ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
caglaroflazoglu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
14
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Temmuz 2016 12:07
Son Ziyaret:
23 Ekim 2017 02:28
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Çağlar Oflazoglu
SON 10 MESAJI
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Tüm sistemi kutu içerisine topladım. 4 adet internet üzerinden kumanda edebildiğim prizim oldu. Bunların 2 tanesi şekilde görüldüğü üzere fan ve ışığı kumanda etmek üzere kullanıldı. Diğer boş iki prizden birini ısıtıcıyı kumanda edebilmek için kullanacağım (termostat var ama sürekli enerjili kalması fikri içime sinmiyor, zaten sıcaklık bilgisini anlık olarak elde edebiliyorum). Boşta kalan son priz için henüz bir şey düşünmedim. Rölenin normalde kapalı kontağına bağlayarak istediğim zaman dış filtrenin devreden çıkmasını kumanda edebilirim. Görseller aşağıda:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187667/110820160018291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187667/110820160018311.jpg[/IMG]
Özet olarak projede tamamlanan bölümler:
1) Sıcaklık sensör bilgilerinin aktarılması
2) Fotograf gönderimi (online ve zaman ayarlı)
3) Işık kumandası (online ve zaman ayarlı)
4) Fan kontrolü (online ve zaman ayarlı)
Eksik kalan:
1) Su değişimi (kriter tespiti yapamadım, önerilere açığım)
2) Suya ait bileşenlerin analizi (halen kararsızım, ph dışında ölçülebilecek parametre varsa önerilerinizi bekliyorum)
Proje zaman çizgisi: [URL]http://akvaryum.oflazoglu.org/history[/URL]
Sıcaklık sensörü dahil anlık olarak akvaryum takibi : [URL]http://akvaryum.oflazoglu.org[/URL][EDIT]caglaroflazoglu,2016-08-11 00:30:59[/EDIT]
Tüm sistemi kutu içerisine topladım. 4 adet internet üzerinden kumanda edebildiğim prizim oldu. Bunların 2 tanesi şekilde görüldüğü üzere fan ve ışığı kumanda etmek üzere kullanıldı. Diğer boş iki prizden birini ısıtıcıyı kumanda edebilmek için kullanacağım (termostat var ama sürekli enerjili kalması fikri içime sinmiyor, zaten sıcaklık bilgisini anlık olarak elde edebiliyorum). Boşta kalan son priz için henüz bir şey düşünmedim. Rölenin normalde kapalı kontağına bağlayarak istediğim zaman dış filtrenin devreden çıkmasını kumanda edebilirim. Görseller aşağıda:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187667/110820160018291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187667/110820160018311.jpg[/IMG]
Özet olarak projede tamamlanan bölümler:
1) Sıcaklık sensör bilgilerinin aktarılması
2) Fotograf gönderimi (online ve zaman ayarlı)
3) Işık kumandası (online ve zaman ayarlı)
4) Fan kontrolü (online ve zaman ayarlı)
Eksik kalan:
1) Su değişimi (kriter tespiti yapamadım, önerilere açığım)
2) Suya ait bileşenlerin analizi (halen kararsızım, ph dışında ölçülebilecek parametre varsa önerilerinizi bekliyorum)
Proje zaman çizgisi: [URL]http://akvaryum.oflazoglu.org/history[/URL]
Sıcaklık sensörü dahil anlık olarak akvaryum takibi : [URL]http://akvaryum.oflazoglu.org[/URL][EDIT]caglaroflazoglu,2016-08-11 00:30:59[/EDIT]
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Telefondan yazdigim icin fazla detaya giremedim. Filtrenin giris ve cikis hortumlarina birer tane bu vanadan baglanacak. Giris hortumunun bir ucu akvaryum diger ucu su bidonunda olacak. Cikis tarafindaki de hem balkona hem de akvaryuma baglanacak. Cikis konumu degisince su akvaryumdan filtreye filtreden disariya atilacak. Debi sabit. Girisi bidona cevirince de su bidondan cekilip akvaryuma basilacak. Gucu yeter mi bilmiyorum denemek lazim. Seviye sensorleri ile surec kumanda edilebilir. Filtre motoru istenirse kumanda edilebilir[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-28 15:56:13[/EDIT]
Telefondan yazdigim icin fazla detaya giremedim. Filtrenin giris ve cikis hortumlarina birer tane bu vanadan baglanacak. Giris hortumunun bir ucu akvaryum diger ucu su bidonunda olacak. Cikis tarafindaki de hem balkona hem de akvaryuma baglanacak. Cikis konumu degisince su akvaryumdan filtreye filtreden disariya atilacak. Debi sabit. Girisi bidona cevirince de su bidondan cekilip akvaryuma basilacak. Gucu yeter mi bilmiyorum denemek lazim. Seviye sensorleri ile surec kumanda edilebilir. Filtre motoru istenirse kumanda edilebilir[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-28 15:56:13[/EDIT]
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
[QUOTE=rccol]
Nitrit, nitrat yada amonyak ölçen problar varmı bilmiyorum.
Ph bolca var.
Ya ölçümlere yada belli bir zaman dayalı olarak su ekleme çıkarma yapılabilir.
Ben 4lü kartuş filtreden geçirerek direk akvaryuma suyu bastığımdan pnömatik bir vana ile işlemi yapmak mümkün.
Beklemem gerekmez.
Ancak bu su değişimi meselesi için akvaryumun kurulduğu yerde bir takım altyapı çalışmalarının yapılmış olması gerekiyor.
Evin içinde sürekli bir hortum bırakamayacağımıza göre önceden gizli bir tesisat çekildiyse yada hobi odanızda bu işi yapıyorsanız sıkıntı olmaz.
Yanlız niyeyse işin içine su girince ben bir tırsıyorum.
En ufak bir aksama, yada 500 sefer doğru çalışan sistem 501. sefer takılırsa suyu akvaryumla beraber evede basarız.
Burda kontrolü elden bırakmamak lazım diye düşünüyorum.
Sistem bana değer gösterip su değişim zamanının geldiğini hatırlatsın.
Gerisini ben yapayım.
Zaten hortumu uzatıp 2 vana açıp kapıyorum.
Merak edenler için ilgili konu [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp[/URL][/QUOTE]
Ben daha basit bir sistem dusunuyorum su degisimi icin. Soyle ki harici bir filtre kullaniyorum. Piyasada elektronik uc uclu switch vanalardan gormustum. Bu vanalardan ikisini suyun giris ve cikis hortumlarina baglanti yapilirsa filtrenin gucunden faydalanarak su transferi iki yonlu olarak kumanda edilebilir. Ben suyu bir bidondan cekmeyi dusunuyorum. Akvaryum balkona yakin oldugu icin balkon giderini kullanabilirim diye dusunmustum. Harici bir su pompasi da kullanilabilir (silecek motoru veya benzeri). Seviye sensoru zaten zorunlu
Su degisiminin gerekliligi konusunda net bir bilgi edinemedim. Ph amonyak veya nitratla degismiyor ise suyun rengi disinda baska opsiyon kalmadi. Nitrati olcen bir probe a rastlamadim. Burada farkli fikirlere ihtiyac var. Iletkenlik bunlar arasinda baska bir opsiyon olabilir. Karakteristik cikarmak lazim.
[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-28 12:51:05[/EDIT]
[QUOTE=rccol]
Nitrit, nitrat yada amonyak ölçen problar varmı bilmiyorum.
Ph bolca var.
Ya ölçümlere yada belli bir zaman dayalı olarak su ekleme çıkarma yapılabilir.
Ben 4lü kartuş filtreden geçirerek direk akvaryuma suyu bastığımdan pnömatik bir vana ile işlemi yapmak mümkün.
Beklemem gerekmez.
Ancak bu su değişimi meselesi için akvaryumun kurulduğu yerde bir takım altyapı çalışmalarının yapılmış olması gerekiyor.
Evin içinde sürekli bir hortum bırakamayacağımıza göre önceden gizli bir tesisat çekildiyse yada hobi odanızda bu işi yapıyorsanız sıkıntı olmaz.
Yanlız niyeyse işin içine su girince ben bir tırsıyorum.
En ufak bir aksama, yada 500 sefer doğru çalışan sistem 501. sefer takılırsa suyu akvaryumla beraber evede basarız.
Burda kontrolü elden bırakmamak lazım diye düşünüyorum.
Sistem bana değer gösterip su değişim zamanının geldiğini hatırlatsın.
Gerisini ben yapayım.
Zaten hortumu uzatıp 2 vana açıp kapıyorum.
Merak edenler için ilgili konu [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp[/URL][/QUOTE]
Ben daha basit bir sistem dusunuyorum su degisimi icin. Soyle ki harici bir filtre kullaniyorum. Piyasada elektronik uc uclu switch vanalardan gormustum. Bu vanalardan ikisini suyun giris ve cikis hortumlarina baglanti yapilirsa filtrenin gucunden faydalanarak su transferi iki yonlu olarak kumanda edilebilir. Ben suyu bir bidondan cekmeyi dusunuyorum. Akvaryum balkona yakin oldugu icin balkon giderini kullanabilirim diye dusunmustum. Harici bir su pompasi da kullanilabilir (silecek motoru veya benzeri). Seviye sensoru zaten zorunlu
Su degisiminin gerekliligi konusunda net bir bilgi edinemedim. Ph amonyak veya nitratla degismiyor ise suyun rengi disinda baska opsiyon kalmadi. Nitrati olcen bir probe a rastlamadim. Burada farkli fikirlere ihtiyac var. Iletkenlik bunlar arasinda baska bir opsiyon olabilir. Karakteristik cikarmak lazim.
[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-28 12:51:05[/EDIT]
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
[QUOTE=cameroon06]Çağlar Hocam merhaba ben m.k.ü den ögrencinizdim sanırım okulunda adı değişmiş artık :) İnayet Hoca'nın japonlarını ve Ahmet Hoca'nın ( Gökçen ) akvaryum hobisinin olduğunu biliyordum demek size de bulaştırdılar [:)))][:iyi:]
Şu an gece saat 2.42 olduğundan tüm konuyu okuyamadım ama akvaryum ve hobi adına sitede çoğu konuda bilgi alabileceğiniz insanlar var, yazılım ve elektronik kısmı da sizde zaten[:)] anlaşılan akvaryum hobisi adına sağlam bir şeyler çıkacak. Bu iyi bir haber[8)][/QUOTE]
Öğrencilerimizle karşılaşmak çok güzel, tabi nick kullandığın için kim olduğunu şuan kestiremiyorum :D (Düzeltme: profil detaylarında kim olduğun bilgisi varmış :) ) Evet kampüs MKÜ den ayrıldı, İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) olarak yolumuza devam edeceğiz. Ne zamandır başlamak istiyordum açıkçası, eşimin hediyesi buna vesile oldu. Akvaryum ile uğraşmak zevkli, stres atmak için birebir. İşe bir de bilimsel yaklaşmak istedim. Sonuçlarını kestiremiyorum şuan için, henüz ar-ge çalışmalarım devam ediyor diyelim :D[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-27 11:19:55[/EDIT]
[QUOTE=cameroon06]Çağlar Hocam merhaba ben m.k.ü den ögrencinizdim sanırım okulunda adı değişmiş artık :) İnayet Hoca'nın japonlarını ve Ahmet Hoca'nın ( Gökçen ) akvaryum hobisinin olduğunu biliyordum demek size de bulaştırdılar [:)))][:iyi:]
Şu an gece saat 2.42 olduğundan tüm konuyu okuyamadım ama akvaryum ve hobi adına sitede çoğu konuda bilgi alabileceğiniz insanlar var, yazılım ve elektronik kısmı da sizde zaten[:)] anlaşılan akvaryum hobisi adına sağlam bir şeyler çıkacak. Bu iyi bir haber[8)][/QUOTE]
Öğrencilerimizle karşılaşmak çok güzel, tabi nick kullandığın için kim olduğunu şuan kestiremiyorum :D (Düzeltme: profil detaylarında kim olduğun bilgisi varmış :) ) Evet kampüs MKÜ den ayrıldı, İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) olarak yolumuza devam edeceğiz. Ne zamandır başlamak istiyordum açıkçası, eşimin hediyesi buna vesile oldu. Akvaryum ile uğraşmak zevkli, stres atmak için birebir. İşe bir de bilimsel yaklaşmak istedim. Sonuçlarını kestiremiyorum şuan için, henüz ar-ge çalışmalarım devam ediyor diyelim :D[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-27 11:19:55[/EDIT]
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Ilginiz icin tesekkurler arkadaslar. Farkli fikir ve gorusler elbette olacaktir. Projenin amacini da daha once aciklamistim. Gelistirmeler surecek :)[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-26 20:13:47[/EDIT]
[QUOTE=Tunc Berk][URL]https://www.akvaryum.com/Forum/su_seviyesi_alarmi_akvaryum_tasirmaya_son_k877737.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/internetten_yemleme_yap_otomatik_yemleme_k877033.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/uzaktan_kumandali_akvaryum_k877001.asp[/URL][/QUOTE]
Linkler icin tesekkur ederim. Fakat suan gelmis oldugum nokta bunlarin cok otesinde. Kendi yemleme cihazimi tasarladim onu kullaniyorum. Bu tur cihazlarda yemler acikta oldugu icin nemden kuflendigine dair gonderiler okumustum. Bu nedenle yemligin kapali kalmasi esasina dayanan kendime ait bir sistem gelistirdim.
Uzaktan yemleme yapan calismaya benzer uygulamalari daha once baska amaclarla zaten kullanmistim. Orada ip adresinin sabit kalmasi gerekiyor. Fakat herhangi bir kesintide ip adresi yenilenmektedir. Bunun takibi oldukca zordur. Bu nedenle uzak sunucu kullandim zaten.
Ilginiz icin tesekkurler arkadaslar. Farkli fikir ve gorusler elbette olacaktir. Projenin amacini da daha once aciklamistim. Gelistirmeler surecek :)[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-26 20:13:47[/EDIT]
[QUOTE=Tunc Berk][URL]https://www.akvaryum.com/Forum/su_seviyesi_alarmi_akvaryum_tasirmaya_son_k877737.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/internetten_yemleme_yap_otomatik_yemleme_k877033.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/uzaktan_kumandali_akvaryum_k877001.asp[/URL][/QUOTE]
Linkler icin tesekkur ederim. Fakat suan gelmis oldugum nokta bunlarin cok otesinde. Kendi yemleme cihazimi tasarladim onu kullaniyorum. Bu tur cihazlarda yemler acikta oldugu icin nemden kuflendigine dair gonderiler okumustum. Bu nedenle yemligin kapali kalmasi esasina dayanan kendime ait bir sistem gelistirdim.
Uzaktan yemleme yapan calismaya benzer uygulamalari daha once baska amaclarla zaten kullanmistim. Orada ip adresinin sabit kalmasi gerekiyor. Fakat herhangi bir kesintide ip adresi yenilenmektedir. Bunun takibi oldukca zordur. Bu nedenle uzak sunucu kullandim zaten.
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
[URL]http://akvaryum.oflazoglu.org[/URL] adresinden son 5 saatlik sıcaklık bilgisini takip edebiliyorum. Değer aslında mantıklı gibi çünkü sabah evden çıkmadan önce soğuk su ilavesi yaptım. Yaklaşık 1 lt civarıydı. Grafikte 0.4 derece düşüş gösteriyor. 60 lt bir akvaryum için düşüş normal gibi (kum, taş, su vs). Manuel ölçümü yaptıktan sonra değeri paylaşırım bu akşam. Öğleden sonrayı düşünemiyorum. 35 dereceyi bulmazsa iyi.[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-26 10:23:31[/EDIT]
[URL]http://akvaryum.oflazoglu.org[/URL] adresinden son 5 saatlik sıcaklık bilgisini takip edebiliyorum. Değer aslında mantıklı gibi çünkü sabah evden çıkmadan önce soğuk su ilavesi yaptım. Yaklaşık 1 lt civarıydı. Grafikte 0.4 derece düşüş gösteriyor. 60 lt bir akvaryum için düşüş normal gibi (kum, taş, su vs). Manuel ölçümü yaptıktan sonra değeri paylaşırım bu akşam. Öğleden sonrayı düşünemiyorum. 35 dereceyi bulmazsa iyi.[EDIT]caglaroflazoglu,2016-07-26 10:23:31[/EDIT]
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Sıcaklık sensörünü dün gece entegre ettim. Su sıcaklığının yaklaşık değerine 32 derece diyor ama kalibrasyon sorunu olabilir. Dijital bir termometre ile teyit etmek gerek sıcaklığı. Eğer bu kadar yüksek ise ek tedbirler almam gerekecek.
Sıcaklık sensörünü dün gece entegre ettim. Su sıcaklığının yaklaşık değerine 32 derece diyor ama kalibrasyon sorunu olabilir. Dijital bir termometre ile teyit etmek gerek sıcaklığı. Eğer bu kadar yüksek ise ek tedbirler almam gerekecek.
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
[QUOTE=KadiR]Bu tür projeler oldukça ilgimi çekiyor geçen günlerde buna benzer bir konu daha görmüştüm.
Yanlız beni düşündüren konu şu. Biz balık besleme işini hobi olarak yapıyoruz. Hobi nedir kişinin işi, meslek çalışması, asıl uğraşı dışında, dinlendirici bir iş olarak yaptığı, oyalayıcı şey. Ticari olarak bu faaliyetleri yürütenlere eyvallah bu proje onlara büyük fayda sağlayabilir. Hatta geçen ki konuda su değişimi yapabilecek bir sistem de kurulsa daha güzel olur diye bir öneride bulunmuştum.
Sizin gibi bir durumda olan akvaryuma ulaşamayan müdahale edemeyen biri içinde uygun bir proje. Ancak eğer canlılarımıza ve akvaryumumuza ayıracak vaktimiz yoksa zaten yapmayalım biz bu işi. Neden yapıyoruz ki ? Bu bir hobi bir uğraş aynı zamanda.
Geçen aylarda bir yakınım benden de özenerek balık beslemeye karar verdi. Biz akvaryum ve balık ekipman araştırırken hop babası gitmiş herşeyi almış gelmiş. Gelen akvaryum bizim beslemek istediğimiz türe uygun değil. Ekipmanlar istediğimiz standartlarda değil bir sürü yapay dekor almış. Kıramadık koca adam hediye olarak gönlünden geçirmiş almış. Biraz zaman sabır biraz daha sabır akvaryumu bir düzene koyabildik çok şükür. Sonra kendisine de uygun bir dille anlattım olayı bunun bir hobi olduğunu bu işe zaman ve emek harcamadıktan sonra herşeyi hazır aldıktan sonra bir anlamı kalmayacağını izah ettim. Gel gör ki akvaryum bizim istediğimiz gibi olmadı ama.
Bu projeninde ihtiyaç dışında ki durumlarda bireysel hobiciler için uygun olduğunu düşünmüyorum. [/QUOTE]
Bu konuda kesinlikle size katılıyorum, ama bu projenin altında yatan düşüncenin kesinlikle sorumluluktan kaçmak olmadığının altını tekrar çizmek isterim. Aralık ayından beri birden fazla balık kaybettim ve sebebini de bilmiyorum. Forumlarda popülasyon dengesi için gerekli olduğunu düşünenler var. Eğer elimde suya ait analizler olsaydı ve ben bu analizlere bakarak önlem almış olsaydım o balıkları belki de kaybetmeyecektim. Bu canlıları doğal ortamlarından alıp kendi yapay ortamlarımızda beslemeye çalışıyorsak bu sorumluluğu zaten almışız demektir. Ve onlara işkence etmek yerine en uygun yaşam koşullarını sağlamakta bizim görevimizdir. İlk gönderide de amacımın balıkların sağlıklı bir ortamda yaşamalarını sağlamak olduğunu belirtmiştim. Örneğin, yaz aylarında havaların sıcak olduğu gerçeği var bu konuda bilinçli miyiz mesela, akvaryum sıcaklığımız dengede mi?
[QUOTE=rccol]Merhaba;
Bu tür sistemlere ilgi duyan biri olarak çalışmanızı tebrik ediyorum.
Ayrıca bu tür çalışmanın hobicilik kavramına ters olduğunu da düşünmüyorum.
Her halükarda çalışıyoruz, öğrenciyiz, tatile gidiyoruz vb.
Yani sonuçta akvaryumun başında 7/24 beklemiyoruz.
Sürekli ph ölçerek değerlerin dışına çıkınca , yada su seviyesi belli bir değerin altına düşünce yada ısı max-min aralığının dışına düşünce bizi uyaran bir sistem olsa problem olmadan müdahale ederek canlılarımızı kurtarsak fenamı olur?
Yada yazılımla güneş doğuş batış saatlerine uygun lambaları yaktırıp söndürsek evden uzak olduğumuz da yemlemeyi yapabilsek bence çok hoş olurdu.
Benzer bir projeyi bende Win CE yüklü bir dokunmatik terminal üzerinde planlıyorum.
Tankla ilgili işlerimi bitirince bu tarafa yöneleceğim.[/QUOTE]
Şuan çalışan sistem uzaktan yemleme yapabiliyor. Veritabanına kayıt girerek tarih ve saat ayarı yapabiliyor yemleme sonrasında da akvaryum görüntüleri otomatik olarak sunucuya yükleniyor. Daha önceki gönderimde ve projenin zaman çizgisinde de göreceğiniz üzere iki hafta içerisinde sıcaklık bilgisi de sistemde yer almaya başlayacak. Ayrıca röleler ile de lambanın, ısıtıcının aktif/pasif olması sağlanacak. Burada beni en çok yoracak olan kısım elektriksel kısmı olacak. Röle ve prizleri bir plastik kutu içerisinde toplamam gerek (buranın işçiliği fazla). Yazılım tarafı çok basitti o kısmı tamamladım bile. Ph sensörler yurtdışından sipariş edildi. 1 aya kadar ancak ulaşacak. Onun dışında alternatif ölçüm tekniklerine de bakılabilir (suyun iletkenliği/direnci gibi). Bu çalışma maliyeti azaltır, çünkü sadece ph sensör kontrolör ile birlikte 20-25$ civarı.
[QUOTE=KadiR]Bu tür projeler oldukça ilgimi çekiyor geçen günlerde buna benzer bir konu daha görmüştüm.
Yanlız beni düşündüren konu şu. Biz balık besleme işini hobi olarak yapıyoruz. Hobi nedir kişinin işi, meslek çalışması, asıl uğraşı dışında, dinlendirici bir iş olarak yaptığı, oyalayıcı şey. Ticari olarak bu faaliyetleri yürütenlere eyvallah bu proje onlara büyük fayda sağlayabilir. Hatta geçen ki konuda su değişimi yapabilecek bir sistem de kurulsa daha güzel olur diye bir öneride bulunmuştum.
Sizin gibi bir durumda olan akvaryuma ulaşamayan müdahale edemeyen biri içinde uygun bir proje. Ancak eğer canlılarımıza ve akvaryumumuza ayıracak vaktimiz yoksa zaten yapmayalım biz bu işi. Neden yapıyoruz ki ? Bu bir hobi bir uğraş aynı zamanda.
Geçen aylarda bir yakınım benden de özenerek balık beslemeye karar verdi. Biz akvaryum ve balık ekipman araştırırken hop babası gitmiş herşeyi almış gelmiş. Gelen akvaryum bizim beslemek istediğimiz türe uygun değil. Ekipmanlar istediğimiz standartlarda değil bir sürü yapay dekor almış. Kıramadık koca adam hediye olarak gönlünden geçirmiş almış. Biraz zaman sabır biraz daha sabır akvaryumu bir düzene koyabildik çok şükür. Sonra kendisine de uygun bir dille anlattım olayı bunun bir hobi olduğunu bu işe zaman ve emek harcamadıktan sonra herşeyi hazır aldıktan sonra bir anlamı kalmayacağını izah ettim. Gel gör ki akvaryum bizim istediğimiz gibi olmadı ama.
Bu projeninde ihtiyaç dışında ki durumlarda bireysel hobiciler için uygun olduğunu düşünmüyorum. [/QUOTE]
Bu konuda kesinlikle size katılıyorum, ama bu projenin altında yatan düşüncenin kesinlikle sorumluluktan kaçmak olmadığının altını tekrar çizmek isterim. Aralık ayından beri birden fazla balık kaybettim ve sebebini de bilmiyorum. Forumlarda popülasyon dengesi için gerekli olduğunu düşünenler var. Eğer elimde suya ait analizler olsaydı ve ben bu analizlere bakarak önlem almış olsaydım o balıkları belki de kaybetmeyecektim. Bu canlıları doğal ortamlarından alıp kendi yapay ortamlarımızda beslemeye çalışıyorsak bu sorumluluğu zaten almışız demektir. Ve onlara işkence etmek yerine en uygun yaşam koşullarını sağlamakta bizim görevimizdir. İlk gönderide de amacımın balıkların sağlıklı bir ortamda yaşamalarını sağlamak olduğunu belirtmiştim. Örneğin, yaz aylarında havaların sıcak olduğu gerçeği var bu konuda bilinçli miyiz mesela, akvaryum sıcaklığımız dengede mi?
[QUOTE=rccol]Merhaba;
Bu tür sistemlere ilgi duyan biri olarak çalışmanızı tebrik ediyorum.
Ayrıca bu tür çalışmanın hobicilik kavramına ters olduğunu da düşünmüyorum.
Her halükarda çalışıyoruz, öğrenciyiz, tatile gidiyoruz vb.
Yani sonuçta akvaryumun başında 7/24 beklemiyoruz.
Sürekli ph ölçerek değerlerin dışına çıkınca , yada su seviyesi belli bir değerin altına düşünce yada ısı max-min aralığının dışına düşünce bizi uyaran bir sistem olsa problem olmadan müdahale ederek canlılarımızı kurtarsak fenamı olur?
Yada yazılımla güneş doğuş batış saatlerine uygun lambaları yaktırıp söndürsek evden uzak olduğumuz da yemlemeyi yapabilsek bence çok hoş olurdu.
Benzer bir projeyi bende Win CE yüklü bir dokunmatik terminal üzerinde planlıyorum.
Tankla ilgili işlerimi bitirince bu tarafa yöneleceğim.[/QUOTE]
Şuan çalışan sistem uzaktan yemleme yapabiliyor. Veritabanına kayıt girerek tarih ve saat ayarı yapabiliyor yemleme sonrasında da akvaryum görüntüleri otomatik olarak sunucuya yükleniyor. Daha önceki gönderimde ve projenin zaman çizgisinde de göreceğiniz üzere iki hafta içerisinde sıcaklık bilgisi de sistemde yer almaya başlayacak. Ayrıca röleler ile de lambanın, ısıtıcının aktif/pasif olması sağlanacak. Burada beni en çok yoracak olan kısım elektriksel kısmı olacak. Röle ve prizleri bir plastik kutu içerisinde toplamam gerek (buranın işçiliği fazla). Yazılım tarafı çok basitti o kısmı tamamladım bile. Ph sensörler yurtdışından sipariş edildi. 1 aya kadar ancak ulaşacak. Onun dışında alternatif ölçüm tekniklerine de bakılabilir (suyun iletkenliği/direnci gibi). Bu çalışma maliyeti azaltır, çünkü sadece ph sensör kontrolör ile birlikte 20-25$ civarı.
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Teşekkür ederim ilginiz için, proje ile ilgili her türlü öneriye açığım. Projenin başarılı olabilmesi için her türlü detayın düşünülmesi gerekiyor. Bu nedenle de fikirleriniz benim için çok önemli.
Teşekkür ederim ilginiz için, proje ile ilgili her türlü öneriye açığım. Projenin başarılı olabilmesi için her türlü detayın düşünülmesi gerekiyor. Bu nedenle de fikirleriniz benim için çok önemli.
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Baglanti icin kullandigim cihaz linux tabanli. Bu nedenle zaten soylediginizi yapmak cok basit ve daha once benzer uygulamalari cokca yaptim. Suan benim icin en buyuk sorun evde olmadigim zamanlarda uzaktan yonetim isini gerceklestirebilmek. Hali hazirda uzak sunucuya sahip oldugum icin yonetim kismini disaridan yapabilmekteyim. Local network icerisinde kullanilacak ise android bir uygulama ve servis yazarak da cesitlilik arttirilabilir (uzak sunucu ile de kullanilabilir). Bahsettiginiz gibi evden yayin yapmaniz mumkun fakat servis saglayicinizdan ip adresi kiralamak zorundasiniz (modem uzerinden portu natlamaniz da gerek). Cunku ip adresi surekli sabit kalmaz. Herhangi bir kesinti aninda degisebilir. Ip yi bilmeden de akvaryuma ev agi disindan baglanamazsiniz(ip yi saat basi mail atan bir cron scripti yazarsaniz isler degisir, daha once denemistim). Zaten bu projede uzak sunucu kullanmamdaki asil neden bu oldu, sunucunun adresi belliydi servis yazmam yetti. Evde kurmus oldugum bu sistem her dakikada bir sunucuya istek gondermektedir. Gelen istekler filtreden gecirildikten sonra loglanmakta ve cihazin yapmasi gereken islem listesi cihaza bildirilmektedir. Yapmis oldugum bu sistemle kullanicilar icin istenilen sayida akvaryum yonetimi gerceklestirilebilir. Kodu da bu sekilde gelistirdim zaten. Dil ve platform ile ilgili hicbir problemim yok. Istedigim her seyi herhangi bir dilde veya platformda yazabilirim. Benim tek sorunum baliklarla ilgili bilgim. Temel kisimlari hallettikten sonra gerisi teferruat yani :) Onceligim yonetimin dogru olarak yapilabilmesi tabiki. Bu hafta sicaklik sensoru ve roleleri entegre edip akvaryum isiginin kontrolunu sunucu uzerinden bir takvime baglayarak yemleme gibi otomatik hale getirmek. Bugun farkettigim bir sorun da bolgede yapilan yeralti calismalarindan dolayi zaman zaman internet ve elektrik kesintisinden dolayi hizmette yasanan aksamalar. Sistem sunucu uzerinden calistigi icin son etkinlik bilgisini kayit altina alabilmekteyim fakat kesintinin bir internet kesintisi mi yoksa elektrik kesintisi oldugu bilgisini ilk baglantida sisteme bildirmem gerekiyor, eksik burasi. Bu, sonraki stratejiyi belirlemek icin oldukca onemli. Hedef akilli bir akvaryum :) Merak edenler icin bir bilgi kesintilerde gecmise donuk 8 saatlik zaman diliminde gerceklesmeyen tum islemler baglanti saglandigi anda islenmeye baslar. Zaten kesintilerde sistem opsiyonel olarak bilgilendirme maili atiyor. Boylece yemlemeyi ve resim gonderme islemini kacirma olasiligim kalmiyor. 8 saat opsiyoneldir ayarlar her akvaryum icin sunucu uzerinden guncellenebiliyor.
Baglanti icin kullandigim cihaz linux tabanli. Bu nedenle zaten soylediginizi yapmak cok basit ve daha once benzer uygulamalari cokca yaptim. Suan benim icin en buyuk sorun evde olmadigim zamanlarda uzaktan yonetim isini gerceklestirebilmek. Hali hazirda uzak sunucuya sahip oldugum icin yonetim kismini disaridan yapabilmekteyim. Local network icerisinde kullanilacak ise android bir uygulama ve servis yazarak da cesitlilik arttirilabilir (uzak sunucu ile de kullanilabilir). Bahsettiginiz gibi evden yayin yapmaniz mumkun fakat servis saglayicinizdan ip adresi kiralamak zorundasiniz (modem uzerinden portu natlamaniz da gerek). Cunku ip adresi surekli sabit kalmaz. Herhangi bir kesinti aninda degisebilir. Ip yi bilmeden de akvaryuma ev agi disindan baglanamazsiniz(ip yi saat basi mail atan bir cron scripti yazarsaniz isler degisir, daha once denemistim). Zaten bu projede uzak sunucu kullanmamdaki asil neden bu oldu, sunucunun adresi belliydi servis yazmam yetti. Evde kurmus oldugum bu sistem her dakikada bir sunucuya istek gondermektedir. Gelen istekler filtreden gecirildikten sonra loglanmakta ve cihazin yapmasi gereken islem listesi cihaza bildirilmektedir. Yapmis oldugum bu sistemle kullanicilar icin istenilen sayida akvaryum yonetimi gerceklestirilebilir. Kodu da bu sekilde gelistirdim zaten. Dil ve platform ile ilgili hicbir problemim yok. Istedigim her seyi herhangi bir dilde veya platformda yazabilirim. Benim tek sorunum baliklarla ilgili bilgim. Temel kisimlari hallettikten sonra gerisi teferruat yani :) Onceligim yonetimin dogru olarak yapilabilmesi tabiki. Bu hafta sicaklik sensoru ve roleleri entegre edip akvaryum isiginin kontrolunu sunucu uzerinden bir takvime baglayarak yemleme gibi otomatik hale getirmek. Bugun farkettigim bir sorun da bolgede yapilan yeralti calismalarindan dolayi zaman zaman internet ve elektrik kesintisinden dolayi hizmette yasanan aksamalar. Sistem sunucu uzerinden calistigi icin son etkinlik bilgisini kayit altina alabilmekteyim fakat kesintinin bir internet kesintisi mi yoksa elektrik kesintisi oldugu bilgisini ilk baglantida sisteme bildirmem gerekiyor, eksik burasi. Bu, sonraki stratejiyi belirlemek icin oldukca onemli. Hedef akilli bir akvaryum :) Merak edenler icin bir bilgi kesintilerde gecmise donuk 8 saatlik zaman diliminde gerceklesmeyen tum islemler baglanti saglandigi anda islenmeye baslar. Zaten kesintilerde sistem opsiyonel olarak bilgilendirme maili atiyor. Boylece yemlemeyi ve resim gonderme islemini kacirma olasiligim kalmiyor. 8 saat opsiyoneldir ayarlar her akvaryum icin sunucu uzerinden guncellenebiliyor.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 60 Online Kullanıcı, 32 Üye
Online Kullanıcılar
Canerkartal,
0rnn,
Jeveux,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
Urar,
yeekim,
osmandbnl,
Manguday,
-RBG-,
bysmokin,
Sungurr,
Kınayu,
sina cen,
epidosin,
EKAR,
altuntasseref,
Fatihsm,
poyraz43,
EmiirKaan,
Mac,
Tuby,
Hidro Dinamik,
MDForensic,
KadirEmre,
Ehtiyar,
Öğretmen Ali,
DigitalPen,
Makkaya,
exCaLiSTa,
Liga,
Tata,
alperibis,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
