ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
fuatckmk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Aralık 2017 10:52
Son Ziyaret:
26 Mart 2018 10:46
Toplam Mesaj:
19 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fuat Çakmak
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kocaeli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Fuat Çakmak
SON 10 MESAJI
Bitkili Akvaryumum Hk.
[QUOTE=ityo39]Kumun moss lara bir etkisi yok, dediğim gibi onlar kumdan beslenmiyor. Sararma uyum sürecidir. Sabırlı ol bir de potasyum gübresi edin, her bitki için ihtiyaçtır.[/QUOTE]
Önereceğiniz hangisidir? İnternette birçok çeşidi var
[QUOTE=ityo39]Kumun moss lara bir etkisi yok, dediğim gibi onlar kumdan beslenmiyor. Sararma uyum sürecidir. Sabırlı ol bir de potasyum gübresi edin, her bitki için ihtiyaçtır.[/QUOTE]
Önereceğiniz hangisidir? İnternette birçok çeşidi var
Bitkili Akvaryumum Hk.
[QUOTE=ityo39]
Akvaryumda kum yok nereye dikeceksin? Yüzeyde akıntıyla dolanıp dursun diye düşünüyorsan gübreleme (nitrat-fosfat-potasyum-mikroelement) olmazsa bir süre sonra çürür dağılır. Bu bitki çok yaygın bir yeni başlayan bitkisidir, ama kuma dikilip boyuna giden bitkilerdendir. Hatta aşırı hızlı gübre tüketip hızlı uzar, ama diğer bitkilere besin bırakmaz hızla emdiği için herşeyi. Ben sana Java Fern öneririm. Bu bitki 3-4 yapraklık buketler şeklinde satılır genelde, ve aldığında bu ne be dersin ilk başta. Bu bitkiyi kuma gömmek gerekmez, Hatta kuma gömersen ölür... Bir taş veya dala sabitleyip sabır göstereceksin. 2-3 ay sonra bu yapraklar bir öbek şekline evrilmeye başlar. O zaman görseli güzel hale gelir çok...internette arattırıp görsellerde bu şekilde öbekleşmiş halini görebilirsin. Hem dayanıklı hem de her şarta uyum sağlar.
Bulabilirsen öbek halinde satanlar da var forumda ilanlarda vs görmüşlüğüm var, biraz bakınmak lazım...
NOT: Saat ayarını nasıl yapacaksın? 4 saat açık-3 saat kapalı - 4 saat açık gibi yapabilirsin. Akşam evde açık olmasını istediğin saatlere göre planını yap, bitkiler de istikrar sever yani her gün aynı saatte uyanıp uyumak ister... Çok değiştirme bunları...[/QUOTE]
Dediginiz bitkiyi arastiracagim, priz henuz gelmedi gunde tam 8 saat araliksiz acik birakip 16 saat kapali ayarlamayi dusunuyordum ama dediginiz gibi daha iyiyse oyle yapabilirim 4 e 4.
Tele ektigim bitkiler sararmaya basladi sebebi ne olabilir suyunuda duzenli bir kismini yeniliyorum. Kum almam iyi gelecekse kumda alabilirim suan
[QUOTE=ityo39]
Akvaryumda kum yok nereye dikeceksin? Yüzeyde akıntıyla dolanıp dursun diye düşünüyorsan gübreleme (nitrat-fosfat-potasyum-mikroelement) olmazsa bir süre sonra çürür dağılır. Bu bitki çok yaygın bir yeni başlayan bitkisidir, ama kuma dikilip boyuna giden bitkilerdendir. Hatta aşırı hızlı gübre tüketip hızlı uzar, ama diğer bitkilere besin bırakmaz hızla emdiği için herşeyi. Ben sana Java Fern öneririm. Bu bitki 3-4 yapraklık buketler şeklinde satılır genelde, ve aldığında bu ne be dersin ilk başta. Bu bitkiyi kuma gömmek gerekmez, Hatta kuma gömersen ölür... Bir taş veya dala sabitleyip sabır göstereceksin. 2-3 ay sonra bu yapraklar bir öbek şekline evrilmeye başlar. O zaman görseli güzel hale gelir çok...internette arattırıp görsellerde bu şekilde öbekleşmiş halini görebilirsin. Hem dayanıklı hem de her şarta uyum sağlar.
Bulabilirsen öbek halinde satanlar da var forumda ilanlarda vs görmüşlüğüm var, biraz bakınmak lazım...
NOT: Saat ayarını nasıl yapacaksın? 4 saat açık-3 saat kapalı - 4 saat açık gibi yapabilirsin. Akşam evde açık olmasını istediğin saatlere göre planını yap, bitkiler de istikrar sever yani her gün aynı saatte uyanıp uyumak ister... Çok değiştirme bunları...[/QUOTE]
Dediginiz bitkiyi arastiracagim, priz henuz gelmedi gunde tam 8 saat araliksiz acik birakip 16 saat kapali ayarlamayi dusunuyordum ama dediginiz gibi daha iyiyse oyle yapabilirim 4 e 4.
Tele ektigim bitkiler sararmaya basladi sebebi ne olabilir suyunuda duzenli bir kismini yeniliyorum. Kum almam iyi gelecekse kumda alabilirim suan
Bitkili Akvaryumum Hk.
[QUOTE=ityo39]O 2 tane zebra dediğin balık o akvaryuma olmaz hocam...çok daha büyük akvaryum ister. Ben Cichlet uzmanı değilim ama bu kısmından eminim. Bence onları başka birileri ile değiş tokuşta kullan. [/QUOTE]
Dediğiniz prizden aldım, şu bitki benim akvaryum için uygun mudur?
[URL]https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/egeria-densa-eledoa-1-kok-akvaryum-bitkisi-315501829?utm_source=visilabs&utm_medium=email&utm_campaign=FavoriteCategoryTopSellers-m29_ecid1B153416026D44F39CD52593C3B10ECE&OM.zn=FavoriteCategoryTopSellers-m29&OM.zpc=315501829&ggap_s=mailing&ggap_m=mailing&ggap_n=Fav_Category_Top_Seller-2018-01-04T14:23-male-04012018&ggap_c=315501829&ggmktg=Email*Fav_Category_Top_Seller-2018-01-04T14:23*315501829*04012018****&mpch=ads&scxid=14489-145820-2357-0[/URL][EDIT]fuatckmk,2018-01-05 08:32:21[/EDIT]
[QUOTE=ityo39]O 2 tane zebra dediğin balık o akvaryuma olmaz hocam...çok daha büyük akvaryum ister. Ben Cichlet uzmanı değilim ama bu kısmından eminim. Bence onları başka birileri ile değiş tokuşta kullan. [/QUOTE]
Dediğiniz prizden aldım, şu bitki benim akvaryum için uygun mudur?
[URL]https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/egeria-densa-eledoa-1-kok-akvaryum-bitkisi-315501829?utm_source=visilabs&utm_medium=email&utm_campaign=FavoriteCategoryTopSellers-m29_ecid1B153416026D44F39CD52593C3B10ECE&OM.zn=FavoriteCategoryTopSellers-m29&OM.zpc=315501829&ggap_s=mailing&ggap_m=mailing&ggap_n=Fav_Category_Top_Seller-2018-01-04T14:23-male-04012018&ggap_c=315501829&ggmktg=Email*Fav_Category_Top_Seller-2018-01-04T14:23*315501829*04012018****&mpch=ads&scxid=14489-145820-2357-0[/URL][EDIT]fuatckmk,2018-01-05 08:32:21[/EDIT]
Bitkili Akvaryumum Hk.
[QUOTE=ityo39]Gece mavi ışığı da kapat bence:) Bırak balıklar tamamen karanlıkta dinlensin.
Işığın fazlası da azı da problem. Az olursa bitki gelişimi olumsuz etkilenir, çok olursa yosun ihtimali artar.
8 saat iyidir, mümkünse timer al bi tane (https://urun.n11.com/priz/cata-ct-9180-mekanik-zaman-ayarli-saatli-priz-P93013193?cid=604001&gclid=EAIaIQobChMIm9H3-KO72AIVhLsbCh07cgyPEAQYBSABEgImbfD_BwE&gclsrc=aw.ds)
Ayarla her gün aynı saatte açılıp kapansın, doğrusu budur.
Kum için hagen kum veya vitasand markasının professional serisi diye sattığı bitki kumları var. İthal ve pahalı kumlar da var elbette biraz bitkili akvaryum kurulumu konularını oku bilgi edin bence.
Boya giden bitkileri çok güzel gözükmelerine rağmen senin küçük akvaryumun için pek önermem, 2 sebebi var:
1- uzayınca yüzeyde kıvrılıp ışığı keser, budamak lazım sürekli vs vs
2- Çok hızlı besin tüketir, (diğer bitkilere nitrat, fosfat, potayum bırakmaz) hem diğer bitkileri olumsuz etkiler, hem de yosun problemi yaratır besin dengesizliği.
Kum olursa "lobelia cardinalis" bitkisi öneririm, bakımı kolay dayanıklı bir tür. Veya crypto türleri dayanıklıdır.
Balıklara gelince gördüğüm 1 moli, 3-4 zebra türevleri var. sen tam listeyi bana yaz da öyle yorum yapayım. Bir de akvaryumun ebatlarını yazarsan iyi olur.
[/QUOTE]
O zaman kum ve diğer bitkiyi sonraya bırakıyorum. Dediğiniz türleri inceleyip daha sonra karar veririm.
1 moli 2 zebra 7 tanede sürü balığı var
akvaryum ebatları : 470 x 250 x 285 mm (25Litre)
[QUOTE=ityo39]Gece mavi ışığı da kapat bence:) Bırak balıklar tamamen karanlıkta dinlensin.
Işığın fazlası da azı da problem. Az olursa bitki gelişimi olumsuz etkilenir, çok olursa yosun ihtimali artar.
8 saat iyidir, mümkünse timer al bi tane (https://urun.n11.com/priz/cata-ct-9180-mekanik-zaman-ayarli-saatli-priz-P93013193?cid=604001&gclid=EAIaIQobChMIm9H3-KO72AIVhLsbCh07cgyPEAQYBSABEgImbfD_BwE&gclsrc=aw.ds)
Ayarla her gün aynı saatte açılıp kapansın, doğrusu budur.
Kum için hagen kum veya vitasand markasının professional serisi diye sattığı bitki kumları var. İthal ve pahalı kumlar da var elbette biraz bitkili akvaryum kurulumu konularını oku bilgi edin bence.
Boya giden bitkileri çok güzel gözükmelerine rağmen senin küçük akvaryumun için pek önermem, 2 sebebi var:
1- uzayınca yüzeyde kıvrılıp ışığı keser, budamak lazım sürekli vs vs
2- Çok hızlı besin tüketir, (diğer bitkilere nitrat, fosfat, potayum bırakmaz) hem diğer bitkileri olumsuz etkiler, hem de yosun problemi yaratır besin dengesizliği.
Kum olursa "lobelia cardinalis" bitkisi öneririm, bakımı kolay dayanıklı bir tür. Veya crypto türleri dayanıklıdır.
Balıklara gelince gördüğüm 1 moli, 3-4 zebra türevleri var. sen tam listeyi bana yaz da öyle yorum yapayım. Bir de akvaryumun ebatlarını yazarsan iyi olur.
[/QUOTE]
O zaman kum ve diğer bitkiyi sonraya bırakıyorum. Dediğiniz türleri inceleyip daha sonra karar veririm.
1 moli 2 zebra 7 tanede sürü balığı var
akvaryum ebatları : 470 x 250 x 285 mm (25Litre)
Bitkili Akvaryumum Hk.
[QUOTE=ityo39]Moss lar uyum sürecinde biraz dağılabilir, yapman gerekenler şunlar:
1- günde 8 saat ışık veriyor musun? Ver!
2- Haftada 1 aksatmadan su değişimi yap. Akvaryumun tamamı kaç litre su alıyorsa bunun 3 te biri kadar (akvaryum 40 litreyse, 12 litre su değiştir her hafta) suyu ince bir hortumla çekerek veya küçük bir bardakla boşaltıp, yerine PET bidonlara çeşmeden doldurup sonra da 2 gün kadar bidonda bir köşede dinlendirdiğin suyu ekleyeceksin.
3- sabır: takriben 2-3 aydan sonra mossların çoğaldığını farkedeceksin.
Diğer taraftan bu akvaryumda moss dışında bitki düşünüyorsan önce bitkiye uygun kum alman lazım. Moss dikilmez kökü yoktur ama diğer bitkilerle ilgileniyorsan bitkiye uygun kum alman lazım.
Daha fazla balık alma, halihazırda fazla balık almışsın bu akvaryum için.
[/QUOTE]
Bilgilerin için teşekkürler,
Işık konusunda sadece geceleri beyazı kapatıp mavi ışığı açık bırakıyordum. Fazla ışık almasının sakıncası var mı? Yani günde 8 saatin altına ve üzerine çıkmamam mı gerekiyor?
Su değişimi konusu anlaşıldı aksatmadan yapacağım
Aslında uzun bitkiler hoşuma gitti başka bir akvaryumda görmüştüm ileride onlardan da ekmeyi düşünüyorum. Hangi kumu önerirsiniz? ve sürekli tercih ettiğiniz akvaryum ürünlerini aldığınız yer var ise önerir misiniz?
Balıkları azaltmam gerekiyor mu? Çoğaltmayı düşünmüyorum ama bu şekilde kalmasının sakıncası var mı?
[QUOTE=ityo39]Moss lar uyum sürecinde biraz dağılabilir, yapman gerekenler şunlar:
1- günde 8 saat ışık veriyor musun? Ver!
2- Haftada 1 aksatmadan su değişimi yap. Akvaryumun tamamı kaç litre su alıyorsa bunun 3 te biri kadar (akvaryum 40 litreyse, 12 litre su değiştir her hafta) suyu ince bir hortumla çekerek veya küçük bir bardakla boşaltıp, yerine PET bidonlara çeşmeden doldurup sonra da 2 gün kadar bidonda bir köşede dinlendirdiğin suyu ekleyeceksin.
3- sabır: takriben 2-3 aydan sonra mossların çoğaldığını farkedeceksin.
Diğer taraftan bu akvaryumda moss dışında bitki düşünüyorsan önce bitkiye uygun kum alman lazım. Moss dikilmez kökü yoktur ama diğer bitkilerle ilgileniyorsan bitkiye uygun kum alman lazım.
Daha fazla balık alma, halihazırda fazla balık almışsın bu akvaryum için.
[/QUOTE]
Bilgilerin için teşekkürler,
Işık konusunda sadece geceleri beyazı kapatıp mavi ışığı açık bırakıyordum. Fazla ışık almasının sakıncası var mı? Yani günde 8 saatin altına ve üzerine çıkmamam mı gerekiyor?
Su değişimi konusu anlaşıldı aksatmadan yapacağım
Aslında uzun bitkiler hoşuma gitti başka bir akvaryumda görmüştüm ileride onlardan da ekmeyi düşünüyorum. Hangi kumu önerirsiniz? ve sürekli tercih ettiğiniz akvaryum ürünlerini aldığınız yer var ise önerir misiniz?
Balıkları azaltmam gerekiyor mu? Çoğaltmayı düşünmüyorum ama bu şekilde kalmasının sakıncası var mı?
Bitkili Akvaryumum Hk.
Arkadaşlar merhaba,
Bitkili akvaryum için henüz çok acemiyim, sizlerin bilgilerine dayanarak birkaç soru sormak isterim.
Kullandığım mosslar cristmas moss, tabanı ve resimdeki ağaç vs moss ektim biraz. Tabana tel yardımıyla ektim, ektiğimde biraz daha düzgün duruyordu fakat şuan biraz dağılmış durumdalar.
Bitki ekmeden önce çöpçü balıklarım vardı onları çıkarttım. 2 tane vatoz balığım var.
Dipleri temizlemek için birşey yapmam gerekir mi?
Önerileriniz nelerdir? Nasıl devam etmeliyim? Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202402/030120180935561.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba,
Bitkili akvaryum için henüz çok acemiyim, sizlerin bilgilerine dayanarak birkaç soru sormak isterim.
Kullandığım mosslar cristmas moss, tabanı ve resimdeki ağaç vs moss ektim biraz. Tabana tel yardımıyla ektim, ektiğimde biraz daha düzgün duruyordu fakat şuan biraz dağılmış durumdalar.
Bitki ekmeden önce çöpçü balıklarım vardı onları çıkarttım. 2 tane vatoz balığım var.
Dipleri temizlemek için birşey yapmam gerekir mi?
Önerileriniz nelerdir? Nasıl devam etmeliyim? Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202402/030120180935561.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryum Yeni Başlayanlar İçin
[QUOTE=ityo39]Fuat bey yazdıklarınızın tamamını okuyunca öğrenmeniz gereken çok şey olduğunu anladım. İlk iş bitkinizi kumdan çıkarın anubiaslar kuma gömülmez. İkincisi mossların hiçbiri kuma dikilmez, köklü değildir çünkü, taban bitkisi olarak kullanan var evet ama dikerek değil genelde tele sarıp tabana öylece bırakırlar. Akıntıyla yüzer gider yoksa.
Bitkili akvaryum kurulumu nasıl yapılır açıp üşenmeyin okuyun. Burada 3-5 soru cevapla olmaz. Sormadığınız ama sormanız gereken daha çok soru var. Işık, gübreleme, taban kurulumuna dair çok detay var. Bu şekilde sizi çok ciddi hayattan bezdirecek yosun problemlerine doğru gidiyorsunuz. Heves kırmak istemem ama kervan yolda düzülür/düzelir mantığıyla hüsran olur.[/QUOTE]
Tesekkurler iyice bir arastirip deneyecegim
[QUOTE=ityo39]Fuat bey yazdıklarınızın tamamını okuyunca öğrenmeniz gereken çok şey olduğunu anladım. İlk iş bitkinizi kumdan çıkarın anubiaslar kuma gömülmez. İkincisi mossların hiçbiri kuma dikilmez, köklü değildir çünkü, taban bitkisi olarak kullanan var evet ama dikerek değil genelde tele sarıp tabana öylece bırakırlar. Akıntıyla yüzer gider yoksa.
Bitkili akvaryum kurulumu nasıl yapılır açıp üşenmeyin okuyun. Burada 3-5 soru cevapla olmaz. Sormadığınız ama sormanız gereken daha çok soru var. Işık, gübreleme, taban kurulumuna dair çok detay var. Bu şekilde sizi çok ciddi hayattan bezdirecek yosun problemlerine doğru gidiyorsunuz. Heves kırmak istemem ama kervan yolda düzülür/düzelir mantığıyla hüsran olur.[/QUOTE]
Tesekkurler iyice bir arastirip deneyecegim
Bitkili Akvaryum Yeni Başlayanlar İçin
[QUOTE=berkany]CO2 Bildiğimiz adıyla karbonik asit gazı- Karbondioksit her bitkiye daha doğrusu ototrof olan her canlıya gereklidir. Yani her bitkinin karbondioksite ihtiyacı vardır, yalnız bazı bitkiler Karbondioksite diğer high tech bitkilerin ihtiyacı olduğu kadar ihtiyaç duymazlar. Örneğin java moss mosslar arasında en yaygın kullanılan ve bakımı biraz karbondioksite bağlı bir yosun(moss) bitkisidir. Sadece ışığınız iyi olursa karbondioksitide bir balık koysanız o sağlasa yavaşda olsa 1 ayda gözle görünür gelişme göstereceğinin ve çok güzel bir görüntü vereceğinin teminatını verebilirim.. Ordan buraya konu atladım karmaşık olmuş olabilir. Takıldığınız bir yer olursa sorabilirsiniz yardımcı olacağım. Önerimi dikkate aldığınız için teşekkür ederim size. [;)]
[/QUOTE]
Zaman ayirip yazdiginiz icin ben tesekkur ederim. Sormak istedigim birkac soru vardi
Jawa mossu temin edebilecegim tavsiye ettiginiz site varmi
Bu bitkinin yetismesinde vatozlari kaldirmali miyim? Vatozlari kaldirirsam cam temizliginde zorlanmamak icin ne yapabilirim?
Son olarak kumu degistirmeli miyim?bu sekilde direkt mi ekiyim?
[QUOTE=berkany]CO2 Bildiğimiz adıyla karbonik asit gazı- Karbondioksit her bitkiye daha doğrusu ototrof olan her canlıya gereklidir. Yani her bitkinin karbondioksite ihtiyacı vardır, yalnız bazı bitkiler Karbondioksite diğer high tech bitkilerin ihtiyacı olduğu kadar ihtiyaç duymazlar. Örneğin java moss mosslar arasında en yaygın kullanılan ve bakımı biraz karbondioksite bağlı bir yosun(moss) bitkisidir. Sadece ışığınız iyi olursa karbondioksitide bir balık koysanız o sağlasa yavaşda olsa 1 ayda gözle görünür gelişme göstereceğinin ve çok güzel bir görüntü vereceğinin teminatını verebilirim.. Ordan buraya konu atladım karmaşık olmuş olabilir. Takıldığınız bir yer olursa sorabilirsiniz yardımcı olacağım. Önerimi dikkate aldığınız için teşekkür ederim size. [;)]
[/QUOTE]
Zaman ayirip yazdiginiz icin ben tesekkur ederim. Sormak istedigim birkac soru vardi
Jawa mossu temin edebilecegim tavsiye ettiginiz site varmi
Bu bitkinin yetismesinde vatozlari kaldirmali miyim? Vatozlari kaldirirsam cam temizliginde zorlanmamak icin ne yapabilirim?
Son olarak kumu degistirmeli miyim?bu sekilde direkt mi ekiyim?
Bitkili Akvaryum Yeni Başlayanlar İçin
[QUOTE=berkany]Merhaba Fuat Bey bitkili akvaryumda henüz bilgim yok demişsiniz, ve cuba parvula gibi bakımı zor (high tech) olan bitkilere bakmak istiyorsunuz. Ancak önceden tecrübesi olmayan bir kişi için bu ancak hayal ile kalır desem yeridir.. Size nacizane önerim daha basit ( elodea, cabomba, mosslar, su üstü bitkileri, tilki kuyruğu, anubias, micra..vb) bakımı kolay(low tech) bitkileri tercih etmeniz yönündedir. Çünkü dediğiniz gibi bitkililer hakkında hiç bir bilginiz yoksa birde direk CO2, gübre, yüksek taban, yüksek ışık, okadar zaman ve bakım isteyecek bir akvaryum yapmak sizin hem zamanınızıalır(bilgisi olana göre geç yaparsınız), hem de kötü bir durumda hevesiniz kırılabilir ve hobiyi bırakmak isteyebilirsiniz.
Ama yinede siz bilirsiniz yeni başlayanlar için bitkili akvaryum kurma hakkında bir çok konu açılmış forumda takip etmenizi istiyorum kolları sıvamadan önce.. [:cik:][/QUOTE]
Haklisiniz derinliklerine indikce farkediyorum. Gorsel anlamda guzel olmasini da istiyorum o bakimdan tavsiye ettikleriniz arasinda mosslari begendim. Co2 ihtiyaci var mi peki bu bitkininde
[QUOTE=berkany]Merhaba Fuat Bey bitkili akvaryumda henüz bilgim yok demişsiniz, ve cuba parvula gibi bakımı zor (high tech) olan bitkilere bakmak istiyorsunuz. Ancak önceden tecrübesi olmayan bir kişi için bu ancak hayal ile kalır desem yeridir.. Size nacizane önerim daha basit ( elodea, cabomba, mosslar, su üstü bitkileri, tilki kuyruğu, anubias, micra..vb) bakımı kolay(low tech) bitkileri tercih etmeniz yönündedir. Çünkü dediğiniz gibi bitkililer hakkında hiç bir bilginiz yoksa birde direk CO2, gübre, yüksek taban, yüksek ışık, okadar zaman ve bakım isteyecek bir akvaryum yapmak sizin hem zamanınızıalır(bilgisi olana göre geç yaparsınız), hem de kötü bir durumda hevesiniz kırılabilir ve hobiyi bırakmak isteyebilirsiniz.
Ama yinede siz bilirsiniz yeni başlayanlar için bitkili akvaryum kurma hakkında bir çok konu açılmış forumda takip etmenizi istiyorum kolları sıvamadan önce.. [:cik:][/QUOTE]
Haklisiniz derinliklerine indikce farkediyorum. Gorsel anlamda guzel olmasini da istiyorum o bakimdan tavsiye ettikleriniz arasinda mosslari begendim. Co2 ihtiyaci var mi peki bu bitkininde
Bitkili Akvaryum Yeni Başlayanlar İçin
[QUOTE=secreteriat]Monte carlo co2siz saglikli yetistirmek bilinen monte carlo formu icinde mümkün degildir , co2 bitkilerin en temel ihtiyacidir , co2 ihtiyacina göre bitkiler siniflanir . monte carlo cuba gibi parvula gibi co2 isteyen taban bitkisidir, hee ekersiniz yasar ama yasar yasamaz arasinda gidi gelir tabana yayilmaz micraya benzer yüksege cikmaya baslar ki monte carloluktan cikar .
1 sene önceki tankim co2 ile hali buyrun
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/280220172012151.jpg[/IMG]
bu da co2 kesildikten sonraki hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/250920171315411.jpg[/IMG]
montecarloalr cubalar tabandan kalkti co2 olmayinca ve öldüler
[/QUOTE]
O2 li hali cok guzelmis, cuba bitkisi icin gerekli malzemelerin butcesi ne olur tahminen
[QUOTE=Sercan10]Hayırlı olsun güzel hobiler. Bitkiniz rizomlu bir bitkidir(anubias) yaprakların çıktığı alt gövdeye rizom denir. O kısmı kumun üstüne çıkarmalısınız, yoksa zamanla çürüyecektir.[/QUOTE]
Tesekkurler, alt kismi dediginiz koku mu disari cikartmam gerekiyor yani kumla temas etmeyecek oyle olursa dogru mu anladim
[QUOTE=secreteriat]Monte carlo co2siz saglikli yetistirmek bilinen monte carlo formu icinde mümkün degildir , co2 bitkilerin en temel ihtiyacidir , co2 ihtiyacina göre bitkiler siniflanir . monte carlo cuba gibi parvula gibi co2 isteyen taban bitkisidir, hee ekersiniz yasar ama yasar yasamaz arasinda gidi gelir tabana yayilmaz micraya benzer yüksege cikmaya baslar ki monte carloluktan cikar .
1 sene önceki tankim co2 ile hali buyrun
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/280220172012151.jpg[/IMG]
bu da co2 kesildikten sonraki hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/250920171315411.jpg[/IMG]
montecarloalr cubalar tabandan kalkti co2 olmayinca ve öldüler
[/QUOTE]
O2 li hali cok guzelmis, cuba bitkisi icin gerekli malzemelerin butcesi ne olur tahminen
[QUOTE=Sercan10]Hayırlı olsun güzel hobiler. Bitkiniz rizomlu bir bitkidir(anubias) yaprakların çıktığı alt gövdeye rizom denir. O kısmı kumun üstüne çıkarmalısınız, yoksa zamanla çürüyecektir.[/QUOTE]
Tesekkurler, alt kismi dediginiz koku mu disari cikartmam gerekiyor yani kumla temas etmeyecek oyle olursa dogru mu anladim
SON MESAJLAR
- Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:32
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Tata, 22:29
Omurgasızlar - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
cheavy,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Hilmi22,
Altonn,
joko29,
3muratyucel8,
Ehtiyar,
nniiaa,
altuntasseref,
Thunderbird,
poysub,
pusathan01,
0rnn,
fetocan,
Ibrahimkahraman,
dzurel,
√olkaπ,
Ertug22,
gürkanbey,
TolgahanA,
Sungurr,
osmandbnl,
Umutoty,
Maydogan,
Fatihsm,
Andreasbeck,
ttolgaa,
omerkaya40,
ballantines,
ByOscar:),
prisonbreak,
Cyber_Scout,
35mehmet35,
Birtek,
ternapi,
hakanmorcicek,
Ozzgurr,
fffurkan9,
aranjman,
BalikAdam3099,
Sercan.,
HarunYILDIRIM,
syerli,
Tata,
ŞERiF35,
omerburak07,
Pandkoal,
yeekim,
İnci Kefali,
Bozajuniors,
hasancn,
kocoglu,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
