ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
safakmurat
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Aralık 2011 22:14
Son Ziyaret:
27 Haziran 2020 17:52
Toplam Mesaj:
37 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Murat ŞAFAK
Doğum Tarihi:
02 Şubat 1984
Yaş:
42
İl:
Istanbul
Meslek:
Yazılım Uzmanı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Murat ŞAFAK
SON 10 MESAJI
22 Litre Nano Kurulum
safakmurat 2015-03-21 17:05:34
Akvaryumun son hali.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=GoiNsW6nVQs[/VID]
22 Litre Nano Kurulum
[QUOTE=kyaylar]Taban bitkilerinin uzamasının sebebi ışık yetersizliğin den olabilir.Arkadaki uzun bitkileri büyük kayanın arkasına alıp onların yerine alternanthera reineckii çok daha farklı bir hava katar akvaryuma, sağlıklı hobiler dilerim.[/QUOTE]
[QUOTE=Keys]Tabandaki bitki Cem in de dediği gibi micra. Bu bitkileri kim bu kadar rahat satabiliyor çözemedim. Sizin için konuşmuyorum ama taban bitkisidir diye parasını kaptıran çok arkadaşımız var son dönemde. O kadar emek verilen bir hobinin görsel açıdan geri dönüşü bu olmamalı bence. Kurmuş olduğunuz zeminde her türlü bitkiyi yetiştirebilecekken art niyetli bir satıcı yüzünden en kolay bitkilerden birine bel bağlamak durumunda kalmışsınız zemini kaplamak için. Bitkiyi satan belki de arkadaşınızdır bilemiyorum. O yüzden çok yorum yapmak istemiyorum.
Mayalı sistem için zaten gerekli yorumu yapmışız. Kontrolü zordur. Canlı koymayacaksanız çok dert etmenize gerek yok. Canlı koyacaksanız mayalı sistem değil de karbonatla yapılan bir tarif vardı. Şu an tam hatırlamıyorum. Ama onun kontrol imkanı da bulunuyordu. Forumda ufak bir arama yaparak konuyu bulabilirsiniz. Yada mayalı sistemle devam edecekseniz ani ph değişikliklerini göze alıp istanın co2 indikatörüne sürekli bakarak difüzörü ayarlayabilirsiniz. Atıyorum; co2 seviyesi yükseldiğinde difüzörü suyun dışında tutmak gibi. Bu da sürekli uğraştırır tabi.
Hepsini geçtiğimizde güzel bir tasarım olmuş. Zeminde hala cuba düşünebilirsiniz. Onun dışında kayaların dibine bonsai öneririm. Yada mevcut düzeni koruyup micraları sürekli budayarak orta-uzun boyda bir zemine sahip olabilirsiniz. [/QUOTE]
[QUOTE=kyaylar]Taban bitkilerinin uzamasının sebebi ışık yetersizliğin den olabilir.Arkadaki uzun bitkileri büyük kayanın arkasına alıp onların yerine alternanthera reineckii çok daha farklı bir hava katar akvaryuma, sağlıklı hobiler dilerim.[/QUOTE]
Bahsettiğiniz bitkiyi araştırdım. Gerçekten görsel olarak çok üst düzey bir bitki. Rengi dolayısıyla da akvaryuma ayrı bir hava katacağını düşünmekteyim. Eğer bulabilirsem tavsiyenizi gerçekleştireceğim.
[QUOTE=CEM KIRCALI]Kurulum güzel olmuş fazla bitki ile başlamanız sizi kurtarmış aksi takdirde amazonia tek başına bile bu tanka yeterli gelirdi fakat resimden gördüğüm kadarı ile taban bitkiniz monte carlo değil micra bitkisi co2 konusunda ise uğur(keys) gerekli uyarıyı yukarı da yapmış zaten mayalı sistemde düzen tutturmanız bence imkansız patlama riskinden hiç bahsetmiyorum bile co2 düzeyinizi istanın indicatarünü alarak ölçüm yapın ve stabil olmayan co2 tankta ani ph değişkenlikleri gösterir ve bunun sonucunda da başta sakal yosunu olmak üzere diğer yosunlarda baş gösterir bence bir an önce tüplü co2 ye geçiş yapın kolay gelsin.[/QUOTE]
Mayalı sistem için zaten gerekli yorumu yapmışız. Kontrolü zordur. Canlı koymayacaksanız çok dert etmenize gerek yok. Canlı koyacaksanız mayalı sistem değil de karbonatla yapılan bir tarif vardı. Şu an tam hatırlamıyorum. Ama onun kontrol imkanı da bulunuyordu. Forumda ufak bir arama yaparak konuyu bulabilirsiniz. Yada mayalı sistemle devam edecekseniz ani ph değişikliklerini göze alıp istanın co2 indikatörüne sürekli bakarak difüzörü ayarlayabilirsiniz. Atıyorum; co2 seviyesi yükseldiğinde difüzörü suyun dışında tutmak gibi. Bu da sürekli uğraştırır tabi.
Hepsini geçtiğimizde güzel bir tasarım olmuş. Zeminde hala cuba düşünebilirsiniz. Onun dışında kayaların dibine bonsai öneririm. Yada mevcut düzeni koruyup micraları sürekli budayarak orta-uzun boyda bir zemine sahip olabilirsiniz. [/QUOTE]
Uyarılarınızı dikkatle okudum. Monte carlo diye diktiğim bitkinin micra çıkması gerçekten çok üzücü. Tüplü sisteme geçmem konusu da artık kesinlik kazandı gibi araştırıyorum. Önerebileciğiniz sistemler var ise linkini veya adını paylaşırsanız sevinirim.
Sanırım ilerleyen günlerde tabandaki micraları orta kısıma toplayıp ön kısma cuba ekebilirim.
22 Litre Nano Kurulum
Akvaryum Kurulum Aşamaları
Akvaryum Kurulum Aşamaları
1-Taban Kurulumu ve Dizayn:
Öncelikle JBL in misket gübrelerini ve lav taşı kırıklarınıda (daha çok olması gerekirdi ama elimde bu kadar vardı) tabana dağılım yapacak şekilde yerleştirdim. Sera Florenette A yı iyice ezdikten sonra alt tabana yaydım.
Ada Amazonia Soil ile yükseltiler oluşturarak ve lav taşlarını kullanarak iyi bir dizayn oluşturmaya çalıştım.
Yükseltilerin su içinde kaymamaları için yamaç kısımlarını plastik parçalar ile sabitlemeye çalıştım.
2- Bitki Ekimi:
Bitki seçiminde taban için cuba düşünmüştüm. Fakat cubanın zor bir bitki olması (en azından benim açımdan) beni hemen hemen aynı görünüme sahip olan monte carlo bitkisine yönlendirdi.
Kaya diplerine ve köşe kısımları crypto bitkisi ile renk katmaya çalıştım.
Arka planda da rotola bitkisini kullandım.
Bir gün sonra:
1. Hafta Sonra:
Şuanki Hali:
Kısa Video:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=VZH62alcVKI[/VID]
Sormak istediğim bir kaç konu var monte carlolar taban bitkisi olmasına rağmen çok uzadıklarını görüyorum nerede yanlış yapmış olabilirim. Bir diğer sorum mayalı sistem kullanan arkadaşlar sudaki co2 oranını ayarlamayı nasıl başarıyorlar 

22 Litre Nano Kurulum
[QUOTE=Keys]Bahsettiğim istanın difüzörüydü. 95 gramlık tüplerin faydadan çok maddi yönden zararı olur bence. Eğer maddi imkanlarınız el veriyorsa uzun vadede en iyi çözüm 2-3 litrelik bir tüplü sistem almaktır. Yıllarca götürür sizi. Aylık maya şeker masrafını senede iki yada üç kere co2 dolumuna vererek olayı çözebilirsiniz. Zahmetsiz olması da cabası. Mayalı sistemi hazırlamak değil de çıkan gazı kontrol etmek gerçekten büyük uğraş istiyor. Ona rağmen kontrol altına almanız çok zor.
[/QUOTE]
[QUOTE=Penguen]Merhaba, bende de bu tankın 45.lt'lik olanı var. Cuba'da ısrar etmeyip kolay bitki türleri yetiştirmek isterseniz gübre, co2 kullanmanıza gerekte kalmaz. Amazonia toprağına umudu kestiğin bitkileri diktim ve sonuç her ay düzenli olarak bitkileri kırpıyorum. :) Işıklandırma 23w philips tornado tasarruflu lambası. :)[/QUOTE]
[QUOTE=copernnic]Işıklandırma ile ilgili bilgilerde zamanlayıcı kullanıp kullanmadığınızı göremedim. Eğer yok ise mutlaka elektronik olanlarından bir tane edinin. Bu şekilde lambalarınızın açılış kapanışlarını ayarlayabileceğiniz gibi hazırladığınız DIY difüzörün ( sanırım bir çeşit vortex ) kafa motorunu da buna bağlarsanız sadece ışıklar açıldığında çalışıp CO2 yi çözecek ışıklar kapalıyken duracaktır. Bu sayede ışıkların kapalı olduğu zamanlarda gereksiz yere co2 çözmemiş olursunuz. [/QUOTE]
safakmurat 2015-02-17 17:31:18
[QUOTE=Keys]Bahsettiğim istanın difüzörüydü. 95 gramlık tüplerin faydadan çok maddi yönden zararı olur bence. Eğer maddi imkanlarınız el veriyorsa uzun vadede en iyi çözüm 2-3 litrelik bir tüplü sistem almaktır. Yıllarca götürür sizi. Aylık maya şeker masrafını senede iki yada üç kere co2 dolumuna vererek olayı çözebilirsiniz. Zahmetsiz olması da cabası. Mayalı sistemi hazırlamak değil de çıkan gazı kontrol etmek gerçekten büyük uğraş istiyor. Ona rağmen kontrol altına almanız çok zor.
[/QUOTE]
Sizinde dediğiniz gibi en mantıklı olanı yüksek kapasiteli bir tüplü sistem kurmak biraz araştırdım fiyatlarını uygun olanlarda var ama iyi bir sistem olsun diyorsanız 300tlden başlıyor. Çok sorun yaşamazsam sanırım şuan için mayalı sisteme devam edeceğim.
[QUOTE=Penguen]Merhaba, bende de bu tankın 45.lt'lik olanı var. Cuba'da ısrar etmeyip kolay bitki türleri yetiştirmek isterseniz gübre, co2 kullanmanıza gerekte kalmaz. Amazonia toprağına umudu kestiğin bitkileri diktim ve sonuç her ay düzenli olarak bitkileri kırpıyorum. :) Işıklandırma 23w philips tornado tasarruflu lambası. :)[/QUOTE]
Üstad kurmuş olduğun akvaryumlara baktım hepsi ayrı bir seyir zevki hepsi ayrı bir güzellik tebrik ediyorum. Tabanda bitki olmasını özellikle istiyorum görsellik açısından, cuba ve parvula bulabileceğimi düşündüğüm türler. Bunların dışında önerebileceğin bir tür var mıdır? Işıklandırma konusunda aslında bende philips tornado almaya gitmiştim. Sonra baktım ki lümen değeri osramın daha yüksek osram aldım.
[QUOTE=copernnic]Işıklandırma ile ilgili bilgilerde zamanlayıcı kullanıp kullanmadığınızı göremedim. Eğer yok ise mutlaka elektronik olanlarından bir tane edinin. Bu şekilde lambalarınızın açılış kapanışlarını ayarlayabileceğiniz gibi hazırladığınız DIY difüzörün ( sanırım bir çeşit vortex ) kafa motorunu da buna bağlarsanız sadece ışıklar açıldığında çalışıp CO2 yi çözecek ışıklar kapalıyken duracaktır. Bu sayede ışıkların kapalı olduğu zamanlarda gereksiz yere co2 çözmemiş olursunuz. [/QUOTE]
Üstad doğru diyorsun sağolasın, elimin altında 30dk hassasiyetinde mekanik bir tane olacak onuda bu sisteme dahil ederim. Mayalı sistem olduğu için co2 çıkışını kapatma şansımız yok en azından motoru çalıştırmayarak geceleri aşırı co2 yüklemesinin önüne geçmiş oluruz.
22 Litre Nano Kurulum
[QUOTE=Keys]Öncelikle hayırlı olsun. Umarım sorunsuz devam eder.
Bana göre tek handikap mayalı co2 sistemi. Eğer canlı koymayacak olsaydınız sorun olmazdı. Ama 22 litre için canlı yükü olan bir akvaryumda mayalı sistemle denge oturtmanız çok zor. Muhtemelen ölümler olacaktır. Ayrıca çözmek için de istayı tercih etmenizi öneririm. Mayalı sistem için de verimlidir.
Lav kayasını da güzelce yıkarsanız suya herhangi bir etkisi olmaz. Sadece üzerindeki tozu çamuru suya bırakır. O yüzden iyi temizlerseniz sorunsuz kullanırsınız. [/QUOTE]
[QUOTE=Keys]Öncelikle hayırlı olsun. Umarım sorunsuz devam eder.
Bana göre tek handikap mayalı co2 sistemi. Eğer canlı koymayacak olsaydınız sorun olmazdı. Ama 22 litre için canlı yükü olan bir akvaryumda mayalı sistemle denge oturtmanız çok zor. Muhtemelen ölümler olacaktır. Ayrıca çözmek için de istayı tercih etmenizi öneririm. Mayalı sistem için de verimlidir.
Lav kayasını da güzelce yıkarsanız suya herhangi bir etkisi olmaz. Sadece üzerindeki tozu çamuru suya bırakır. O yüzden iyi temizlerseniz sorunsuz kullanırsınız. [/QUOTE]
Doğrusu bende mayalı sistem konusunda tedirginim. Daha önceden hazır co2 sistemler kullanmadığım için bana maliyeti konusunda da çekincelerim var. Dediğiniz gibi ISTA'nın uygun çözümleri var gibi ama almış olduğum bir set veya kartuş beni ne kadar idare eder diye bir kestirim yapamadığım için maliyet hesabı yapamıyorum. Örneğin Ista'nın I-672 45gr liık setini alsam ve bittiğinde 95grlık tüpler ile desteklesem güzel olur gibi. Ama 45grlık tüp 22lt bir akvaryumun co2 ihtiyacını ne kadar sürede sağlar bu sorunun cevabını bilmiyorum. 

Lav kayası konusunda da elimden geldiğince ofis şartlarında temizlemeye çalışacağım.
22 Litre Nano Kurulum
Boyut (cm): 40x22x25h
Kapasite (litre): 22 LT
Canlılar: SAE
Malzemeler:
safakmurat 2015-02-17 09:59:04
Boyut (cm): 40x22x25h
Kapasite (litre): 22 LT
Canlılar: SAE
Malzemeler:
Taban: ADA Amazonia Aqua Soil, JBL Kugeln Misket Gübre, JBL Ferro Tabs, Sera Florenette A, Lav Taşı Kırıkları
Işıklandırma: Osram Duluxstar Mini Twist 865 23w Cool Daylight
Filtre: Atman 3335 Dış Filtre
CO2: Mayalı Sistem, DIY Difüzor
Bitkiler: Rotala, Aromatica, Taban için Parvula veya Cuba (Bitkileri Henüz almadım öneri bekliyorum)
Akvaryum Bakımı:-
Kullanılan Yemler:-
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Akvaryum Bakımı:-
Kullanılan Yemler:-
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Arkadaşlar iş yerine küçük bir nano bitkili kurmaya karar verdim. Akvaryum Seastarın 40x22x25h 22 litrelik bir akvaryumu.
Taban konusunda elimden geldiğince iyi bir taban kumu arayışına geçtim sanırım en iyisini de buldum gibi. Ada nın Amazonia Aqua soili. Bir çok ünlü akvaryum dizayncılarının kullanmış olduğu bir kum. Aslında kumda değil fırınlanmış toprak.
Tabanı şu şekilde yapmayı planlıyorum önerilere açığım. En alt katmana toz haline getirdiğim JBL Ferro Tabs, Sera Florenette A yı koyacağım. Onun üzerinde lav taşı kırıklarını ve aralara jbl kugeln misket gübrelerini en üstede amazonia. Bu şekilde sağlam bir taban elde edeceğimi düşünüyorum.
Işıklandırma için akvaryum boyutu çubuk floresan kullanmama engel oldu. Dolayısıyla çok fazla alternatifimde kalmadı. Bu yüzden bir masa lambası kullanmaya karar verdim. Forumda araştırdım bu şekilde başarıya ulaşan arkadaşlar var. Elimden geldiğince iyi bir lamba seçmeye çalıştım. 865 renk kodlu osramın 23w duluxstar mini twistinde karar kıldım. Umarım sıkıntı yaşamam ışıklandırma konusunda.
Filtreleme için emektar Atman 3335 kullanmayı düşünüyorum. Hem küçük olan akvaryum hacmine de katkı sağlayacağı düşüncesindeyim. Filtre materyali olarak içinde Fluval'ın Biomaxı, JBL'in MicroMec'i, Sünger ve Elyaf mevcut.
Co2 konusunda bütçemi çok zorlamak istemedim. Tamamını kendi yaptığım sistemler ile çözmeyi planlıyorum. Mayalı sistem ve difüzör ile akvaryuma co2 sağlama düşüncesindeyim.
Yapmış olduğum difüzör şu şekilde:
suyun altında üçüncü resimdeki gibi duracak ve hava girişinden almış olduğu karbondioksiti motorun basmış olduğu suyun içinde çözecek. Mayalı sistem olduğu için damla sayacı gibi bir girişime girmiyorum çünkü kısıtlanan karbondioksit şişede patlamaya neden olabilir. Bu yüzden sizlere sormak istediğim bir soruda var aslında aşırı karbondioksit akvaryumun içindeki canlılara zararı olur mu? Bir önceki bitkili akvaryumumda aynı sistemi kullanmama rağmen böyle bir sorun ile karşılaşmamıştım. Hemen hemen bu ondan on kat küçük bir akvaryum olduğu için sıkıntı çıkarır mı bilemiyorum.
Dekor olarak lav kayasını tercih ettim ama bazı tereddütlerim var acaba lav kayası salınım konusunda nasıldır. Suyun sarımsı bir renk almasını istemiyorum.
Arkadaşlar canlı olarak SAE, OtoCat ve bir tür tetra grubu beslemeyi düşünüyorum.
Bitkiler konusunda kafamda fikirler var ama henüz almış değilim. Rotala, aromatica, taban olarakda parvula veya cuba olabilir diye düşünüyorum.
Sıvı gübre olarak seachem'in flourish kullanmıştım daha önceden iyi sonuçlar almıştım yine aynı şekilde bu ürünü kullanmak istiyorum ama öneriler varsa değerlendirebilirim.
Onun haricinde şuan haftasonunu bekliyorum kurulum için. Her türlü yoruma açığım arkadaşlar. Umarım güzel bir akvaryum oluştururuz hep beraber.
Tropheus Moori İlangi Yellow ( Yeni düzenleme yeni resim sayfa 2 )
Elinize sağlık Murat bey gayet hoş olmuş. Resimlerde ilk gözüme çarpan fonun canlılığı olmuştu. Bende uygulamayı düşünüyorum ama duvara dayalı olduğundan tankı boşaltmam gerekiyor. Bu yolunu bulup benimde yapmam gerek
Elinize sağlık Murat bey gayet hoş olmuş. Resimlerde ilk gözüme çarpan fonun canlılığı olmuştu. Bende uygulamayı düşünüyorum ama duvara dayalı olduğundan tankı boşaltmam gerekiyor. Bu yolunu bulup benimde yapmam gerek

Tropheus Moori İlangi Yellow ( Yeni düzenleme yeni resim sayfa 2 )
Murat bey, fonunuz çok canlı duruyor yapıştırmak için herhangi bir şey kullandınız mı ?
Murat bey, fonunuz çok canlı duruyor yapıştırmak için herhangi bir şey kullandınız mı ?
Yorumlarınızı Bekliyorum (Video)
[QUOTE=emreprlk]Şafak bey tankınız bitkili tanklar için ornek oldu bana,usanmadan sorularımıza yanıt verdiginiz için teşekkür ederim,sağlıklı balıklar.[/QUOTE]
Rica ederim Emre bey tabiki bildiklerimizi birbirimizden esirgemiyecegiz ki bu guzel hobinin tadina birlikte varalim. Kalin saglicakla.
Konu Kapanmıştır Arkadaşlar
Haklısınız ama imkanlar o yönde gelişti. Aklımda olan ilk akvaryum kurulumunu yapıp daha sonradan balıkları eklemekti. Balıklar erken gelince mecbur 60 LT lik akvaryuma koymak zorunda kaldım. Kismetse yarın akvaryum geliyor. Kum olarak elimde aragonit kum var ama yeterli değil biraz daha almam gerek.
Haklısınız ama imkanlar o yönde gelişti. Aklımda olan ilk akvaryum kurulumunu yapıp daha sonradan balıkları eklemekti. Balıklar erken gelince mecbur 60 LT lik akvaryuma koymak zorunda kaldım. Kismetse yarın akvaryum geliyor. Kum olarak elimde aragonit kum var ama yeterli değil biraz daha almam gerek.
Siz kum olarak ne önerirsiniz peki?
SON MESAJLAR
- Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
KULLANICILAR
- 94 Online Kullanıcı, 51 Üye
Online Kullanıcılar
M510,
sina cen,
Rafayel,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
Austine,
altanilker,
Zaid,
Hsrt,
darkaura,
Sfenks111,
L3viathan,
Street Parrot,
EKAR,
ErayDemirel,
Balikcidede,
yildiztech,
murat efe,
syerli,
bysmokin,
Kınayu,
ahmetpl20,
ozherele_fgoi,
Erenneok,
semih058,
Jeveux,
osmandbnl,
Bozajuniors,
DigitalPen,
Sufisu,
Alibicimcilci,
HandeAkdogan,
berat76,
Fatihsm,
Sungurr,
BalikAdam3099,
AquaVita,
MK_71,
şansal,
fissidens,
Flytheshrimp,
erdo_bg,
Phos,
Gökdeniz Kale,
oguzozt,
Akvarist Hoca,
Alpbaba,
Selçuks,
oguzsel,
IgorVladimir,
mcakir17,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.























