ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
arnca
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
29
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Kasım 2020 10:34
Son Ziyaret:
16 Haziran 2026 20:21
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
1 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Arın Çakıl
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
* 40 lt axolotl tank
* 64 lt küp karides-salyangoz bitkili tank
*20 ramshorn
*11 mavi elma salyangozu
*10 kiraz karides
*2 mavi melek karides
SON 9 MESAJI
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Herkese merhaba,
Bu konuyu açalı tam 6 yıl olmuş. O zamanlar 2020 yılıydı; doğa sevgisiyle dolu, yaşadığı çevreyi güzelleştirmek isteyen, kendi çapında hevesli liseli bir gençtim. Yıllar sonra bu başlığa tekrar denk geldim ve yazılanları yetişkin aklımla baştan sona tekrar okudum.
Açıkçası hissettiğim tek şey hayal kırıklığı ve o gün yaşımdan dolayı fark edemediğim bir "zorbalığa" uğramış olma hissi.
Ben o gün buraya "Böyle bir fikrim var, olur mu, yapabilir miyim?" diye fikir danışmaya gelmiştim. Ancak karşılaştığım tablo; sanki ben o balıkları çoktan barajlara salmışım, doğayı tek başıma katletmişim ve ekosistemi çökertmişim gibi davranan, öfkeli bir kalabalıktı. Birkaç istisna dışında çoğunluk, ne yazık ki bilgisiz ve sadece fikir danışan liseli bir çocuğun üzerinden kendi vicdan ve ego mastürbasyonunu yapmayı tercih etmiş. "10-15 yıl yatarsın" demeler, "böyle bir şey yap da seni nasıl bilmem ne yapıyorlar gör" tarzı tehditvari ve üstenci konuşmalar... Gerçekten bir gence doğa bilincini böyle mi aşılıyorsunuz?
Oysa sadece, "Güzel kardeşim, niyetin çok iyi anlıyoruz ama dışarıdan bir türü barajlara veya derelere salmak şu şu ekolojik sebeplerden dolayı felaket getirir, o yüzden bunu kesinlikle yapmamalısın" demek bu kadar zor olmamalıydı. Bunu yapıp bana işin doğrusunu güzellikle, kırmadan anlatan o birkaç vizyonlu kişiye bugün tekrar teşekkür ederim.
Şimdi size, o gün uğruna beni linç ettiğiniz, mikro-faunasını ve mikroskobik dengesini anlata anlata bitiremediğiniz o "boş olmayan" derenin akıbetini anlatayım:
Benim bu konuyu açtığım o yaz, derenin üst tarafında bulunan iki köyün muhtarı -ne kadar doğru bilinmez ama sözde yetkili kurumlardan izin alarak- köylerin tüm kanalizasyon giderini doğrudan bu dereye bağladılar.
Sizler burada benim "acaba yaşar mı?" diye sorduğum teorik bir koi balığı üzerinden bana ahlak ve ekoloji dersi verip beni adeta çarmıha gererken; o çok hassas ekosistem, gözlerimizin önünde resmi evraklarla lağım çukuruna dönüştürüldü. Doğayı asıl yok edenlerin karşısında duramayanların, hevesli bir çocuğu internette klavye başında linçlemesi ne kadar ironik değil mi?
Ben o gün saygımdan hep alttan aldım, kırmamaya çalıştım, lakin karşımdaki sözde yetişkin ve bu konularda bilgili olduğunu iddia eden bir "güruh" topluluktan aldıkları gaz ile vurun abalıya edasıyla klavye delikanlılığı yaptılar. Bugün geriye dönüp baktığımda, o gün o dereye dokunmamış olmamın ne kadar doğru olduğunu bilimsel olarak biliyorum. Ama sizlerin o gün bir gence yaklaşım tarzınızın ne kadar yanlış olduğunu da insanlık olarak biliyorum.
Sadece fikir danışan gençleri hevesinden vurduğunuz değil, gerçekten kazanmaya çalıştığınız bir forum olmanız dileğiyle.
Herkese merhaba,
Bu konuyu açalı tam 6 yıl olmuş. O zamanlar 2020 yılıydı; doğa sevgisiyle dolu, yaşadığı çevreyi güzelleştirmek isteyen, kendi çapında hevesli liseli bir gençtim. Yıllar sonra bu başlığa tekrar denk geldim ve yazılanları yetişkin aklımla baştan sona tekrar okudum.
Açıkçası hissettiğim tek şey hayal kırıklığı ve o gün yaşımdan dolayı fark edemediğim bir "zorbalığa" uğramış olma hissi.
Ben o gün buraya "Böyle bir fikrim var, olur mu, yapabilir miyim?" diye fikir danışmaya gelmiştim. Ancak karşılaştığım tablo; sanki ben o balıkları çoktan barajlara salmışım, doğayı tek başıma katletmişim ve ekosistemi çökertmişim gibi davranan, öfkeli bir kalabalıktı. Birkaç istisna dışında çoğunluk, ne yazık ki bilgisiz ve sadece fikir danışan liseli bir çocuğun üzerinden kendi vicdan ve ego mastürbasyonunu yapmayı tercih etmiş. "10-15 yıl yatarsın" demeler, "böyle bir şey yap da seni nasıl bilmem ne yapıyorlar gör" tarzı tehditvari ve üstenci konuşmalar... Gerçekten bir gence doğa bilincini böyle mi aşılıyorsunuz?
Oysa sadece, "Güzel kardeşim, niyetin çok iyi anlıyoruz ama dışarıdan bir türü barajlara veya derelere salmak şu şu ekolojik sebeplerden dolayı felaket getirir, o yüzden bunu kesinlikle yapmamalısın" demek bu kadar zor olmamalıydı. Bunu yapıp bana işin doğrusunu güzellikle, kırmadan anlatan o birkaç vizyonlu kişiye bugün tekrar teşekkür ederim.
Şimdi size, o gün uğruna beni linç ettiğiniz, mikro-faunasını ve mikroskobik dengesini anlata anlata bitiremediğiniz o "boş olmayan" derenin akıbetini anlatayım:
Benim bu konuyu açtığım o yaz, derenin üst tarafında bulunan iki köyün muhtarı -ne kadar doğru bilinmez ama sözde yetkili kurumlardan izin alarak- köylerin tüm kanalizasyon giderini doğrudan bu dereye bağladılar.
Sizler burada benim "acaba yaşar mı?" diye sorduğum teorik bir koi balığı üzerinden bana ahlak ve ekoloji dersi verip beni adeta çarmıha gererken; o çok hassas ekosistem, gözlerimizin önünde resmi evraklarla lağım çukuruna dönüştürüldü. Doğayı asıl yok edenlerin karşısında duramayanların, hevesli bir çocuğu internette klavye başında linçlemesi ne kadar ironik değil mi?
Ben o gün saygımdan hep alttan aldım, kırmamaya çalıştım, lakin karşımdaki sözde yetişkin ve bu konularda bilgili olduğunu iddia eden bir "güruh" topluluktan aldıkları gaz ile vurun abalıya edasıyla klavye delikanlılığı yaptılar. Bugün geriye dönüp baktığımda, o gün o dereye dokunmamış olmamın ne kadar doğru olduğunu bilimsel olarak biliyorum. Ama sizlerin o gün bir gence yaklaşım tarzınızın ne kadar yanlış olduğunu da insanlık olarak biliyorum.
Sadece fikir danışan gençleri hevesinden vurduğunuz değil, gerçekten kazanmaya çalıştığınız bir forum olmanız dileğiyle.
Akvaryuma Tür,yem,bitki,dekorasyon Önerileri
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423101.jpg[/IMG]
Böyle bir 40x40x40 kurulum yaptım içinde mavi elma salyangozu ve ramshornlar var daha karidesleri eklemedim. Karidesler ve salyangozlar için önerilerizi bekliyorum. Akvaryuma tavşan salyangozu veya japanese trapdoor eklemeyi düşünüyorum ama bulamadım bu türleri elinde olan varsa ulaşabilir. Bitki olarak low tech düşünüyorum ama elimdeki türlere hangisi uygun bilemiyorum hertürlü öneriye açığım kayalar fazla gibi geldi ama bilemedim.
İçindeki malzemeler
*ısıtıcı
*pipo filtre
*6-7 kg bazalt kum 1-2mm
*5kg gnays kaya
*2 kg lav kayası 2-3cm boylarında
*kumun üstüne en son az biraz kuvars kumu iri taneli
*kabukların birazını kendim topladım diğerlerini de daha önceden satın almıştım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423101.jpg[/IMG]
Böyle bir 40x40x40 kurulum yaptım içinde mavi elma salyangozu ve ramshornlar var daha karidesleri eklemedim. Karidesler ve salyangozlar için önerilerizi bekliyorum. Akvaryuma tavşan salyangozu veya japanese trapdoor eklemeyi düşünüyorum ama bulamadım bu türleri elinde olan varsa ulaşabilir. Bitki olarak low tech düşünüyorum ama elimdeki türlere hangisi uygun bilemiyorum hertürlü öneriye açığım kayalar fazla gibi geldi ama bilemedim.
İçindeki malzemeler
*ısıtıcı
*pipo filtre
*6-7 kg bazalt kum 1-2mm
*5kg gnays kaya
*2 kg lav kayası 2-3cm boylarında
*kumun üstüne en son az biraz kuvars kumu iri taneli
*kabukların birazını kendim topladım diğerlerini de daha önceden satın almıştım
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Evet,sokaklardaki köpekler burada da sıkıntı çıkartıyorlar ama yaşın yanında kuru da yanıyor hepsini toplayıp çevre civardaki yerlere bırakıyorlar her fırsatta Şile taraflarında terk edilen köpekleri beslemeye gidiyorum çünkü sayıları fazla ve çok aç kalıyorlar çevreye illaki zararları oluyordur ama zararları var diye de ölüme terkedemeyiz.
Evet,sokaklardaki köpekler burada da sıkıntı çıkartıyorlar ama yaşın yanında kuru da yanıyor hepsini toplayıp çevre civardaki yerlere bırakıyorlar her fırsatta Şile taraflarında terk edilen köpekleri beslemeye gidiyorum çünkü sayıları fazla ve çok aç kalıyorlar çevreye illaki zararları oluyordur ama zararları var diye de ölüme terkedemeyiz.
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Doğaya zararlı olacaklarını bilmiyordum.hatamın farkına vardım verdiğiniz bilgiler sayesinde çok teşekkürler.
Doğaya zararlı olacaklarını bilmiyordum.hatamın farkına vardım verdiğiniz bilgiler sayesinde çok teşekkürler.
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Doğaya salmanın kötü bir durum olacağı hiç aklımın ucundan geçmedi besleyip etrafta da çoğalması için böyle düşünmüştüm.Yasak olduğunu da bilmiyordum. Ben yazdıklarınıza laf etmedim sadece üslubunuza laf ettim bu sadece sizin için geçerli bir itham değildi ama kırdıysam yinede özür dilerim. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim sayın forum büyüklerim
Doğaya salmanın kötü bir durum olacağı hiç aklımın ucundan geçmedi besleyip etrafta da çoğalması için böyle düşünmüştüm.Yasak olduğunu da bilmiyordum. Ben yazdıklarınıza laf etmedim sadece üslubunuza laf ettim bu sadece sizin için geçerli bir itham değildi ama kırdıysam yinede özür dilerim. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim sayın forum büyüklerim
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Öncelikle yasak olduğunu bilmiyordum kusura bakmayın. Ama bu kadar sert cevap vermenize gerek yoktu. Ben kafama göre göle balık salmaktan bahsetmedim boş bir derede uygun ortam şartlarında beslemekten bahsettim beslenirmi diye de sordum yaşça büyüksünüz ama ne gram saygınız var nede sevginiz (sheyda hanım) ben doğadaki hayvanları elimden geldiğimce koruyup besliyorum harçlıklarımdan arttırıp sokağa terkedilen canlıları besliyorum. Köyümdeki boş dereyi değerlendirmek istemiştim sadece ki sadece koi balığı yazmıyor orada yayın balığı da yazıyor.Şu tavırlarınızdan dolayı yayın balığının fazla avlanmadan dolayı tehlikede olduğunu bileceğinizi pek sanmıyorum. Zaten devlet bunu yapmakta fakat sivasta böyle bir durum yok ben bunun hakkında bu kanıya varmıştım herşey için teşekkürler.
Öncelikle yasak olduğunu bilmiyordum kusura bakmayın. Ama bu kadar sert cevap vermenize gerek yoktu. Ben kafama göre göle balık salmaktan bahsetmedim boş bir derede uygun ortam şartlarında beslemekten bahsettim beslenirmi diye de sordum yaşça büyüksünüz ama ne gram saygınız var nede sevginiz (sheyda hanım) ben doğadaki hayvanları elimden geldiğimce koruyup besliyorum harçlıklarımdan arttırıp sokağa terkedilen canlıları besliyorum. Köyümdeki boş dereyi değerlendirmek istemiştim sadece ki sadece koi balığı yazmıyor orada yayın balığı da yazıyor.Şu tavırlarınızdan dolayı yayın balığının fazla avlanmadan dolayı tehlikede olduğunu bileceğinizi pek sanmıyorum. Zaten devlet bunu yapmakta fakat sivasta böyle bir durum yok ben bunun hakkında bu kanıya varmıştım herşey için teşekkürler.
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Öncelikle merhaba ben koi balığı veya yayın balığı temin edip köyümdeki derede derinliği arttırıp,akıntıyı azaltarak orda üretme gibi bir projem var . Yer sivas .bildiğiniz üzere bu türler nadir ve dayanıklı türler .Ülkeme böyle bir katkıda bulunmak istiyorum ama kışın soğuğuna dayanırlarmı kendi kendine yaşarlarmı çünkü köyde yazları hariç çok az kişi oluyor ve yemleyeceklerinden emin değilim .Beni bu konuda bilgilendirirmisiniz ? Bunlar olmazsa hangi türlerle yapabilirim .Kesinlikle ticari amaçla yapmıyorum amaç canlı çeşitliliği artsın artınca da çevre illerdeki derelere barajlara salarım ve son olarak barajda da yaşarmı koiler
Öncelikle merhaba ben koi balığı veya yayın balığı temin edip köyümdeki derede derinliği arttırıp,akıntıyı azaltarak orda üretme gibi bir projem var . Yer sivas .bildiğiniz üzere bu türler nadir ve dayanıklı türler .Ülkeme böyle bir katkıda bulunmak istiyorum ama kışın soğuğuna dayanırlarmı kendi kendine yaşarlarmı çünkü köyde yazları hariç çok az kişi oluyor ve yemleyeceklerinden emin değilim .Beni bu konuda bilgilendirirmisiniz ? Bunlar olmazsa hangi türlerle yapabilirim .Kesinlikle ticari amaçla yapmıyorum amaç canlı çeşitliliği artsın artınca da çevre illerdeki derelere barajlara salarım ve son olarak barajda da yaşarmı koiler
Uyguna Dış Filtre Dıy
Malzemeler:
*Plastik kutu (münkünse hava kaçırmayacak kilitli tarzda) 10-15tl (1.5-3 litrelik kap 100 litreye kadar rahatça iş görür)
*Kafa motoru 40-50 tl (sunsun hj-732 550l/h)
*Şeffaf hortum (yapılan filtrenin boyuna göre daha kalın hortum olabilir) 6 tl (2-3 metre fiyatı)
*Sünger 5tl
*Elyaf 7 tl
*Aktif karbon 15 tl ( aldığımızın hepsini koymadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Seramik halkalar 15tl (aktif karbon gibi hepsini kullanmadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Tangit pvc-u 10tl (ben bu yapıştırıcıyı kullandım araştırdığım kadarıyla suya salınım yapmıyor .daha uyguna suya salınım yapmayan yapıştırıcı bulursanız iyice kuruduktan sonraa kullanabilirsiniz.)(tangitin iyice kurumasını bekleyin ort: 10,12 saat)
Toplamda 100-120 tl civarlarında bir fiyata 100 lt ye kadar rahat verim alabileceğiniz bir dış filtre .Malum dış filtre fiyatlarının yanında çok uyguna geliyo . Güncel fiyatlarla kendim yapmış bulunmaktayım gayet memnunum isterseniz fotoğraflarını atabilirim .Bu forumdakilere göre yaşım küçük ve tecrübem az . Eksiklerim varsa affola bi hatam varsa belirtirseniz sevinirim .[EDIT]arnca,2020-12-02 17:54:11[/EDIT]
Malzemeler:
*Plastik kutu (münkünse hava kaçırmayacak kilitli tarzda) 10-15tl (1.5-3 litrelik kap 100 litreye kadar rahatça iş görür)
*Kafa motoru 40-50 tl (sunsun hj-732 550l/h)
*Şeffaf hortum (yapılan filtrenin boyuna göre daha kalın hortum olabilir) 6 tl (2-3 metre fiyatı)
*Sünger 5tl
*Elyaf 7 tl
*Aktif karbon 15 tl ( aldığımızın hepsini koymadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Seramik halkalar 15tl (aktif karbon gibi hepsini kullanmadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Tangit pvc-u 10tl (ben bu yapıştırıcıyı kullandım araştırdığım kadarıyla suya salınım yapmıyor .daha uyguna suya salınım yapmayan yapıştırıcı bulursanız iyice kuruduktan sonraa kullanabilirsiniz.)(tangitin iyice kurumasını bekleyin ort: 10,12 saat)
Toplamda 100-120 tl civarlarında bir fiyata 100 lt ye kadar rahat verim alabileceğiniz bir dış filtre .Malum dış filtre fiyatlarının yanında çok uyguna geliyo . Güncel fiyatlarla kendim yapmış bulunmaktayım gayet memnunum isterseniz fotoğraflarını atabilirim .Bu forumdakilere göre yaşım küçük ve tecrübem az . Eksiklerim varsa affola bi hatam varsa belirtirseniz sevinirim .[EDIT]arnca,2020-12-02 17:54:11[/EDIT]
Dış Filtre Ye Güçlü İç Filtre Bağlamal
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/041120201104371.jpg[/IMG]
Bu hortumla 1.7 lt lik dış filtreye giriş çıkış verdim . iç filtrem hj732 550l/h ama dış filtre 1.7 lt olduğu için bir problem olurmu borularda patlama çünkü çok su basıyor fakat o kadar su çıkmıyor (akvaryum 40 lt) [EDIT]arnca,2020-11-04 11:19:17[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/041120201104371.jpg[/IMG]
Bu hortumla 1.7 lt lik dış filtreye giriş çıkış verdim . iç filtrem hj732 550l/h ama dış filtre 1.7 lt olduğu için bir problem olurmu borularda patlama çünkü çok su basıyor fakat o kadar su çıkmıyor (akvaryum 40 lt) [EDIT]arnca,2020-11-04 11:19:17[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
