ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
HilalUnal
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
325
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Şubat 2014 19:10
Son Ziyaret:
13 Nisan 2025 07:07
Toplam Mesaj:
1563 [0.35 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Hilal Ünal
Doğum Tarihi:
14 Mart 2001
Yaş:
25
İl:
Istanbul
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Hilal Ünal
50 litre bol bitkili
Neon Tetra Grubu
Parlayan Gurami
Helena
SON 10 MESAJI
Bu Tür Nedir
Bu türün ismi nedir? Ben killifishe benzettim ancak hangi tür emin olamadım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004511.jpg[/IMG]
Bu türün ismi nedir? Ben killifishe benzettim ancak hangi tür emin olamadım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004511.jpg[/IMG]
Parlayan Guramilerim Yavru Verdi
1 aylık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317211.jpg[/IMG]
5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/131120200026461.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-11-13 00:26:56[/EDIT]
1 aylık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317211.jpg[/IMG]
5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/131120200026461.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-11-13 00:26:56[/EDIT]
Parlayan Guramilerim Yavru Verdi
Tek tek cevap veremesem de mesajlarınız ve değerli tavsiyeleriniz için teşekkür ederim, bir süredir foruma giremediğim için geç gördüm. Pistia bitkilerinin köklerinin arasında yüzdüğü için sık sık görmesem de yavrunun boyu yaklaşık 0.5 cm. Ben de bu sırada daha iyi ve sağlıklı büyümesi için su piresi üretmeye karar verdim, yeşil su hazırlıyorum. Yavrunun son halini sizlerle paylaşmak isterim.
Yaklaşık 2.5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202059471.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-10-27 21:00:06[/EDIT]
Tek tek cevap veremesem de mesajlarınız ve değerli tavsiyeleriniz için teşekkür ederim, bir süredir foruma giremediğim için geç gördüm. Pistia bitkilerinin köklerinin arasında yüzdüğü için sık sık görmesem de yavrunun boyu yaklaşık 0.5 cm. Ben de bu sırada daha iyi ve sağlıklı büyümesi için su piresi üretmeye karar verdim, yeşil su hazırlıyorum. Yavrunun son halini sizlerle paylaşmak isterim.
Yaklaşık 2.5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202059471.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-10-27 21:00:06[/EDIT]
Parlayan Guramilerim Yavru Verdi
Herkese merhabalar. 40 litrelik bitkili akvaryumuma 1 ay önce 3 tane pigme gurami eklemiştim. Geçen hafta yavru verdiler. Forumda daha önce pigme guramiden yavru alındığına dair bir konu bulamadığım için yavrunun fotoğraflarını sizlerle paylaşmak istedim.
Yavrular daha fazlaydı ancak ben saklanma konusunda iyi olmadıklarını fark edene dek ebeveynler çoğunu yedi. Kalan son yavruyu ayırdım. Elimde mikro kurt bulunmadığı için kuru yem ile besliyorum. Ancak hareketleri oldukça yavaş, durumunun kötü olduğunu düşünüyorum. Tavsiyelerinize ve fikirlerinize açığım.
Birkaç günlük:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330551.jpg[/IMG]
1 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331161.jpg[/IMG]
Ebeveynler:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202342061.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2021-02-05 21:55:12[/EDIT]
Herkese merhabalar. 40 litrelik bitkili akvaryumuma 1 ay önce 3 tane pigme gurami eklemiştim. Geçen hafta yavru verdiler. Forumda daha önce pigme guramiden yavru alındığına dair bir konu bulamadığım için yavrunun fotoğraflarını sizlerle paylaşmak istedim.
Yavrular daha fazlaydı ancak ben saklanma konusunda iyi olmadıklarını fark edene dek ebeveynler çoğunu yedi. Kalan son yavruyu ayırdım. Elimde mikro kurt bulunmadığı için kuru yem ile besliyorum. Ancak hareketleri oldukça yavaş, durumunun kötü olduğunu düşünüyorum. Tavsiyelerinize ve fikirlerinize açığım.
Birkaç günlük:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330551.jpg[/IMG]
1 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331161.jpg[/IMG]
Ebeveynler:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202342061.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2021-02-05 21:55:12[/EDIT]
Yeni Betta Beslemeye Başadım, Bakar Mısınız?
Tüm mesajları okuyamadığım için yazıldı mı bilmiyorum ancak balığınıza haftada 1 kere haşlanmış bezelyenin içini veya haşlanmış ıspanak verirseniz çok iyi olur. Kabız olmasını önler, kabız ise düzeltir ve diyetine çeşitlilik olmuş olur.
Aynı şekilde arada sırada sarımsaklı yem de vermenizi öneririm. Piyasada hazır sarımsaklı yemler mevcut veya satın almak istemezseniz normal beta yemine sarımsak suyunu emdirip de verebilirsiniz. Sarımsaklı yem balığın iç parazit olmasını önler ve balığın bağışıklık sistemini güçlendirir.
Tüm mesajları okuyamadığım için yazıldı mı bilmiyorum ancak balığınıza haftada 1 kere haşlanmış bezelyenin içini veya haşlanmış ıspanak verirseniz çok iyi olur. Kabız olmasını önler, kabız ise düzeltir ve diyetine çeşitlilik olmuş olur.
Aynı şekilde arada sırada sarımsaklı yem de vermenizi öneririm. Piyasada hazır sarımsaklı yemler mevcut veya satın almak istemezseniz normal beta yemine sarımsak suyunu emdirip de verebilirsiniz. Sarımsaklı yem balığın iç parazit olmasını önler ve balığın bağışıklık sistemini güçlendirir.
Cüce Vatoz Cinsiyet
Herkese merhaba. Bu vatozu dişi sanıyordum ancak diğer erkekle aylardır kavga ediyorlar ve sanki boynuzları bir dişiye göre fazla uzun. Acaba erkek olabilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535591.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-04-27 18:03:09[/EDIT]
Herkese merhaba. Bu vatozu dişi sanıyordum ancak diğer erkekle aylardır kavga ediyorlar ve sanki boynuzları bir dişiye göre fazla uzun. Acaba erkek olabilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535591.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-04-27 18:03:09[/EDIT]
Karides Akvaryumu Konusunda Aklıma Takılan Sorular
[QUOTE=muratdenizuzun]Merhabalar
Toprak olarak benibachi black soil 5lt yeterli olacaktır. Moss Türleri ve Java fern dışında bitki önermem. Mangrow kökü dışında ağaç, lav kayası dışında taş olmasın. Cüce kerevit uygun olmaz. Filtre olarak dophin sfp34 alın derim.
Ph gh kh gibi konularla ilgili ekstra bilgiye ihtiyacınız ilk 1,5 yıl osmoz su kullanırsanız olmayacak. İsterseniz detaylı Bilgi veririm fakat iletkenliği 135ppm tutmaya dikkat etmeniz yeterli. Ölçüm İçin tds ölçer alacaksınız.
Isıtıcı değil ama soğutucu kesinlikle gereklidir, olmazsa 24 saat klima çalışan oda yoksa olmaz.
Kurulum için zemine 10lt başına 10gr benibachi mironekuton serpeceksiniz. 10 gr yavru yemi Dennerle marka. 15 20 tane seramik veya lav taşları koyup üzerine toprağı sereceksiniz. suyu Koyarken zemini kesinlikle kaldırmamaya dikkat! koyduktan sonra bakteri ekleyeceksiniz. Ben shrimps forever marka likit bakteri ekliyorum. Dennerle daha iyi olduğunu duyuyorum ama denemedim. Denemeye değer bence. Sonra filtre çalışmaya başlayacak ve ışık günde 6 saat yansınki yosun oluşsun. Tabii bitki ve taş ağaç ekledik. Bir hafta sonra yüzde elli su değişimi yapıp iletkenliği 135 ppme getirin. Bir hafta sonra canlı girişi yapabilirsiniz. Yazdıklarım başlangıç İçin olmazsa olmazlardır diyebilirim bunlara ekstralar eklenebilir. Size tavsiyem kesinlikle ama kesinlikle doğadan toplanan, stabil hale gelmemiş hiç bir yem veya katkı vermeyin. Catappa yaprağı vs dahil!!
[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Java fern ve moss dışında bitki önermemenizin sebebi nedir, pistia gibi nitrat emici bir bitki veya geniş yapraklı gölge yapabilen bitkileri de kullanmak bize avantaj sağlamaz mı? Yine aklıma takılan bir konu da soğutucu meselesi, bunu tavsiye etmenizin sebebi sıcaklığın yüksek derecelere yaklaşıp karidesler için öldürücü olma ihtimali ise soğutucu bulunmayan balık akvaryumumun su sıcaklığı yazları dahi 26 derece üzerine çıkmıyor. Bu koşullarda sizce yine de soğutucu gerekli midir?
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Öncelikle, "sadece besleyeyim" diyorsanız sağlam filtrasyon ve doğru su değişimi yapmak dışında hiç bir şeye ihtiyacınız yok. Şu an çeşme suyu ile kurulmuş 3 farklı tankta (Cama cam, Aktif Toprak, Nötr kum) kristal ve taiwan besliyorum, hiç sıkıntı yok.
Verdiğim cevapları ciddi ilgilendiğinizi ve üretmek istediğinizi farz ederek vermiştim. Üretim düşünmüyorsanız ona göre farklı cevaplar verebilirim...
----------------------
Okumanızı tavsiye ettiğim ilk linkte, üretim için değerlerin kaç olması gerektiğini pek çok ekstra bilgiyle birlikte yazmıştım.
Neyin ne işe yaradığını net anlamanın yolu bol okuma yapmaktan geçiyor. Buraya detay olmadan ph 6-6,5 arası idealdir yazmam size hiç bir şey katmaz, 2-3 satırlık konular olsa keşke.
Belki 6-7 satırla yapmanız gerekenler anlatılabilir ama ezbere başlarsanız ezbere gider, bir yerde tıkanır ve sorun yaşarsınız. Üretimde başarılı olmak için; ph-gh-kh nedir, su nasıl hazırlanır, aktif toprak aslında ne yapar / ne yapmaz, doğru filtrasyon nasıl olmalı gibi konulara da hakim olmanız gerek, bu bilgiler bugün olmasa yarın lazım olacak.
Yoksa birileri gelir, aklınızı 120 gr'ı 135 lira olan minerallerle, 10 gr'ı 20 lira olan yemlerle, bilmem yüzde kaç su değişimleriyle doldurur.
Stabil olmayan yapraklarla ne yapacağınızı bilemez, kalakalırsınız [:O]
Son kertede, 6 ayda dünyanın parasını harcar niye beceremiyorum der, döner okumak durumunda kalırsınız veya vazgeçersiniz. Bilmem anlatabildim mi :)
Karantina günlerinde "Karides Püfleri" diye bir dizi makale hazırlamayı planlıyorum. Yeni başlayanlara yönelik olacağı için orada konular daha derli toplu olur, belki fazladan okuma yapmadan bir çırpıda alırsınız bilgileri. Linkini de İnşallah buradan paylaşırım...
O zamana kadar sağlıcakla kalın, kirli bilgilerden uzak olun.
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Öncelikli amacım karidesleri yaşatmak ama tabii ki üretim de düşünüyorum. Verdiğiniz linklere defalarca göz attım, birçok bilgi de edindim. Dediğiniz gibi okumaya devam edip bu konulara daha çok hakim olmaya çalışıyorum ancak toparlanmış bilgilerden çok bir başkasına yanıt olarak yazıldığı için karmaşık ve cevabını aradığım sorulardan uzaklaşan konular/mesajlar var etrafta. Haliyle bunların hepsini anlayıp kafada birleştirmek de mümkün olmuyor. Bu yüzden makalenizi sabırsızlıkla bekliyorum... Sağlıcakla.
[QUOTE=muratdenizuzun]Merhabalar
Toprak olarak benibachi black soil 5lt yeterli olacaktır. Moss Türleri ve Java fern dışında bitki önermem. Mangrow kökü dışında ağaç, lav kayası dışında taş olmasın. Cüce kerevit uygun olmaz. Filtre olarak dophin sfp34 alın derim.
Ph gh kh gibi konularla ilgili ekstra bilgiye ihtiyacınız ilk 1,5 yıl osmoz su kullanırsanız olmayacak. İsterseniz detaylı Bilgi veririm fakat iletkenliği 135ppm tutmaya dikkat etmeniz yeterli. Ölçüm İçin tds ölçer alacaksınız.
Isıtıcı değil ama soğutucu kesinlikle gereklidir, olmazsa 24 saat klima çalışan oda yoksa olmaz.
Kurulum için zemine 10lt başına 10gr benibachi mironekuton serpeceksiniz. 10 gr yavru yemi Dennerle marka. 15 20 tane seramik veya lav taşları koyup üzerine toprağı sereceksiniz. suyu Koyarken zemini kesinlikle kaldırmamaya dikkat! koyduktan sonra bakteri ekleyeceksiniz. Ben shrimps forever marka likit bakteri ekliyorum. Dennerle daha iyi olduğunu duyuyorum ama denemedim. Denemeye değer bence. Sonra filtre çalışmaya başlayacak ve ışık günde 6 saat yansınki yosun oluşsun. Tabii bitki ve taş ağaç ekledik. Bir hafta sonra yüzde elli su değişimi yapıp iletkenliği 135 ppme getirin. Bir hafta sonra canlı girişi yapabilirsiniz. Yazdıklarım başlangıç İçin olmazsa olmazlardır diyebilirim bunlara ekstralar eklenebilir. Size tavsiyem kesinlikle ama kesinlikle doğadan toplanan, stabil hale gelmemiş hiç bir yem veya katkı vermeyin. Catappa yaprağı vs dahil!!
[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Java fern ve moss dışında bitki önermemenizin sebebi nedir, pistia gibi nitrat emici bir bitki veya geniş yapraklı gölge yapabilen bitkileri de kullanmak bize avantaj sağlamaz mı? Yine aklıma takılan bir konu da soğutucu meselesi, bunu tavsiye etmenizin sebebi sıcaklığın yüksek derecelere yaklaşıp karidesler için öldürücü olma ihtimali ise soğutucu bulunmayan balık akvaryumumun su sıcaklığı yazları dahi 26 derece üzerine çıkmıyor. Bu koşullarda sizce yine de soğutucu gerekli midir?
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Öncelikle, "sadece besleyeyim" diyorsanız sağlam filtrasyon ve doğru su değişimi yapmak dışında hiç bir şeye ihtiyacınız yok. Şu an çeşme suyu ile kurulmuş 3 farklı tankta (Cama cam, Aktif Toprak, Nötr kum) kristal ve taiwan besliyorum, hiç sıkıntı yok.
Verdiğim cevapları ciddi ilgilendiğinizi ve üretmek istediğinizi farz ederek vermiştim. Üretim düşünmüyorsanız ona göre farklı cevaplar verebilirim...
----------------------
Okumanızı tavsiye ettiğim ilk linkte, üretim için değerlerin kaç olması gerektiğini pek çok ekstra bilgiyle birlikte yazmıştım.
Neyin ne işe yaradığını net anlamanın yolu bol okuma yapmaktan geçiyor. Buraya detay olmadan ph 6-6,5 arası idealdir yazmam size hiç bir şey katmaz, 2-3 satırlık konular olsa keşke.
Belki 6-7 satırla yapmanız gerekenler anlatılabilir ama ezbere başlarsanız ezbere gider, bir yerde tıkanır ve sorun yaşarsınız. Üretimde başarılı olmak için; ph-gh-kh nedir, su nasıl hazırlanır, aktif toprak aslında ne yapar / ne yapmaz, doğru filtrasyon nasıl olmalı gibi konulara da hakim olmanız gerek, bu bilgiler bugün olmasa yarın lazım olacak.
Yoksa birileri gelir, aklınızı 120 gr'ı 135 lira olan minerallerle, 10 gr'ı 20 lira olan yemlerle, bilmem yüzde kaç su değişimleriyle doldurur.
Stabil olmayan yapraklarla ne yapacağınızı bilemez, kalakalırsınız [:O]
Son kertede, 6 ayda dünyanın parasını harcar niye beceremiyorum der, döner okumak durumunda kalırsınız veya vazgeçersiniz. Bilmem anlatabildim mi :)
Karantina günlerinde "Karides Püfleri" diye bir dizi makale hazırlamayı planlıyorum. Yeni başlayanlara yönelik olacağı için orada konular daha derli toplu olur, belki fazladan okuma yapmadan bir çırpıda alırsınız bilgileri. Linkini de İnşallah buradan paylaşırım...
O zamana kadar sağlıcakla kalın, kirli bilgilerden uzak olun.
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Öncelikli amacım karidesleri yaşatmak ama tabii ki üretim de düşünüyorum. Verdiğiniz linklere defalarca göz attım, birçok bilgi de edindim. Dediğiniz gibi okumaya devam edip bu konulara daha çok hakim olmaya çalışıyorum ancak toparlanmış bilgilerden çok bir başkasına yanıt olarak yazıldığı için karmaşık ve cevabını aradığım sorulardan uzaklaşan konular/mesajlar var etrafta. Haliyle bunların hepsini anlayıp kafada birleştirmek de mümkün olmuyor. Bu yüzden makalenizi sabırsızlıkla bekliyorum... Sağlıcakla.
Karides Akvaryumu Konusunda Aklıma Takılan Sorular
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Şimdiden hayırlı olsun Hilal Hn.
1- Şu konunun son sayfasında toprakla ilgili görüşlerimi yazmıştım, faydalı olacaktır. = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karides_uretimi_ve_bakimi_k745677_sn15.asp[/URL]
2- İlk aşamada yeterli gelecektir fakat filtre karides akvaryumlarında çok önemli bir kalem, ileride üreme başlayıp nüfus çoğaldığında ufak hataları tolere edemeyebilir. Sunsun 603-b gibi küçük dış filtreler veya hamburg gibi filtrasyonlar işinizi kolaylaştırır
Bu konuda da şurayı önerebilirim (mesajlarımla birlikte okursanız faydalı olur) =
https://www.akvaryum.com/Forum/4_yillik_2x_120x60x40h_karides_tanki_-_sifir_bakim_k952715.asp
3- İletkenlik ölçer dışında almanız gereken bir alet yok, değerler konusunda verdiğim önceki linkler yardımcı olacaktır.
4- Isıtıcıya gerek yok evet. Çok kapı cam açılıp gün içinde ısı aşırı oynayan bir oda değilse kullanmayın. 13-14 derecede üreme durur (kışlama) 20-23 arası idealdir, 26 dereceden sonrası fazla sıcak gelmeye başlar, filtrasyon iyi değilse kademeli olarak kayıplar yaşayabilirsiniz.
5- Yok. Catappa pahalıdır, gerek yok. Dalından kendi düşmüş ceviz, meşe, çınar yaprakları da aynı işi görecektir. Aynı zamanda bunları yerler. Kurulumda bakteri kültürü eklerseniz veya oturmuş bir diğer akvaryumdan sünger vs sıkarsanız süreç hızlanır. Diğer bir takım pahalı katkılara aldanmayın....
-------
Ek olarak su değişimi konusu önemli, onu da şuradan mutlaka okuyun = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karideslerde_su_degisim_sikligi_nasil_olmali_k851004.asp[/URL]
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Teşekkür ederim Ulvi Bey. Konularınızın birçoğunu okumaya çalıştım ancak su değerlerinin nasıl işlediği neyin ne işe yaradığı konusunu araştırmama rağmen kafamda toparlayamadığımdan olsa gerek ki değerler konusunda net bir cevap oluşturamadım. Sizden değerleri en azından aralık şeklinde yazmanızı istesem bu mümkün müdür? Ve ilk kurulumda su olarak arıtma su mu çeşme suyu mu kullanmalıyım ne tavsiye edersiniz?
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Şimdiden hayırlı olsun Hilal Hn.
1- Şu konunun son sayfasında toprakla ilgili görüşlerimi yazmıştım, faydalı olacaktır. = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karides_uretimi_ve_bakimi_k745677_sn15.asp[/URL]
2- İlk aşamada yeterli gelecektir fakat filtre karides akvaryumlarında çok önemli bir kalem, ileride üreme başlayıp nüfus çoğaldığında ufak hataları tolere edemeyebilir. Sunsun 603-b gibi küçük dış filtreler veya hamburg gibi filtrasyonlar işinizi kolaylaştırır
Bu konuda da şurayı önerebilirim (mesajlarımla birlikte okursanız faydalı olur) =
https://www.akvaryum.com/Forum/4_yillik_2x_120x60x40h_karides_tanki_-_sifir_bakim_k952715.asp
3- İletkenlik ölçer dışında almanız gereken bir alet yok, değerler konusunda verdiğim önceki linkler yardımcı olacaktır.
4- Isıtıcıya gerek yok evet. Çok kapı cam açılıp gün içinde ısı aşırı oynayan bir oda değilse kullanmayın. 13-14 derecede üreme durur (kışlama) 20-23 arası idealdir, 26 dereceden sonrası fazla sıcak gelmeye başlar, filtrasyon iyi değilse kademeli olarak kayıplar yaşayabilirsiniz.
5- Yok. Catappa pahalıdır, gerek yok. Dalından kendi düşmüş ceviz, meşe, çınar yaprakları da aynı işi görecektir. Aynı zamanda bunları yerler. Kurulumda bakteri kültürü eklerseniz veya oturmuş bir diğer akvaryumdan sünger vs sıkarsanız süreç hızlanır. Diğer bir takım pahalı katkılara aldanmayın....
-------
Ek olarak su değişimi konusu önemli, onu da şuradan mutlaka okuyun = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karideslerde_su_degisim_sikligi_nasil_olmali_k851004.asp[/URL]
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Teşekkür ederim Ulvi Bey. Konularınızın birçoğunu okumaya çalıştım ancak su değerlerinin nasıl işlediği neyin ne işe yaradığı konusunu araştırmama rağmen kafamda toparlayamadığımdan olsa gerek ki değerler konusunda net bir cevap oluşturamadım. Sizden değerleri en azından aralık şeklinde yazmanızı istesem bu mümkün müdür? Ve ilk kurulumda su olarak arıtma su mu çeşme suyu mu kullanmalıyım ne tavsiye edersiniz?
Karides Akvaryumu Konusunda Aklıma Takılan Sorular
Herkese merhabalar. Uzun süredir bir karides akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Baya bir araştırma yaptım ancak yine de aklıma takılan bazı sorular var. Bunları cevaplamanız veya link vermeniz bana çok yardımcı olacaktır.
50 litre, bol bitkili bir taiwan bee karidesi akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Aynı akvaryuma cüce kerevitlerimi de koyacağım.
1- Aktif kum olarak birçok marka gördüm ve emin olamadım sizlerin tavsiyesi hangi markadır? Kaç litre kadar almalıyım?
2- Filtre olarak dophin’in sf16 kendinden motorlu pipo filtresini düşünüyorum. Bu yeterli midir?
3- Ph gh kh gibi konularda çok araştırma yaptım ama çok farklı değerlerle karşılaştım. Bu değerler nasıl olmalıdır? Ölçüm aletleri olarak neler almalıyım?
4- Kimisi ısıtıcıya gerek yok diyor bu konudaki fikirleriniz nelerdir, kesinlikle gerekli midir?
5- İlk kurulumda veya sonrasında devamlı kullanmamı tavsiye ettiğiniz katkılar (bakteri kültürü, su düzenleyici, catappa yaprağı vb) varsa bunlar nelerdir?
Şimdiden yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.[EDIT]HilalUnal,2020-03-30 21:32:08[/EDIT]
Herkese merhabalar. Uzun süredir bir karides akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Baya bir araştırma yaptım ancak yine de aklıma takılan bazı sorular var. Bunları cevaplamanız veya link vermeniz bana çok yardımcı olacaktır.
50 litre, bol bitkili bir taiwan bee karidesi akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Aynı akvaryuma cüce kerevitlerimi de koyacağım.
1- Aktif kum olarak birçok marka gördüm ve emin olamadım sizlerin tavsiyesi hangi markadır? Kaç litre kadar almalıyım?
2- Filtre olarak dophin’in sf16 kendinden motorlu pipo filtresini düşünüyorum. Bu yeterli midir?
3- Ph gh kh gibi konularda çok araştırma yaptım ama çok farklı değerlerle karşılaştım. Bu değerler nasıl olmalıdır? Ölçüm aletleri olarak neler almalıyım?
4- Kimisi ısıtıcıya gerek yok diyor bu konudaki fikirleriniz nelerdir, kesinlikle gerekli midir?
5- İlk kurulumda veya sonrasında devamlı kullanmamı tavsiye ettiğiniz katkılar (bakteri kültürü, su düzenleyici, catappa yaprağı vb) varsa bunlar nelerdir?
Şimdiden yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.[EDIT]HilalUnal,2020-03-30 21:32:08[/EDIT]
Cüce Mi Leopar Mi ?
[QUOTE=zaferrrr]
3 sene besledim leopar. 3 sene de 14 cm civarına ulaştı sadece. Akvaryumu pırıl pırıl yapıyordu. Hastalandığı zaman heryer yosun oluyordu. Çok sevimli ve insandan korkmayan, ele bile gelen canlılar. Şuan ki l144 ler kaçacak yer arıyor beni görünce. [/QUOTE]
Bende de vardı 1 senede 20 cm i geçmişti. Camlarda değil kumda dururdu ve sadece yem vakti hareketlenirdi. Balıktan balığa değişiklik gösteriyor olabilir.
[QUOTE=zaferrrr]
3 sene besledim leopar. 3 sene de 14 cm civarına ulaştı sadece. Akvaryumu pırıl pırıl yapıyordu. Hastalandığı zaman heryer yosun oluyordu. Çok sevimli ve insandan korkmayan, ele bile gelen canlılar. Şuan ki l144 ler kaçacak yer arıyor beni görünce. [/QUOTE]
Bende de vardı 1 senede 20 cm i geçmişti. Camlarda değil kumda dururdu ve sadece yem vakti hareketlenirdi. Balıktan balığa değişiklik gösteriyor olabilir.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 0rnn, 11:53
Yeni Üye Forumu - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
