ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mustachedocto
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Ocak 2020 20:09
Son Ziyaret:
19 Şubat 2022 00:27
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yasin Erarslan
Doğum Tarihi:
01 Haziran 1998
Yaş:
28
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yasin Erarslan
SON 9 MESAJI
Betta Sağlığı, Türleri Ve Çiftleştirme Hakkında...
Herkese selamlar iyi hobiler [:3] Şu sıkıntılı günlerde balıklara biraz daha fazla vakit ayırabilirken elimden geleni yapmak istiyorum. Toplam 3 Erkek 1 Dişi Betta balığım var 50 Litre akvaryum içerisinde 4 bölme yaptım. İç filtre (Dalga Yapmayacak Şekilde), Isıcıtı (26 - 28 Derecede Ayarlı), Canlı Bitliker ve 2 adet Elma Salyangoz bulunuyor. Bu 2 salyangoz kendilerine zarar vermeyen Bettalarım ile birlikteler [:geek:] Temel olarak akvaryumum bu şekilde genel anlamda bakımı ise şu şekilde yapıyorum;
[:nazar:] Haftalık duruma göre %30 - %50 su değişimi yapıyorum (Dip çekimi ile birlikte, Dinlenmiş ve Sıcaklığı Akvaryum içindekine yakın su kullanıyorum)
[:nazar:] 2 - 3 haftada bir yarım Catappa yaprağı (İyice yıkayıp tozundan arınmış şekilde)
[:nazar:] Her su değişiminden sonra Betta Bonny (10 LT için 20 Damla önerisine uyuyorum. Akvaryum içerisinde yaklaşık 40 - 45 LT su bulunuyor)
[:nazar:] 2 çeşit kuru yem var elimde her gün ya da iki günde bir değişimli şekilde veriyorum (Tropical Soft Line Betta, Rotifish Premium Betta (Granule))
[:nazar:] Bu yemlere ek olarak haftada 1 Bezelye ve bezelye üzerine 2 gün sonra sarımsak suyu ile ıslattığım herhangi bir kuru yemden veriyorum. Bazen yemi toz haline getirip kuruttuğum haşlanmış bezelye ile karıştırıp sarımsak suyu ile ıslattığım da oluyor. Umarım yanlış bir şey yapmıyorumdur...
[:nazar:] Arada sırada bazı akşamlar hava motorunu açıp teker teker her bölmeye 5 dakikalık hava veriyorum.
[:nazar:] Günde yaklaşık 5 saat gün ışığı (sarı) florasan lamba ile aytınlatıyorum.
Sanırım temel olarak aklıma gelenler bunlar... Bazı arkadaşlar hatırlarlar belki. Hasta bir Betta ulaşmıştı elime ve iyileştirme çabası içinde artık bu işler rutün hale geldiler. [:3]
Bu yaptığım işlemler balıklarıma herhangi bir zarar verirler mi? Eksik ya da fazla yaptığım şeyler neler?
Akvaryum içerisinde fark ettiğim şu durumlar var.
[:nazar:] Erkek balıklarım aşırı derece köpük yapıyorlar. Bunu ekte olan fotoğraflarda görebilirsiniz. Arada sırada almak zorunda kalıyorum bu köpükleri çünkü artık beklemekten suyu kötü hale getiriyorlar. Bu umarım iyi bir şeydir [:3]
[:nazar:] Dişi balığım ise (biz ona Gelincik diyoruz ailemizde [:)))]) kendi başına takılır halde. Üreme tüpçüğü aşırı derecede dışarıda ve karnındaki şişlik umarım hastalık değil yumurtalardır... Fotoğrafını birazdan paylaşacağım.
[:nazar:] Birkaç çiftleştirme denemem oldu. Erkeği küçük bir akvaryuma alıp 2 gece boyunca dişiyi göreceği alana koydum köpükler tabi çoştu. Dişiyi erkeğin yanına aldım 2 gün daha bekledim fakat tık yok... Dişi bir kenarda erkek bir kenarda sadece yatmak ile meşgul... (Denediğim ufak akvaryumda ısıtıcı ve catappa yaprağı bulunuyor.) Yanlış bir şey mi yaptım ya da bu süreci nasıl izlemeliyim? Birkaç video ve makale okudum beklemeler ve sabırlarım o yöndeydi. 2 Erkek balıkla farklı aylar içinde deneme yaptım ikinci erkekte de aynı durum yaşadım. Hatayı nerede yapıyorum?.. [:(]
[:nazar:] Akvaryum suyu üzerinde parlak bir kitle oluşuyor öbek öbek bunun sebebi nedir? Ve bazen koku yapmaya başlıyor bunun önüne nasıl geçerim?
İşte benim güzellerim bunlar [:3] Betta olarak türleri tam olarak nedir?
[:nazar:] Güzelim Gelincik (Üreme tüpcüğü baya belirgin halde);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946121.jpg[/IMG]
[:nazar:] Hasta olarak bana gelen adı konulmuş Gökyüzü (Sırasıyla Öncesi - Sonrası);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
Tabi o zamanlar suda o sevilmeyen renkli taşlar vardı sonrasında kurtulduk [:cik:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946101.jpg[/IMG]
[:nazar:] İlk Betta'm onunda adı Necati, Gökyüzü ile aynı renkti fakat bilemediğim bir sebeple ölmüştü... Bu da ikinci göz ağrım Muhittin (Tam ağız noktasına camdaki leke gelmiş);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115251.jpg[/IMG]
[:nazar:] Son olarak bana renk katan Nurettin [:$]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115261.jpg[/IMG]
Balıklarımın genel sağlığı hakkında düşünceleriniz, eksik ve fazla yaptıklarım, yanlışlarım nelerdir? Bana tecrübelerini aktaracaklara şimdiden teşekkür ederim [:)][EDIT]mustachedocto,2020-03-22 21:25:41[/EDIT]
Yardımcı olabilecek kimse yok mu... [:(]
Herkese selamlar iyi hobiler [:3] Şu sıkıntılı günlerde balıklara biraz daha fazla vakit ayırabilirken elimden geleni yapmak istiyorum. Toplam 3 Erkek 1 Dişi Betta balığım var 50 Litre akvaryum içerisinde 4 bölme yaptım. İç filtre (Dalga Yapmayacak Şekilde), Isıcıtı (26 - 28 Derecede Ayarlı), Canlı Bitliker ve 2 adet Elma Salyangoz bulunuyor. Bu 2 salyangoz kendilerine zarar vermeyen Bettalarım ile birlikteler [:geek:] Temel olarak akvaryumum bu şekilde genel anlamda bakımı ise şu şekilde yapıyorum;
[:nazar:] Haftalık duruma göre %30 - %50 su değişimi yapıyorum (Dip çekimi ile birlikte, Dinlenmiş ve Sıcaklığı Akvaryum içindekine yakın su kullanıyorum)
[:nazar:] 2 - 3 haftada bir yarım Catappa yaprağı (İyice yıkayıp tozundan arınmış şekilde)
[:nazar:] Her su değişiminden sonra Betta Bonny (10 LT için 20 Damla önerisine uyuyorum. Akvaryum içerisinde yaklaşık 40 - 45 LT su bulunuyor)
[:nazar:] 2 çeşit kuru yem var elimde her gün ya da iki günde bir değişimli şekilde veriyorum (Tropical Soft Line Betta, Rotifish Premium Betta (Granule))
[:nazar:] Bu yemlere ek olarak haftada 1 Bezelye ve bezelye üzerine 2 gün sonra sarımsak suyu ile ıslattığım herhangi bir kuru yemden veriyorum. Bazen yemi toz haline getirip kuruttuğum haşlanmış bezelye ile karıştırıp sarımsak suyu ile ıslattığım da oluyor. Umarım yanlış bir şey yapmıyorumdur...
[:nazar:] Arada sırada bazı akşamlar hava motorunu açıp teker teker her bölmeye 5 dakikalık hava veriyorum.
[:nazar:] Günde yaklaşık 5 saat gün ışığı (sarı) florasan lamba ile aytınlatıyorum.
Sanırım temel olarak aklıma gelenler bunlar... Bazı arkadaşlar hatırlarlar belki. Hasta bir Betta ulaşmıştı elime ve iyileştirme çabası içinde artık bu işler rutün hale geldiler. [:3]
Bu yaptığım işlemler balıklarıma herhangi bir zarar verirler mi? Eksik ya da fazla yaptığım şeyler neler?
Akvaryum içerisinde fark ettiğim şu durumlar var.
[:nazar:] Erkek balıklarım aşırı derece köpük yapıyorlar. Bunu ekte olan fotoğraflarda görebilirsiniz. Arada sırada almak zorunda kalıyorum bu köpükleri çünkü artık beklemekten suyu kötü hale getiriyorlar. Bu umarım iyi bir şeydir [:3]
[:nazar:] Dişi balığım ise (biz ona Gelincik diyoruz ailemizde [:)))]) kendi başına takılır halde. Üreme tüpçüğü aşırı derecede dışarıda ve karnındaki şişlik umarım hastalık değil yumurtalardır... Fotoğrafını birazdan paylaşacağım.
[:nazar:] Birkaç çiftleştirme denemem oldu. Erkeği küçük bir akvaryuma alıp 2 gece boyunca dişiyi göreceği alana koydum köpükler tabi çoştu. Dişiyi erkeğin yanına aldım 2 gün daha bekledim fakat tık yok... Dişi bir kenarda erkek bir kenarda sadece yatmak ile meşgul... (Denediğim ufak akvaryumda ısıtıcı ve catappa yaprağı bulunuyor.) Yanlış bir şey mi yaptım ya da bu süreci nasıl izlemeliyim? Birkaç video ve makale okudum beklemeler ve sabırlarım o yöndeydi. 2 Erkek balıkla farklı aylar içinde deneme yaptım ikinci erkekte de aynı durum yaşadım. Hatayı nerede yapıyorum?.. [:(]
[:nazar:] Akvaryum suyu üzerinde parlak bir kitle oluşuyor öbek öbek bunun sebebi nedir? Ve bazen koku yapmaya başlıyor bunun önüne nasıl geçerim?
İşte benim güzellerim bunlar [:3] Betta olarak türleri tam olarak nedir?
[:nazar:] Güzelim Gelincik (Üreme tüpcüğü baya belirgin halde);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946121.jpg[/IMG]
[:nazar:] Hasta olarak bana gelen adı konulmuş Gökyüzü (Sırasıyla Öncesi - Sonrası);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
Tabi o zamanlar suda o sevilmeyen renkli taşlar vardı sonrasında kurtulduk [:cik:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946101.jpg[/IMG]
[:nazar:] İlk Betta'm onunda adı Necati, Gökyüzü ile aynı renkti fakat bilemediğim bir sebeple ölmüştü... Bu da ikinci göz ağrım Muhittin (Tam ağız noktasına camdaki leke gelmiş);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115251.jpg[/IMG]
[:nazar:] Son olarak bana renk katan Nurettin [:$]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115261.jpg[/IMG]
Balıklarımın genel sağlığı hakkında düşünceleriniz, eksik ve fazla yaptıklarım, yanlışlarım nelerdir? Bana tecrübelerini aktaracaklara şimdiden teşekkür ederim [:)][EDIT]mustachedocto,2020-03-22 21:25:41[/EDIT]
Yardımcı olabilecek kimse yok mu... [:(]
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Yeni kurulumdan kareler...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202102581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103281.jpg[/IMG]
Erkek artık daha dinç halde. Kan Kurdu iyi derecede kendine getirmesine rağmen kuru yem hala yemiyor manyak... [:?] Dişiye ne versem löpür löpür götürüyor. Canlı Kan Kurduna karşı koyamasa da Tropical Soft Line'ı ağzına alıp tükürdü... Canlı Kan Kurdu da kötü oluyor. Sizce kuru kan kurduna karşı tepkisi ne olur? Köpük yapmaya bile başladı... Umarım böyle devam eder güzeller güzeli... Bu arada renkli mavi taşlardan kurtulduk. Catappa yaprakları yerini aldı. [:3] Suyu şuan yarım tuttum gün geçtikçe üzerine azar azar ekliyorum sıcaklık bir anda ulaşamaz diye düşündüm hayvanları soğuk suda tutmanın pek alemi yok gibi düşünceleriniz benim için değerli...[EDIT]mustachedocto,2020-01-31 21:11:11[/EDIT]
Yeni kurulumdan kareler...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202102581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103281.jpg[/IMG]
Erkek artık daha dinç halde. Kan Kurdu iyi derecede kendine getirmesine rağmen kuru yem hala yemiyor manyak... [:?] Dişiye ne versem löpür löpür götürüyor. Canlı Kan Kurduna karşı koyamasa da Tropical Soft Line'ı ağzına alıp tükürdü... Canlı Kan Kurdu da kötü oluyor. Sizce kuru kan kurduna karşı tepkisi ne olur? Köpük yapmaya bile başladı... Umarım böyle devam eder güzeller güzeli... Bu arada renkli mavi taşlardan kurtulduk. Catappa yaprakları yerini aldı. [:3] Suyu şuan yarım tuttum gün geçtikçe üzerine azar azar ekliyorum sıcaklık bir anda ulaşamaz diye düşündüm hayvanları soğuk suda tutmanın pek alemi yok gibi düşünceleriniz benim için değerli...[EDIT]mustachedocto,2020-01-31 21:11:11[/EDIT]
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=Yenici58]bu cidden çok güzel bi şey umarım bettalarınız hep sağlıklı olur iyi hobiler[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam. Umarım herkesin Betta'sı için aynı dileklerimiz gerçek olur [:)]
[QUOTE=RobinsonDefoe]
İşte hayvan sevgisi budur kardeşim yaşadığın heves ve mutluluğu kendim hissettim valla yazdıklarını okurken. Hayvanı seven, cana saygı duyan bir insandan hiç kimseye zarar gelmez. Seviyorum böyle insanları. Allah, içinde hayvan sevgisi olmayan insanlara da böyle duygular tattırsın.[:iyi:][/QUOTE]
Amin hocam. Herkesin tatması gereken duygular. Umarım kimsede eksik olmaz...
[QUOTE=Yenici58]bu cidden çok güzel bi şey umarım bettalarınız hep sağlıklı olur iyi hobiler[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam. Umarım herkesin Betta'sı için aynı dileklerimiz gerçek olur [:)]
[QUOTE=RobinsonDefoe]
İşte hayvan sevgisi budur kardeşim yaşadığın heves ve mutluluğu kendim hissettim valla yazdıklarını okurken. Hayvanı seven, cana saygı duyan bir insandan hiç kimseye zarar gelmez. Seviyorum böyle insanları. Allah, içinde hayvan sevgisi olmayan insanlara da böyle duygular tattırsın.[:iyi:][/QUOTE]
Amin hocam. Herkesin tatması gereken duygular. Umarım kimsede eksik olmaz...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Herkese tekrar selamlar [:)] Mutlu gün diyebiliriz bugün için. Kısaca olanları zaten özetlemiştim. Kuru yemden, bezelyeden baktık fayda yok canlı yem deneyişindeydim bugün. Kızılay'da Selanik Caddesinde Kan Kurdu buldum. Eve geldiğimde yine Betta'm kuma yakın şekilde yüzüyordu. Su, yem artıklarından leş bir halde... Ben de boş bir kavanoza taze arıtılmış içme suyu koydum dinlenmesi üzerine akvaryum suyundan azar azar alıştırarak kavanoza aktardım Betta'yı. Yine o "bırakın beni..." havaları kan kurdunun suya değmesi anına kadardı... Hepinize çok çok çok teşekkür ederim yardımlar için. Şuan kavanoz akvaryumun içinde sıcaklığını koruması için ve artık o halden eser yok. [3)] Rabbime şükür... Akvaryumu temizleyip taze suda dinlenmeye bırakacağım. Sonrasında canlı bitki ile süsleyip o renkli taşlardan kurtulmak planlarımın en başında. Yardımı ne kadar dokunur bilmiyorum fakat gelişmeler bu durumda. [:)] Hatta şuan suyun üzerinde hoplamaya bile başladı bunu yazarken suyun sesini bir kaç kere işittim. [:lol:] Sorunları olan arkadaşlar... Tecrübeli olan her insandan yardım almaya çalışın...
Herkese tekrar selamlar [:)] Mutlu gün diyebiliriz bugün için. Kısaca olanları zaten özetlemiştim. Kuru yemden, bezelyeden baktık fayda yok canlı yem deneyişindeydim bugün. Kızılay'da Selanik Caddesinde Kan Kurdu buldum. Eve geldiğimde yine Betta'm kuma yakın şekilde yüzüyordu. Su, yem artıklarından leş bir halde... Ben de boş bir kavanoza taze arıtılmış içme suyu koydum dinlenmesi üzerine akvaryum suyundan azar azar alıştırarak kavanoza aktardım Betta'yı. Yine o "bırakın beni..." havaları kan kurdunun suya değmesi anına kadardı... Hepinize çok çok çok teşekkür ederim yardımlar için. Şuan kavanoz akvaryumun içinde sıcaklığını koruması için ve artık o halden eser yok. [3)] Rabbime şükür... Akvaryumu temizleyip taze suda dinlenmeye bırakacağım. Sonrasında canlı bitki ile süsleyip o renkli taşlardan kurtulmak planlarımın en başında. Yardımı ne kadar dokunur bilmiyorum fakat gelişmeler bu durumda. [:)] Hatta şuan suyun üzerinde hoplamaya bile başladı bunu yazarken suyun sesini bir kaç kere işittim. [:lol:] Sorunları olan arkadaşlar... Tecrübeli olan her insandan yardım almaya çalışın...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=lazarusv20] İnşallah bulursunuz, unutmamak lazım, bol protein ağırlıklı beslenmeliler, hava kesesi problemleri vs dışında bezelye vb vermeye / uğraşmaya hiç gerek yok, Betta Bonny için de para harcamayın derim, onun yerine burada ilanlardan çok ucuza kızılağaç kozalağı bulup alabilirsiniz. Sizin memlekette de kendiliğinden kopup düşmüş bolca Çınar yaprağı da vardır, onları da eklersiniz suya iyice yıkadıktan sonra çok daha iyi iş görür. Betta Bonny vs stabil tutabileceğiniz değerler sağlamaz, bir su değişiminde oynar her şey ki balık da afallar, gerek yok derim.[/QUOTE]
Bezelye olayı da dediğim gibi kabızlık durumunu düşünerek verdim. Öncesinde ben dişi için veriyordum böyle problemler yaşamasın diye. Düşünceleriniz için teşekkür ederim dikkate alacağım. Isıtıcımı tekrar ayarladım zaten balık hep ısıtıcı ve çevresinde kendisini toparlamaya çalışıyor sanırım yani umudum o yönde...
[QUOTE=lazarusv20] İnşallah bulursunuz, unutmamak lazım, bol protein ağırlıklı beslenmeliler, hava kesesi problemleri vs dışında bezelye vb vermeye / uğraşmaya hiç gerek yok, Betta Bonny için de para harcamayın derim, onun yerine burada ilanlardan çok ucuza kızılağaç kozalağı bulup alabilirsiniz. Sizin memlekette de kendiliğinden kopup düşmüş bolca Çınar yaprağı da vardır, onları da eklersiniz suya iyice yıkadıktan sonra çok daha iyi iş görür. Betta Bonny vs stabil tutabileceğiniz değerler sağlamaz, bir su değişiminde oynar her şey ki balık da afallar, gerek yok derim.[/QUOTE]
Bezelye olayı da dediğim gibi kabızlık durumunu düşünerek verdim. Öncesinde ben dişi için veriyordum böyle problemler yaşamasın diye. Düşünceleriniz için teşekkür ederim dikkate alacağım. Isıtıcımı tekrar ayarladım zaten balık hep ısıtıcı ve çevresinde kendisini toparlamaya çalışıyor sanırım yani umudum o yönde...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=lazarusv20]Şimdi bence balık size geldikten sonra gayet toparlamış, ilk foto ile arada dağlar kadar fark var ve süreç o kadar kısa sürmeyebiliyor, ilk etapta eğer ilaç kullanımı yoksa haftada 2-3 su değişimi çok fazla, gerek yok, stres sebebidir. Su sıcaklığını mutlaka 27- 28 sabit tutup (aşağı doğru oynamasın) imkan ölçüsünde 2 çeşit “kaliteli-iyi” yem almanızı öneririm. Yeme tepkisi çok değişebilir. Eğer değerlendirmek isterseniz önerebileceğim yemler:
- Hikari Betta Biogold
-Tropical Soft Line Betta
- Ocean Nutrition Attisons Betta
- Sera kurutulmuş kan kurdu
Bunlardan 1 ya da 2 sini imkan-bütçe doğrultusunda değerlendirin derim. Zaten küçük 1 paket aylarca gidiyor. Balığı sevdiğiniz belli, bol şans.[:iyi:][/QUOTE]
Başkasının gözünden toparladığını duymak çok güzel... Teşekkür ederim hocam. Tropical yemi duymuştum dediklenizden Ankarada Kızılay'da bulurum umuduyla yarın çıkacağım. Kan Kurdu'da planlarım arasında. Bir de danışmak istiyorum Betta Bonny hakkında düşünceleriniz nelerdir? Kullanmamı önerir misiniz?
[QUOTE=lazarusv20]Şimdi bence balık size geldikten sonra gayet toparlamış, ilk foto ile arada dağlar kadar fark var ve süreç o kadar kısa sürmeyebiliyor, ilk etapta eğer ilaç kullanımı yoksa haftada 2-3 su değişimi çok fazla, gerek yok, stres sebebidir. Su sıcaklığını mutlaka 27- 28 sabit tutup (aşağı doğru oynamasın) imkan ölçüsünde 2 çeşit “kaliteli-iyi” yem almanızı öneririm. Yeme tepkisi çok değişebilir. Eğer değerlendirmek isterseniz önerebileceğim yemler:
- Hikari Betta Biogold
-Tropical Soft Line Betta
- Ocean Nutrition Attisons Betta
- Sera kurutulmuş kan kurdu
Bunlardan 1 ya da 2 sini imkan-bütçe doğrultusunda değerlendirin derim. Zaten küçük 1 paket aylarca gidiyor. Balığı sevdiğiniz belli, bol şans.[:iyi:][/QUOTE]
Başkasının gözünden toparladığını duymak çok güzel... Teşekkür ederim hocam. Tropical yemi duymuştum dediklenizden Ankarada Kızılay'da bulurum umuduyla yarın çıkacağım. Kan Kurdu'da planlarım arasında. Bir de danışmak istiyorum Betta Bonny hakkında düşünceleriniz nelerdir? Kullanmamı önerir misiniz?
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=ceyh]Renkli taşlar sağlıklı değil evet. Bu arada kullandığınız ayıraç şeffaf, erkek ve dişi bettanın sürekli birbirlerini görmeleri stres sebebi olabilir mi?[/QUOTE]
Hayır hocam şeffaf değil ince strafor gibi diyebilirim yeşil beyaz arası bir renkte. Ben delikler açtık su geçişi ve filtasyon için.
[QUOTE=lazarusv20]Tek çeşit yem mi kullanıyorsunuz, ne veriyorsunuz balığa?[/QUOTE]
Tek çeşit değil hocam. Benim kendi kullandığım kuru yemler vardı markası tam aklımda değil ondan veriyordum dişiye. Havada kapar elimden yer dişi. Fakat erkek beğenmedi alıştığı yem için de tepkisi aynı oldu sayılır. Bezelye veriyorum dediğim gibi haftada 2 gün bir de Rotifish'in yemi daha var. Tek çeşit değil çeşit çeşit vermeye çalışıyorum.
[QUOTE=ceyh]Renkli taşlar sağlıklı değil evet. Bu arada kullandığınız ayıraç şeffaf, erkek ve dişi bettanın sürekli birbirlerini görmeleri stres sebebi olabilir mi?[/QUOTE]
Hayır hocam şeffaf değil ince strafor gibi diyebilirim yeşil beyaz arası bir renkte. Ben delikler açtık su geçişi ve filtasyon için.
[QUOTE=lazarusv20]Tek çeşit yem mi kullanıyorsunuz, ne veriyorsunuz balığa?[/QUOTE]
Tek çeşit değil hocam. Benim kendi kullandığım kuru yemler vardı markası tam aklımda değil ondan veriyordum dişiye. Havada kapar elimden yer dişi. Fakat erkek beğenmedi alıştığı yem için de tepkisi aynı oldu sayılır. Bezelye veriyorum dediğim gibi haftada 2 gün bir de Rotifish'in yemi daha var. Tek çeşit değil çeşit çeşit vermeye çalışıyorum.
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Fazla yaşamayacağı düşüncesi aklımdan hiç çıkmıyor ki hocam zaten... Hani bunu bilerek belki bir yolu vardır umuduyla aslında sormak istedim eğer durum buysa dediğiniz gibi yapacak bir şey kalmıyor... Zaten Erkek ölür ise genel bir temizlik yapmak zorunda kalacağım çünkü yem artıkları suyu yeterince bozdular o arada taşları temizleyeceğim. Her ne kadar iyice yıkadım düşüncesi olsa da forumda okuduklarımdan sonra o taşların kalması doğru değilmiş anladım... Teşekkür ederim tekrardan...
Fazla yaşamayacağı düşüncesi aklımdan hiç çıkmıyor ki hocam zaten... Hani bunu bilerek belki bir yolu vardır umuduyla aslında sormak istedim eğer durum buysa dediğiniz gibi yapacak bir şey kalmıyor... Zaten Erkek ölür ise genel bir temizlik yapmak zorunda kalacağım çünkü yem artıkları suyu yeterince bozdular o arada taşları temizleyeceğim. Her ne kadar iyice yıkadım düşüncesi olsa da forumda okuduklarımdan sonra o taşların kalması doğru değilmiş anladım... Teşekkür ederim tekrardan...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Fotoğrafını ekledim umarım görünüyordur... Öncelikle süreçten bahsedeyim. Elimde erkek bir betta vardı yanına da (akvaryumu ayırmak şartıyla) dişi bir betta aldım. Daha sonra ki günlerde erkek betta maalesef öldü. 1 hafta dişi tek takıldı. Kuzenlerimde erkek bir betta vardı ve kuyruklarında erimeler görünce dayanamadım akvaryumu yine böldüm ve erkeği suya alıştırarak akvaryuma koydum ilk günler alışma süreci yemiyor diye düşündüm. Ama Cuma gününden beri hiç bir şey yemiyor. Kabızlık durumunu düşünerek haşlanmış bezelyeyi püre yaptım daha sonra kurumaya bırakıp pul pul olacak şekilde verdim bir parça aldı gerisini bıraktı. Elimdeki yemi tükürüyordu. Farklı bir yem aldım bu sefer hiç ağzına sürmüyor. Akvaryumum 50 litre ortada da fotoğrafta göreceğiniz üzere bir ayraç var. İç filtre var dalga yapmayacak şekilde duruyor (dalga yapmaması için filtreye ince çoraplardan da geçirdim). Akvaryumdan bahsedeyim kısaca da dediğim gibi 50LT bir akvaryum ikiye bölünce 25 olarak düşünelim biz ısıtıcı mevcut 26 - 28 arasında geziniyor su ısısı. İç filtre mevcut. Su değişimini bu kuyruk problemi sebebiyle sıklaştırdım. 2 günde veya 3 günde bir dip çekip su değiştiriyorum (dinlenmiş içme suyu). Fakat 4 gündür yemedi ve ben iyice korkmaya başladım bu betta'yı da kaybetmek istemiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim... Ek olarak fark ettiğim şey balıkta şu. Balık fanustan geldi bana ve akvaryuma alışması için elimden geleni yapıyorum. Işık olduğunda sabit kalıyor öyle yüzesi gelmiyor. Karanlıkta biraz daha rahat gibi. Işık rahatsız ediyor diye düşünerek ben akvaryumun üst tarafına yağlı kağıt ile engel yaptım ışığı daha doğal ve az versin diye sanki daha bir hoşnut oldu kendileri...[:(]
Balık Bana Geldiği Gün (İlk Hali) (Dişi de arkadan kesiyor...)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024271.jpg[/IMG]
Bu Gün Çekilmiş Hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
Fotoğrafını ekledim umarım görünüyordur... Öncelikle süreçten bahsedeyim. Elimde erkek bir betta vardı yanına da (akvaryumu ayırmak şartıyla) dişi bir betta aldım. Daha sonra ki günlerde erkek betta maalesef öldü. 1 hafta dişi tek takıldı. Kuzenlerimde erkek bir betta vardı ve kuyruklarında erimeler görünce dayanamadım akvaryumu yine böldüm ve erkeği suya alıştırarak akvaryuma koydum ilk günler alışma süreci yemiyor diye düşündüm. Ama Cuma gününden beri hiç bir şey yemiyor. Kabızlık durumunu düşünerek haşlanmış bezelyeyi püre yaptım daha sonra kurumaya bırakıp pul pul olacak şekilde verdim bir parça aldı gerisini bıraktı. Elimdeki yemi tükürüyordu. Farklı bir yem aldım bu sefer hiç ağzına sürmüyor. Akvaryumum 50 litre ortada da fotoğrafta göreceğiniz üzere bir ayraç var. İç filtre var dalga yapmayacak şekilde duruyor (dalga yapmaması için filtreye ince çoraplardan da geçirdim). Akvaryumdan bahsedeyim kısaca da dediğim gibi 50LT bir akvaryum ikiye bölünce 25 olarak düşünelim biz ısıtıcı mevcut 26 - 28 arasında geziniyor su ısısı. İç filtre mevcut. Su değişimini bu kuyruk problemi sebebiyle sıklaştırdım. 2 günde veya 3 günde bir dip çekip su değiştiriyorum (dinlenmiş içme suyu). Fakat 4 gündür yemedi ve ben iyice korkmaya başladım bu betta'yı da kaybetmek istemiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim... Ek olarak fark ettiğim şey balıkta şu. Balık fanustan geldi bana ve akvaryuma alışması için elimden geleni yapıyorum. Işık olduğunda sabit kalıyor öyle yüzesi gelmiyor. Karanlıkta biraz daha rahat gibi. Işık rahatsız ediyor diye düşünerek ben akvaryumun üst tarafına yağlı kağıt ile engel yaptım ışığı daha doğal ve az versin diye sanki daha bir hoşnut oldu kendileri...[:(]
Balık Bana Geldiği Gün (İlk Hali) (Dişi de arkadan kesiyor...)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024271.jpg[/IMG]
Bu Gün Çekilmiş Hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
