Akvaryum.Com
  • Ankara Deniz Akvaryum


    Profil resmi
    nniiaa
    17:21
    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Profil resmi
    Taha⚡

    [QUOTE=nniiaa]
    Alsancak petshopta ilgi 0 hayvanlar özellikle kuşlar korkunç durumda ve balıkların olduğu yere girilen kapıda “ölen hayvanlarınız için para iadesi yok dua okunur” gibi bir yazı asılı sanki dalga geçiyorlar. Hoş değil ben hiç önermiyorum[/QUOTE]
    Sincan da ki şube için dedim ben ilgi az ama öyle bir yazı yok kuş zaten yok orada varsa bile çok az ama en azından deniz akvaryum gibi ölü balık satılmıyor ayrıca ilgi istiyorsanız uygun petshop kar aramayın ikisinden biri ya uygun fiyat yada kalite en uygun bildiğim canlı için kaliteli olan Alsancak "Sincan'da ki yer" ama kalite lazımsa ortadogu akvaryum zaten sahibini de tanıyorum gayet kaliteli insanları ve ilgisi

    Deniz akvaryumun ilanlarına bakın en uygun fiyatla diye başlık atılıyor satalım yeter gerisi önemli değil dükkandan çıkana kadar diye bakıyorlar ki istediğiniz balığı secemiyorsunuz bunu da hobiyle içli dişli olan hobicilere sorun eğer bir akvaryumcu balığı sectirmiyorsa bir sıkıntı vardır zaten secsemizde çok farketmez öleceği için [:)]

    (10) (671)

    Ember Tetra


    Profil resmi
    nniiaa

    Merhabalar Ankara içi 6 adet ember tetra arıyorum, tercihim bir hobiciden almak. Yardımcı olursanız sevinirim

    Profil resmi
    nniiaa

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    4 tane sivrisinek rasbora olur mu?[/QUOTE]
    Maalesef 4 az olur

    [QUOTE=joko29]Merhaba nudoya baktınız mı[/QUOTE]
    Henüz hiç bir mağazaya bakmadım

    (3) (168)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170
    18:42
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    m170

    Takibini yapabilirim baş edilmeyecek kadar büyük bir akvaryum değil, maksimum 1 balık mı koyabilirim yani. İş yerimde bundan daha küçük akvaryumda 8-10 adet lepistes besliyor ama sorun oluyorsa canlılara eziyet etmek istemem. Ayrıca demir/nitrit ölçümü yapmamı sağlayacak bir ürün var mı? takibini yapmak adına almak isterim.

    Kararımı verdim betta alacağım 1 tane.

    (13) (793)

    Elyaf


    Profil resmi
    kocoglu

    Merhaba tekstilde kullanılan şerit metrelik elyafı bilirsiniz? Akvaryum için satılan elyaf yerine bu kullanılabilir mi? Aralarında ne gibi fark var?

    Profil resmi
    LeafyAqua

    [QUOTE=kocoglu]Merhaba tekstilde kullanılan şerit metrelik elyafı bilirsiniz? Akvaryum için satılan elyaf yerine bu kullanılabilir mi? Aralarında ne gibi fark var?[/QUOTE]

    Dolgu elyaftan bahsediyorsanız ikisi de aynı malzeme polyester yani sorunsuz kullanabilirsiniz

    (1) (73)

    Orta Amerika'ya Dönüş


    Profil resmi
    Frkn
    15:25
    16 beğeni
    Ölçüler: 100x50x50
    Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
    Bitki Türleri: Anubias
    Tankın Yaşı: 8
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
    Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.

    Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.

    Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Frkn

    Isıtıcı da var yazmayı unutmuşum.[:)]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261321571.jpg[/IMG]

    Uzun süre kullandığım elimdeki son kalan ısıtıcılar. Daha önce büyük akvaryumlarım için 300 watlık olanlar da vardı (genellikle Atman kullandım, eskiden fiyatları çok uygundu). Kimini verdim kimi bozuldu. Ama bunlar çalışıyor. İdare edeceklerdir.

    Filtre olarak, iç filtre kafa motorunu kullanarak haznesini genişlettiğim ve çok güzel verim aldığım filtreyi kullanacağım. Balık sayısı, canlı yükü az olacağından gayet yeterli gelecektir. Konuda fotoğrafı var, ayrıca fotoğraf eklemeye gerek duymadım.

    Büyük akvaryumlarım da floresan kullandığım için, hediye ettiğim akvaryumla birlikte kalanları da elden çıkardım. Şimdilik elimde olan led aydınlatma düzeneği idare edecektir. Yeni akvaryumla birlikte alırmıyım bilmiyorum ama, ileride yeni bir aydınlatma düşünebilirim. Mevcut olan;
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343071.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343301.jpg[/IMG]

    Kum olarak ince beyaz kuvars kum var elimde. Aynısından bulursam bir miktar daha ekleme yapabilirim. Kuvars kum kutunun içindeki poşetin içinde. Poşeti açıp fotoğrafını çekmeye üşendim. [:P]

    Şimdilik bu kadar sağlıklı hobiler.

    (72) (75630)

    Yıllar Sonra Hobiye Dönüş


    Profil resmi
    enginhayta
    22:09
    9 beğeni
    Ölçüler: 90-40-30

    Canlı Türleri:

    [K]cüce vatoz
    Kiraz karides
    Melek karides
    Helena salyangoz
    Cae
    Lepistes
    Kardinal tetra
    Kırmızı burun tetra
    Harlequin rasbora[/K]


    Bitki Türleri:

    [K] Eledoa
    Bacopa Monnieri
    Hygrophilla Ceylon Zeytin
    Hygrophilla difformis
    Lacustris
    Nomaphila Spp
    Althernanthera Sessilis
    Grandulosa
    Rotala Mini Pink
    Ludwigia Repens
    Willow Moss[/K]

    Tankın Yaşı: 20 gün

    Filtrasyon ve Işıklandırma:

    [K]sunsun 603b sharkled full spektrum armatür sitrik asit karbonat Co2 sistemi[/K]

    Tasarım ve Dekorasyon:
    [K]Lav kırığı lav kayası siyah kum yati kökü [/K]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/281120252206121.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/291120250913421.jpg[/IMG]

    Saygıdeğer büyüklerim ve değerli kardeşlerim yıllar önce bıraktığım akvaryum hobisine sayenizde tekrar başlamış bulunuyorum yeni kurulum olduğu için suda biraz bulanma var bi kaç hafta sonra canlıları eklemeyi düşünüyorum yorum ve tavsiyelerinizi beklerim

    [EDIT]enginhayta,2026-01-29 19:36:58[/EDIT]

    Profil resmi
    enginhayta

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700571.jpg[/IMG]

    Tüplü sisteme geçiş yapmış bulunmaktayım genel bakım ve budama sonrası tankın son durumu şimdilik bu şekilde

    (35) (9193)

    Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz


    Profil resmi
    Salihsapkaa

    Merhabalar , bugün astronot balığı aldım 2 adet yaklaşık 9-10 cm , 4 adette pacu . Bu balık hakkında pek bi bilgim yok uzun zamandır gözlemlediğim ve hakkında araştırma yaptım . Eğer aranızda besleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise ne yapmam gerektiği hakkında önerilere açığım

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Salihsapkaa]Merhabalar , bugün astronot balığı aldım 2 adet yaklaşık 9-10 cm , 4 adette pacu . Bu balık hakkında pek bi bilgim yok uzun zamandır gözlemlediğim ve hakkında araştırma yaptım . Eğer aranızda besleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise ne yapmam gerektiği hakkında önerilere açığım [/QUOTE]

    [URL]https://www.akvaryum.com/astronotus_ocellatus_astronot_-_oscar_tatlisur_4_338.asp[/URL]


    [URL]https://www.akvaryum.com/colossoma_macropomum_kirmizi_pacu_tatlisur_10_580.asp[/URL]

    (1) (135)

    Beta Balığı Kuyruk Erimesi


    Profil resmi
    b3yzz44

    Fotoğraf:
    Hastalık Belirtileri: kuyruk erimesi, yemek yememesi, dipte yatma
    Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
    Akvaryumdaki Diğer Canlılar: yok
    Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
    Filitrasyon: pipo
    İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: mycopur, baktopur
    Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): su değişimi hergün %20

    beta balığım uzun suredır hasta önceden farkettim ve sera mycopur, baktopur aldım kuyruğu ilk erimeye başladığında crowntail geni olduğu için değişim gösteriyor sandım çünkü diken gibiydi şekli o şekilde eriyordu daha sonradan üçgen şeklinde bi erime görünce müdahale ettim ama yemesinde içmesinde hiçbir problem yoktu keyfi yerindeydi mycopur baktopur beraber damlattım akvaryum 6l 5 damla şeklınde damlattım ıkısındende kuyruğu erimiyodu ama ilerlemiyoduda sonra baktığımda kuyrugunda bi delik açılmış o delik büyümüyodu oldugu yerde duruyodu ama şuan ilerlemiş durumda ve ilaçlar işe yaramıyor hayvana eziyet etmek istemiyorum ilacı tamamen attım akvaryumdan hergün yuzde yirmi su değişimi yapıyorum çünkü akvaryum kucuk oldugu ıcın dip çekimi yapamıyorum büyük ihtimal amonyaktan dolayı. Cam pipetle elimden geldiğince cektim hep ama yaramıyor bende hergun su değişiyorum amonyak fazla zarar vermesın dıye ama yem yemiyor yemi görüyor tepki veriyor ama sersem gibi yani yiyemiyor ıskalıyor falan bikaç gündür yem vermedim ama ne yapmalıyım ne ilacı almalıyım iyileşmesini bekliyorum yenı akvaryuma geçırcem ama yenı akvaryumun hacmi büyük 130L orası yorar onu diye iyileşmesini bekliyorum ne yapmalıyım.

    Ayrıca biraz bilgisizdim baktopur ve mycopuru ana tanka damlattığım için bakterilerde gitti sanırım bende her su değişimden sonra 1ml falan seachem stability döküyorum[EDIT]b3yzz44,2026-06-27 03:48:32[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Yeni akvaryum 130l dediğiniz çalışan bir akvaryum mu?
    Balığın resmi mümkünse iyi olur.
    2 ilac aynı anda kullanılmamalı . Prospektüstede yazıyor.
    Günlük su değişiminizde doğru bir uygulama değil.
    130lt içerisine 5lt lik pet şişeden 20cm derinlik oluşturacak bir yavruluk benzeri bölüm yapıp betayı bu akvaryumun suyuna alıştırarak pet ayraç içerisine koyabilirseniz çok iyi olur.

    (1) (93)

    50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.


    Profil resmi
    Omer1881
    10:49
    Arkadaşlar yaklaşık 20 yıl aradan sonra bir yakınımdan hediye gelen Beta ile tekrardan akvaryum hobisine başlamaktan kendimi alamadım. Beta' yı fanustan kurtarmak amacı ile 10-12 litrelik 6mm camdan kendim bir akvaryum yaptım sonrasında öyle böyle derken yapığım beta akvaryumuna beta eklemedim. Yerel bir üreticiden 2 adet tül panda çöpçü temin ettim, pet shoptan 3 adet zebra danilo, 7 adette transgenetik tetra alıp koydum Betaya 10LT bir beta kabı temin ettim.

    10 Litrelik akvaryumda (Balıkları eklemeden 10 litre hazır suya7 gün seachem stably ve bakteri feeder kullanıldı)
    2 tül panda
    3 zebra danilo
    7 transgenetic tetra
    4 kök Elodea Species (1 ayda baya bir gelişim gösterdiler 4-5 cm uzadılar şuan 30 CM civarı boyları)
    1 Kök Anubias Barteri Var Nana Dark Moon
    2cm sarı silis kum
    Fluval AC20 şelale filtre (en altta mavi sünger filtre üzerinde lav kırığı ve fluval seramik en üstte sera yeşil elyaf var)
    Küçük Sobo pipo filtre
    Kapakta Beyaz led mevcut

    Balık yükü aşırı yüksek olsada 2 aydır haftada 1-2 kez 3 te 1 su değişimi ile 10 LT akvaryumu stabil tuttum gibi koku ölüm herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. Geçen hafta Ankara' ya yolum düştü bilindik bir imalatçıdan 6mm cam 50x30x30 45 derece birleşimli Ultra Clear bir akvaryum aldım dün deneme amaçlı tuzlu su doldurdum kayıt kuşak yok akvaryumda merkez ön tarafta 1 mm bir esneme meydana geldi gözle görülmesede suyu doldurmadan ön arka cam arasını merkezden ölçtüğüm için farkettim bu durum normalmidir. Bu ölçüde bir akvaryuma kayıt kuşak atmak gereklimidir.
    Yaklaşık 15 gündür ağzı açık beklettiğim 10 adet 5 er litrelik musluk sularına akvaryumu aldığımda aldığım sera aquatan dan 25 er damla damlattım 10 litrelik akvaryumu ve içindeki balıkları bu 45 LT akvaryuma aktarıcam.

    Yeni kurulacak akvaryum için tavsiye ve önerisi olan dönüş yaparsa sevinirim Birde bu ölçüde bir akvaryumda ufak boy 1 çift discus bakılabilirmi. Teşekkürler.
    [EDIT]Omer1881,2026-06-25 10:54:38[/EDIT]

    Profil resmi
    ugurbaran

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Sizin tankı gördüm.
    Tam Diskus için üretilmiş şahane bir boyut.
    Korkunun Ecele Faydası Yok ![:lol:]

    Güzel bir varyeteden 6 genç yakışır o akvaryuma...
    [/QUOTE]

    Bende aynı fikirdeyim ama cesaret edemiyorum [:)))]

    (9) (615)

    60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci


    Profil resmi
    syerli
    12:40
    11 beğeni
    Ölçüler: 60x40x40

    Canlı Türleri: Nerite, Ramshorn ve adi salyangozlar ile su pireleri

    Bitki Türleri: Ludwigia repens ‘Rubin’
    Limnophila sessiliflora
    Hygrophila polysperma ‘Ceylon’
    Rotala rotundifolia ‘Blood Red’
    Rotala ‘Orange Juice’
    Bacopa monnieri
    Hygrophila difformis (Yeşil Çınar)
    Hygrophila difformis ‘Red’ (Bakır)
    Hygrophila corymbosa ‘Limon’
    Elodea densa
    Cryptocoryne wendtii
    Narrow Leaf Java Fern
    Christmas Moss
    Pilo Moss
    Pelia Moss
    Marsilea hirsuta
    Phyllanthus fluitans
    Salvinia natans

    Tankın Yaşı: 3 gün

    Filtrasyon: Yok

    Işıklandırma: Aqualed metaplant

    Tasarım: Walstad

    Isıtıcı: Yok

    Dekorasyon: Yok. Doğal akvaryum

    Yıllardır walstad yöntemi ile kurulum yapmayı istiyordum. Nasip bugüne imiş.

    Çok araştırma yaptım, çok yazı okudum ve video izledim. Özellikle yapılan hataları tespit etmeye çalıştım.

    Kurulum süreci çok uzun sürdü. Bir yıldan uzun bir süre önce planlama yapmaya başladım.

    Önce 30x30x30 ölçülerinde yapmayı düşündüm, küçük olacağını düşünerek bir ay önce 60x40x40 akvaryum aldım. Tabi kurulumdan sonra 80 veya 100cm uzunluğunda mı alsaydım diye düşünmeden edemedim [:)))]

    Kahverengi orman toprağını önce eledim, sonra yaklaşık 48 saat boyunca, aralıklarla suyunu boşaltıp tekrar su koyarak karıştırıp bekledim. Çürüntülerden arındığını düşündüğümde ise, olası zararlılara önlem amacı ile 100℃ sıcaklıkta 15 dakika kadar fırınladım. Zeminin oldukça sağlam olduğunu düşünüyorum, çünkü hem ince elek kullandım hem de hafif, su yüzeyine çıkabilecek maddelerden arındırdım.
    Alt toprak katmanı yaklaşık 3cm kalınlığında.

    Not: Daha walstad ile ilgili hiç bilgim yokken bile, torf kullanan ve tavsiye edenleri gördükçe şaşırıyordum. Sakın böyle bir hata yapmayın [:cik:]

    Üst katman için siyah bazalt kum kullandım. İki farklı boyut gördüm ve toprağın üstüne biraz daha ince yapılı olanı, üste daha iri taneli olanlardan koydum. Tabi kumu aldığım arkadaş, yıkamadan kullanmamam gerektiğini söylese de, bu kadar da toz çıkacağını tahmin etmemiştim. İçime sinmedi, ikinci defa bol su ile yıkadım [:D] Aralarında boyut olarak çok fark yok ama gözle farkedilir boyut farkı var yine de.
    Tabanın üst katmanı da yaklaşık 3cm kalınlığında oldu.

    Zemini hazırladıktan sonra, akvaryumu yarıya kadar doldurup bir süre bekledikten sonra suyu boşaltıp tekrar bir miktar su ile doldurup bitki dikim işine geçtim.

    Su konusunda içim rahat, çünkü evde kullandığım içme suyu filtresine güveniyorum. Buna rağmen suyu bir süre dinlendirmeden ve havalandırmadan akvaryuma koymuyorum.

    Bitki seçimi konusunda da çok zorlandım. Tavsiyeler, yetiştirip başarılı olanların tecrübeleri, videolar derken iyice kafam karıştı. Çünkü sonuç olarak bir orman görüntüsü oluşturmak ancak aynı zamanda renk cümbüşü istiyordum. Bunun için yapay zekadan destek alayım dedim ama onun da kafasını karıştırdım [:D]

    Meşhur 3 yapay zekadan sürekli fikir aldım. Birinin tavsiyesini diğerine yazdım, aralarında çeliştikleri durumlardan kaçınmaya çalıştım. En sonunda hem bitki seçimi hem de dikim planı hususunda, hepsinin de olumlu karşıladığı bir tasarım yapmayı başardık.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/140220261352161.jpg[/IMG]

    Tabi dikim sırasında bu planı tam olarak uygulayamadım sanırım. Özellikle üzerinde durduğum konu, renk geçişleri ve derinlik kazandırmaktı. Başarılı olup olmadığımı artık zaman gösterecek, tabi bitkilerimizi yaşatabilirsek [:O]

    Bugün itibariyle bazı bitkilerin yapraklarında gözle görünür bozulmalar var. Bana verilen tavsiyelerde, yapraklardaki bozulmaların sorun olmayacağı, gövdede bozulma olmadığı sürece müdahale etmem gerektiği söylendi. Umarım doğrudur [:?]

    Filtre, ısıtıcı, dekor, taş, CO₂vb. kullanmadım, kullanmayı da düşünmüyorum. Belki ilerleyen zamanda doğal görünümlü bir kök ve üzerine bitki olabilir. Evim her daim sıcak. Suyun sıcaklığını sürekli takip ediyorum, 24 - 26 ℃ aralığında. Evin sıcaklığı sabit olduğu için su sıcaklığı da değişmez sanırım.

    Akvaryumda doğal olmayan hiçbir şey görmek istemiyorum. Bu nedenle içerisine, kum, bitki ve canlılar haricinde dahil edeceğim bir şey yok. Elimden gelse aydınlatmayı bile askı şeklinde yapardım ama ortam pek uygun değil.

    Akvaryum salonumda bulunuyor. Evim doğrudan güney cepheye baktığı için, pencerelerden ve evdeki çocuklardan [:D] en uzak köşeye konumlandırdım.

    Şimdilik her gün bir kova, yaklaşık 25 litre, bu da akvaryumun alabileceği toplam su miktarını düşünürsek 1/3'ten daha az bir oran yapıyor, su değişimi yapıyorum.

    Yalnızca ilk doldurduğum suda az miktar bulanıklık olmuştu. Ne bitkileri dikerken, ne de sonrasında bulanıklık yaşamadım.

    İkinci gün, su değişiminin ardından nerite salyangozlarını korkarak ekledim. Sabah iki tanesini akvaryum dışında buldum. İki tanesi sürekli camlarda, birisi bitkilerin arasında gezip miskinlik yapıyor. Sonuncusu beni korkutuyor, çok hareket etmiyor, sık sık ters döndüğünü görüyorum. Bir de bunlar kendi başına düz dönmekte sıkıntı yapıyorlarmış, bu nedenle sürekli gözüm üzerlerinde. Acaba diyorum salyangoz eklemek için erken mi davrandım. Sanırım şu birkaç günü sağlam atlatabilirsek rahatlayacağım.

    Her ne kadar çok araştırma yapsam da, tecrübe sahibi olmadığım için her türlü öneri ve tavsiyeye açığım.

    Bu başlık altında, akvaryumun gelişimini paylaşmayı düşünüyorum.

    [VID]null[/VID][VID]https://youtu.be/4KLFid5U-BA?si=_A72Xp4s-4M5OjDy[/VID]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/080620260045181.jpg[/IMG][EDIT]syerli,2026-06-08 00:45:43[/EDIT]

    Profil resmi
    syerli

    1 beğeni
    [QUOTE=harun reşit]Benim Walstad tankımda ember tetralar ve karidesler uyum içinde yaşıyor. Her ne kadar karideslerin birçoğu dişi bettalar tarafından avlansa da kalan karideslerle ember tetraların birbirleriyle etkileşime girdiklerini hiç görmedim. Ayrıca tankta nematod denilen beyaz kurtçuklara da izin vermiyorlar. Ancak karides yavruları konusunda çok emin olamıyorum büyük ihtimalle avlayacaklardır.[/QUOTE]

    Teşekkür ederim. En az iki ay daha balık eklemeyi düşünmüyorum ama şimdilik boyutlarının küçük olması nedeniyle Chili Rasbora düşünüyorum. Bu tanka başlarken Ember Tetra eklerim diyordum ama rasboralar artık daha ağır basıyor bende [:)]

    (55) (19615)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt - 00:00

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355491.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii MiniPogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319371.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG]

    (2) (10) (25)
    Canlı Tanıtımı

    Derin Tanganyika Sakinleri


    Profil resmi
    MertA - 14:03

    Tanganyika derin su canlıları nadiren 50 metreden sığ sulara geldikleri için tam anlamı ile keşfedilememiş ve bir çok sırrını korumaktadır.Genelde balıkçıların ağlarına/oltalarına yanlışlıkla yakalanmış bireyler üzerinde çalışılmıştır. Ancak son zamanlarda ilerleyen teknoloji ve dronelar ile artık bu derinliklere inebilmekteyiz.Bu yazı dizisinde toparlayabildiğim bilgiler ile bu derinlere biraz da olsa ışık tutmaya çalışacağım.
    Bu türlerin çoğu çamursu tabana yakın yaşamaktadırlar.Işık tabana inmediği için yosun yiyen canlılar çok nadir görülmektedir.Kayaların üzeri çamursu bir tabaka ile kaplıdır ve ışığın çok az olması yüzünden burada yaşayan canlılar sonar sistemine güvenmektedir.
    Sonar Sistem ile Beslenen Cichlidler
    Trematocara ve Telotrematocara türleri çok düşük ışık alan bölgelerde yaşamaya evrilmiştir.Güneşin batması ile Trematocara türü sığ sulara beslenmek için gelirler. Ancak gün ortasında 200m derinlerde yaşadığı gözlemlenmiştir.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191138191.jpg[/IMG]

    Diğer bir çok balığın yüzme keselerini patlatmalarına sebep olacak bu yüksek basınç değişimlerine uyum sağlayabilmektedir . Ancak balık bunu kendisi ayarladığından ticari olarak yakalandıklarında yüzeye hemen çıkarırlarsa zaiyat yaşanmaktadır. O yüzden derin su canlıları yakalandığında vurgun yememesi ve yüzme keselerini patlatmamak için yüzeye alıştıra alıştıra alınır. Balık doğasında yüzeye dik bir açı ile asla çıkmaz tabandan belli bir açı ile yavaş yavaş çıkar.
    Balık ışıksız ortamda sonar sistemine güvenerek beslenmektedir.Bu sensor sistemi kulağımız gibi çalışır. Suda hareket diğer canlıların oluşturduğu basınç dalgalarını takip eder. Gün boyu saklanan balık larva ve böceklerin gece saklandıkları kavuklarından ayrılması ile bu canlılar için ziyafet başlar.Trematocara 5 alt türe ayrılmıştır ve bu türler farklı beslenme şekillerine sahiptir. T. Unimaculatum küçük salyangozlarla beslenirken T. Variable böcek larvaları ile beslenmektedir.

    Doğal ortamında üreme anı görüntülenemiştir muhtemelen derinlerde çiftleşmektedir. Ayrıca derinlerde ağzı dolu dişiler ağlara takılmıştır.Büyük gruplar içinde erkekler kendi bölgelerini savunurlar. Grup olarak yaşamanın avantajlarını kullanırlar ve dişiler aynı zamanlarda yavrularlar. Bu şekilde ağzıda salınan yavrular kendi aralarında yavru balık sürüleri oluştururlar ve muhtemelen ömür boyu bu sürü ile kalırlar. Esaret altında gözlemlenen üremelerde yavru sayısının 40 civarı ve kuluçka süresinini 3 hafta olduğu gözlemlenmiş. Yavrular ise 8mm civarında salınmaktadır.
    Erkekler vücuttaki işaretlerden ve renklenmeden kendilerini belli etmektedirler. Dişiler çoğu zaman erkeklerden daha iridirler.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191139161.jpg[/IMG]
    Erkek T. Unimaculatumüst yüzgecindeki benek ile belli olmaktadır. Ortalama erkek boyutu 8.5cm dişiler ise 12cmdir ancak 15cm bireylere rastalnmıştır.İki aktif yumurtalığa sahip olması ve yumurta sayısının fazlalığı , yüksek ihtimal erkeğinde kuluçkaya yardım ettiğini göstermekte.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191139561.jpg[/IMG]
    T.variable maksimum boyutu 8.5 cm olan ufak bir türdür ve gövdedeki paralel parlak çizgi ile ayrılmaktadır.


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191140501.jpg[/IMG]
    Benimde favorim T. Marginatum maksimum boyutu 10cmdir.Erkekler dişilerden yüzgeçlerindeki koyu renkli çizgiler ile ayrılabilmektedir.
    [VID]https://www.youtube.com/watch?v=MO-gqvKGWhc[/VID]

    [B]Derinlerin Pul Yiyenleri[/B]

    Pul yiyenleri derken masum şekilde pul yemden bahsetmiyoruz tabi :) .
    Plecodus multidentatus Trematocara türünün pullarını yiyen bir beslenme tipi geliştirmiştir. Bu tür maksimum 12cm boya ulaşabilir ve çene/diş yapısı diğer pul yiyen türleri gibi kazma şeklindedir.Bulunan bireylerin midesinde parçalanmış pul parçaları bulunmuştur.İncelenen dişi bir bireyin yumurtalıklarında 44 tam oluşmuş yapıda yumurta bulunmuştur.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191142501.jpg[/IMG]
    Plecodus elaviae 50 – 100 m derinlerde yakalandığı olmuştur. Maksimum 32cm’e ulaşabildiği ve ana öğününü bathbates türünün pulları olduğu görülmüştür.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191143271.jpg[/IMG]
    Xenochromis , 29cm boya ulaşabilir ve yetişkin bir dişinin yumurtalığından 600 yumurta çıkmıştır.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191144131.jpg[/IMG]

    [B]Limnochromis ;[/B]
    Limnochromis abeelei ve L. Staneri gölde çok farklı bölgelerde yakalanabilmiş olmasına rağmen tanganyikanın nadir cichlidlerdendirler.Staneri çoğunlukla kabuklu canlılar salyangoz karides ve balık ile beslenirken, abeleei daha yumuşak avlar ile beslenir.Bireylerin beraber ağızda kuluçkaya yattıkları görülmüştür.Erkekler dişilerden bir tık daha büyüktür ve daha renklidir.200 kadar yumurtlayabilmektedir.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191145281.jpg[/IMG]
    [VID]https://www.youtube.com/watch?v=7DxgpTvFlJo[/VID]

    [B]Tanganyikanın En Nadir Cichlidi[/B]

    Baileychromisler , Tanganyika gölünde en az gözlemlenebilmiş ve en az bilgiye sahip olduğumuz tanganyika cichlidleridir.
    Balığın üst yüzgecinde 5 ışın Apistogramma türlerine benzer şekilde diğerlerinden daha uzundur.40-100m arasında yaşadığı tahmin edilmektedir.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191146371.jpg[/IMG]

    [B]Derinlerin Etçilleri[/B]
    Aslında etçilleri derken diğer balıklar ile beslenenler demek daha doğru olabilir. Bu derinlikte bitkisel bir gelişim olmadığı için yaşayan balıklar ya diğer canlılar üzerinden yada sığlara giderek beslenme üzerine gelişmişlerdir.
    Bu grubun büyük çoğunluğunu bathybates türü oluşturur. Bathbatesler göz alıcı renklere sahip olsalar ve arada sırada ticari nedenlerle toplansalarda , göl halkı lezzetli eti için bu balıkları çoğunlukla avlarlar.Sardalya sürülerinin peşinden yüzeye gelen bireyler ağlar ve oltalar ile yakalanabilmektedirler. Bunun dışında B. Minor ve B fasciatus türleri 120-200m derinlerde yaşamaktadır.
    B.minor adından da anlaşılabileceği üzere en ufaklarıdır.Büyük sardalya sürülerine yakın (Stoltothrissa tanganicae ve Limnothrissa miodon) dolaşırlar. Avlarına ani ataklarlar ile saldırırlar. Renkelri avladıkları sardalyalara çok benzerdir ve çoğu zaman sardalyalar kendilerinden bir birey gibi davranırlar.Aniden avına saldıran balıklar avlarını tek lokmada yutarlar. B.minor en fazla 20cm boya ulaşır.
    Bütün bathbates türleri ağızda kuluçka yaparlar ve 60 civarı yumurta yaparlar. Dişilerin erkeklerden biraz daha büyük olduğu görülmüştür ve açık suda çiftleşmektedirler.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191147191.jpg[/IMG]
    [VID]https://www.youtube.com/watch?v=t8IAFSPEvcw[/VID]
    B.fasciatus 41 cm B. Leo 35.5cm boya ulaşmaktadır.Avcı olmaları ve büyük olmaları nedeni ile akvaryum hobisinde çok görülmemektedir. Erkekler dişilerden daha renklidir.
    B.ferox türünün diğerlerine göre daha çok xenotilapia , enantiopus gibi kumluk alanda yaşayan cichlidler ile beslendiği midesi incelendiğinde görülmüştür.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/261120191148341.jpg[/IMG]

    Bu balıkların dışında en bilinen derin su sakinleri frontosa/giberossa ve tricoti/horii var ama bu balıklara daha aşina olduğumuz için çok fazla değinmek istemiyorum.

    (2) (5694431) (5175)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Ekstrem Akvaryum


    Profil resmi
    -

    Ekstrem Akvaryum mağzaları 2009 yılında ilk olarak Ankara’da kurulmuştur. Bu sektörde hizmet vermeye başladığından itibaren kaliteli ürün satışını hedeflemiştir. Ülkemizi dünyanın önde gelen markaları ile tanıştırmıştır ve tanıtmaya devam eden bir kuruluştur. Ekstrem Akvaryum mağazaları Ankara ve İstanbul olmak üzere modern ve en sağlıklı canlı ithalatlarını gerçekleştirmeyi hedefleyerek akvaryum sektöründe haklı yer edinmiştir. Ürün fiyatlarımız Avrupa ile aynı rakamlara sahiptir ve her yeni piyasaya çıkan ürün yakından takip edilerek sizlere sunulmaya devam etmektedir. Ekstrem akvaryum gerek fiyat polikası ve gerekse canlıların sergilendiği akvaryumların çağın standartlarına uygun olmasıyla deniz akvaryumu üzerine söz sahibi bir firmadır. Dünyanın önde gelen markaları ile yapılan distribütörlük anlaşmaları ile en kaliteli ekipmanları en uygun koşullar altında müşterilerine sunar. Yapılan canlı ithalatları gerekli prosüdürlere tam uyumluluk ile gerçekleştirilir.

    Cevapsız Konu
    4 Adet Tül Kuyruk L144

    Profil resmi
    tarikyksl -

    İrtibat Bilgileri: 05393089676
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler:

    Satılan Canlı: L144 (Ancistrus sp. 4)
    Adet Fiyatı: 250
    Toplu Alım Fiyatı: 900
    Adedi: 4
    Boyu: 4-6cm
    Diğer Ek Bilgiler: kendim büyüttüğüm 4 adet L144 tül kuyruk vatoz
    Fotoğraf: [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261709561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710051.jpg[/IMG]

    Ana Tankta Baktopur?


    Profil resmi
    Leo -

    Bir süredir il dışındaydım ve benim yerime balıklara babam bakıyordu. Geldim bakıma döndüm tekrar . Babam ben yokken iyi bakmış ama bakteriyel oldugunu dusundugum bir durum gözledim baliklarimdan birinin gözlerinin çevresinde kirmizi bir şerit belirmeye ve sürekli titremeye başladı internete yazdım bakteriyel dedi serabaktopur kullan dedi onu ayrı yere aldım ilaci uyguluyorum 2.gundeyiz o iyilesiyor gibi gorunuyor ama simdi baska tür bir baligimda da ayni durumlari gozlemledim. Akvaryumdaki başka baliklarda olmasi da olası biliyorum normalde tüm tanka baktopur konmaz ama hepsini alabilecegim ayri bir tank da şu anda elimde yok ne yapabilirim

    (0) - (6135853)

    400 Litre Havuz


    Merhaba,

    Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.

    M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    PROTOMELAS FENESTRATUS STEVENİ "TAIWAN REEF"


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019003651319.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    () () ()
    Elektrik Blue Acara (EBA)

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular