Akvaryum.Com
  • Neocaridina Karides Hastalık


    Profil resmi
    Tatar10
    10:28
    Merhaba, dün aldığım ve ana tanka eklediğim karideslerin ikisinin ayaklarında beyaz oluşumlar vardı (Scutariella paraziti?) fotograf alamadım ama, yakalayamadığım biri hariç diğerlerini tuz banyosu yapıp karantina tankına alabildim, ek olarak tedavi önerilerinizi alabilirim ve uzun sürede sıkıntı çıkartacak bir durum ise iade etmemi önerirmisiniz?

    Güncelleme: 1. Hafta oldu, İki kez tuz banyosu yaptım. Sadece ayak kısmlarında hafif derecede var, gövdelerinde tespit edemedim Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059231.jpg[/IMG][EDIT]Tatar10,2026-03-21 21:18:01[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Tatar10]Merhaba, dün aldığım ve ana tanka eklediğim karideslerin ikisinin ayaklarında beyaz oluşumlar vardı (Scutariella paraziti?) fotograf alamadım ama, yakalayamadığım biri hariç diğerlerini tuz banyosu yapıp karantina tankına alabildim, ek olarak tedavi önerilerinizi alabilirim ve uzun sürede sıkıntı çıkartacak bir durum ise iade etmemi önerirmisiniz?

    Güncelleme: 1. Hafta oldu, İki kez tuz banyosu yaptım. Sadece ayak kısmlarında hafif derecede var, gövdelerinde tespit edemedim Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059231.jpg[/IMG][/QUOTE]
    Güncel mi?

    (2) (880)

    Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla


    Profil resmi
    abunil
    19:43
    Sevgili hobidaslarim akvaryumumun kumunu değiştirmek istiyorum. Midye kırığı alacağım 1-2mm gibi. Akvaryum taban ölçüm 104 cm uzunluk 35 cm derinlik. 4-5 cm yüksekliğe ihtiyacım olacak bitki için. Kaç kg kum lazım olur acaba. Şimdiden vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim. Ayrıca İstanbul Avrupa yakası uygun midye kırığı bulabileceğim yer tavsiyeniz varsa o bilgi de çok işime yarar. Sağlıklı günler dilerim.

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Taban uzunluk (cm) X Taban en (cm) X İstenilen Kum Yüksekliği (cm)= Gerekli Kum Miktarı (lt)

    (3) (1183)

    Pleksi İle Sump Yaptım


    Profil resmi
    fffurkan9

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg[/IMG]

    Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[EDIT]fffurkan9,2026-06-25 13:08:09[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Bu sumpun toplamda yani herşeyi dahil maliyeti nedir?

    (5) (198)

    Rasbora Oneri


    Profil resmi
    Tatar10

    Merhaba, 75 lt net bitkili akvaryum da, 7 lepistes, 4 oto, 4 nerite, 1 cuce vatoz var. Ph 7.5 civari, cesme suyu, sicaklik 24-26

    Rasbora turlerinden oneriniz, 2 tür de olabilir, 6-10 lu gruplar halinde, aklımda sivrisinek ve galaxy var,

    İlanlarda çok sınırlı var, istanbulda önereceğiniz alım yeri

    Şimdiden teşekkürler 🙏

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Bu balık (Danio Margaritatus) ilk keşfedildiğinde akvaryum hobisinde yanlışlıkla rasbora olarak adlandırılmıştır.
    Ancak yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda balığın bir Danio türü olduğu kanıtlanmıştır.
    [:?]

    (1) (85)

    Kurtulma Şansı Var Mı?


    Profil resmi
    Cenk Bildir
    00:41
    Kurtulma ihtimali var mı?

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101260/200520230041031.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101260/200520230041301.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Bu konu eski biliyorum ama tedavi vb. Uygulama ve diskin akibeti nedir?
    25 yıl biyolojik ömrü olduğundan halen hayatta olduğunu varsayıyorum..

    (4) (2839)

    Su Yosunu


    Profil resmi
    Fatihsm
    03:30
    Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][EDIT]Fatihsm,2026-06-25 03:32:21[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [IMG]https://aquafy.com.au/cdn/shop/products/s-l400_1024x1024.webp?v=1659782691[/IMG]
    Söğüt Yosunu olduğundan eminim...

    (15) (537)

    Betta'daki Şişlik Nedir


    Profil resmi
    ByOscar:)

    Herkese merhaba,
    Betta'mı 1 ay önce aldım kendisi süslü. Bugün çenesinin altında karın başlangıcı kısmında bu şişliği farkettim. Bu ne sebeple olmuş olabilir bu konuda acil yardımda bulunabilir misiniz? [:((]
    Kabızlıktan şüpheleniyorum ama bu acil Bi hastalık olduğu için net teşhis edip garantiye almak istiyorum.

    Betta'dan beklenmeyecek kadar hareketli bir balık. Akvaryumu sadece onun için kurdum. Hareketleri ve yem yemesinde herhangi bir sorun yok, oldukça iştahlı ve hareketli şuanda.

    Yem olarak Sera Bettagran ve Tropical Soft Line Betta kullanıyorum. Soft line'ı sevmediği için büyük çoğunluğunda günlük gözü kadar bettagran veriyorum.

    Akvaryum : 2-3 ay önce kuruldu, 1 erkek Betta, 15 civarı kiraz karides, ramshorn ve adi salyangoz var. Haftalık düzenli su değişimlerine devam ediyorum.
    Isıtıcım arıza yapmış sanırım uzun zamandır sıcaklığı kontrol etmiyordum termometre şuan 30 C gösteriyor yarın yenisi ile değiştireceğim.


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339011.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339041.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339061.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339091.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339111.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339141.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG]

    Karşılaştırma olması adına 1 ay önce aldığım dönemde çektiğim görsellerini ekliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344281.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344301.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344321.jpg[/IMG][EDIT]ByOscar:),2026-06-25 23:46:32[/EDIT]

    Profil resmi
    NightWist

    [QUOTE=ByOscar:)]

    Yardımınız için teşekkür ederim,
    Dışkısına hiç denk gelmedim, onun dışında diğer belirtiler yok



    Yardımınız için teşekkür ederim,
    Karidesleri ekleyeli 2-3 gün oluyor hepsi yiyemeyeceği erişkin boyutta, ilk başta eklerken biraz ilgisini çekti sonradan takip vs. olmadı. Dediğiniz gibi yem vermeyi bugün itibariyle bıraktım. 3-4 gün kadar vermemeyi düşünüyorum takipte olacağım. Kabızlık dışında bu bölgedeki şişliğe sebep olabilecek başka hastalık olma ihtimali var mıdır?
    [/QUOTE]
    Sizin görmediğinizde emin olun yiyordur o. Benimki ramshornların yumurtalarını bile yiyordu. Karides yavrusunu hareket bile ettirmiyodu. Hatta bütün elma salyangozlarımın antenlerini bile yedi.

    (5) (123)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170
    18:42
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Trichopsis Pumila,
    Trichopsis Vittata,
    Parosphromenus,
    Pigme Puffer,
    Badis,
    Furcata,
    Gardneri,
    Albimarginata,
    Rubra,
    Imbelis,
    Chili,
    Neon,
    Ember,
    Ruby,
    Nothobranchius,
    Ancistrus,
    Otocinclus,
    V.s.....
    Barındırılabilecek pek çok tür var..
    [B][U]At gözlüklerini çıkartarmak gerek.[/U][/B]
    [K]Uyum sağlamayacağını bildiğiniz, bir birini avlayacak türlerde de ısrar edilmediğinde seçenek ve imkan fazlaca mümkün..[/K]

    (7) (364)

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt
    00:00
    10 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii Mini
    Pogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/090620261130321.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG][EDIT]Kaan Frt ,2026-06-09 11:35:24[/EDIT]

    Profil resmi
    bendeniztayfun

    Tatlı bir nano jungle tank olmuş elinize sağlık

    (1) (627)

    Orta Amerika'ya Dönüş


    Profil resmi
    Frkn
    15:25
    16 beğeni
    Ölçüler: 100x50x50
    Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
    Bitki Türleri: Anubias
    Tankın Yaşı: 8
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
    Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.

    Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.

    Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Frkn

    1 beğeni
    Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili akvaryum dostlarım. Ne kadar uzak kalırsan kal, birgün yine hobi aşkı, akvaryum sevdası depreşiyor insanın içinde. Bırakıp arkana bakmadan devam edemiyorsun. İllaki senin peşinden koşup yakalayıveriyor. [:)]
    Bende aradan geçen bunca yıldan sonra tekrar hobiye dönüp, eldeki malzemeleri gözden geçirip, eksik olanları tedarik etme yönünde adım atmış bulunuyorum.
    Elimdeki en büyük eksik akvaryumun kendisi. Bu hobiye başladım başlayalı çeşitli boylarda akvaryumlarım oldu. Hobiye kısa dönemlerle ara vermiş olsam da, bir kenarda mutlaka boşta duran akvaryumum hazır bekler, bende ilk fırsatta tekrar kurulum yapıp hobiye devam ederdim.
    Elimdeki son akvaryumu genç bir hobici kardeşime hediye ederek bu geleneği bozmuş oldum.[:)]
    Bu yönüyle de hobimiz gerçekten çok güzel.[:3] Yeni, genç kardeşlerimizin hevesini görmek, onlara bir şekilde önayak olmak, yardımcı olmak, teşvik etmek çok güzel.[:)]
    Şimdi ise çok büyük akvaryumdan ziyade, yine çift olarak bakabileceğim canlılara uygun, 70x40x40 - 80x40x40 gibi iki farklı seçenek var aklımda. Büyük ihtimalle bu şekilde olacak ölçüler. Araştırma aşaması devam ediyor açıkçası.
    Tekrar konu açmaktansa, aynı veya yakın habitat, bölge türleriyle devam edeceğim için, konuyu devam ettirmek daha mantıklı olacaktır.
    Kurulum aşamalarını yine buradan tek tek sizlerle paylaşacağım. Elimde olan malzemeler; filtre, kum, kök, küp, led aydınlatma..
    Şöylede bir kutu açılışı görseli paylaşayım.[:)] Hepinize sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250620261849311.jpg[/IMG]

    (71) (75259)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    KULLANICILAR

    • 31 Online Kullanıcı, 17 Üye

    Online Kullanıcılar

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt - 00:00

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355491.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii MiniPogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319371.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG]

    (2) (10) (25)
    Canlı Tanıtımı

    Melatonin hormonu,etkisi ve gerekliliği


    Profil resmi
    unotim123 - 18:30

    Melatonin hormonu nedir?Ne işe yarar?Bu makalede bunlar üzerinde duracağız.

     

    Melatonin hormonu nedir?

     

    Melatonin hormonu epifiz bezindeki pineolosit hücreleri tarafından gece salgılanan bir hormondur.Gece salgılanmasının nedeni ise pineolosit hücrelerinin ışığa duyarlı olmaları ve yüksek ışık düzeyinde hormon salınımını kesmeleridir.Işığın şiddetinin azalmaya başlamasıyla salgılanmaya başlar ve tam karanlık ortam oluştuktan birkaç saat sonra maksimum düzeye çıkar.

     

    Ne işe yarar?

     

    Melatonin hormonunun çeşitli fizyolojik etkileri vardır.

     

    Melatonin salgılanması gece arttığı için ve ışığa duyarlı olduğu için balıkların karanlık zamanında uyutulması en mantıklı olandır.Balıkların uyuyunca renginin açılması ise melatonin hormonunun bir etkisidir.Rengin açılması aynı zamanda melatonin sentezinin üst seviyelere çıktığı işaretini verir.Ayrıca melatonini en çok baskılayan ışık yeşildir.En az etki eden ise kırmızı ve mavinin tonlarıdır.

     

    Melatonin salgılandığı süre boyunca tamir mekanizmaları devreye girer.Gün boyu oluşan stres ve dış etkenlerin vücudu kötü etkilemesi sonucunda vücut hasar görür ama karanlıkta melatoninin devreye girmesiyle birlikte sistemlerin işleyişi düzenlenmeye hasar görmüş bölgeler tamir edilmeye başlar.

     
    Melatonin hormonu aynı zamanda biyolojik saatin düzenlenmesinden sorumlu olan hormondur.Bütün vücut fonksiyonlarını gece düzene sokarak,diğer güne sağlıklı başlamada yardımcı olur.

     

    Melatonin savunma sistemini güçlendirir.Bunu da büyük ölçüde stresin etkilerini azaltarak ve vücuttaki bağışıklıktan 1.derecede sorumlu mineral olan çinkonun seviyesini kanda artırarak yapar..Melatoninin bu iki etkisi aynı zamanda yaşlanmayı geciktirici özelliktedir.Çünkü bünye daha sağlam bir hale gelir.

     

    Hatta balıklarımız rahatsızlandığında onların daha çabuk iyileşmesini sağlamak için ışık miktarını kısmalı ve normalden erken kapamalıyız ki melatonin miktarı daha da artsın.

     

    Melatoninin kanserleşmeyi ve vücutta meydana gelen mutasyonları baskılayıcı nitelikte olduğu saptanmıştır.Hatta bu durum insanlarda körlere ait örneklerle de onaylanmaktadır.Körler gözüyle ışığı göremediği için diğer insanlara göre daha fazla melatonin salgılamaktadır ve araştırmalar göstermiştir ki körlerde kanser olma oranı çok çok düşüktür.

     

    Uzun olarak nitelendirdiğimiz günlerde yani aydınlığın fazla olduğu günlerde melatonin miktarı azalmaktadır.Kısa günler gelmeden önce bir uzun gün periyodunun uygulanması,yani ışığın ona göre ayarlanması ile beraber kısa günlere gelindiğinde üreme içgüdülerinde bir artış olur.Işığın üreme üzerindeki etkisi ise böyle açıklanabilir.Birçok türün sonbahar aylarında yavrulaması da bu nedenledir.


    Aynı zamanda, melatonin büyüme hormonuyla paralel salgılanır. Büyüme hormonu da, melatonin de görece karanlık zamanlarda aktif olan salgılanırlar. İnsülin hormonu ise bunlara ters çalışır. Bu cümle bile başlı başına bir makale konusudur ancak özellikle ne işimize yaradığını kısaca ifade edecek olursak; akşam geç saatlerde balığın midesini doldurmak insülin hormonu miktarını artıracağı için yükselişe geçen büyüme hormonu ve melatoninin pik yapma zamanlarını geciktirecektir. Bu nedenle tok karınla uyumaya alınan balıklarda o gece gerçekleşmesi beklenen ve planlanan tam verimle büyüme sağlanamayacaktır.

     

    Bahsedilenlerden de görüldüğü üzere ışık süresi ve periyodu büyük önem taşımaktadır ve balık sağlığıyla direk olarak ilişkilidir.Balıkların ışık görmesi gerekli olduğu kadar karanlıkta kalması da o derece önemlidir ve hormon seviyelerine direk olarak etki eder.

     

    Onur ŞAHİN
    (Şahsım veya akvaryum.comdan izin alınmaksızın başka bir yerde kullanılamaz.) 

     

     

     

     

    unotim1232012-07-13 16:00:40

    (26) (1511138) (24634)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Trend Akvaryum


    Profil resmi
    -

    Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusu

    Cevapsız Konu
    Akvaryumda Kar Yağışı

    Profil resmi
    TuRKeR - 18:04

    Ölçüler: 30x30x30
    Canlı Türleri: Endler ve karides
    Bitki Türleri: Anubias çalı çırpı
    Tankın Yaşı: 3
    Filtrasyon ve Işıklandırma:
    Tasarım ve Dekorasyon: Makarna kayası

    Akvaryuma kullanmadığım bir avuç kadar beyaz kumu ekledim. Kum batmayıp su yüzeyinde kalınca ilginç bir görüntü ortaya çıktı.

    [VID]https://youtube.com/shorts/d2005JzNq7E?si=iG7P1ZkW4DmQv8IA[/VID]

    Akvaryum


    Profil resmi
    Timurhan Türker -

    Satılan Malzeme(ler): Akvaryum ve Dolap
    Adet Fiyatı: 5.000
    Toplu Alım Fiyatı: 5.000
    Adedi: 1
    İrtibat Bilgileri: 05443447624
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler: Adresten teslim
    Diğer Ek Bilgiler:
    Fotoğraf:

    () - (1)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Elektrik Blue Acara (EBA)


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () () ()
    Kardinal Karides

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/07082018141831850.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular