ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
an1l
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
703
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Şubat 2011 11:39
Son Ziyaret:
02 Ağustos 2024 12:20
Toplam Mesaj:
359 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
anıl saldıran
Doğum Tarihi:
04 Mayıs 1982
Yaş:
44
İl:
Mugla
Meslek:
ressam
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Anıl S.
SON 10 MESAJI
Su Bahçeleri
Aylar sonra bir de ben yazayım :)
Ceratopteris Thalictroides emers olarak harika yetişiyor, herkese tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202337181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336391.jpg[/IMG]
Aylar sonra bir de ben yazayım :)
Ceratopteris Thalictroides emers olarak harika yetişiyor, herkese tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202337181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336391.jpg[/IMG]
Hacmin Küçükçüler
Taciz veya ahkâm kesmek olarak algılamayın; bu "hobiye" bulaştıysak hepimiz en azından bir miktar suçluyuz.
Gençliğimde çok balık aldım ve cehaletim/tecrübesizliğim yüzünden çok balığın ölümüne sebep oldum. Hepimiz gibi iyi niyetlerle yola çıkmış olsam da yaptığım şeyler yanlıştı. "Kimse birşey deneyimlemesin" demiyorum; ama örneğin benim yaptığım barbarlıkları başkaları yapmasın diye yazıyorum.
Kendi adıma balık beslemeyi çoktan bıraktım; şu anda yaşlılıktan ölmesini beklediğim ve olabildiğince iyi baktığım bir çift balığım var o kadar. Akvaryum tatminimi iste bitki ve mikroorganizma bakarak sağlıyorum.
Tıpkı sirkler ve hayvanat bahçeleri gibi gelecekte insanların akvaryumdan da soğuyacağına gönülden inanıyorum. Amazon'da yaşayan bir balığın salonumuzda esir olmasına gerek yok; belgeseller bunun için var. Bir canlının hayatından hobi olmaz ve derinlerde bir yerde hepimiz yanlış yaptığımızı biliyoruz.
Belki bu "hobiyi" henüz tamamiyle sonlandıramayız ve herkes hemen tüm akvaryumları boşaltsın demiyorum; ama en azından esir ettiğimiz canlılara olabilecek en iyi şartları sunmanın da hiçbir zararı yok.
Taciz veya ahkâm kesmek olarak algılamayın; bu "hobiye" bulaştıysak hepimiz en azından bir miktar suçluyuz.
Gençliğimde çok balık aldım ve cehaletim/tecrübesizliğim yüzünden çok balığın ölümüne sebep oldum. Hepimiz gibi iyi niyetlerle yola çıkmış olsam da yaptığım şeyler yanlıştı. "Kimse birşey deneyimlemesin" demiyorum; ama örneğin benim yaptığım barbarlıkları başkaları yapmasın diye yazıyorum.
Kendi adıma balık beslemeyi çoktan bıraktım; şu anda yaşlılıktan ölmesini beklediğim ve olabildiğince iyi baktığım bir çift balığım var o kadar. Akvaryum tatminimi iste bitki ve mikroorganizma bakarak sağlıyorum.
Tıpkı sirkler ve hayvanat bahçeleri gibi gelecekte insanların akvaryumdan da soğuyacağına gönülden inanıyorum. Amazon'da yaşayan bir balığın salonumuzda esir olmasına gerek yok; belgeseller bunun için var. Bir canlının hayatından hobi olmaz ve derinlerde bir yerde hepimiz yanlış yaptığımızı biliyoruz.
Belki bu "hobiyi" henüz tamamiyle sonlandıramayız ve herkes hemen tüm akvaryumları boşaltsın demiyorum; ama en azından esir ettiğimiz canlılara olabilecek en iyi şartları sunmanın da hiçbir zararı yok.
Hacmin Küçükçüler
Eleştirilerden sıkılıyor olabiliriz; ama canlıları kendi eğlencemiz için tabiatından koparıp (geldikleri yere göre) ufacık alanlara mahkum eden insanlar olarak şikayet etmeye hakkımız yok. En iyi ihtimalle en mükemmel şartları sağladığımızı düşünelim (ki bunun mümkün olmadığını biliyoruz), yine de onları eve hapsederek doğadaki gen havuzundan çıkarmış dolayısıyla varlık sebeplerini ortadan kaldırmış oluyoruz. Akvaryum "hobisi" bencil bir hobi ve çoğunlukla hayvan işkencesine giriyor; istediğiniz kadar canlılarınızı sevdiğinizi ve iyi baktığınızı iddia edin siz de biliyorsunuz ki eğer seçebilselerdi onlar da kendi tabiatlarında bizden uzakta olmayı tercih ederdi.
Bugün pet shop'lara gelen canlıların kat ve katı o dükkanlara gelebilmek için yolda ölüyor, kaplumbağaların içler acısı hâlini hatırlatmaya gerek bile yok. Hâlâ F0 balık peşinde olan bir dünya insan var ve birçok tür soy tükenme tehlikesiyle karşı karşıya.
Dolayısıyla evet hacminiz küçük, hacim arttırmakla hiçbir şey kaybetmezsiniz aksine biraz daha merhametli davranmış olursunuz. 80 cm akvaryuma 20+ japon balığı tıkmak ise elbette hayvan işkencesine giriyor
Uzun lafın kısası insanlık olarak daha hassas olmakla hiçbir şey kaybetmeyiz.
Eleştirilerden sıkılıyor olabiliriz; ama canlıları kendi eğlencemiz için tabiatından koparıp (geldikleri yere göre) ufacık alanlara mahkum eden insanlar olarak şikayet etmeye hakkımız yok. En iyi ihtimalle en mükemmel şartları sağladığımızı düşünelim (ki bunun mümkün olmadığını biliyoruz), yine de onları eve hapsederek doğadaki gen havuzundan çıkarmış dolayısıyla varlık sebeplerini ortadan kaldırmış oluyoruz. Akvaryum "hobisi" bencil bir hobi ve çoğunlukla hayvan işkencesine giriyor; istediğiniz kadar canlılarınızı sevdiğinizi ve iyi baktığınızı iddia edin siz de biliyorsunuz ki eğer seçebilselerdi onlar da kendi tabiatlarında bizden uzakta olmayı tercih ederdi.
Bugün pet shop'lara gelen canlıların kat ve katı o dükkanlara gelebilmek için yolda ölüyor, kaplumbağaların içler acısı hâlini hatırlatmaya gerek bile yok. Hâlâ F0 balık peşinde olan bir dünya insan var ve birçok tür soy tükenme tehlikesiyle karşı karşıya.
Dolayısıyla evet hacminiz küçük, hacim arttırmakla hiçbir şey kaybetmezsiniz aksine biraz daha merhametli davranmış olursunuz. 80 cm akvaryuma 20+ japon balığı tıkmak ise elbette hayvan işkencesine giriyor
Uzun lafın kısası insanlık olarak daha hassas olmakla hiçbir şey kaybetmeyiz.
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Arkadaşlar balıkları ve aynı birikintide bulduğum gammarus'ları deniz suyunda tekrar buldum. Deniz suyuyla tecrübem olmadığı için ve tabii ki doğa onlara benden çok daha iyi bakacağı için hepsini (ve gammarusları) ait oldukları yere bıraktım.
Arkadaşlar balıkları ve aynı birikintide bulduğum gammarus'ları deniz suyunda tekrar buldum. Deniz suyuyla tecrübem olmadığı için ve tabii ki doğa onlara benden çok daha iyi bakacağı için hepsini (ve gammarusları) ait oldukları yere bıraktım.
Japon Şemsiyesi (Cyperus sp.)
Ben de İzmir'deki arkadaşlara yardımcı olabilirim ama o kadar yaygın ki muhtemelen kendileri de bulmuştur zaten.
Ben de İzmir'deki arkadaşlara yardımcı olabilirim ama o kadar yaygın ki muhtemelen kendileri de bulmuştur zaten.
Sjoestedti Günlüğü
Teşekkürler Volkan bey. Sjo biraz kaprisli bir tür. Benim yumurtalarım da sağlıklı olmalarına rağmen ısrarla çatlamadı, sonunda kendim çatlatmak zorunda kaldım.
Bu Loe varyetesi ise çok nadir bir varyete, ben de sadece Amerika'da satan bir kişi tanıyorum. Şimdilik problem yok 5 aylık olmak üzereler, umarım sorunsuz devam eder her şey.
Teşekkürler Volkan bey. Sjo biraz kaprisli bir tür. Benim yumurtalarım da sağlıklı olmalarına rağmen ısrarla çatlamadı, sonunda kendim çatlatmak zorunda kaldım.
Bu Loe varyetesi ise çok nadir bir varyete, ben de sadece Amerika'da satan bir kişi tanıyorum. Şimdilik problem yok 5 aylık olmak üzereler, umarım sorunsuz devam eder her şey.
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Heyecanlandım valla Mert, eğer başka bir tür çıkarsa üzüleceğim haberin olsun :) Ben bakımları için araştırmalara başlayayım o hâlde...
Heyecanlandım valla Mert, eğer başka bir tür çıkarsa üzüleceğim haberin olsun :) Ben bakımları için araştırmalara başlayayım o hâlde...
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Umarım haklıdır, aphanius olmasını çok isterdim çünkü Mento hariç hiç aphanius bakmadım. Yine de ikna olmadığım şeyler var; örneğin vücut formu aphanius gibi küt değil. Bir de 30 civarında balık arasında hiçbirinin (google'daki resimlerde gördüğüm) sarı kuyruğu veya bir şekilde erkekleri ayıran görsel bir özelliği yok - eğer tesadüf eseri tüm erkekler henüz küçük olanlarsa veya Mento gibi stresli olduğunda rengini kaybettiğindense bilemiyorum... Son olarak aralarında 2-3 tane iri olanlar var ve yaklaşık 6 cm'e yakınlar - Aphanius türleri bu kadar büyüyor muydu ?
Öte yandan bir de yüzüşleri var; aynı Mento gibi durup yüzgeç çırparak yüzüyorlar, yani örneğin bir kefal yavrusu gibi yüzmüyorlar.
Fotoğraflar yüzünden de biraz dezavantajdayız. Yeni yerlerine biraz alışsınlar, birkaç tanesini ev içinde cam bir akvaryuma alacağım, böylece daha iyi gözlemleme şansımız olur. [EDIT]an1l,2018-11-15 18:07:25[/EDIT]
Umarım haklıdır, aphanius olmasını çok isterdim çünkü Mento hariç hiç aphanius bakmadım. Yine de ikna olmadığım şeyler var; örneğin vücut formu aphanius gibi küt değil. Bir de 30 civarında balık arasında hiçbirinin (google'daki resimlerde gördüğüm) sarı kuyruğu veya bir şekilde erkekleri ayıran görsel bir özelliği yok - eğer tesadüf eseri tüm erkekler henüz küçük olanlarsa veya Mento gibi stresli olduğunda rengini kaybettiğindense bilemiyorum... Son olarak aralarında 2-3 tane iri olanlar var ve yaklaşık 6 cm'e yakınlar - Aphanius türleri bu kadar büyüyor muydu ?
Öte yandan bir de yüzüşleri var; aynı Mento gibi durup yüzgeç çırparak yüzüyorlar, yani örneğin bir kefal yavrusu gibi yüzmüyorlar.
Fotoğraflar yüzünden de biraz dezavantajdayız. Yeni yerlerine biraz alışsınlar, birkaç tanesini ev içinde cam bir akvaryuma alacağım, böylece daha iyi gözlemleme şansımız olur. [EDIT]an1l,2018-11-15 18:07:25[/EDIT]
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Bulabildiğim en devasa leğen (75 cm), birkaç bardak azolla ve 1-2 litre su piresi/gammarus ile yeni bir yer hazırladım onlara. Hâlâ ürkek davranıyorlar, beslendiklerini görmedim ama umarım yaşarlarsa türe dair daha sağlam bir fikrimiz olabilir.
Yakınlarda denize karışan bir dere olduğu için tek endişem ilerde acı su hatta tuzlu su istemeleri ihtimali...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/453d297e-8091-4cb0-8cfa-c08a44b7d5bb-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/a32922fe-d867-4421-aedb-294ac52c25f7-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Bulabildiğim en devasa leğen (75 cm), birkaç bardak azolla ve 1-2 litre su piresi/gammarus ile yeni bir yer hazırladım onlara. Hâlâ ürkek davranıyorlar, beslendiklerini görmedim ama umarım yaşarlarsa türe dair daha sağlam bir fikrimiz olabilir.
Yakınlarda denize karışan bir dere olduğu için tek endişem ilerde acı su hatta tuzlu su istemeleri ihtimali...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/453d297e-8091-4cb0-8cfa-c08a44b7d5bb-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/a32922fe-d867-4421-aedb-294ac52c25f7-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Muhammed hocam fotolardan aphanius diye şüphelenmen normal (ben de yakalarken çizgileri görünce öyle ummuştum) ama fotoğrafta göründüğünden daha ince uzun balıklar.
Minnow'a çok benziyor gerçekten, sadece ağız yapısı beni biraz düşündürüyor - belki büyüdükçe değişirler ?
Bu arada bugün tekrar birikintiye gittim, tahmin ettiğim gibi kurumuş...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/79ad7029-0568-41f7-b9d7-eef3a52f5f8f-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Hayatta çok güzel tesadüfler oluyor bazen. Aylar sonra ordan ilk defa geçeceğim tuttu, onda da "hadi şu birikintiye bakayım" dedim ve bunları buldum. Bir gün sonra baksam hepsi ölmüş olacakmış; bunca tesadüfü açıklayamıyor insan. Bu da onların şansı olsun...
Bir de iyi yere düştüler üstüne, hem bir dünya canlı yem stoğum var hem de diğer balıklarım için her gün artemia çıkartıyorum. Balkonda en büyüğünden bir leğen hazırlayacam onlara, sayıları biraz fazla ama umarım hayatta kalırlar...
Muhammed hocam fotolardan aphanius diye şüphelenmen normal (ben de yakalarken çizgileri görünce öyle ummuştum) ama fotoğrafta göründüğünden daha ince uzun balıklar.
Minnow'a çok benziyor gerçekten, sadece ağız yapısı beni biraz düşündürüyor - belki büyüdükçe değişirler ?
Bu arada bugün tekrar birikintiye gittim, tahmin ettiğim gibi kurumuş...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/79ad7029-0568-41f7-b9d7-eef3a52f5f8f-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Hayatta çok güzel tesadüfler oluyor bazen. Aylar sonra ordan ilk defa geçeceğim tuttu, onda da "hadi şu birikintiye bakayım" dedim ve bunları buldum. Bir gün sonra baksam hepsi ölmüş olacakmış; bunca tesadüfü açıklayamıyor insan. Bu da onların şansı olsun...
Bir de iyi yere düştüler üstüne, hem bir dünya canlı yem stoğum var hem de diğer balıklarım için her gün artemia çıkartıyorum. Balkonda en büyüğünden bir leğen hazırlayacam onlara, sayıları biraz fazla ama umarım hayatta kalırlar...
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
KULLANICILAR
- 86 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
Kuduoglu,
Koksal Gurkan,
florasan,
sina cen,
nazemert,
Öğretmen Ali,
forthehordex,
ternapi,
yeekim,
Abidin Acun,
DigitalPen,
0rnn,
Hoppala,
tukabu,
nniiaa,
MiSoSiKiaN,
OKIRATLI,
Urar,
EKAR,
layper,
JujuSeri,
Leo,
altuntasseref,
osmandbnl,
osmangunay,
Frkn,
Ancalagon,
alperibis,
Manguday,
YAYD06,
DenizOlsam,
enginhayta,
mutlubaba,
Mustafasesen,
Rafayel,
Ercankurt,
şansal,
Thunderbird,
reano,
Bozajuniors,
gryzopodemnoe oboryd,
sinor,
uurcan,
Brkgrsy,
Ylmzuslu,
fffurkan9,
Savas37,
İnci Kefali,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
