ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Bunyaminerk99
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
16
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Mayıs 2018 21:56
Son Ziyaret:
12 Nisan 2026 16:36
Toplam Mesaj:
45 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bünyamin Erkaya
Doğum Tarihi:
05 Temmuz 2000
Yaş:
25
İl:
Aksaray
Meslek:
İngilizce Öğretmeni, Biyolog
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bilmek yetmez, anlamak şart.
SON 10 MESAJI
Yeni Low-tech Akvaryum Planlama
[QUOTE=Orhan76]Bitki konusundan çok anlayan biri değilim ama yine de diyebilirim ki planın iyi ve peyzaj yeteneğine de güveniyorsan elbette ki güzel bir görüntü yakalayabilirsin. Betta karides uyumunda bir sıkıntı olacağını sanmam nerite de kullanacağın aktif toprağı zaman zaman havalandırmada iyi bir rol oynayacaktır. CO2 sistem kullanmasan dahi bitkilerin besin emilimini kolaylaştırman için zaman zaman sıvı organik CO2 kullanmanı tavsiye ederim ve elbette ki uygun bir spectrum led fotosenteze yardımcı olacaktır. Kolaylıklar dilerim [:)][/QUOTE]
Çok teşekkürler. Akvaryum camı kestirmedim, bir dostum 2 tane akvaryumunu verebileceğini söyledi. Birini aldım, ölçüleri 65*35*35 civarı, net ölçünce güncelleyeceğim burayı.
OASEBase Soil 10lt Substrate Aktif Toprak
Eurostar Aquaclay Bitki Kumu 10Lt
Silis Akvaryum Kumu 0.5mm - 10kg
Aquael Pat Mini İç Filtre 4W 400L/S
Paslanmaz Çelik Ince Ağızlı Makas 13 Cm
Cımbız 30 Cm.
Tetra Balık Kepçesi Small
Az önce bunların da siparişlerini geçtim.
Planımda değişiklik yok, -akvaryumun sağ tarafını 15 cm boş bırakıp- cama değdirmeden Aquaclay, üstüne sineklik, üstüne toprak. Sağ kısıma da sadece silis kum. (
Toprağın üstü toprak görünmeyecek şekilde tamamen moss, sol arka taraftan ortaya doğru gittkçe kısalan bitkiler, orta-sağ kısma da bir ağaç figürü.
Suyun üstünde de büyük yapraklı, köklerini suya salan bitkilerden düşünüyorum.
[QUOTE=Orhan76]Bitki konusundan çok anlayan biri değilim ama yine de diyebilirim ki planın iyi ve peyzaj yeteneğine de güveniyorsan elbette ki güzel bir görüntü yakalayabilirsin. Betta karides uyumunda bir sıkıntı olacağını sanmam nerite de kullanacağın aktif toprağı zaman zaman havalandırmada iyi bir rol oynayacaktır. CO2 sistem kullanmasan dahi bitkilerin besin emilimini kolaylaştırman için zaman zaman sıvı organik CO2 kullanmanı tavsiye ederim ve elbette ki uygun bir spectrum led fotosenteze yardımcı olacaktır. Kolaylıklar dilerim [:)][/QUOTE]
Çok teşekkürler. Akvaryum camı kestirmedim, bir dostum 2 tane akvaryumunu verebileceğini söyledi. Birini aldım, ölçüleri 65*35*35 civarı, net ölçünce güncelleyeceğim burayı.
OASEBase Soil 10lt Substrate Aktif Toprak
Eurostar Aquaclay Bitki Kumu 10Lt
Silis Akvaryum Kumu 0.5mm - 10kg
Aquael Pat Mini İç Filtre 4W 400L/S
Paslanmaz Çelik Ince Ağızlı Makas 13 Cm
Cımbız 30 Cm.
Tetra Balık Kepçesi Small
Az önce bunların da siparişlerini geçtim.
Planımda değişiklik yok, -akvaryumun sağ tarafını 15 cm boş bırakıp- cama değdirmeden Aquaclay, üstüne sineklik, üstüne toprak. Sağ kısıma da sadece silis kum. (
Toprağın üstü toprak görünmeyecek şekilde tamamen moss, sol arka taraftan ortaya doğru gittkçe kısalan bitkiler, orta-sağ kısma da bir ağaç figürü.
Suyun üstünde de büyük yapraklı, köklerini suya salan bitkilerden düşünüyorum.
Balıklara Nasıl İsim Veriyoruz?
[QUOTE=babur alimov]Şimdi kimsenin yüzüne bakmadığı ve kimsenin konuyla ilgisinin olmadığı aşikar.
Benim bir kaç sorum olacak ?
konuyu kişiselleştirmeden mantık çerçevesinde açıklayıcı bir yanıt verirseniz sevinirim.
Neolmaprologus buescheri ismi de türü keşfeden Heinz Büscher'e ithafen verilmiş bir isim. Sadece tür isimlerinde değil diğer basamaklarda verilen Latince isimlerin de anlamları var. Bunların anlamları için biraz araştırma yapmak gerekiyor.
Bu tamamen sizin yazınızdan alınan bir yazı.
AKIL seviyemizi zorlayarak farazi olarak düşünelim. diyelim ki metriaclima fainzilberi lundo türü ile metriaclime msobo magunga türü akvaryum ortamında bizim isteğimizin dışında çiftleşti, ve bizde artık herşeyin geç olduğunu düşünerek hobi merakımızdan dolayı yavrusu nasıl çıkacak acaba diye bekliyoruz ve yavruları büyütüyoruz.
Çok da güzel bir renk yakalamış diyelim. bu türünde renk skalasının daha baskın olması için ISLAH ettik ve bir renk ortaya çıktı ve yavrularıda artık tamamen anne baba gibi form ve renk düzeyinde.
Sizce bu türü ne diye adlandırmalıyız ? yada en doğru isim tanısı ne olmalı ?
Çünkü artık bu tür var elimizde ve yavrularıda birebir anne baba gibi çıkıyor istesek istemesek bu tür artık yayılacak buna ne isim vermeliyiz?
Bilimsel olarak açıklayıp örneklendirirseniz sevinirim.
şimdiden teşekkür ederim. [/QUOTE]
Senin örneğinden gidersek; Metriaclima fainzilberi 'Lundo' ile Metriaclima sp. 'Msobo Magunga' çiftleşti diyelim ve ortaya gerçekten güzel, farklı ve sabit bir form çıktı. Bu durumda, teknik olarak elimizde artık bir melez (hybrid) var. İki farklı türün karışımından oluştuğu için, doğada olmayan ama akvaryum ortamında üreyen bir canlıdan bahsediyoruz.
Bilimsel olarak bu türler yeni bir "species" yani tür olarak sayılmaz. Çünkü yeni bir tür olarak kabul edilmesi için bazı şeylerin yapılması gerekiyor: mesela genetik analiz, bilimsel bir yayında detaylı tanım, o türe ait sabit bir örneğin bir müzede saklanması gibi. Yani biz hobicilerin evde üretip sabitlediği canlılar, bu süreci geçirmediği için bilimsel anlamda yeni bir tür değil.
Ama bu, elimizdeki canlının değersiz veya önemsiz olduğu anlamına da gelmiyor. Sadece bilimsel ismiyle değil, melez olarak adlandırılması daha doğru olur. Mesela bu canlıya şöyle diyebilirsin:
Metriaclima hybrid 'Lundo x Msobo'
ya da daha da sadeleştirilmiş şekilde:
Metriaclima sp. (aquarium strain)
Bazı kişiler bu tarz canlılara kendi buldukları ticari isimler de verebiliyor: “Yellow Blaze”, “Lemon Flame” gibi. Ama bu isimler daha çok pazarlama amaçlı oluyor. Bilimsel veya evrensel geçerliliği yok.
İşin içine ıslah da girerse, yani o melezlerden sadece belirli özellikleri taşıyan bireyleri seçip üretmeye devam edersen ve bu form nesiller boyunca sabit kalırsa, bu artık “line bred” yani sabitlenmiş bir melez haline gelir. Yine bu durumda da "hybrid" veya "aquarium strain" ibaresi kullanılmaya devam eder.
Sonuç olarak, bu tarz balıklara yeni bir tür ismi vermek uygun olmaz ama sabit, karakteristik bir form kazandıysa “Metriaclima hybrid” gibi bir isimle tanıtmak hem doğru hem de etik olur. Bu, başka hobicilerin de kafasını karıştırmaz, doğadaki türlerle karışmasına sebep olmaz.
Kısacası, isim vermek istiyorsan bunu bilimsel değil, hobi içi tanımlama olarak yapmak en doğrusudur. Ama ne olursa olsun, bu canlının bir melez olduğunu vurgulamak önemli. Çünkü ileride biri bu balığı doğal bir tür sanıp üretmeye kalkarsa işler karışabilir.
[QUOTE=babur alimov]Şimdi kimsenin yüzüne bakmadığı ve kimsenin konuyla ilgisinin olmadığı aşikar.
Benim bir kaç sorum olacak ?
konuyu kişiselleştirmeden mantık çerçevesinde açıklayıcı bir yanıt verirseniz sevinirim.
Neolmaprologus buescheri ismi de türü keşfeden Heinz Büscher'e ithafen verilmiş bir isim. Sadece tür isimlerinde değil diğer basamaklarda verilen Latince isimlerin de anlamları var. Bunların anlamları için biraz araştırma yapmak gerekiyor.
Bu tamamen sizin yazınızdan alınan bir yazı.
AKIL seviyemizi zorlayarak farazi olarak düşünelim. diyelim ki metriaclima fainzilberi lundo türü ile metriaclime msobo magunga türü akvaryum ortamında bizim isteğimizin dışında çiftleşti, ve bizde artık herşeyin geç olduğunu düşünerek hobi merakımızdan dolayı yavrusu nasıl çıkacak acaba diye bekliyoruz ve yavruları büyütüyoruz.
Çok da güzel bir renk yakalamış diyelim. bu türünde renk skalasının daha baskın olması için ISLAH ettik ve bir renk ortaya çıktı ve yavrularıda artık tamamen anne baba gibi form ve renk düzeyinde.
Sizce bu türü ne diye adlandırmalıyız ? yada en doğru isim tanısı ne olmalı ?
Çünkü artık bu tür var elimizde ve yavrularıda birebir anne baba gibi çıkıyor istesek istemesek bu tür artık yayılacak buna ne isim vermeliyiz?
Bilimsel olarak açıklayıp örneklendirirseniz sevinirim.
şimdiden teşekkür ederim. [/QUOTE]
Senin örneğinden gidersek; Metriaclima fainzilberi 'Lundo' ile Metriaclima sp. 'Msobo Magunga' çiftleşti diyelim ve ortaya gerçekten güzel, farklı ve sabit bir form çıktı. Bu durumda, teknik olarak elimizde artık bir melez (hybrid) var. İki farklı türün karışımından oluştuğu için, doğada olmayan ama akvaryum ortamında üreyen bir canlıdan bahsediyoruz.
Bilimsel olarak bu türler yeni bir "species" yani tür olarak sayılmaz. Çünkü yeni bir tür olarak kabul edilmesi için bazı şeylerin yapılması gerekiyor: mesela genetik analiz, bilimsel bir yayında detaylı tanım, o türe ait sabit bir örneğin bir müzede saklanması gibi. Yani biz hobicilerin evde üretip sabitlediği canlılar, bu süreci geçirmediği için bilimsel anlamda yeni bir tür değil.
Ama bu, elimizdeki canlının değersiz veya önemsiz olduğu anlamına da gelmiyor. Sadece bilimsel ismiyle değil, melez olarak adlandırılması daha doğru olur. Mesela bu canlıya şöyle diyebilirsin:
Metriaclima hybrid 'Lundo x Msobo'
ya da daha da sadeleştirilmiş şekilde:
Metriaclima sp. (aquarium strain)
Bazı kişiler bu tarz canlılara kendi buldukları ticari isimler de verebiliyor: “Yellow Blaze”, “Lemon Flame” gibi. Ama bu isimler daha çok pazarlama amaçlı oluyor. Bilimsel veya evrensel geçerliliği yok.
İşin içine ıslah da girerse, yani o melezlerden sadece belirli özellikleri taşıyan bireyleri seçip üretmeye devam edersen ve bu form nesiller boyunca sabit kalırsa, bu artık “line bred” yani sabitlenmiş bir melez haline gelir. Yine bu durumda da "hybrid" veya "aquarium strain" ibaresi kullanılmaya devam eder.
Sonuç olarak, bu tarz balıklara yeni bir tür ismi vermek uygun olmaz ama sabit, karakteristik bir form kazandıysa “Metriaclima hybrid” gibi bir isimle tanıtmak hem doğru hem de etik olur. Bu, başka hobicilerin de kafasını karıştırmaz, doğadaki türlerle karışmasına sebep olmaz.
Kısacası, isim vermek istiyorsan bunu bilimsel değil, hobi içi tanımlama olarak yapmak en doğrusudur. Ama ne olursa olsun, bu canlının bir melez olduğunu vurgulamak önemli. Çünkü ileride biri bu balığı doğal bir tür sanıp üretmeye kalkarsa işler karışabilir.
Yeni Low-tech Akvaryum Planlama
Akvaryum hobisine tekrar başladım ve bütçemi zorlamadan, hem görsel hem de biyolojik açıdan sağlıklı bir low-tech bitkili akvaryum kurmak istiyorum. Tüm sistemi kendim kuracağım, camları kestirip yapıştırma dahil.
Akvaryum Ölçülerim:
70x40x30h (cm)
Yüzey alanı geniş, yüksekliği çok derin tutmadım bettadan dolayı.
Amaç:
Bol bitkili, sade, doğala yakın bir ada temalı tank
İçinde sadece:
1 adet Crowntail Betta
10–15 adet Cherry Karides
3–5 adet Nerite ?
CO₂ sistemsiz
Taban Katmanları
Alt Katman:
Camın merkezine yayılmış 2–3 cm EuroStar Aquaclay veya lav taşı kırığı (kenarlara taşmıyor)
Orta Katman:
Tamamen kaplayan, besinli aktif toprak (muhtemelen Tropica veya yerli bir aktif soil, fiyatlar çok pahalı)
Üst Katman:
Yok – görüntü önemli değil, çünkü toprak yüzeyinin tamamını yosun kaplayacağım
Tasarımda kumlu açık bir sahil de olacak.
Bitki Planım:
Sahil (kumlu alan) hariçYüzeyin tamamını yosunlarla kaplayacağım
Arka ve yanlarda bazı kolay gövdeli bitkiler düşünüyorum
Filtrasyon:
Aquael Pat Mini filtre alacağım
Betta için akıntısız, karides için yeterli olacak gibi görünüyor
Aydınlatma:
Forumdan destek alacağım
Sizce bu sistem mantıklı mı?
Özellikle:
Taban katmanı seçimim
Toprak üstü moss kaplama fikri
CO₂’siz bu hacimde karides+betta uyumu
gibi konularda (veya diğer tüm konularda) deneyimli arkadaşlardan görüş almak isterim.
Teşekkür ederim şimdiden [3)]
Birkaç link bırakayım,
https://www.instagram.com/p/DK1qzf0oW-0/
https://www.akvaryum.com/Forum/fangorn_forest_-_doga_akvaryumu_k992502.asp?PID=5998490
https://www.instagram.com/p/CiVS0SuIRdT/
Ayrıca adanın ortasına böyle bir "ağaç" da yapmak istiyorum.
Akvaryum hobisine tekrar başladım ve bütçemi zorlamadan, hem görsel hem de biyolojik açıdan sağlıklı bir low-tech bitkili akvaryum kurmak istiyorum. Tüm sistemi kendim kuracağım, camları kestirip yapıştırma dahil.
Akvaryum Ölçülerim:
70x40x30h (cm)
Yüzey alanı geniş, yüksekliği çok derin tutmadım bettadan dolayı.
Amaç:
Bol bitkili, sade, doğala yakın bir ada temalı tank
İçinde sadece:
1 adet Crowntail Betta
10–15 adet Cherry Karides
3–5 adet Nerite ?
CO₂ sistemsiz
Taban Katmanları
Alt Katman:
Camın merkezine yayılmış 2–3 cm EuroStar Aquaclay veya lav taşı kırığı (kenarlara taşmıyor)
Orta Katman:
Tamamen kaplayan, besinli aktif toprak (muhtemelen Tropica veya yerli bir aktif soil, fiyatlar çok pahalı)
Üst Katman:
Yok – görüntü önemli değil, çünkü toprak yüzeyinin tamamını yosun kaplayacağım
Tasarımda kumlu açık bir sahil de olacak.
Bitki Planım:
Sahil (kumlu alan) hariçYüzeyin tamamını yosunlarla kaplayacağım
Arka ve yanlarda bazı kolay gövdeli bitkiler düşünüyorum
Filtrasyon:
Aquael Pat Mini filtre alacağım
Betta için akıntısız, karides için yeterli olacak gibi görünüyor
Aydınlatma:
Forumdan destek alacağım
Sizce bu sistem mantıklı mı?
Özellikle:
Taban katmanı seçimim
Toprak üstü moss kaplama fikri
CO₂’siz bu hacimde karides+betta uyumu
gibi konularda (veya diğer tüm konularda) deneyimli arkadaşlardan görüş almak isterim.
Teşekkür ederim şimdiden [3)]
Birkaç link bırakayım,
https://www.instagram.com/p/DK1qzf0oW-0/
https://www.akvaryum.com/Forum/fangorn_forest_-_doga_akvaryumu_k992502.asp?PID=5998490
https://www.instagram.com/p/CiVS0SuIRdT/
Ayrıca adanın ortasına böyle bir "ağaç" da yapmak istiyorum.
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=BeyzPl]Ek olarak, işlev açısından lav kırığı ile siyah kum farklı değil. İki farklı katman şekilde kullanarak karışıp görselliği bozma riskini almanıza değmez.
Bitkilerin kuma iyi tutunması için en az 6-8 cm olması iyi olur bu arada.
Vatozun da corynin de genel anlamda akvaryum için gereklilik sebebi olacak özellikleri yok. Sevip özellikle istemiyorsanız akvaryumlara eklemeyin. 30 litrede betanın yanına herhangi bir balık türü de eklemeniz mantıklı olmaz zaten.
Ama salyangozlar fayda sağlayacak canlılar. Elma, nerite, helena, minare salyangozu vs. hangisini seviyorsanız araştırıp onu alabilirsiniz. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=BeyzPl]Ek olarak, işlev açısından lav kırığı ile siyah kum farklı değil. İki farklı katman şekilde kullanarak karışıp görselliği bozma riskini almanıza değmez.
Bitkilerin kuma iyi tutunması için en az 6-8 cm olması iyi olur bu arada.
Vatozun da corynin de genel anlamda akvaryum için gereklilik sebebi olacak özellikleri yok. Sevip özellikle istemiyorsanız akvaryumlara eklemeyin. 30 litrede betanın yanına herhangi bir balık türü de eklemeniz mantıklı olmaz zaten.
Ama salyangozlar fayda sağlayacak canlılar. Elma, nerite, helena, minare salyangozu vs. hangisini seviyorsanız araştırıp onu alabilirsiniz. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=MasterChiefHakan][URL]http://www.akvaryum.com/Hesaplayici/filtrasyon_isitici_kum.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkür ederim ama maalesef eklenti desteklenmiyor hatası almaktayım, bilgisayarımdaki tarayıcılardan ve telefonumdan denedim ama erişemedim.
[QUOTE=Alp3]
Kaç cm olmsısnı istiyorsanız 50 uzunluk 20 en ise ve 3cm kalınlığında bir kum istiyorsanuz 50.20.3/1000 olması lazımdı formülü. [/QUOTE]
Hiç düşünmedim kac cm olması gerektiğini, bu konuda da yardıma ihtiyacım var [:P][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 04:17:30[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan][URL]http://www.akvaryum.com/Hesaplayici/filtrasyon_isitici_kum.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkür ederim ama maalesef eklenti desteklenmiyor hatası almaktayım, bilgisayarımdaki tarayıcılardan ve telefonumdan denedim ama erişemedim.
[QUOTE=Alp3]
Kaç cm olmsısnı istiyorsanız 50 uzunluk 20 en ise ve 3cm kalınlığında bir kum istiyorsanuz 50.20.3/1000 olması lazımdı formülü. [/QUOTE]
Hiç düşünmedim kac cm olması gerektiğini, bu konuda da yardıma ihtiyacım var [:P][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 04:17:30[/EDIT]
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=Alp3]
Lav taşını sağdan soldan ve önden görünmesini istemiyorsanız oraları hagen ile doldurun daha hoş bir görüntü oluşacaktır. Siyah kum üstüne grimsi beyazımsı bir taş bulursanız o da hoş duracaktır. Saydığınız bitkiler low teche uygunsa o2 ye gerek yok bence ama olursa daha iyi olur fakat güzel bir ışıklandırma yeterli olur gibi geldi. Pek bilgim olmadığı için bu kadar yaeısmcı olabiliyorum [/QUOTE]
Tekrar teşekkürler. Aslında görünmemesi gibi bir amacım yok, sadece şu an güzel duracağını düşündüm, forumda bulduğum (ve tekrar aradığımda bulamadığım bu yüzden kaynak gösteremediğim) bir kurulum şu şekilde,
[img]https://i.imgur.com/ACGJ6fX.jpg[/img]
Kafamdaki tasarımın ana konsepti şimdilik bu şekilde, belki taşı
[img]https://i.imgur.com/vK29yGK.jpg[/img]
Şu şekilde bir kök ile değiştirebilirim, ne dersiniz?
Ek olarak, 50x20x30 bir tanka bu şekilde bir tasarım yapacağımı düşünürsek eğer, kaç litre/kilo lavtaşı kırığı ve hagen kum kullanmam gerektiğini de bilmiyorum, bu konuda da yardımcı olabilirseniz minnettar olurum. [:D][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:46:59[/EDIT]
[QUOTE=Alp3]
Lav taşını sağdan soldan ve önden görünmesini istemiyorsanız oraları hagen ile doldurun daha hoş bir görüntü oluşacaktır. Siyah kum üstüne grimsi beyazımsı bir taş bulursanız o da hoş duracaktır. Saydığınız bitkiler low teche uygunsa o2 ye gerek yok bence ama olursa daha iyi olur fakat güzel bir ışıklandırma yeterli olur gibi geldi. Pek bilgim olmadığı için bu kadar yaeısmcı olabiliyorum [/QUOTE]
Tekrar teşekkürler. Aslında görünmemesi gibi bir amacım yok, sadece şu an güzel duracağını düşündüm, forumda bulduğum (ve tekrar aradığımda bulamadığım bu yüzden kaynak gösteremediğim) bir kurulum şu şekilde,
[img]https://i.imgur.com/ACGJ6fX.jpg[/img]
Kafamdaki tasarımın ana konsepti şimdilik bu şekilde, belki taşı
[img]https://i.imgur.com/vK29yGK.jpg[/img]
Şu şekilde bir kök ile değiştirebilirim, ne dersiniz?
Ek olarak, 50x20x30 bir tanka bu şekilde bir tasarım yapacağımı düşünürsek eğer, kaç litre/kilo lavtaşı kırığı ve hagen kum kullanmam gerektiğini de bilmiyorum, bu konuda da yardımcı olabilirseniz minnettar olurum. [:D][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:46:59[/EDIT]
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=Alp3]
Walstad metodu için aramaya ternapi yazarsanız bulabilirsiniz. Aklınıza takılan bir şey olursa sorarsınız yine. [/QUOTE]
Teşekkür ederim, konuyu inceledim.
Kafamdaki set-up'u da yazayım da öyle bedavadan, hiçbir şey araştırmadan bilgi istiyormuş gibi görünmeyeyim :)
En alta lavtaşı kırıkları, üstüne ince-orta kalınlıkta siyah hagen kum. Kumun üstüne 2-3 adet büyük lav taşı kırıkları, taşların sağından solundan ve arkasından yukarı uzanan bolca elodea bitkisi, lav taşlarına gömülü java fern ve Vallisneria Nana kökleri, birkaç adet kızılağaç kozalağı, 5-6 yapraklı bir kök Anubias Barteri, kaliteli bir siesta aydınlatma, düşük debili bir şelale filtre ve ısıtıcı satın almayı düşünüyorum.
Sizce kafamdaki tanka ekleme, çıkarma yapılmalı mı? Bahsettiğim bitkiler için (sayılarının fazla olduğunu düşünürsek) CO2 kullanmalı mıyım?
[EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:53:03[/EDIT]
[QUOTE=Alp3]
Walstad metodu için aramaya ternapi yazarsanız bulabilirsiniz. Aklınıza takılan bir şey olursa sorarsınız yine. [/QUOTE]
Teşekkür ederim, konuyu inceledim.
Kafamdaki set-up'u da yazayım da öyle bedavadan, hiçbir şey araştırmadan bilgi istiyormuş gibi görünmeyeyim :)
En alta lavtaşı kırıkları, üstüne ince-orta kalınlıkta siyah hagen kum. Kumun üstüne 2-3 adet büyük lav taşı kırıkları, taşların sağından solundan ve arkasından yukarı uzanan bolca elodea bitkisi, lav taşlarına gömülü java fern ve Vallisneria Nana kökleri, birkaç adet kızılağaç kozalağı, 5-6 yapraklı bir kök Anubias Barteri, kaliteli bir siesta aydınlatma, düşük debili bir şelale filtre ve ısıtıcı satın almayı düşünüyorum.
Sizce kafamdaki tanka ekleme, çıkarma yapılmalı mı? Bahsettiğim bitkiler için (sayılarının fazla olduğunu düşünürsek) CO2 kullanmalı mıyım?
[EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:53:03[/EDIT]
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
Merhaba,
En son kurduğum (yarım kalan) ve beyaz benek hastalığına yakalanıp ölen balığımdan sonra aradan uzun bir süre geçti ve tekrar bitkili bir Beta tankı kurmak istiyorum. Yarım kalan tankımın görüntüsü şu şekildeydi; (2018 yılı)
[img]https://i.imgur.com/F0ILU9J.jpg[/img]
[IMG]https://i.imgur.com/4l67s2X.jpg[/IMG]
Görebileceğiniz gibi yarım ve gayet sade. Biraz aceleci davranıp önce sadece bilinçsizce Beta almıştım sonrasında forumdan öneriler neticesinde bol bitkili bir tanka dönüştürmek istiyordum ama bahsettiğim gibi balığımı kaybettim.
Şimdi yine yaklaşık olarak bu ölçülerde (50x20x30h) veya daha büyük bir tank içerisine bol bitkili bir kurulum istiyorum. Sizler eğer limitsiz bütçeniz olsa idi, tercihen lowtech, bol bitkili bir Beta'ya uygun göze güzel görünen bir akvaryum kurmak isteseydiniz tercihleriniz neler olurdu?
Örneğin bitki seçiminde nelere dikkat etmeliyim, taban seçimi önceki tankımda olduğu gibi lavtaşı kırığı üstüne hagen yerine önerebileceğiniz bir taban, beta yanına apple snail mi yoksa başka snail türü mü, karides eklenmeli mi eklenmemeli mi, çöpçü/vatoz eklenmeli mi, eklenmeliyse hangi tür eklenmeli tarzı sorulara cevap arıyorum.
Forumdaki konulardan veya kendi tanklarınızdan örnekler gösterebilirseniz çok sevinirim.
Herkese iyi günler, şimdiden teşekkürler.[:geek:]
Ekleme:Walstad Metodu kullananlar veya bilenlerden de yorum alabilir miyim? [EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 02:51:43[/EDIT]
Merhaba,
En son kurduğum (yarım kalan) ve beyaz benek hastalığına yakalanıp ölen balığımdan sonra aradan uzun bir süre geçti ve tekrar bitkili bir Beta tankı kurmak istiyorum. Yarım kalan tankımın görüntüsü şu şekildeydi; (2018 yılı)
[img]https://i.imgur.com/F0ILU9J.jpg[/img]
[IMG]https://i.imgur.com/4l67s2X.jpg[/IMG]
Görebileceğiniz gibi yarım ve gayet sade. Biraz aceleci davranıp önce sadece bilinçsizce Beta almıştım sonrasında forumdan öneriler neticesinde bol bitkili bir tanka dönüştürmek istiyordum ama bahsettiğim gibi balığımı kaybettim.
Şimdi yine yaklaşık olarak bu ölçülerde (50x20x30h) veya daha büyük bir tank içerisine bol bitkili bir kurulum istiyorum. Sizler eğer limitsiz bütçeniz olsa idi, tercihen lowtech, bol bitkili bir Beta'ya uygun göze güzel görünen bir akvaryum kurmak isteseydiniz tercihleriniz neler olurdu?
Örneğin bitki seçiminde nelere dikkat etmeliyim, taban seçimi önceki tankımda olduğu gibi lavtaşı kırığı üstüne hagen yerine önerebileceğiniz bir taban, beta yanına apple snail mi yoksa başka snail türü mü, karides eklenmeli mi eklenmemeli mi, çöpçü/vatoz eklenmeli mi, eklenmeliyse hangi tür eklenmeli tarzı sorulara cevap arıyorum.
Forumdaki konulardan veya kendi tanklarınızdan örnekler gösterebilirseniz çok sevinirim.
Herkese iyi günler, şimdiden teşekkürler.[:geek:]
Ekleme:Walstad Metodu kullananlar veya bilenlerden de yorum alabilir miyim? [EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 02:51:43[/EDIT]
Su Bulanık Bir Türlü Düzeltemedim
[QUOTE=MehmetDuysak]İç filitrenin süngerini çıkarıp tetra balanceball filitre malzemesi ile doldurun. Ayrıca eheim 2217'nin üst katmanı olarak cam elyafı kullanın sorununuz çözülecektir.[/QUOTE]
Her filtrede cam elyafı mı kullanılıyor?
yokda buna özel mi [:D]
[QUOTE=MehmetDuysak]İç filitrenin süngerini çıkarıp tetra balanceball filitre malzemesi ile doldurun. Ayrıca eheim 2217'nin üst katmanı olarak cam elyafı kullanın sorununuz çözülecektir.[/QUOTE]
Her filtrede cam elyafı mı kullanılıyor?
yokda buna özel mi [:D]
Elma Salyangoz Cinsiyet Ayrımı
Selamlar. Cinsiyet ayrımını yapamıyorum. Forumda bir iki konuda anlatılmış ama fotoğraflar silinmiş [:(]
Diğer kaynaklardan baktım ama elimdeki salyangozların cinsiyeti hk emin olamadım. Acaba video upload etsem bakıp yorumlar mısınız :)
Teşekkür ederim.
Selamlar. Cinsiyet ayrımını yapamıyorum. Forumda bir iki konuda anlatılmış ama fotoğraflar silinmiş [:(]
Diğer kaynaklardan baktım ama elimdeki salyangozların cinsiyeti hk emin olamadım. Acaba video upload etsem bakıp yorumlar mısınız :)
Teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
