ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ReYaKu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
5
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Haziran 2024 15:01
Son Ziyaret:
10 Haziran 2024 18:39
Toplam Mesaj:
14 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Recep Yasin Kurt
Doğum Tarihi:
13 Ekim 1997
Yaş:
28
İl:
Samsun
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Recep Yasin Kurt
SON 10 MESAJI
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=Kırımlı]Tabiri hayır. Siz zaten o işi halletmişsiniz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli bilgileriniz için tekrardan. Cevap veren ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ederim sizler sayesinde balıklarım için daha geniş ve ekosistemlerine uygun bir akvaryum oluşturacağım. [:3]
[QUOTE=Kırımlı]Tabiri hayır. Siz zaten o işi halletmişsiniz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli bilgileriniz için tekrardan. Cevap veren ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ederim sizler sayesinde balıklarım için daha geniş ve ekosistemlerine uygun bir akvaryum oluşturacağım. [:3]
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=Kırımlı]Hmm, akvaryumda azot döngüsü oluşmadan balık koymak tehlikelidir.döngü için akvaryum kurulup 1ay boyunca balık koyulmadan beklenmelidir. Arada sırada akvaryuma amonyak oluşması için yem atılmalıdır, amonyak olmazsa bakteri de olmaz. Döngü oluşmadan balık koyarsanız Ani bir amonyak patlaması oluşabilir, balıkların hepsi bir anda telef olabilir. Fakat siz zannedersem O dönemi aşmışsınız. 3 hafta geçtiğine göre. İyi kötü bir döngü oluşmuş olabilir. Büyük ihtimalle bu tehlikeli dönemi hergün yaptığınız su değişimi sayesinde farkında olmadan atlatmışsınız. Fakat her ne olursa olsun işinizi güvenceye almanız iyi olur. 4 hafta geçtiğine göre dediklerimi yapmasanız olur, Fakat ben işimi kesinlikle güvenceye almak istiyorum derseniz bana kulak verin. Bir petshoptan yararlı bakteri kültürü oluşturucu alın ve talimatlara göre kullanın. Başka bir yol olarak, daha önceden azot döngüsü oluşmuş bir akvaryumdan su alın, o suyu akvaryum suyumuzun yüzde otuzu ile değiştirin. Fakat uyarmam gerekiyor, başka bir akvaryumdan su alırken, eğer o akvaryumda bir hastalık varsa, bu hastalığı kendi akvaryumunuza geçirmiş olursunuz. Size tavsiyem güvenilir bir kişiden bakterili su temin etmeniz yada yararlı bakteri kültürü oluşturucu satın almanız.[:nazar:][/QUOTE]
Ali bey azot döngüsü ve kültür oluşumunu güvendiğim birinden aldığım akvaryum suyuyla atlattım o konuda bir problem yaşamadım akvaryumu kurduğumda kullandığım su tamamen (dinlendirilmiş) musluk suyu değildi. Arkadaşımın akvaryumundan aldığım bakterili suyla kurdum. Hâlâ yararlı bakteri oluşturucu almama gerek var mı sizce? [:?]
[QUOTE=Kırımlı]Hmm, akvaryumda azot döngüsü oluşmadan balık koymak tehlikelidir.döngü için akvaryum kurulup 1ay boyunca balık koyulmadan beklenmelidir. Arada sırada akvaryuma amonyak oluşması için yem atılmalıdır, amonyak olmazsa bakteri de olmaz. Döngü oluşmadan balık koyarsanız Ani bir amonyak patlaması oluşabilir, balıkların hepsi bir anda telef olabilir. Fakat siz zannedersem O dönemi aşmışsınız. 3 hafta geçtiğine göre. İyi kötü bir döngü oluşmuş olabilir. Büyük ihtimalle bu tehlikeli dönemi hergün yaptığınız su değişimi sayesinde farkında olmadan atlatmışsınız. Fakat her ne olursa olsun işinizi güvenceye almanız iyi olur. 4 hafta geçtiğine göre dediklerimi yapmasanız olur, Fakat ben işimi kesinlikle güvenceye almak istiyorum derseniz bana kulak verin. Bir petshoptan yararlı bakteri kültürü oluşturucu alın ve talimatlara göre kullanın. Başka bir yol olarak, daha önceden azot döngüsü oluşmuş bir akvaryumdan su alın, o suyu akvaryum suyumuzun yüzde otuzu ile değiştirin. Fakat uyarmam gerekiyor, başka bir akvaryumdan su alırken, eğer o akvaryumda bir hastalık varsa, bu hastalığı kendi akvaryumunuza geçirmiş olursunuz. Size tavsiyem güvenilir bir kişiden bakterili su temin etmeniz yada yararlı bakteri kültürü oluşturucu satın almanız.[:nazar:][/QUOTE]
Ali bey azot döngüsü ve kültür oluşumunu güvendiğim birinden aldığım akvaryum suyuyla atlattım o konuda bir problem yaşamadım akvaryumu kurduğumda kullandığım su tamamen (dinlendirilmiş) musluk suyu değildi. Arkadaşımın akvaryumundan aldığım bakterili suyla kurdum. Hâlâ yararlı bakteri oluşturucu almama gerek var mı sizce? [:?]
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=Kırımlı]Elbette azot döngüsüne faydası olur. Bu arada, eğer akvaryumu kurar kurmaz balıklarınızı içine koyduysanız balıklarınız tehlikede. Akvaryumu ne zaman kurduğunuzu sorabilirmiyim ?[/QUOTE]
3 hafta oldu akvaryumu kuralı, balıkların ilkini kurar kurmaz koydum. 2. sini 2 gün sonra diğer ikisini de 1 hafta sonra koydum. Neden tehlikede peki?
[QUOTE=Kırımlı]Elbette azot döngüsüne faydası olur. Bu arada, eğer akvaryumu kurar kurmaz balıklarınızı içine koyduysanız balıklarınız tehlikede. Akvaryumu ne zaman kurduğunuzu sorabilirmiyim ?[/QUOTE]
3 hafta oldu akvaryumu kuralı, balıkların ilkini kurar kurmaz koydum. 2. sini 2 gün sonra diğer ikisini de 1 hafta sonra koydum. Neden tehlikede peki?
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=Kırımlı]5L lik bir akvaryumda azot döngüsü oluşturmak imkansız gibidir. Diyelim oluşturmayı başardınız, suyun miktarının az olmasından dolayı en ufak bir hatanızı tüm döngü yok olabilir. Siz azot dönüşünden çok yeni akvaryum sendromundan korkun. Su değişimini dozunda yapmanız önemlidir. Günlük, belki biraz fazla kaçabilir. 3 günde bir %30-40 değişim yapabilirsiniz. Yada 2 günde bir. Aslında buda fazla fakat küçük akvaryumlar için bunlar gerek. Lav kırığı gerçekten iyidir. Fakat almadan önce balıklarınız için uygunmudur diye araştırmanızı öneririm. [/QUOTE]
İlk hedefim akvaryumumu büyütmek. Kesinlikle en yakın zamanda büyük bir akvaryuma geçeceğim. Bu zamana kadar azot dengesini korumak ve döngüyü sağlamak için çabalayacağım. Lav kırıklarını da araştırdım en kısa zamanda siparişini vereceğim. Akvaryumuma dış filtre yapıyorum. Henüz başlangıç aşamasındayım, bunun azot döngüsüne faydası olacağını duymuştum.
[QUOTE=Kırımlı]5L lik bir akvaryumda azot döngüsü oluşturmak imkansız gibidir. Diyelim oluşturmayı başardınız, suyun miktarının az olmasından dolayı en ufak bir hatanızı tüm döngü yok olabilir. Siz azot dönüşünden çok yeni akvaryum sendromundan korkun. Su değişimini dozunda yapmanız önemlidir. Günlük, belki biraz fazla kaçabilir. 3 günde bir %30-40 değişim yapabilirsiniz. Yada 2 günde bir. Aslında buda fazla fakat küçük akvaryumlar için bunlar gerek. Lav kırığı gerçekten iyidir. Fakat almadan önce balıklarınız için uygunmudur diye araştırmanızı öneririm. [/QUOTE]
İlk hedefim akvaryumumu büyütmek. Kesinlikle en yakın zamanda büyük bir akvaryuma geçeceğim. Bu zamana kadar azot dengesini korumak ve döngüyü sağlamak için çabalayacağım. Lav kırıklarını da araştırdım en kısa zamanda siparişini vereceğim. Akvaryumuma dış filtre yapıyorum. Henüz başlangıç aşamasındayım, bunun azot döngüsüne faydası olacağını duymuştum.
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=Kırımlı]
Üslubunuz derken kendime küçük bir gönderme fark ettim. Afedersiniz[:'(]
Evet aramızdaki kırgınlıkları yok ettiysek tavsiyelerinizi gelelim. Size tavsiyem renklendirilmiş taşları ve plastik süsleri akvaryumunuzdan çıkartın. Çünkü suyu bulandırır, salınım yaparlar. Renkli taş yerine balıklarınıza uygun kum çeşidi alın. İnanın bana o taşlar çok tehlikeli. Hatta öyleki benim bildiğim kadarıyla fazla renk cümbüşü balıkları rahatsız eder. Ve sizin akvaryumunuz gerçekten fazla renkli. Bu renkler her ne kadar hoşumuza gitsene balıklar için aynısını söylemek zor.
Şu değişimi konusuna gelirsek, akvaryumuznuzda faydalı bakterilerin gelişebileceği yer az olduğundan, amonyak daha az zararlı maddelere çevrilemeyecek Ve bu da balıklarınızda kalıcı sağlık sorunlarına neden olacaktır. Su değişimini haftada bir değil, daha sık yapmanız iyi olur.
İç fitre 5L akvaryumda fazla akıntı yapar. Bu yüzden en küçük boy pipo fitreyi öneririm. Bu konuyu araştırmanın iyi olur.
Yem konusuna gelirsek balıklarıza kesinlikle ve kesinlikle yiyebileceklerinden fazla yem vermeyiniz. Yenmeyen yemler amonyak salgılar. Diyelim balıkları fazla beslediniz, tüm yemleri yediler. Fazla dışkı da amonyak salgılar. Bu yüzden yemleyi elinizde geldiğince dozunda, hatta belki de biraz az yapmanız iyi olur. Balıklar açlığa dayanıklı, amonyak karşı dayanıksızdır.
Özet:
renkli taşlardan ve dekorlardan kurtulun (önemli)
Balıklarınıza uygun bir kum çeşidi alın (eğer balıklarınıza uygunsa lav kırdığını tavsiye ederim. Amonyak konusunda yardımcı olur.
Haftada bir değil daha sık su değişimi yapın
Yemlemeyi dozunda yapın.
En küçük boyutta pipo filtre alın
( olmasada olur. Fakat pipo filtre alırsanız daha iyi olur )
Saygılarımla[:3]
[/QUOTE]
Tavsiyelerinize kesinlikle uyacağım . Lav kırığına değindiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim kafama çok takılan konulardan birisiydi kesinlikle sipariş vereceğim. Her gün %20 lik su değişimi haftada bir de suyu tamamen değiştiriyordum (akvaryumun suyundan bir ölçek ayırarak). Bunu günlük olarak mı değiştireyim? Değerli vaktinizi bana ayırdığınız için her birinize teşekkür ederim. [:)]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Merhaba.
Sağlıkçı/veteriner tekniker olmanız bu hobinin çok yanancısı olduğunuz gerçeğini değiştirmiyor. Forumdaki ansiklopedi kısmından ‘yeni tank sendromu ve azot döngüsü’ adlı konuyu muhakkak okuyun. Balıklara çok iyi baktığınız (yanlış bilgilerinizle) doğrudur. Balık bakmak, onlara her gün belirli vakitte yem vermek, sularını değiştirip dekoru ve camları yıkamak vb şeyler demek değildir. Sucul canlılar, teknikeri olduğunuz alandan çok farklı ihtiyaç ve ekosistem isterler.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Öneriniz için teşekkür ederim kesinlikle "yeni tank sendromu ve azot döngüsü" adlı konuyu okuyacağım. Zaten buraya üye olmamın başlıca nedeni balıklarıma kendi ekosistemlerini biraz olsun hissettirebilmek. Benim dekordan kastım da aslında bu. Tavsiyelerinize kesinlikle uyacağım.
[QUOTE=Kırımlı]
Üslubunuz derken kendime küçük bir gönderme fark ettim. Afedersiniz[:'(]
Evet aramızdaki kırgınlıkları yok ettiysek tavsiyelerinizi gelelim. Size tavsiyem renklendirilmiş taşları ve plastik süsleri akvaryumunuzdan çıkartın. Çünkü suyu bulandırır, salınım yaparlar. Renkli taş yerine balıklarınıza uygun kum çeşidi alın. İnanın bana o taşlar çok tehlikeli. Hatta öyleki benim bildiğim kadarıyla fazla renk cümbüşü balıkları rahatsız eder. Ve sizin akvaryumunuz gerçekten fazla renkli. Bu renkler her ne kadar hoşumuza gitsene balıklar için aynısını söylemek zor.
Şu değişimi konusuna gelirsek, akvaryumuznuzda faydalı bakterilerin gelişebileceği yer az olduğundan, amonyak daha az zararlı maddelere çevrilemeyecek Ve bu da balıklarınızda kalıcı sağlık sorunlarına neden olacaktır. Su değişimini haftada bir değil, daha sık yapmanız iyi olur.
İç fitre 5L akvaryumda fazla akıntı yapar. Bu yüzden en küçük boy pipo fitreyi öneririm. Bu konuyu araştırmanın iyi olur.
Yem konusuna gelirsek balıklarıza kesinlikle ve kesinlikle yiyebileceklerinden fazla yem vermeyiniz. Yenmeyen yemler amonyak salgılar. Diyelim balıkları fazla beslediniz, tüm yemleri yediler. Fazla dışkı da amonyak salgılar. Bu yüzden yemleyi elinizde geldiğince dozunda, hatta belki de biraz az yapmanız iyi olur. Balıklar açlığa dayanıklı, amonyak karşı dayanıksızdır.
Özet:
renkli taşlardan ve dekorlardan kurtulun (önemli)
Balıklarınıza uygun bir kum çeşidi alın (eğer balıklarınıza uygunsa lav kırdığını tavsiye ederim. Amonyak konusunda yardımcı olur.
Haftada bir değil daha sık su değişimi yapın
Yemlemeyi dozunda yapın.
En küçük boyutta pipo filtre alın
( olmasada olur. Fakat pipo filtre alırsanız daha iyi olur )
Saygılarımla[:3]
[/QUOTE]
Tavsiyelerinize kesinlikle uyacağım . Lav kırığına değindiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim kafama çok takılan konulardan birisiydi kesinlikle sipariş vereceğim. Her gün %20 lik su değişimi haftada bir de suyu tamamen değiştiriyordum (akvaryumun suyundan bir ölçek ayırarak). Bunu günlük olarak mı değiştireyim? Değerli vaktinizi bana ayırdığınız için her birinize teşekkür ederim. [:)]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Merhaba.
Sağlıkçı/veteriner tekniker olmanız bu hobinin çok yanancısı olduğunuz gerçeğini değiştirmiyor. Forumdaki ansiklopedi kısmından ‘yeni tank sendromu ve azot döngüsü’ adlı konuyu muhakkak okuyun. Balıklara çok iyi baktığınız (yanlış bilgilerinizle) doğrudur. Balık bakmak, onlara her gün belirli vakitte yem vermek, sularını değiştirip dekoru ve camları yıkamak vb şeyler demek değildir. Sucul canlılar, teknikeri olduğunuz alandan çok farklı ihtiyaç ve ekosistem isterler.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Öneriniz için teşekkür ederim kesinlikle "yeni tank sendromu ve azot döngüsü" adlı konuyu okuyacağım. Zaten buraya üye olmamın başlıca nedeni balıklarıma kendi ekosistemlerini biraz olsun hissettirebilmek. Benim dekordan kastım da aslında bu. Tavsiyelerinize kesinlikle uyacağım.
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=Kırımlı]
Üslubunuz derken bana yapılan küçük bir gönderme fark ettim. Evet haklısınız biraz kaba davrandım af edersiniz. [:'(][/QUOTE]
Estağfurullah oratada af edilecek kadar büyük bir problem yok fakat kalp kırmaya değecek bir sorun da yok. Bir hayvansever olarak hiçbir hayvanın acı çekmesine göz yumamam müsade etmem. Hem sağlıkçılığım hem de veteriner teknikerliğimden elde ettiğim bilgilerle bu imkanlarda balıklarımı en iyi şekilde evimde ağırlıyorum. Kendileri benim evcil hayvanım değil bizzat dostlarımdır. Bu yüzden bu foruma üye olup sizlerin bilgi ve tecrübelerinden yararlanmak istedim. Akvaryumumun çok küçük olduğunun farkındayım ama balıklarım şuan sağlıklı ve mutlular hiçbir şekilde strese girmelerine izin vermiyorum temizliklerini ve bakımlarını bebek nazikliğinde günü gününe hatta saati saatine yapıyorum. Eğer burada yanlışlıkla kalbini kırdığım olduysa yaşımın olgunluğunda davranıp özür diliyorum. Herkese iyi akşamlar dilerim.
[QUOTE=Kırımlı]
Üslubunuz derken bana yapılan küçük bir gönderme fark ettim. Evet haklısınız biraz kaba davrandım af edersiniz. [:'(][/QUOTE]
Estağfurullah oratada af edilecek kadar büyük bir problem yok fakat kalp kırmaya değecek bir sorun da yok. Bir hayvansever olarak hiçbir hayvanın acı çekmesine göz yumamam müsade etmem. Hem sağlıkçılığım hem de veteriner teknikerliğimden elde ettiğim bilgilerle bu imkanlarda balıklarımı en iyi şekilde evimde ağırlıyorum. Kendileri benim evcil hayvanım değil bizzat dostlarımdır. Bu yüzden bu foruma üye olup sizlerin bilgi ve tecrübelerinden yararlanmak istedim. Akvaryumumun çok küçük olduğunun farkındayım ama balıklarım şuan sağlıklı ve mutlular hiçbir şekilde strese girmelerine izin vermiyorum temizliklerini ve bakımlarını bebek nazikliğinde günü gününe hatta saati saatine yapıyorum. Eğer burada yanlışlıkla kalbini kırdığım olduysa yaşımın olgunluğunda davranıp özür diliyorum. Herkese iyi akşamlar dilerim.
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=EfeKizi]
evet yazık olacak çok şey var 5 litre demlik suyunda balık beslenmez Heveslisiniz hak veriyorum ama her şeyin bir raconu vardır kuralı vardır ya harçlıklarınızı biriktirin ya da babanıza söyleyin daha büyük bir akvaryum alsın size en azından sağlıklı mutlu balıklar besleyin beslemeden önce de lütfen forumdaki konuları takip edin[/QUOTE]
Balıklarım gayet sağlıklı ve mutlu her gün takip ediyorum yemlerini aynı saatte veriyorum vitaminlerini veriyorum sularını değiştiriyorum. İleride zaten akvaryumumu büyüteceğim.
[QUOTE=HakanYILDIZ]Merhaba, akvaryum hobisinde araştırma çok önemli. Siz de iyi ki araştırma için buradasınız. Maalesef araştırmadan balık besleyerek canlılara eziyet eden ve öldüren sayısız insan var.
Öncelikle akvaryumunuzun balık beslemek için küçük olduğunu bilmeniz gerekiyor. Küçük hacimli akvaryumlarda su çabuk kirlenir, yem artıkları ve dışkılar su değerlerini çabuk bozar (sudaki zehirli amonyak/amonyum gazının hızlı artmasına neden olur, amonyak gazı balıkları zehirleyerek hasta edip öldürür). Büyük akvaryumlarda ise su değerleri daha geç ve daha zor bozulur. O nedenle, imkanınız varsa daha büyük akvaryum alın (örneğin 50 ile 100 litre arasında, ne kadar büyük olursa o kadar iyi). Dar alanda stres yapabilirler, yavrular yeterince büyüyemez.
Denizden kum almak yeterince hijyen sağlanamaz ise zararlı bakterileri akvaryumunuza taşır, bu riske girmek yerine internetten silis kum veya bazalt kum alabilirsiniz, fiyatları uygun.
Başka bir tavsiyem de dekor malzemeleri ile ilgili. Renkli çakıllar ve yapay bitkiler eğer kaliteli değillerse zamanla suya boya salınımı yaparlar, boyalar balıklar için zararlıdır (balıkları öldürülebilir). Bunları çıkarıp, internetten satın alacağınız canlı bitki (örneğin elodea bitkisi) ve kaya (örneğin gnays) ekleyebilirsiniz. Canlı bitki balıklar için faydalıdır, sudaki zararlı nitratı ve karbondioksiti tüketir. İnternetteki bitkili akvaryum tasarımlarından esinlenerek kendinize göre bir kurulum yapabilirsiniz.
Araştırmalarınızın aralıksız devam etmesi dileğiyle, keyifli hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle üslubunuz ve değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi kesinlikle dinleyeceğim. Özellikle su temizliğini sıksık yapıyorum su sıcaklığına dikkat ediyorum şuan balıklarım gayet sağlıklı ve mutlular.
[QUOTE=EfeKizi]
evet yazık olacak çok şey var 5 litre demlik suyunda balık beslenmez Heveslisiniz hak veriyorum ama her şeyin bir raconu vardır kuralı vardır ya harçlıklarınızı biriktirin ya da babanıza söyleyin daha büyük bir akvaryum alsın size en azından sağlıklı mutlu balıklar besleyin beslemeden önce de lütfen forumdaki konuları takip edin[/QUOTE]
Balıklarım gayet sağlıklı ve mutlu her gün takip ediyorum yemlerini aynı saatte veriyorum vitaminlerini veriyorum sularını değiştiriyorum. İleride zaten akvaryumumu büyüteceğim.
[QUOTE=HakanYILDIZ]Merhaba, akvaryum hobisinde araştırma çok önemli. Siz de iyi ki araştırma için buradasınız. Maalesef araştırmadan balık besleyerek canlılara eziyet eden ve öldüren sayısız insan var.
Öncelikle akvaryumunuzun balık beslemek için küçük olduğunu bilmeniz gerekiyor. Küçük hacimli akvaryumlarda su çabuk kirlenir, yem artıkları ve dışkılar su değerlerini çabuk bozar (sudaki zehirli amonyak/amonyum gazının hızlı artmasına neden olur, amonyak gazı balıkları zehirleyerek hasta edip öldürür). Büyük akvaryumlarda ise su değerleri daha geç ve daha zor bozulur. O nedenle, imkanınız varsa daha büyük akvaryum alın (örneğin 50 ile 100 litre arasında, ne kadar büyük olursa o kadar iyi). Dar alanda stres yapabilirler, yavrular yeterince büyüyemez.
Denizden kum almak yeterince hijyen sağlanamaz ise zararlı bakterileri akvaryumunuza taşır, bu riske girmek yerine internetten silis kum veya bazalt kum alabilirsiniz, fiyatları uygun.
Başka bir tavsiyem de dekor malzemeleri ile ilgili. Renkli çakıllar ve yapay bitkiler eğer kaliteli değillerse zamanla suya boya salınımı yaparlar, boyalar balıklar için zararlıdır (balıkları öldürülebilir). Bunları çıkarıp, internetten satın alacağınız canlı bitki (örneğin elodea bitkisi) ve kaya (örneğin gnays) ekleyebilirsiniz. Canlı bitki balıklar için faydalıdır, sudaki zararlı nitratı ve karbondioksiti tüketir. İnternetteki bitkili akvaryum tasarımlarından esinlenerek kendinize göre bir kurulum yapabilirsiniz.
Araştırmalarınızın aralıksız devam etmesi dileğiyle, keyifli hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle üslubunuz ve değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi kesinlikle dinleyeceğim. Özellikle su temizliğini sıksık yapıyorum su sıcaklığına dikkat ediyorum şuan balıklarım gayet sağlıklı ve mutlular.
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=Kırımlı]Bune böyle Allah rızası için yahu. Litresi çok az, cam bir garip duruyor, dekor alakasız saçma sapan, renkli taşlar balıkları zehirler, o filtre 5 litre akvaryumumsu şeye fazma akıntı yapar. Yazın günah balıklara. En kısa sürede yeni bir akvaryuma geç. Adam akıllı araştırma yap. Belli ki senj petshopcular yönlerndirmiş. Her petshopcuya güvenme, [/QUOTE]
Camımda sorun yok sadece üst kapağın altına streç çektim fazlalığı fotoğrafta öyle durmuş. Balıkları aldığımdan bu zamana kadar hiç sıkıntı yaşamadım gözlemliyorum balıkları 5 litrenin az geldiğinin farkındayım fakat balıklar açısından şuanlık bir sorun yok. Balıklara elimden gelen en iyi şekilde bakıyorum yazık olacak bir durum da yok.
[QUOTE=Kırımlı]Bune böyle Allah rızası için yahu. Litresi çok az, cam bir garip duruyor, dekor alakasız saçma sapan, renkli taşlar balıkları zehirler, o filtre 5 litre akvaryumumsu şeye fazma akıntı yapar. Yazın günah balıklara. En kısa sürede yeni bir akvaryuma geç. Adam akıllı araştırma yap. Belli ki senj petshopcular yönlerndirmiş. Her petshopcuya güvenme, [/QUOTE]
Camımda sorun yok sadece üst kapağın altına streç çektim fazlalığı fotoğrafta öyle durmuş. Balıkları aldığımdan bu zamana kadar hiç sıkıntı yaşamadım gözlemliyorum balıkları 5 litrenin az geldiğinin farkındayım fakat balıklar açısından şuanlık bir sorun yok. Balıklara elimden gelen en iyi şekilde bakıyorum yazık olacak bir durum da yok.
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=EfeKizi]Hayvanlara eziyet etmeyi bırakın Günah[/QUOTE]
Neden eziyet ettiğimi düşündünüz?
[QUOTE=EfeKizi]Hayvanlara eziyet etmeyi bırakın Günah[/QUOTE]
Neden eziyet ettiğimi düşündünüz?
Akvaryum Dekorasyonu (tavsiye)
[QUOTE=BeyzPl]Şu iki konuya bi' bakın.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/tetrazon_akvaryumu_k910382.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/bitkili_transgenetik_tetra_akvaryumu_k996145.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkür ederim inceleyeceğim. [:iyi:]
[QUOTE=BeyzPl]Şu iki konuya bi' bakın.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/tetrazon_akvaryumu_k910382.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/bitkili_transgenetik_tetra_akvaryumu_k996145.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkür ederim inceleyeceğim. [:iyi:]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
