ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
golebatmaz
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
65
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2007 23:28
Son Ziyaret:
04 Mayıs 2019 23:28
Toplam Mesaj:
62 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Gölebatmaz
Doğum Tarihi:
04 Temmuz 1962
Yaş:
63
İl:
Aydin
Meslek:
Avukat
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Gölebatmaz
DiDİM / AYDIN
DiDİM / AYDIN
SON 10 MESAJI
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=Magma]Cok güzel ortam.
Zemin ve yanlar beton mu baska bir malzeme mi?
Yazlari Didim su sicakligini 30°c uzerine cikariyor mu?
Motorda filtrasyon malzemesi kullaniyor musunuz?
Ondeki kayalarin solundaki bitki japon semsiyesi midir?
Selamlar...[/QUOTE]
Mehmet Bey merhaba,
Zemin beton. Demir takviyeli ve su yalıtım malzemesi ile betonu karıştırdım. Hakikaten su yalıtımını oldukça iyi yapıyor, su kaybı çok az. Ancak sonradan bunu yaptığıma pişman oldum. Beton dökmeden önce kalın membran, plastik vb. malzeme kullanıp üzerine çakıllı kaba beton döksem daha iyi olabilirdi. Bakteriler için oldukça geniş alan elde etmiş olacaktım.
Didimde su sıcaklığı mutlaka 30°C üzerine çıkıyordur fakat havuzumda çıkmıyor. Dikkat ederseniz havuzun yanlarına muz diktim. Yaz aylarında iyi gölge yapıyor. Kış aylarında ise buduyorum, havuz bol bol güneş alıyor.
Su havuzun tabanından kafa motoru ile çekilip, kendi yaptığım içinde bakteri yatağı işini görecek bioballar bulunan 100 LT.lik plastik kovadan geçiyor ve şelale şeklinde kademeli havuzlardan aşağı dökülüyor. Böylece filtrasyon ve havalandırma yapıyorum. Eksilen su şamandıralı sistem ile otomatik olarak tamamlanıyor.
Zaman bulursam havuzun yapım aşamalarının fotoğraflarını almıştım, ayrıca başlık açar paylaşırım.
Havuzun yanındaki bahsettiğiniz bitkiler tahmin ettiğiniz gibi japon şemsiyesidir. Yaz ve kış sürekli sığ su bölümünde suyun içinde oldukça iyi gelişiyorlar. Nitrat tüketimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Gördükleriniz bodur japon şemsiyesidir, diğerleri anormal uzayıp havuzun görüntüsünü kapatıyor. Bu nedenle bodur olmayan japon şemsiyelerini havuzdan çıkardım.
Ayrıca önceki yıl havuzumda nilüfer ve lotoslar vardı, harika çiçekler açtılar. Bu sene koiler filizlerini yediği için gelişemediler.
Sevgiler.
[QUOTE=Magma]Cok güzel ortam.
Zemin ve yanlar beton mu baska bir malzeme mi?
Yazlari Didim su sicakligini 30°c uzerine cikariyor mu?
Motorda filtrasyon malzemesi kullaniyor musunuz?
Ondeki kayalarin solundaki bitki japon semsiyesi midir?
Selamlar...[/QUOTE]
Mehmet Bey merhaba,
Zemin beton. Demir takviyeli ve su yalıtım malzemesi ile betonu karıştırdım. Hakikaten su yalıtımını oldukça iyi yapıyor, su kaybı çok az. Ancak sonradan bunu yaptığıma pişman oldum. Beton dökmeden önce kalın membran, plastik vb. malzeme kullanıp üzerine çakıllı kaba beton döksem daha iyi olabilirdi. Bakteriler için oldukça geniş alan elde etmiş olacaktım.
Didimde su sıcaklığı mutlaka 30°C üzerine çıkıyordur fakat havuzumda çıkmıyor. Dikkat ederseniz havuzun yanlarına muz diktim. Yaz aylarında iyi gölge yapıyor. Kış aylarında ise buduyorum, havuz bol bol güneş alıyor.
Su havuzun tabanından kafa motoru ile çekilip, kendi yaptığım içinde bakteri yatağı işini görecek bioballar bulunan 100 LT.lik plastik kovadan geçiyor ve şelale şeklinde kademeli havuzlardan aşağı dökülüyor. Böylece filtrasyon ve havalandırma yapıyorum. Eksilen su şamandıralı sistem ile otomatik olarak tamamlanıyor.
Zaman bulursam havuzun yapım aşamalarının fotoğraflarını almıştım, ayrıca başlık açar paylaşırım.
Havuzun yanındaki bahsettiğiniz bitkiler tahmin ettiğiniz gibi japon şemsiyesidir. Yaz ve kış sürekli sığ su bölümünde suyun içinde oldukça iyi gelişiyorlar. Nitrat tüketimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Gördükleriniz bodur japon şemsiyesidir, diğerleri anormal uzayıp havuzun görüntüsünü kapatıyor. Bu nedenle bodur olmayan japon şemsiyelerini havuzdan çıkardım.
Ayrıca önceki yıl havuzumda nilüfer ve lotoslar vardı, harika çiçekler açtılar. Bu sene koiler filizlerini yediği için gelişemediler.
Sevgiler.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=gkhnyds]
Ancak bizim sitedeki bazı hobiciler göletimize melek balığı ve türünü bilmediğim bir kaç minik balık salmışlar.
Bayadır dikkat ediyorum çoğalmaya başladılar.
Bakalım bu kışı nasıl atlacaklar.
:) [/QUOTE]
Gökhan kardeşim merhaba,
Umuyorum Melek balıkları kışı atlatır fakat tropikal balık olduğu için sizin de tahmin ettiğiniz gibi zor görünüyor.
Milas yakınlarında Geyikli Barajında istilacı bir tür olan Güneş Balıklarının binlercesini kıyıda cikletler gibi yuva yaparken görmüştüm. . Ülkemizde boyları 5-6 cm den fazla olmadığı için ekonomik değeri olmuyor.
Ancak 2 yıl sonra aynı baraja bu bayram tatilinde gittiğimde bir tane göremedim. Derine çekildiler (sanmıyorum) ya da toplu halde öldüler diye düşünüyorum. Çünkü bölgemizde son iki yıl kış aylarında mevsim normallerinin altında soğuklar yaşadık.
Bu nedenle bekleyip görmek lazım, sonucu ben de merak ediyorum...
Teşekkürler.
[QUOTE=gkhnyds]
Ancak bizim sitedeki bazı hobiciler göletimize melek balığı ve türünü bilmediğim bir kaç minik balık salmışlar.
Bayadır dikkat ediyorum çoğalmaya başladılar.
Bakalım bu kışı nasıl atlacaklar.
:) [/QUOTE]
Gökhan kardeşim merhaba,
Umuyorum Melek balıkları kışı atlatır fakat tropikal balık olduğu için sizin de tahmin ettiğiniz gibi zor görünüyor.
Milas yakınlarında Geyikli Barajında istilacı bir tür olan Güneş Balıklarının binlercesini kıyıda cikletler gibi yuva yaparken görmüştüm. . Ülkemizde boyları 5-6 cm den fazla olmadığı için ekonomik değeri olmuyor.
Ancak 2 yıl sonra aynı baraja bu bayram tatilinde gittiğimde bir tane göremedim. Derine çekildiler (sanmıyorum) ya da toplu halde öldüler diye düşünüyorum. Çünkü bölgemizde son iki yıl kış aylarında mevsim normallerinin altında soğuklar yaşadık.
Bu nedenle bekleyip görmek lazım, sonucu ben de merak ediyorum...
Teşekkürler.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=darkaura]Çok güzel insanın içini açan bir kurulum olmuş, elinize sağlık. Hele videoyu görünce her yerimi bir kaşıntı sardı :) Didimdeki yazlığın bahçesine bir tanede ben yapsam diyorum ama yazlıkda sürekli durmuyorum, ben gidince bakmazlar ilgilenmezler, hayvanlara yazık olur.
Birde aklıma takıldı, oraların suyu çok kireçli sert. Balıklarda bir sorun yaratmıyor sanırsam.
Şu güzelliğe tek tavsiyem white cloud mountain minnow olur. Akvaryumcular kardinal balığı olarak satar. Kardinal tetra ile karışmasın, tetra türü değildir. Ufak boylarından ötürü yenmezlerse canlı doğuranlardan farklı olarak soğuk suya dayanıklılardır. Soğuk su balığı olarak 4 dereceye kadar dayanabiliyorlar. Didim kışlarında hiç sorun çıkacağını sanmam. Yumurtayla çoğalsalar bile akvaryum ortamında bitkilerin arasında yavruları çıkıp büyüyebiliyor, havuzda daha rahat üreyeceklerdir. Yenmezlerse bu canlılık, hareketlilik sonbahar ve kış aylarındada devam edebilir. Yenmezlerse diyorum, çünkü canlı doğuranlardanda daha ufak bir tür.
[/QUOTE]
Merhaba,
Bende Didim'de yaşıyorum. Geldiğinizde görüşebiliriz. Havuz, haklısınız yaz ve kış zaman zaman akvaryum kadar olmasa da bakım istiyor. Yemlemenin de zaten düzenli olması gerekir.
Ben şebeke suyu değil, kuyu suyu kullanıyorum. Deniz tankım olduğu için zorunlu olarak testler kullansam da, koilerin dayanıklılığını bildiğim için olsa gerek; havuz da kullandığım suyu test etmek hiç aklıma gelmedi. Ancak havuz 2 yılı geçirdi, koiler ve canlı doğuranlarda sorun tespit etmedim. Zaten canlı doğuranlara benim mini havuz derya gibi geliyordur. Oldukça hızlı gelişiyorlar ve tankta ulaşamayacakları boylara üstelik kısa zamanda geliyorlar.
"white cloud mountain minnow " öneriniz için de teşekkür ederim. Bu balığı daha önce bilmiyordum, fikrim yoktu. Araştıracağım bulabilirsem harika olabilir.
Teşekkürler
[QUOTE=darkaura]Çok güzel insanın içini açan bir kurulum olmuş, elinize sağlık. Hele videoyu görünce her yerimi bir kaşıntı sardı :) Didimdeki yazlığın bahçesine bir tanede ben yapsam diyorum ama yazlıkda sürekli durmuyorum, ben gidince bakmazlar ilgilenmezler, hayvanlara yazık olur.
Birde aklıma takıldı, oraların suyu çok kireçli sert. Balıklarda bir sorun yaratmıyor sanırsam.
Şu güzelliğe tek tavsiyem white cloud mountain minnow olur. Akvaryumcular kardinal balığı olarak satar. Kardinal tetra ile karışmasın, tetra türü değildir. Ufak boylarından ötürü yenmezlerse canlı doğuranlardan farklı olarak soğuk suya dayanıklılardır. Soğuk su balığı olarak 4 dereceye kadar dayanabiliyorlar. Didim kışlarında hiç sorun çıkacağını sanmam. Yumurtayla çoğalsalar bile akvaryum ortamında bitkilerin arasında yavruları çıkıp büyüyebiliyor, havuzda daha rahat üreyeceklerdir. Yenmezlerse bu canlılık, hareketlilik sonbahar ve kış aylarındada devam edebilir. Yenmezlerse diyorum, çünkü canlı doğuranlardanda daha ufak bir tür.
[/QUOTE]
Merhaba,
Bende Didim'de yaşıyorum. Geldiğinizde görüşebiliriz. Havuz, haklısınız yaz ve kış zaman zaman akvaryum kadar olmasa da bakım istiyor. Yemlemenin de zaten düzenli olması gerekir.
Ben şebeke suyu değil, kuyu suyu kullanıyorum. Deniz tankım olduğu için zorunlu olarak testler kullansam da, koilerin dayanıklılığını bildiğim için olsa gerek; havuz da kullandığım suyu test etmek hiç aklıma gelmedi. Ancak havuz 2 yılı geçirdi, koiler ve canlı doğuranlarda sorun tespit etmedim. Zaten canlı doğuranlara benim mini havuz derya gibi geliyordur. Oldukça hızlı gelişiyorlar ve tankta ulaşamayacakları boylara üstelik kısa zamanda geliyorlar.
"white cloud mountain minnow " öneriniz için de teşekkür ederim. Bu balığı daha önce bilmiyordum, fikrim yoktu. Araştıracağım bulabilirsem harika olabilir.
Teşekkürler
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Cengiz kardeşim haklısın moli de var ve ortamı çok seviyorlar. Bol yeşillik var ve bölgem çok sıcak (Didim)
Yemleme saatlerim dışında inek gibi yeşilliklerde toplu halde yayılıyorlar.
Cengiz kardeşim haklısın moli de var ve ortamı çok seviyorlar. Bol yeşillik var ve bölgem çok sıcak (Didim)
Yemleme saatlerim dışında inek gibi yeşilliklerde toplu halde yayılıyorlar.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Uğur kardeşim havuzda 3500 Lt/saat çalışan kafa motoru var. Suyu havuzun tabanına yakın bir yerlerden alıp, DIY filtreye basıyor. Su kamufle edilmiş filtreden şelale şeklinde dışarı dökülüyor. Zaten suya hava vermenin bence en iyi yöntemi suya hareket vermek, hava ile irtibatını artırmaktan geçiyor.
Ben yıllardır tanklarım da hava pompası kullanmam.
Sadece tuzlu su tankında zorunlu olarak PS kullanıyorum. Sudaki proteinleri toplarken aynı zamanda havalandırma yapıyor.
Buğra kardeşim gözlemin geneli yansıtıyor ve doğrudur.
Bende kimseye önermem zaten büyük balıkların yanına küçük balıklar konmasını veya farklı su şartları isteyenleri.
Vermiş olduğum video kayıtlarını incelerseniz balıkların (koi) aylak ve uyuşuk olmadığını görürsünüz.
Koiler bana 2 veya 3 cm olarak geldiler. Bu boylarda, yanlarına aynı boyda canlı doğuranları bıraktım. Kış ayları hariç birlikteler. Yem sıkıntısı yok. Koileri ve canlı doğuranları farklı yemlerle besliyorum. Fakat bazen yemler her iki gruba da hitap ediyor birlikte yeme çıkıyorlar.
İşlerim nedeni ile zaman zaman dışarı gidiyorum. Koilerim iyi bakılmadı ise geldiğimde toplu halde benden yemek istiyorlar. (balık hafızası hikaye, sahibini tanıyorlar) Havuzun benden tarafına gelip ağızlarını açıp kapatıp ses çıkartıyorlar. Bu dönemde yem attığımda dahi diğer türlere saldırmıyorlar.
Tekrar altını çiziyorum, sizinde tahmin ettiğiniz gibi ALIŞKANLIK söz konusu, kimseye LÖNK diye aynı türleri yan yana atın diye bir önerim yok.
Herkesin gittiği yoldan giderseniz, herkesin gittiği yola gidersiniz. Benim havuz biraz ezber bozuyor.
Sevgiler...
[EDIT]golebatmaz,2016-09-17 21:57:33[/EDIT]
Uğur kardeşim havuzda 3500 Lt/saat çalışan kafa motoru var. Suyu havuzun tabanına yakın bir yerlerden alıp, DIY filtreye basıyor. Su kamufle edilmiş filtreden şelale şeklinde dışarı dökülüyor. Zaten suya hava vermenin bence en iyi yöntemi suya hareket vermek, hava ile irtibatını artırmaktan geçiyor.
Ben yıllardır tanklarım da hava pompası kullanmam.
Sadece tuzlu su tankında zorunlu olarak PS kullanıyorum. Sudaki proteinleri toplarken aynı zamanda havalandırma yapıyor.
Buğra kardeşim gözlemin geneli yansıtıyor ve doğrudur.
Bende kimseye önermem zaten büyük balıkların yanına küçük balıklar konmasını veya farklı su şartları isteyenleri.
Vermiş olduğum video kayıtlarını incelerseniz balıkların (koi) aylak ve uyuşuk olmadığını görürsünüz.
Koiler bana 2 veya 3 cm olarak geldiler. Bu boylarda, yanlarına aynı boyda canlı doğuranları bıraktım. Kış ayları hariç birlikteler. Yem sıkıntısı yok. Koileri ve canlı doğuranları farklı yemlerle besliyorum. Fakat bazen yemler her iki gruba da hitap ediyor birlikte yeme çıkıyorlar.
İşlerim nedeni ile zaman zaman dışarı gidiyorum. Koilerim iyi bakılmadı ise geldiğimde toplu halde benden yemek istiyorlar. (balık hafızası hikaye, sahibini tanıyorlar) Havuzun benden tarafına gelip ağızlarını açıp kapatıp ses çıkartıyorlar. Bu dönemde yem attığımda dahi diğer türlere saldırmıyorlar.
Tekrar altını çiziyorum, sizinde tahmin ettiğiniz gibi ALIŞKANLIK söz konusu, kimseye LÖNK diye aynı türleri yan yana atın diye bir önerim yok.
Herkesin gittiği yoldan giderseniz, herkesin gittiği yola gidersiniz. Benim havuz biraz ezber bozuyor.
Sevgiler...
[EDIT]golebatmaz,2016-09-17 21:57:33[/EDIT]
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Arkadaşlar aşağıdaki linkte havuzun daha detaylı videosu var.
https://youtu.be/eQpGJiTVscI [EDIT]golebatmaz,2016-09-17 20:31:37[/EDIT]
Arkadaşlar aşağıdaki linkte havuzun daha detaylı videosu var.
https://youtu.be/eQpGJiTVscI [EDIT]golebatmaz,2016-09-17 20:31:37[/EDIT]
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Hüseyin kardeşim mutlaka yeniyordur tabi. Fakat her yıl bahar aylarında elimde bulunan balıkların bir kısmını bırakıyor yaz sonunda ise en az 20 katını geri alıyorum.
Isı konusunda haklısın ama mesajıma dikkat edersen sıcaklıkların düşmesi ile birlikte bundan etkilenecek canlıları tanka alıyorum (eve)
Sevgiler...
Hüseyin kardeşim mutlaka yeniyordur tabi. Fakat her yıl bahar aylarında elimde bulunan balıkların bir kısmını bırakıyor yaz sonunda ise en az 20 katını geri alıyorum.
Isı konusunda haklısın ama mesajıma dikkat edersen sıcaklıkların düşmesi ile birlikte bundan etkilenecek canlıları tanka alıyorum (eve)
Sevgiler...
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Benimde hayalimdi. İstanbul'dan ayrıldıktan sonra küçük bahçesi olan bir ev aldım. Evin bahçeye anında havuz tabi :-))
İlginç olan bakımı akvaryumdan daha kolaymış.
Benimde hayalimdi. İstanbul'dan ayrıldıktan sonra küçük bahçesi olan bir ev aldım. Evin bahçeye anında havuz tabi :-))
İlginç olan bakımı akvaryumdan daha kolaymış.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848553.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848552.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848551.jpg[/IMG]
Bahçemde bulunan kendi yaptığım yaklaşık 3 tonluk mini havuzumda; yaz aylarında canlı doğuranlar ile koiler uyum içinde birlikte yaşıyorlar. Havaların soğumaya başlaması ile birlikte canlı doğuranları tankıma alıyor, eşe dosta hediye ediyorum. Koiler ise kışı havuzda geçiriyorlar.
Ertesi yıl elimde kalan canlı doğuranları tekrar havuza bırakıyorum, orada yeniden çoğalıyorlar. Döngü şimdilik problemsiz devam ediyor.
https://youtu.be/G95pZ7ZIKGg
konu ile ilgili video görüntüsüdür
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848553.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848552.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848551.jpg[/IMG]
Bahçemde bulunan kendi yaptığım yaklaşık 3 tonluk mini havuzumda; yaz aylarında canlı doğuranlar ile koiler uyum içinde birlikte yaşıyorlar. Havaların soğumaya başlaması ile birlikte canlı doğuranları tankıma alıyor, eşe dosta hediye ediyorum. Koiler ise kışı havuzda geçiriyorlar.
Ertesi yıl elimde kalan canlı doğuranları tekrar havuza bırakıyorum, orada yeniden çoğalıyorlar. Döngü şimdilik problemsiz devam ediyor.
https://youtu.be/G95pZ7ZIKGg
konu ile ilgili video görüntüsüdür
Yapaydoğada Paludaryumda Balıklar, Kuşlar
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır işlerimin yoğunluğu ve çeşitli nedenler yüzünden foruma giremedim. Bu nedenle merak eden, son durumu soran arkadaşlara yanıt yazamadım.
Son durum;
* Kuşlar yumurta yapıyorlar fakat yumurtadan yavrular çıkmıyor.
* Sanıyorum nem kontrolünü istediğim değerlerde tutamadım. Yuvalar dışarıda olduğu halde etkilendiler diye düşünüyorum.
* Bu nedenle; "canlıların çoğalamayacakları ortam, onlar için uygun ortam da değildir" diye düşündüm ve kuşları dışarı çıkardım.
* Suyun yaklaşık 4 cm. üstünden akrilik malzemeyi ön ve sağ yandan tamamen kestim.
* Çalışma masamın önünde yapaydoğa yapıldığı ilk günden itibaren problemsiz çalışıyor.
* Zaman bulursam akrilik malzemeye artık gereksinim kalmadığı için CAM ile değiştireceğim. Çünkü artık sistem oturdu ve üzerinde değişiklik yapmayacağım. Bu nedenle çizik sorunlarından kurtulmak için cama geçmek istiyorum.
Evimin bahçesinde içinde balık olan küçük bir havuzum, ofisimde ise tuzlusu ve yapaydoğam var. Daha önce de zaman zaman tatlısu akvaryumlarım oldu. Sanıyorum yapaydoğa, akvaryum ile kıyaslanmayacak kadar etkili ve huzur verici. Ortamı ve zamanı olan arkadaşların denemesini öneririm.
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Saygılar.
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır işlerimin yoğunluğu ve çeşitli nedenler yüzünden foruma giremedim. Bu nedenle merak eden, son durumu soran arkadaşlara yanıt yazamadım.
Son durum;
* Kuşlar yumurta yapıyorlar fakat yumurtadan yavrular çıkmıyor.
* Sanıyorum nem kontrolünü istediğim değerlerde tutamadım. Yuvalar dışarıda olduğu halde etkilendiler diye düşünüyorum.
* Bu nedenle; "canlıların çoğalamayacakları ortam, onlar için uygun ortam da değildir" diye düşündüm ve kuşları dışarı çıkardım.
* Suyun yaklaşık 4 cm. üstünden akrilik malzemeyi ön ve sağ yandan tamamen kestim.
* Çalışma masamın önünde yapaydoğa yapıldığı ilk günden itibaren problemsiz çalışıyor.
* Zaman bulursam akrilik malzemeye artık gereksinim kalmadığı için CAM ile değiştireceğim. Çünkü artık sistem oturdu ve üzerinde değişiklik yapmayacağım. Bu nedenle çizik sorunlarından kurtulmak için cama geçmek istiyorum.
Evimin bahçesinde içinde balık olan küçük bir havuzum, ofisimde ise tuzlusu ve yapaydoğam var. Daha önce de zaman zaman tatlısu akvaryumlarım oldu. Sanıyorum yapaydoğa, akvaryum ile kıyaslanmayacak kadar etkili ve huzur verici. Ortamı ve zamanı olan arkadaşların denemesini öneririm.
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Saygılar.
SON MESAJLAR
- 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? L3viathan, 23:05
Bitki Akvaryumları Genel - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
KULLANICILAR
- 105 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Rafayel,
ternapi,
Ehtiyar,
Austine,
altanilker,
exCaLiSTa,
07ahmet,
Zaid,
Hsrt,
Tortuga7,
TheDS,
darkaura,
yeekim,
portre,
Sfenks111,
L3viathan,
EKAR,
berkant68,
ErayDemirel,
Balikcidede,
LEGEND59,
syerli,
bysmokin,
hasancn,
Riblja Corba,
Kınayu,
ahmetpl20,
miracemir,
ozherele_aoPa,
ozherele_fgoi,
Erenneok,
semih058,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
Sufisu,
Fatihsm,
Mustafasesen,
KADİR2024,
Oğul Hüseyin,
BalikAdam3099,
AquaVita,
Legionsgamer,
Meryemmm,
MK_71,
ali özer,
eackgzz,
Phos,
Gökdeniz Kale,
oguzozt,
Akvarist Hoca,
Alpbaba,
Kemalk41,
oguzsel,
IgorVladimir,
mcakir17,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
