ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
jennyhumphrey
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Aralık 2017 06:43
Son Ziyaret:
31 Mayıs 2020 20:02
Toplam Mesaj:
60 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Sudet-bos
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Teleskop Balığı Beyazlama Ve Yüzgeç Kıvrılması
Cevabınız için teşekkür ederim.İç parazit için Sera Bakto Tabs yem elimde var, önlem olarak balıklarıma arada bir verdiğim oluyor ama belirtilerini benzetemedim o yüzden pek ihtimal vermiyorum, deri ve yüzgeçlerle ilgili bir hastalık olduğunu düşünüyorum.Kuyruk uçları vs. eskisine göre inceldi.Genellikle Art Akua marka sarımsaklı yem kullanıyorum ama hastalık giderek ilerledi yani durumuna pek faydası olmadı açıkçası.Umarım düzelir, bende hangi ilacın iyi geleceği konusunda araştırıyorum.[:(]
Daha önce başka balıklarımda iç parazit (dropsy) hastalığını gördüm, bu balığımın pullarında kabartı, karın bölgesinde şişkinlik vs. yok.Bloat olduğunu da düşünmüyorum, yem yiyor ve dışkısı beyaz değil.
Cevabınız için teşekkür ederim.İç parazit için Sera Bakto Tabs yem elimde var, önlem olarak balıklarıma arada bir verdiğim oluyor ama belirtilerini benzetemedim o yüzden pek ihtimal vermiyorum, deri ve yüzgeçlerle ilgili bir hastalık olduğunu düşünüyorum.Kuyruk uçları vs. eskisine göre inceldi.Genellikle Art Akua marka sarımsaklı yem kullanıyorum ama hastalık giderek ilerledi yani durumuna pek faydası olmadı açıkçası.Umarım düzelir, bende hangi ilacın iyi geleceği konusunda araştırıyorum.[:(]
Daha önce başka balıklarımda iç parazit (dropsy) hastalığını gördüm, bu balığımın pullarında kabartı, karın bölgesinde şişkinlik vs. yok.Bloat olduğunu da düşünmüyorum, yem yiyor ve dışkısı beyaz değil.
Teleskop Balığı Beyazlama Ve Yüzgeç Kıvrılması
2 yıldan fazladır bu akvaryuma sahibim.Dışkısı kahverengi.Balığımın renginin açılması dediğiniz gibi doğal sebeplerden değil bence, daha önce benim de bir teleskop balığım turuncuya dönmüştü.Şu şekilde;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/111020182018261.jpg[/IMG]
Ama bu balığımda durum daha farklı sanki çünkü çok sağlıksız bir görüntü oluştu o yüzden hastalıktan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Pulları, kuyrukları eskisine oranla kötü görünüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/100220201502451.jpg[/IMG]
Genelde Art Akua Spirulina & Garlic yem kullanıyorum ve Tetra Tetramin Flakes pul yem.Bir de petshoptan aldığım açık kutuda organik bitkisel pul yem var.Taze olduğunu düşündüğüm için arada bir veriyorum.Haftada bir 4/1 oranında dip çekimi yapıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/100220201522431.jpg[/IMG]
Bu fotoğrafı bugün çektim, balığımın son hali.[:(]
2 yıldan fazladır bu akvaryuma sahibim.Dışkısı kahverengi.Balığımın renginin açılması dediğiniz gibi doğal sebeplerden değil bence, daha önce benim de bir teleskop balığım turuncuya dönmüştü.Şu şekilde;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/111020182018261.jpg[/IMG]
Ama bu balığımda durum daha farklı sanki çünkü çok sağlıksız bir görüntü oluştu o yüzden hastalıktan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Pulları, kuyrukları eskisine oranla kötü görünüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/100220201502451.jpg[/IMG]
Genelde Art Akua Spirulina & Garlic yem kullanıyorum ve Tetra Tetramin Flakes pul yem.Bir de petshoptan aldığım açık kutuda organik bitkisel pul yem var.Taze olduğunu düşündüğüm için arada bir veriyorum.Haftada bir 4/1 oranında dip çekimi yapıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/100220201522431.jpg[/IMG]
Bu fotoğrafı bugün çektim, balığımın son hali.[:(]
Teleskop Balığı Beyazlama Ve Yüzgeç Kıvrılması
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/100220200552331.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Balığımın vücudundaki pulların yarısı beyazlamış durumda, kuyruk ve yüzgeçlerin bazı kısımlarında da beyazlayan kısımlar var, gözleri bile beyazladı.Görüntüsü bir süredir böyleydi ama yem yemede ve yüzmekte sıkıntı yaşamıyordu ancak öndeki iki yüzgecinde kıvrılma oluştu.Son bir kaç gündür felç geçirmiş gibi yüzemiyor, tabanda yatıyor.Sanki pullarının bazıları dökülmüş gibi.
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50 Litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Bir japon balığı ve bir çöpçü balığı
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 26 derece
Filitrasyon: Pipo filtre, İç Filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Biyoteknik Nitrofur ilacını ayrı bir tankta 3 gün boyunca kullandım, iyileşmeyince ardından suyu temizleyip 2 gün daha aynı ilacı uyguladım.Kaya tuzu kullandım ama balığımda hiçbir düzelme olmadı.
Sorum şu ki balığımın tam olarak hastalığı nedir? Sera baktopur ya da Sera mycopur ilaçlarından birini satın almayı düşünüyorum, hangisini önerirsiniz? Başka bir ilaç mı kullanmalıyım yoksa? Lütfen yardımcı olun.[:(]
[EDIT]jennyhumphrey,2020-02-10 06:01:18[/EDIT]
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/100220200552331.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Balığımın vücudundaki pulların yarısı beyazlamış durumda, kuyruk ve yüzgeçlerin bazı kısımlarında da beyazlayan kısımlar var, gözleri bile beyazladı.Görüntüsü bir süredir böyleydi ama yem yemede ve yüzmekte sıkıntı yaşamıyordu ancak öndeki iki yüzgecinde kıvrılma oluştu.Son bir kaç gündür felç geçirmiş gibi yüzemiyor, tabanda yatıyor.Sanki pullarının bazıları dökülmüş gibi.
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50 Litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Bir japon balığı ve bir çöpçü balığı
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 26 derece
Filitrasyon: Pipo filtre, İç Filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Biyoteknik Nitrofur ilacını ayrı bir tankta 3 gün boyunca kullandım, iyileşmeyince ardından suyu temizleyip 2 gün daha aynı ilacı uyguladım.Kaya tuzu kullandım ama balığımda hiçbir düzelme olmadı.
Sorum şu ki balığımın tam olarak hastalığı nedir? Sera baktopur ya da Sera mycopur ilaçlarından birini satın almayı düşünüyorum, hangisini önerirsiniz? Başka bir ilaç mı kullanmalıyım yoksa? Lütfen yardımcı olun.[:(]
[EDIT]jennyhumphrey,2020-02-10 06:01:18[/EDIT]
Japon Balığımda Dropsy Sonrası Oluşan Siyah Leke?
Bilemiyorum, bir kaç yerde okumuştum.Tam olarak yazılanı hatırlamıyorum ama solunumu düzgün yapamadığı için, yuttuğu havayı düzgün bir şekilde geri veremediği için karın bölgesinde şişlik meydana gelebiliyor vs. diye anlatılıyordu.Hatta benim balığım dışkısını yaptığında fark ediyorum, aralarda hava baloncuğu var, ilginç.Asıl mesele de zaten 8 ay önce hava yutmaya başlamasıyla meydana geldi, bir kaç dk aralıklarla kronik bir şekilde aylarca bunu tekrarladığı için giderek karnı şişti, yerde yatıp yüzememesinin sebebi de bu hantallık.
Kum maalesef balığımın karın bölgesini, yüzgeç diplerini kanattı, çıkarmasaydım eğer muhtemelen ölürdü.İlk kum eklediğim zamanlar sağlıklıydı ve yüzdüğü için sıkıntı yoktu, hoşuna da gidiyordu.Sonrasında hasta olup hep üzerinde yatmaya başlayınca, ince kum olmasına rağmen zarar verdi vücuduna.Şu an öyle bir durumu yok zaten o durumu es geçebiliriz.Kumu çıkaralı bir kaç ay oldu.
Pullar normale döndü ama onu yine de ayrı kaba alıp sera bakto tabs ile besliyorum, sonrasında akvaryuma geri koyuyorum.Bu yerde yatması dropsyden baya önce de olduğu için ona bağlamıyorum.[:(] Başka problemleri var.Kabızlık vs. desem arada haşlanmış bezelye, ıspanak veriyorum ama pek değişen bir şey yok.
Bilemiyorum, bir kaç yerde okumuştum.Tam olarak yazılanı hatırlamıyorum ama solunumu düzgün yapamadığı için, yuttuğu havayı düzgün bir şekilde geri veremediği için karın bölgesinde şişlik meydana gelebiliyor vs. diye anlatılıyordu.Hatta benim balığım dışkısını yaptığında fark ediyorum, aralarda hava baloncuğu var, ilginç.Asıl mesele de zaten 8 ay önce hava yutmaya başlamasıyla meydana geldi, bir kaç dk aralıklarla kronik bir şekilde aylarca bunu tekrarladığı için giderek karnı şişti, yerde yatıp yüzememesinin sebebi de bu hantallık.
Kum maalesef balığımın karın bölgesini, yüzgeç diplerini kanattı, çıkarmasaydım eğer muhtemelen ölürdü.İlk kum eklediğim zamanlar sağlıklıydı ve yüzdüğü için sıkıntı yoktu, hoşuna da gidiyordu.Sonrasında hasta olup hep üzerinde yatmaya başlayınca, ince kum olmasına rağmen zarar verdi vücuduna.Şu an öyle bir durumu yok zaten o durumu es geçebiliriz.Kumu çıkaralı bir kaç ay oldu.
Pullar normale döndü ama onu yine de ayrı kaba alıp sera bakto tabs ile besliyorum, sonrasında akvaryuma geri koyuyorum.Bu yerde yatması dropsyden baya önce de olduğu için ona bağlamıyorum.[:(] Başka problemleri var.Kabızlık vs. desem arada haşlanmış bezelye, ıspanak veriyorum ama pek değişen bir şey yok.
Japon Balığımda Dropsy Sonrası Oluşan Siyah Leke?
Hala aynı şekilde; 7,8 aydır olduğu gibi sık sık hava yutup ardından yere yatıyor.Daha önce siyah renkten tamamen turuncuya dönen bir teleskop balığım vardı.➜ [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/111020182018261.jpg[/IMG]
Ama bu balığımın aynı şeyi yaşadığını düşünmüyorum.[:?] Hastalıktan sonra gerçekleştiği için başka bir şeyden kaynaklı bence.[EDIT]jennyhumphrey,2019-07-20 08:17:20[/EDIT]
Merhaba.Balığımın su yüzeyine oksijen yetersizliğinden dolayı çıktığını düşünüyorum ancak akvaryum şartlarımın balıklarım için yeterli olduğunu da düşünüyorum o yüzden anlam veremiyorum.Sizce 50 Litrelik bir akvaryum, 2 japon ve 3 corydoras için yetersiz mi? İç filtre, pipo filtre, hava taşı var ama bir türlü su yüzeyine çıkıp hava yutma alışkanlığından vazgeçiremedim.Yem çok vermiyorum çünkü kabızlık problemi yaşadı daha önce.Günde 1 kere ya Akua sarımsaklı yem ya da Tetra Tetramin pul yem veriyorum ne çok az ne çok fazla denebilecek miktarda.Sürekli olarak yerde yatıyor yalnızca hava yutmak için su yüzeyine çıkıyor, bu döngü bazen 5 dk da bir denebilecek aralıklarda bile oluyor, yani çok sık.Haliyle hava yutmaktan karnı şiş.Yem yedikten hemen sonra da, bir gün aç bıraktığım zamanlarda da bunu yapıyor yani aç ya da tok olması fark etmiyor.
-Akvaryum tabanında kum varken, balığım sürekli yattığından kaynaklı yüzgeçleri çok kanlanıyordu, ben de bu yüzden kumu tamamen kaldırdım artık kanlanmıyor diyebilirim.Pek yüzmediği için arada kızarıklıklar oluyor ama kendiliğinden geçiyor.Yüzgeç erimesi yok.
-Dropsy tedavisi uygularken karantina akvaryumunda filtre vs. kullanmadığım için, her gün %50 su değişimi yapmama rağmen yine de kirlilik oluyordu.Üçüncü güne doğru bu siyah lekeler oluştu, her ihtimale karşı mikofish kullandım.Dediğiniz gibi amonyak artışı, su değerlerinden kaynaklı olabileceğini okumuştum.Pulları düzeldiği için ana tanka geri koydum.
-Su değişimlerini haftada 1 ya da 2 kez yapıyorum, filtreleri de aynı zamanda yıkıyorum.Akvaryum camlarını süngerle temizliyorum.Yukarıda yazdığım gibi su değerleri iyi olsun diye bu sefer Sera Bio Nitrivec ve Sera Aquatan ekledim ve balıklarımı 24 saat sonra koydum.Balığım hala hava yutuyor ardından yere yatıyor.Pullarındaki siyah lekeler sabit ama yüzgeç uçları iyice siyah oldu, erime- yırtılma vs. yok.
Bu arada cevap için teşekkürler.
Son hali;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190832511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190832551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190832581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190833011.jpg[/IMG]
Hala aynı şekilde; 7,8 aydır olduğu gibi sık sık hava yutup ardından yere yatıyor.Daha önce siyah renkten tamamen turuncuya dönen bir teleskop balığım vardı.➜ [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/111020182018261.jpg[/IMG]
Ama bu balığımın aynı şeyi yaşadığını düşünmüyorum.[:?] Hastalıktan sonra gerçekleştiği için başka bir şeyden kaynaklı bence.[EDIT]jennyhumphrey,2019-07-20 08:17:20[/EDIT]
Merhaba.Balığımın su yüzeyine oksijen yetersizliğinden dolayı çıktığını düşünüyorum ancak akvaryum şartlarımın balıklarım için yeterli olduğunu da düşünüyorum o yüzden anlam veremiyorum.Sizce 50 Litrelik bir akvaryum, 2 japon ve 3 corydoras için yetersiz mi? İç filtre, pipo filtre, hava taşı var ama bir türlü su yüzeyine çıkıp hava yutma alışkanlığından vazgeçiremedim.Yem çok vermiyorum çünkü kabızlık problemi yaşadı daha önce.Günde 1 kere ya Akua sarımsaklı yem ya da Tetra Tetramin pul yem veriyorum ne çok az ne çok fazla denebilecek miktarda.Sürekli olarak yerde yatıyor yalnızca hava yutmak için su yüzeyine çıkıyor, bu döngü bazen 5 dk da bir denebilecek aralıklarda bile oluyor, yani çok sık.Haliyle hava yutmaktan karnı şiş.Yem yedikten hemen sonra da, bir gün aç bıraktığım zamanlarda da bunu yapıyor yani aç ya da tok olması fark etmiyor.
-Akvaryum tabanında kum varken, balığım sürekli yattığından kaynaklı yüzgeçleri çok kanlanıyordu, ben de bu yüzden kumu tamamen kaldırdım artık kanlanmıyor diyebilirim.Pek yüzmediği için arada kızarıklıklar oluyor ama kendiliğinden geçiyor.Yüzgeç erimesi yok.
-Dropsy tedavisi uygularken karantina akvaryumunda filtre vs. kullanmadığım için, her gün %50 su değişimi yapmama rağmen yine de kirlilik oluyordu.Üçüncü güne doğru bu siyah lekeler oluştu, her ihtimale karşı mikofish kullandım.Dediğiniz gibi amonyak artışı, su değerlerinden kaynaklı olabileceğini okumuştum.Pulları düzeldiği için ana tanka geri koydum.
-Su değişimlerini haftada 1 ya da 2 kez yapıyorum, filtreleri de aynı zamanda yıkıyorum.Akvaryum camlarını süngerle temizliyorum.Yukarıda yazdığım gibi su değerleri iyi olsun diye bu sefer Sera Bio Nitrivec ve Sera Aquatan ekledim ve balıklarımı 24 saat sonra koydum.Balığım hala hava yutuyor ardından yere yatıyor.Pullarındaki siyah lekeler sabit ama yüzgeç uçları iyice siyah oldu, erime- yırtılma vs. yok.
Bu arada cevap için teşekkürler.
Son hali;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190832511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190832551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190832581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/200720190833011.jpg[/IMG]
Japon Balığımda Dropsy Sonrası Oluşan Siyah Leke?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191136151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191137071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191138321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191141151.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Hava yutma,karın bölgesinde şişlik, dropsy ve sonrasında çıkan siyah lekeler
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50 Litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 1 teleskop, 3 çöpçü (corydoras) balığı
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): Sera Bio Nitrivec ve Sera Aquatan kullandım.
Filitrasyon: İç filtre, Pipo Filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: FLAGYL 500 mg, Sera Bakto Tabs yem, Nitrofur (Mikofish)
Fotoğraftaki balığım yaklaşık olarak 7-8 aydır hava yutuyor, bir türlü buna engel olamadım.Düzenli olarak 1-2 haftada bir 3/1 oranında su değişimi yapıyorum, filtreleri temizliyorum.Hava taşı kullanıyorum ama değişen bir şey yok maalesef.Kronik olarak hava yutmaya devam ettiğinden dolayı da karnı günden güne şişmeye başladı, bundan dolayı yüzme, hareket kabiliyeti azaldı, yerde yatmaya başladı.Çok ender yüzüyor; genellikle yem yiyeceği zamanlarda ya da hava yutmak için su yüzeyine çıktığında.Yerde yattığı için yüzgeçlerinin kanlandığı oluyor hatta bu yüzden zemindeki kumu kaldırdım.Bu hafta akvaryum temizliği yaparken balığımın iyice hantallaştığını fark ettim, elimle kolayca yakalayabiliyordum, eskiden hiç böyle değildi, çok hızlı bir şekilde kaçardı, yakalamak oldukça güçtü.Neyse sonrasında balığımı incelemek için kaseye aldım ve korktuğum olmuştu, balığımın pulları çam kozalağı gibi dikleşmişti.Hemen onu karantina akvaryumuna aldım, dropsy için sitede belirtilen tedaviyi uyguladım.3 gün boyunca 1 tablet Flagyl 500 mg eritip akvarum suyuna ekledim, her gün %50 su değişimi yaptım.Ayrıca sabah akşam Sera Bakto Tabs yem verdim.Hiç beklemediğim bir şekilde, çok şükür ki pulları normal haline döndü ama vücudunda siyah lekelerin çıktığını fark ettim.Pullarının, yüzgeç ve kuyruğunun üzerinde siyah noktalar var.Biraz araştırdım, ne kadar doğru bilmiyorum ama kötü su şartlarından dolayı oluşabileceğini okudum.Bunun üzerine internetten Sera Bio Nitrivec ve Sera Aquatan satın aldım, zaten Sera Bakto Tabs yemden sonra kullanmak gerekiyormuş.Siparişim gelene kadar yüzgeçlerinde erime, mantar vs. olmaması için her ihtimale karşı 2 gün boyunca Nitrofur (Mikofish) kullandım.Sonraki gün Sera Aquatan eklediğim, 1 saat sonra Nitrivec ekleyip 24 saat beklediğim akvaryuma diğer balıklarımla birlikte koydum.Evet balığımın pulları düzeldi ama hava yutmaya devam ediyor, karnı şiş ve yerde yatıyor.Çözümü olan varsa bilgilendirebilir mi? Ayrıca siyah lekeler zamanla geçer mi? Yani su değerlerinden kaynaklıysa geçmesi lazım değil mi?[:((] (Ek bilgi: Daha önce benzer belirtileri gösteren bir japon balığım vardı, bloat hastasıydı ve kaybettim.Ona da Flagyl tedavisi uyguladım ama pulları düzelmedi.Yani bence bu balığımın pullarının düzelmesini sağlayan Sera Bakto Tabs yemdi.Ölen balığımda maalesef kullanmamıştım, tabi onun iştahı yoktu, normal yem yemeyi kesmişti.Onun da vücudunda bu tarz siyah lekeler çıkmaya başladı, mikofish uyguladım ama yüzgeçleri hafiften erimişti ve bir kaç gün içinde kaybettim.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191136151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191137071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191138321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/130720191141151.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Hava yutma,karın bölgesinde şişlik, dropsy ve sonrasında çıkan siyah lekeler
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50 Litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 1 teleskop, 3 çöpçü (corydoras) balığı
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): Sera Bio Nitrivec ve Sera Aquatan kullandım.
Filitrasyon: İç filtre, Pipo Filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: FLAGYL 500 mg, Sera Bakto Tabs yem, Nitrofur (Mikofish)
Fotoğraftaki balığım yaklaşık olarak 7-8 aydır hava yutuyor, bir türlü buna engel olamadım.Düzenli olarak 1-2 haftada bir 3/1 oranında su değişimi yapıyorum, filtreleri temizliyorum.Hava taşı kullanıyorum ama değişen bir şey yok maalesef.Kronik olarak hava yutmaya devam ettiğinden dolayı da karnı günden güne şişmeye başladı, bundan dolayı yüzme, hareket kabiliyeti azaldı, yerde yatmaya başladı.Çok ender yüzüyor; genellikle yem yiyeceği zamanlarda ya da hava yutmak için su yüzeyine çıktığında.Yerde yattığı için yüzgeçlerinin kanlandığı oluyor hatta bu yüzden zemindeki kumu kaldırdım.Bu hafta akvaryum temizliği yaparken balığımın iyice hantallaştığını fark ettim, elimle kolayca yakalayabiliyordum, eskiden hiç böyle değildi, çok hızlı bir şekilde kaçardı, yakalamak oldukça güçtü.Neyse sonrasında balığımı incelemek için kaseye aldım ve korktuğum olmuştu, balığımın pulları çam kozalağı gibi dikleşmişti.Hemen onu karantina akvaryumuna aldım, dropsy için sitede belirtilen tedaviyi uyguladım.3 gün boyunca 1 tablet Flagyl 500 mg eritip akvarum suyuna ekledim, her gün %50 su değişimi yaptım.Ayrıca sabah akşam Sera Bakto Tabs yem verdim.Hiç beklemediğim bir şekilde, çok şükür ki pulları normal haline döndü ama vücudunda siyah lekelerin çıktığını fark ettim.Pullarının, yüzgeç ve kuyruğunun üzerinde siyah noktalar var.Biraz araştırdım, ne kadar doğru bilmiyorum ama kötü su şartlarından dolayı oluşabileceğini okudum.Bunun üzerine internetten Sera Bio Nitrivec ve Sera Aquatan satın aldım, zaten Sera Bakto Tabs yemden sonra kullanmak gerekiyormuş.Siparişim gelene kadar yüzgeçlerinde erime, mantar vs. olmaması için her ihtimale karşı 2 gün boyunca Nitrofur (Mikofish) kullandım.Sonraki gün Sera Aquatan eklediğim, 1 saat sonra Nitrivec ekleyip 24 saat beklediğim akvaryuma diğer balıklarımla birlikte koydum.Evet balığımın pulları düzeldi ama hava yutmaya devam ediyor, karnı şiş ve yerde yatıyor.Çözümü olan varsa bilgilendirebilir mi? Ayrıca siyah lekeler zamanla geçer mi? Yani su değerlerinden kaynaklıysa geçmesi lazım değil mi?[:((] (Ek bilgi: Daha önce benzer belirtileri gösteren bir japon balığım vardı, bloat hastasıydı ve kaybettim.Ona da Flagyl tedavisi uyguladım ama pulları düzelmedi.Yani bence bu balığımın pullarının düzelmesini sağlayan Sera Bakto Tabs yemdi.Ölen balığımda maalesef kullanmamıştım, tabi onun iştahı yoktu, normal yem yemeyi kesmişti.Onun da vücudunda bu tarz siyah lekeler çıkmaya başladı, mikofish uyguladım ama yüzgeçleri hafiften erimişti ve bir kaç gün içinde kaybettim.)
Hava Yutan, Karnı Şiş, Yerde Yatan Japon Balığı?
Haftada bir dinlenmiş su ile değişim yapıyorum, su çok kirlenmiyor bir de çöpçü balıkları var zaten.Kum eskiden kullanıyordum ama balığım yerde yattığından vücudu kanlanıyor ondan kaldırmıştım, çöpçüler seviyor diye yeniden zeminin yarısına koydum yani sorunu olan balığımın genelde yatmadığı tarafa doğru.
Haftada bir dinlenmiş su ile değişim yapıyorum, su çok kirlenmiyor bir de çöpçü balıkları var zaten.Kum eskiden kullanıyordum ama balığım yerde yattığından vücudu kanlanıyor ondan kaldırmıştım, çöpçüler seviyor diye yeniden zeminin yarısına koydum yani sorunu olan balığımın genelde yatmadığı tarafa doğru.
Hava Yutan, Karnı Şiş, Yerde Yatan Japon Balığı?
Dip yemi de kullanıyorum ama zaten havayı yem yerken yutmuyor.Alışkanlık olmuş artık sık sık hava yutmaya çıkıyor, sonra aşağıya yüzüp ağzından havayı veriyor.
Dip yemi de kullanıyorum ama zaten havayı yem yerken yutmuyor.Alışkanlık olmuş artık sık sık hava yutmaya çıkıyor, sonra aşağıya yüzüp ağzından havayı veriyor.
Hava Yutan, Karnı Şiş, Yerde Yatan Japon Balığı?
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50 Lt
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 1 teleskop, 3 Corydoras (çöpçü balığı)
Filitrasyon: Pipo filtre ve iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Sera bakto tabs yem
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftada bir su değişimi.
Japon balığım bir kaç aydır sürekli olarak hava yutuyor, alışkanlık olmuş sanırım o yüzden karnı da şişkin, yerde yatıyor genelde.Yüzmesinde herhangi bir problem yok, iştahı yerinde.Haftada bir haşlanmış bezelye/ıspanak veriyorum rahatlasın diye hatta dışkısında o zaman baloncuk gibi havalar oluyor.Bir ara iç parazit yemi olan sera bakto tabs kullandım bir hafta boyunca ama kalıcı bir çözüm olmadı.Hava taşı vs. de var ama yine de hava yutmaya devam ediyor sık sık bunun çözümü var mı?
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50 Lt
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 1 teleskop, 3 Corydoras (çöpçü balığı)
Filitrasyon: Pipo filtre ve iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Sera bakto tabs yem
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftada bir su değişimi.
Japon balığım bir kaç aydır sürekli olarak hava yutuyor, alışkanlık olmuş sanırım o yüzden karnı da şişkin, yerde yatıyor genelde.Yüzmesinde herhangi bir problem yok, iştahı yerinde.Haftada bir haşlanmış bezelye/ıspanak veriyorum rahatlasın diye hatta dışkısında o zaman baloncuk gibi havalar oluyor.Bir ara iç parazit yemi olan sera bakto tabs kullandım bir hafta boyunca ama kalıcı bir çözüm olmadı.Hava taşı vs. de var ama yine de hava yutmaya devam ediyor sık sık bunun çözümü var mı?
Çöpçü Balıklarım, Japon Balıklarımı Isırıyor!?
Akvaryumumda 3 çöpçü (albino, komando, panda) ve 2 japon balığım var.Albino ve komando çöpçü balığım son 1-2 aydır japon balıklarımın peşinde, sürekli onları takip ediyorlar, pullarını ve kuyruklarını temizliyorlar sanırım arada bir ısırıyorlar da çünkü japon balıklarım rahatsız oluyor, onlardan kaçıyor.Daha önce böyle şeyler yapmıyorlardı yani yaklaşık 7-8 ay falan yapmadılar.Son zamanlarda yapmaya başladılar, sadece panda yapmıyor.Sizce neden böyle yapmaya başladılar? Ne yapmalıyım?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/010120192212391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/010120192212521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/010120192213101.jpg[/IMG]
Akvaryumumda 3 çöpçü (albino, komando, panda) ve 2 japon balığım var.Albino ve komando çöpçü balığım son 1-2 aydır japon balıklarımın peşinde, sürekli onları takip ediyorlar, pullarını ve kuyruklarını temizliyorlar sanırım arada bir ısırıyorlar da çünkü japon balıklarım rahatsız oluyor, onlardan kaçıyor.Daha önce böyle şeyler yapmıyorlardı yani yaklaşık 7-8 ay falan yapmadılar.Son zamanlarda yapmaya başladılar, sadece panda yapmıyor.Sizce neden böyle yapmaya başladılar? Ne yapmalıyım?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/010120192212391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/010120192212521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201841/010120192213101.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
KULLANICILAR
- 86 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
omerali06,
Frkn,
Hidro Dinamik,
Jotunheim,
Tortuga7,
altum123,
TheDS,
SaviaSora,
Benmuro,
esatterdogann,
yeekim,
Sfenks111,
aktugsedat,
SeaWorld,
EKAR,
ErayDemirel,
Redrainbow,
syerli,
bysmokin,
Canerkartal,
cilbay06,
_rammstein_,
Oxide,
Kınayu,
zafer3885,
cankara37,
Efeayd,
mostbet_aqen,
Emanuelton,
MCY4,
Jeveux,
Baris124,
osmandbnl,
mrmustang,
DigitalPen,
akvarist10UR,
AquaShirmp,
fffurkan9,
Serdar dmr,
şansal,
fissidens,
Kemalk41,
nazemert,
oguzsel,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
