ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
erisdogan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Aralık 2018 16:40
Son Ziyaret:
06 Aralık 2021 17:48
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Eriş Doğan
Doğum Tarihi:
24 Nisan 1985
Yaş:
41
İl:
Istanbul
Meslek:
Bilg. Muh.
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Eriş Doğan
SON 6 MESAJI
Yeni Başlayan Akvaryum Kurulumu Öncesi Soru
[QUOTE=aliekinci] üst tabanı daha kalın tut . bitki sökme, dikme sırasında aquabasis suya karışmasın. yosun yapar. sakince sökme, dikme yaparsan iyi olur. hem balıklar da eşeleyip aquabasise ulaşamaz derinde olursa. 5 cm üst, 2 cm alt ideal. başlangıçta güney afrika ligine girme :) kribensise sonra geç. [/QUOTE]
Teşekkür ederim.
“Yeni başlangıç 80lt” örnek akvaryum kurulumu başlığında, akvaryum tabanını 3 santim tutarak, dipte zehirli gaz birikimi olayının önüne geçilmesinden bahsedildiği için ben de 4.5 cm lik düşünmüştüm.
Hoş, “yeni başlayanlar buraya bitkili low tech” başlığında da toplamda 8 cm gibi bir tabandan bahsediliyordu.
İşte tam da burada bir kafa karışıklığı yaşıyordum. Birşeyleri yanlış anladığıma emin olmuştum, şimdi çözdüm, aslında 2 bilgi de doğru, birisi birkili akvaryuma başlangıç, ötekisi çok daha basit toprağa bitki dikilmeyen bir başlangıç.
Aquabasis vb akvaryum topraklarının, suya karışmaması, kumun altında kalması gerekliliği tartışmasız doğru ve buradan yola çıkarak sizin tavsiyeniz çok mantıklı geldi, aynen tatbik edeceğim, iyi ki sormuşum.
“Afrika ligi” ile ne denmek istendi tam anlamadım.
Zebra danio, cüce vatos ve akvarymu kurduktan bir ay kadar sonra cardinal tetra beslemeyi düşünüyorum.
Afrika yöresinden her hangi bir balık veya kribensis düşünmüyorum.
Hatta şuan bakmayı beceremeyim hiç bir balığa bakmayı düşünmüyorum, ki o da hemen hemen her balık sanırım 😂
Zebra danio ile başlayıp 1 ay onlarla pratik yapcağım.
Onları mutlu edemezsem zaten başka hiç bir balığı alıp eziyet etmeyeceğim.
[QUOTE=BerHatS]Kum konusunda aliekinciye katılıyorum fakat bir ekleme yapacağım ben olsam vitasand dere kum yerine JBL manada tercih ederim . Filtrelemeyi de iç filtre ile destekleyeceğin için problem olmaz bence ama iç filtrenin akıntısını düşürmek için şelale aparatını kullanabilirsin. Ayrıca iç filtrede filtrasyonu artırmak için başta elyaf olmak üzere elindeki diğer dış filtre malzemelerinden de kullanabilirsin.[/QUOTE]
Teşekkür ederim,
Neden vitasand dere kumu yerine jbl manado?
İç filtrenin şelale aparatı yok.
Acaba dışardan takılabilir mi, ayrıca satılan bir şey mi? Hemen bakacağım.
İç filtreme de dış filtreye koyacağım purigenden veya aktif karbondan koysam, mantıklı bir hareket olur mu?
[QUOTE=aliekinci] üst tabanı daha kalın tut . bitki sökme, dikme sırasında aquabasis suya karışmasın. yosun yapar. sakince sökme, dikme yaparsan iyi olur. hem balıklar da eşeleyip aquabasise ulaşamaz derinde olursa. 5 cm üst, 2 cm alt ideal. başlangıçta güney afrika ligine girme :) kribensise sonra geç. [/QUOTE]
Teşekkür ederim.
“Yeni başlangıç 80lt” örnek akvaryum kurulumu başlığında, akvaryum tabanını 3 santim tutarak, dipte zehirli gaz birikimi olayının önüne geçilmesinden bahsedildiği için ben de 4.5 cm lik düşünmüştüm.
Hoş, “yeni başlayanlar buraya bitkili low tech” başlığında da toplamda 8 cm gibi bir tabandan bahsediliyordu.
İşte tam da burada bir kafa karışıklığı yaşıyordum. Birşeyleri yanlış anladığıma emin olmuştum, şimdi çözdüm, aslında 2 bilgi de doğru, birisi birkili akvaryuma başlangıç, ötekisi çok daha basit toprağa bitki dikilmeyen bir başlangıç.
Aquabasis vb akvaryum topraklarının, suya karışmaması, kumun altında kalması gerekliliği tartışmasız doğru ve buradan yola çıkarak sizin tavsiyeniz çok mantıklı geldi, aynen tatbik edeceğim, iyi ki sormuşum.
“Afrika ligi” ile ne denmek istendi tam anlamadım.
Zebra danio, cüce vatos ve akvarymu kurduktan bir ay kadar sonra cardinal tetra beslemeyi düşünüyorum.
Afrika yöresinden her hangi bir balık veya kribensis düşünmüyorum.
Hatta şuan bakmayı beceremeyim hiç bir balığa bakmayı düşünmüyorum, ki o da hemen hemen her balık sanırım 😂
Zebra danio ile başlayıp 1 ay onlarla pratik yapcağım.
Onları mutlu edemezsem zaten başka hiç bir balığı alıp eziyet etmeyeceğim.
[QUOTE=BerHatS]Kum konusunda aliekinciye katılıyorum fakat bir ekleme yapacağım ben olsam vitasand dere kum yerine JBL manada tercih ederim . Filtrelemeyi de iç filtre ile destekleyeceğin için problem olmaz bence ama iç filtrenin akıntısını düşürmek için şelale aparatını kullanabilirsin. Ayrıca iç filtrede filtrasyonu artırmak için başta elyaf olmak üzere elindeki diğer dış filtre malzemelerinden de kullanabilirsin.[/QUOTE]
Teşekkür ederim,
Neden vitasand dere kumu yerine jbl manado?
İç filtrenin şelale aparatı yok.
Acaba dışardan takılabilir mi, ayrıca satılan bir şey mi? Hemen bakacağım.
İç filtreme de dış filtreye koyacağım purigenden veya aktif karbondan koysam, mantıklı bir hareket olur mu?
Merhaba
[QUOTE=Etimesgut06]
Merhaba Eriş Bey,
Bu güzel duyguları hobidaşlarınız ile paylaşmanıza sevindim. 😄Ben bu "cennetten bir bahçe" hayalinizi açmanızı rica edeceğim. Neler planliyorsunuz?[/QUOTE]
Ruyamda gordugum seyi tarif etmem imkansiz.
Turlu turlu rengarenk su bitkileri, suyun akisi ile hafif hafif dalgalaniyorlar.
Sanki hafif bir meltem esintisi ile kendini ruzgarin ahengine birakmis kir cicekleri gibi, ama suyun icinde.
Envai cesit balik, boyle minik minik suru halinde hizli hizli bir o koseye bir koseye gidenler, boyu daha iri ama usul usul suda suzulen buyuleyici baliklar.
Tasfir etmem cok zor gercekten.
Deniz akvaryumu videosu izlemistim cokca, onlardan aklima girivermis.
Tabi hedefim boyle bir sey ama, henuz hobinin cok basindayim o yuzden hayalleri uzun vadeli hedeflere cevirip, kendime daha mutevazi baslangic hedefleri koydum.
Soyle bir plan var kafamda;
https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_baslayan_akvaryum_kurulumu_oncesi_soru_k934064.asp
[QUOTE=Trry]HOŞ GELDİNİZZZ NİYE GELDİNİZZ[:)))][:)))][:)))][/QUOTE]
Volkan akcal diye rizeli bir kardesim var tam onun gibi bir soru sormussunuz azizim, kulakları çınlasın 😊
Ziyaretine giderim, beni gördüğüne çok sevinir ama “nerden çıktın ulen kerkenez” demeyi de ihmal etmez, kızdırarak sevenlerden 😊
İşin şakası bir yana, akvaristlik hobisi hakkında, bilgi paylaşan kanlı canlı insanlar olduğu için buradayım 🙋♂
[QUOTE=Etimesgut06]
Merhaba Eriş Bey,
Bu güzel duyguları hobidaşlarınız ile paylaşmanıza sevindim. 😄Ben bu "cennetten bir bahçe" hayalinizi açmanızı rica edeceğim. Neler planliyorsunuz?[/QUOTE]
Ruyamda gordugum seyi tarif etmem imkansiz.
Turlu turlu rengarenk su bitkileri, suyun akisi ile hafif hafif dalgalaniyorlar.
Sanki hafif bir meltem esintisi ile kendini ruzgarin ahengine birakmis kir cicekleri gibi, ama suyun icinde.
Envai cesit balik, boyle minik minik suru halinde hizli hizli bir o koseye bir koseye gidenler, boyu daha iri ama usul usul suda suzulen buyuleyici baliklar.
Tasfir etmem cok zor gercekten.
Deniz akvaryumu videosu izlemistim cokca, onlardan aklima girivermis.
Tabi hedefim boyle bir sey ama, henuz hobinin cok basindayim o yuzden hayalleri uzun vadeli hedeflere cevirip, kendime daha mutevazi baslangic hedefleri koydum.
Soyle bir plan var kafamda;
https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_baslayan_akvaryum_kurulumu_oncesi_soru_k934064.asp
[QUOTE=Trry]HOŞ GELDİNİZZZ NİYE GELDİNİZZ[:)))][:)))][:)))][/QUOTE]
Volkan akcal diye rizeli bir kardesim var tam onun gibi bir soru sormussunuz azizim, kulakları çınlasın 😊
Ziyaretine giderim, beni gördüğüne çok sevinir ama “nerden çıktın ulen kerkenez” demeyi de ihmal etmez, kızdırarak sevenlerden 😊
İşin şakası bir yana, akvaristlik hobisi hakkında, bilgi paylaşan kanlı canlı insanlar olduğu için buradayım 🙋♂
Yeni Başlayan Akvaryum Kurulumu Öncesi Soru
Merhabalar,
Akvaryum kurma aşamasına geçmek üzereyim.
Kafamda bir plan yaptım.
Bu plan maddi olarak mantıklı mı yoksa maliyeti azaltabilirmiyim?
Asıl önemlisi balıkların sağlığı açısından mantıklı bir plan mı, bir süür şey satın alıp kuruluma geçmeden önce bir sağlamasını yapabilmek istiyorum.
Eğer ki hatalar var ise, henüz satın almadan önüne geçmeye çalışıyorum.
Önce elimde neler var onları bir yazayım;
80x50x40 yükselik, cama cam, buhar kapaklı bir akvaryumum var.
Sunsun 602B dış filtre 400lt/h, Boyu Sp-1800B 700lt/h iç filtre, 100 watlık bir ısıtıcı, akvaryumu çok rahat taşıyacak bir sehpam var (demir profilden)
Bunların hepsini ikinci el aldım, başka da hiçbir şeyim yok.
Şimdi sayacağım bir takım ekipmanı da satın aldıktan sonra da, akvaryumu kurmaya geçeceğim.
Su hazırlamak için ReeFLower Effective Cond 85ml
Su hazırlandıktan sonra bakteri külk başl için JBL Denitrol 100ml
15 liralık bir Dijital termometre
Tetramin pul yem
Seacem Alert serisi, Amonyak ve PH gösteren stickerlar
1 adet 12 cm kepçe
Hacimlerini bildiğim kova, 2 adet leğen
Dip çekimi için 2 metre bahçe hortumu
Aqualed marka 80cm lik beyaz kırmızı mavi led ve taşıyıcı ayak (180TL [:(] )
2 adet 1er kg lık kaya
1 adet orta boy magrov kökü
filtre elyafı
Akvaryum kurulumu hakkında kafamdaki plandan bahsedeyim,
Bitklili bir tank olacak fakat ilk etapta bakması çok kolay bitkiler düşünüyorum, zira bitkilerimin de ölmesini istemem.
Ayrıca hobilerin basamakları tek tek çıkarak yapılması ve zenginleştirilmesi taraftarıyım.
Fakat ilerde bakması daha zor bitkiler de tercih edebilirim, bununla ilgili bir soru birazdan gelecek;
İlk etapta basit bitkiler demişken, arka plan olarak elodeas Najas, kayaya misina ile bağlayacağım anubias barteri ve anubias petite ve mangrove köküne misina ile bağlayacağım china moss.
Akvaryum kurulumu aşamasında özellikle "yeni bşalayan kribensis80lt" konusunda tüm bilgiyi kullanarak hareket edeceğim.
kloru uçmuş suyu akvaryuma döktükten ve seachem düzenledikten sonra, 1 hafta sürecek bakteri kültürü oluşmuna başlayacğaım, JBL denitrol ile.
1 haftalık süre dolunca 4 adet Zebra Danio,
1 hafta sonra 4 zebra danio daha
1 hafta sonra 1 adet Otocinclus affinis (Cüce Vatoz)
Bu şekilde 5 hafta dolacak, sonra 8 cardinal neon tetra
6. hafta dolunca 1 adet daha Otocinclus affinis (Cüce Vatoz)
Ve 8. hafta dolunca da 8 cardina neon tetra daha, toplamda 24 balık bakmayı düşünüyorum (tankım 160 litre)
Çeşitli makeleler, yeni_baslayan_-_80_litre, azot döngüsü, bitkili akvaryum bakımı vb makaleleri okuduktan sonra, planlarım bu şekilde.
Sorularım ise şunlar,
1- Akvaryum tabanı olarak, ilerde bakması zor bitki bakarım diye, JBL AquaBasis Plus, 5LT alacağım.
akvaryumun 4 kenarından 5 er santim boşluk bırakıp (yani akvaryum tabanı 80-50 değil de 70*40 olarak ele alınacak) üzerine sineklik de koyacağım, bu şekilde 2 santimlik bir toprak olmuş oluyor.
Bunun üzerine de vitasand 2-3 mm dere kumu, 10LT koymayı düşünüyorum, bu da yaklaşık 2.5 santim ediyor.
Yani toplamda 4.5 santimlik bir toprak ve kum kombinasyonu olmuş oluyor.
Bu mantıklı bir kombinasyon mu?
Sadece dere kumu ve saydığım basit bitkiler ile başlayıp, 6 ay sonra zor bitkilere geçmek istersem gübre vb şeyler ile hareket etmek mi daha mantıklı olur?
2- Dış filtremin akvaryumun hacmine göre yetersiz olduğunu biliyorum.
Bu yüzden 1 adet de iç filtre var, debisinden biraz çekindiğim bir iç filtre.
Dış filtre içinde sadece 2 adet sünger, 1 adet elyaf var.
İç filtrede ise sadece 2 sünger.
Dış filtreyi mümkün olduğunca akvaryuma yakın, hortumları kısa tutacağım, motorunu da üste alacağım.
Ayrıca dış filtreme kurulum aşamasnda purigen ve aktif karbon katmanı koyacağım.
3 ay sonra ktif karbon ömrü bitince onun yerine seramik boncuk koyacağım.
Çç filtrenin debisini de daha 1. gün itibariyle bir hava vanasıyla azaltmaya çalışacağım.
Bu şekilde bir filtrasyon, tasvir ettiğim akvaryum için mantıklı ve sağlıklı olur mu?
Genel olarak planım kulağa nasıl geliyor?
Tavsiyeler ve uyarılar için şimdiden teşekkürler.
Merhabalar,
Akvaryum kurma aşamasına geçmek üzereyim.
Kafamda bir plan yaptım.
Bu plan maddi olarak mantıklı mı yoksa maliyeti azaltabilirmiyim?
Asıl önemlisi balıkların sağlığı açısından mantıklı bir plan mı, bir süür şey satın alıp kuruluma geçmeden önce bir sağlamasını yapabilmek istiyorum.
Eğer ki hatalar var ise, henüz satın almadan önüne geçmeye çalışıyorum.
Önce elimde neler var onları bir yazayım;
80x50x40 yükselik, cama cam, buhar kapaklı bir akvaryumum var.
Sunsun 602B dış filtre 400lt/h, Boyu Sp-1800B 700lt/h iç filtre, 100 watlık bir ısıtıcı, akvaryumu çok rahat taşıyacak bir sehpam var (demir profilden)
Bunların hepsini ikinci el aldım, başka da hiçbir şeyim yok.
Şimdi sayacağım bir takım ekipmanı da satın aldıktan sonra da, akvaryumu kurmaya geçeceğim.
Su hazırlamak için ReeFLower Effective Cond 85ml
Su hazırlandıktan sonra bakteri külk başl için JBL Denitrol 100ml
15 liralık bir Dijital termometre
Tetramin pul yem
Seacem Alert serisi, Amonyak ve PH gösteren stickerlar
1 adet 12 cm kepçe
Hacimlerini bildiğim kova, 2 adet leğen
Dip çekimi için 2 metre bahçe hortumu
Aqualed marka 80cm lik beyaz kırmızı mavi led ve taşıyıcı ayak (180TL [:(] )
2 adet 1er kg lık kaya
1 adet orta boy magrov kökü
filtre elyafı
Akvaryum kurulumu hakkında kafamdaki plandan bahsedeyim,
Bitklili bir tank olacak fakat ilk etapta bakması çok kolay bitkiler düşünüyorum, zira bitkilerimin de ölmesini istemem.
Ayrıca hobilerin basamakları tek tek çıkarak yapılması ve zenginleştirilmesi taraftarıyım.
Fakat ilerde bakması daha zor bitkiler de tercih edebilirim, bununla ilgili bir soru birazdan gelecek;
İlk etapta basit bitkiler demişken, arka plan olarak elodeas Najas, kayaya misina ile bağlayacağım anubias barteri ve anubias petite ve mangrove köküne misina ile bağlayacağım china moss.
Akvaryum kurulumu aşamasında özellikle "yeni bşalayan kribensis80lt" konusunda tüm bilgiyi kullanarak hareket edeceğim.
kloru uçmuş suyu akvaryuma döktükten ve seachem düzenledikten sonra, 1 hafta sürecek bakteri kültürü oluşmuna başlayacğaım, JBL denitrol ile.
1 haftalık süre dolunca 4 adet Zebra Danio,
1 hafta sonra 4 zebra danio daha
1 hafta sonra 1 adet Otocinclus affinis (Cüce Vatoz)
Bu şekilde 5 hafta dolacak, sonra 8 cardinal neon tetra
6. hafta dolunca 1 adet daha Otocinclus affinis (Cüce Vatoz)
Ve 8. hafta dolunca da 8 cardina neon tetra daha, toplamda 24 balık bakmayı düşünüyorum (tankım 160 litre)
Çeşitli makeleler, yeni_baslayan_-_80_litre, azot döngüsü, bitkili akvaryum bakımı vb makaleleri okuduktan sonra, planlarım bu şekilde.
Sorularım ise şunlar,
1- Akvaryum tabanı olarak, ilerde bakması zor bitki bakarım diye, JBL AquaBasis Plus, 5LT alacağım.
akvaryumun 4 kenarından 5 er santim boşluk bırakıp (yani akvaryum tabanı 80-50 değil de 70*40 olarak ele alınacak) üzerine sineklik de koyacağım, bu şekilde 2 santimlik bir toprak olmuş oluyor.
Bunun üzerine de vitasand 2-3 mm dere kumu, 10LT koymayı düşünüyorum, bu da yaklaşık 2.5 santim ediyor.
Yani toplamda 4.5 santimlik bir toprak ve kum kombinasyonu olmuş oluyor.
Bu mantıklı bir kombinasyon mu?
Sadece dere kumu ve saydığım basit bitkiler ile başlayıp, 6 ay sonra zor bitkilere geçmek istersem gübre vb şeyler ile hareket etmek mi daha mantıklı olur?
2- Dış filtremin akvaryumun hacmine göre yetersiz olduğunu biliyorum.
Bu yüzden 1 adet de iç filtre var, debisinden biraz çekindiğim bir iç filtre.
Dış filtre içinde sadece 2 adet sünger, 1 adet elyaf var.
İç filtrede ise sadece 2 sünger.
Dış filtreyi mümkün olduğunca akvaryuma yakın, hortumları kısa tutacağım, motorunu da üste alacağım.
Ayrıca dış filtreme kurulum aşamasnda purigen ve aktif karbon katmanı koyacağım.
3 ay sonra ktif karbon ömrü bitince onun yerine seramik boncuk koyacağım.
Çç filtrenin debisini de daha 1. gün itibariyle bir hava vanasıyla azaltmaya çalışacağım.
Bu şekilde bir filtrasyon, tasvir ettiğim akvaryum için mantıklı ve sağlıklı olur mu?
Genel olarak planım kulağa nasıl geliyor?
Tavsiyeler ve uyarılar için şimdiden teşekkürler.
Merhaba
Herkese selamlar,
Son 1 aydır duyduğum heves ile, foruma epeyce girip bilgi edinmeye başladım.
Tanışma başlığı açmadığımı fark ettim, üstelik bir iki konu hakkında istişarede bulundum bile.
Sorularımla foruma girişmeden önce, bir kendimi tanıtayım dedim.
34 yaşındayım, bekarım, bilg mühendisiyim, beyaz yaka bordro mahkumuyum [:D]
Motosiklete biniyorum.
Çocukken, babamın akvaryumunu anam camdan aşağı attığından beri, sanırsam 25 yıldır falan, akvaryum özlemi çekiyorum.
Nihayet gereken koşulları sağladım ve artık ben de akvarist olmak istiyorum.
Özellikle son 1 aydır geceleri forumu okuyorum, bir kaç defa sabahın 5'i olduğunu farkedip, bilgisayarı kapatıp yatağa öyle kıvrılmışlığım ve hatta rüyamda, "cennetten bir bahçe" olarak tanımlanabilecek bir akvaryum görmüşlüğüm bile oldu.
Özellikle "yeni başlayanlara tavsiyeler" kısımlarını çokça defalar okudum, sürekli girip edindiğim bilgili kontrol ediyorum.
Söylemeden geçmek ayıp olur, çok ciddi bir bilgi birikimi ve emek var.
Kar amacı gütmeden sahip olduğu bilgiyi diğerleriyle paylaşan herkesin ellerinden öpüyor, tüm forum sakinlerini saygı ile selamlıyorum.
Şimdiden hoş bulduk,
Herkese selamlar,
Son 1 aydır duyduğum heves ile, foruma epeyce girip bilgi edinmeye başladım.
Tanışma başlığı açmadığımı fark ettim, üstelik bir iki konu hakkında istişarede bulundum bile.
Sorularımla foruma girişmeden önce, bir kendimi tanıtayım dedim.
34 yaşındayım, bekarım, bilg mühendisiyim, beyaz yaka bordro mahkumuyum [:D]
Motosiklete biniyorum.
Çocukken, babamın akvaryumunu anam camdan aşağı attığından beri, sanırsam 25 yıldır falan, akvaryum özlemi çekiyorum.
Nihayet gereken koşulları sağladım ve artık ben de akvarist olmak istiyorum.
Özellikle son 1 aydır geceleri forumu okuyorum, bir kaç defa sabahın 5'i olduğunu farkedip, bilgisayarı kapatıp yatağa öyle kıvrılmışlığım ve hatta rüyamda, "cennetten bir bahçe" olarak tanımlanabilecek bir akvaryum görmüşlüğüm bile oldu.
Özellikle "yeni başlayanlara tavsiyeler" kısımlarını çokça defalar okudum, sürekli girip edindiğim bilgili kontrol ediyorum.
Söylemeden geçmek ayıp olur, çok ciddi bir bilgi birikimi ve emek var.
Kar amacı gütmeden sahip olduğu bilgiyi diğerleriyle paylaşan herkesin ellerinden öpüyor, tüm forum sakinlerini saygı ile selamlıyorum.
Şimdiden hoş bulduk,
Demir Profil Set Nerede Yaptırabilirim (ümraniye)
[QUOTE=sinanb85]
Dumlu pınar tam olarak ne tarafta bilmiyorumda mahallemde yaptırdım ben
ama büyük oldu sanki biraz :) ölçüleri yanlış verdim , bu tarafa yakınsanız yardımcı olurum
dudullu - ümraniye [/QUOTE]
dumlıpınat mah kadıköy fikirtepe abi.
e5 in ustunde medeniyet univ var hemen ordayım
[QUOTE=sinanb85]
Dumlu pınar tam olarak ne tarafta bilmiyorumda mahallemde yaptırdım ben
ama büyük oldu sanki biraz :) ölçüleri yanlış verdim , bu tarafa yakınsanız yardımcı olurum
dudullu - ümraniye [/QUOTE]
dumlıpınat mah kadıköy fikirtepe abi.
e5 in ustunde medeniyet univ var hemen ordayım
Demir Profil Set Nerede Yaptırabilirim (ümraniye)
[QUOTE=sinanb85]Arkadaşlar 2 veya 3 katlı demir Profil yaptırmak istiyorum , çevremde bulamadım , var mı ümraniye civarında önerebileceğiniz yapan güvenilir bir yer ?
resimler alıntıdır , bunlara benzer bir şey
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/300820181833031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/300820181833041.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba,
Ben de 80-50-40 yükseklik cama cam akvaryumu taşıyacak bir şey yaptırmak istiyorum, dumlupınarda oturuyorum ben de, siz birini bulabildiniz mi?
[QUOTE=sinanb85]Arkadaşlar 2 veya 3 katlı demir Profil yaptırmak istiyorum , çevremde bulamadım , var mı ümraniye civarında önerebileceğiniz yapan güvenilir bir yer ?
resimler alıntıdır , bunlara benzer bir şey
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/300820181833031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/300820181833041.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba,
Ben de 80-50-40 yükseklik cama cam akvaryumu taşıyacak bir şey yaptırmak istiyorum, dumlupınarda oturuyorum ben de, siz birini bulabildiniz mi?
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
