ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
DamdakiCocuk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Ağustos 2015 16:59
Son Ziyaret:
08 Ekim 2025 16:37
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ramazan Demirli
Doğum Tarihi:
28 Eylül 1981
Yaş:
44
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
@DamdakiCocuk
SON 8 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Çok faydalı bir konu olmuş. Yıllardır led isteyip isteyip geçememiş biri olarak bu konudan sonra ben de sanırım kendim bir armatür yapmaya çalışacağım. (Elektrikten de pek anladığım söylenemez. :( ) Son balık kayıplarımdan sonra akvaryumun içini komple değiştirmeyi kafaya koydum. Hazır el atacakken kapağı da değiştireyim istiyorum.
Akvaryumum 100*60*45 ölçülerinde.
Bu ilk zamanları. Şimdiki hali içler acısı. Buraya koymaya utandım inanın.
https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_yeniden_k848284.asp
Led için nasıl bir kombinasyon yapmalıyım? Kaç tane ne almalıyım?
Sayfalarca okudum, mutlaka benim tankım ölçülerinde başka tanklara da öneride bulunmuşsunuzdur fakat bulamadım.
[:cool:]
Şimdiden teşekkür ederim.
Çok faydalı bir konu olmuş. Yıllardır led isteyip isteyip geçememiş biri olarak bu konudan sonra ben de sanırım kendim bir armatür yapmaya çalışacağım. (Elektrikten de pek anladığım söylenemez. :( ) Son balık kayıplarımdan sonra akvaryumun içini komple değiştirmeyi kafaya koydum. Hazır el atacakken kapağı da değiştireyim istiyorum.
Akvaryumum 100*60*45 ölçülerinde.
Bu ilk zamanları. Şimdiki hali içler acısı. Buraya koymaya utandım inanın.
https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_yeniden_k848284.asp
Led için nasıl bir kombinasyon yapmalıyım? Kaç tane ne almalıyım?
Sayfalarca okudum, mutlaka benim tankım ölçülerinde başka tanklara da öneride bulunmuşsunuzdur fakat bulamadım.
[:cool:]
Şimdiden teşekkür ederim.
Melek Balıklarım Sabit Duruyor
Karın şişliği, pul dökülmesi vs. gibi bir şey olmadı. Sadece ilk geldikleri gün yem yemişlerdi. Bir daha yemediler. Diğer üçünü de bu sabah ölü buldum. Kaldı bir.
Daha önce de melek beslemişliğim hatta yavru almışlığım vardı. Bu defa ne oldu anlamadım. Sanırım tankı komple değiştirip daha dayanıklı bir şeylere geçmenin zamanı geldi.
Teşekkürler.
Karın şişliği, pul dökülmesi vs. gibi bir şey olmadı. Sadece ilk geldikleri gün yem yemişlerdi. Bir daha yemediler. Diğer üçünü de bu sabah ölü buldum. Kaldı bir.
Daha önce de melek beslemişliğim hatta yavru almışlığım vardı. Bu defa ne oldu anlamadım. Sanırım tankı komple değiştirip daha dayanıklı bir şeylere geçmenin zamanı geldi.
Teşekkürler.
Melek Balıklarım Sabit Duruyor
[QUOTE=hashüs]Merhaba,
pH ölçümü yaptınız mı? Karbondioksit kullandığınızı görüyorum.
Anlık ciddi pH dalgalanmalarının melekler üzerinde ciddi negatif ettileri olabilir.[/QUOTE]
Merhaba Hasan Bey;
Elimde JBL'in easy testi var. Haftalık olarak kullanıyorum fakat net değerler göremiyorum. Şimdi sizin sorunuzdan sonra yaptığım sonuç aşağıda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171309491.jpg[/IMG]
Yukarıdan aşağıya doğru;
NO/mg3/I
NO/mg2/I
GH
KH
PH
Cl2 mg/I
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171310331.jpg[/IMG]
[QUOTE=hashüs]Merhaba,
pH ölçümü yaptınız mı? Karbondioksit kullandığınızı görüyorum.
Anlık ciddi pH dalgalanmalarının melekler üzerinde ciddi negatif ettileri olabilir.[/QUOTE]
Merhaba Hasan Bey;
Elimde JBL'in easy testi var. Haftalık olarak kullanıyorum fakat net değerler göremiyorum. Şimdi sizin sorunuzdan sonra yaptığım sonuç aşağıda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171309491.jpg[/IMG]
Yukarıdan aşağıya doğru;
NO/mg3/I
NO/mg2/I
GH
KH
PH
Cl2 mg/I
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171310331.jpg[/IMG]
Melek Balıklarım Sabit Duruyor
Merhaba arkadaşlar. Taşınmamdan dolayı akvaryumun düzeni bozuldu. Bir aydır yeni düzeni oturtmaya çalışıyorum. Balık ve bitki kayıpları verdim. Bir haftadır sorun yok artık su düzeninin oturduğunu düşünüyorum. İki gün evvel tank çok boş göründüğü için 3 çift (2 tane üç renkli, iki tane siyah, iki tane de albino) melek balığı satın aldım. Fakat albinolardan birini dün, üç renklilerden birini de bugün kaybettim. Sabah akvaryuma baktığımda en büyük olan ve özellikle seçtiğim üç renkli melek balığım ters duruyordu. Akvaryumda bir sorun olduğu kesin fakat ne olduğunu bulamadım. Dünkü balığı akvaryumdan çıkardıktan sonra su değerlerine bakmak için şerit testerlardan kullandım. Her şey yolunda görünüyordu. Fakat bugün de diğeri gidince oldukça üzüldüm. [:((] Kalan balıkların üçü filtre borusunun yanında sabit bir şekilde duruyorlar. Aralarından sadece biri hareketli gezip dolaşıyor fakat bir süre sonra o da diğerlerinin yanına gidiyor. Akvaryumda canlı doğuranlardan kalan birkaç yavru ve neonlar var. Başka hiç bir şey yok.
Sizde sorun nedir? Balıkları ayrı bir tanka mı alsam? Ya da özel bir tedavi yönetemi önerebilir misiniz?
Tank bu arkadaşlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171340331.jpg[/IMG]
Balıklar da şurada duruyor...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341281.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. Taşınmamdan dolayı akvaryumun düzeni bozuldu. Bir aydır yeni düzeni oturtmaya çalışıyorum. Balık ve bitki kayıpları verdim. Bir haftadır sorun yok artık su düzeninin oturduğunu düşünüyorum. İki gün evvel tank çok boş göründüğü için 3 çift (2 tane üç renkli, iki tane siyah, iki tane de albino) melek balığı satın aldım. Fakat albinolardan birini dün, üç renklilerden birini de bugün kaybettim. Sabah akvaryuma baktığımda en büyük olan ve özellikle seçtiğim üç renkli melek balığım ters duruyordu. Akvaryumda bir sorun olduğu kesin fakat ne olduğunu bulamadım. Dünkü balığı akvaryumdan çıkardıktan sonra su değerlerine bakmak için şerit testerlardan kullandım. Her şey yolunda görünüyordu. Fakat bugün de diğeri gidince oldukça üzüldüm. [:((] Kalan balıkların üçü filtre borusunun yanında sabit bir şekilde duruyorlar. Aralarından sadece biri hareketli gezip dolaşıyor fakat bir süre sonra o da diğerlerinin yanına gidiyor. Akvaryumda canlı doğuranlardan kalan birkaç yavru ve neonlar var. Başka hiç bir şey yok.
Sizde sorun nedir? Balıkları ayrı bir tanka mı alsam? Ya da özel bir tedavi yönetemi önerebilir misiniz?
Tank bu arkadaşlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171340331.jpg[/IMG]
Balıklar da şurada duruyor...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341281.jpg[/IMG]
Akvaryum Yeniden
[QUOTE=NehirCanavari]Salyangoz videosu harika olmuş [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler.
[QUOTE=MeliihEgri]Canavar oldukları gözlerinden belli oluyor onların, çok korkutucu :) geçmiş olsun.[/QUOTE]
Teşekkürler. Alırken bana hiç korkutucu gelmemişlerdi. Sonrasında akvaryumdan çıkıp beni bile yiyebileceklerini düşündüm.
Bu arada tanktaki Co2 etkisi çok hızlı bir şekilde kendini göstermeye başladı.
Soldaki küçük iç motor, bu gün bakteri kültürü takviyesi yaptığım için devir daime yardımcı olsun diye orada.
Görseli bozduğu için kusura bakmayın.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150909_212619-01.jpeg[/IMG]
[QUOTE=NehirCanavari]Salyangoz videosu harika olmuş [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler.
[QUOTE=MeliihEgri]Canavar oldukları gözlerinden belli oluyor onların, çok korkutucu :) geçmiş olsun.[/QUOTE]
Teşekkürler. Alırken bana hiç korkutucu gelmemişlerdi. Sonrasında akvaryumdan çıkıp beni bile yiyebileceklerini düşündüm.
Bu arada tanktaki Co2 etkisi çok hızlı bir şekilde kendini göstermeye başladı.
Soldaki küçük iç motor, bu gün bakteri kültürü takviyesi yaptığım için devir daime yardımcı olsun diye orada.
Görseli bozduğu için kusura bakmayın.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150909_212619-01.jpeg[/IMG]
Akvaryum Yeniden
Tekrar selam arkadaşlar.
Bu ikisi tankın yeni temizlik ekibindeydi ama katil çıktılar. Akvaryumcu arkadaşa güvenip aldım, geldikleri gün bir salyangozu, bir çöpçü balığını katlettiler. Ayrıca bir tane de Ramirezi'ye gözümün önünde saldırdılar. Balığı son anda kurtardım ve bu iki çılgını aldığım yere iade ettim.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150907_214921-01.jpeg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/1_20150907_213902-01.jpeg[/IMG]
Bu gün ne öğrendik?
Sadece akvaryumcu arkadaşların lafına güvenmeyip, forumları iyice okumadan canlı almamamız gerektiğini...
Bu da o günden sonra yeni yeni kendine gelip taktı keşfeden temizlik ekibimizin yeni üyesi. E tabi gözünün önünde arkadaşı yenilince psikolojisi mahfoldu zavallının. Anca toparlıyor.
[VID]null[/VID][VID]https://www.youtube.com/watch?v=M4F9Uy7GwSs[/VID]
Tekrar selam arkadaşlar.
Bu ikisi tankın yeni temizlik ekibindeydi ama katil çıktılar. Akvaryumcu arkadaşa güvenip aldım, geldikleri gün bir salyangozu, bir çöpçü balığını katlettiler. Ayrıca bir tane de Ramirezi'ye gözümün önünde saldırdılar. Balığı son anda kurtardım ve bu iki çılgını aldığım yere iade ettim.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150907_214921-01.jpeg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/1_20150907_213902-01.jpeg[/IMG]
Bu gün ne öğrendik?
Sadece akvaryumcu arkadaşların lafına güvenmeyip, forumları iyice okumadan canlı almamamız gerektiğini...
Bu da o günden sonra yeni yeni kendine gelip taktı keşfeden temizlik ekibimizin yeni üyesi. E tabi gözünün önünde arkadaşı yenilince psikolojisi mahfoldu zavallının. Anca toparlıyor.
[VID]null[/VID][VID]https://www.youtube.com/watch?v=M4F9Uy7GwSs[/VID]
Akvaryum Yeniden
[QUOTE=MeliihEgri]Maşallah azminizi tebrik ederim:) hoş ve güzel bir tank olmuş fakat o kayalar benim pek hoşuma gitmedi. Rengi kuma ve bitkilere yakışmamış diyebilirim:) ama genel olarak güzel ve hoş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim MeliihEgri. Taşlar aslında renkli değil. Ön tarafta yanan ışıktan dolayı hafif eflatun görünüyorlar. Kendi renkleri beyaz gri damarlara sahipler.
[QUOTE=HarunP]Hayırlı olsun [:nazar:][:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim HarunP
[QUOTE=MeliihEgri]Maşallah azminizi tebrik ederim:) hoş ve güzel bir tank olmuş fakat o kayalar benim pek hoşuma gitmedi. Rengi kuma ve bitkilere yakışmamış diyebilirim:) ama genel olarak güzel ve hoş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim MeliihEgri. Taşlar aslında renkli değil. Ön tarafta yanan ışıktan dolayı hafif eflatun görünüyorlar. Kendi renkleri beyaz gri damarlara sahipler.
[QUOTE=HarunP]Hayırlı olsun [:nazar:][:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim HarunP
Akvaryum Yeniden
Merhaba arkadaşlar.
Bir çoğunuz akvaryum tutkusunun nasıl olduğunu biliyorsunuzdur. Bir kere başlayınca dur durak bilmiyorsunuz. Birkaç yıldır şehir değişikliği sebebiyle akvaryumsuzdum. Daha doğrusu eski akvaryumumu getirmiş ama iş yoğunluğundan fırsat bulamamıştım. Geçen hafta şiddetli kaşıntıma engel olamadım ve eski (80cm) akvaryumuma sehpa almak için daha önce uğradığım bir akvaryumcunun yolunu tuttum. Amacım sadece eski akvaryumuma sehpa almaktı.
Sonuç; 100cm
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150816_221403-1.jpg[/IMG]
Akvaryumcu arkadaşı bana bu akvaryum ve sehpayı tek nefeste sattığı için tebrik etmeyi de ihmal etmedim tabi.
Sonra başladım araştırmaya. Bitkili akvaryumdan yıllar önce ağzım yandı ama seviyorum ya yine deneyim dedim. O zamanki imkanlarla şimdikiler farklı tabi. Bu sefer yapıyorsam en iyisi olsun diyerek kolları sıvadım daldım internete. Bütün malzeme forumları, online satış mağazaları, pet shoplar karman çorman bir alışveriş maratonu başladı. Kırk yerden kırk çeşit ürün aldım. Dış filtre hariç. O eski akvaryumumun filtresi. Kumlar geldi gelmesine ama kargocu yukarıya çıkarmadı. Ev beşinci kat. Zaten sehpayla akvaryumu çıkarırken öldük. İki gün sonra da yaklaşık 35Kg kumu çıkardım. Bir yandan da kendime küfretmeye devam ediyorum. Dertsiz başına dert aldın. Gerizekalı herif falan saydırıyorum kendime. Sonra taban mazemesiydi, bitki kumuydu, Quartzdı derken ortaya şöyle bir şey çıktı. Ha tabi Eminönündeki akvaryumculardan aldığım kökü de köküne kadar hissettikten sonra akvaryuma koymamazlık yapamazdım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150820_213215-1.jpg[/IMG]
Kuş yemi almak için üsküdardaki pet shopa uğradığımda yepyeni bir kazığa kendimi çok hazır hissediyordum. Sadece yem alıp çıkacakken 2 cüce vatoz, 2 çöpçü, 4 midye, birkaç lepistes, anubias ve kız arkadaşımın beğendiği taşları alıp çıkmıştım.
Tanktaki sinsi kök bir kaç gün içinde gerçek yüzünü göstermiş ve suyun rengini yavaş yavaş ele geçirmeye başlamıştı. Bunun bir çaresi olmalı diyerek bir kaç ilaç takviyesiyle suyu berraklaştırmaya çalıştıysam da başarılı olamadım. Mangrow renk salmıştı ve ben akvaryumda onu istemiyordum e madem dekorasyona yardımcı elemanlar arıyordum, hazır burada da taşlar varken alalım gidelimdi. Otoparka giderken taşıdığım ağırlığın taş olduğunu ve Allah'ın taşına bu kadar para verdiğimi yeni idrak ediyordum. Tabi arkasından gelen küfürler kaçınılmaz oldu. Taşları da eve gelir gelmez içinde kaya tuzu da olan suya koydum. Balıkları da akvaryuma.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150823_152756-1.jpg[/IMG]
İki gün sonra internetten sipariş ettiğim bitkiler geldi. Ve ben sinsi mangrowdan kurtulup yeni kayalarım ve bitkilerimle akvaryumumu dizayn etmeye başladım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151328.jpg[/IMG]
Aslında ne yaptığımın pek farkında değildim. Çevremdeki petshoplarda bitki maşası bulamamış bitkileri parmaklarımla kumu oyarak dikmiştim. Ayrıca gelen bitkilerin bazıları değişikti ve bitkileri aldığım kişi bana telefonda "yısdmnfudfh yerine sksojhfd gönderiyorum çok benzerdir" demişti. Hangisi yısdmnfudfh hangisi sksojhfd bilemiyordum. Tabi akvaryumdoluyken bitkileri dikmek zor olacak diye içindeki suyu eski akvaryuma ve su dinlendirdiğim birkaç damacanaya boşaltmıştım. Bitkilerin dikimi, ekimi yada sokumu bittikten sonra yavaş yavaş tankı doldurmaya başladım. Karşısına geçip baktığımda hala hiç bir şeye benzemiyordu.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151346.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_162723.jpg[/IMG]
Su doldukça her şey daha net bir hal almaya başlamıştı. Yaptığım şey her neyse beğenmeye başlıyordum. Su yükseldikçe bitkiler başlarını yukarı doğru uzatıyor balıklar aralarında gezinmeye başlıyordu. Allah'ım gerçek mutluluk bu olsa gerek diye düşünmeye başladım. Tabi akvaryum dolar dolmaz evi darmadağın bir halde bırakıp doğru akvaryumcuya koştum. Bir Plati ailesi ve Bir lepistes ailesi daha ekledim tanka.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_171019.jpg[/IMG]
Aradan iki gün geçti çok mühim bir eksiği fark ettim. Co2 denen illete çok ihtiyacım vardı. Onsuz bitki tankı olmazdı. Olamazdı. Bütün forumlarda, yorumlarda böyle yazıyordu. Mayalısıydı, tüplüsüydü, tabletiydi derken en sonunda tüplü hazır bir sistemde karar kıldım. Açtım online satış mağazasını, sonunu düşünen kahraman olmaz deyip çat diye geçtim kredi kartımdam ücreti. Şak diye de ertesi gün teslim ettiler tüpü. Tüp de tüp ama aramızda duygusal bir bağ bile oluştu. O gün bu gündür de veriyorum gazı veriyorum gazı. Vallaha şimdilik bitkiler memnun, balıklar mutlu. İnanırmısınız memleketimin taşları bile bir başka görünüyor gözüme. Yani en azından bana öyle görünüyor. Size nasıl göründüğünü de merak etmiyor değilim. Birkaç detay fotoğrafıyla az önce çektiğim genel fotoğrafını da aşağıya ekleyip çıkıyorum. Çıkıyorum dediysem forumdan çıkıyorum anlamında değil, ek işe gidiyorum. O kökleri, kayaları, tüpleri ödemenin bir yolu olmalı. Fırsat buldukça gelip gelişimi sizlerle paylaşacağım. İyi forumlar.
Bunlar ilk günler.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135815.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135843.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/kaya.jpg[/IMG]
Bu da az önce çektiğim son hali.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150903_003955.jpg[/IMG][EDIT]DamdakiCocuk,2015-09-03 03:01:11[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar.
Bir çoğunuz akvaryum tutkusunun nasıl olduğunu biliyorsunuzdur. Bir kere başlayınca dur durak bilmiyorsunuz. Birkaç yıldır şehir değişikliği sebebiyle akvaryumsuzdum. Daha doğrusu eski akvaryumumu getirmiş ama iş yoğunluğundan fırsat bulamamıştım. Geçen hafta şiddetli kaşıntıma engel olamadım ve eski (80cm) akvaryumuma sehpa almak için daha önce uğradığım bir akvaryumcunun yolunu tuttum. Amacım sadece eski akvaryumuma sehpa almaktı.
Sonuç; 100cm
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150816_221403-1.jpg[/IMG]
Akvaryumcu arkadaşı bana bu akvaryum ve sehpayı tek nefeste sattığı için tebrik etmeyi de ihmal etmedim tabi.
Sonra başladım araştırmaya. Bitkili akvaryumdan yıllar önce ağzım yandı ama seviyorum ya yine deneyim dedim. O zamanki imkanlarla şimdikiler farklı tabi. Bu sefer yapıyorsam en iyisi olsun diyerek kolları sıvadım daldım internete. Bütün malzeme forumları, online satış mağazaları, pet shoplar karman çorman bir alışveriş maratonu başladı. Kırk yerden kırk çeşit ürün aldım. Dış filtre hariç. O eski akvaryumumun filtresi. Kumlar geldi gelmesine ama kargocu yukarıya çıkarmadı. Ev beşinci kat. Zaten sehpayla akvaryumu çıkarırken öldük. İki gün sonra da yaklaşık 35Kg kumu çıkardım. Bir yandan da kendime küfretmeye devam ediyorum. Dertsiz başına dert aldın. Gerizekalı herif falan saydırıyorum kendime. Sonra taban mazemesiydi, bitki kumuydu, Quartzdı derken ortaya şöyle bir şey çıktı. Ha tabi Eminönündeki akvaryumculardan aldığım kökü de köküne kadar hissettikten sonra akvaryuma koymamazlık yapamazdım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150820_213215-1.jpg[/IMG]
Kuş yemi almak için üsküdardaki pet shopa uğradığımda yepyeni bir kazığa kendimi çok hazır hissediyordum. Sadece yem alıp çıkacakken 2 cüce vatoz, 2 çöpçü, 4 midye, birkaç lepistes, anubias ve kız arkadaşımın beğendiği taşları alıp çıkmıştım.
Tanktaki sinsi kök bir kaç gün içinde gerçek yüzünü göstermiş ve suyun rengini yavaş yavaş ele geçirmeye başlamıştı. Bunun bir çaresi olmalı diyerek bir kaç ilaç takviyesiyle suyu berraklaştırmaya çalıştıysam da başarılı olamadım. Mangrow renk salmıştı ve ben akvaryumda onu istemiyordum e madem dekorasyona yardımcı elemanlar arıyordum, hazır burada da taşlar varken alalım gidelimdi. Otoparka giderken taşıdığım ağırlığın taş olduğunu ve Allah'ın taşına bu kadar para verdiğimi yeni idrak ediyordum. Tabi arkasından gelen küfürler kaçınılmaz oldu. Taşları da eve gelir gelmez içinde kaya tuzu da olan suya koydum. Balıkları da akvaryuma.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150823_152756-1.jpg[/IMG]
İki gün sonra internetten sipariş ettiğim bitkiler geldi. Ve ben sinsi mangrowdan kurtulup yeni kayalarım ve bitkilerimle akvaryumumu dizayn etmeye başladım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151328.jpg[/IMG]
Aslında ne yaptığımın pek farkında değildim. Çevremdeki petshoplarda bitki maşası bulamamış bitkileri parmaklarımla kumu oyarak dikmiştim. Ayrıca gelen bitkilerin bazıları değişikti ve bitkileri aldığım kişi bana telefonda "yısdmnfudfh yerine sksojhfd gönderiyorum çok benzerdir" demişti. Hangisi yısdmnfudfh hangisi sksojhfd bilemiyordum. Tabi akvaryumdoluyken bitkileri dikmek zor olacak diye içindeki suyu eski akvaryuma ve su dinlendirdiğim birkaç damacanaya boşaltmıştım. Bitkilerin dikimi, ekimi yada sokumu bittikten sonra yavaş yavaş tankı doldurmaya başladım. Karşısına geçip baktığımda hala hiç bir şeye benzemiyordu.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151346.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_162723.jpg[/IMG]
Su doldukça her şey daha net bir hal almaya başlamıştı. Yaptığım şey her neyse beğenmeye başlıyordum. Su yükseldikçe bitkiler başlarını yukarı doğru uzatıyor balıklar aralarında gezinmeye başlıyordu. Allah'ım gerçek mutluluk bu olsa gerek diye düşünmeye başladım. Tabi akvaryum dolar dolmaz evi darmadağın bir halde bırakıp doğru akvaryumcuya koştum. Bir Plati ailesi ve Bir lepistes ailesi daha ekledim tanka.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_171019.jpg[/IMG]
Aradan iki gün geçti çok mühim bir eksiği fark ettim. Co2 denen illete çok ihtiyacım vardı. Onsuz bitki tankı olmazdı. Olamazdı. Bütün forumlarda, yorumlarda böyle yazıyordu. Mayalısıydı, tüplüsüydü, tabletiydi derken en sonunda tüplü hazır bir sistemde karar kıldım. Açtım online satış mağazasını, sonunu düşünen kahraman olmaz deyip çat diye geçtim kredi kartımdam ücreti. Şak diye de ertesi gün teslim ettiler tüpü. Tüp de tüp ama aramızda duygusal bir bağ bile oluştu. O gün bu gündür de veriyorum gazı veriyorum gazı. Vallaha şimdilik bitkiler memnun, balıklar mutlu. İnanırmısınız memleketimin taşları bile bir başka görünüyor gözüme. Yani en azından bana öyle görünüyor. Size nasıl göründüğünü de merak etmiyor değilim. Birkaç detay fotoğrafıyla az önce çektiğim genel fotoğrafını da aşağıya ekleyip çıkıyorum. Çıkıyorum dediysem forumdan çıkıyorum anlamında değil, ek işe gidiyorum. O kökleri, kayaları, tüpleri ödemenin bir yolu olmalı. Fırsat buldukça gelip gelişimi sizlerle paylaşacağım. İyi forumlar.
Bunlar ilk günler.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135815.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135843.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/kaya.jpg[/IMG]
Bu da az önce çektiğim son hali.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150903_003955.jpg[/IMG][EDIT]DamdakiCocuk,2015-09-03 03:01:11[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
