ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sugusugu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Mayıs 2019 01:38
Son Ziyaret:
21 Haziran 2025 23:57
Toplam Mesaj:
29 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Gökhan
Doğum Tarihi:
15 Eylül 1987
Yaş:
38
İl:
Çanakkale
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Gökhan
SON 10 MESAJI
Yavru Lepistesler Ne Zaman Renk Alır ?
18 Mayıs doğumlu 3 yavrudan 2'si 1-2 günde bir anda tam anlamı ile renklendi. Son 2 haftadır haftada bir canlı artemia veriyorum. 2 erkek 1 dişiler şu anda. Erkeklerden birisinin rengi hem çok canlı hem de çok hoşuma gitti. En kısa sürede fotoğraflarını da çekerek durumları ile ilgili görsellik de katacağım.
16 Haziran'dan itibaren geçen tam 1 ay içerisinde 8 anneden toplamda 137 yavru daha aldım.
20 Haziran doğumlu moliler iyice renkleri almaya başladılar. 16 Haziran doğumlu lepisteslerde ise kuyruklarındaki siyah renk iyice belirgin oldu. Yavaş yavaş renk almaya başlayacak onlar da.
Konu hakkında fikir edinmek isteyenler için yavruların zamanla renk değişimleri hakkında bilgilendirmeler yapmaya devam edeceğim.
18 Mayıs doğumlu 3 yavrudan 2'si 1-2 günde bir anda tam anlamı ile renklendi. Son 2 haftadır haftada bir canlı artemia veriyorum. 2 erkek 1 dişiler şu anda. Erkeklerden birisinin rengi hem çok canlı hem de çok hoşuma gitti. En kısa sürede fotoğraflarını da çekerek durumları ile ilgili görsellik de katacağım.
16 Haziran'dan itibaren geçen tam 1 ay içerisinde 8 anneden toplamda 137 yavru daha aldım.
20 Haziran doğumlu moliler iyice renkleri almaya başladılar. 16 Haziran doğumlu lepisteslerde ise kuyruklarındaki siyah renk iyice belirgin oldu. Yavaş yavaş renk almaya başlayacak onlar da.
Konu hakkında fikir edinmek isteyenler için yavruların zamanla renk değişimleri hakkında bilgilendirmeler yapmaya devam edeceğim.
Yavru Lepistesler Ne Zaman Renk Alır ?
[QUOTE=ResulEmre]Merhaba,
Benim yavrular doğduktan sonra kuyrukları siyah ya'da gri renk alıyor 1-2 haftalıkken.1 aylık oluncada 1 cm civarı oluyorlar.Boyları uzayınca kuyruk renkleride artıyor.Tam şeklini alsınlar o zaman renklerini alırlar merak etmeyin.Biraz sabır işi lepistes yavrusunu büyütmek.Sadece etçil yemle bile renklenebiliyorlar.Geniş bir akvaryuma olursa ne kadar çok yüzerlerse o kadarda hızlı boyları uzar.[/QUOTE]
Aynen. Önce ufak ufak kuyrukları ve yüzgeçleri siyah renk alarak renklenmeye başlıyorlar. Sonra zamanla farklı renkler oluşmaya başlıyor ve en sonunda tam formuna kavuşuyorlar.
Bu arada 18 mayıs doğumlu olan yavrularımda kuyruklar yeşil ve turuncu renk almaya başladı.
Allah'a şükür bugüne kadar (hayatım boyunca ilk akvaryum kurulumum olan 15 mayıstan bugüne) toplamda balıklarım 39 yavru verdi. 1 tane hariç hiçbiri şimdiye kadar ölmedi.
Ben bu başlığa ne zaman yorum yapsam yeni yavrular geliyor :) Bana şanslı geldi bu başlık... Şu anda da 4 tane yavru daha buldum akvaryumda. Hemen 3'ünü yakalayıp yavru akvaryumuna koydum. 1'i elimden kaçıp kayboldu :) Hamile olan lepistes yeni yavrulamaya başlamış. Hala karnı çok şiş. Artık son durumu yine buradan yazarım...
Yavru akvaryumumdaki yavru sayım 38 e yükseldi...
Ek : Doğum tamamlandıktan sonra 21:30 itibariyle yaptığım son sayımla birlikte 10 yavru daha geldi ve toplam 48'e yükseldi. Bu başlık açıldığından beri 4. doğum oldu bu. Doğum toplam 5 saat civarı sürdü.
[EDIT]sugusugu,2019-06-28 21:40:36[/EDIT]
[QUOTE=ResulEmre]Merhaba,
Benim yavrular doğduktan sonra kuyrukları siyah ya'da gri renk alıyor 1-2 haftalıkken.1 aylık oluncada 1 cm civarı oluyorlar.Boyları uzayınca kuyruk renkleride artıyor.Tam şeklini alsınlar o zaman renklerini alırlar merak etmeyin.Biraz sabır işi lepistes yavrusunu büyütmek.Sadece etçil yemle bile renklenebiliyorlar.Geniş bir akvaryuma olursa ne kadar çok yüzerlerse o kadarda hızlı boyları uzar.[/QUOTE]
Aynen. Önce ufak ufak kuyrukları ve yüzgeçleri siyah renk alarak renklenmeye başlıyorlar. Sonra zamanla farklı renkler oluşmaya başlıyor ve en sonunda tam formuna kavuşuyorlar.
Bu arada 18 mayıs doğumlu olan yavrularımda kuyruklar yeşil ve turuncu renk almaya başladı.
Allah'a şükür bugüne kadar (hayatım boyunca ilk akvaryum kurulumum olan 15 mayıstan bugüne) toplamda balıklarım 39 yavru verdi. 1 tane hariç hiçbiri şimdiye kadar ölmedi.
Ben bu başlığa ne zaman yorum yapsam yeni yavrular geliyor :) Bana şanslı geldi bu başlık... Şu anda da 4 tane yavru daha buldum akvaryumda. Hemen 3'ünü yakalayıp yavru akvaryumuna koydum. 1'i elimden kaçıp kayboldu :) Hamile olan lepistes yeni yavrulamaya başlamış. Hala karnı çok şiş. Artık son durumu yine buradan yazarım...
Yavru akvaryumumdaki yavru sayım 38 e yükseldi...
Ek : Doğum tamamlandıktan sonra 21:30 itibariyle yaptığım son sayımla birlikte 10 yavru daha geldi ve toplam 48'e yükseldi. Bu başlık açıldığından beri 4. doğum oldu bu. Doğum toplam 5 saat civarı sürdü.
[EDIT]sugusugu,2019-06-28 21:40:36[/EDIT]
Yavru Lepistesler Ne Zaman Renk Alır ?
Son mesajı yazdığım dönemde hamile lepisteslerim doğurmuştu. 17 Haziran ve 20 Haziran doğumlu lepistes yavrularını elimde boşta duran ikinci bir akvaryuma koydum. 50x30x30 ebatlarında diye hatırlıyorum. Şu an hepsi sağlıklı şekilde büyüyor. 17 Haziran doğumlu olanlar ilk hafta sonundan başlayarak renklenmeye başladılar. Şu an kuyruklarının uçlarında ve üst yüzgeçlerinde siyahlaşmalar var. Her geçen gün daha da artıyor.
Fakat bu yavrulara ilk hafta her gün infusoria ve yavru yemi verdim. Bunun dışında ana tankta bulunan balıklar için kullandığım 3 farklı yemin karışımını da 2-3 günde 1 toz halinde veriyorum. Bu akvaryumda 4 salyangoz harici başka hiçbir canlı yok.
Kısaca kullanılan yem ve ortam renklenme için aşırı fark ettiriyor.
Son mesajı yazdığım dönemde hamile lepisteslerim doğurmuştu. 17 Haziran ve 20 Haziran doğumlu lepistes yavrularını elimde boşta duran ikinci bir akvaryuma koydum. 50x30x30 ebatlarında diye hatırlıyorum. Şu an hepsi sağlıklı şekilde büyüyor. 17 Haziran doğumlu olanlar ilk hafta sonundan başlayarak renklenmeye başladılar. Şu an kuyruklarının uçlarında ve üst yüzgeçlerinde siyahlaşmalar var. Her geçen gün daha da artıyor.
Fakat bu yavrulara ilk hafta her gün infusoria ve yavru yemi verdim. Bunun dışında ana tankta bulunan balıklar için kullandığım 3 farklı yemin karışımını da 2-3 günde 1 toz halinde veriyorum. Bu akvaryumda 4 salyangoz harici başka hiçbir canlı yok.
Kısaca kullanılan yem ve ortam renklenme için aşırı fark ettiriyor.
Yavru Lepistesler Ne Zaman Renk Alır ?
18 mayıs doğumlu 3 yavru var akvaryumumda. Artemia vermedim. Şu ana kadar petshoplarda satılan yavru yemi, pul yem ve tetra mix dönüşümlü verdim.
3 yavrudan 1'inin kuyruğunun dış kısımları siyahlaştı ve orta kısmından turuncu renk almaya başladı.
1'inin kuyruğunun sadece dış tarafı siyahlaştı.
Son yavrunun kuyruğu yeni yeni siyahlaşıyor.
3 yavrunun da karın bölgeleri renk almaya başladı.
18 mayıs doğumlu 3 yavru var akvaryumumda. Artemia vermedim. Şu ana kadar petshoplarda satılan yavru yemi, pul yem ve tetra mix dönüşümlü verdim.
3 yavrudan 1'inin kuyruğunun dış kısımları siyahlaştı ve orta kısmından turuncu renk almaya başladı.
1'inin kuyruğunun sadece dış tarafı siyahlaştı.
Son yavrunun kuyruğu yeni yeni siyahlaşıyor.
3 yavrunun da karın bölgeleri renk almaya başladı.
İlk Akvaryum Projem İçin Görüş Ricası
Öncelikle yeni hobinizde başarılar. Umarım istediğiniz gibi bir tasarım yaparak keyfini sürersiniz.
Ben de bir ay önce aynı sizin gibi başladım. Şu an tam olarak düşündüğüm gibi olmasa da benim hoşuma giden bir akvaryumum var. 12 tanesi 3 günlük ve 3 tane de gelir gelmez doğuran bir lepistesten 1 aylık yavrularım bile var :)
Benim size tavsiyem kesinlikle yolda fikir değiştirmeyin. Nasıl başlıyorsanız öyle devam edin. Teknik konular konusunda çok bilgim yok ama bu 1 ay içerisinde öğrendiğim bir şey varsa o da en baştan bir kere yapıp bir daha dokunmamak.
Özellikle bitki ve kum için bu geçerli. Yetersiz miktarda kum alırsanız sonradan eklemede sorun yaşıyorsunuz. Bitkilerinizi zamanında dikip sabitlemezseniz bu sefer de bitkileriniz yerlerinden çıkıyor.
Ben ne kadar doğrudur bilemiyorum ama nette ve forumda birkaç yerde gördüğüm için iki çeşit kumun arasına (lav kırığı üstü, siyah kum altı) sineklik koydum. Bu sayede karışmıyor bu iki kum. Ardından tilki kuyruğu kullanmıştım. Bunların da en alt kısmından ufak bir ip bağlayıp iğne ile sinekliğin deliklerinden geçirip bağladım. Çok sağlam duruyorlar ve yaklaşık 3 haftada kendi boyunun 4 katına ulaştı. Henüz budamadım. 8-10 dal verdi.
Kısaca eğer maddi durumunuz yerindeyse ufak bir terrarium yaparak yolda ne gibi sorunlarla karşılaşacağınızı tecrübe edip asıl akvaryumunuzu sonra kurun. Çünkü düşündüğünüzden farklı sorunlar çıkabiliyor ve asıl yapmanız gereken işlerden geri kalıp bu sefer de bu sorunlarla uğraşabiliyorsunuz. Bu döngü de uzun süre alabiliyor.
Yaşadığım tüm sorunları buraya yazabilirim ama bu sefer çok uzun bir yazı olacağından sıkıcı olacaktır :) İsterseniz yaşadığım tüm sıkıntıları özelden anlatabilirim.
Öncelikle yeni hobinizde başarılar. Umarım istediğiniz gibi bir tasarım yaparak keyfini sürersiniz.
Ben de bir ay önce aynı sizin gibi başladım. Şu an tam olarak düşündüğüm gibi olmasa da benim hoşuma giden bir akvaryumum var. 12 tanesi 3 günlük ve 3 tane de gelir gelmez doğuran bir lepistesten 1 aylık yavrularım bile var :)
Benim size tavsiyem kesinlikle yolda fikir değiştirmeyin. Nasıl başlıyorsanız öyle devam edin. Teknik konular konusunda çok bilgim yok ama bu 1 ay içerisinde öğrendiğim bir şey varsa o da en baştan bir kere yapıp bir daha dokunmamak.
Özellikle bitki ve kum için bu geçerli. Yetersiz miktarda kum alırsanız sonradan eklemede sorun yaşıyorsunuz. Bitkilerinizi zamanında dikip sabitlemezseniz bu sefer de bitkileriniz yerlerinden çıkıyor.
Ben ne kadar doğrudur bilemiyorum ama nette ve forumda birkaç yerde gördüğüm için iki çeşit kumun arasına (lav kırığı üstü, siyah kum altı) sineklik koydum. Bu sayede karışmıyor bu iki kum. Ardından tilki kuyruğu kullanmıştım. Bunların da en alt kısmından ufak bir ip bağlayıp iğne ile sinekliğin deliklerinden geçirip bağladım. Çok sağlam duruyorlar ve yaklaşık 3 haftada kendi boyunun 4 katına ulaştı. Henüz budamadım. 8-10 dal verdi.
Kısaca eğer maddi durumunuz yerindeyse ufak bir terrarium yaparak yolda ne gibi sorunlarla karşılaşacağınızı tecrübe edip asıl akvaryumunuzu sonra kurun. Çünkü düşündüğünüzden farklı sorunlar çıkabiliyor ve asıl yapmanız gereken işlerden geri kalıp bu sefer de bu sorunlarla uğraşabiliyorsunuz. Bu döngü de uzun süre alabiliyor.
Yaşadığım tüm sorunları buraya yazabilirim ama bu sefer çok uzun bir yazı olacağından sıkıcı olacaktır :) İsterseniz yaşadığım tüm sıkıntıları özelden anlatabilirim.
Sump Deliği Kapatmak İçin Tavsiye İstiyorum
[QUOTE=Esnaf]
Bahsettiğim yöntem aşağıdaki gibidir, nacizane çizmeye çalıştım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214516/190620191640111.jpg[/IMG][/QUOTE]
Çok teşekkürler.
Biraz da şans ile iki yöntemi de yapabileceğim malzemem oldu.
Az önce tavsiyeniz üzerine camcıya uğradım. Elindeki kırık camı kesip verdi. Ondan da 8x8 ebatlı bir de ek cam kesti.
O sırada yarım bir akvaryum silikonu buldum. 5 TL'ye aldım. 2 tl lik de zımpara aldım.
Bu sayede 25 liradan aşağı çıkmayacak işi 7 TL'ye hallettim. Ayrıca farklı bir yöntem öğrendim.
[QUOTE=Esnaf]
Bahsettiğim yöntem aşağıdaki gibidir, nacizane çizmeye çalıştım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214516/190620191640111.jpg[/IMG][/QUOTE]
Çok teşekkürler.
Biraz da şans ile iki yöntemi de yapabileceğim malzemem oldu.
Az önce tavsiyeniz üzerine camcıya uğradım. Elindeki kırık camı kesip verdi. Ondan da 8x8 ebatlı bir de ek cam kesti.
O sırada yarım bir akvaryum silikonu buldum. 5 TL'ye aldım. 2 tl lik de zımpara aldım.
Bu sayede 25 liradan aşağı çıkmayacak işi 7 TL'ye hallettim. Ayrıca farklı bir yöntem öğrendim.
Sump Deliği Kapatmak İçin Tavsiye İstiyorum
[QUOTE=Esnaf]
Gökhan bey Ferit bey haklı, az önce camcı komşuma gittim tam cam takmaya gidecekmiş yakaladım ve tekrar sordum eminmisin dedim sen akvaryum yaparken normal silkonmu kullanıyorsun yoksa akvaryum silikonumu dedim ?
Eskiden akvaryum silikonu yoktu mecburen normal silikonla yapardık ama kuruduktan sonra en az 3 gün tuzlu suda bekletirdik zehiri giderdi sonra teslim ederdim dedi.
Şimdi 5 lira daha fazla ver antioksidan akvaryum silikonu al hiç bekleme hiç riske girme dedi,
Yani artık tercih sizin gökhan bey , eğer imalatçı olsaydınız evet 3-4 gün tuzlu suda bekletir o şekilde teslim ederdiniz ama küçük bir yama işlemi için ben olsam akvaryum silikonu alır canlarımı riske atmazdım ve zaman kaybetmezdim.
[K]Ayrıca kapatmak istediğiniz deliği deliğin çapından 1 - 2 cm daha geniş ve sump ın yüksekliği kadar bir parça atıl camı camcılardan isteyerek delikle cam arasına folyo koyarak çözebilirsiniz yukarıdan iki adet kağıt tutucu klipsle olay çözülür bence, böylece hiç silikon kullanmamış olursunuz. [/K]
[/QUOTE]
Elimde tam da dediğiniz tarzda atıl bir cam var. Bu fikir maliyet sorunumu da ortadan kaldırır ve güzel sonuç verebilir. Almak istediğim tam da bu şekilde yaratıcı fikirlerdi. Çok teşekkürler.
[QUOTE=Esnaf]
Gökhan bey Ferit bey haklı, az önce camcı komşuma gittim tam cam takmaya gidecekmiş yakaladım ve tekrar sordum eminmisin dedim sen akvaryum yaparken normal silkonmu kullanıyorsun yoksa akvaryum silikonumu dedim ?
Eskiden akvaryum silikonu yoktu mecburen normal silikonla yapardık ama kuruduktan sonra en az 3 gün tuzlu suda bekletirdik zehiri giderdi sonra teslim ederdim dedi.
Şimdi 5 lira daha fazla ver antioksidan akvaryum silikonu al hiç bekleme hiç riske girme dedi,
Yani artık tercih sizin gökhan bey , eğer imalatçı olsaydınız evet 3-4 gün tuzlu suda bekletir o şekilde teslim ederdiniz ama küçük bir yama işlemi için ben olsam akvaryum silikonu alır canlarımı riske atmazdım ve zaman kaybetmezdim.
[K]Ayrıca kapatmak istediğiniz deliği deliğin çapından 1 - 2 cm daha geniş ve sump ın yüksekliği kadar bir parça atıl camı camcılardan isteyerek delikle cam arasına folyo koyarak çözebilirsiniz yukarıdan iki adet kağıt tutucu klipsle olay çözülür bence, böylece hiç silikon kullanmamış olursunuz. [/K]
[/QUOTE]
Elimde tam da dediğiniz tarzda atıl bir cam var. Bu fikir maliyet sorunumu da ortadan kaldırır ve güzel sonuç verebilir. Almak istediğim tam da bu şekilde yaratıcı fikirlerdi. Çok teşekkürler.
Sump Deliği Kapatmak İçin Tavsiye İstiyorum
[QUOTE=Anuenlil]
Merhaba Gökhan bey yazınızdan alıntı yaptığım kırmızı harflerle işaretlediğim yer konu açıp fikir düşüncelerimizi sorduğunuz halde bildiğinizi okuyacağınızın açıkca ifadesidir .
Eğer,ki doğru olması yapılması gerekeni yapmıyacaksanız neden konu açıp soruyorsunuz [:((] Bir tüp Akvaryum silikonuna vereceğiniz ücret bakmakta olduğunuz canlılarınız balıklarınızdan kıymetliyse olası olumsuz kötü sonuçlarınada katlanırsınız [:'(]
Kamil beye sonuna kadar katılıyorum.[/QUOTE]
Ferit Bey;
Alternatif yol aramayı bildiğini okumak şeklinde düşünüyorsunuz. Mantık olarak düşünürsek bu durumda ilk cevap veren Murat Bey'in dediğini yapmayıp ona göre bildiğimi okumak durumunda kalırım.
Yorumlar için zaten teşekkür ettim ve farklı yöntemlerle de aynı işi yapabileceğimi düşündüğüm için farklı fikir alışverişinde de bulunmak istedim. Bu gayet doğal. Kaldı ki bir forumda içerik üretmenin veya paylaşmanın amacı bir doğruyu farklı yönlerle de gösterebilmektir.
Sonuç olarak agresif tutumunuzu kenara bırakarak diyorum ki;
Akvaryum silikonu kullanmanın amacını ve ne işe yaradığını biliyorum. Kamil Bey ve Murat Bey'in dediklerini hiçe sayıyor da değilim. Forumda yardım almanın gayet doğal bir şey olduğu konusunda hemfikir isek, alternatif yollara varmaya çalışmak da gayet doğal.
Bu şekilde agresif bir tutum sergileyeceğinize şu şu şu sebeplerden dolayı düşündüğünüz yanlış, tek çözüm silikon kullanmaktır deseydiniz. Daha faydalı olurdunuz.
Ek : Yaşınızı mesajı attıktan sonra gördüm. Büyüğümsünüz. Saygılar. [EDIT]sugusugu,2019-06-19 16:09:06[/EDIT]
[QUOTE=Anuenlil]
Merhaba Gökhan bey yazınızdan alıntı yaptığım kırmızı harflerle işaretlediğim yer konu açıp fikir düşüncelerimizi sorduğunuz halde bildiğinizi okuyacağınızın açıkca ifadesidir .
Eğer,ki doğru olması yapılması gerekeni yapmıyacaksanız neden konu açıp soruyorsunuz [:((] Bir tüp Akvaryum silikonuna vereceğiniz ücret bakmakta olduğunuz canlılarınız balıklarınızdan kıymetliyse olası olumsuz kötü sonuçlarınada katlanırsınız [:'(]
Kamil beye sonuna kadar katılıyorum.[/QUOTE]
Ferit Bey;
Alternatif yol aramayı bildiğini okumak şeklinde düşünüyorsunuz. Mantık olarak düşünürsek bu durumda ilk cevap veren Murat Bey'in dediğini yapmayıp ona göre bildiğimi okumak durumunda kalırım.
Yorumlar için zaten teşekkür ettim ve farklı yöntemlerle de aynı işi yapabileceğimi düşündüğüm için farklı fikir alışverişinde de bulunmak istedim. Bu gayet doğal. Kaldı ki bir forumda içerik üretmenin veya paylaşmanın amacı bir doğruyu farklı yönlerle de gösterebilmektir.
Sonuç olarak agresif tutumunuzu kenara bırakarak diyorum ki;
Akvaryum silikonu kullanmanın amacını ve ne işe yaradığını biliyorum. Kamil Bey ve Murat Bey'in dediklerini hiçe sayıyor da değilim. Forumda yardım almanın gayet doğal bir şey olduğu konusunda hemfikir isek, alternatif yollara varmaya çalışmak da gayet doğal.
Bu şekilde agresif bir tutum sergileyeceğinize şu şu şu sebeplerden dolayı düşündüğünüz yanlış, tek çözüm silikon kullanmaktır deseydiniz. Daha faydalı olurdunuz.
Ek : Yaşınızı mesajı attıktan sonra gördüm. Büyüğümsünüz. Saygılar. [EDIT]sugusugu,2019-06-19 16:09:06[/EDIT]
Sump Deliği Kapatmak İçin Tavsiye İstiyorum
Öncelikler yorumlar için teşekkürler.
Ben şu an sadece ufak bir alan için kullanacağım. Yani gidip silikon alsam boşa gidecek. Zamanla da kuruyacak. Yok yere almış olacağım. Bu sebeple alternatif yollar arıyorum. Zaten elimde silikon var ve buna para vermeyeceğim. Ayrıca silikon tamamen donmadan kesinlikle su ile temas etmemesi lazım.
Şu an aklımda dıştan yapıştırıp su ile temas edebileceği alanlara farklı ve salınım yapmayan bir şey yapıştırarak teması engellemeyi düşünüyorum.
Yani akvaryum camının dışından yapıştıracağım. Deliğin bulunduğu bölgeye su geçirmeyecek farklı bir malzeme koyacağım. Ardından gelen kısımlara normal silikon kullanmayı düşünüyorum. Tabiki hala fikirlere ihtiyacım var. El elden üstündür.
Yapmayı düşündüğüm şeyi şu an daha iyi bir program yüklü olmadığı için paintte çizdim :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/215170/190620191420141.jpg[/IMG]
Öncelikler yorumlar için teşekkürler.
Ben şu an sadece ufak bir alan için kullanacağım. Yani gidip silikon alsam boşa gidecek. Zamanla da kuruyacak. Yok yere almış olacağım. Bu sebeple alternatif yollar arıyorum. Zaten elimde silikon var ve buna para vermeyeceğim. Ayrıca silikon tamamen donmadan kesinlikle su ile temas etmemesi lazım.
Şu an aklımda dıştan yapıştırıp su ile temas edebileceği alanlara farklı ve salınım yapmayan bir şey yapıştırarak teması engellemeyi düşünüyorum.
Yani akvaryum camının dışından yapıştıracağım. Deliğin bulunduğu bölgeye su geçirmeyecek farklı bir malzeme koyacağım. Ardından gelen kısımlara normal silikon kullanmayı düşünüyorum. Tabiki hala fikirlere ihtiyacım var. El elden üstündür.
Yapmayı düşündüğüm şeyi şu an daha iyi bir program yüklü olmadığı için paintte çizdim :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/215170/190620191420141.jpg[/IMG]
Sump Deliği Kapatmak İçin Tavsiye İstiyorum
Merhaba
Arkadaşlar elimde 3.5cm çapında sump deliği olan bir akvaryum var ve bu deliği kapatmak istiyorum. Kapatmak için 6x6cm kare (veya daha geniş olabilir) bir cam ile silikonlayarak kapatacağım fakat elimde akvaryum silikonu yok. Sadece ufak bir cam yapıştırma için bile olsa akvaryum silikonu şart mı?
Bunun yerine normal silikon ile yapıştırsam salınım yapıp çok zarar verir mi? Yoksa su ile teması minimuma indirilse salınım yapması göz önüne alınmayabilir mi? Elimde silikon var ve akvaryum silikonu için ekstradan para veremeyeceğim.
Salınım konusu, kullanacağım camın ebatı konularında tavsiyelerinizi bekliyorum.[EDIT]sugusugu,2019-06-18 23:34:40[/EDIT]
Merhaba
Arkadaşlar elimde 3.5cm çapında sump deliği olan bir akvaryum var ve bu deliği kapatmak istiyorum. Kapatmak için 6x6cm kare (veya daha geniş olabilir) bir cam ile silikonlayarak kapatacağım fakat elimde akvaryum silikonu yok. Sadece ufak bir cam yapıştırma için bile olsa akvaryum silikonu şart mı?
Bunun yerine normal silikon ile yapıştırsam salınım yapıp çok zarar verir mi? Yoksa su ile teması minimuma indirilse salınım yapması göz önüne alınmayabilir mi? Elimde silikon var ve akvaryum silikonu için ekstradan para veremeyeceğim.
Salınım konusu, kullanacağım camın ebatı konularında tavsiyelerinizi bekliyorum.[EDIT]sugusugu,2019-06-18 23:34:40[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu miracemir, 20:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
KULLANICILAR
- 105 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
CagriTURK,
Urar,
ternapi,
altanilker,
Jotunheim,
Tortuga7,
Killicory,
TheDS,
Hilmi22,
Maydogan,
darkaura,
mrah,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Frknnrg,
Eldurmaz,
rseven,
vedat79,
UtanmazAdam,
EKAR,
pianoƒish,
Balikcidede,
AtaDemircii,
zimdaldil,
syerli,
bysmokin,
emregungor,
mkursun,
gencaslann,
MelihB,
frtdmr23,
Burak PEKDEMİR,
_rammstein_,
Öğretmen Ali,
Goldfish2000,
BilalM.,
miracemir,
Enes Bilgili,
Jenerator,
osmandbnl,
Alikadir,
Alibicimcilci,
riderfish,
DY1903,
SNBT38,
Sungurr,
akvarist10UR,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Flytheshrimp,
Enestr,
Me0,
HLLDNLYC,
OKIRATLI,
Kaangzkr,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
