ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BushCrow
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ocak 2017 19:35
Son Ziyaret:
29 Nisan 2025 14:57
Toplam Mesaj:
36 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Y.
Doğum Tarihi:
08 Haziran 1988
Yaş:
38
İl:
Balikesir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
only guppy can judge me
SON 10 MESAJI
108 Litre Bitkili Akvaryum Aydınlatma Tavsiye
[EDIT]BushCrow,2018-03-25 17:39:26[/EDIT]
[EDIT]BushCrow,2018-03-25 17:39:26[/EDIT]
200 Litre Low Tech Floresan Kombinasyonu
[QUOTE=erpachotoe]100x50x45(h) boyutlarında akvaryumum var benim de. 4 floresan kullanmayı düşünüyorum. Sizce kombinasyon uygun mudur :
2x39w 85cm Grolux
2x39w 85cm Aquastar[/QUOTE]
Şu soruyu birkez daha uplayalım [:D][:D][:D] Cevap gelir belki.. Benim fikrim 2. Aquastar fazla kaçar gibi
[QUOTE=erpachotoe]100x50x45(h) boyutlarında akvaryumum var benim de. 4 floresan kullanmayı düşünüyorum. Sizce kombinasyon uygun mudur :
2x39w 85cm Grolux
2x39w 85cm Aquastar[/QUOTE]
Şu soruyu birkez daha uplayalım [:D][:D][:D] Cevap gelir belki.. Benim fikrim 2. Aquastar fazla kaçar gibi
Bombeli Akvaryuma Kapak
[QUOTE=Kahraman ŞENGÜN]Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkürler. straforu falçata ile kestim ve inşaat malzemesi satan yerlerde çok rahat bulabilirsiniz.
ışıklandırma ile ilgili fotoğraf yok şuanda bu akvaryumu kullanmadığım içinde çekemiyorum 350 litrelik tropheus a geçiş yaptım ama anlatacak olursam çok basit bir yöntemle strafor kapağın haricinde kendi plastik kapağına arka tarafa sabitledim klasik dalgıç florasan kullanıyordum.[/QUOTE]
Cevap için teşekkür ederim ama ben akvaryumun kapağını neyle kestiğini sormuştum:) Elimde "Canavar" diye tabir edilen spiral var onunla girişmeyi planlıyorum işin gerçeği. Uygun ağız arıyorum ama fazla kaçabilir diye korkuyorum. Dremel tarzı bir makine ile mi kapağı kesip straforu yerleştirdiniz?
[QUOTE=Kahraman ŞENGÜN]Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkürler. straforu falçata ile kestim ve inşaat malzemesi satan yerlerde çok rahat bulabilirsiniz.
ışıklandırma ile ilgili fotoğraf yok şuanda bu akvaryumu kullanmadığım içinde çekemiyorum 350 litrelik tropheus a geçiş yaptım ama anlatacak olursam çok basit bir yöntemle strafor kapağın haricinde kendi plastik kapağına arka tarafa sabitledim klasik dalgıç florasan kullanıyordum.[/QUOTE]
Cevap için teşekkür ederim ama ben akvaryumun kapağını neyle kestiğini sormuştum:) Elimde "Canavar" diye tabir edilen spiral var onunla girişmeyi planlıyorum işin gerçeği. Uygun ağız arıyorum ama fazla kaçabilir diye korkuyorum. Dremel tarzı bir makine ile mi kapağı kesip straforu yerleştirdiniz?
Bombeli Akvaryuma Kapak
Çok güzel çok kullanışlı olmuş. Eline sağlık. sorularıma gelirsek [^_^][^_^]
1- Kapağı neyle kestin?
2- Straforu nereden temin edebiliriz?
3- Işıklandırma kısmı ile ilgili fotoğraflar mevut mu? Fikir edinmek adına. Nasıl yaptınız Nasıl oldu gibisinden?
Teşekkürler. Çok güzel ve temiz bir çalışma olmuş. Ben de aynı şekilde sprey boya yerine kaplamanın daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Benim gibi yapmaya hevesli olanlar için kaplamayı tercih etmelerinde fayda var.
[QUOTE=Kahraman ŞENGÜN]Merhaba arkadaslar
Uzun zamandır 1 metrelik bombeli akvaryumumu kolay kullanışlı hale getirmek için kapak sorununu çözmeye calisiyordum bu sıkıntıyı eminim yaşayan çok arkadaşımız var bombeli olduğu içinde çok alternatif yok benim yaptığımı paylaşmak istiyorum aynı problemi yaşayan arkadaslarin işine yarayabilir.
Malzemeler:
1 plaka strafor (7 TL)
1 tüp sprey boya (5 TL)
*boya tamamen tercih meselesi akvaryumun dışına bakan kısmını boyadigimiz için bir zararı olmuyor.
Alüminyum bant (8 TL)
*akvaryumun içine bakan boyanmayan kısmını bu bantla kapliyoruz aynı zamanda ışığıda yansıtıyor
Yaprak menteşe (2 TL)
8 adet vida (1 TL)
Falcata
Yildiz tornavida
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170530.jpg[/IMG] kapağın ust kısmını kesip cikarttim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170718.jpg[/IMG] uygun ölçülerde staforu kesip menteseleri vidaladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170645.jpg[/IMG] metesenin karşılığına orijinal kapakta delik açtım sert olduğu için daha sonra vidalamasi kolay olur[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_173308.jpg[/IMG] boyama işlemini mümkün olduğunca az miktarda ve uzaktan tozlama yöntemiyle yapmakta fayda var[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_182313.jpg[/IMG] daha sonrada montajını yapıp tamamladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130927.jpg[/IMG]buda akvaryumdaki görüntüsü [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130945.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_131010.jpg[/IMG] aç kapa işlemi kolay olması için kulp yapmayıda unutmayın benimki basit oldu küp şeklinde kestigim ve boyadigim parçayı akvaryum silikonuyla yapistirdim
Sonunda su değişimi ve yemlemeyi daha rahat yapabiliyorum[8)]
Boya ve bant olmazsa 10 TL ye bu iş tamamdir[:D][/QUOTE][QUOTE=Kahraman ŞENGÜN]Merhaba arkadaslar
Uzun zamandır 1 metrelik bombeli akvaryumumu kolay kullanışlı hale getirmek için kapak sorununu çözmeye calisiyordum bu sıkıntıyı eminim yaşayan çok arkadaşımız var bombeli olduğu içinde çok alternatif yok benim yaptığımı paylaşmak istiyorum aynı problemi yaşayan arkadaslarin işine yarayabilir.
Malzemeler:
1 plaka strafor (7 TL)
1 tüp sprey boya (5 TL)
*boya tamamen tercih meselesi akvaryumun dışına bakan kısmını boyadigimiz için bir zararı olmuyor.
Alüminyum bant (8 TL)
*akvaryumun içine bakan boyanmayan kısmını bu bantla kapliyoruz aynı zamanda ışığıda yansıtıyor
Yaprak menteşe (2 TL)
8 adet vida (1 TL)
Falcata
Yildiz tornavida
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170530.jpg[/IMG] kapağın ust kısmını kesip cikarttim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170718.jpg[/IMG] uygun ölçülerde staforu kesip menteseleri vidaladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170645.jpg[/IMG] metesenin karşılığına orijinal kapakta delik açtım sert olduğu için daha sonra vidalamasi kolay olur[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_173308.jpg[/IMG] boyama işlemini mümkün olduğunca az miktarda ve uzaktan tozlama yöntemiyle yapmakta fayda var[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_182313.jpg[/IMG] daha sonrada montajını yapıp tamamladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130927.jpg[/IMG]buda akvaryumdaki görüntüsü [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130945.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_131010.jpg[/IMG] aç kapa işlemi kolay olması için kulp yapmayıda unutmayın benimki basit oldu küp şeklinde kestigim ve boyadigim parçayı akvaryum silikonuyla yapistirdim
Sonunda su değişimi ve yemlemeyi daha rahat yapabiliyorum[8)]
Boya ve bant olmazsa 10 TL ye bu iş tamamdir[:D][/QUOTE]
Çok güzel çok kullanışlı olmuş. Eline sağlık. sorularıma gelirsek [^_^][^_^]
1- Kapağı neyle kestin?
2- Straforu nereden temin edebiliriz?
3- Işıklandırma kısmı ile ilgili fotoğraflar mevut mu? Fikir edinmek adına. Nasıl yaptınız Nasıl oldu gibisinden?
Teşekkürler. Çok güzel ve temiz bir çalışma olmuş. Ben de aynı şekilde sprey boya yerine kaplamanın daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Benim gibi yapmaya hevesli olanlar için kaplamayı tercih etmelerinde fayda var.
Çok güzel çok kullanışlı olmuş. Eline sağlık. sorularıma gelirsek [^_^][^_^]
1- Kapağı neyle kestin?
2- Straforu nereden temin edebiliriz?
3- Işıklandırma kısmı ile ilgili fotoğraflar mevut mu? Fikir edinmek adına. Nasıl yaptınız Nasıl oldu gibisinden?
Teşekkürler. Çok güzel ve temiz bir çalışma olmuş. Ben de aynı şekilde sprey boya yerine kaplamanın daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Benim gibi yapmaya hevesli olanlar için kaplamayı tercih etmelerinde fayda var.
[QUOTE=Kahraman ŞENGÜN]Merhaba arkadaslar
Uzun zamandır 1 metrelik bombeli akvaryumumu kolay kullanışlı hale getirmek için kapak sorununu çözmeye calisiyordum bu sıkıntıyı eminim yaşayan çok arkadaşımız var bombeli olduğu içinde çok alternatif yok benim yaptığımı paylaşmak istiyorum aynı problemi yaşayan arkadaslarin işine yarayabilir.
Malzemeler:
1 plaka strafor (7 TL)
1 tüp sprey boya (5 TL)
*boya tamamen tercih meselesi akvaryumun dışına bakan kısmını boyadigimiz için bir zararı olmuyor.
Alüminyum bant (8 TL)
*akvaryumun içine bakan boyanmayan kısmını bu bantla kapliyoruz aynı zamanda ışığıda yansıtıyor
Yaprak menteşe (2 TL)
8 adet vida (1 TL)
Falcata
Yildiz tornavida
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170530.jpg[/IMG] kapağın ust kısmını kesip cikarttim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170718.jpg[/IMG] uygun ölçülerde staforu kesip menteseleri vidaladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170645.jpg[/IMG] metesenin karşılığına orijinal kapakta delik açtım sert olduğu için daha sonra vidalamasi kolay olur[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_173308.jpg[/IMG] boyama işlemini mümkün olduğunca az miktarda ve uzaktan tozlama yöntemiyle yapmakta fayda var[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_182313.jpg[/IMG] daha sonrada montajını yapıp tamamladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130927.jpg[/IMG]buda akvaryumdaki görüntüsü [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130945.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_131010.jpg[/IMG] aç kapa işlemi kolay olması için kulp yapmayıda unutmayın benimki basit oldu küp şeklinde kestigim ve boyadigim parçayı akvaryum silikonuyla yapistirdim
Sonunda su değişimi ve yemlemeyi daha rahat yapabiliyorum[8)]
Boya ve bant olmazsa 10 TL ye bu iş tamamdir[:D][/QUOTE][QUOTE=Kahraman ŞENGÜN]Merhaba arkadaslar
Uzun zamandır 1 metrelik bombeli akvaryumumu kolay kullanışlı hale getirmek için kapak sorununu çözmeye calisiyordum bu sıkıntıyı eminim yaşayan çok arkadaşımız var bombeli olduğu içinde çok alternatif yok benim yaptığımı paylaşmak istiyorum aynı problemi yaşayan arkadaslarin işine yarayabilir.
Malzemeler:
1 plaka strafor (7 TL)
1 tüp sprey boya (5 TL)
*boya tamamen tercih meselesi akvaryumun dışına bakan kısmını boyadigimiz için bir zararı olmuyor.
Alüminyum bant (8 TL)
*akvaryumun içine bakan boyanmayan kısmını bu bantla kapliyoruz aynı zamanda ışığıda yansıtıyor
Yaprak menteşe (2 TL)
8 adet vida (1 TL)
Falcata
Yildiz tornavida
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170530.jpg[/IMG] kapağın ust kısmını kesip cikarttim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170718.jpg[/IMG] uygun ölçülerde staforu kesip menteseleri vidaladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_170645.jpg[/IMG] metesenin karşılığına orijinal kapakta delik açtım sert olduğu için daha sonra vidalamasi kolay olur[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_173308.jpg[/IMG] boyama işlemini mümkün olduğunca az miktarda ve uzaktan tozlama yöntemiyle yapmakta fayda var[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160119_182313.jpg[/IMG] daha sonrada montajını yapıp tamamladim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130927.jpg[/IMG]buda akvaryumdaki görüntüsü [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_130945.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161745/IMG_20160120_131010.jpg[/IMG] aç kapa işlemi kolay olması için kulp yapmayıda unutmayın benimki basit oldu küp şeklinde kestigim ve boyadigim parçayı akvaryum silikonuyla yapistirdim
Sonunda su değişimi ve yemlemeyi daha rahat yapabiliyorum[8)]
Boya ve bant olmazsa 10 TL ye bu iş tamamdir[:D][/QUOTE]
Çok güzel çok kullanışlı olmuş. Eline sağlık. sorularıma gelirsek [^_^][^_^]
1- Kapağı neyle kestin?
2- Straforu nereden temin edebiliriz?
3- Işıklandırma kısmı ile ilgili fotoğraflar mevut mu? Fikir edinmek adına. Nasıl yaptınız Nasıl oldu gibisinden?
Teşekkürler. Çok güzel ve temiz bir çalışma olmuş. Ben de aynı şekilde sprey boya yerine kaplamanın daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Benim gibi yapmaya hevesli olanlar için kaplamayı tercih etmelerinde fayda var.
Sebebini Bilen Yaşayan Yokmu
Hastalığın adı Columnaris. Hızla öldürüyor. Yeni aldığınız için evvelindeki belirtileri görmemiş olabilirsiniz. Akvaryumcunuz muhtemelen bunun farkında olabilirdi. Diğer balıklara bulaşmadan bu hastalığı araştırmanızı ve önleminizi almanızı öneririm. İllet bir hastalıktır.
Hastalığın adı Columnaris. Hızla öldürüyor. Yeni aldığınız için evvelindeki belirtileri görmemiş olabilirsiniz. Akvaryumcunuz muhtemelen bunun farkında olabilirdi. Diğer balıklara bulaşmadan bu hastalığı araştırmanızı ve önleminizi almanızı öneririm. İllet bir hastalıktır.
Oy Kullanamıyorum
[EDIT]BushCrow,2018-03-25 17:41:39[/EDIT]
[EDIT]BushCrow,2018-03-25 17:41:39[/EDIT]
Amazon Biotope Hakkında Bilgi İstiyorum
[QUOTE=capo di capi]Biyotop , bir ekosistemde bir canlı yaşam alanı olarak özetlenebilir. Bu bir su birikintisi de olur orman da olur bir göl de olur bir kıta da olur. Biyotop akvaryumu ise belli bir coğrafya yada bölgedeki organizmaları(su , bakteri , hayvan , bitki) baz alarak o bölgeyi akvaryuma simüle etmektir.
Bu tanımdan yola çıkarak bir çok sorunun cevabını bulabilirsin.. Hangi bölgenin biyotopunu yapıyorsan o bölgenin canlısını beslemelisin. Soru1 in cevabı.
Kurmaya karar verdiğin bölgede taban , güneş alma süresi , şiddeti , su değerleri nasılsa ona göre yol izlemelisin..ve kuracağın yerden su alamayacağına göre ona yakın materyal ve filtrasyonla ortamı sağlayabilirsin.. Diğer kurulumları araştırarak tüm sorularına cevap bulabilirsin. [/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Aslında ben belli bir bölgeyi akvaryuma simüle etmek değil de akvaryumda olmasını istediğim şeylerin hangi bölgeye ait olduğunu araştırdım. Bulgularım Güney Amerika Biotope'u oldu. Fakat elimdeki canlılar konusunda çok çekiniyorum. Sorum direk buydu aslında.
[QUOTE=Tunc Berk]Canlı doğuranlara bir tek yem bile atmamış biri olarak balıklarla ilgili sorunuzu geçiyorum.[:)]
Bej rengi 1 mm silis kum iyi bir seçim olabilir.
Dip çekimi yapmanıza gerek yok, videodaki gibi konumlandırabilirsiniz.
Su değişimlerinde özel her hangi bir şey kullanmanıza gerek yok.
Işık önemli değil, 4000-4500 kelvin seçerseniz bw içinde güzel bir renk sıcaklığı yakalayabilirsiniz. Kuvvetli olmasına gerek yok ışığın.
Bw için her hangi bir ürüne gerek yok, yaprakları kaynatarak bunu elde edebilirsiniz. Tercihen hazır almak sizin tasarrufunuz.
Bu da benden olsun.[:)]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=QNddPGE9BRY&list=FLvepVmnCKtXswss1_Mk6IEQ&index=36[/VID][/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. Tek sorum kaldı o da elimdeki türlerin hangileri bu akvaryuma uyacağı [:)]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=hFwwTVAmAX8[/VID]
Şöyle bir video buldum çok mutluyum. Yabani moli ile platileri gördüm. Koyacağım taşlara yosunlaştırma yapmam gerekecek sanırım. En zor kısmı bu oldu[:D][:D] Paylaşayım istedim belki benim gibi başkaları da vardır diye[8)]
[QUOTE=capo di capi]Biyotop , bir ekosistemde bir canlı yaşam alanı olarak özetlenebilir. Bu bir su birikintisi de olur orman da olur bir göl de olur bir kıta da olur. Biyotop akvaryumu ise belli bir coğrafya yada bölgedeki organizmaları(su , bakteri , hayvan , bitki) baz alarak o bölgeyi akvaryuma simüle etmektir.
Bu tanımdan yola çıkarak bir çok sorunun cevabını bulabilirsin.. Hangi bölgenin biyotopunu yapıyorsan o bölgenin canlısını beslemelisin. Soru1 in cevabı.
Kurmaya karar verdiğin bölgede taban , güneş alma süresi , şiddeti , su değerleri nasılsa ona göre yol izlemelisin..ve kuracağın yerden su alamayacağına göre ona yakın materyal ve filtrasyonla ortamı sağlayabilirsin.. Diğer kurulumları araştırarak tüm sorularına cevap bulabilirsin. [/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Aslında ben belli bir bölgeyi akvaryuma simüle etmek değil de akvaryumda olmasını istediğim şeylerin hangi bölgeye ait olduğunu araştırdım. Bulgularım Güney Amerika Biotope'u oldu. Fakat elimdeki canlılar konusunda çok çekiniyorum. Sorum direk buydu aslında.
[QUOTE=Tunc Berk]Canlı doğuranlara bir tek yem bile atmamış biri olarak balıklarla ilgili sorunuzu geçiyorum.[:)]
Bej rengi 1 mm silis kum iyi bir seçim olabilir.
Dip çekimi yapmanıza gerek yok, videodaki gibi konumlandırabilirsiniz.
Su değişimlerinde özel her hangi bir şey kullanmanıza gerek yok.
Işık önemli değil, 4000-4500 kelvin seçerseniz bw içinde güzel bir renk sıcaklığı yakalayabilirsiniz. Kuvvetli olmasına gerek yok ışığın.
Bw için her hangi bir ürüne gerek yok, yaprakları kaynatarak bunu elde edebilirsiniz. Tercihen hazır almak sizin tasarrufunuz.
Bu da benden olsun.[:)]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=QNddPGE9BRY&list=FLvepVmnCKtXswss1_Mk6IEQ&index=36[/VID][/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. Tek sorum kaldı o da elimdeki türlerin hangileri bu akvaryuma uyacağı [:)]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=hFwwTVAmAX8[/VID]
Şöyle bir video buldum çok mutluyum. Yabani moli ile platileri gördüm. Koyacağım taşlara yosunlaştırma yapmam gerekecek sanırım. En zor kısmı bu oldu[:D][:D] Paylaşayım istedim belki benim gibi başkaları da vardır diye[8)]
Amazon Biotope Hakkında Bilgi İstiyorum
Arkadaşlar, selamlar. Öncelikle elimde bomboş duran 100 lt bir akvaryum var. Hali hazırda 2 tane 200 lt lik ve 120 lt lik 3 akvaryumum var. Kısmetse 4. kuracağım. İstediğim tür biotop canlı bitkinin olmadığı sadece kuru yaprak, mango kökleri, irili ufalı taşlar, asma dallı köklü bir biotoptu. Araştırmalarım sonucu [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/193310/270120171956131.jpg[/IMG]
bu akvaryuma benzer birşey istediğimi anladım. Daha evvel Tunç Berk abimin şu
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x2vs-vV1-sQ[/VID]
akvaryumunu görünce kesinleştiğini farkettim. Burada şöyle bir sorunum var. Beslediğim balıklardan koymak istiyorum. Çünkü canlı doğuran beslediğim için alan sorunu yaşıyorum yeni balıkla değil de eldeki balıklarımı değerlendireyim diyorum. Daha evvel görmüş olabileceğiniz gibi
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=L6JTeIFzqtw[/VID]
şöyle bir lepistes biotope iştahımı kabarttı. Kurmak istediğim biotpe heralde anlaşılmıştır. Canlı bitkinin, yosunun olmayacağı bir biotope. Fakat bu akvaryumda elimdeki balıklardan hangisi sorunsuz yaşar yaşamaz bilemiyorum. Sorulama şimdi geçersem;
1- Elimde Plati, Moli, Balon Moli, Neon Tetra, Tetra Balığı, Cory, Vatoz(Türünü bilmiyorum[:((] ), Lepistes ve Erkek Betta bulunmaktadır. Ayrıca bir başka tankımda da sarı prensesler mevcut(ama bu balıkların akvaryumu ellemek istemiyorum) Gördüklerim sonucu Lepistes sorun yaşatmayacak bir tür. Endler ile birlikte South American Biotope akvaryumlarında tercih edilebiliyormuş. Geriye kalan Plati,Moli,Neon falan hangisi bu akvaryumda sorun yaşamadan yaşar?
2- Kum olarak ne tür bir kum kullanmam gerekir? Kaç milimlik bir kum?
3- Bu akvaryumda dış filtre dışında herhangi bir filtrasyon/dip çekimi yapmam gerekir mi? Dış filtreyi verdiğim linkteki gibi şelale mantığıyla mı vermem doğru olur?
4- Tecrübeli kardeşlerim abilerim ablalarımdan sormak istediğim diğer bir soru da bu tür akvaryumda su değişiminde kullandığımız su düzenleyici, metilen mavisi falan kullanmamız gerekir mi?
5- Işık çok önemli bir faktör mü? Ne kullanmam gerekir?
6- sera blackwater aquatan gibi yardımcı malzemeler var mıdır? Kullanmam ne şartlarda gereklidir?
Vereceğiniz her türlü cevap benim için çok önemli. Teşekkür ederim. [:)][:)]
NOT: BAŞLIKTA HATA OLABİLİR, SOUTH AMERICAN MI AMAZON MU DENIR BILEMEDIM. HATALIYSAM AFFOLA [:D] .
Arkadaşlar, selamlar. Öncelikle elimde bomboş duran 100 lt bir akvaryum var. Hali hazırda 2 tane 200 lt lik ve 120 lt lik 3 akvaryumum var. Kısmetse 4. kuracağım. İstediğim tür biotop canlı bitkinin olmadığı sadece kuru yaprak, mango kökleri, irili ufalı taşlar, asma dallı köklü bir biotoptu. Araştırmalarım sonucu [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/193310/270120171956131.jpg[/IMG]
bu akvaryuma benzer birşey istediğimi anladım. Daha evvel Tunç Berk abimin şu
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x2vs-vV1-sQ[/VID]
akvaryumunu görünce kesinleştiğini farkettim. Burada şöyle bir sorunum var. Beslediğim balıklardan koymak istiyorum. Çünkü canlı doğuran beslediğim için alan sorunu yaşıyorum yeni balıkla değil de eldeki balıklarımı değerlendireyim diyorum. Daha evvel görmüş olabileceğiniz gibi
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=L6JTeIFzqtw[/VID]
şöyle bir lepistes biotope iştahımı kabarttı. Kurmak istediğim biotpe heralde anlaşılmıştır. Canlı bitkinin, yosunun olmayacağı bir biotope. Fakat bu akvaryumda elimdeki balıklardan hangisi sorunsuz yaşar yaşamaz bilemiyorum. Sorulama şimdi geçersem;
1- Elimde Plati, Moli, Balon Moli, Neon Tetra, Tetra Balığı, Cory, Vatoz(Türünü bilmiyorum[:((] ), Lepistes ve Erkek Betta bulunmaktadır. Ayrıca bir başka tankımda da sarı prensesler mevcut(ama bu balıkların akvaryumu ellemek istemiyorum) Gördüklerim sonucu Lepistes sorun yaşatmayacak bir tür. Endler ile birlikte South American Biotope akvaryumlarında tercih edilebiliyormuş. Geriye kalan Plati,Moli,Neon falan hangisi bu akvaryumda sorun yaşamadan yaşar?
2- Kum olarak ne tür bir kum kullanmam gerekir? Kaç milimlik bir kum?
3- Bu akvaryumda dış filtre dışında herhangi bir filtrasyon/dip çekimi yapmam gerekir mi? Dış filtreyi verdiğim linkteki gibi şelale mantığıyla mı vermem doğru olur?
4- Tecrübeli kardeşlerim abilerim ablalarımdan sormak istediğim diğer bir soru da bu tür akvaryumda su değişiminde kullandığımız su düzenleyici, metilen mavisi falan kullanmamız gerekir mi?
5- Işık çok önemli bir faktör mü? Ne kullanmam gerekir?
6- sera blackwater aquatan gibi yardımcı malzemeler var mıdır? Kullanmam ne şartlarda gereklidir?
Vereceğiniz her türlü cevap benim için çok önemli. Teşekkür ederim. [:)][:)]
NOT: BAŞLIKTA HATA OLABİLİR, SOUTH AMERICAN MI AMAZON MU DENIR BILEMEDIM. HATALIYSAM AFFOLA [:D] .
Akvaryuma Salatalık
[QUOTE=EmreAtes]balımlarım hepsi camı öpüyorlar gibi cama ağızlarını açıp kapatıyo 6 lepistes 2 kılıçkuyruk sebebi ne olabilir?[/QUOTE]
Yosunları yiyorlar
[QUOTE=EmreAtes]balımlarım hepsi camı öpüyorlar gibi cama ağızlarını açıp kapatıyo 6 lepistes 2 kılıçkuyruk sebebi ne olabilir?[/QUOTE]
Yosunları yiyorlar
Güney Amerika Biyotop'um
Ustam elinize sağlık güzel olmuş, arkadaşların dediği gibi vatoz sırıtmış biraz. Çok güzel elinize sağlık tekrar
Ustam elinize sağlık güzel olmuş, arkadaşların dediği gibi vatoz sırıtmış biraz. Çok güzel elinize sağlık tekrar
SON MESAJLAR
- Su Yosunu Cyber_Scout, 12:02
Yosun - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 53 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
ilterisdoğukan,
zen666,
forthehordex,
sacityld,
aquaticathearmi,
a.gumrah,
Kınayu,
Ruchansuzen,
sina cen,
ErayDemirel,
ALTEMUR,
ciways,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
Hidro Dinamik,
Fatihsm,
EKAR,
0rnn,
Joec,
Hoppala,
Ozzgur,
sirhill,
osmandbnl,
SinanBulut,
Leo,
DigitalPen,
ezzalisi,
Shortbuff,
yeekim,
altuntasseref,
Jeveux,
scorpion26,
fikret43,
ssener,
Tortuga7,
√olkaπ,
Mithrandirr,
gyunda,
Redko,
zafer3885,
Oğul Hüseyin,
umitlee,
Omer1881,
tuncaysargin,
ternapi,
efkango,
ahmetfiratozkaya,
betta.ist,
syerli,
ThanatoZek,
erdalakçay,
kocoglu,
zolotoe_vvMa,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
