ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
dorukdemirci
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Ağustos 2012 11:45
Son Ziyaret:
13 Şubat 2014 19:29
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doruk Demirci
Doğum Tarihi:
24 Eylül 1988
Yaş:
37
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
150LT Karma Malawi - Veteriner Hekim Adayı
SON 10 MESAJI
Mavi Prenses Akvaryum Dekoru Nasıl Olmalı ?
Kumunu biraz daha arttırırsan daha mutlu olacaklardır. Hem kayalar öyle ortada sırıtmaz bu sayede
Balık ekleme için erkeğinin durumunu önemli. İyi incele erkek dişiyi ne kadar çok sıkıştırırsa 1e4d oranına kadar dişi ekle. (aynı boylarda olmasına dikkat et)
Genel olarak sağlıklı görünüyorlar, mutlu balıklar
Kumunu biraz daha arttırırsan daha mutlu olacaklardır. Hem kayalar öyle ortada sırıtmaz bu sayede

Balık ekleme için erkeğinin durumunu önemli. İyi incele erkek dişiyi ne kadar çok sıkıştırırsa 1e4d oranına kadar dişi ekle. (aynı boylarda olmasına dikkat et)
Genel olarak sağlıklı görünüyorlar, mutlu balıklar

kloru yok etmek?
[QUOTE=vhd+9]Doruk bey cok aciklayici olmus cok tesekkur ederim bu degerli bilgilerinizi bizlerle paylastiginiz icin. Sorumu cok iyi anlamissiniz. Son olarak bir sey sormak istiyorum. Hava motoru bagladim ben 2 tane 5 litrelik siselere. Bu sekilde klor kac saatte gider sudan? Su degisimini bugun yapmak istiyorum. Dukkanimizdaki akvaryuma su degisimi yapacagim. Bugun pazar ve haliyle musteriler daha az. Saat 18:00'a kadar hava motorunu siselere sira sira baglasam aksama sular hazir olur mu?
Suları şişelere tazyikli bir şekilde doldurdum. Sonrasında 6 saat boyunca hava motorunu şişelere sıra ile koydum. Yani bir şişede 3 saat kaldı hava motoru. Sularını değiştirdim ve şuan hiç bir problem yok
[/QUOTE]
Kusura bakmayın bütünlemelerim dolayısıyla kütüphanede yaşıyorum cevap yazamadım
Fakat doğru olanı yapmışsınız. Su değişimini günlerce geciktirmektense birkaç saat hava motoruyla dinlendirilmiş su her zaman daha iyidir.
Bu arada farklı soruları - sorunları olanların istediklerini facebook üzerinden cevaplayabilirim (https://tr-tr.facebook.com/DorukDemirciVET yasaksa link silinebilir). Veteriner Hekimilği Öğrencisiyim ve akvaryum balıkları üzerine gelişmek istiyorum bilmediğim vakaları da araştırıp öğrenmek bilgilenmek bilgilendirmek istiyorum.
Tekrar mutlu ve sağlıklı balıklar herkese
[QUOTE=vhd+9]Doruk bey cok aciklayici olmus cok tesekkur ederim bu degerli bilgilerinizi bizlerle paylastiginiz icin. Sorumu cok iyi anlamissiniz. Son olarak bir sey sormak istiyorum. Hava motoru bagladim ben 2 tane 5 litrelik siselere. Bu sekilde klor kac saatte gider sudan? Su degisimini bugun yapmak istiyorum. Dukkanimizdaki akvaryuma su degisimi yapacagim. Bugun pazar ve haliyle musteriler daha az. Saat 18:00'a kadar hava motorunu siselere sira sira baglasam aksama sular hazir olur mu?
Suları şişelere tazyikli bir şekilde doldurdum. Sonrasında 6 saat boyunca hava motorunu şişelere sıra ile koydum. Yani bir şişede 3 saat kaldı hava motoru. Sularını değiştirdim ve şuan hiç bir problem yok
[/QUOTE]
Kusura bakmayın bütünlemelerim dolayısıyla kütüphanede yaşıyorum cevap yazamadım
Fakat doğru olanı yapmışsınız. Su değişimini günlerce geciktirmektense birkaç saat hava motoruyla dinlendirilmiş su her zaman daha iyidir. Bu arada farklı soruları - sorunları olanların istediklerini facebook üzerinden cevaplayabilirim (https://tr-tr.facebook.com/DorukDemirciVET yasaksa link silinebilir). Veteriner Hekimilği Öğrencisiyim ve akvaryum balıkları üzerine gelişmek istiyorum bilmediğim vakaları da araştırıp öğrenmek bilgilenmek bilgilendirmek istiyorum.
Tekrar mutlu ve sağlıklı balıklar herkese

kloru yok etmek?
Yanlış anlamadıysam sizin sorunuz akvaryumda su değişimi yaparken dinlenecek suyu en kısa sürede hazırlamak. Bunun için tazyikle sıkmak klorun %50sinden çok daha az bir miktarının uçmasına yardımcı olur. Öncelikle klor suda homojen çözünmüş bir gazdır ve sudan uzaklaştırılması sadece hava ile temas yüzeyine bağlıdır. Bunun için en mantıklı çözüm ağzı açık bir kapta en az 1 tercihen 2-3 gün dinlendirilmiş su kullanmaktır. Sizin amacınıza gelince eğer su değişiminiz haftalık 20 LT altındaysa bir damacana işinizi kolaylıkla çözebilir evde herhangi bir yerde ağzı açık şekilde (tam doldurmadan) dinlendirin derim. Daha yüksek hacimlerdeyse yer sıkıntısından dolayı dediklerinizi yapmak doğru olacaktır. Su yüzeyinde dalgalanma oluşturacağınız her sistem klorun hızla kaybını sağlar ki bu sayede 12 saat dinlendirilmiş şekilde de eklenebilir. Fakat bu eklenebilecek dengeye gelmiş anlamına gelmez mecbursak yapılmalıdır.
Ama dediğiniz yöntemler doğrudur ve büyük hacimlerde dinlendirmesi gerekenler zaten yapar. Örneğin hobihanelerde su depoları hem ısıtıcı hem hava motorları ile dinlendirilmektedir.
Yalnız su dinlendirmedeki amaç sadece sudaki kloru engellemek değildir bu hep göz ardı ediliyor. 2-3 gün dinlendirilmiş su ile kazandıklarımızı sıralayalım;
1-Çeşmeden koyulan sulara göre ısı, akvaryum ısısına yakındır ve balıklarımızın her hafta gereksiz strese girmemesine yarar,
2-Sudaki klor insan gibi büyük bedenlerde zararsız düzeyde olsa da balıklarımızda fazladır ve zararlıdır. Ayrıca su dengeniz normalin üzerinde amonyak içeriyorsa akvaryumda amonyumklorür oluşacak ve zehir damlatmaktan farkı kalmayacaktır. Dinlendirme sayesinde çözünmüş klor buharlaşacaktır.
3-Şebeke suları dengesizdir barajların kimyasal düzenine göre farklı kimyasallar kullanılmaktadır. Dinlendirmek bu kimyasalların çözelti olanlarını dibe çöktürür, gaz olanlarını uçuracaktır. Bu yüzden değişim yaparken dinlendirme suyunun dibini akvaryum suyuna dökmeyiniz.
4-Zararlı bakteriler, parazitler, hastalıklar kuvvetli durumdayken akvaryum suyuna karışmaz 2-3 gün dinlenince besinsiz kalacaklarından sayıları azalacaktır.
5-Kaynatıp su eklemek yararlı bakterilerin ölmesine, klorun uçmasına fakat onunla beraber birçok kimyasalın değişmesine ya da kaybolmasına sebep olur.
6-Bunlara ek olarak acil durumlarda; balıklardaki tüm hastalık belirtilerinde ağzı açık 1 saat bekletilmiş su ile %40-50'ye varan su değişimi yapmak, birkaç gün su dinlendirmeyi beklerken hastalığın iyice ilerlemesinden çok çok daha iyidir.
Sanırım biraz uzun oldu :) Ama klor ve su dinlendirmeyi genel olarak bildiklerimi anlatayım istedim. Sağlıklı balıklar..
Yanlış anlamadıysam sizin sorunuz akvaryumda su değişimi yaparken dinlenecek suyu en kısa sürede hazırlamak. Bunun için tazyikle sıkmak klorun %50sinden çok daha az bir miktarının uçmasına yardımcı olur. Öncelikle klor suda homojen çözünmüş bir gazdır ve sudan uzaklaştırılması sadece hava ile temas yüzeyine bağlıdır. Bunun için en mantıklı çözüm ağzı açık bir kapta en az 1 tercihen 2-3 gün dinlendirilmiş su kullanmaktır. Sizin amacınıza gelince eğer su değişiminiz haftalık 20 LT altındaysa bir damacana işinizi kolaylıkla çözebilir evde herhangi bir yerde ağzı açık şekilde (tam doldurmadan) dinlendirin derim. Daha yüksek hacimlerdeyse yer sıkıntısından dolayı dediklerinizi yapmak doğru olacaktır. Su yüzeyinde dalgalanma oluşturacağınız her sistem klorun hızla kaybını sağlar ki bu sayede 12 saat dinlendirilmiş şekilde de eklenebilir. Fakat bu eklenebilecek dengeye gelmiş anlamına gelmez mecbursak yapılmalıdır.
Ama dediğiniz yöntemler doğrudur ve büyük hacimlerde dinlendirmesi gerekenler zaten yapar. Örneğin hobihanelerde su depoları hem ısıtıcı hem hava motorları ile dinlendirilmektedir.
Yalnız su dinlendirmedeki amaç sadece sudaki kloru engellemek değildir bu hep göz ardı ediliyor. 2-3 gün dinlendirilmiş su ile kazandıklarımızı sıralayalım;
1-Çeşmeden koyulan sulara göre ısı, akvaryum ısısına yakındır ve balıklarımızın her hafta gereksiz strese girmemesine yarar,
2-Sudaki klor insan gibi büyük bedenlerde zararsız düzeyde olsa da balıklarımızda fazladır ve zararlıdır. Ayrıca su dengeniz normalin üzerinde amonyak içeriyorsa akvaryumda amonyumklorür oluşacak ve zehir damlatmaktan farkı kalmayacaktır. Dinlendirme sayesinde çözünmüş klor buharlaşacaktır.
3-Şebeke suları dengesizdir barajların kimyasal düzenine göre farklı kimyasallar kullanılmaktadır. Dinlendirmek bu kimyasalların çözelti olanlarını dibe çöktürür, gaz olanlarını uçuracaktır. Bu yüzden değişim yaparken dinlendirme suyunun dibini akvaryum suyuna dökmeyiniz.
4-Zararlı bakteriler, parazitler, hastalıklar kuvvetli durumdayken akvaryum suyuna karışmaz 2-3 gün dinlenince besinsiz kalacaklarından sayıları azalacaktır.
5-Kaynatıp su eklemek yararlı bakterilerin ölmesine, klorun uçmasına fakat onunla beraber birçok kimyasalın değişmesine ya da kaybolmasına sebep olur.
6-Bunlara ek olarak acil durumlarda; balıklardaki tüm hastalık belirtilerinde ağzı açık 1 saat bekletilmiş su ile %40-50'ye varan su değişimi yapmak, birkaç gün su dinlendirmeyi beklerken hastalığın iyice ilerlemesinden çok çok daha iyidir.
Sanırım biraz uzun oldu :) Ama klor ve su dinlendirmeyi genel olarak bildiklerimi anlatayım istedim. Sağlıklı balıklar..
(kayseri) Uykudaki balığı hemen tutarım diyenler
[QUOTE=omer2to]
Sağlıklı yavrular dilerim :) Keseler varsa kuluçka kullanmanız daha güvenli ve sağlıklı olacaktır bilginize..
[QUOTE=omer2to]
bugün 15-16 tane yavru aldım fakat keseliler ama hala yüzüyorlar :) ilk tecrübem ilk balığım :)
[/QUOTE]
Sağlıklı yavrular dilerim :) Keseler varsa kuluçka kullanmanız daha güvenli ve sağlıklı olacaktır bilginize..
(kayseri) Uykudaki balığı hemen tutarım diyenler
[QUOTE=omer2to]hocam balık halsizleşiyor 15-16 gün sonra ben ışık felan kapatmadan yakaladım balığı[/QUOTE]
Bende de durum aynıydı 16 gün aç kalan balık zaten ister istemez yavaş hareket ediyor. Ama tam damızlık boylarda anne tecrübeli olduğu için o günlerde yem yiyebiliyor yani atikliği aynen devam ediyor :)
Dün büyük bir mavi prensesimi yakalamaya çalıştım artık ağzında balık kalmadı diye düşünmüştüm neyse ki karanlıkta bırakma yöntemiyle 10 yavruyu kurtarabildim.
Birincisi dekorlar ve akvaryumun izin verdiği ölçüde fileyi büyük tutmakta fayda var.
İkincisi odanın zifiri karanlık olmasına gerek yok balıkların uyuması için, örneğin ben sadece iki yan odanın ışığını açtığımda beni bile göremeyecekleri kadar karanlık oluşuyor ve uyuyorlar. Ama ben onları görebiliyorum
Bütün sorunumuz yakalayamamak olsun
[QUOTE=omer2to]hocam balık halsizleşiyor 15-16 gün sonra ben ışık felan kapatmadan yakaladım balığı[/QUOTE]
Bende de durum aynıydı 16 gün aç kalan balık zaten ister istemez yavaş hareket ediyor. Ama tam damızlık boylarda anne tecrübeli olduğu için o günlerde yem yiyebiliyor yani atikliği aynen devam ediyor :)
Dün büyük bir mavi prensesimi yakalamaya çalıştım artık ağzında balık kalmadı diye düşünmüştüm neyse ki karanlıkta bırakma yöntemiyle 10 yavruyu kurtarabildim.
Birincisi dekorlar ve akvaryumun izin verdiği ölçüde fileyi büyük tutmakta fayda var.
İkincisi odanın zifiri karanlık olmasına gerek yok balıkların uyuması için, örneğin ben sadece iki yan odanın ışığını açtığımda beni bile göremeyecekleri kadar karanlık oluşuyor ve uyuyorlar. Ama ben onları görebiliyorum

Bütün sorunumuz yakalayamamak olsun

Strafor kutuan boylandırma tankı yapımı
[QUOTE=holopter][QUOTE=dorukdemirci][QUOTE=holopter][QUOTE=dorukdemirci]Öncelikle merhabalar;
Şuan 10LT içinde bulunan 20 adet 1 haftalık sp yavrum, ve iki tane ağzı dolu dişi sp ve mp balışım var. Yaklaşık 1 hafta sonra da diğer iki dişiyi kusrutacağım bu durumda tahminen 60 adet yavrumun iyi boylanmaları için yüksek hacime nasıl ulaşabileceğimi düşünüyordum. Yakınlarda bir ecza deposu olduğu için oradan üstü hariç heryeri strafor benzeri malzeme ile kapalı oldukça sağlam bir kutu aldım. Kutunun asıl kullanım amacı ilaçlar için soğuk zinciri sağlamak. Bu arada ısıtıcı maliyetinden de tasarruf sağlamış olacağım.
Fakat içini tam olarak ne ile kaplayacağımı bulamadım. Su bazlı boyalar ile yapılabileceğini anladım yalnız sadece onu kullanmak olur mu, yoksa Fuga Derz (2900) gibi malzemelerle kapladıktan sonra mı boyamalıyım bilemiyorum. Sadece su bazlı boya ile tam kuruma sonrasında 3-4 kat boyasak sızdırmazlık için yeterli olur mu?
[/QUOTE]
Kutuda delik, ek vs. yok ama sorun kutrunun içi, dışı, altı, et kısımları tamamen beyaz karton ile kaplanmış görselliği açısından. Yani maalesef direk su dolduramıyorum :)
[QUOTE=holopter][QUOTE=dorukdemirci][QUOTE=holopter][QUOTE=dorukdemirci]Öncelikle merhabalar;
Şuan 10LT içinde bulunan 20 adet 1 haftalık sp yavrum, ve iki tane ağzı dolu dişi sp ve mp balışım var. Yaklaşık 1 hafta sonra da diğer iki dişiyi kusrutacağım bu durumda tahminen 60 adet yavrumun iyi boylanmaları için yüksek hacime nasıl ulaşabileceğimi düşünüyordum. Yakınlarda bir ecza deposu olduğu için oradan üstü hariç heryeri strafor benzeri malzeme ile kapalı oldukça sağlam bir kutu aldım. Kutunun asıl kullanım amacı ilaçlar için soğuk zinciri sağlamak. Bu arada ısıtıcı maliyetinden de tasarruf sağlamış olacağım.
Fakat içini tam olarak ne ile kaplayacağımı bulamadım. Su bazlı boyalar ile yapılabileceğini anladım yalnız sadece onu kullanmak olur mu, yoksa Fuga Derz (2900) gibi malzemelerle kapladıktan sonra mı boyamalıyım bilemiyorum. Sadece su bazlı boya ile tam kuruma sonrasında 3-4 kat boyasak sızdırmazlık için yeterli olur mu?
Bu arada kutu 50x70x60 cm ölçülerinde. Yani %90 doldurmayla 200LT'ye yakın bir hacimde.
Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
[/QUOTE]
Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
O kadar su bence strafor kutuyu patlatabilir dışarıda bir yerde deneyin bence öncelikle patlayacak mı diye ağzına kadar su doldurup bir kaç gün bırakın,içine ise kalın naylon muşamba serebilirsiniz bu şekilde keresteden havuz yapan bir kişi vardı forumda
Saygılar..
[/QUOTE]
Cevap için teşekkür ederim hocam. Tam olarak o arkadaşın yaptığından esinlenerek başladım. Su basıncına karşı sağlamlık denendi onda sıkıtı yok zaten bidon gibi kaplarda ağır ilaçlar yurtdışından getirilirken kullanılıyor. (straforun et kalınlığı 7cm ve kuşak falan da var iskelet gibi) Muşamba ile denedim fakat kutu hacme göre fazla derin yani 1-2 metre boyunda taban alanı olmadığı için çok kırışıyor rahat döşenmiyor. Onun yerine boya gibi sürülebilir bir malzeme arıyorum. Hatta fiyatı 50TL'ye kadar olursa yarın alıp başlayacağım.
[/QUOTE]Eğer kutuda delik, ek yeri vb yoksa yani yekpare ise ve su kaçıran bir yeri yoksa vs,hiç kaplama veya boyaya gerek yok zira strafor salınım yapmayan bir maddedir hatta bir arkadaş akvaryum yapmıştı böyle önünü kesip cam takmıştı :)Ama düzenli temizlemeniz gerekli çünkü strafor pürüzlü ve gözenekli yapısı ile pislik tutar biraz
Saygılar...
Kutuda delik, ek vs. yok ama sorun kutrunun içi, dışı, altı, et kısımları tamamen beyaz karton ile kaplanmış görselliği açısından. Yani maalesef direk su dolduramıyorum :)
Strafor kutuan boylandırma tankı yapımı
[QUOTE=holopter][QUOTE=dorukdemirci]Öncelikle merhabalar;
Şuan 10LT içinde bulunan 20 adet 1 haftalık sp yavrum, ve iki tane ağzı dolu dişi sp ve mp balışım var. Yaklaşık 1 hafta sonra da diğer iki dişiyi kusrutacağım bu durumda tahminen 60 adet yavrumun iyi boylanmaları için yüksek hacime nasıl ulaşabileceğimi düşünüyordum. Yakınlarda bir ecza deposu olduğu için oradan üstü hariç heryeri strafor benzeri malzeme ile kapalı oldukça sağlam bir kutu aldım. Kutunun asıl kullanım amacı ilaçlar için soğuk zinciri sağlamak. Bu arada ısıtıcı maliyetinden de tasarruf sağlamış olacağım.
Fakat içini tam olarak ne ile kaplayacağımı bulamadım. Su bazlı boyalar ile yapılabileceğini anladım yalnız sadece onu kullanmak olur mu, yoksa Fuga Derz (2900) gibi malzemelerle kapladıktan sonra mı boyamalıyım bilemiyorum. Sadece su bazlı boya ile tam kuruma sonrasında 3-4 kat boyasak sızdırmazlık için yeterli olur mu?
dorukdemirci 2014-01-10 21:57:29
[QUOTE=holopter][QUOTE=dorukdemirci]Öncelikle merhabalar;
Şuan 10LT içinde bulunan 20 adet 1 haftalık sp yavrum, ve iki tane ağzı dolu dişi sp ve mp balışım var. Yaklaşık 1 hafta sonra da diğer iki dişiyi kusrutacağım bu durumda tahminen 60 adet yavrumun iyi boylanmaları için yüksek hacime nasıl ulaşabileceğimi düşünüyordum. Yakınlarda bir ecza deposu olduğu için oradan üstü hariç heryeri strafor benzeri malzeme ile kapalı oldukça sağlam bir kutu aldım. Kutunun asıl kullanım amacı ilaçlar için soğuk zinciri sağlamak. Bu arada ısıtıcı maliyetinden de tasarruf sağlamış olacağım.
Fakat içini tam olarak ne ile kaplayacağımı bulamadım. Su bazlı boyalar ile yapılabileceğini anladım yalnız sadece onu kullanmak olur mu, yoksa Fuga Derz (2900) gibi malzemelerle kapladıktan sonra mı boyamalıyım bilemiyorum. Sadece su bazlı boya ile tam kuruma sonrasında 3-4 kat boyasak sızdırmazlık için yeterli olur mu?
Bu arada kutu 50x70x60 cm ölçülerinde. Yani %90 doldurmayla 200LT'ye yakın bir hacimde.
Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
[/QUOTE]
Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
O kadar su bence strafor kutuyu patlatabilir dışarıda bir yerde deneyin bence öncelikle patlayacak mı diye ağzına kadar su doldurup bir kaç gün bırakın,içine ise kalın naylon muşamba serebilirsiniz bu şekilde keresteden havuz yapan bir kişi vardı forumda
Saygılar..
[/QUOTE]
Cevap için teşekkür ederim hocam. Tam olarak o arkadaşın yaptığından esinlenerek başladım. Su basıncına karşı sağlamlık denendi onda sıkıtı yok zaten bidon gibi kaplarda ağır ilaçlar yurtdışından getirilirken kullanılıyor. (straforun et kalınlığı 7cm ve kuşak falan da var iskelet gibi) Muşamba ile denedim fakat kutu hacme göre fazla derin yani 1-2 metre boyunda taban alanı olmadığı için çok kırışıyor rahat döşenmiyor. Onun yerine boya gibi sürülebilir bir malzeme arıyorum. Hatta fiyatı 50TL'ye kadar olursa yarın alıp başlayacağım.
Strafor kutuan boylandırma tankı yapımı
Öncelikle merhabalar;
Şuan 10LT içinde bulunan 20 adet 1 haftalık sp yavrum, ve iki tane ağzı dolu dişi sp ve mp balışım var. Yaklaşık 1 hafta sonra da diğer iki dişiyi kusrutacağım bu durumda tahminen 60 adet yavrumun iyi boylanmaları için yüksek hacime nasıl ulaşabileceğimi düşünüyordum. Yakınlarda bir ecza deposu olduğu için oradan üstü hariç heryeri strafor benzeri malzeme ile kapalı oldukça sağlam bir kutu aldım. Kutunun asıl kullanım amacı ilaçlar için soğuk zinciri sağlamak. Bu arada ısıtıcı maliyetinden de tasarruf sağlamış olacağım.
Fakat içini tam olarak ne ile kaplayacağımı bulamadım. Su bazlı boyalar ile yapılabileceğini anladım yalnız sadece onu kullanmak olur mu, yoksa Fuga Derz (2900) gibi malzemelerle kapladıktan sonra mı boyamalıyım bilemiyorum. Sadece su bazlı boya ile tam kuruma sonrasında 3-4 kat boyasak sızdırmazlık için yeterli olur mu?
Öncelikle merhabalar;
Şuan 10LT içinde bulunan 20 adet 1 haftalık sp yavrum, ve iki tane ağzı dolu dişi sp ve mp balışım var. Yaklaşık 1 hafta sonra da diğer iki dişiyi kusrutacağım bu durumda tahminen 60 adet yavrumun iyi boylanmaları için yüksek hacime nasıl ulaşabileceğimi düşünüyordum. Yakınlarda bir ecza deposu olduğu için oradan üstü hariç heryeri strafor benzeri malzeme ile kapalı oldukça sağlam bir kutu aldım. Kutunun asıl kullanım amacı ilaçlar için soğuk zinciri sağlamak. Bu arada ısıtıcı maliyetinden de tasarruf sağlamış olacağım.
Fakat içini tam olarak ne ile kaplayacağımı bulamadım. Su bazlı boyalar ile yapılabileceğini anladım yalnız sadece onu kullanmak olur mu, yoksa Fuga Derz (2900) gibi malzemelerle kapladıktan sonra mı boyamalıyım bilemiyorum. Sadece su bazlı boya ile tam kuruma sonrasında 3-4 kat boyasak sızdırmazlık için yeterli olur mu?
Bu arada kutu 50x70x60 cm ölçülerinde. Yani %90 doldurmayla 200LT'ye yakın bir hacimde.
Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Musa Akvaryum
Bir adamın adı çıkacağına canı çıksın derler, bu da o misal olmuş. Öncelikle Musa Akvaryumun sahipleriyle maddi manevi hiçbir bağlantım bulunmamasıyla beraber 3-5 ayda bir uğradığım için her gördüğünde sanki yeni tanışmışız havası yaşanıyordu :)
Musa Bey hakkında çok fazla bilgim yok %90 Esat Beyle alışverişim oldu. Birçok akvaryumcu gördüm çok bilgilileri de vardı fakat ben Esat Bey kadar kendini geliştirmiş ve bu bilgisini müşterisini kaybetme pahasına paylaşan bir insan görmedim. (!) Müşterisini kaybetme pahasına paylaşan tabirine dikkati çekmek istiyorum ilk gittiğimde 80lt'de pengasus besleyebilecek kadar işi bilmeyen biriydim ve bu pengasuslarımı da nerede besleyeceğimi bile sormadan satan bir başka akvaryumcuydu! İki esnaf aynı meslekte çalışmıyor gibi. İlk defa gördüğüm hiçbir akvaryumcu bana o balıkları o akvaryumda besleme demedi ama Esat Bey direk karşı çıktı ve bazı konularda ciddi ciddi çatıştık. Halbuki ben o an cebimde 200-300 tl gibi bir rakamla ek balık , bitki , dekor , yem alma niyetindeydim ve bana kolayca bunları satabilirdi. Ama o müşterisini kaybetme pahasına bildiğini savundu. İyi mi yaptı bence evet! Çünkü ben Esat Bey'in mesafeli (güleryüzlü olmadığı falan söylenmiş) tavrından değil ama bilgiye kavuşamamış şekilde paramın çöpe gittiğini düşündüğümden hobiden soğurdum.
Pengasuslarımı verip yeni balıklar istediğimde Esat Bey'le alt kata indik ve bana her akvaryumun önünde 3-5dk'lık her balığı öyle bir anlattı ki videoya çeksem akvaryum balık belgeseli diye izleriz. Bilgi olarak beraber beslenecek türleri, koyulacak dekor ve bitkileri, hepsinin yasaması gereken biyolojik değerleri çok iyi biliyor. Bu bildiğinin karşılığını da ücretlerini yüksek tutarak alıyor diye düşünüyorum.(Kimisi Turkcell kullanır, kimisi Avea tabiri caizse) Ama karantina tankına bile güvenmeyip kimseden balık almayan, sapa sağlam balıklar satan, sattığının yanında kullanma kılavuzuna bakmayacağınız bilgiler sunan esnaf benim gözümde kaybedilmemelidir. Musa akvaryum ile ilgili benim çözümüm eğer bilgi gereken herhangi bir şey alıyorsam; ilaç, bakteri kültürü, yem gibi kesinlikle Musa Akvaryum! Dışındaki; akvaryum, dekor vs ise diğer yerleri araştırıyorum.
İçeride gezdirmemeleri konusuna çok şaşırdım doğrusu. Çünkü ben ziyaretlerimin yarısını sadece gezmek için yaparım ve böyle bir sıkıntıyla hiç karşılaşmadım. Sevgilimde gittim, arkadaşlarımla gittim sadece balık bakacağımı söylediğimde yanımızda kimse olmadan defalarca gezdim.
Bir adamın adı çıkacağına canı çıksın derler, bu da o misal olmuş. Öncelikle Musa Akvaryumun sahipleriyle maddi manevi hiçbir bağlantım bulunmamasıyla beraber 3-5 ayda bir uğradığım için her gördüğünde sanki yeni tanışmışız havası yaşanıyordu :)
Musa Bey hakkında çok fazla bilgim yok %90 Esat Beyle alışverişim oldu. Birçok akvaryumcu gördüm çok bilgilileri de vardı fakat ben Esat Bey kadar kendini geliştirmiş ve bu bilgisini müşterisini kaybetme pahasına paylaşan bir insan görmedim. (!) Müşterisini kaybetme pahasına paylaşan tabirine dikkati çekmek istiyorum ilk gittiğimde 80lt'de pengasus besleyebilecek kadar işi bilmeyen biriydim ve bu pengasuslarımı da nerede besleyeceğimi bile sormadan satan bir başka akvaryumcuydu! İki esnaf aynı meslekte çalışmıyor gibi. İlk defa gördüğüm hiçbir akvaryumcu bana o balıkları o akvaryumda besleme demedi ama Esat Bey direk karşı çıktı ve bazı konularda ciddi ciddi çatıştık. Halbuki ben o an cebimde 200-300 tl gibi bir rakamla ek balık , bitki , dekor , yem alma niyetindeydim ve bana kolayca bunları satabilirdi. Ama o müşterisini kaybetme pahasına bildiğini savundu. İyi mi yaptı bence evet! Çünkü ben Esat Bey'in mesafeli (güleryüzlü olmadığı falan söylenmiş) tavrından değil ama bilgiye kavuşamamış şekilde paramın çöpe gittiğini düşündüğümden hobiden soğurdum.
Pengasuslarımı verip yeni balıklar istediğimde Esat Bey'le alt kata indik ve bana her akvaryumun önünde 3-5dk'lık her balığı öyle bir anlattı ki videoya çeksem akvaryum balık belgeseli diye izleriz. Bilgi olarak beraber beslenecek türleri, koyulacak dekor ve bitkileri, hepsinin yasaması gereken biyolojik değerleri çok iyi biliyor. Bu bildiğinin karşılığını da ücretlerini yüksek tutarak alıyor diye düşünüyorum.(Kimisi Turkcell kullanır, kimisi Avea tabiri caizse) Ama karantina tankına bile güvenmeyip kimseden balık almayan, sapa sağlam balıklar satan, sattığının yanında kullanma kılavuzuna bakmayacağınız bilgiler sunan esnaf benim gözümde kaybedilmemelidir. Musa akvaryum ile ilgili benim çözümüm eğer bilgi gereken herhangi bir şey alıyorsam; ilaç, bakteri kültürü, yem gibi kesinlikle Musa Akvaryum! Dışındaki; akvaryum, dekor vs ise diğer yerleri araştırıyorum.
İçeride gezdirmemeleri konusuna çok şaşırdım doğrusu. Çünkü ben ziyaretlerimin yarısını sadece gezmek için yaparım ve böyle bir sıkıntıyla hiç karşılaşmadım. Sevgilimde gittim, arkadaşlarımla gittim sadece balık bakacağımı söylediğimde yanımızda kimse olmadan defalarca gezdim.
Pengasus için loş ortam yaratmak
[QUOTE=cücevatozz]Nusret beye katılıyorum pengasuslar zaten akvaryumda bakılmaması gereken balıklar, üretimleri de asyada kendi yaşam ortamlarında oluyor.
[/QUOTE]
[QUOTE=uur__]Pengasuslar hakkında herşeyi okumuş olsan o balıklara akvaryumda bakmaya uğraşmazdın. Pengasuslar akvaryum balığı değildir. 1-1.5 metre boyuna kadar ulaşırlar yarın 1 tonluk akvaryuma geçiceksin ama ertesi zamanda 3 tonluk akvaryum kurabilecekmisin ?? [/QUOTE]
Dediğim gibi hocam küçük akvaryumda bakılmaması gerektiğini hatta akvaryum balığı olmadığını alırken bilmiyordum, okudum öğrendim fakat şimdi de vermek istemiyorum. Şimdilik 8-10cm boyundalar akvaryum çok da küçük gelmiyor 1-2 ay idare edebilirler. Sonrasında bunlar her 6 ayda bir büyük akvaryuma geçtikçe eski akvaryumlarında değişik türler besleyeceğim :) Zaten yazdığım gibi veteriner hekimliği okuyorum ilgim her geçen gün artıyor eminim tonluk akvaryumlar kuracağımdan.
Bu arada o zaman mclyucel kardeşim ben kökleri araştırayım dekor sakıncalı sanıyordum inş severler :)
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
KULLANICILAR
- 68 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
mmtbs,
OKIRATLI,
MCY4,
TheDS,
Conix,
oguzozt,
AreS,
ugurbaran,
OsmanEnes,
0rnn,
Kuduoglu,
Sfenks111,
Myz26,
Hoppala,
sina cen,
platinium,
MiSoSiKiaN,
Sungurr,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
M_budak,
Cyber_Scout,
yeekim,
JujuSeri,
djally,
Alibicimcilci,
kocoglu,
seiryuhare,
Suprabranchial,
Killicory,
ternapi,
Esatzn,
userhamit,
Denizhann,
gurkanmutllu,
kasim12,
Ehtiyar,
Umutoty,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
