 2024 12:44
Toplam Mesaj:
17 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
.
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
.
SON 10 MESAJI
Balıklarımın Akvaryumu
[QUOTE=Lennie]Merhabalar,
Öncelikle hediye olarak hayvan alınması başlı başına üzücü bir durum bu şekilde. Birçok insanın hayat akışı, ekonomik durumu, belki yalnızca istememesi hayvan bakmamak için yeterli bir sebep. Birine gidip hiçbir şekilde hayvanların istedigini karşılayacak ekipman desteginde dahi bulunmadan fanusa koyup balık hediye etmek aşırı düşüncesizce bir hareket. Var olan herhangi bir tanka dahi kişinin bilgisi dışında asla bir hediye alınmamalı. Zamanında ailem bana hediye almak istemişti, beraber gidip seçmiştik. Gaffur, benim L-199'um. Hala benimle.
Bahsettiğiniz şekilde bir anda yeterli tüm ekipmanları temin etmeniz mümkün olmayabilir ancak o bir can. Benim tavsiyem uzun soluklu bir yol planında bu canlıyla geçirdiginiz süreci nasıl gözünüzde canlandırabiliyorsunuz onu bir tartın. Şimdilik geçici bir kurulum ile yavru iken bulundugu ortamı bile büyütseniz de, açık konuşmak gerekirse, zaten ilerideki büyümüş canlı için uygun koşullarda ekipman temini saglayabilecek birinin geçici olarak sürekli ilk 20 litre sonra 50 litre sonra 100 litre sonra 200 litre gibi ayrı ayrı tanklara ve ekipmanlara yatırım yapması çok olası degil. Genelde realist olmak gerekirse o uzun soluklu planlar maalesef gerçekleşmiyor. Ek olarak bu tarz balıklar epey hızlı gelişim gösteren canlılar. Şu anda bulacagınız kısa vadeli çözüm sizi epey kısa bir süre idare edebilir ve tekrardan yatırım yapmanız gerekir bu şekilde. Ek olarak bu tarz bir canlı ile hayatınızın belki 20 yılını paylaştıgınızı düşünebiliyor musunuz, onu da sorgulayın derim. Çoğu balık japon balıkları kadar uzun ömürlü degil. Şahsen ben uzun ömürlü pleco, japon balığı, palyaço balığı gibi türleri edinmeden aylarca kendi içimde bunun uygunlugunu degerlendiriyorum. Uzun ömürlü bir canlı almak uzun süre baglılık demek, bu bir gerçek. Bir de dürüst olalım, 2 yıl önceki betta da bu tür bir fanustaydı ise, ki asla uygun bir ortam degil, bu canlılar cok daha büyük alana ve neredeyse 10 kat daha uzun ömre ve büyük bir bioyüke sahip oldugundan iş sanki daha da zor gibi görünüyor.
Sizin yapabileceğiniz en iyi şey günlük fanus ısısı ile bir derecede büyük su değişimleri yapmak (amonyağı uzaklaştırmak adına ve su düzenleyici kullanarak) ve bu süreçte ise canlınızı sahiplendirebileceginiz bir kişi ya da yer bulmak olacaktır. Şu anda salınan amonyak sebebiyle canlı sürekli zehirleniyor gibi düşünebilirsiniz. Durum aşağı yukarı olayı anlamak açısından böyle izah edilebilir sanırım. Üreteceğiniz çok kısa vadeli 20 litre gibi çözümler neredeyse hiçbir pozitif etki yaratmayacaktır. Uygun bir filtre, bakteri kültürü, su düzenleyici, en azından geçici olarak 100 litrelik bir akvaryum, bunu taşıyabilecek bir mobilya ya da stand, taban malzemesi, ısıtıcı, tercihen yemeyecekleri bitki ve kaliteli birkaç çeşit yem ile zaten epey bir masraf doguyor.
Eger ki hobide kalmak isterseniz de, canlıları yine sahiplendirip daha sonrasında okuyup ogrenip sıfırdan kendinize uygun canlılarla tekrardan döngü oturtup bilgili bir şekilde hobiye dönmenizi öneririm. Şayet geçireceğiniz 20 litre 5 litreye ziyade ortaya cıkacak amonyak oranının daha zehirliği noktaya çıkmasını belki az bir süre daha uzatabilir günlük su degişimleriyle ve belki biraz daha yüzme alanı saglamış olur. Ancak her türlü sürekli tank büyütmek ve yukarıdaki saydıgım ekipmanları edinmeniz gerekiyor zaten.
Ayrıca araba modeli ile canlı kıyası hiç olmamış bunu da belirtmek isterim. Burada bir canlının temel gereksinimlerinden bahsediyoruz, sizin ya da size hediye eden kişinin altına girdiği sorumluluklardan. Opsiyonel olarak edinebileceğiniz ayağımı yerden kessin ileride daha yüksek modelini edinirim denilebilecek taşıt gibi bir durum söz konusu degil takdir edersiniz ki. Bir canlının yaşam için temel ihtiyaçları, bir otomobil modeli kıyasına konu bile olmamalı bence. [/QUOTE]
Merhabalar, balıklar bana hediye olarak gelmedi. Başkasının balığıydı ancak o taşınıp balıkları da bırakınca ev sahibi 'atın gitsin' demiş. Bunu duyan babam da atmak istememiş ve bana getirmiş. Bu asla bir hediye değil ve dediğim gibi içinde 10dan fazla lepistes beslediğimiz bir akvaryumumuz vardı. Şu an komşuda ve muhtemelen boşta. Bu yüzden onu geri alacağım. Durumun vahametini anlıyorum fakat etrafımda vereceğim hiçbir yer iyi bakamaz. Yanımda oldukları sürece en azından gereksinimlerini belli ölçüde karşılarım. Petshoplardan açıkçası nefret ediyorum. Hiç olmadı ailemden yardım isteyip gidip 40-60 litrelik bir akvaryum alırım. Taşıyacak konsolumuz var dediğim gibi daha önce filtresiyle, ışığıyla vs full bir ekipmanımız vardı. Babam lepistes büyütmeyi seviyordu fakat yavrulama döneminde bir sıkıntı çıktı ve balıkları kaybedince akvaryumu da komşuya ödünç verdi. Uzun lafın kısası babam lepistes konusunda az buçuk bilgili ama konu japon balığı olunca bir fikri olmadığından böylece getirdi. Bu canlıları verebileceğim hiçbir yer yok ki versem bile kendimi suçlu hissederim orada iyiler mi diye. En kısa sürede akvaryumu temin edeceğim. Dediğim gibi hediye olacak olsaydı en azından bir hazırlık yapardım geldiğinde. Bu hayvanlar damdan düşer gibi iki üç gün önce atılmaktan kurtarılıp getirildiler. Demeye çalıştığım bu zaten. Eğer başkası tarafından ilgilenilecek olsalardı zaten başta bana gelmezlerdi. Kimse istemedi ve ben de hayvanları gerçekten çok sevdiğim için seve seve kabul ettim geldiklerinde. Şu an evet şartları kötü olabilir ama en kısa sürede elimden ne gelirse yapıp büyütebildiğim oranda büyüteceğim akvaryumlarını. Ayrıca haklısınız, parça parça yapmak daha pahalıya mâl olacağı için tek seferde gerekli şeyleri alacağım. Acaba akvaryum öneriniz var mı? Minimum yaşam şartları için kaç litre almalıyım? Filtre nasıl bir filtre olmalı? Marka model öneriniz var mı? Bahsettiğiniz düzenleyiciler neler ve nasıl kullanabilirim?
[QUOTE=Lennie]Merhabalar,
Öncelikle hediye olarak hayvan alınması başlı başına üzücü bir durum bu şekilde. Birçok insanın hayat akışı, ekonomik durumu, belki yalnızca istememesi hayvan bakmamak için yeterli bir sebep. Birine gidip hiçbir şekilde hayvanların istedigini karşılayacak ekipman desteginde dahi bulunmadan fanusa koyup balık hediye etmek aşırı düşüncesizce bir hareket. Var olan herhangi bir tanka dahi kişinin bilgisi dışında asla bir hediye alınmamalı. Zamanında ailem bana hediye almak istemişti, beraber gidip seçmiştik. Gaffur, benim L-199'um. Hala benimle.
Bahsettiğiniz şekilde bir anda yeterli tüm ekipmanları temin etmeniz mümkün olmayabilir ancak o bir can. Benim tavsiyem uzun soluklu bir yol planında bu canlıyla geçirdiginiz süreci nasıl gözünüzde canlandırabiliyorsunuz onu bir tartın. Şimdilik geçici bir kurulum ile yavru iken bulundugu ortamı bile büyütseniz de, açık konuşmak gerekirse, zaten ilerideki büyümüş canlı için uygun koşullarda ekipman temini saglayabilecek birinin geçici olarak sürekli ilk 20 litre sonra 50 litre sonra 100 litre sonra 200 litre gibi ayrı ayrı tanklara ve ekipmanlara yatırım yapması çok olası degil. Genelde realist olmak gerekirse o uzun soluklu planlar maalesef gerçekleşmiyor. Ek olarak bu tarz balıklar epey hızlı gelişim gösteren canlılar. Şu anda bulacagınız kısa vadeli çözüm sizi epey kısa bir süre idare edebilir ve tekrardan yatırım yapmanız gerekir bu şekilde. Ek olarak bu tarz bir canlı ile hayatınızın belki 20 yılını paylaştıgınızı düşünebiliyor musunuz, onu da sorgulayın derim. Çoğu balık japon balıkları kadar uzun ömürlü degil. Şahsen ben uzun ömürlü pleco, japon balığı, palyaço balığı gibi türleri edinmeden aylarca kendi içimde bunun uygunlugunu degerlendiriyorum. Uzun ömürlü bir canlı almak uzun süre baglılık demek, bu bir gerçek. Bir de dürüst olalım, 2 yıl önceki betta da bu tür bir fanustaydı ise, ki asla uygun bir ortam degil, bu canlılar cok daha büyük alana ve neredeyse 10 kat daha uzun ömre ve büyük bir bioyüke sahip oldugundan iş sanki daha da zor gibi görünüyor.
Sizin yapabileceğiniz en iyi şey günlük fanus ısısı ile bir derecede büyük su değişimleri yapmak (amonyağı uzaklaştırmak adına ve su düzenleyici kullanarak) ve bu süreçte ise canlınızı sahiplendirebileceginiz bir kişi ya da yer bulmak olacaktır. Şu anda salınan amonyak sebebiyle canlı sürekli zehirleniyor gibi düşünebilirsiniz. Durum aşağı yukarı olayı anlamak açısından böyle izah edilebilir sanırım. Üreteceğiniz çok kısa vadeli 20 litre gibi çözümler neredeyse hiçbir pozitif etki yaratmayacaktır. Uygun bir filtre, bakteri kültürü, su düzenleyici, en azından geçici olarak 100 litrelik bir akvaryum, bunu taşıyabilecek bir mobilya ya da stand, taban malzemesi, ısıtıcı, tercihen yemeyecekleri bitki ve kaliteli birkaç çeşit yem ile zaten epey bir masraf doguyor.
Eger ki hobide kalmak isterseniz de, canlıları yine sahiplendirip daha sonrasında okuyup ogrenip sıfırdan kendinize uygun canlılarla tekrardan döngü oturtup bilgili bir şekilde hobiye dönmenizi öneririm. Şayet geçireceğiniz 20 litre 5 litreye ziyade ortaya cıkacak amonyak oranının daha zehirliği noktaya çıkmasını belki az bir süre daha uzatabilir günlük su degişimleriyle ve belki biraz daha yüzme alanı saglamış olur. Ancak her türlü sürekli tank büyütmek ve yukarıdaki saydıgım ekipmanları edinmeniz gerekiyor zaten.
Ayrıca araba modeli ile canlı kıyası hiç olmamış bunu da belirtmek isterim. Burada bir canlının temel gereksinimlerinden bahsediyoruz, sizin ya da size hediye eden kişinin altına girdiği sorumluluklardan. Opsiyonel olarak edinebileceğiniz ayağımı yerden kessin ileride daha yüksek modelini edinirim denilebilecek taşıt gibi bir durum söz konusu degil takdir edersiniz ki. Bir canlının yaşam için temel ihtiyaçları, bir otomobil modeli kıyasına konu bile olmamalı bence. [/QUOTE]
Merhabalar, balıklar bana hediye olarak gelmedi. Başkasının balığıydı ancak o taşınıp balıkları da bırakınca ev sahibi 'atın gitsin' demiş. Bunu duyan babam da atmak istememiş ve bana getirmiş. Bu asla bir hediye değil ve dediğim gibi içinde 10dan fazla lepistes beslediğimiz bir akvaryumumuz vardı. Şu an komşuda ve muhtemelen boşta. Bu yüzden onu geri alacağım. Durumun vahametini anlıyorum fakat etrafımda vereceğim hiçbir yer iyi bakamaz. Yanımda oldukları sürece en azından gereksinimlerini belli ölçüde karşılarım. Petshoplardan açıkçası nefret ediyorum. Hiç olmadı ailemden yardım isteyip gidip 40-60 litrelik bir akvaryum alırım. Taşıyacak konsolumuz var dediğim gibi daha önce filtresiyle, ışığıyla vs full bir ekipmanımız vardı. Babam lepistes büyütmeyi seviyordu fakat yavrulama döneminde bir sıkıntı çıktı ve balıkları kaybedince akvaryumu da komşuya ödünç verdi. Uzun lafın kısası babam lepistes konusunda az buçuk bilgili ama konu japon balığı olunca bir fikri olmadığından böylece getirdi. Bu canlıları verebileceğim hiçbir yer yok ki versem bile kendimi suçlu hissederim orada iyiler mi diye. En kısa sürede akvaryumu temin edeceğim. Dediğim gibi hediye olacak olsaydı en azından bir hazırlık yapardım geldiğinde. Bu hayvanlar damdan düşer gibi iki üç gün önce atılmaktan kurtarılıp getirildiler. Demeye çalıştığım bu zaten. Eğer başkası tarafından ilgilenilecek olsalardı zaten başta bana gelmezlerdi. Kimse istemedi ve ben de hayvanları gerçekten çok sevdiğim için seve seve kabul ettim geldiklerinde. Şu an evet şartları kötü olabilir ama en kısa sürede elimden ne gelirse yapıp büyütebildiğim oranda büyüteceğim akvaryumlarını. Ayrıca haklısınız, parça parça yapmak daha pahalıya mâl olacağı için tek seferde gerekli şeyleri alacağım. Acaba akvaryum öneriniz var mı? Minimum yaşam şartları için kaç litre almalıyım? Filtre nasıl bir filtre olmalı? Marka model öneriniz var mı? Bahsettiğiniz düzenleyiciler neler ve nasıl kullanabilirim?
Balıklarımın Akvaryumu
[QUOTE=GhostKoi]
Bakın beyefendi ya da hanfendi her ne iseniz, burası ağız dalaşı yapılacak yer değildir. Size iyi niyetle gereken önerilerde bulunduk. Gerisi size kalmış.
Siz hala bir canlıya sunmanız gereken yaşama şartlarını araba modeliyle kıyaslıyorsunuz. Balık sizin 2024 model akvaryum almanızı bekleyemez, ölür. Bu dinamik bir süreçtir.[/QUOTE]
Siz bakın beyefendi ya da hanımefendi, ağız dalaşı yapmadan kendimi izah ediyorum ama olayı oraya çeken sizsiniz. Araba modeliyle kıyaslıyorum çünkü başka türlü somut şekilde anlamıyorsunuz. Sizden ricam daha fazla bana yanıt vermemeniz zira bunun bir sonu yok. Kolay gelsin.
[QUOTE=GhostKoi]
Bakın beyefendi ya da hanfendi her ne iseniz, burası ağız dalaşı yapılacak yer değildir. Size iyi niyetle gereken önerilerde bulunduk. Gerisi size kalmış.
Siz hala bir canlıya sunmanız gereken yaşama şartlarını araba modeliyle kıyaslıyorsunuz. Balık sizin 2024 model akvaryum almanızı bekleyemez, ölür. Bu dinamik bir süreçtir.[/QUOTE]
Siz bakın beyefendi ya da hanımefendi, ağız dalaşı yapmadan kendimi izah ediyorum ama olayı oraya çeken sizsiniz. Araba modeliyle kıyaslıyorum çünkü başka türlü somut şekilde anlamıyorsunuz. Sizden ricam daha fazla bana yanıt vermemeniz zira bunun bir sonu yok. Kolay gelsin.
Balıklarımın Akvaryumu
[QUOTE=GhostKoi]
Kabalık yapılmadı. Az bile söylendi. Sürekli savunma yapıyorsunuz. Diğer konunuzda da burda da bu balıklar için hacmin önemi vurgulandı. 4-5- 20 litrede bu iş olmaz. 25 yıl yaşayabilecek, 20-25 cm boya ulaşabilecek canlıları uygun koşullarda bakmazsanız hayatlarını riske etmiş olursunuz. Bunu siz de çok iyi anladınız umarım. Kuşlarınızı kendileri için uygun olmayan avuç içi kadar , o kadar dar kafeste besler miydiniz? Ofansif yaklaşmıyorum. Olması gerekenin minimumunu söylüyorum. Aslına bakılırsa siz defansif yaklaşmış oluyorsunuz. Bunları gerçekleştirmeyecekseniz, bir kuşsever olarak balıklardan kurtulmayı seçebilirsiniz...[zzz][/QUOTE]
Bakın beyefendi bu ofansif yaklaşım değilse ne ofansif yaklaşımdır anlamadım. Sanırım siz hayatta her istediğinize parmak şıklatınca ulaşabiliyorsunuz. Benim amacım şu anlık onları hayatta tutmak, anlatabiliyor muyum? Fanusta yaşarlar sanıyordum, yaşamıyorlarmış. Yeni bir şey öğrenmiş oldum. İlgi alanım olmadığı için bilmemem çok normal. Öğrendiğime göre bu yolda adım atabilirim. Savunma yapıyorsam bunun sebebi savunma yapmamın gerekmesi olabilir mi? Ben kendimi izah edemiyorum sanırım. Onları sonsuza kadar orada tutacak değilim, ilk fırsatım olduğunda onlara yaşam için uygun bir akvaryum alacağım. Anlatabiliyor muyum? Daha fazla uzatmak istemiyorum kolay gelsin.
[QUOTE=Wiesenthal]Çoğu hobici en başta böyle fanuslarla yanlış yönlendirilerek hobiye başlayıp ilerleyen zamanlarda daha büyük akvaryumlarda bu hobisini sürdürmüşlerdir. Günümüzde de fiyatlardan dolayı hemen hop diye akvaryum alabilmekte zor hele de aile ile yaşayan bir öğrencinin alması daha da zor sizi bu konuda anlıyorum çünkü aynı yollardan bende/bizde geçtik [:)] ancak bu durumda burdaki arkadaşlardan alabileceğiniz maksimum tavsiyelerde balıkları ya bir petshopa yada akvaryumu olan tanıdık birisine vermeniz zira kimse fanus gibi bir yerde balık hele de Japon balığı beslenmesini maalesef savunamaz, sizi çok iyi anlıyorum ama burdaki arkadaşlarda fanusta beslemeniz yönünde destek de maalesef bulunamaz. bu durumu şu aşamada kendiniz karar verip çözmeniz gerek, Umarım ileride daha iyi koşullarda bir akvarist olursunuz.[/QUOTE]
Merhabalar, ilginiz için teşekkür ederim. Söylediğim gibi bu durum asla kalıcı bir durum değil. En kısa sürede bir akvaryum edineceğim. Söylemeye çalıştığım şu, diyelim ki 2000 model bir arabanız var. 2024 modele bir anda geçebilir misiniz? Geçebilecek olsanız arabanız 2000 model olmazdı değil mi? Arabayı bırakmanızı gerektirmez bu. Önce 2010 model alırsınız. Sonra 2017 sonra da 2024. Durumunuz yerine geldikçe alırsınız. Akvaryumlarını büyüteceğim fakat saçma sapan bir fanustansa ilk adımda 10-20 litreye genişletirsem onları az da olsa rahatlatırım diye düşündüm. Olay bundan ibaret işte.
[QUOTE=GhostKoi]
Kabalık yapılmadı. Az bile söylendi. Sürekli savunma yapıyorsunuz. Diğer konunuzda da burda da bu balıklar için hacmin önemi vurgulandı. 4-5- 20 litrede bu iş olmaz. 25 yıl yaşayabilecek, 20-25 cm boya ulaşabilecek canlıları uygun koşullarda bakmazsanız hayatlarını riske etmiş olursunuz. Bunu siz de çok iyi anladınız umarım. Kuşlarınızı kendileri için uygun olmayan avuç içi kadar , o kadar dar kafeste besler miydiniz? Ofansif yaklaşmıyorum. Olması gerekenin minimumunu söylüyorum. Aslına bakılırsa siz defansif yaklaşmış oluyorsunuz. Bunları gerçekleştirmeyecekseniz, bir kuşsever olarak balıklardan kurtulmayı seçebilirsiniz...[zzz][/QUOTE]
Bakın beyefendi bu ofansif yaklaşım değilse ne ofansif yaklaşımdır anlamadım. Sanırım siz hayatta her istediğinize parmak şıklatınca ulaşabiliyorsunuz. Benim amacım şu anlık onları hayatta tutmak, anlatabiliyor muyum? Fanusta yaşarlar sanıyordum, yaşamıyorlarmış. Yeni bir şey öğrenmiş oldum. İlgi alanım olmadığı için bilmemem çok normal. Öğrendiğime göre bu yolda adım atabilirim. Savunma yapıyorsam bunun sebebi savunma yapmamın gerekmesi olabilir mi? Ben kendimi izah edemiyorum sanırım. Onları sonsuza kadar orada tutacak değilim, ilk fırsatım olduğunda onlara yaşam için uygun bir akvaryum alacağım. Anlatabiliyor muyum? Daha fazla uzatmak istemiyorum kolay gelsin.
[QUOTE=Wiesenthal]Çoğu hobici en başta böyle fanuslarla yanlış yönlendirilerek hobiye başlayıp ilerleyen zamanlarda daha büyük akvaryumlarda bu hobisini sürdürmüşlerdir. Günümüzde de fiyatlardan dolayı hemen hop diye akvaryum alabilmekte zor hele de aile ile yaşayan bir öğrencinin alması daha da zor sizi bu konuda anlıyorum çünkü aynı yollardan bende/bizde geçtik [:)] ancak bu durumda burdaki arkadaşlardan alabileceğiniz maksimum tavsiyelerde balıkları ya bir petshopa yada akvaryumu olan tanıdık birisine vermeniz zira kimse fanus gibi bir yerde balık hele de Japon balığı beslenmesini maalesef savunamaz, sizi çok iyi anlıyorum ama burdaki arkadaşlarda fanusta beslemeniz yönünde destek de maalesef bulunamaz. bu durumu şu aşamada kendiniz karar verip çözmeniz gerek, Umarım ileride daha iyi koşullarda bir akvarist olursunuz.[/QUOTE]
Merhabalar, ilginiz için teşekkür ederim. Söylediğim gibi bu durum asla kalıcı bir durum değil. En kısa sürede bir akvaryum edineceğim. Söylemeye çalıştığım şu, diyelim ki 2000 model bir arabanız var. 2024 modele bir anda geçebilir misiniz? Geçebilecek olsanız arabanız 2000 model olmazdı değil mi? Arabayı bırakmanızı gerektirmez bu. Önce 2010 model alırsınız. Sonra 2017 sonra da 2024. Durumunuz yerine geldikçe alırsınız. Akvaryumlarını büyüteceğim fakat saçma sapan bir fanustansa ilk adımda 10-20 litreye genişletirsem onları az da olsa rahatlatırım diye düşündüm. Olay bundan ibaret işte.
Balıklarımın Akvaryumu
[QUOTE=Ömer t]
Merhabalar foruma üye olarak bilgi almanız duyarlı bir birey olduğunuzu gösteriyor, fakat burada veya günlük yaşantımızda konu canlılar olunca günü veya olayları kılıfına uydurmak,yada günü kurtarmak ile konu canlı olunca oldu bittiye getiremiyoruz, forumun amacı da doğru bilgiyi paylaşmak...
Her canlının bir yaşam standartı var malum; 2 ad japon balığı icin en az 50-60 lt filtreli bir akvaryum a ihtiyaç var, dip çekimi pompası alıp sık dip çekimi yapmanız gerekir çok çabuk suları kirlenir haftalık en az 3 gün dinlenmiş su ile %30 su değişimi yapmanız sağlıkları ve hastalanma risklerini ortadan kaldırır.
Komşudan alacağınız 5,10,20 lt akvaryumda beslenmesi uygun olmayacaktır, kısa vadede uygun şartları sağlayacaksınız şuan ki durumlarında kalsınlar yoksa forumun ilanlar bölümünden ücretsiz ilan açarak sahiplendirebilirsiniz...[/QUOTE]
İlginiz için teşekkürler şu anlık günü kurtarma taraftarıyım çünkü maalesef tek hayvanım onlar değiller. Bu birkaç ayda rahat edecekleri ortamı sağladığım sürece yazın her türlü akvaryumu, motoru, filtreyi, özel temizliği yapabilirim. Şimdilik elimden gelen en büyük akvaryumu alacağım. Balık besleme gibi bir hobim yok. Bu yüzden çok abartılı şeyler almak istemiyorum, elbette ki temel ihtiyaçlarını karşılamak isterim de bunun için ne yapabilirsem yapacağım. Sadece nisan veya hazirana kadar 10-20 litrelik tankta bakmak zorunda kalacağım. Söylediğim gibi, hedefim onları hapsetmek değil. Daha iyi hâlde olmalarını istediğim için buradayım. Bir anda en iyi arabayı alamamak gibi düşünün. Git gide model yükseltirsiniz. Ben de imkanım oldukça alabildiğim en güzel modellerde ürünler ve eşyalar alacağım balıklarıma. Hiçbir canlıyı maalesef bırakamam çünkü onları çok seviyorum. Benden önce tek fanusta iki balık çok pis bir suda yaşıyordu ki dediğim gibi atılacaklardı. Bu bile bana dokunuyor. Bırakın atmayı ben birisine vermeye bile kıyamam. Benim için şu birkaç ayı atlatmaları kâfi. Sonrasında onlara alabildiğim ve eve sığdırabildiğim kadar büyük bir tank ve filtre alacağım. Belki ben çok ilgilenemem üniversiteye başlayacağım için ama babam çok iyi ilgilenir diye düşünüyorum. Asıl hobi olarak lepistes vs büyüten, lambası, filtresi vs her şeyiyle ilgilenen o ama dediğim gibi büyük, 20-30lt belki de çok daha fazla alan akvaryumumuzu lepisteslerin çoğunu kaybettiğimiz için komşumuza verdik çünkü o da hobi olarak balıklarla ilgileniyordu. Eğer hala ellerindeyse tekrar isteyeceğim. Yoksa martta 10 litrelik bir akvaryum alıp hiç yoktan nisana, en geç hazirana kadar orada bakmayı deneyeceğim.
Söylediğim gibi kötü bir niyetim yok, özellikle balık ilgisi olan birisi de değilim ama bu onları sevmediğim ve önemsemediğim anlamına gelmez. Sadece özel bir ilgim yok ve bilgisizim. İki üç gündür bu balıklar bende ve nasıl bakılması gerektiğini daha yeni öğreniyorum. Ben fanusta yaşarlar sanıyordum mesela. Bu yüzden yukarıdaki yorumlar bana kaba geldi. Ben kuş sahibiyim ve özel ilgi alanım kuşlarım, bu yüzden hiç bilmediğim bir alanda elimden geleni yapmak istiyorum. Her evcil hayvan temel ihtiyaçlarının karşılanmasını ve huzurlu bir yaşamı hak eder. Onlar bizim hayatımızın kısa bir parçası da olsa biz onların bütün hayatıyız. Umarım kendimi ifade edebilmişimdir, ilgilendiğiniz için tekrardan teşekkür ediyorum.
[QUOTE=Ömer t]
Merhabalar foruma üye olarak bilgi almanız duyarlı bir birey olduğunuzu gösteriyor, fakat burada veya günlük yaşantımızda konu canlılar olunca günü veya olayları kılıfına uydurmak,yada günü kurtarmak ile konu canlı olunca oldu bittiye getiremiyoruz, forumun amacı da doğru bilgiyi paylaşmak...
Her canlının bir yaşam standartı var malum; 2 ad japon balığı icin en az 50-60 lt filtreli bir akvaryum a ihtiyaç var, dip çekimi pompası alıp sık dip çekimi yapmanız gerekir çok çabuk suları kirlenir haftalık en az 3 gün dinlenmiş su ile %30 su değişimi yapmanız sağlıkları ve hastalanma risklerini ortadan kaldırır.
Komşudan alacağınız 5,10,20 lt akvaryumda beslenmesi uygun olmayacaktır, kısa vadede uygun şartları sağlayacaksınız şuan ki durumlarında kalsınlar yoksa forumun ilanlar bölümünden ücretsiz ilan açarak sahiplendirebilirsiniz...[/QUOTE]
İlginiz için teşekkürler şu anlık günü kurtarma taraftarıyım çünkü maalesef tek hayvanım onlar değiller. Bu birkaç ayda rahat edecekleri ortamı sağladığım sürece yazın her türlü akvaryumu, motoru, filtreyi, özel temizliği yapabilirim. Şimdilik elimden gelen en büyük akvaryumu alacağım. Balık besleme gibi bir hobim yok. Bu yüzden çok abartılı şeyler almak istemiyorum, elbette ki temel ihtiyaçlarını karşılamak isterim de bunun için ne yapabilirsem yapacağım. Sadece nisan veya hazirana kadar 10-20 litrelik tankta bakmak zorunda kalacağım. Söylediğim gibi, hedefim onları hapsetmek değil. Daha iyi hâlde olmalarını istediğim için buradayım. Bir anda en iyi arabayı alamamak gibi düşünün. Git gide model yükseltirsiniz. Ben de imkanım oldukça alabildiğim en güzel modellerde ürünler ve eşyalar alacağım balıklarıma. Hiçbir canlıyı maalesef bırakamam çünkü onları çok seviyorum. Benden önce tek fanusta iki balık çok pis bir suda yaşıyordu ki dediğim gibi atılacaklardı. Bu bile bana dokunuyor. Bırakın atmayı ben birisine vermeye bile kıyamam. Benim için şu birkaç ayı atlatmaları kâfi. Sonrasında onlara alabildiğim ve eve sığdırabildiğim kadar büyük bir tank ve filtre alacağım. Belki ben çok ilgilenemem üniversiteye başlayacağım için ama babam çok iyi ilgilenir diye düşünüyorum. Asıl hobi olarak lepistes vs büyüten, lambası, filtresi vs her şeyiyle ilgilenen o ama dediğim gibi büyük, 20-30lt belki de çok daha fazla alan akvaryumumuzu lepisteslerin çoğunu kaybettiğimiz için komşumuza verdik çünkü o da hobi olarak balıklarla ilgileniyordu. Eğer hala ellerindeyse tekrar isteyeceğim. Yoksa martta 10 litrelik bir akvaryum alıp hiç yoktan nisana, en geç hazirana kadar orada bakmayı deneyeceğim.
Söylediğim gibi kötü bir niyetim yok, özellikle balık ilgisi olan birisi de değilim ama bu onları sevmediğim ve önemsemediğim anlamına gelmez. Sadece özel bir ilgim yok ve bilgisizim. İki üç gündür bu balıklar bende ve nasıl bakılması gerektiğini daha yeni öğreniyorum. Ben fanusta yaşarlar sanıyordum mesela. Bu yüzden yukarıdaki yorumlar bana kaba geldi. Ben kuş sahibiyim ve özel ilgi alanım kuşlarım, bu yüzden hiç bilmediğim bir alanda elimden geleni yapmak istiyorum. Her evcil hayvan temel ihtiyaçlarının karşılanmasını ve huzurlu bir yaşamı hak eder. Onlar bizim hayatımızın kısa bir parçası da olsa biz onların bütün hayatıyız. Umarım kendimi ifade edebilmişimdir, ilgilendiğiniz için tekrardan teşekkür ediyorum.
Balıklarımın Akvaryumu
[QUOTE=GhostKoi]
Elinizden gelen bu diyerek işten sıyrılamazsınız. Balıkların temel gereksinimlerini karşılamanız gerekiyor.
Asla 4-5 litre bir akvaryum almayın. O hacimde bitki, salyangoz ve karides besleyebilirsiniz belki. Balıklarınızın en az 50-60 litreye ve iyi bir filtreye ihtiyacı var. Bu ölçülerde akvaryum alamıyorsanız bir şeffaf saklama kabını çok daha ucuza alabilirsiniz. Çamaşır teknesi bile olur.
Okuyun.
https://www.akvaryum.com/carassius_auratus_japon_baligi_tatlisur_7_70.asp
[/QUOTE]
İşin içinden sıyrılmaya çalışsam başta buraya gelip de yazmam, bu konuda kimseye hesap vermek zorunda değilim çünkü zaten istenmiyordu bu balıklar. Kendimi kahraman gibi göstermeye çalışmıyorum onları kurtardım vs tarzında. Bakmam gereken iki tane de kuşum var ve söylediğim gibi öğrenciyim, çalışmıyorum. Aileme de yük olmak istemiyorum. Elimden ne gelirse onu yapıp büyütebildiğim kadar büyüteceğim alanlarını. En olmadı bahsettiğiniz gibi bir leğene, büyük bir kaba koymayı denerim. Komşudaki akvaryumu alabilirsem alacağım. 2 adet balık besleyeceğim sadece bu yüzden 50-60 litrelik akvaryumu alabilir miyim bilmiyorum ama eğer gerekli olan oysa onu da denerim. Neden bu kadar ofansif yaklaştığınızı da anlamış değilim açıkçası. Daha önce kişisel olarak hiç balıklarla ilgilenmedim ve elimden ne gelirse yapmak istediğim için bu hesabı açtım. Bir şey yapmak istemesem ya da 'aman elimden bu geliyormuş' diye düşünsem en baştan buraya soru sormam. Kolay gelsin.
[QUOTE=GhostKoi]
Elinizden gelen bu diyerek işten sıyrılamazsınız. Balıkların temel gereksinimlerini karşılamanız gerekiyor.
Asla 4-5 litre bir akvaryum almayın. O hacimde bitki, salyangoz ve karides besleyebilirsiniz belki. Balıklarınızın en az 50-60 litreye ve iyi bir filtreye ihtiyacı var. Bu ölçülerde akvaryum alamıyorsanız bir şeffaf saklama kabını çok daha ucuza alabilirsiniz. Çamaşır teknesi bile olur.
Okuyun.
https://www.akvaryum.com/carassius_auratus_japon_baligi_tatlisur_7_70.asp
[/QUOTE]
İşin içinden sıyrılmaya çalışsam başta buraya gelip de yazmam, bu konuda kimseye hesap vermek zorunda değilim çünkü zaten istenmiyordu bu balıklar. Kendimi kahraman gibi göstermeye çalışmıyorum onları kurtardım vs tarzında. Bakmam gereken iki tane de kuşum var ve söylediğim gibi öğrenciyim, çalışmıyorum. Aileme de yük olmak istemiyorum. Elimden ne gelirse onu yapıp büyütebildiğim kadar büyüteceğim alanlarını. En olmadı bahsettiğiniz gibi bir leğene, büyük bir kaba koymayı denerim. Komşudaki akvaryumu alabilirsem alacağım. 2 adet balık besleyeceğim sadece bu yüzden 50-60 litrelik akvaryumu alabilir miyim bilmiyorum ama eğer gerekli olan oysa onu da denerim. Neden bu kadar ofansif yaklaştığınızı da anlamış değilim açıkçası. Daha önce kişisel olarak hiç balıklarla ilgilenmedim ve elimden ne gelirse yapmak istediğim için bu hesabı açtım. Bir şey yapmak istemesem ya da 'aman elimden bu geliyormuş' diye düşünsem en baştan buraya soru sormam. Kolay gelsin.
Balıklarımın Akvaryumu
[QUOTE=Alp3]
Size itafen değil genel olarak söylemiştim. 20 litrelik bir akvaryumdansa daha yüksek hacimli salınım yapmayan bir şey daha önemli 20 litrelik akvaryum ha geldi ha gelecek demektense 50 litreye bir saklama kabı daha iyi olur o açıdan söylüyorum. [/QUOTE]
Hayır haklısınız fakat annem öyle bir şeye kesinlikle izin vermez. Yine de şansımı denerim yarın. Evimiz küçük biraz bu yüzden büyük leğenimiz var ama koyacak yer çok yok o büyüklükte leğeni. Eskiden akvaryumun durduğu yer var oraya koyacağım akvaryumu da. Konsolun üzerine koyacağım bu yüzden leğen sığmaz. Yoksa kötü bir niyetim yok emin olun balıklarımı önemsediğim için buradayım ve elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Daha dün tamamen sürpriz bir şekilde geldiler, bu yüzden hazırlığım da yoktu. En kısa zamanda elimden ne gelirse yapacağım.
[QUOTE=Alp3]
Size itafen değil genel olarak söylemiştim. 20 litrelik bir akvaryumdansa daha yüksek hacimli salınım yapmayan bir şey daha önemli 20 litrelik akvaryum ha geldi ha gelecek demektense 50 litreye bir saklama kabı daha iyi olur o açıdan söylüyorum. [/QUOTE]
Hayır haklısınız fakat annem öyle bir şeye kesinlikle izin vermez. Yine de şansımı denerim yarın. Evimiz küçük biraz bu yüzden büyük leğenimiz var ama koyacak yer çok yok o büyüklükte leğeni. Eskiden akvaryumun durduğu yer var oraya koyacağım akvaryumu da. Konsolun üzerine koyacağım bu yüzden leğen sığmaz. Yoksa kötü bir niyetim yok emin olun balıklarımı önemsediğim için buradayım ve elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Daha dün tamamen sürpriz bir şekilde geldiler, bu yüzden hazırlığım da yoktu. En kısa zamanda elimden ne gelirse yapacağım.
Balıklarımın Akvaryumu
[QUOTE=Alp3]
Az önce yukarıda yazdığım gibi fanusta beslenmektense bir saklama kabında beslenebilir akvaryumdan çok daha ucuza gelir. Balıklar isteğiniz dışında gelmiş olabilir veremeyebilirsiniz maddiyatınız olmayabilir ama saklama kabında veya dediğiniz gibi en kötü leğende beslemek yerine bu şekilde fanusa atıp zaten yeterince az yer varken süs atmak seyir, göz zevkine balıktan fazla önem vermektir. [/QUOTE]
[QUOTE=GhostKoi]Fotoda balık falan görünmüyor. O yüzden türe özel öneride bulunamıyoruz. Madem akvaryum alma niyetiniz yok, balığı o fanustan çıkarın, en az 10 litrelik bir dörtgen plastik kaba koyun. Çamaşır leğeni bile olur yani.
Balığı elinizle aktarmayın, kepçe kullanın. elinizden kaçırıp düşürebilir ya da incitebilirsiniz.
Uygun filtre alın.
Balık bakımı hakkında accık bilgi edinin. Koşulları sağlayamayacaksanız bir petshopa ya da bakabilecek birine verin. Elinizden gelen buysa balık beslemeyin.[/QUOTE]
Öncelikle balığı verebileceğim hiç kimse yok ve olsa da vermem. Petshoplara güvenim zaten yok ve desteklemiyorum. Öğrenciyim ve mezun senem, bu meblağ her ne kadar az olsa da şu an ha diyince veremeyeceğim bir şey. Balıkları ölmemeleri için aldım ve en azından bir hafta bu koşullarda yaşamak zorundalar maalesef. Bir hafta sonunda akvaryum alabilirim muhtemelen. Japon balıkları iki tane. Kepçe ile alırım bundan sonra. Balık bakımı hakkında bilgi edinmek istemesem zaten bu foruma gelmem değil mi? Elimden gelen bu ve balıklarımı beslemeye devam edeceğim. Haftaya akvaryum alabilirim 4-5 litrelik, 15-20 litre civarı babamın lepistes beslediği filtreli ve ışıklı bir akvaryum vardı ama balıkları kaybedince akvaryum ihtiyacı olan bir komşuya verdik akvaryumu. Eğer hala ellerindeyse ve boştaysa ilk onu almayı denerim. Olmadı önce çok büyük olmasa da bu fanuslardan daha büyük bir şeyler alırım. Sonra da arttırırım alanlarını ve akvaryum özelliklerini. Muhtemelen balıkları önemsemiyormuşum gibi gözüküyor olabilir ama önemsediğim için buradayım ve elimden ne gelirse yapıp en kısa sürede alanlarını artıracağım
[QUOTE=Alp3]
Az önce yukarıda yazdığım gibi fanusta beslenmektense bir saklama kabında beslenebilir akvaryumdan çok daha ucuza gelir. Balıklar isteğiniz dışında gelmiş olabilir veremeyebilirsiniz maddiyatınız olmayabilir ama saklama kabında veya dediğiniz gibi en kötü leğende beslemek yerine bu şekilde fanusa atıp zaten yeterince az yer varken süs atmak seyir, göz zevkine balıktan fazla önem vermektir. [/QUOTE]
Ayrıca göz zevki pek de umurumda değil. Balıklar neyi sever bilemediğimden aralarında gezerler belki diye koydum. Taşları çıkarttım zaten eğer bunları da koymamalıysam bunu öğrenmiş oldum. Şimdi çıkaracağım bu süsleri.
[QUOTE=Alp3]
Az önce yukarıda yazdığım gibi fanusta beslenmektense bir saklama kabında beslenebilir akvaryumdan çok daha ucuza gelir. Balıklar isteğiniz dışında gelmiş olabilir veremeyebilirsiniz maddiyatınız olmayabilir ama saklama kabında veya dediğiniz gibi en kötü leğende beslemek yerine bu şekilde fanusa atıp zaten yeterince az yer varken süs atmak seyir, göz zevkine balıktan fazla önem vermektir. [/QUOTE]
[QUOTE=GhostKoi]Fotoda balık falan görünmüyor. O yüzden türe özel öneride bulunamıyoruz. Madem akvaryum alma niyetiniz yok, balığı o fanustan çıkarın, en az 10 litrelik bir dörtgen plastik kaba koyun. Çamaşır leğeni bile olur yani.
Balığı elinizle aktarmayın, kepçe kullanın. elinizden kaçırıp düşürebilir ya da incitebilirsiniz.
Uygun filtre alın.
Balık bakımı hakkında accık bilgi edinin. Koşulları sağlayamayacaksanız bir petshopa ya da bakabilecek birine verin. Elinizden gelen buysa balık beslemeyin.[/QUOTE]
Öncelikle balığı verebileceğim hiç kimse yok ve olsa da vermem. Petshoplara güvenim zaten yok ve desteklemiyorum. Öğrenciyim ve mezun senem, bu meblağ her ne kadar az olsa da şu an ha diyince veremeyeceğim bir şey. Balıkları ölmemeleri için aldım ve en azından bir hafta bu koşullarda yaşamak zorundalar maalesef. Bir hafta sonunda akvaryum alabilirim muhtemelen. Japon balıkları iki tane. Kepçe ile alırım bundan sonra. Balık bakımı hakkında bilgi edinmek istemesem zaten bu foruma gelmem değil mi? Elimden gelen bu ve balıklarımı beslemeye devam edeceğim. Haftaya akvaryum alabilirim 4-5 litrelik, 15-20 litre civarı babamın lepistes beslediği filtreli ve ışıklı bir akvaryum vardı ama balıkları kaybedince akvaryum ihtiyacı olan bir komşuya verdik akvaryumu. Eğer hala ellerindeyse ve boştaysa ilk onu almayı denerim. Olmadı önce çok büyük olmasa da bu fanuslardan daha büyük bir şeyler alırım. Sonra da arttırırım alanlarını ve akvaryum özelliklerini. Muhtemelen balıkları önemsemiyormuşum gibi gözüküyor olabilir ama önemsediğim için buradayım ve elimden ne gelirse yapıp en kısa sürede alanlarını artıracağım
[QUOTE=Alp3]
Az önce yukarıda yazdığım gibi fanusta beslenmektense bir saklama kabında beslenebilir akvaryumdan çok daha ucuza gelir. Balıklar isteğiniz dışında gelmiş olabilir veremeyebilirsiniz maddiyatınız olmayabilir ama saklama kabında veya dediğiniz gibi en kötü leğende beslemek yerine bu şekilde fanusa atıp zaten yeterince az yer varken süs atmak seyir, göz zevkine balıktan fazla önem vermektir. [/QUOTE]
Ayrıca göz zevki pek de umurumda değil. Balıklar neyi sever bilemediğimden aralarında gezerler belki diye koydum. Taşları çıkarttım zaten eğer bunları da koymamalıysam bunu öğrenmiş oldum. Şimdi çıkaracağım bu süsleri.
Balıklarımın Akvaryumu
Merhaba akvaryumdan ziyade saçma sapan bir fanus olduğunu biliyorum ama şu an elimden gelen bu. Bir anda sürpriz olarak geldi bu balıklar, şu an için ayrı bir akvaryum alamayacağım ama yem almaya çalışacağım. Çünkü bana verilen yem taze mi emin değilim. Ne önerirsiniz? Nasıl bir yem almalıyım? Petshopçuları çok sevmiyorum ve güvenmiyorum bu yüzden buraya sormak istedim. Ayrıca ek bir aksesuar vs gerekir mi? Bir de balık almak için file var ama ben elimle almayı tercih ediyorum. İki kere fileyle aldım biraz garip oluyor gibi. Suyunu değiştirirken avcumla alıp hemen suya geri bıraktığımda sorun olur mu? Bir de iki yıl önce beta balığım vardı, yanlışlıkla suyunu normal su yerine çok sıcak suyla değiştirmişlerdi, balık çırpınarak öldü fark etmediler normal yüzüyor sandılar maalesef. Bu yüzden suyun sıcaklığına ekstra dikkat ediyorum, uygun bir sıcaklık öneriniz var mı? Bir de fanus tabanına önereceğiniz bir şey var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242881/210220242102121.jpg[/IMG]
Merhaba akvaryumdan ziyade saçma sapan bir fanus olduğunu biliyorum ama şu an elimden gelen bu. Bir anda sürpriz olarak geldi bu balıklar, şu an için ayrı bir akvaryum alamayacağım ama yem almaya çalışacağım. Çünkü bana verilen yem taze mi emin değilim. Ne önerirsiniz? Nasıl bir yem almalıyım? Petshopçuları çok sevmiyorum ve güvenmiyorum bu yüzden buraya sormak istedim. Ayrıca ek bir aksesuar vs gerekir mi? Bir de balık almak için file var ama ben elimle almayı tercih ediyorum. İki kere fileyle aldım biraz garip oluyor gibi. Suyunu değiştirirken avcumla alıp hemen suya geri bıraktığımda sorun olur mu? Bir de iki yıl önce beta balığım vardı, yanlışlıkla suyunu normal su yerine çok sıcak suyla değiştirmişlerdi, balık çırpınarak öldü fark etmediler normal yüzüyor sandılar maalesef. Bu yüzden suyun sıcaklığına ekstra dikkat ediyorum, uygun bir sıcaklık öneriniz var mı? Bir de fanus tabanına önereceğiniz bir şey var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242881/210220242102121.jpg[/IMG]
Yeni Balik
[QUOTE=Alp3]
Aslında ömürleri çok da kısa değil ve bu kötü şartları Bi tık tolere edebilirler diğer balıklara göre o yüzden umarım kaybetmeden önce halledersiniz. [/QUOTE]
Ben almadan önce çok kötü durumdalardı, fanusları berbat haldeydi ama elimden geleni yapacağım. Teşekkür ediyorum
[QUOTE=Alp3]
Aslında ömürleri çok da kısa değil ve bu kötü şartları Bi tık tolere edebilirler diğer balıklara göre o yüzden umarım kaybetmeden önce halledersiniz. [/QUOTE]
Ben almadan önce çok kötü durumdalardı, fanusları berbat haldeydi ama elimden geleni yapacağım. Teşekkür ediyorum
Yeni Balik
[QUOTE=Alp3]
taşları çıkarın suya salınım yapar balıklar için zehirli yapay hiçbir şey koymayın. Yem boyutunu bilmiyorum bir şey diyemem ki japon da hiç beslemedim net bir şey diyemem normalde balıkların 30-40 saniyede bitirmesi uygundur diyorlar japonlar için de geçerli mi bilmiyorum. Günde tek öğünde ziyade sabah akşam beslemek daha iyi olur gibi ufalanan bir yemse dediğim gibi 30 saniye içinde bitirecekleri kadar atıp dozajı ayarlayabilirsiniz. [/QUOTE]
tamamdır çok teşekkür ederim. çok yaşamayacaklar biliyorum ömürleri de zaten kısaymış ama elimden geldiğince kaliteli yaşatmak istiyorum. akvaryum bulursam dediğiniz gibi ona geçeceğim. yoksa iki ayrı fanusa koyacağım. teşekkür ediyorum
[QUOTE=Alp3]
taşları çıkarın suya salınım yapar balıklar için zehirli yapay hiçbir şey koymayın. Yem boyutunu bilmiyorum bir şey diyemem ki japon da hiç beslemedim net bir şey diyemem normalde balıkların 30-40 saniyede bitirmesi uygundur diyorlar japonlar için de geçerli mi bilmiyorum. Günde tek öğünde ziyade sabah akşam beslemek daha iyi olur gibi ufalanan bir yemse dediğim gibi 30 saniye içinde bitirecekleri kadar atıp dozajı ayarlayabilirsiniz. [/QUOTE]
tamamdır çok teşekkür ederim. çok yaşamayacaklar biliyorum ömürleri de zaten kısaymış ama elimden geldiğince kaliteli yaşatmak istiyorum. akvaryum bulursam dediğiniz gibi ona geçeceğim. yoksa iki ayrı fanusa koyacağım. teşekkür ediyorum
SON MESAJLAR
- 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
KULLANICILAR
- 90 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
Redko,
plutarkhos,
MiSoSiKiaN,
Omer0618,
Kuduoglu,
Hoppala,
forthehordex,
osmandbnl,
sero456,
Tallha,
Manguday,
Soner.x,
Sfenks111,
Sungurr,
BilalM.,
Cyber_Scout,
altuntasseref,
yigidoumit,
Legionsgamer,
SeaWorld,
oktay42,
nniiaa,
sina cen,
ugurbaran,
userhamit,
Hidro Dinamik,
0rnn,
emrahdm,
alkoholizem_kjmt,
abstract07,
ternapi,
Kaya Özyurt,
Arch.Hüseyin,
ozan_1903,
Umutoty,
Riblja Corba,
Corydoras.gram,
kadir0606,
YigitKuzey,
syerli,
888starz_cvei,
Rafayel,
MDKactive,
Burak PEKDEMİR,
Mr. WingMan,
yeekim,
hakaya0107,
prisonbreak,
yyiImaz,
mrah,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
