ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
karidesim
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Şubat 2017 09:54
Son Ziyaret:
08 Ekim 2017 20:14
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
muhammet genç
Doğum Tarihi:
16 Şubat 1989
Yaş:
37
İl:
Bursa
Meslek:
Elektronik
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Muhammet GENÇ
SON 6 MESAJI
25 Lt. Kiraz Karides Akvaryumum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170914301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170915051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170915371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170916221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170916491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170917171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170917521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170918231.jpg[/IMG]
Herkese tekrardan merhaba;
Akvaryumdaki bitki sayisini ilk gundenc beri artirma calismalarim son bulmus durumda.Artik bitkilerin buyumesini ve zamanla budanmasi icin beklemedeyim.
Suan akvaryumda 12 adet kiraz ve sakura karides / 1 erkek 2 disi lepistes / 3 adet elma salyangoz / 4 adet elodea / 2 adet ismini bilmiyorum uzun bitki / 40 kok sp japan / 40 kök hemianthus micra / 6 kok umbrosum / 8 kok rotala / 5 adet 5x5 tele sarili moss revize ile 5x2.5 tele sardim / 1 adet fosil kaya ve bu sekilde devam etmekteyim. Gubre olarak micro element iceren sera florina kullaniyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170914301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170915051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170915371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170916221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170916491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170917171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170917521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/100320170918231.jpg[/IMG]
Herkese tekrardan merhaba;
Akvaryumdaki bitki sayisini ilk gundenc beri artirma calismalarim son bulmus durumda.Artik bitkilerin buyumesini ve zamanla budanmasi icin beklemedeyim.
Suan akvaryumda 12 adet kiraz ve sakura karides / 1 erkek 2 disi lepistes / 3 adet elma salyangoz / 4 adet elodea / 2 adet ismini bilmiyorum uzun bitki / 40 kok sp japan / 40 kök hemianthus micra / 6 kok umbrosum / 8 kok rotala / 5 adet 5x5 tele sarili moss revize ile 5x2.5 tele sardim / 1 adet fosil kaya ve bu sekilde devam etmekteyim. Gubre olarak micro element iceren sera florina kullaniyorum
Kiraz Ve Sakura Karideslerim
Kiraz ve sakura karideslerimi ekliyorum.
video linkinide veriyorum.
https://youtu.be/o2Qfp_yuv38[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172043211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172043401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172043551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172044071.jpg[/IMG]
Kiraz ve sakura karideslerimi ekliyorum.
video linkinide veriyorum.
https://youtu.be/o2Qfp_yuv38[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172043211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172043401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172043551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220172044071.jpg[/IMG]
Akvaryum Aydınlatmam
[QUOTE=hobiciakvarist]LED ışıklandırma (ampul olarak) çok denenmişliği yok veya en azından Türkiye'de bu forumda ben görmedim. yabancı sitelerde farklı LED türni deniyorlar.
Kelvin değerleri aslında çok bir şey ifade etmiyor. Evet, yüksek derecelerde mavi daha çok düşük derecelerde kırmızı daha çok ama, hangi dalga boyu? Bitkilerin kullanabildiği dalga boyutları ışığın spektrumunda yer alıyor mu, önemli olan bu. Ak maalesef çoğu ampül veya LED için bu bilgiler mevcut değil. Floresan lambalarda yine de spektrum aralığı olduğundan çoğu zaman bitkilerin kullanabildiği bir çeşit ışık radyasyonu oluyor. Ancak LED'ler genellikle tek renk oluştururlar. Bu nedenle burda o ışığın nasıl oluştuğu (spektrum) çok önem taşıyor.
Uzun lafın kısası: burda yapabileceğin en iyi şey bu LED lambayı test etmen. Nasıl mı? Karanlık bir odada uygun bir masa lamasına bu LED ampülü tak, burda bir çeşit karasal bitki al (örneğin bir adet kuru fasulye'yi geceden ıslat ertesi gün toprağa ek ve filizlenince bu odaya al), ve incele. Eğer bitki gelişimini sağlıklı bir şekilde devam ettirirse, çok uzunlamasına büyümez normal boyda yaprak vermeye başlarsa, yaprakları açık renkte değil normal yeşil tonlarında olursa o zaman LED'de fotosentez anlamında bir sorun yoktur ve kullabilirsin.
Ancak, Bu kadar düşük watt'da bir ışık aşağıya (tabana) yakın bitkilere yeterli PAR değerini verebilecek mi bitkilerine buna da bakman lazım. Zira ışığın gitmesi gereken mesafesi arttıkça PAR değeri düşer ve Su da düşüş biraz daha fazla olur sadece mesafeden etkilenmez PAR değeri. Bu nedenle de karasal test te sadece mesafeleri (akvaryumdaki ışığın gitmesi gereken mesafe ile karasal bitki ile lamba arasındaki mesafeyi aynı tuttuğunda, suyun etkisinden dolayı akvaryumda PAR değeri daha düşük olacaktır) aynı tutup bakamazsın. Bunu nasıl yapacağım dersen PAR metren yok ise yine deneme yanılma ile yapacaksın, akvaryumuna tak ve bitkilerin gelişimini izle. Eğer yavaşlarsa zemine yakın bitkilerin gelişi yeterli ışık suyun alt kademelerine gidemiyordur. Alternatif olarak, karasal metod'da bitki ile lamba arasındaki mesafeyi akvaryumda ışığın gitmesi gerektiği mesafenin 2 katı yaparsan yakın bir sonuç elde etmiş olursun.[/QUOTE]
Ustam cevabın için teşekkür ediyorum. Söylediklerinden yola çıkarak bu ışığı akvaryuma takmadan ne olacağını bilemeyecegimi anladım.
Bu led ampulu akvaryuma bu aksam takip resmini cekecegim buraya yuklerim sonrasindaki gelismeleride bu konuda paylasirim artik. 2 cobamba ve 5 moss giderse icim acicak ama deneyip gozlemleyecegim.
[QUOTE=hobiciakvarist]LED ışıklandırma (ampul olarak) çok denenmişliği yok veya en azından Türkiye'de bu forumda ben görmedim. yabancı sitelerde farklı LED türni deniyorlar.
Kelvin değerleri aslında çok bir şey ifade etmiyor. Evet, yüksek derecelerde mavi daha çok düşük derecelerde kırmızı daha çok ama, hangi dalga boyu? Bitkilerin kullanabildiği dalga boyutları ışığın spektrumunda yer alıyor mu, önemli olan bu. Ak maalesef çoğu ampül veya LED için bu bilgiler mevcut değil. Floresan lambalarda yine de spektrum aralığı olduğundan çoğu zaman bitkilerin kullanabildiği bir çeşit ışık radyasyonu oluyor. Ancak LED'ler genellikle tek renk oluştururlar. Bu nedenle burda o ışığın nasıl oluştuğu (spektrum) çok önem taşıyor.
Uzun lafın kısası: burda yapabileceğin en iyi şey bu LED lambayı test etmen. Nasıl mı? Karanlık bir odada uygun bir masa lamasına bu LED ampülü tak, burda bir çeşit karasal bitki al (örneğin bir adet kuru fasulye'yi geceden ıslat ertesi gün toprağa ek ve filizlenince bu odaya al), ve incele. Eğer bitki gelişimini sağlıklı bir şekilde devam ettirirse, çok uzunlamasına büyümez normal boyda yaprak vermeye başlarsa, yaprakları açık renkte değil normal yeşil tonlarında olursa o zaman LED'de fotosentez anlamında bir sorun yoktur ve kullabilirsin.
Ancak, Bu kadar düşük watt'da bir ışık aşağıya (tabana) yakın bitkilere yeterli PAR değerini verebilecek mi bitkilerine buna da bakman lazım. Zira ışığın gitmesi gereken mesafesi arttıkça PAR değeri düşer ve Su da düşüş biraz daha fazla olur sadece mesafeden etkilenmez PAR değeri. Bu nedenle de karasal test te sadece mesafeleri (akvaryumdaki ışığın gitmesi gereken mesafe ile karasal bitki ile lamba arasındaki mesafeyi aynı tuttuğunda, suyun etkisinden dolayı akvaryumda PAR değeri daha düşük olacaktır) aynı tutup bakamazsın. Bunu nasıl yapacağım dersen PAR metren yok ise yine deneme yanılma ile yapacaksın, akvaryumuna tak ve bitkilerin gelişimini izle. Eğer yavaşlarsa zemine yakın bitkilerin gelişi yeterli ışık suyun alt kademelerine gidemiyordur. Alternatif olarak, karasal metod'da bitki ile lamba arasındaki mesafeyi akvaryumda ışığın gitmesi gerektiği mesafenin 2 katı yaparsan yakın bir sonuç elde etmiş olursun.[/QUOTE]
Ustam cevabın için teşekkür ediyorum. Söylediklerinden yola çıkarak bu ışığı akvaryuma takmadan ne olacağını bilemeyecegimi anladım.
Bu led ampulu akvaryuma bu aksam takip resmini cekecegim buraya yuklerim sonrasindaki gelismeleride bu konuda paylasirim artik. 2 cobamba ve 5 moss giderse icim acicak ama deneyip gozlemleyecegim.
Akvaryum Aydınlatmam
Merhaba;
Akvaryumumda 25 watt tasarruflu ampul bulunmakta.
Ben bu ampulun yerine 5.5 watt 6500 kelvin soguk isik led ampul baglasam bitkilerim ve karideslerim icin bi problem olusurmu?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220171405481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220171406591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220171407241.jpg[/IMG]
Merhaba;
Akvaryumumda 25 watt tasarruflu ampul bulunmakta.
Ben bu ampulun yerine 5.5 watt 6500 kelvin soguk isik led ampul baglasam bitkilerim ve karideslerim icin bi problem olusurmu?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220171405481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220171406591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/230220171407241.jpg[/IMG]
25 Lt. Kiraz Karides Akvaryumum
Eyvallah ustam sağolasın vermiş olduğun değerli bilgiler için.
Akvaryumum bugün 29. gününde ve karideslerimde 20. günde akvsryuma dahil etmiştim.Maaşallah diyorum hiçbi kayıp olmadı.Haftada 1 kere 4 bardak akvaryumdan su alıp buharlaşmayıda isin icine katarak 4 bucuk 5 bardak gibi 2 gun dinlendirilmis su ilavesi yapıyorum.
Filtre olarak kapaktaki kutuda 4 5 kat yapmis oldugum elyaf bulunmakta henuz hic yikamadim kapagi acip baktigimda bitkilerden kopan bikac parcalar var filtrede temizlemem gerekirmi bilmiyorum.
Dediginiz gibi bitki sayimi artirip tabandaki siyah kum uzerini cuba gibi bi bitkiyle kaplamak istiyorum ama karideslerden oturu co2 basamiyorum akvaryuma co2 siz bitkiler bulmaya calisiyorum. Tam emin olamadigimdan cobambadan da sadece 2 dal aldim denemelik 5 gundur bisey olmadi 1 hafta daha olmassa yenilerini eklicem
[QUOTE=hobiciakvarist]Öncelikle hoş geldin aramıza. Kurduğun karides akvaryumunun da sana mutluluklar getirmesini dilerim.
Eminim biliyorsundur ancak tekrar etmekte fayda var: yeni kurulan akvaryumlarda en önemli şeylerden bir tanesi nitrojen döngüsünün oturmuş olmasıdır. Nitrojen döngüsü 3 aşamadan oluşur: Amonyak, Nitrit ve son olarak Nitrat. Bunların hepsi balıklar için zararlı ve zehirlidir (insanlar için de öyle aslında), ancak nitrat daha stabil bir yapıya sahip olduğundan düşük orantılarda zarar vermez (bunun hakkında daha fazla yazacağım).
Su da ilk önce amonyak oluşur: çürüyen / ölen bitki veya canlılardan ve canlıların dışkısından. Zamanla amonyağı tüketen bir bakteri türü çoğalmaya başlar su da ve filtren esas bu işe yarar; bu bakterileri toplamak ve barındırmak (filtren sudaki artıkları topladıkça bu bakterilere açık bir büfe yemek sunarcasına ortam sunar, zira toplananlar amonyak üretecektir). Bu bakteriler amonyağı nitirit'e çevirir. Nitrit de zararlıdır, aynı amonyak gibi çok düşük miktarlar canlıları öldürmeye yeter. Neysei Nitrit'i de tüketip Nitrat'a çeviren bir bakteri vardır. Bu da zamanla çoğalır filtrede. Ancak Hem amonyak hem de nitrit tüketen bakterilerin oluşması zaman aldığından başlangıçta su dhem amonyak hem de nitrit görmek mümkündür. Daha sonra sadece nitrit ve nitrat, en sonunda (döngü tamamlandığında) sadece nitrat oluşmaya başlar ve bulunur su da (artık bakteri kolonileri oturduğdan amonyak oluşur oluşmaz tüketilip nitirit'e o da oluşur oluşmaz nitrat'a çevirilir).
Bu nedenle, temizlik yaparken hiç bir zaman filtrenizini musluk suyundan, bekletilmiş sudan vs geçirmeyin. Musluk suyunda klor olduğundan nitrat ile tepkimeye girip kloramin oluşturabilir, ki bu amonyak kadar hatta belki daha fazla zehirli bir madde dir. Ayrıca klor bakterileri öldürür. Bekletilmiş su da biriken bakterileri filtreden çıkartacağından istenmeyen bir durum oluşturacaktır. Yapılması gereken filtrenizi akvaryumun suyunda ayrı bir kapta temizlemenizdir.
Eğer nitrojen döngüsü tamamlanmadan akvaryuma canlı sokarsanız ölümler e karşılaşabilirsiniz. Nitrojen döngüsü tamamlanmadan başladıysanız, döngü oturana kadar düzenli olarak %25 oranında su değişimi yapmanızda fayda olabilir (eğer canlıları çıkartamayacaksanız).
Karidesler ile balık beslemenizi tavisye etmiyorum. Neredeyse tüm balıklar karides yavrusunu yer, bu nedenle aldığınız yavru sayısı daha az olacaktır. Cüce vatoz türleri diğer balıklara göre daha az yiyen (ya da yiyebilen) bir tür gibi duruyor, bu nedenle belki bu olabilir.
Bitki sayınızı/çeşidinizi de arttırabilirsiniz. Kullandığınız ışık tank boyutlarınıza göre orta-yüksek seviyede ışık veriyor gibi. Bu nedenle bitki sayınızı arttırmak hem mümkün hem de tavisye edilir. Dal bitkilerinden ludwigia ailesini deneyebilirsiniz. Zeminde de subulata veya crytpo türleri de tutabilir.
Tekrar hayırlı olsun.
[/QUOTE]
Eyvallah ustam sağolasın vermiş olduğun değerli bilgiler için.
Akvaryumum bugün 29. gününde ve karideslerimde 20. günde akvsryuma dahil etmiştim.Maaşallah diyorum hiçbi kayıp olmadı.Haftada 1 kere 4 bardak akvaryumdan su alıp buharlaşmayıda isin icine katarak 4 bucuk 5 bardak gibi 2 gun dinlendirilmis su ilavesi yapıyorum.
Filtre olarak kapaktaki kutuda 4 5 kat yapmis oldugum elyaf bulunmakta henuz hic yikamadim kapagi acip baktigimda bitkilerden kopan bikac parcalar var filtrede temizlemem gerekirmi bilmiyorum.
Dediginiz gibi bitki sayimi artirip tabandaki siyah kum uzerini cuba gibi bi bitkiyle kaplamak istiyorum ama karideslerden oturu co2 basamiyorum akvaryuma co2 siz bitkiler bulmaya calisiyorum. Tam emin olamadigimdan cobambadan da sadece 2 dal aldim denemelik 5 gundur bisey olmadi 1 hafta daha olmassa yenilerini eklicem
Eyvallah ustam sağolasın vermiş olduğun değerli bilgiler için.
Akvaryumum bugün 29. gününde ve karideslerimde 20. günde akvsryuma dahil etmiştim.Maaşallah diyorum hiçbi kayıp olmadı.Haftada 1 kere 4 bardak akvaryumdan su alıp buharlaşmayıda isin icine katarak 4 bucuk 5 bardak gibi 2 gun dinlendirilmis su ilavesi yapıyorum.
Filtre olarak kapaktaki kutuda 4 5 kat yapmis oldugum elyaf bulunmakta henuz hic yikamadim kapagi acip baktigimda bitkilerden kopan bikac parcalar var filtrede temizlemem gerekirmi bilmiyorum.
Dediginiz gibi bitki sayimi artirip tabandaki siyah kum uzerini cuba gibi bi bitkiyle kaplamak istiyorum ama karideslerden oturu co2 basamiyorum akvaryuma co2 siz bitkiler bulmaya calisiyorum. Tam emin olamadigimdan cobambadan da sadece 2 dal aldim denemelik 5 gundur bisey olmadi 1 hafta daha olmassa yenilerini eklicem
[QUOTE=hobiciakvarist]Öncelikle hoş geldin aramıza. Kurduğun karides akvaryumunun da sana mutluluklar getirmesini dilerim.
Eminim biliyorsundur ancak tekrar etmekte fayda var: yeni kurulan akvaryumlarda en önemli şeylerden bir tanesi nitrojen döngüsünün oturmuş olmasıdır. Nitrojen döngüsü 3 aşamadan oluşur: Amonyak, Nitrit ve son olarak Nitrat. Bunların hepsi balıklar için zararlı ve zehirlidir (insanlar için de öyle aslında), ancak nitrat daha stabil bir yapıya sahip olduğundan düşük orantılarda zarar vermez (bunun hakkında daha fazla yazacağım).
Su da ilk önce amonyak oluşur: çürüyen / ölen bitki veya canlılardan ve canlıların dışkısından. Zamanla amonyağı tüketen bir bakteri türü çoğalmaya başlar su da ve filtren esas bu işe yarar; bu bakterileri toplamak ve barındırmak (filtren sudaki artıkları topladıkça bu bakterilere açık bir büfe yemek sunarcasına ortam sunar, zira toplananlar amonyak üretecektir). Bu bakteriler amonyağı nitirit'e çevirir. Nitrit de zararlıdır, aynı amonyak gibi çok düşük miktarlar canlıları öldürmeye yeter. Neysei Nitrit'i de tüketip Nitrat'a çeviren bir bakteri vardır. Bu da zamanla çoğalır filtrede. Ancak Hem amonyak hem de nitrit tüketen bakterilerin oluşması zaman aldığından başlangıçta su dhem amonyak hem de nitrit görmek mümkündür. Daha sonra sadece nitrit ve nitrat, en sonunda (döngü tamamlandığında) sadece nitrat oluşmaya başlar ve bulunur su da (artık bakteri kolonileri oturduğdan amonyak oluşur oluşmaz tüketilip nitirit'e o da oluşur oluşmaz nitrat'a çevirilir).
Bu nedenle, temizlik yaparken hiç bir zaman filtrenizini musluk suyundan, bekletilmiş sudan vs geçirmeyin. Musluk suyunda klor olduğundan nitrat ile tepkimeye girip kloramin oluşturabilir, ki bu amonyak kadar hatta belki daha fazla zehirli bir madde dir. Ayrıca klor bakterileri öldürür. Bekletilmiş su da biriken bakterileri filtreden çıkartacağından istenmeyen bir durum oluşturacaktır. Yapılması gereken filtrenizi akvaryumun suyunda ayrı bir kapta temizlemenizdir.
Eğer nitrojen döngüsü tamamlanmadan akvaryuma canlı sokarsanız ölümler e karşılaşabilirsiniz. Nitrojen döngüsü tamamlanmadan başladıysanız, döngü oturana kadar düzenli olarak %25 oranında su değişimi yapmanızda fayda olabilir (eğer canlıları çıkartamayacaksanız).
Karidesler ile balık beslemenizi tavisye etmiyorum. Neredeyse tüm balıklar karides yavrusunu yer, bu nedenle aldığınız yavru sayısı daha az olacaktır. Cüce vatoz türleri diğer balıklara göre daha az yiyen (ya da yiyebilen) bir tür gibi duruyor, bu nedenle belki bu olabilir.
Bitki sayınızı/çeşidinizi de arttırabilirsiniz. Kullandığınız ışık tank boyutlarınıza göre orta-yüksek seviyede ışık veriyor gibi. Bu nedenle bitki sayınızı arttırmak hem mümkün hem de tavisye edilir. Dal bitkilerinden ludwigia ailesini deneyebilirsiniz. Zeminde de subulata veya crytpo türleri de tutabilir.
Tekrar hayırlı olsun.
[/QUOTE]
Eyvallah ustam sağolasın vermiş olduğun değerli bilgiler için.
Akvaryumum bugün 29. gününde ve karideslerimde 20. günde akvsryuma dahil etmiştim.Maaşallah diyorum hiçbi kayıp olmadı.Haftada 1 kere 4 bardak akvaryumdan su alıp buharlaşmayıda isin icine katarak 4 bucuk 5 bardak gibi 2 gun dinlendirilmis su ilavesi yapıyorum.
Filtre olarak kapaktaki kutuda 4 5 kat yapmis oldugum elyaf bulunmakta henuz hic yikamadim kapagi acip baktigimda bitkilerden kopan bikac parcalar var filtrede temizlemem gerekirmi bilmiyorum.
Dediginiz gibi bitki sayimi artirip tabandaki siyah kum uzerini cuba gibi bi bitkiyle kaplamak istiyorum ama karideslerden oturu co2 basamiyorum akvaryuma co2 siz bitkiler bulmaya calisiyorum. Tam emin olamadigimdan cobambadan da sadece 2 dal aldim denemelik 5 gundur bisey olmadi 1 hafta daha olmassa yenilerini eklicem
25 Lt. Kiraz Karides Akvaryumum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/220220170957161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/220220170959171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/220220170959591.jpg[/IMG]
Herkse selamlar;
Foruma yeni üye oldum. Hepinizi tebrik ediyorum çok başarılı işler çıkartmışsınız.
Sizlerle kurmuş olduğum 25 lt. karides akvaryumumu paylaşıyorum.İçinde kendi motoru olup kapağında elyaf filtre var motor suyu filtreye çekiyor ustten su aşağıya dökülüyor ve 25 watt termostatlı ısıtıcı aldım 22 dereceye ayarladim.Işık olarak akvaryumun kapağında orjinalde boyle geldi 25 watt tasarruflu beyaz ışık veren lamba var.Bitki olarak 5 adet tele sarılı java moss 2 adette cobamba ekledim. Kobambalara bişey olmassa 3 mossun ortasınada 3 kobamba ekleyeceğim. Akvaryuma 1 tane fosil kaya ve siyah kumla az birazda beyaz kum ekledim.
İlk başta kalemlikten yuva yapmıştım ama paslanmaya başlayınca çıkarttım.Gerekli ise hindistan cevizi kabuğundan mağara yapabilirim.Şimdilik akvaryumda 12 adet kiraz karidesim olup 2 tanesi eli kulağındadır yumurtlayacaklar.
İlerleyen zamanlarda içine balık koyup koymamakta kararsızım sizlerin fikirlerini bekliyorum ve şunuda eklesen daha iyi olur diyeceğiniz konulara açığım.
Kalın sağlıcakla...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/220220170957161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/220220170959171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194668/220220170959591.jpg[/IMG]
Herkse selamlar;
Foruma yeni üye oldum. Hepinizi tebrik ediyorum çok başarılı işler çıkartmışsınız.
Sizlerle kurmuş olduğum 25 lt. karides akvaryumumu paylaşıyorum.İçinde kendi motoru olup kapağında elyaf filtre var motor suyu filtreye çekiyor ustten su aşağıya dökülüyor ve 25 watt termostatlı ısıtıcı aldım 22 dereceye ayarladim.Işık olarak akvaryumun kapağında orjinalde boyle geldi 25 watt tasarruflu beyaz ışık veren lamba var.Bitki olarak 5 adet tele sarılı java moss 2 adette cobamba ekledim. Kobambalara bişey olmassa 3 mossun ortasınada 3 kobamba ekleyeceğim. Akvaryuma 1 tane fosil kaya ve siyah kumla az birazda beyaz kum ekledim.
İlk başta kalemlikten yuva yapmıştım ama paslanmaya başlayınca çıkarttım.Gerekli ise hindistan cevizi kabuğundan mağara yapabilirim.Şimdilik akvaryumda 12 adet kiraz karidesim olup 2 tanesi eli kulağındadır yumurtlayacaklar.
İlerleyen zamanlarda içine balık koyup koymamakta kararsızım sizlerin fikirlerini bekliyorum ve şunuda eklesen daha iyi olur diyeceğiniz konulara açığım.
Kalın sağlıcakla...
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
