ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
***MT***
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
5
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Haziran 2022 12:23
Son Ziyaret:
24 Eylül 2022 16:39
Toplam Mesaj:
34 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mücahit Turhan
Doğum Tarihi:
08 Temmuz 1988
Yaş:
37
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bir kaç balığı yaşatmak için kırk takla atıyoruz da bazen beceremiyoruz, Rabbimiz doğada milyarlarcasını yaratıyor, yaşatıyor. Sübhanallah!
Öğrenme çabasında...
SON 10 MESAJI
Taş Türü Nedir? Malavi Akvaryumuna Girer Mi?
Falez kaya mıdır? Malavi tankına girmesinde bir mahsur var mı? Ona göre ne gibi işlemlerden geçmesi gerektiğini araştıracağım. Beyşehirde köyümüzde bolca mevcut.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/050720221247191.jpg[/IMG]
[QUOTE=***MT***]Falez kaya mıdır? Malavi tankına girmesinde bir mahsur var mı? Ona göre ne gibi işlemlerden geçmesi gerektiğini araştıracağım. Beyşehirde köyümüzde bolca mevcut.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/050720221247191.jpg[/IMG][/QUOTE]
[B]Taştan anlayan yok mu?[/B]
Falez kaya mıdır? Malavi tankına girmesinde bir mahsur var mı? Ona göre ne gibi işlemlerden geçmesi gerektiğini araştıracağım. Beyşehirde köyümüzde bolca mevcut.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/050720221247191.jpg[/IMG]
[QUOTE=***MT***]Falez kaya mıdır? Malavi tankına girmesinde bir mahsur var mı? Ona göre ne gibi işlemlerden geçmesi gerektiğini araştıracağım. Beyşehirde köyümüzde bolca mevcut.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/050720221247191.jpg[/IMG][/QUOTE]
[B]Taştan anlayan yok mu?[/B]
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=Aquapir]Suyu bidonda 1 hafta dinlendirdiyseniz(bidonun kapağı açık olmalı, hava almalı) su düzenleyici kullanmanıza gerek yok, ama kullanmak isterseniz, su düzenleyiciyi dinlendirme bidonuna dökmeniz ve 30 dakika kadar etki etmesini beklemeniz gerekiyor, sonra dinlenmiş suyu akvaryuma ekleyebilirsiniz. Su düzenleyiciyi kullanmaya mecbur olduğunuz durum, suyu dinlendirmeye vaktiniz olmadığı durumdur.[/QUOTE]
[B]
Bu bilgiyi öğrenmek çok iyi oldu. 450 litre için su dinlendirmek çok zor. 5 damacana var o bile bir çok yer alıyor. Bu bilgi ile o zaman yüzde 30-40 kadar değişim yapabilirim.
Şu kartuş filirteyi araştırmaya başladım formda bir konu altinda kartuşları tek tek anlatan birisi vardı bir daha okumam lazım ve sonra yaptiracak birisi. Özellikle klordan arındırmak ve su değerlerini zenginleştirmek için bir de ph yüksek tutmak için bir filirte yaptırabilirsem çok iyi olacak. [/B][EDIT]***MT***,2022-07-01 01:46:05[/EDIT]
[QUOTE=Aquapir]Suyu bidonda 1 hafta dinlendirdiyseniz(bidonun kapağı açık olmalı, hava almalı) su düzenleyici kullanmanıza gerek yok, ama kullanmak isterseniz, su düzenleyiciyi dinlendirme bidonuna dökmeniz ve 30 dakika kadar etki etmesini beklemeniz gerekiyor, sonra dinlenmiş suyu akvaryuma ekleyebilirsiniz. Su düzenleyiciyi kullanmaya mecbur olduğunuz durum, suyu dinlendirmeye vaktiniz olmadığı durumdur.[/QUOTE]
[B]
Bu bilgiyi öğrenmek çok iyi oldu. 450 litre için su dinlendirmek çok zor. 5 damacana var o bile bir çok yer alıyor. Bu bilgi ile o zaman yüzde 30-40 kadar değişim yapabilirim.
Şu kartuş filirteyi araştırmaya başladım formda bir konu altinda kartuşları tek tek anlatan birisi vardı bir daha okumam lazım ve sonra yaptiracak birisi. Özellikle klordan arındırmak ve su değerlerini zenginleştirmek için bir de ph yüksek tutmak için bir filirte yaptırabilirsem çok iyi olacak. [/B][EDIT]***MT***,2022-07-01 01:46:05[/EDIT]
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Günlük 20 litre diye belirttim. Malawi çiklitleri hakkında detaylı bilgiye sahip değilim; bu sebeple vereceğim tavsiyeler teorik olur. Forumda araştırıp detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Balık eklemeden evvel su şartlarının düzelmesini bekleyin, acele etmeyin.
Bir de belirtmek isterim ki alıntı yaptığınızda zaten bildirim geliyor; ayriyeten bildirim göndermenize gerek yok. Keyifli hobiler..[/QUOTE]
[B]İlginiz katkınız için teşekkür ederim [/B]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Günlük 20 litre diye belirttim. Malawi çiklitleri hakkında detaylı bilgiye sahip değilim; bu sebeple vereceğim tavsiyeler teorik olur. Forumda araştırıp detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Balık eklemeden evvel su şartlarının düzelmesini bekleyin, acele etmeyin.
Bir de belirtmek isterim ki alıntı yaptığınızda zaten bildirim geliyor; ayriyeten bildirim göndermenize gerek yok. Keyifli hobiler..[/QUOTE]
[B]İlginiz katkınız için teşekkür ederim [/B]
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Evet kullanabilirsiniz, o halde günlük 20 litre suya bu ürünü kullanıp değişim yapabilirsiniz; dinlendirmenize gerek yok. 3-5 gün devam edip duruma bakın.[/QUOTE]
20 litre mi, 200 litre mi?
200 litre yapmayı planlıyorum ama her gün 200 litre yapamam.
Son bir soru olarak 1 erkek 3 dişi s.p. almayı düşünüyorum. Galiba benim balığım dişi, bilmiyorum. (Dişi-erkek ayrımını yapabiliyorsaniz memnun olurum.) Yarın (cuma) 200 litre su değişimi akşam üstü yeni aldığım balıkları eklesem cumartesi de evde karantinada olan balığımı eklesem su değişimini nasıl ayarlamaliyim? Haftada bir yüzde 22-25 e devam mı edeyim yahut balık artışı sebebi ile amonyak nitrit nitrat artışı olacağını var sayarak Pazar günü (yeni balıkların 3. Günü) su değişimi mi yapayım? Yani 1. su değişimi (cuma 200 lt ) sonra 2. Su değişimi (pazar 100 lt) yapmam uygun olur mu? Tavsiyeniz nedir?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Evet kullanabilirsiniz, o halde günlük 20 litre suya bu ürünü kullanıp değişim yapabilirsiniz; dinlendirmenize gerek yok. 3-5 gün devam edip duruma bakın.[/QUOTE]
20 litre mi, 200 litre mi?
200 litre yapmayı planlıyorum ama her gün 200 litre yapamam.
Son bir soru olarak 1 erkek 3 dişi s.p. almayı düşünüyorum. Galiba benim balığım dişi, bilmiyorum. (Dişi-erkek ayrımını yapabiliyorsaniz memnun olurum.) Yarın (cuma) 200 litre su değişimi akşam üstü yeni aldığım balıkları eklesem cumartesi de evde karantinada olan balığımı eklesem su değişimini nasıl ayarlamaliyim? Haftada bir yüzde 22-25 e devam mı edeyim yahut balık artışı sebebi ile amonyak nitrit nitrat artışı olacağını var sayarak Pazar günü (yeni balıkların 3. Günü) su değişimi mi yapayım? Yani 1. su değişimi (cuma 200 lt ) sonra 2. Su değişimi (pazar 100 lt) yapmam uygun olur mu? Tavsiyeniz nedir?
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Kötü su koşulları (amonyak, nitrit, nitrat) ve klor sebebiyle olduğunu düşünüyorum. Kılcal kanlanmalar olabiliyor bu durumlarda. Stability değil seachem prime gibi klor bağlayıcı kullanmanız lazım değişim suyuna; bir kaç gün arayla %30-40 oranında değişim yaparsanız toparlar diye düşünüyorum. Seachem stability’i su değişiminden sonra tanka uygulayabilirsiniz. Balığı gözlemleyin bu süreçte; iyileşme olmazsa ilaç tedavisi gerekebilir. Yüzgeçlerinde bir sorun görünmüyor.[/QUOTE]
İlginize teşekkür ederim.
Su hazırlayıcı olarak alttaki fotoğraftaki ürünü kullanıyorum. Bildiğim kadarıyla kloru bağlıyor olması lazım. Öyle değil mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221912221.jpg[/IMG]
450 lt tank yüzde 40 gibi bir değişim şansım yok. 5 damacana dinlenmiş su hazırlıyorum 100 lt kadar ortama. 2-3 gün dinlendirip değişim yapıyorum haftada bir defa.
Peki 200 lt su boşaltsam ana tanktan sonra dinlenmiş 100 lt (5 damacana ) suyu ana tanka eklesem ardından 5 damacana su doldurup yukarıdaki fotoğrafta bulunan ürünü damacanalara kullanıp yarım saat yahut bir saat bekleyip tanka eklesem sorun olur mu? Bekleme süresini uzatmak istemiyorum çünkü sump duracağı için filitrede bulunan bakterilerin öldürme riski almak istemiyorum. Zaten 5 damacana dinlenmiş su değişimi 1 saati buluyor hatta daha fazla..
Özetle Yukarıdaki ürün klor bağlayıcı olarak seachem prime gibi kullanabilir miyim?
200 lt su değişimini yukarıda tarif ettiğim gibi yapabilir miyim?
Teşekkür ederim şimdiden
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Kötü su koşulları (amonyak, nitrit, nitrat) ve klor sebebiyle olduğunu düşünüyorum. Kılcal kanlanmalar olabiliyor bu durumlarda. Stability değil seachem prime gibi klor bağlayıcı kullanmanız lazım değişim suyuna; bir kaç gün arayla %30-40 oranında değişim yaparsanız toparlar diye düşünüyorum. Seachem stability’i su değişiminden sonra tanka uygulayabilirsiniz. Balığı gözlemleyin bu süreçte; iyileşme olmazsa ilaç tedavisi gerekebilir. Yüzgeçlerinde bir sorun görünmüyor.[/QUOTE]
İlginize teşekkür ederim.
Su hazırlayıcı olarak alttaki fotoğraftaki ürünü kullanıyorum. Bildiğim kadarıyla kloru bağlıyor olması lazım. Öyle değil mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221912221.jpg[/IMG]
450 lt tank yüzde 40 gibi bir değişim şansım yok. 5 damacana dinlenmiş su hazırlıyorum 100 lt kadar ortama. 2-3 gün dinlendirip değişim yapıyorum haftada bir defa.
Peki 200 lt su boşaltsam ana tanktan sonra dinlenmiş 100 lt (5 damacana ) suyu ana tanka eklesem ardından 5 damacana su doldurup yukarıdaki fotoğrafta bulunan ürünü damacanalara kullanıp yarım saat yahut bir saat bekleyip tanka eklesem sorun olur mu? Bekleme süresini uzatmak istemiyorum çünkü sump duracağı için filitrede bulunan bakterilerin öldürme riski almak istemiyorum. Zaten 5 damacana dinlenmiş su değişimi 1 saati buluyor hatta daha fazla..
Özetle Yukarıdaki ürün klor bağlayıcı olarak seachem prime gibi kullanabilir miyim?
200 lt su değişimini yukarıda tarif ettiğim gibi yapabilir miyim?
Teşekkür ederim şimdiden
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[B]Bu arada Su düzenleyiciyi tanka döküp, sonra dinlenmiş suyu tanka mı döküyoruz; yoksa dinlenmiş suya Su düzenleyici döküp sonrasinda suyu tanka mi döküyoruz?[/B]
[QUOTE=Aquapir]. Yazında ki hatalı işlemler şunlar, 35 litre akvaryuma 5 kapak bana çok göründü, prospektüse uymamış olabilirsin, 29 derece çok yüksek 24 derece olmalı bu balığın su sıcaklığı.[/QUOTE]
[B]450 lt akvaryum ana akvaryum. Ana akvaryuma koydum 5 kapak. 35 lt için ilaç koydum bahsedilen sıcaklık biraz dhaa yüksek olduğu için 29 derece falan yaptım. Karışıklık olmuş. [/B]
[B]Bu arada Su düzenleyiciyi tanka döküp, sonra dinlenmiş suyu tanka mı döküyoruz; yoksa dinlenmiş suya Su düzenleyici döküp sonrasinda suyu tanka mi döküyoruz?[/B]
[QUOTE=Aquapir]. Yazında ki hatalı işlemler şunlar, 35 litre akvaryuma 5 kapak bana çok göründü, prospektüse uymamış olabilirsin, 29 derece çok yüksek 24 derece olmalı bu balığın su sıcaklığı.[/QUOTE]
[B]450 lt akvaryum ana akvaryum. Ana akvaryuma koydum 5 kapak. 35 lt için ilaç koydum bahsedilen sıcaklık biraz dhaa yüksek olduğu için 29 derece falan yaptım. Karışıklık olmuş. [/B]
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=Aquapir]Yüzgeçleri gayet temiz, hiç birinde erime görünmüyor. Anüs yüzgecinde ki nokta ise yumurta beneği, bir hastalık değil. Kırmızı çizgi ise fiziki bir zorlanmaya benziyor. Zaten akvaryumda bir tek balık var, amonyak veya nitrat sorunu olamaz, filtresini ve havalandırmasını kesintisiz çalıştırın, yemlemeyi bir balığa yetecek kadar yapın, sorun geçecektir. Akvaryum yeni dolduruldu ise yararlı bakteriler henüz oluşmamış olabilir ama bu zararlı bakteriler bulunduğu anlamına gelmez. Sakın musluktan taze su koymayın, filtre ve havalandırmayı kuvvetlice çalıştırıp akvaryum suyunun olgunlaşmasını bekleyin.
2. seçenek(hızlı yöntem): Akvaryumcudan Seachm Prime alıp 200 litreye 1 kapak olacak(şişenin üzerinde yazdığı gibi) şekilde akvaryumunuza katın, suyu zararlı maddelerden ve klordan temizler, sonra bakteri kültürü oluşumunu hızlandırmak istiyorsanız akvaryumu olan bir arkadaşınızdan kirli elyaf parçası alıp filtrenize ekleyin veya akvaryumcudan hazır bakteri kültürü alıp akvaryumunuza ekleyin.[/QUOTE]
[B]
İşaretlediğim beyazlıklar gittikçe artıyor gibi geliyor bu laf normal mi?[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221908031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221908041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221909071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221909261.jpg[/IMG]
[B]
Kırmızı çizgi 2 haftadır dikkatimi çekiyor belki de daha uzun süredir var bilemiyorum. Birde böyle bakın.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221911571.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221912221.jpg[/IMG]
[B]
Şuan bu ikisini kullanıyorum.
Konuyu şöyle özetleyebilirim 450 litre akvaryum yeni kiraladığımız Vakıf binamıza idi. Eski sahibinin koruması ilgileniyormuş daha doğrusu ilgilenmiyormuş olsun diye gözünün içine baktım uzun süre yem falan vermedik dedi [:((]
Bu balık uzun süredir tek başına yaşıyor ben son iki haftada her seferinde yüzde 20-25 arası su değişimi yaptım. Dun Balığı alip eve getirdiğimde sadece dip çekimi yapıp yerine dinlenmiş su ekledim 30 lt falan. Filitreye malzeme ekledikten sonra stabilizatörden 5 kapak ekledim ertesi gün 1 kapak. Sonra ekleme yapmadım. Vakfa her gün gidemediğim için 35lt Akvaryum alıp eve getirdim bol hava ile 29 derece civarında bu ilacı verdim...
Geri eski akvaryumuna mi götürmelimiyim. 450 lt olan akvaryum çalışmaya devam ediyor. İçide baya pus suzgecle hafif bir akıntı yapınca uçuşan bir sürü yem artığı mi kaka mi ne bilemiyorum uçuşuyor. [/B][EDIT]***MT***,2022-06-29 19:23:55[/EDIT]
[B]Bu gün iki kere su içinde böyle akıntı hızlandırıp bulanıklaştirdim amacım kaba pislik sumpa insin. Yeni balıklar gelince ortalık toz duman olmasın istiyorum.[/B]
[QUOTE=Aquapir]Yüzgeçleri gayet temiz, hiç birinde erime görünmüyor. Anüs yüzgecinde ki nokta ise yumurta beneği, bir hastalık değil. Kırmızı çizgi ise fiziki bir zorlanmaya benziyor. Zaten akvaryumda bir tek balık var, amonyak veya nitrat sorunu olamaz, filtresini ve havalandırmasını kesintisiz çalıştırın, yemlemeyi bir balığa yetecek kadar yapın, sorun geçecektir. Akvaryum yeni dolduruldu ise yararlı bakteriler henüz oluşmamış olabilir ama bu zararlı bakteriler bulunduğu anlamına gelmez. Sakın musluktan taze su koymayın, filtre ve havalandırmayı kuvvetlice çalıştırıp akvaryum suyunun olgunlaşmasını bekleyin.
2. seçenek(hızlı yöntem): Akvaryumcudan Seachm Prime alıp 200 litreye 1 kapak olacak(şişenin üzerinde yazdığı gibi) şekilde akvaryumunuza katın, suyu zararlı maddelerden ve klordan temizler, sonra bakteri kültürü oluşumunu hızlandırmak istiyorsanız akvaryumu olan bir arkadaşınızdan kirli elyaf parçası alıp filtrenize ekleyin veya akvaryumcudan hazır bakteri kültürü alıp akvaryumunuza ekleyin.[/QUOTE]
[B]
İşaretlediğim beyazlıklar gittikçe artıyor gibi geliyor bu laf normal mi?[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221908031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221908041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221909071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221909261.jpg[/IMG]
[B]
Kırmızı çizgi 2 haftadır dikkatimi çekiyor belki de daha uzun süredir var bilemiyorum. Birde böyle bakın.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221911571.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221912221.jpg[/IMG]
[B]
Şuan bu ikisini kullanıyorum.
Konuyu şöyle özetleyebilirim 450 litre akvaryum yeni kiraladığımız Vakıf binamıza idi. Eski sahibinin koruması ilgileniyormuş daha doğrusu ilgilenmiyormuş olsun diye gözünün içine baktım uzun süre yem falan vermedik dedi [:((]
Bu balık uzun süredir tek başına yaşıyor ben son iki haftada her seferinde yüzde 20-25 arası su değişimi yaptım. Dun Balığı alip eve getirdiğimde sadece dip çekimi yapıp yerine dinlenmiş su ekledim 30 lt falan. Filitreye malzeme ekledikten sonra stabilizatörden 5 kapak ekledim ertesi gün 1 kapak. Sonra ekleme yapmadım. Vakfa her gün gidemediğim için 35lt Akvaryum alıp eve getirdim bol hava ile 29 derece civarında bu ilacı verdim...
Geri eski akvaryumuna mi götürmelimiyim. 450 lt olan akvaryum çalışmaya devam ediyor. İçide baya pus suzgecle hafif bir akıntı yapınca uçuşan bir sürü yem artığı mi kaka mi ne bilemiyorum uçuşuyor. [/B][EDIT]***MT***,2022-06-29 19:23:55[/EDIT]
[B]Bu gün iki kere su içinde böyle akıntı hızlandırıp bulanıklaştirdim amacım kaba pislik sumpa insin. Yeni balıklar gelince ortalık toz duman olmasın istiyorum.[/B]
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=Aquapir]Merhaba, o kırmızı çizgi bir hastalığa benzemiyor, sanki bir yere sürtünmüş, çizilmiş, yaralanmış gibi. Ayrıca sanırım akvaryumda yalnız, yalnız olduğu için çekingen olur, bir kaç arkadaşı olsa çekingenliği kalmaz. İlaveten, sakın akvaryuma doğrudan çeşme suyu eklemeyiniz, çeşme suyunu bir bidonda en az 1 hafta dinlendirdikten sonra ekleyebilir veya su değişimi için kullanabilirsiniz. Geçmiş olsun.[/QUOTE]
[B]Çizilme vs değil, o kesin. Kuyruk erimesi olabilir mi yüzgeçlerdeki?
"Yaralı bakteri kalmadı, zararlı bakteri dolmuş " vs gibi cümleler en azından akvaryum iyi bir temizlenmis olur diye düşünüp yüzde 80-90 su değişimi diyorum. 450 litre suyu dinlendirme imkanım yok. Çeşmeden direk akvaryuma filirte 3 kartuş falan ama şuan edinme imkanım byuk ilerleyen vakitte mutlaka alacağım... Ama şuan için çözüm lazım bana...[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221847371.jpg[/IMG]
[B]Şişlik soran arkadaşlar için.. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221849071.jpg[/IMG]
[B]Kırmızı damar gibi sırttaki kızarıklık.[/B]
Yüzgeçler....
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221822341.jpg[/IMG]
[B]Kuyruk erimesi ise bu ilaç faydalı olur mu ?
Metilen mavisi kullanayım mi?
Bakteri ise akvaryuma ne yapmalıyım? Bu hafta yeni prensesler getirmeyi planlıyordum....[/B]
[QUOTE=Aquapir]Merhaba, o kırmızı çizgi bir hastalığa benzemiyor, sanki bir yere sürtünmüş, çizilmiş, yaralanmış gibi. Ayrıca sanırım akvaryumda yalnız, yalnız olduğu için çekingen olur, bir kaç arkadaşı olsa çekingenliği kalmaz. İlaveten, sakın akvaryuma doğrudan çeşme suyu eklemeyiniz, çeşme suyunu bir bidonda en az 1 hafta dinlendirdikten sonra ekleyebilir veya su değişimi için kullanabilirsiniz. Geçmiş olsun.[/QUOTE]
[B]Çizilme vs değil, o kesin. Kuyruk erimesi olabilir mi yüzgeçlerdeki?
"Yaralı bakteri kalmadı, zararlı bakteri dolmuş " vs gibi cümleler en azından akvaryum iyi bir temizlenmis olur diye düşünüp yüzde 80-90 su değişimi diyorum. 450 litre suyu dinlendirme imkanım yok. Çeşmeden direk akvaryuma filirte 3 kartuş falan ama şuan edinme imkanım byuk ilerleyen vakitte mutlaka alacağım... Ama şuan için çözüm lazım bana...[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221847371.jpg[/IMG]
[B]Şişlik soran arkadaşlar için.. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221849071.jpg[/IMG]
[B]Kırmızı damar gibi sırttaki kızarıklık.[/B]
Yüzgeçler....
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221850341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221822341.jpg[/IMG]
[B]Kuyruk erimesi ise bu ilaç faydalı olur mu ?
Metilen mavisi kullanayım mi?
Bakteri ise akvaryuma ne yapmalıyım? Bu hafta yeni prensesler getirmeyi planlıyordum....[/B]
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=çulsuz]Sumptaki tüm malzemeleri çıkarıp temizlemek yanlış olmuş. Kumu karıştırmak da yanlış olmuş. Filtre ve akvaryum temizliği nasıl yapılır buna bi bakmanızı öneririm. Akvaryumda şuan büyük miktarda amonyak ve zararlı maddeler birikmiş olmalı.
Yararlı bakteriler uzun sürede oluşur. Ve yakın zamanda oluşmayacaktır. Çözüm için bakteri kültürü ekleyebilirsiniz. Kumu karıştırmadan günlük su değişimi iyi olur.
[/QUOTE]
[B]Sumpi temizlemedim tamir için malzemeleri çıkardım hava taşı attım içine sonra mevcut malzemelere ekleme yaptım .
Kum ise içinde bolca yapay süs eşyası vardı onları çıkartıp sadeleştirme yaparken karıştı. 450 litre 5 damacana var dinlendirmek için. her gün yapmam imkansız vaktim yok. Şu hazırlayıcı ve bakteri kültürü kullandım. Olmadı yüzde 80 seksen ya da daha fazla boşaltım direk çeşme suyu koyacağım tavsiyeniz ne olur. Balığı eve getirdim 35 lt bir akvaryumda ama sorunu ne bilmiyorum. Bilsem ona göre tedavi uygulayacağım.
Akvaryumcuya gittim resimleri gösterdim metilen mavisi ile miko fish kullan dedi. Kuyruk erimesine bunu veriyorum falan dedi. Pek anlamadı ama en azından mantar ve kuyruk erimesine iyi gelen bir ilaç olduğu için beklemekten mantıklı geldi. Dün verdim ilaçtan. Sera bactobor mu ne ise formunda onu çok duydum sorduğumda bende yok dedi. [/B]
[QUOTE=saltun]Öncelikle geçmiş olsun. Gördüğüm kadarıyla balığınız biraz şişmiş gibi. siz canlı olarak görüyorsunuz. bi şişlik varmı? Bir balığın hasta olup olmadığını belirlemenin en kolay yolu yeme gelip gelmediğine bakarak bulabilirsniz. Ayrıca dışkı çıkarması, dışkının boyu ve rengi de size bilgi verecektir. [/QUOTE]
[B]
Şu aşamada hem sump hem de balık için bir tavsiyeniz var mı?
Özellikle balığı tedavi etmek için tanıya ihtiyacım var.
[/B][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221822341.jpg[/IMG][EDIT]***MT***,2022-06-29 18:22:41[/EDIT]
[QUOTE=çulsuz]Sumptaki tüm malzemeleri çıkarıp temizlemek yanlış olmuş. Kumu karıştırmak da yanlış olmuş. Filtre ve akvaryum temizliği nasıl yapılır buna bi bakmanızı öneririm. Akvaryumda şuan büyük miktarda amonyak ve zararlı maddeler birikmiş olmalı.
Yararlı bakteriler uzun sürede oluşur. Ve yakın zamanda oluşmayacaktır. Çözüm için bakteri kültürü ekleyebilirsiniz. Kumu karıştırmadan günlük su değişimi iyi olur.
[/QUOTE]
[B]Sumpi temizlemedim tamir için malzemeleri çıkardım hava taşı attım içine sonra mevcut malzemelere ekleme yaptım .
Kum ise içinde bolca yapay süs eşyası vardı onları çıkartıp sadeleştirme yaparken karıştı. 450 litre 5 damacana var dinlendirmek için. her gün yapmam imkansız vaktim yok. Şu hazırlayıcı ve bakteri kültürü kullandım. Olmadı yüzde 80 seksen ya da daha fazla boşaltım direk çeşme suyu koyacağım tavsiyeniz ne olur. Balığı eve getirdim 35 lt bir akvaryumda ama sorunu ne bilmiyorum. Bilsem ona göre tedavi uygulayacağım.
Akvaryumcuya gittim resimleri gösterdim metilen mavisi ile miko fish kullan dedi. Kuyruk erimesine bunu veriyorum falan dedi. Pek anlamadı ama en azından mantar ve kuyruk erimesine iyi gelen bir ilaç olduğu için beklemekten mantıklı geldi. Dün verdim ilaçtan. Sera bactobor mu ne ise formunda onu çok duydum sorduğumda bende yok dedi. [/B]
[QUOTE=saltun]Öncelikle geçmiş olsun. Gördüğüm kadarıyla balığınız biraz şişmiş gibi. siz canlı olarak görüyorsunuz. bi şişlik varmı? Bir balığın hasta olup olmadığını belirlemenin en kolay yolu yeme gelip gelmediğine bakarak bulabilirsniz. Ayrıca dışkı çıkarması, dışkının boyu ve rengi de size bilgi verecektir. [/QUOTE]
[B]
Şu aşamada hem sump hem de balık için bir tavsiyeniz var mı?
Özellikle balığı tedavi etmek için tanıya ihtiyacım var.
[/B][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/290620221822341.jpg[/IMG][EDIT]***MT***,2022-06-29 18:22:41[/EDIT]
Balığım Hasta Mi Teşhis Ve Tedavi Yöntemi Tavsiyes
[QUOTE=***MT***]
[B]Malesef şişlik ve dışkı hakkında bir şey diyemem.
Özellikle geçen haftaki temizlik sonrası strese girmiş olabilir. Bir aydır Vakıf binamızda hep ürkek hep saklanan bir balık. Bahsetmiştim yukarıda çokça yem dökülmüş bundan sebep diye düşündüm yeme gelmemesini. Çok çekingen yem atınca falan geri çekilince yeme çıkıyor genelde. O kırmızı sırtta o nedir acaba
[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/270620222230041.jpg[/IMG]
[B]
Bugün yem attım geldi bı tane yedi fotoğraf çekmek için yaklaşınca kaçtı biraz agrasifti açıkçası. Her zaman olduğu gibi geminin içine saklandı.. biraz içerden baktı bana sonra çıktı ama yine çekingen..
Yeni bir fotoğraf daha ekledim. Alt yüzgeçte erime mi?
Dahası bu sırttaki kırmızı çizgi gibi olan nedir?[/B][/QUOTE]
[B]
Yok mu arkadaşlar bi fikir paylaşacak olan?
Yok mu bı tanı koyacak insan?
Yardım edecek, mantar mi parazit mi kuyruk erimesi mi yoksa hiçbir şeyi mi yok bir şey diyecek kimse mi yok!
[/B]
[QUOTE=***MT***]
[B]Malesef şişlik ve dışkı hakkında bir şey diyemem.
Özellikle geçen haftaki temizlik sonrası strese girmiş olabilir. Bir aydır Vakıf binamızda hep ürkek hep saklanan bir balık. Bahsetmiştim yukarıda çokça yem dökülmüş bundan sebep diye düşündüm yeme gelmemesini. Çok çekingen yem atınca falan geri çekilince yeme çıkıyor genelde. O kırmızı sırtta o nedir acaba
[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235453/270620222230041.jpg[/IMG]
[B]
Bugün yem attım geldi bı tane yedi fotoğraf çekmek için yaklaşınca kaçtı biraz agrasifti açıkçası. Her zaman olduğu gibi geminin içine saklandı.. biraz içerden baktı bana sonra çıktı ama yine çekingen..
Yeni bir fotoğraf daha ekledim. Alt yüzgeçte erime mi?
Dahası bu sırttaki kırmızı çizgi gibi olan nedir?[/B][/QUOTE]
[B]
Yok mu arkadaşlar bi fikir paylaşacak olan?
Yok mu bı tanı koyacak insan?
Yardım edecek, mantar mi parazit mi kuyruk erimesi mi yoksa hiçbir şeyi mi yok bir şey diyecek kimse mi yok!
[/B]
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
KULLANICILAR
- 68 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
mmtbs,
OKIRATLI,
MCY4,
TheDS,
Conix,
oguzozt,
AreS,
ugurbaran,
OsmanEnes,
0rnn,
Kuduoglu,
Sfenks111,
Myz26,
Hoppala,
sina cen,
platinium,
MiSoSiKiaN,
Sungurr,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
M_budak,
Cyber_Scout,
yeekim,
JujuSeri,
djally,
Alibicimcilci,
kocoglu,
seiryuhare,
Suprabranchial,
Killicory,
ternapi,
Esatzn,
userhamit,
Denizhann,
gurkanmutllu,
kasim12,
Ehtiyar,
Umutoty,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
