ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Cappado
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Mayıs 2024 16:59
Son Ziyaret:
02 Haziran 2024 21:59
Toplam Mesaj:
2 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
BEKİR ŞAHİN
Doğum Tarihi:
28 Eylül 1992
Yaş:
33
İl:
Nevsehir
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 2 MESAJI
Bu Hobiye Gerçekten Başlanır Mı?
[QUOTE=Carcharodon]Çok fazla sayıda balık istemiyorsanız aslında kurulum zor değil. 100 litrelik bir akvaryumun ağırlığı camı ile beraber 130 kilo civarındadır. Yani iki kişinin üzerinde durabileceği herhangi bir masa veya sehpa uygundur, özel kurulumlar genellikle daha yüksek hacimler için söz konusu oluyor.
Sadece bir tetra sürüsü bakmak istiyorsanız yavaş gidip Walstad benzeri bir kurulum yaparak düşük kuvvetli bir filtreyle (ya da tamamen filtresiz) iş görebilirsiniz. Ortamı lepistes otu, tilki kuyruğu, kabomba, su mercimeği gibi hızlı üreyen bitkilerle doldurursanız zaten bir süre sonra denge oluşacaktır. Mikrofauna için yakındaki bir gölden bir bardak su aşılama da yapabilirsiniz, bu şekilde doğadaki ostrakodlar, kopepodlar, detritus kurtları gibi canlılar akvaryum ekosistemine katılacaktır. Sistem oturduktan sonra 8-10 tetra ekleyip çok az besleme yaparak (bu kısım önemli çünkü bu tür bir akvaryumun kaldırabileceği biyolojik atık miktarı azdır) dengeyi koruyabilirsiniz. Yüksek güçlü filtreler ve high-tech sistemler büyük veya fazla sayıda balık besleyenler içindir.
YouTube'da bu konseptte çalışan "tanks for nothin" diye bir adam var, mesela [URL=https://www.youtube.com/watch?v=at-kyYI2avM&t=2s]bu vidyoya[/URL] benzer bir kurulum yapabilirsiniz.[/QUOTE]
Walstad gibi bir kurulum yapmak benim tecrübemde pek kolay olmaz sanırım [:)))] Ancak diğer arkadaşlarında dediği gibi 2.el konusunda biraz daha araştırma yapmayı düşünüyorum. Kalabalık bir popülasyonum olmayacağı için filtrasyon konusunda daha çok araştırma yapacağım.
[QUOTE=Laterthanbefore]Bu hobide maddiyat konusu çok ama çok kapsamlı bir konu, taleplerinize bağlı olarak 120 tl ye de akvaryum kurabilirsiniz veya sadece ışık için 33 bin tl gibi rakamlar ödeyebilirsiniz, bu hobinin amacını etkilemez.
Akvaryum ve malzemeleri 2. El temin edebilirsiniz, yakınlarınızda hobiyi bırakmış ve uygun fiyattan akvaryumlarını elden çıkarmak isteyen kişiler olabilir.
Uygun ölçülerde cam kestirip kendiniz yapabilirsiniz.
Akvaryum yapmayı düşünürseniz tavsiyem cam kestireceğiniz yere akvaryum yapacağınızı belirtmemeniz.
Dolap için gene 2. El herhangi bir dolap işinizi görür üzerine çıkın oturun sağlamsa alın boyayıp kullanın :D
Filtre olarak sump sistemi kullanabilirsiniz uygun fiyatlı bir filtrasyon seçeneğidir.
[/QUOTE]
Gerçekten biraz araştırma yaptım ve yakınlarımda uygun fiyatlı akvaryumlar buldum. Ayrıca masa yada dolap gibi ürünlerde de 2.el seçeneğini değerlendireceğim. Elektronik malzemelerde 2.ele yönelmeyi düşünmüyorum. Ayrıca maliyeti daha düşük olduğu için sump sistemi düşünebilirim ki bunu daha iyi araştıracağım. Muhtemelen peyderpey malzemeleri zaman içerisinde toplayacağım.
[QUOTE=ugurkanarya]Ustam selamlar, ben de uzun bir süre uzak kalmıştım bu hobiden ve döndüğüm anda ben de senin gibi aydınlanmalar yaşayarak daha iyisini yapayım fikri beni aldı götürdü.
İlk olarak 100 lt bir akvaryum düşünüyorsan ve düşük bütçe diyorsan mutlaka akvaryumu ve masasını kendin yapmalısın derim.
Hobiye dönüşüm 2 tatlı su ve 1 tuzlu su ile oldu ki başıma bela mı açtım bilmiyorum 😃
Tuzlu su dişında diğer iki akvaryumu da kendim sağdan soldan bulduğum cam parçaları ve ön camı da camcıdan kestirerek (görsellik açısından) çok ucuza kapattım. Sonra işimi görecek pipo olsun dış filtre olsun ısıtıcı olsun malum ikinci el sitelerinden ikinci el alarak tamamladım ki hobici dostlarımız bu durumlarda hiç bir zaman dolandırma gibi bir durumda olmadılar ve ne aldıysam sağlam çıktı.
İstediğim kıvama geldikten sonra ise ben de ürünlerin sıfırını gerekliyse alarak sistemi çevirdim diyebilirim.
Sonrasında elimde fazla olan ürünleri de bu sefer makul fiyatlardan ben satarak sistemime yeni ürün ya da balık ekleyerek ekonomiyi sürdürmüş oldum.
Şu konusunda kaynak suyunun olmazsa olmaz olduğunu düşünmüyorum.
Canlı olmayan akvaryumu Çeşme suyu ile doldurup her akvaryumcuda bulunan su düzenleyici, klor önleyici de ekleyip bi kaç gün bekledikten sonra ufak ufak canlı girişi yapabilirsiniz
Low tech akvaryumu uygun bir ışık (ikinci el sitelerinde uygun fiyatlara da mevcut) ve hagen gibi bir kum ile çevirebilirsiniz.
Masa konusunda da yine ikinci el sitelerinde tv masaları çekmeceli ofis masaları vs uygun fiyata ayarlanabilir ki ben öyle yapmıştım. Sonrasında ise rengini bauhaustan aldığım kaplama folyosu ile ceviz görünüme çevirdim bana göre çok da estetik oldu ve eski gibi görünmüyor.
Tuzlu su için ise (90lt) ölçülerimi kendim alıp bauhausta mobilya parçalarını kestirip kendim vidaladım çok uygun bir fiyata gelmiş oldu ki bu da bi seçenek.
Aslında maliyetler zorlamasa bir kere yatırım yapıp uzun yıllar yatırımsız dönecek sistemler ister gönül ama malum ekonomi hepimizi buna ister istemez sokuyor.
Yine de ne harcanırsa harcansın sonunda çıkan görüntü hoşunuza gittiğinde maddiyat umrumuzda olmuyor.
Umarım zevkinize göre sağlıklı bir tank ile dönüş yaparsınız. 🙂[/QUOTE]
Akvaryumu kendim yapmak yerine bana uygun 2.el akvaryum aramaya devam edeceğim. Çünkü yıllar önce kendim yapmaya çalıştığımda pek başarılı olamadım. Tavsiyenize uyup ışıklandırma için 2.el tercihlerine bakacağım ve sıfır ürünlerle kıyaslayıp karar vereceğim. Eğer o aşamaya gelebilirsem suyu düzenleyici ürünlerle düzenleyip test edeceğim bakalım ne olacak. Bende kendi akvaryumumda Hagen kum kullanmak istiyorum. Çünkü hem bitkilerin hem de balıkların renklerini ön plana çıkarıyor. Dediğiniz gibi maddiyat, sonucu gördükten sonra pek umrumuzda olmuyor.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Bana çok şey kattınız.
Sonuç olarak 2. el ürünleri değerlendirmek ve süreci zamana yayarak parça parça toplamayı düşünüyorum. Geriye 2 sorun kalıyor. 1.si ki bu en maliyetli konu filtrasyon ve filtrasyon iç malzeme konusu. Balık yüküm az olacağı için farklı seçenekler değerlendirebilirim. Sump sistemine tekrar bakacağım. 2. konu ise kışın ısıtma maliyetleri. Watt cinsinden muhtemelen ihtiyacımın 2 katı bir ısıtıcı kullanmam gerekecek. Nokta atışı olmasa bile ısıl iletkenlik üzerinden bir ısıtma hesabı yapıp kabaca ihtiyacımı ve giderimi hesaplamayı deneyeceğim.
[QUOTE=Carcharodon]Çok fazla sayıda balık istemiyorsanız aslında kurulum zor değil. 100 litrelik bir akvaryumun ağırlığı camı ile beraber 130 kilo civarındadır. Yani iki kişinin üzerinde durabileceği herhangi bir masa veya sehpa uygundur, özel kurulumlar genellikle daha yüksek hacimler için söz konusu oluyor.
Sadece bir tetra sürüsü bakmak istiyorsanız yavaş gidip Walstad benzeri bir kurulum yaparak düşük kuvvetli bir filtreyle (ya da tamamen filtresiz) iş görebilirsiniz. Ortamı lepistes otu, tilki kuyruğu, kabomba, su mercimeği gibi hızlı üreyen bitkilerle doldurursanız zaten bir süre sonra denge oluşacaktır. Mikrofauna için yakındaki bir gölden bir bardak su aşılama da yapabilirsiniz, bu şekilde doğadaki ostrakodlar, kopepodlar, detritus kurtları gibi canlılar akvaryum ekosistemine katılacaktır. Sistem oturduktan sonra 8-10 tetra ekleyip çok az besleme yaparak (bu kısım önemli çünkü bu tür bir akvaryumun kaldırabileceği biyolojik atık miktarı azdır) dengeyi koruyabilirsiniz. Yüksek güçlü filtreler ve high-tech sistemler büyük veya fazla sayıda balık besleyenler içindir.
YouTube'da bu konseptte çalışan "tanks for nothin" diye bir adam var, mesela [URL=https://www.youtube.com/watch?v=at-kyYI2avM&t=2s]bu vidyoya[/URL] benzer bir kurulum yapabilirsiniz.[/QUOTE]
Walstad gibi bir kurulum yapmak benim tecrübemde pek kolay olmaz sanırım [:)))] Ancak diğer arkadaşlarında dediği gibi 2.el konusunda biraz daha araştırma yapmayı düşünüyorum. Kalabalık bir popülasyonum olmayacağı için filtrasyon konusunda daha çok araştırma yapacağım.
[QUOTE=Laterthanbefore]Bu hobide maddiyat konusu çok ama çok kapsamlı bir konu, taleplerinize bağlı olarak 120 tl ye de akvaryum kurabilirsiniz veya sadece ışık için 33 bin tl gibi rakamlar ödeyebilirsiniz, bu hobinin amacını etkilemez.
Akvaryum ve malzemeleri 2. El temin edebilirsiniz, yakınlarınızda hobiyi bırakmış ve uygun fiyattan akvaryumlarını elden çıkarmak isteyen kişiler olabilir.
Uygun ölçülerde cam kestirip kendiniz yapabilirsiniz.
Akvaryum yapmayı düşünürseniz tavsiyem cam kestireceğiniz yere akvaryum yapacağınızı belirtmemeniz.
Dolap için gene 2. El herhangi bir dolap işinizi görür üzerine çıkın oturun sağlamsa alın boyayıp kullanın :D
Filtre olarak sump sistemi kullanabilirsiniz uygun fiyatlı bir filtrasyon seçeneğidir.
[/QUOTE]
Gerçekten biraz araştırma yaptım ve yakınlarımda uygun fiyatlı akvaryumlar buldum. Ayrıca masa yada dolap gibi ürünlerde de 2.el seçeneğini değerlendireceğim. Elektronik malzemelerde 2.ele yönelmeyi düşünmüyorum. Ayrıca maliyeti daha düşük olduğu için sump sistemi düşünebilirim ki bunu daha iyi araştıracağım. Muhtemelen peyderpey malzemeleri zaman içerisinde toplayacağım.
[QUOTE=ugurkanarya]Ustam selamlar, ben de uzun bir süre uzak kalmıştım bu hobiden ve döndüğüm anda ben de senin gibi aydınlanmalar yaşayarak daha iyisini yapayım fikri beni aldı götürdü.
İlk olarak 100 lt bir akvaryum düşünüyorsan ve düşük bütçe diyorsan mutlaka akvaryumu ve masasını kendin yapmalısın derim.
Hobiye dönüşüm 2 tatlı su ve 1 tuzlu su ile oldu ki başıma bela mı açtım bilmiyorum 😃
Tuzlu su dişında diğer iki akvaryumu da kendim sağdan soldan bulduğum cam parçaları ve ön camı da camcıdan kestirerek (görsellik açısından) çok ucuza kapattım. Sonra işimi görecek pipo olsun dış filtre olsun ısıtıcı olsun malum ikinci el sitelerinden ikinci el alarak tamamladım ki hobici dostlarımız bu durumlarda hiç bir zaman dolandırma gibi bir durumda olmadılar ve ne aldıysam sağlam çıktı.
İstediğim kıvama geldikten sonra ise ben de ürünlerin sıfırını gerekliyse alarak sistemi çevirdim diyebilirim.
Sonrasında elimde fazla olan ürünleri de bu sefer makul fiyatlardan ben satarak sistemime yeni ürün ya da balık ekleyerek ekonomiyi sürdürmüş oldum.
Şu konusunda kaynak suyunun olmazsa olmaz olduğunu düşünmüyorum.
Canlı olmayan akvaryumu Çeşme suyu ile doldurup her akvaryumcuda bulunan su düzenleyici, klor önleyici de ekleyip bi kaç gün bekledikten sonra ufak ufak canlı girişi yapabilirsiniz
Low tech akvaryumu uygun bir ışık (ikinci el sitelerinde uygun fiyatlara da mevcut) ve hagen gibi bir kum ile çevirebilirsiniz.
Masa konusunda da yine ikinci el sitelerinde tv masaları çekmeceli ofis masaları vs uygun fiyata ayarlanabilir ki ben öyle yapmıştım. Sonrasında ise rengini bauhaustan aldığım kaplama folyosu ile ceviz görünüme çevirdim bana göre çok da estetik oldu ve eski gibi görünmüyor.
Tuzlu su için ise (90lt) ölçülerimi kendim alıp bauhausta mobilya parçalarını kestirip kendim vidaladım çok uygun bir fiyata gelmiş oldu ki bu da bi seçenek.
Aslında maliyetler zorlamasa bir kere yatırım yapıp uzun yıllar yatırımsız dönecek sistemler ister gönül ama malum ekonomi hepimizi buna ister istemez sokuyor.
Yine de ne harcanırsa harcansın sonunda çıkan görüntü hoşunuza gittiğinde maddiyat umrumuzda olmuyor.
Umarım zevkinize göre sağlıklı bir tank ile dönüş yaparsınız. 🙂[/QUOTE]
Akvaryumu kendim yapmak yerine bana uygun 2.el akvaryum aramaya devam edeceğim. Çünkü yıllar önce kendim yapmaya çalıştığımda pek başarılı olamadım. Tavsiyenize uyup ışıklandırma için 2.el tercihlerine bakacağım ve sıfır ürünlerle kıyaslayıp karar vereceğim. Eğer o aşamaya gelebilirsem suyu düzenleyici ürünlerle düzenleyip test edeceğim bakalım ne olacak. Bende kendi akvaryumumda Hagen kum kullanmak istiyorum. Çünkü hem bitkilerin hem de balıkların renklerini ön plana çıkarıyor. Dediğiniz gibi maddiyat, sonucu gördükten sonra pek umrumuzda olmuyor.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Bana çok şey kattınız.
Sonuç olarak 2. el ürünleri değerlendirmek ve süreci zamana yayarak parça parça toplamayı düşünüyorum. Geriye 2 sorun kalıyor. 1.si ki bu en maliyetli konu filtrasyon ve filtrasyon iç malzeme konusu. Balık yüküm az olacağı için farklı seçenekler değerlendirebilirim. Sump sistemine tekrar bakacağım. 2. konu ise kışın ısıtma maliyetleri. Watt cinsinden muhtemelen ihtiyacımın 2 katı bir ısıtıcı kullanmam gerekecek. Nokta atışı olmasa bile ısıl iletkenlik üzerinden bir ısıtma hesabı yapıp kabaca ihtiyacımı ve giderimi hesaplamayı deneyeceğim.
Bu Hobiye Gerçekten Başlanır Mı?
Merhaba,
Yaklaşık 1 haftadır boş zamanlarımda forumda zaman geçiriyorum. Uzun yıllardır akvaryumlara uzak kaldım ancak çocukluk zamanımda evimde ve yakın çevremde her zaman akvaryum vardı. Bu konuya ilgim o zamanlara dayanır. Astronot olsun japon balıkları olsun ve chiclidler olsun birçok türü izleme ve tanıma fırsatım vardı. Hiç yakından tecrübe etmesem de Koi balıklarına ayrı bir hayranlığım ve sevgim var. [:3] Geçenlerde aklıma bir konu takıldı ve araştırma yaparken bu foruma rastladım. [:)] Akşam saatlerinde başladığım forum konuları okuma maceram gecenin geç saatlerine kadar vakit geçirmek ve sabahında işe geç kalmamla sonuçlandı [:)))]
Forum beni hobiye başlama konusunda içimde eskiden kalan bir şeyleri harekete geçirdi ve motive etti. Forumda gerçekten çok güzel akvaryumlar var. Sahibi olan ve emek veren tüm akvaristleri tebrik ederim. Sonra araştırmaya başladım. Dış filtrelerle alakalı sayfalar dolusu yorum ve tecrübe olan konuyu saatlerce okudum. Azot döngüsü, bakteri döngüsü ve ilk akvaryum kurulumu konularında gerçekten çok şey öğrendim. Filtre temizliğini bile bilmiyormuşum. [:)))] Daha sonra tamam dedim. Ben bu hobiye tekrar ve daha bilinçli şekilde başlamalıyım.
Araştırmalarıma öncelikle akvaryum fiyatlarını araştırarak başladım. 100- 120 litre low tech bitkili Tetra türleri bakabileceğim bir akvaryum istiyorum. Çünkü küçük akvaryumda balık beslemek hem benim hem de balıklar için eziyet. Fiyatlarlar pahalı ancak bunu karşılayabilirim diye düşündüm. Lakin çevremde böyle bir akvaryum alabileceğim bir yer yok maalesef. Genelde küçük akvaryumlar, fanuslar vs. satılıyor. İnternetten almalıyım ve güvenebilir miyim bilmiyorum doğrusu. Çünkü en yakındaki kayseriye gitsem ve bir akvaryum alsam nakliye benim için problem olacaktır. Sonra bir diğer konu kafama dank etti. Ben bu akvaryumu aldım diyelim sonra bu akvaryumu nereye koyacaktım. [:?] Bana bir masa yada dolap gerekiyordu ve fiyatlarını gördüğümde çok pahalı oldukları için bir şok geçirdim ayrıca hazır akvaryumlu setlerin fiyatlarını görünce kapatmam ani oldu.
Pes etmeye niyetim yoktu ve ne yapabileceğimi düşündüm. Kendi kendime ben bunu 2 boy 30 a 30 profil alır keser kaynatır ve akvaryum için masa yaparım sonra 2 kat boyarım üstüne de mdf ve araya bir mat yada elyaf olur biter dedim. Hem zaten satılan hazır dolaplar bu kadar çok ağırlık için sağlam görünmüyordu. Sadece masası ve akvaryumu için iyi bir bütçe ayırmam gerekiyordu ( kendimce). Tamam dedim ben bu zevk için bu masrafa katlanırım. Sonra ikinci şoku dış filtrelerin fiyatlarını görünce yaşadım. Akvaryumdan daha pahalıya geliyordu. İç filtre ve pipo filtrelerle yaşadığım sıkıntıları hatırlıyorum ( belki de bilgisizlikten bilmiyorum). Ucuz modelleri alıp gerçekten eziyet çekmek istemiyorum. Akvaryumu koyacağım salon kışın yanmadığı için çok soğuk oluyor. Salonu yakmam ve yüksek wattlı bir ısıtıcı tercih etmem gerekiyor. Isıtma için giderlerim beni ayrıca düşündürüyor.
Ama masraflar bitmiyor. Bunun termometresi var kumu, taşı, bitkisi, bakteri başlatıcısı, ilaçları, yemleri, test kitleri, su düzenleyicileri ve sonra ozmoz sitemi gerekiyor yaşadığım yerin şebeke suyu çok kötü çünkü. Ayrıca sürekli arabayla gidip litrelerce kaynak suyunu düzenli bir şekilde eve taşımam pek sürdürülebilir değil. Bir kaç gün bu düşünceler beni hobiden uzaklaştırıyor ve forumdaki başarılı akvaryumlar beni motive ediyor şekilde düşünceler içinde geçirdim.
Tetra beslemek istiyorum. Nispeten zor olmasalar da suyun kalitesi, ppm değeri, ph değeri vb. konuları takip etmem gerekecek.
6-8 ay gibi bir sürede bu projemi gerçekleştirmeyi planlıyorum. Ancak yapabilir miyim henüz emin değilim.
Biraz dertleşmek ve üstatlardan fikir almak istedim. [:)] Değerli yorum ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim.
Merhaba,
Yaklaşık 1 haftadır boş zamanlarımda forumda zaman geçiriyorum. Uzun yıllardır akvaryumlara uzak kaldım ancak çocukluk zamanımda evimde ve yakın çevremde her zaman akvaryum vardı. Bu konuya ilgim o zamanlara dayanır. Astronot olsun japon balıkları olsun ve chiclidler olsun birçok türü izleme ve tanıma fırsatım vardı. Hiç yakından tecrübe etmesem de Koi balıklarına ayrı bir hayranlığım ve sevgim var. [:3] Geçenlerde aklıma bir konu takıldı ve araştırma yaparken bu foruma rastladım. [:)] Akşam saatlerinde başladığım forum konuları okuma maceram gecenin geç saatlerine kadar vakit geçirmek ve sabahında işe geç kalmamla sonuçlandı [:)))]
Forum beni hobiye başlama konusunda içimde eskiden kalan bir şeyleri harekete geçirdi ve motive etti. Forumda gerçekten çok güzel akvaryumlar var. Sahibi olan ve emek veren tüm akvaristleri tebrik ederim. Sonra araştırmaya başladım. Dış filtrelerle alakalı sayfalar dolusu yorum ve tecrübe olan konuyu saatlerce okudum. Azot döngüsü, bakteri döngüsü ve ilk akvaryum kurulumu konularında gerçekten çok şey öğrendim. Filtre temizliğini bile bilmiyormuşum. [:)))] Daha sonra tamam dedim. Ben bu hobiye tekrar ve daha bilinçli şekilde başlamalıyım.
Araştırmalarıma öncelikle akvaryum fiyatlarını araştırarak başladım. 100- 120 litre low tech bitkili Tetra türleri bakabileceğim bir akvaryum istiyorum. Çünkü küçük akvaryumda balık beslemek hem benim hem de balıklar için eziyet. Fiyatlarlar pahalı ancak bunu karşılayabilirim diye düşündüm. Lakin çevremde böyle bir akvaryum alabileceğim bir yer yok maalesef. Genelde küçük akvaryumlar, fanuslar vs. satılıyor. İnternetten almalıyım ve güvenebilir miyim bilmiyorum doğrusu. Çünkü en yakındaki kayseriye gitsem ve bir akvaryum alsam nakliye benim için problem olacaktır. Sonra bir diğer konu kafama dank etti. Ben bu akvaryumu aldım diyelim sonra bu akvaryumu nereye koyacaktım. [:?] Bana bir masa yada dolap gerekiyordu ve fiyatlarını gördüğümde çok pahalı oldukları için bir şok geçirdim ayrıca hazır akvaryumlu setlerin fiyatlarını görünce kapatmam ani oldu.
Pes etmeye niyetim yoktu ve ne yapabileceğimi düşündüm. Kendi kendime ben bunu 2 boy 30 a 30 profil alır keser kaynatır ve akvaryum için masa yaparım sonra 2 kat boyarım üstüne de mdf ve araya bir mat yada elyaf olur biter dedim. Hem zaten satılan hazır dolaplar bu kadar çok ağırlık için sağlam görünmüyordu. Sadece masası ve akvaryumu için iyi bir bütçe ayırmam gerekiyordu ( kendimce). Tamam dedim ben bu zevk için bu masrafa katlanırım. Sonra ikinci şoku dış filtrelerin fiyatlarını görünce yaşadım. Akvaryumdan daha pahalıya geliyordu. İç filtre ve pipo filtrelerle yaşadığım sıkıntıları hatırlıyorum ( belki de bilgisizlikten bilmiyorum). Ucuz modelleri alıp gerçekten eziyet çekmek istemiyorum. Akvaryumu koyacağım salon kışın yanmadığı için çok soğuk oluyor. Salonu yakmam ve yüksek wattlı bir ısıtıcı tercih etmem gerekiyor. Isıtma için giderlerim beni ayrıca düşündürüyor.
Ama masraflar bitmiyor. Bunun termometresi var kumu, taşı, bitkisi, bakteri başlatıcısı, ilaçları, yemleri, test kitleri, su düzenleyicileri ve sonra ozmoz sitemi gerekiyor yaşadığım yerin şebeke suyu çok kötü çünkü. Ayrıca sürekli arabayla gidip litrelerce kaynak suyunu düzenli bir şekilde eve taşımam pek sürdürülebilir değil. Bir kaç gün bu düşünceler beni hobiden uzaklaştırıyor ve forumdaki başarılı akvaryumlar beni motive ediyor şekilde düşünceler içinde geçirdim.
Tetra beslemek istiyorum. Nispeten zor olmasalar da suyun kalitesi, ppm değeri, ph değeri vb. konuları takip etmem gerekecek.
6-8 ay gibi bir sürede bu projemi gerçekleştirmeyi planlıyorum. Ancak yapabilir miyim henüz emin değilim.
Biraz dertleşmek ve üstatlardan fikir almak istedim. [:)] Değerli yorum ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
