ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
iwagumi
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
453
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Ağustos 2010 20:43
Son Ziyaret:
3 Saat 38 Dakika önce
Toplam Mesaj:
416 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
19 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Onur Kurşun
Doğum Tarihi:
27 Nisan 1985
Yaş:
38
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Onur Kurşun

SON 10 MESAJI

Demir Gübresi Tavsiye
[QUOTE=ozelturlepistes]Merhaba, ben seachem ürünlerinin kesinlikle toz ürünlerle aynı olabileceğine inanmıyorum içerisinde mutlaka bitkiler için reçete etmedikleri ürünler olduğunu düşünüyorum .
[/QUOTE]

Tabiki efendim adamlar dünya çapında büyük firma, birsürü kimyagerle çalışıyordur fakat bir mucizede yaptıklarını düşünmüyorum, bitkilerin aldıkları elementler belli makro ve mikro ve bunlarıda bünyesinde sadece %6 gibi bulunduruyor asıl %96 lık ihtiyaç oksijen, hidrojen, karbondan oluşuyor.
Örnek olarak bitkinin azota ihtiyacı var bunu ha seachem firmasından almış hada balığın dışkısından almış onun için önemli değildir element elementtir alır kullanır, dediğiniz gibi olsa zaten seachem firması kullanan akvaryum orman, toz gübre kullananların çöl gibi akvaryum olması lazımdı.
Bu işi dünyada yaygınlaştıran ei methodun sahibi tom barr ın akvaryumlarına bir bakın isterseniz ne kadar güzel akvaryumları var yine sadece inert kum ve kuru dozlama ile dünyada derece alan akvaryumlar nitekim ülkemizdede çok başarılı akvaryumlar var yine kendi akvaryumumdada çok mükemmel bitkiler yetiştirdim.
Tabiki parası olan seachem alsın ada amozania kumlar alsın herşeyin en iyisini kullansın ama dediğim gibi sadece inert kum ve toz gübreyle çok güzel başarılar alabilirsiniz.

Demir Gübresi Tavsiye
[QUOTE=FerhatKaya]

Evet kuru dozlama daha makbul. Ancak pek çok maddenin kütle ağırlığı birbirinden farklı olduğu için o kaşıklar ne kadar işe yarar bilemiyorum. Bunun dışında demir glokonat dediğiniz gibi bitki tarafından en kolay alınan şelatlardan. Hatırladığım kadarıyla düşük ph için Edta ve demir glokonat öneriliyordu. O yüzden solüsyonunuza phı düşürmek için limon tuzu atabilirsiniz. Beyaz sirkede kullanılıyor asit düşürmek ve mantarlaşmayı önlemek için.Birde demir glokonat çabuk bozulan bir şelat. O yüzden solüsyonunuzu ufak şişelerde yapmanızı öneririm. 200 ml gibi. Evet saf suyun ph’ı 7 olur aslında. [/QUOTE]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96764/300520231529431.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96764/300520231540301.jpg[/IMG]

Aliexpresden bu kaşık seti almaya karar verdim, hesaplama yaptığımda 1/16 kaşık glukonatta 100 litrelik akvaryuma 0.2 ppm demir ekliyor büyük ihtimal kütle ağırlığını hesaba katmışlardır zaten olsa olsa 0.1 ppm aşagı yukarı oynar diye tahmin ediyorum, makroları potasyum nitrat ve potasyum fosfat suyla seyreltip hallediyorum demiride bu şekilde halledersem ph düşürme küflenme olaylarını kaldırmış olurum sadece mikrolar kaldı onuda ya hazır seachem traceyle devam edecem yada güvenilir bi toz bulursam yine ölçülü kaşıkla devam ederim.
Demir Gübresi Tavsiye
[QUOTE=ozelturlepistes]Merhaba, konuyu baltalamak gibi olmasın hevesinizi kırmakta istemem lakin demir gübresi konusunda kaliteli bir marka alıp kullanmanızı tavsiye ederim.Kendinizi yıpratmaktan öteye giden bir konu olmadığını düşünüyorum . Kendiniz yapmak istiyorsunuz tabikide hobimizin amacı bu ama demir gübresi hassas bir konu alıp karıştırıp verim alinacağini düşünmüyorum.[/QUOTE]

Tamam haklısınız da asıl konu fiyat misal seachem iron 250 ml 170 tl ben o paraya 1 kilo toz demir gübresi alabiliyorum üstelik seachem firmasının kullanma talimatına göre hesapladığımda 250 ml sıvı gübre için sadece 16 gr demir tozu kullanılıyor, arada anormal fark var, yerli firmaların zaten aşağı kalır yanı yok 1 kilo toz gübreyle yıllarca gübre sorununu halledebilirsiniz.
Ferhat beyinde dediği gibi dünyanın en iyi markasıda olsa bu basit gübre tozlarıyla üretilip satılıyor, yani aldığınız ürün aslında sulandırılmış bir miktar toz gübreden başka bir şey değil.

[QUOTE=FerhatKaya]
Eddhanın yapraktan emilimi sıkıntı yaratıyor. Daha çok bitki bu şelatlı demiri kökten emmekte. Onun dışında demir glokonat solüsyonun ph’ı uygun seviyede. Limon tuzu kullanmanız gerekmiyor. Ancak mantarlaşmayı önlemek için likit karbon yada seachem excel kullanabilirsiniz. 500 ml solüsyona 10 ml likit karbon gibi . Ph’ınız co2 açıkken 6.8’in altındaysa Edta kullanabilirsiniz. Şu an bulunması en kolay demir şelatı o görünüyor. Aslında aynı solüsyonda belirli oranlarda iki yada üç farklı şelatlı demirde kullanılabilir ancak benim sadece Edta işimi görecektir. O yüzden Edta almayı planlıyorum. Ph’ınız 7’nin altındaysa sizede Edta şelatlı demiri öneririm. İsterseniz Glokonat/Eddha/Edta karışımı yapıpta kullanabilirsiniz .[/QUOTE]

Eddha nın o sıkıntısını bende okumuştum, üstelik akvaryum rengini kırmızıya-pembeye boyayan videosunu izlemiştim, edta hakkında da açılan konuyuda baştan sona okudum ph 7 nin üstünde sapıtma yapıyormuş yani çeşme suyu kullandığım için hernekadar co2 de versem sürekli 7 altında tutmak sıkıntı, edta konusu açanlar daha sonra dtpa ya dönmüşler bunun toz formunu bulsaydık çok iyi olacaktı, bende elimdeki glukonatı sulandırdım bir süre bununla deneme yapacam bitkilerin en iyi kullandığı form glukonat ama suda uzun süre durmuyor, seachem firmasıda glukonatla yapıyor.
Birde konusu açılmışken söylemek istedim aliexpressde kuru dozlama için kaşıklar satılıyor 1/16 - 1/32 gibi hesap yaparken kuru dozlamayıda gösteriyor, yurtdışında sadece kaşık kullanarak dozlama yaparak kullananlar var yani hiç suyla uğraşmayıp makro mikro direk ölçülü kaşıkla akvaryuma dökmek daha mantıklı geldi, bu konuda bana zorluk çekenlerin işine yarar geldi.

Safsuyun phı ölçtügümüzde 7 çıktı ben 5,5 olarak yanlış ölçmüşüm,bugün kimyagerlere ölçtürdüm onlarda dedi 5,5 çıkmaz diye, demir glukonatla seyrelttiğimde limon tuzu katmam gerekirmi acaba?
Demir Gübresi Tavsiye
[QUOTE=FerhatKaya]

Ben bu mesajı yazdıktan sonra biraz araştırma yaptım. E tartesle görüştüm. Bana ellerinde ki Dtpa’nın sıvı formda olduğunu söylediler. Sıvı formda olan kullanılabilir ancak çabuk bozulma ihtimali var. Çünkü o şişe bize uzun yıllar boyunca yetecek oranda demir içeriyor[/QUOTE]

Aynen kuru doz değilse uzun süre bitiremiycemiz için bozulma ihtimali yüksek, aslında en iyisi EDDHA kullanmak üstelik bütün ph aralığını kapsıyor tek kötü tarafı akvaryumu kırmızı yada pembeye boyaması bunun haricinde kullanımı çok kolay.
Benim sorum elimde demir glukonat var ve saf su bu saf suyun phı 5-5,5 aralığında bunun içine limon tuzu katmadan ufak miktarlarda yapıp tüketemezmiyim? Bilen biri cevaplarsa çok sevinirim.
Demir Gübresi Tavsiye
[QUOTE=FerhatKaya]

Konu eski ama kendi demir gübremi yapmak istiyorum. Tartes tarımın dtpası %6 oranında ve sıvı demir şelatı diyor.
Şişedeki ürün toz formda değil mi ?

2. olarak rotalabutterfly.comda kendi solüsyonumu yapmak için kullanmam gereken gramaj oranına bakmak istedim ancak şunu fark ettim; sitede dtpa %7 olarak geçiyorken tartes tarımın ki %6 oranında. O halde 100 litreye 1 gram eklersem 0,6 ppm demir eklemiş mi oluyorum. Kusura bakmayın bu konularda acemiyim. [/QUOTE]

Aynı sorun bizdede oluştu %6 sıvı dtpa olarak geçiyor anladığım kadarıyla toz formda değil.
Buna en iyi cevap verecek olan @mrah beyi konuya davet etmek gerekir.
Akvaryuma Bitki Ekledikten Sonra Sis/beyaz Bulanık
[QUOTE=Mono]

Tekrar merhaba, ışığı 8 saat açmam sizce sıkıntı yaratır mı içinde moss ve anubias larım var? [/QUOTE]

İlk kurulum da 4 saat ile başlayıp haftalık 15 dakika artırarak toplamda 8 saate tamamlamanız daha iyi olur, ilk kurulan akvaryumlarda döngü oturmadığından yosun saldırısı çok fazla oluyor, bunu zaman ayarlayıcı prizle yapabilirsiniz.
Tercih ettiğiniz bitkiler dünyanın en yavaş büyüyen bitkileri totalde 6 saat bile yeterli gelebilir, sizin yerizde olsam en düşük ışık kaynağını seçerdim, böyle bir akvaryuma yüksek ışık vermek malesef moss ve anubias yapraklarını yosundan kurtaramamak demektir, yapı marketlerinde satılan 6500 k tasarruflu lamba bile bu akvaryumu ayakta tutabilir.
Yine dikkat etmeniz gereken şeyde gübreleme asla böyle bir akvaryuma yoğun gübreleme uygulamazdım, gözlem yaparak yapraklarda delinme varsa potasyum birde yeni yapraklar beyaz çıkıyorsa demir gübresi yeterli olur oda ihtiyaç varsa bu iki gübre harici gübreleme yapmanızı tavsiye etmem.
Yani dikkat gerektiren bir akvaryum
Fazla par değeri yüksek(yoğun) ışık vermiyceksiniz ve yoğun gübrelemede bulunmayacaksınız.
Yoksa yosunlarla baş edebilecek ir akvaryum değil.
Akvaryuma Bitki Ekledikten Sonra Sis/beyaz Bulanık
[QUOTE=Mono]
Ve bu gün su bir tık sarımtırak olmuş gibi nasıl bir yol izlemeliyim? [/QUOTE]

Salınım işi sadece bir tahmin bende defalarca su içinde bitki yapıştırdım bir sıkıntı olmadı.
Asıl sorun filtreyi komple değiştirmeniz bunu yapınca su içinde bulunan bakteriler henüz yeni filtreye yerleşmemiş 3 4 güne kadar sudaki bulanıklık azalır filtreye yerleşmeye başlarlar.
Aslında bu sorun eskimiş akvaryumlarda da oluyor misal filtre malzemeleri çeşme suyuyla yıkamak, ani ve büyük miktarla su değişimi, kurulu akvaryumlarda tabanı çok fazla karıştırmak var olan bakteriler yada ölen bakterilerin su içinde yüzmesi yeni yerlerine henüz yerleşmemiş olması suda bulutumsu görüntü oluşturuyor.
Zamanla oturur akvaryum sadece ani büyük değişikler yapmaktan kaçının bakteriler oturdukça düzelir.
Suyun renginin sarıya dönmesi yati kökünden kaynaklanıyor, kökler suya tanin salgılar siz istediğiniz kadar su değişimi yapın yine de renk sarıya dönecektir ve phıda bir miktar aşağıya çeker, aslında neon tetra gibi balıklarda bu tarz akvaryumları severler doğal ortamları da böyledir, bir çok hobici isteyerek yapar bunu zamanla yati kökünün su sarartması geçecektir şuan bir sıkıntı yoksa dediğim gibi ani büyük değişiklikler yapmadan zamana bırakın sudaki beyazlaşmada sararmada ileriki dönemlerde gidecektir.
Akvaryuma Bitki Ekledikten Sonra Sis/beyaz Bulanık
Akvaryumdaki kök sanki yatı kökü gibi gelmedi bana belki de yati köküdür tam bilmiyorum sadece dikkatimi çektiği için söylemek istedim uç kısımlarını kırdığınız için öyle duruyor da olabilir kafa karıştırmayayım.
Sorunun birden fazla kaynağı var gibi duruyor.
İlk taktığınız filtreyi değiştirmeniz akvaryumun oluşmaya başlamış bakteri kültürünü sıfırlamışa benziyor, yeni filtre taktığınızda oluşan amonyak hızlı bir şekilde nitrata dönüştürülmemiş olabilir, ölen balığınızın ağzı açık solungaç dışarıda duruyorsa amonyak zehirlenmesi olabilir.
Diğer bir nedende köke döktüğün yapıştırıcı olabilir, yada kök ile alakalı suya salınım yapan birşey olabilir, kök konusunda dediğim gibi emin değilim.
Şuan akvaryumda canlı yoksa bir süre su değişimlerini yaparak devam etmeni öneririm, su değişimlerinde %50 yi geçmeyecek dinlenmiş suyla devam edersen bir süre sudaki düzen oturcaktır.
Sudaki beyazlığın farklı nedenleri olabilir.
İlk ve bana göre ana neden filtreyi değiştirdiğin için bakteri kültürü suda tekrar oluşmuştur ve 2 3 gün sonra yeni filtreye oturacaktır.
İkinci neden suda oluşan fazla miktarda amonyak ışıkla birleşince ilk etap da beyaz su sonrasında yeşil suya çevirir.
Son olarak kumla oynamakta yeni alınan kumun içinde tozun akvaryumda dağılmasına neden olur suda bulanıklık görürsün.
Bana göre ana neden suyun renginin beyaza dönmesi filtre değişimden dolayı bakteri kültürü kaynaklı.
Dediğim gibi bir süre su değişimleri yaparak akvaryumun oturmasını bekle sonrasında azar azar canlı eklemeye başlayabilirsin.
Amatör Walstad Akvaryum
Walstad methodunu çok derinlemesine bilmiyorum sadece bildiğim kurduktan sonra 1 ay falan beklemeleri daha sonra canlı eklemeleri, bunun nedeni akvaryumun oturmasını ve fazla miktarda topraktan gelen amonyağın bakteriler tarafından yok edilmesi için olabilir, ben olsaydım akvaryumu kurar bir süre bekledikten sonra sadece su üstü bitkileriyle devam ederdimki sudaki amonyagı çekip bitirsinler hemde bakteri kültürü oluşsun, daha sonra bitki ve canlılara eklemeye başlardım.
walstad da filtre varmı yokmu bilmiyorum ama benim düşüncem mutlaka olması gerektiğidir bu küçük bir şelale filtre olabilir yada minik iç filtre bana göre şart, akvaryum içinde en azından sirkülasyon olur buda hem besinlerin su içinde eşit dağılmasına hemde ölü noktalardan kaynaklı yosunlaşmaya engel olur, mutlaka takın derim.
Işık konusunda ne tarz ampul kullanıyorsunuz bilmiyorum ama yine ben olsam en azından 6500 k değerinde osram philips gibi markaları tercih ederdim mutlaka o çemberi kaldırıp su üstü bitkilerini çok ışığı kapatmayacak şekilde yerleştirinki alttaki bitkilerde ışığa ulaşsın, ışık ulaşmadığı sürece bitkiler ölmeye devam edecektir.
Co2 konusu tabiki tercih meselesi ama bitkilerin en çok kullandığı gübre yani co2 olduğu zaman suda bitkilerin adaptasyonu hızlanıyor daha iyi büyüme akvaryumdaki fazla besinleri daha iyi tüketiyorlar formları bile değişiyor, co2 olmadığında bitkiler deyim yerindeyse bitkisel hayata giriyorlar, gelişimlerini en az seviyeye indiriyorlar, belki anubias moss tarzı yavaş gelişen bitkilerin varsa önemli olmayabilir ama senin akvaryumdaki bitkilere göre co2 vermen çok fark yaratırdı.
Kendi nacizane tavsiyem ilk olarak ışık işini halletmen bitkilerinin güzel ışık alması sağlarsın ikinci tavsiyem suya filtre takmanki suda sirkülasyon oluşsun daha sağlıklı olur son olarakda mayalı co2 tavsiye ederim aradaki çok büyük farkı hissedersin.
Buhar camı ışığı nasıl heryere dağıtıyor o konu hakkında bilgim olmadığı için birşey diyemem.
Nerite salyangoz senin akvaryuma olmaz, yeterince hassas canlı, amonyak nitrit nitrat tolere edemiyor hemen ölür, bu akvaryum için en güzel canlı ramshon salyangoz, ölü bitki atık yosun hepsini tertemiz eder.
Amatör Walstad Akvaryum
[QUOTE=OSCAR_ADAM]Keşke walstad akvaryum kurmasaydım beni hobiden soğuttu.[/QUOTE]

Neden böyle yorum yaptınız anlamadım oysaki akvaryumun çok şık ve doğal duruyordu, yorumlardan anladığım kadarıyla bitkilerin çürümesi sizi soğutmuş olmalı.
Öncelikle akvaryumunuzda gördüğüm eksik ve bitki çürümesiyle ilgili kendi düşüncelerimi paylaşmak isterim, her ne kadar walstad da olsa bitki gelişimi için co2 vermeyi doğru buluyorum çünkü bitkilerin toplam gübre kullanımı %6 iken co2 yani karbonu %45 bünyesinde barındırır, co2 tüp alma imkanınız yoksa bile en azından mayalı sistemle vermeniz bile bitkilerinizi daha canlı kompak ve daha iyi büyümesinde çok etkili ondan dolayı tavsiye ederim.
İkinci olarakta ortaya yuvarlak halka koymuşsunuz ve yan taraflar su üstü bitkileri ile dolu buda yanlardaki bitkileri karanlık bırakmış belkide fotoğrafda öyle gözüküyor bilemiyorum ışık bitkiler için en önemli faktör maalesef bitkinin ışık alamayan alt yaprakları bile dökülüyor belirli aralıklarla dikmek gerekir, bence bu kadar su üstü bitkisine ihtiyaç yok, daha az sayılarda kenarlarda tutabilirsiniz, bu sayede bitkilerinizin ışığa ulaşımı daha kolay olur.
Akvaryum dünyasında bizlerde çok sıkıntılar yaşadık önemli olan sorunun kaynağını bulup çözüm üretmek yoksa akvaryumunuz çok güzel bence aşırı doğal duruyor.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.