ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BrineShrimp
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
51
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Temmuz 2016 13:11
Son Ziyaret:
06 Mayıs 2017 14:41
Toplam Mesaj:
35 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
fatih
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
120x40x(60*yükseklik) Bol bitkili,diskus,melek,neon vs
SON 9 MESAJI
Bakteri Çakışması - Önlem ve Tedavi
Mesaj az beğeni ve teşekkür almış.
Mesaj az beğeni ve teşekkür almış.
Xilong Isıtıcı Çok Kötü.dalgalanma Marjı 6 Derece.
Xilong ısıtıcıyı ucuz olduğu için satın aldım.32 derece civarına ayar yapıyorum.34-28 derece arasında gidip geliyor.Artık ısıtıcıyı sonuna kadar açıp,sıcaklık kontrol devresi ile hariçten kontrol yapıyorum.(Xilong'un 100 watlık ısıtıcısı) Elimde 3 tane felan var bu ısıtıcıdan,2 tanesi bu şekilde diyebilirim.[EDIT]BrineShrimp,2017-04-17 12:24:26[/EDIT]
Xilong ısıtıcıyı ucuz olduğu için satın aldım.32 derece civarına ayar yapıyorum.34-28 derece arasında gidip geliyor.Artık ısıtıcıyı sonuna kadar açıp,sıcaklık kontrol devresi ile hariçten kontrol yapıyorum.(Xilong'un 100 watlık ısıtıcısı) Elimde 3 tane felan var bu ısıtıcıdan,2 tanesi bu şekilde diyebilirim.[EDIT]BrineShrimp,2017-04-17 12:24:26[/EDIT]
Discus Dönme,çıldırma,şok Halinde Saatler,ölüm.
-Emir bey,balıkları bu rahatsızlıktan ölme ihtimalleri olduğu için değil de,çift oldukları ve 11-15 cm arasında kısılıp kaldıkları için satıyorum.Elbette en son dönerek ölen 1 adet balık satışa karar vermende etkili oldu.Nasıl balık bu böyle çat diye gidiyor diye sinirlendim.Fakat bu rahatsızlıktan hepsinin öleceğini bilsem zaten şu anda satışı durdururum.Eğer öleceği varsa da umarım başkasında değil de benim elimdeyken ölür.Bu rahatsızlığın bulaşıcı olabiliceğini balıkları satmaya karar verdikten sonra düşünmeye başladım.
-Yani şu anda balıkların hiç birinde dönme hastalığı olmayacağından %100 emin olsam da bu balıkları satacağım.Hatta daha rahat satarım.Çünkü ben bu balıklara gereken özeni göstermeyip yine onları rahatsız ederim.Bu dakkadan sonra discusu Tony Tan gibi tanınan üreticilerden yavru halinde alıp 20-25 cm gibi çılgın boylara ulaştırma amacıyla beslerim.Yani tam bir discusçu olarak.
Bu arada muhabbetiniz için teşekkür ederim [:)].[EDIT]BrineShrimp,2017-04-14 22:26:41[/EDIT]
-Emir bey,balıkları bu rahatsızlıktan ölme ihtimalleri olduğu için değil de,çift oldukları ve 11-15 cm arasında kısılıp kaldıkları için satıyorum.Elbette en son dönerek ölen 1 adet balık satışa karar vermende etkili oldu.Nasıl balık bu böyle çat diye gidiyor diye sinirlendim.Fakat bu rahatsızlıktan hepsinin öleceğini bilsem zaten şu anda satışı durdururum.Eğer öleceği varsa da umarım başkasında değil de benim elimdeyken ölür.Bu rahatsızlığın bulaşıcı olabiliceğini balıkları satmaya karar verdikten sonra düşünmeye başladım.
-Yani şu anda balıkların hiç birinde dönme hastalığı olmayacağından %100 emin olsam da bu balıkları satacağım.Hatta daha rahat satarım.Çünkü ben bu balıklara gereken özeni göstermeyip yine onları rahatsız ederim.Bu dakkadan sonra discusu Tony Tan gibi tanınan üreticilerden yavru halinde alıp 20-25 cm gibi çılgın boylara ulaştırma amacıyla beslerim.Yani tam bir discusçu olarak.
Bu arada muhabbetiniz için teşekkür ederim [:)].[EDIT]BrineShrimp,2017-04-14 22:26:41[/EDIT]
Discus Dönme,çıldırma,şok Halinde Saatler,ölüm.
Cevaplar için teşekkürler,
Burda hem kendim cevap bulmaya çalışıyorum hem de benden balık alacakları bu başlığa yönlendiriyorum.Her şey onların da gözünün önünde gerçekleşsin.
Emir bey,
-Balıkları çift olarak diyeyim,gözüme kestirdiğim şekilde 2 li olarak 5 akvaryuma geçirdim.4 çift + 1 tane yavru akvaryumu gibi yaptım.Eski akvaryum yok artık zaten.
-10 gündür koşan,kaçan,uçan yok.
-24 yaşındayım 15 yıldır sürekli uğraşıyorum,ara verdim elbette,ama bu iş iyi geliyor :).Dİscus yaparsam ya 20-25 cm gibi rekor boyutlar için uğraşacağım ya da flowerhorn,oscar,green terror benzeri sağlam balıklar,discus kadar zahmet gerektirmeyen balıklar ile devam edeceğim.[EDIT]BrineShrimp,2017-04-14 19:05:19[/EDIT]
Cevaplar için teşekkürler,
Burda hem kendim cevap bulmaya çalışıyorum hem de benden balık alacakları bu başlığa yönlendiriyorum.Her şey onların da gözünün önünde gerçekleşsin.
Emir bey,
-Balıkları çift olarak diyeyim,gözüme kestirdiğim şekilde 2 li olarak 5 akvaryuma geçirdim.4 çift + 1 tane yavru akvaryumu gibi yaptım.Eski akvaryum yok artık zaten.
-10 gündür koşan,kaçan,uçan yok.
-24 yaşındayım 15 yıldır sürekli uğraşıyorum,ara verdim elbette,ama bu iş iyi geliyor :).Dİscus yaparsam ya 20-25 cm gibi rekor boyutlar için uğraşacağım ya da flowerhorn,oscar,green terror benzeri sağlam balıklar,discus kadar zahmet gerektirmeyen balıklar ile devam edeceğim.[EDIT]BrineShrimp,2017-04-14 19:05:19[/EDIT]
Discus Dönme,çıldırma,şok Halinde Saatler,ölüm.
-Kaale alınması gereken güzel bir değerlendirme - "Bunun sebebi de bence tamamen bozulmuş genetik yapısıdır.".F0'ların yavruları nasıl acaba diye düşünmeden edemedim.Evet doğrudur,doğal seçilimle gen yapısı bir yöne çekilmiş oluyor.
Kendi soruma gelen esas cevaptan önce sizin bu tahmininiz üstüne konuşmak istedim.
-Dişi erkek çiftime 380 tl ( 2017 yılının Nisan ayı) fiyat istedim.Bir daha bu işi ya hiç yapmayacağım ya da minimum 20-23 cm büyütmek gibi ciddi bir hedefle yola çıkacağım.Şuankiler ilgisizliğimden dolayı 11-15 cm arasında kaldılar.
-Elbette sizi kimse sorumlu tutamaz,burayı okuyacak olanlar sizin de görüşlerinizden faydalanmış olur fakat ben satış yaparken milleti bu başlığa yönlendireyim.Alın okuyun siz karar verin diyeyim :).
-Allah'a şükür şu anda dönen-çıldıran-deliren-şok halinde köşede saatlerce yan yatarak bekleyen hiç bir balık yok.Fakat acaba taşıyıcı olabilirlermi,acaba benim çiftlerimden alınan yavrulara bu hastalık geçermi diye düşünmeden edemiyorum.Labaratuar testi yapacak kapasitemiz de olmadığı için,bekleyip gözlemleme yapacağım.Ve artık alıcıya "şu kadar zamandır dönen kaçan olmadı" diye bildireceğim.
Bu arada benim 3 balık da "survivor" balıklarmış onu öğrenmiş olduk.3 adet gazi var elimde :).Şu ana kadar herhangi bir sağlık sorunu belirtisi göstermediler.
-Kaale alınması gereken güzel bir değerlendirme - "Bunun sebebi de bence tamamen bozulmuş genetik yapısıdır.".F0'ların yavruları nasıl acaba diye düşünmeden edemedim.Evet doğrudur,doğal seçilimle gen yapısı bir yöne çekilmiş oluyor.
Kendi soruma gelen esas cevaptan önce sizin bu tahmininiz üstüne konuşmak istedim.
-Dişi erkek çiftime 380 tl ( 2017 yılının Nisan ayı) fiyat istedim.Bir daha bu işi ya hiç yapmayacağım ya da minimum 20-23 cm büyütmek gibi ciddi bir hedefle yola çıkacağım.Şuankiler ilgisizliğimden dolayı 11-15 cm arasında kaldılar.
-Elbette sizi kimse sorumlu tutamaz,burayı okuyacak olanlar sizin de görüşlerinizden faydalanmış olur fakat ben satış yaparken milleti bu başlığa yönlendireyim.Alın okuyun siz karar verin diyeyim :).
-Allah'a şükür şu anda dönen-çıldıran-deliren-şok halinde köşede saatlerce yan yatarak bekleyen hiç bir balık yok.Fakat acaba taşıyıcı olabilirlermi,acaba benim çiftlerimden alınan yavrulara bu hastalık geçermi diye düşünmeden edemiyorum.Labaratuar testi yapacak kapasitemiz de olmadığı için,bekleyip gözlemleme yapacağım.Ve artık alıcıya "şu kadar zamandır dönen kaçan olmadı" diye bildireceğim.
Bu arada benim 3 balık da "survivor" balıklarmış onu öğrenmiş olduk.3 adet gazi var elimde :).Şu ana kadar herhangi bir sağlık sorunu belirtisi göstermediler.
Discus Dönme,çıldırma,şok Halinde Saatler,ölüm.
Sa,
10 aydır discus besliyorum.Elimde sürekli 20-30 arası balık oldu.Balık kayıplayıplarımın çoğu bakım eksikliğiyle gelen iç parazit ve hastalığa rağmen müdehale etmemekten kaynaklandı.Discus beslemek sudaki nitratı düzenli giderecek su değişimi veya su değişimini ikame edecek yollar olmaksızın gereksiz.Ayriyetten balıkları takip etmek,balıkların sindirim sistemlerini yan dışkılarını takip etmek de gereken bakım unsurlarından.Bunları hakkıyla yapmaya ayrılan zamanın discusa değmeyeceğini düşünerek,en azından şimdilik discuslarımı satıp ara vermeyi düşündüm.Elimdeki 9 balıktan 5(4 dişi 1 erkek) tanesi çiftleşmiş balıklar.Diğer 4 tanesi titriyor ve bunlarla birlikte 7 adet kendi üretimim olan yavruyu halen satılık olarak tutmaktayım.Fakat içimin rahat etmediği bir konu var.Bu sebeple ürünümü satarken alıcılara ben olsaydım almazdım,riski kabulleniyorsan sen al diyorum ve ben bu durumu dile getirmezsem kimse farkına varamaz.
Öncelikle akvaryumun(288 lt-düzensiz ve az su değişimi) ve balıkların resimleri;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172158521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172159111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172159491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172159301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172202301.jpg[/IMG]
(Sorun)
-Çözmeyi umduğum durumu şöyle izah edebilirim.10 ay içinde,sayısını 3 olarak hatırladığım discusum bir rahatsızlık sebebiyle öldü.
(Hastalığın tanımı)
-Bu rahatsızlığı yada anormal durumu yaşayan discus,sanki onu inanılmaz derecede korkutan bir şey varmış gibi büyük bir hızla akvaryumun içinde sağa sola sıçramalarda bulunuyor.Bu sıçramaları yaparken arada kendi etrafında çok hızlı bir şekilde dönüyor.Yerine göre suyun dışına atlıyor(buhar camı sayesinde çıkamıyor).Balık sanki bir kriz geçiriyor ve en sonunda kendini bir köşeye vurup,yerine göre saatlerce,orda hareketsiz ve rastgele bir posizyonda bekliyor.Bu hareketleri yapıpta ölen balıklardan 2 tanesi bu krizleri günlerce-haftalarca yaşadıktan sonra suda 1 gün felan akıntının cazibesiyle sağa sola giderek renk kaybediyor,soluyor ve kasılıp ölüyor.
(Hastalığı geçiren balıklar)
1-(Genel)Bu sıkıntılı durumu bu güne kadar yani 10 ay boyunca toplam 6 balıkta gördüm.3 tanesi ölümle sonuçlandı.Diğer 3 tanesinden 2 tanesi bu hareketi en son 2-3 ay önce yaptı ve bir daha tekrarlamadı.Bu hareketi 2-3 ay önce yapmış olan balıklardan 1 tanesi erkek çift olarak dölleme gerçekleştirdi ve larva sahibi oldu.Yine sağ kurtulan bu 3 balıktan 1 taneside bu hareketi en son 1 hafta önce yaptı ve gördüğüm kadarıyla bir daha tekrarlamadı.
2-(Ölen balıklar)-Ölen balıklarımdan ilki turuncu bir pigeon blood'du(8ay önce).Yeme karşı çok istekliydi,en hızlı büyüyen,karnı sürekli şiş ve kendiside çok aktif bir balıktı.Bir süre zarfınca iç parazit benzeri bir rahatsızlık geçirdi ve tam iyleşiyor derken kendini sağa sola vura vura 3-5 dakika içinde öldü.Bu balığın ölümü diğer 2 tanesinden bir miktar farklıydı aslında,dönme hareketi pek yapmadı.Bu balığı eminönünden almıştım.Renkleri boylarına göre gayet canlıydı.Hormonu göz önüne almak gerekebilir.Fakat iç parazit benzeri durum yaşamış olması,yine başka bir seçenek daha ekliyor.Ölen 2. balığım malbora kırmızısı ve yavru sahibi olmuş 14-15 cmlik bir erkekti.Sorun şu ki pigeon bloodlar üstüne yavru alacağı zaman kararmadığı için yavruları,red melon dişimi(bu dişi de bu hareketleri hafif şekilde yaptı fakat 1 haftadır tekrarlamadı) ve ölmüş olan malbora kırmızısı erkeği 5 litrelik sık tülden örülmüş bir tül yavruluğa koydum.Yavrular dişiyide erkeğide biraz yemiş,ben farketmemişim kuyrukları felan eksilmiş.Karanlık odada bir süre 24-25 derece suya da maruz kaldılar.Çift kavgaya tutuştu,bende dinlensinler diye ana akvaryuma geçirdim.Malboranın kuyruğu felan iyileşti.Fiziksel olarak bir sıkıntı gözükmüyordu fakat dönmelere çıldırmalara ve şok içinde saatlerce beklemelere başladı.En son olarak 1 gün boyunca açık bir renk halinde akvaryuma bilinçsizce yan yatarak durdu ve ardından öldü.Solungaçlarına baktığımda herhangi bir parazit vs rastlamadım.Ölen 3. balık ise red melon dişimin eski yavrularından biriydi(7-8 aylık 4-5 cm),ölen 2. balıkla aynı hareketleri yaptı en sonunda 1 gün akvaryumda bilinçsizce salındı ve öldü.
3-(Yaşayan balıklar)-Bu hareketi yapıp da yaşayan 3 discusumdan 2(red cover albino-red map) tanesi uzun süredir(2-3 ay) çıldırma hareketini tekrarlamadı.Ve en son bu hareketi yapan ve daha önce 2 farklı erkekle 2 kez yavru aldığım,üremeye çok istekli,morali yüksek ve iştahlı olan dişim(red melon 13 cm) de hem bu krizi hafif yaşadı hem de 1 haftadır tekrarlamadı.Sorun şu ki çıldırma hareketini yapan dişim daha önceden çıldırıp ölen bir erkekle 1-2 ay boyunca aralıklarla 5 litrelik tül yavrulukta beraber bulunmuştu.Bu durum bulaşıcı bir parazit olma ihtimalini güçlendiriyor fakat,malesef balığa yaşattığım bu stresten,kaynaklanma ihtimalini de güçlendiriyor.Çünkü yavruları,dişi balığımı da bayağı bir tahrip etmişti.Ayriyetten bu çıldırma harekitini yaptığında,kendisi üzerinde baskınlık kuran,çift gibi aynı akvaryumda tuttuğum ve kimi zaman onunla beraber titreyen bir RGD discus onun yumurta dizmesine aldırmamış ve adından yumurtaları yemişti.Ki yumurtlama olmadan öncede bu hareketi 1 kez yapmıştı.Bu yumurta dizme olayından 1-2 gün geçtikten itibaren,çıldırma hareketini tekrarlamadı.Parazit ve stres ihtimalinin yanına yumurta dizmeye olan (5-10) günde bir isteği dolayısıyla hormon kullanılarak büyütülmüş olma ihtimalini eklemek gerekirmi bilemiyorum.
(Soru)-Sizce bu hastalık bulaşıcımıdır ? Yoksa mikro organizma ve parazit dışı bir sebepten mi orta çıkar ? Bulaşıcı ise şu dönme hastalığı yapan parazitle bir alakası olabilir mi ? Benim balıklar şu anda risk altında iseler bu riski kaldırıp gönül rahatlığıyla satmamın bir yolu varmıdır ? Yani hastalığın gittiğinden emin olmak da denilebilir.Hem benim balıklar sattıldıktan sonra ölmemeli hem de alıcının sağlıklı balıkları için taşıyıcı unsur olup onlara bu rahatsızlığı bulaştırmamalı.Kimi konulara baktığımda bu hastalığın benzerinin melek balığı yavrularında olduğunu okudum.Kimileri de çılgın discus hastalığı olarak bahsetmişler.[EDIT]BrineShrimp,2017-04-12 22:39:00[/EDIT]
Sa,
10 aydır discus besliyorum.Elimde sürekli 20-30 arası balık oldu.Balık kayıplayıplarımın çoğu bakım eksikliğiyle gelen iç parazit ve hastalığa rağmen müdehale etmemekten kaynaklandı.Discus beslemek sudaki nitratı düzenli giderecek su değişimi veya su değişimini ikame edecek yollar olmaksızın gereksiz.Ayriyetten balıkları takip etmek,balıkların sindirim sistemlerini yan dışkılarını takip etmek de gereken bakım unsurlarından.Bunları hakkıyla yapmaya ayrılan zamanın discusa değmeyeceğini düşünerek,en azından şimdilik discuslarımı satıp ara vermeyi düşündüm.Elimdeki 9 balıktan 5(4 dişi 1 erkek) tanesi çiftleşmiş balıklar.Diğer 4 tanesi titriyor ve bunlarla birlikte 7 adet kendi üretimim olan yavruyu halen satılık olarak tutmaktayım.Fakat içimin rahat etmediği bir konu var.Bu sebeple ürünümü satarken alıcılara ben olsaydım almazdım,riski kabulleniyorsan sen al diyorum ve ben bu durumu dile getirmezsem kimse farkına varamaz.
Öncelikle akvaryumun(288 lt-düzensiz ve az su değişimi) ve balıkların resimleri;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172158521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172159111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172159491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172159301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187387/120420172202301.jpg[/IMG]
(Sorun)
-Çözmeyi umduğum durumu şöyle izah edebilirim.10 ay içinde,sayısını 3 olarak hatırladığım discusum bir rahatsızlık sebebiyle öldü.
(Hastalığın tanımı)
-Bu rahatsızlığı yada anormal durumu yaşayan discus,sanki onu inanılmaz derecede korkutan bir şey varmış gibi büyük bir hızla akvaryumun içinde sağa sola sıçramalarda bulunuyor.Bu sıçramaları yaparken arada kendi etrafında çok hızlı bir şekilde dönüyor.Yerine göre suyun dışına atlıyor(buhar camı sayesinde çıkamıyor).Balık sanki bir kriz geçiriyor ve en sonunda kendini bir köşeye vurup,yerine göre saatlerce,orda hareketsiz ve rastgele bir posizyonda bekliyor.Bu hareketleri yapıpta ölen balıklardan 2 tanesi bu krizleri günlerce-haftalarca yaşadıktan sonra suda 1 gün felan akıntının cazibesiyle sağa sola giderek renk kaybediyor,soluyor ve kasılıp ölüyor.
(Hastalığı geçiren balıklar)
1-(Genel)Bu sıkıntılı durumu bu güne kadar yani 10 ay boyunca toplam 6 balıkta gördüm.3 tanesi ölümle sonuçlandı.Diğer 3 tanesinden 2 tanesi bu hareketi en son 2-3 ay önce yaptı ve bir daha tekrarlamadı.Bu hareketi 2-3 ay önce yapmış olan balıklardan 1 tanesi erkek çift olarak dölleme gerçekleştirdi ve larva sahibi oldu.Yine sağ kurtulan bu 3 balıktan 1 taneside bu hareketi en son 1 hafta önce yaptı ve gördüğüm kadarıyla bir daha tekrarlamadı.
2-(Ölen balıklar)-Ölen balıklarımdan ilki turuncu bir pigeon blood'du(8ay önce).Yeme karşı çok istekliydi,en hızlı büyüyen,karnı sürekli şiş ve kendiside çok aktif bir balıktı.Bir süre zarfınca iç parazit benzeri bir rahatsızlık geçirdi ve tam iyleşiyor derken kendini sağa sola vura vura 3-5 dakika içinde öldü.Bu balığın ölümü diğer 2 tanesinden bir miktar farklıydı aslında,dönme hareketi pek yapmadı.Bu balığı eminönünden almıştım.Renkleri boylarına göre gayet canlıydı.Hormonu göz önüne almak gerekebilir.Fakat iç parazit benzeri durum yaşamış olması,yine başka bir seçenek daha ekliyor.Ölen 2. balığım malbora kırmızısı ve yavru sahibi olmuş 14-15 cmlik bir erkekti.Sorun şu ki pigeon bloodlar üstüne yavru alacağı zaman kararmadığı için yavruları,red melon dişimi(bu dişi de bu hareketleri hafif şekilde yaptı fakat 1 haftadır tekrarlamadı) ve ölmüş olan malbora kırmızısı erkeği 5 litrelik sık tülden örülmüş bir tül yavruluğa koydum.Yavrular dişiyide erkeğide biraz yemiş,ben farketmemişim kuyrukları felan eksilmiş.Karanlık odada bir süre 24-25 derece suya da maruz kaldılar.Çift kavgaya tutuştu,bende dinlensinler diye ana akvaryuma geçirdim.Malboranın kuyruğu felan iyileşti.Fiziksel olarak bir sıkıntı gözükmüyordu fakat dönmelere çıldırmalara ve şok içinde saatlerce beklemelere başladı.En son olarak 1 gün boyunca açık bir renk halinde akvaryuma bilinçsizce yan yatarak durdu ve ardından öldü.Solungaçlarına baktığımda herhangi bir parazit vs rastlamadım.Ölen 3. balık ise red melon dişimin eski yavrularından biriydi(7-8 aylık 4-5 cm),ölen 2. balıkla aynı hareketleri yaptı en sonunda 1 gün akvaryumda bilinçsizce salındı ve öldü.
3-(Yaşayan balıklar)-Bu hareketi yapıp da yaşayan 3 discusumdan 2(red cover albino-red map) tanesi uzun süredir(2-3 ay) çıldırma hareketini tekrarlamadı.Ve en son bu hareketi yapan ve daha önce 2 farklı erkekle 2 kez yavru aldığım,üremeye çok istekli,morali yüksek ve iştahlı olan dişim(red melon 13 cm) de hem bu krizi hafif yaşadı hem de 1 haftadır tekrarlamadı.Sorun şu ki çıldırma hareketini yapan dişim daha önceden çıldırıp ölen bir erkekle 1-2 ay boyunca aralıklarla 5 litrelik tül yavrulukta beraber bulunmuştu.Bu durum bulaşıcı bir parazit olma ihtimalini güçlendiriyor fakat,malesef balığa yaşattığım bu stresten,kaynaklanma ihtimalini de güçlendiriyor.Çünkü yavruları,dişi balığımı da bayağı bir tahrip etmişti.Ayriyetten bu çıldırma harekitini yaptığında,kendisi üzerinde baskınlık kuran,çift gibi aynı akvaryumda tuttuğum ve kimi zaman onunla beraber titreyen bir RGD discus onun yumurta dizmesine aldırmamış ve adından yumurtaları yemişti.Ki yumurtlama olmadan öncede bu hareketi 1 kez yapmıştı.Bu yumurta dizme olayından 1-2 gün geçtikten itibaren,çıldırma hareketini tekrarlamadı.Parazit ve stres ihtimalinin yanına yumurta dizmeye olan (5-10) günde bir isteği dolayısıyla hormon kullanılarak büyütülmüş olma ihtimalini eklemek gerekirmi bilemiyorum.
(Soru)-Sizce bu hastalık bulaşıcımıdır ? Yoksa mikro organizma ve parazit dışı bir sebepten mi orta çıkar ? Bulaşıcı ise şu dönme hastalığı yapan parazitle bir alakası olabilir mi ? Benim balıklar şu anda risk altında iseler bu riski kaldırıp gönül rahatlığıyla satmamın bir yolu varmıdır ? Yani hastalığın gittiğinden emin olmak da denilebilir.Hem benim balıklar sattıldıktan sonra ölmemeli hem de alıcının sağlıklı balıkları için taşıyıcı unsur olup onlara bu rahatsızlığı bulaştırmamalı.Kimi konulara baktığımda bu hastalığın benzerinin melek balığı yavrularında olduğunu okudum.Kimileri de çılgın discus hastalığı olarak bahsetmişler.[EDIT]BrineShrimp,2017-04-12 22:39:00[/EDIT]
Eheim Biopower 240
Filtrenin sesini duyamazsam odamın yanındaki mutfaktaki 300 litre akvaryuma gidip arayıp bulmaya çalışan,buluncada bu ses yapıyor yahu diyecek derecede gece çıkan sese alerjik biriyim.2. elden aldığım eheim pick up 2008(Çin üretimi P.R.C) (4w) sessizlik konusunda gayet iyi,ama sıfır aldığım atman f101 (5w) kapı kapandığında duyulmasada açıkken çok dikkat ederseniz duyulabiliyor.
Bende biopower 240 yada pickup 2012 alacağım.Pickup 2012 Çin'de üretilmiş.Biopower 240 ise Almanya'da üretilmiş.3 yıl sonra yanması,5 yıl sonra kaçması umurumda değil.Bu alet neredeyse çalıştığı farkedilmeyecek derecede ve dolap içine koyulan en iyi dış filtrelerle yarışacak derecede sessiz midir ? Eheim Pickup kullandıysanız eğer Pickuplarla aynı veyahutta daha az seviyedemi ses üretiyordur ?
PickUplarda pervane mili hem alttan hem üstten çok iyi bir şekilde desteklenmiş vaziyette,Biopowerlerin kafalarındada bu durum aynımı hiç baktınız mı ?
Bu arada cihaz sepetleri boş olarakmı geliyor substratları,süngerleri yok mu ?
Arkadaşlar bayramın başında aldığım discusları yakıp haşlamadan şu filtre işini halletmem lazım.İvedi cevap gelirse hayrınız dokunur.
Ben amozandaki yorumlarına baktım,süngerin çabuk tıkanması birkaç sepetinin içindeki malzemeyi değiştirerek halledilebilir.
Teşekkürler.[EDIT]BrineShrimp,2016-07-11 23:41:13[/EDIT]
Filtrenin sesini duyamazsam odamın yanındaki mutfaktaki 300 litre akvaryuma gidip arayıp bulmaya çalışan,buluncada bu ses yapıyor yahu diyecek derecede gece çıkan sese alerjik biriyim.2. elden aldığım eheim pick up 2008(Çin üretimi P.R.C) (4w) sessizlik konusunda gayet iyi,ama sıfır aldığım atman f101 (5w) kapı kapandığında duyulmasada açıkken çok dikkat ederseniz duyulabiliyor.
Bende biopower 240 yada pickup 2012 alacağım.Pickup 2012 Çin'de üretilmiş.Biopower 240 ise Almanya'da üretilmiş.3 yıl sonra yanması,5 yıl sonra kaçması umurumda değil.Bu alet neredeyse çalıştığı farkedilmeyecek derecede ve dolap içine koyulan en iyi dış filtrelerle yarışacak derecede sessiz midir ? Eheim Pickup kullandıysanız eğer Pickuplarla aynı veyahutta daha az seviyedemi ses üretiyordur ?
PickUplarda pervane mili hem alttan hem üstten çok iyi bir şekilde desteklenmiş vaziyette,Biopowerlerin kafalarındada bu durum aynımı hiç baktınız mı ?
Bu arada cihaz sepetleri boş olarakmı geliyor substratları,süngerleri yok mu ?
Arkadaşlar bayramın başında aldığım discusları yakıp haşlamadan şu filtre işini halletmem lazım.İvedi cevap gelirse hayrınız dokunur.
Ben amozandaki yorumlarına baktım,süngerin çabuk tıkanması birkaç sepetinin içindeki malzemeyi değiştirerek halledilebilir.
Teşekkürler.[EDIT]BrineShrimp,2016-07-11 23:41:13[/EDIT]
(ses)eheim Biopower 240,pickup 2012 Çin,dış Filtre
Odamda akvaryumcuya vermeye kıyamadığım ve sahip aradığım tek bir mücevher ciklet var 40 litre akvaryumda 25 watlık atman motoru günde 15 dakika timer ile çalıştırıp havalandırmasını sağlıyorum.O camda kaydırma mevzusunu ise 300 litrelik akvaryumda streteskopla hasta ciğeri dinleyen doktor gibi 15 dakika uğraşarak gerçekleştiriyorum [:D].
Sanırım 2012 ile 240 arasında seçimi ben yapacağım.Ama en iyi şekilde yeri ayarlanmış hava alışı tıkanmış dalgası düzenlenmiş bir iç filtreden alacağım sessizlik performansını bir dış filtreyi dolaplı akvaryumumun dolabının içine ve altına bez,elyaf koyarak geçebiliyorum.
Bayram tatiliydi derken diskusları diken üstünde tuttuk.Pazartesi günü alacağım artık ne alacaksam.
Teşekkürler.[EDIT]BrineShrimp,2016-07-10 19:48:06[/EDIT]
Odamda akvaryumcuya vermeye kıyamadığım ve sahip aradığım tek bir mücevher ciklet var 40 litre akvaryumda 25 watlık atman motoru günde 15 dakika timer ile çalıştırıp havalandırmasını sağlıyorum.O camda kaydırma mevzusunu ise 300 litrelik akvaryumda streteskopla hasta ciğeri dinleyen doktor gibi 15 dakika uğraşarak gerçekleştiriyorum [:D].
Sanırım 2012 ile 240 arasında seçimi ben yapacağım.Ama en iyi şekilde yeri ayarlanmış hava alışı tıkanmış dalgası düzenlenmiş bir iç filtreden alacağım sessizlik performansını bir dış filtreyi dolaplı akvaryumumun dolabının içine ve altına bez,elyaf koyarak geçebiliyorum.
Bayram tatiliydi derken diskusları diken üstünde tuttuk.Pazartesi günü alacağım artık ne alacaksam.
Teşekkürler.[EDIT]BrineShrimp,2016-07-10 19:48:06[/EDIT]
(ses)eheim Biopower 240,pickup 2012 Çin,dış Filtre
Tek kriterim sessizlik, Eheim Biopower 240 Almanya'da üretilmiş,Eheim PickUp 2012 Çin'de üretilmiş veya Eheim'ın yada diğer markaların dış filtreleri.120x40x(60 yükseklik) 290 litrelik bitkili akvaryumum için bir fitre alacağım.Eğer adı geçen iç filtrelerden alırsam onları elimde olan ve halihazırda akvaryumu sık temizleme ile zar zor götüren Eheim 2008,atman f101 iç filtre ile destekleyeceğim yani filtrenin performansı sorun değil.Ben hiç dış filtre kullanmadım ama bu söylediğim 2 iç filtreden daha sessiz bir dış filtre olacağını düşünmüyorum,yanılıyorsam lütfen düzeltin.
Almanya üretimi Eheim Biopower 240 (8 wat 750 lt/saat max debi) ve Çin üretimi Eheim PickUp 2012 (6 wat 570/saat max) arasında sadece ses kriteriyle bir karşılaştırma yaparsak hangisi daha sessiz çıkar ? Eheim PickUp 2012'nin motorunun alt kısımda ve daha zayıf olmasının pozitif,Çin üretimi olmasının negatif yönde tercih edilebilirliğine katkı sağlayacağını düşünüyorum.
Bu iç filtreleri dış filtreye tercih etmemin tek sebebi ses istememem.
Filtrelerin satıcılarının ve Eheim resmi sitesinin linkleri aşşağıdadır.
BioPower 240
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-biopower-240-ic-filtre-228468616
PickUp 2012
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-pickup-2012-filtre-ayni-gun-ucretsiz-kargo-224850859
BioPower 240
https://www.eheim.com/en_GB/products/technology/internal-filters/biopower-240
PickUp 2012
https://www.eheim.com/en_GB/products/technology/internal-filters/pickup-160
Teşekkürler.
[EDIT]BrineShrimp,2016-07-10 13:58:19[/EDIT]
Günceldir,karar vermek için tavsiyelerinizi bekliyorum.
Tek kriterim sessizlik, Eheim Biopower 240 Almanya'da üretilmiş,Eheim PickUp 2012 Çin'de üretilmiş veya Eheim'ın yada diğer markaların dış filtreleri.120x40x(60 yükseklik) 290 litrelik bitkili akvaryumum için bir fitre alacağım.Eğer adı geçen iç filtrelerden alırsam onları elimde olan ve halihazırda akvaryumu sık temizleme ile zar zor götüren Eheim 2008,atman f101 iç filtre ile destekleyeceğim yani filtrenin performansı sorun değil.Ben hiç dış filtre kullanmadım ama bu söylediğim 2 iç filtreden daha sessiz bir dış filtre olacağını düşünmüyorum,yanılıyorsam lütfen düzeltin.
Almanya üretimi Eheim Biopower 240 (8 wat 750 lt/saat max debi) ve Çin üretimi Eheim PickUp 2012 (6 wat 570/saat max) arasında sadece ses kriteriyle bir karşılaştırma yaparsak hangisi daha sessiz çıkar ? Eheim PickUp 2012'nin motorunun alt kısımda ve daha zayıf olmasının pozitif,Çin üretimi olmasının negatif yönde tercih edilebilirliğine katkı sağlayacağını düşünüyorum.
Bu iç filtreleri dış filtreye tercih etmemin tek sebebi ses istememem.
Filtrelerin satıcılarının ve Eheim resmi sitesinin linkleri aşşağıdadır.
BioPower 240
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-biopower-240-ic-filtre-228468616
PickUp 2012
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-pickup-2012-filtre-ayni-gun-ucretsiz-kargo-224850859
BioPower 240
https://www.eheim.com/en_GB/products/technology/internal-filters/biopower-240
PickUp 2012
https://www.eheim.com/en_GB/products/technology/internal-filters/pickup-160
Teşekkürler.
[EDIT]BrineShrimp,2016-07-10 13:58:19[/EDIT]
Günceldir,karar vermek için tavsiyelerinizi bekliyorum.
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
KULLANICILAR
- 98 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
sina cen,
capodicapii,
Coskun59,
layper,
IgorVladimir,
Hoppala,
DigitalPen,
Koksal Gurkan,
altuntasseref,
0rnn,
Kuduoglu,
Urar,
florasan,
EKAR,
Danteagoks,
Çağatay Tozak,
Cyrenity,
OKIRATLI,
ilterisdoğukan,
Timurhan Türker,
forthehordex,
osmandbnl,
osmangunay,
BuğraEnes,
Dextran,
tukabu,
Sunborn,
İzmirligenco 2.0,
Brdk64,
şansal,
Ömer yılmaz,
Rıdvan459,
nazemert,
LeafyAqua,
yeekim,
Thunderbird,
Malawi34,
syerli,
Hknçkl,
Cyber_Scout,
ternapi,
Byknss97,
reprise,
alp3r,
lojistisyen,
Oquanus,
seiryuhare,
XAli,
hakanmorcicek,
AquaShirmp,
abstract07,
Frkn,
İnci Kefali,
Sufisu,
VaranusSalvator,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
