ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
izmirlimurat
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Temmuz 2012 23:41
Son Ziyaret:
03 Ağustos 2012 05:16
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Murat DİDİN
Doğum Tarihi:
18 Mayıs 1996
Yaş:
30
İl:
Izmir
Meslek:
Akvaryumcu(çok yakında)
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Murat DİDİN
SON 5 MESAJI
Akvaryumcu Açıyoruz
Belirtmek isterim ki dün neti kapatmadan önce baktığımda 11 cevap vardı.5 dakika önce girdiğimde 25 mesajı görünce acayip mutlu oldum :) Hepinizin yorumlarına geçen sefer yaptığım gibi tek tek cevap vermeye kalkıyordum ama sanırım yarım saatte fazla tutar.Zamandan tasarruf etmek amacıyla genel bir cevap yazmak istedim.Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.Çok güzel cevaplar vermişsiniz.Bende sanırım orayı gelen tavsiyeler üzerine resmi bir yer değil bir hobihane olarak düşünmeye başlamaya başladım.Yavaş yavaş para kazanıp sermaye biriktiririm daha iyi bir yer açarım.Ayrıca hint bülbülü felanda ilgimi çekti.Bi ara muhabbet kuşu almıştım beslemiştim ama üretememiştim :)
Belirtmek isterim ki dün neti kapatmadan önce baktığımda 11 cevap vardı.5 dakika önce girdiğimde 25 mesajı görünce acayip mutlu oldum :) Hepinizin yorumlarına geçen sefer yaptığım gibi tek tek cevap vermeye kalkıyordum ama sanırım yarım saatte fazla tutar.Zamandan tasarruf etmek amacıyla genel bir cevap yazmak istedim.Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.Çok güzel cevaplar vermişsiniz.Bende sanırım orayı gelen tavsiyeler üzerine resmi bir yer değil bir hobihane olarak düşünmeye başlamaya başladım.Yavaş yavaş para kazanıp sermaye biriktiririm daha iyi bir yer açarım.Ayrıca hint bülbülü felanda ilgimi çekti.Bi ara muhabbet kuşu almıştım beslemiştim ama üretememiştim :)
Rahmetli dedem kardaline mi kardeline mı ikinsin biri tam hatırlamıyorum bir kuş türü besler üretir satardı.Küçük çaplı ama sevdiği için para kazanma amaçlı değil pek.Bazende kafeslerde (3-4 kafes) çok kuş olurdu ama kıyamazdı satmaya öyle bakardı onlara :) bilmiyorum ben yapabilir miyim.
Neyse dediğim gibi o paraya ya dükkana hobihane yaparım ya da kendi odamı hobihaneye çeviririm bilmiyorum.Ama mantıklı geldi dedikleriniz.Burada bildiğim bazı akvaryumcular var petshop az ama var genede yakınlarda.Oralara satarım.
Zaten benim en çok sevdiklerim lepistes harici ciklet olarak amerikan zebra,yunus
sarı prenses ve tropheus.Yalnız daha tropheus beslemedim hiç.Ama çok seviyorum daha beslemeden :)
Tekrardan yorumlarınız için teşekkür ediyorum.Bu arada konuyu yalnış yere açtığıma dair bilgilendirme geldi.Yönetimede teşekkürler hatayı düzelttiği için.
Akvaryumcu Açıyoruz
Santiago " Murat kardeşim , öncelikle güzel düşüncelerin var ve yaşına görede gayet saygılı birisi olarak gözüküyorsun.Bu ticarette hem iyidir , hem kötüdür.Güler yüzünü kullanmak isteyenler olabilir , insanlara hayır diyemediğin kıramadığın ve zarar ettiğin anlarda olabilir.Ben yazdıklarını tam okumadım , daha doğrusu 4. paragrafa kadar , onunda bir kısmını okudum.Gerisinin tahmin ettiğim gibi gideceğini bildiğimden bakmadım.
Öncelikle bütçen çok yetersiz , okadar yetersizki 2000 tl ye bence sadece setlerini yaptırırsın ki bence set ölçümlerinde yanlış.Biraz daha fazla ve ufak bölmeli akvaryumlara geçmen lazım.Bir diğer diyeceğim şey ise senin o dükkanı bir şekilde doldurman lazım , yemler , motorlar , lambalar vs.. derken bunlarda oldukça çok para tutuyor.Bazı firmaların kampanyaları vardır , mesela Sera dan 10 bin tl lik peşin mal alırsan , 5 bin tl lik hediye mal alabiliyosun gibi..Son hatırladığım bu şekildeydi.Birçok firmada böyle kampanyalar var ama senin bütçen yetmez.
Bence o dükkana o akvaryumları kur ve üretim yap , kazandığını kenara at , ileride güzel bir yer kurabilmek için nakitin olmasını sağla.Güzel ve ufak çaplı bir hobihane kurabilirsin o ücrete.Şimdiden kolay gelsin. "
Öncelikle baktımda tüm yorumlarıma klasik teşekkür ederim gibi başlamışım.Konuya bakarsanız okunma sayısı çok fazla ama cevap veren sayısı tam tersine çok az.Bu yüzden yazan herkese hem yardım ettikleri için hemde yardım eden az kişiden biri oldukları için üstünkörü olarak değil,bir borç biliyorum teşekkürü.
Öncelikle bütçen çok yetersiz , okadar yetersizki 2000 tl ye bence sadece setlerini yaptırırsın ki bence set ölçümlerinde yanlış.Biraz daha fazla ve ufak bölmeli akvaryumlara geçmen lazım.Bir diğer diyeceğim şey ise senin o dükkanı bir şekilde doldurman lazım , yemler , motorlar , lambalar vs.. derken bunlarda oldukça çok para tutuyor.Bazı firmaların kampanyaları vardır , mesela Sera dan 10 bin tl lik peşin mal alırsan , 5 bin tl lik hediye mal alabiliyosun gibi..Son hatırladığım bu şekildeydi.Birçok firmada böyle kampanyalar var ama senin bütçen yetmez.
Bence o dükkana o akvaryumları kur ve üretim yap , kazandığını kenara at , ileride güzel bir yer kurabilmek için nakitin olmasını sağla.Güzel ve ufak çaplı bir hobihane kurabilirsin o ücrete.Şimdiden kolay gelsin. "
Teşekkürler yorumunuz için.Böyle kampanyaların olduğunu bilmiyordum şirketlerin.Dediğiniz gibi bütçem yetmez ama yinede yeni bir bilgi edinmiş oldum

Eğer setler söylediğiniz gibi 2000 tl civarı tutarsa dediğinizi dinleyip akvaryumları kurucam ve ordan satış yapıcam.
Ama o zamanda toptandan satış yapıcağım için diğer akvaryumculara karım az olacak ve gereken parayı toplamak zaman alıcak.Sonuçta perakende satışta daha hızlı toplayabilirsin.Lakin 1 yıl dediğiniz gibi yapsam elime güzel bir para geçer ve bende daha iyi bir dükkan açabilirim.Tekrardan teşekkürler.
TahaArif - " Murat kardeşim nacizane tavsiyem bazı arkadaşların da dediği gibi elindeki sermayeyi o dükkanı üretimhane-hobihane yapımı için kullan.Hem tecrüben artar hem de bir nebze olsun tanınırsın.Bu sayede belkide al-sat yaptığın türleri de kendin üretebilecek düzeye gelirsin.
Belli bir süre satışını yap, sermayeni büyüt daha sonra mekanından ufak bir yer ayırıp işi resmiyete daha rahat dökebilirsin.Şuan elindeki miktarla bir akvaryumcu açman zor hadi diyelim açtın, tamam kira ödemiyorsun belki ama suyu var, elektriği var, yemi ilacı birçok kalem gideri var. "
Teşekkürler.Eğer masraflar sandığımızdan daha fazla çıkarsa.Gereksiz alımlardan kaçınıp setler akvaryumlar felan,alımı azaltıp yukarda Santiago ve sizinde söylediğiniz gibi küçük bir üretimhane-hobihane tarzı bir yere dönüştürürüm orayı.Dediğiniz gibi hem tecrübe hem tanınma.Al-sat yaptığın türleri de kendin üretebilecek düzeye gelirsin demişsiniz.Benimde en büyük isteğim bu zaten.Örneğin al sat yaptığım bir yunus-sp-demasoni-tropheus vs yanında ayrı bir akvaryumdada kendi özenle yetiştirdiğim ve ürettiğim bir akvaryum-/akvaryumlarım olursa gerçekten çok sevinirim.Diğer üreticilerden kalite ve uygun fiyat olarak sıyrılmak hoş bir duygu olur.
Ama yinede masraflar az tuttuğu sürece ilk mesajımda yazdıklarımı denemeye çalışıcam.Ailem hep söyler kendimi bildim bileli inatçı biri olduğumu.Burda inatçılığımın olumlumu olumsuzmu olduğuna inanın ben bile karar veremedim şimdi :)
Ama dediğim gibi sizler sayesinde aklımda yeni ve alternatif fikirlerde oluştu.Masraflar yüksekse hobihane tanıtımı olarak 2 ay sonra yeni bir konu açar veya burdan devam ederim :)
Akvaryumcu Açıyoruz
Yakupylmz -" Murat Bey;
izmirlimurat 2012-07-19 00:22:00
Yakupylmz -" Murat Bey;
Gelen yorumlara verdiğiniz olgun cevap tarzını hayatınızın bundan sonraki aşamalarında sürdürebilirseniz başarılı olacağınıza canı gönülden inanıyorum.
Selamlar "
Yorumuzun için çok teşekkür ederim.Sevinmek-mutlu olmak bir yana , sizin gibi benden tecrübe ve yaşça büyük bir abimden bu sözleri duyduğum için üstüne birde gururlandım.
Tekrardan sağolun.
Akvaryumcu Açıyoruz
nuisance " Sadece dükkan açmakla bitmiyor.
Bu gün muhabbeti geçti bu konunun tanıdığım akvaryumcu ile benim aramda.
En az 5000 lirayı gözden çıkarmak ruhsat izin v.s için.
Örnek vermek gerekirse, "balık, kuş, yem, satış izni" "muhasebeci", "veteriner" gibi dolu resmi iş var.
Edit:Ayrıca diyelim ki açtınız, müşterilerin oturması dükkanın tanınması v.s. aşağı yukarı 1 yılınızı alıcaktır ve 1 yıl geçse bile siz ne zaman açtınız dükkanı gibisinden laf gelicektir, her zaman moralman yüksek olmanız gereken bir iş."
Not: Silikon günlük sıcaklıklardan erimez."
izmirlimurat 2012-07-18 19:10:56
nuisance " Sadece dükkan açmakla bitmiyor.
Bu gün muhabbeti geçti bu konunun tanıdığım akvaryumcu ile benim aramda.
En az 5000 lirayı gözden çıkarmak ruhsat izin v.s için.
Örnek vermek gerekirse, "balık, kuş, yem, satış izni" "muhasebeci", "veteriner" gibi dolu resmi iş var.
Edit:Ayrıca diyelim ki açtınız, müşterilerin oturması dükkanın tanınması v.s. aşağı yukarı 1 yılınızı alıcaktır ve 1 yıl geçse bile siz ne zaman açtınız dükkanı gibisinden laf gelicektir, her zaman moralman yüksek olmanız gereken bir iş."
Yorumunuzu dikkat alıcam.Dükkan kurulumu 70 civarı bir para ödüyormuşsun.1 yıl vergisi yokmuş diye biliyorum.Değişmemiş sanırım.Veteriner olayını akvaryumcuda söyledi ama tek akvaryumcu 500(atıyrum) lira aylık para yerine örneğin 5 akvaryumcuya 1 veteriner yaparlarsa 100 lira gibi bir para dedi.Detayı tam bilmediğim için birşey söyleyemiyorum.Muhasebeci satış izni,1 yıl tanınma gibi konularda haklısınız.Yazımda yazarken bile 3000 bütçe var belki zor ama 500 eklerim demiştim.Artık daha da zor olan bir 5000'lik var önümde :) inşallah başarabilirim.
DaSKaPiTaL - "Açık konuşayım; Ben konuları okurken kişinin kayıt tarihine, konu başlık seçimine, yaşına ve konu içeriğine dikkat ederim. 16 yaşında birinin yazdığı pengasus vb. hayvanlardan yavru aldım demesi üzerinde sonraki yazıları okumadım inandırıcı gelmedi çünkü. Düşündüklerimi belirtmek istedim sadece kusura bakma. Kolay gelsin açacağın dükan için. Başarılar.
Not: Silikon günlük sıcaklıklardan erimez."
Yazımda daha önce zaten yıllardır üye olduğumu.Lakin hobiye ara verdiğim için 1 yıl girmediğimi ve şifre kullanıcı adımı unuttuğumu söylemiştim.Oyüzden ilk mesajım yeni açtığım hesabımda.Ayrıca pengasustan challengerdan yavru almadım.Yukarda oda yazıyor.Silikon konusunda pek bilgim yoktu bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.
"
Düşündüklerimi belirtmek istedim sadece kusura bakma." Önemli değil :) burada paylaşım yapıp birbirimizi bilgilendirmekle yükümlüyüz.Burası forum amacıda bu. " Kolay gelsin açacağın dükan için. Başarılar. "
Teşekkürler.
tosyalı - "Emre buraya dikkat etmedin galiba.Köpek balıkları hariç tabiki demiş zaten bende orayı okuduğumda gülmüştüm. Bu konunun sonlanmayacağına yine bir genç kardeşimizin hayal dünyasında kalacağına eminim İnşallah hayallerini yaparsın."
Yorumuzun için çok teşekkür ederim.Gerçekten mutlu oldum.Sağolun

Elegans - "Bu işin ruhsatı,veterineri,petshoplar icin aylik odenen belli miktarlari goz onune almadan konuya girismissin.
O butceyle en fazla kendi evinde ufak bi hobihane kurabilirsin."Pethshop olmadığı için o konuda araştırma yapmadım.Akvaryumculardan da alınıyormu ?
Haklısınız evde kursam daha iyi olur ama.Ben küçüklüğümden beri yani 7-8 yaşlarından beri sürekli ticaret yapma sevdası var.ailemin ve akrabalarımın verdiği paraları harcamaz biriktirir,bayramlarda topladığım paraları bir köşeye atar sonra onlarla , çeşitli yıllarda-aralıklarda satmak için çiğdem,çerez,oyuncak,hediyelik eşya,veya evimde olan eskiden kalan kullanmadığım oyuncaklar veya eşyalar satardım kapımızın önünde veya arkadaşımla pazarda bir köşede.Tabiki bunlardan neredeyse çok küçük karlar ettim ya da etmedim.Ama ticaret sevdası işte :) Böyle küçük şeyler yapmamdan dolayı dükkan aslında benim için daha büyük ve güzel bir hedef.
Tekrardan yorumunuz için teşekkürler.
"
Kardeş hayırlı olsun " Sağolun .
"
bu işlerden pek anlamam yorum yapamam ama az önce forumda gezerken bi ilan gördüm bi incele belki işine yarar. Özellikle hava motoru 30 akvaryuma yeter yazıyor.
kolay gelsin hayırlı olsun "
Yardımınız için teşekkürler.Bende nerden bulurum veya varmıdır diye endişeleniyordum.Hemen bakıyorum.
kolay gelsin hayırlı olsun "
Yardımınız için teşekkürler.Bende nerden bulurum veya varmıdır diye endişeleniyordum.Hemen bakıyorum.
Tüm yorum yazan kişilere teşekkür ediyorum.Eleştiri-öneri ve hayırlı olsun dilekleriniz için.Hepsini dikkate alıp,çözümler üretmeye çalışıcam
Akvaryumcu Açıyoruz
Herkese iyi geceler(arkadaşlar,kardeşler,abilerim,ablalarım hangisi olursa) . Daha önce başka bir üye adım vardı fakat hobiye 1 yıllık ara verdiğimden unutmuşum şifresini yeni aldım.Ayrıca konuyu nereye açayım diye çok düşündüm akvaryum tür tavsiye'ne ve İzmir'li olduğum için izmir akvaristler forumuna açmayı düşündüm ama burada karar kıldım.gerekirse taşıyabilirsiniz. Biraz uzun bir yazı olucak sorularım var çünkü.
izmirlimurat 2012-07-18 00:23:06
Herkese iyi geceler(arkadaşlar,kardeşler,abilerim,ablalarım hangisi olursa) . Daha önce başka bir üye adım vardı fakat hobiye 1 yıllık ara verdiğimden unutmuşum şifresini yeni aldım.Ayrıca konuyu nereye açayım diye çok düşündüm akvaryum tür tavsiye'ne ve İzmir'li olduğum için izmir akvaristler forumuna açmayı düşündüm ama burada karar kıldım.gerekirse taşıyabilirsiniz. Biraz uzun bir yazı olucak sorularım var çünkü.
Neyse söze gireyim.Geçen hafta dayımla konuşurken akvaryumcu dükkanı açmaya karar kıldık.(eylülde)Dükkan kendimizin şu an boş duruyor.Hem onu değerlendiririz hemde ben esnaflığı öğrenirim diye.(dükkanın masrafları çoğu dayımdan küçücük bir kısmı benden birazıda teyzemden)Yani bol satışlı aylar haricinde kira sorunu yok(çok satış olduğu zaman kira öderim dedim teyzemlere)
Biraz hobi geçmişim hakkında bilgi vereyim.8-9 yaşından beri akvaryum hobisiyle ilgileniyorum.Canlı doğuran türleri(lepistes,kılıç kuyruk,plati,moli,ay moli,velifera vs) besledim.Japon-koi besledim.Malawi olarak sp-yunus türlerini besledim(mavi beyaz-paslı)demasoni felan besledim.Challanger-pengasus.Ve hepsindede yavru aldım-ürettim(köpek balıkları hariç tabi).masraflarını çıkarıyorlardı.hemen hemen.Şu an 16 yaşındayım 17'e girdim.(bazıları merak edicek bu çocuk okula gitmiyormu felan diye,açık öğretime gidicem,bu yıl bırakmıştım)
Yalnız bütçemiz kısıtlı 2-3 bin lira civarı.biliyorum çoğu kişi diğer forum ve konularda gördüğüm kadarıyla karşı çıkıcak olmaz felan diye.Lakin sağolsun akvaryumcu bir tanıdığımız (geçen ay emekli oldu) ile konuştum.Fazla birşeye gerek yok o para yapılır.az akvaryumla başlarsın .Ben seni toptancılarla tanıştırırım felan dedi.Kendisi camcı-akvaryumcu zaten.akvaryumları hemen hemen maliyetine(ya da sırf maliyetine) ondan alıcam,ikimiz yapıcaz akvaryumları.Profiller demirler içinse tanıdık demircimiz var onada ucuza kapatmaya çalışıcaz.Geriye balıklar felan kalıyor almak için.Biz biz demirler-akvaryumlar 1500 lira civarı hesapladık aşağı yukarı ama 2000'e kadar çıkabilir.Bütçeyi artırmak pek söz konusu değil ama 500 lira civarı bir ek yapabiliriz belki.Bazı sorularım olacak.
Isı Yalıtım olayını kendimiz yapabilir miyiz?Dükkan biraz büyük.Strafor felan bol alabiliriz.gerçi baya strafor var ama yetmezse diye nerden demin ederiz ve fiyatları.ısınma olayını halledince hava motorları 5-6 çıkışlı düşünüyoruz.benim gördüğüm 4 felan satılıyor çevremizde ama daha büyüklerine denk gelmedim.fiyatlar nelerdir.Akvaryumlar için ucuz üretim filtrelerinden koyucaz.kalitelide oluyorlar zaten.1 adet 3 lü set(9 akvaryum) 1 adette 2 li set(6 akvaryum)(kaç litre olacaklarna karar vermedik)toplamda 15 akvaryum alıcaz.kendiminde 4-5 tane akvaryumum var onlarıda koyucaz.
Balıkları alcağım toptancılarla görüşeceğim malzeme satıp satmadıklarını bilmiyorum ama.malzemeleri toptandan alacabileceğim yerler nereler,?
Ve son olarakta aklımda bazı türler var tabiki.Ama lütfen sizde önerin.Yalnız üretimhane açmıyorum dükkan açtığımdan dolayı fazla üretim olmuycak.üreticeğim ama genel olarak alım-satım.
Üreteceğim bazı balıklarda lepistes-amerikanzebra-yunus düşünüyorum.toptandan.sp-yunus-canlı doğuran-japon-koi-ve başlangıçta olmaz sanırım ama ilerleyen zamanlardada tropheus-frontosa-demasoni alım satımı.
Sizin önerebileceğiniz farklı türler ya da iyi seçmişin devam veya bazı türleri azalt felan herhangi önerileriniz varsa lütfen söyleyin.
Son olarakta tamda dükkanı açmaya 2 ay kalmışken moralimi acayip bozan bir olay oldu.odada otururken bugün çatt diye bir ses geldi 300 litrelik akvaryumun bulunduğu odadan.Baktık cam çatlamış.Sanırım silikonlarıda sıcaktan erimiş.50-100 litre boşaldı odaya :) sağlık olsun.2 balık vardı zaten.2 tanede 2 gün önce ölmüştü sıcaktan,buz - buzlu su takviyesi yapıyoruz 2 gündür.buda tecrübe oldu sıcaktan ölceklerini aklıma getirmemiştim.bu çatlayan akvaryumla ilgili olarak bu tekrar yapılabilir mi(silikonlar ve alt cam) ne kadar tutar.Ha bu arada akvaryum ve balıkları sıcaklardan koruma için yazın özellikle ,neler yapabiliriz.piyasada soğutucular var ama çok pahalı.bilgisayar fanları öneriyorlar forumda.başka alternatiflerde varmı
Aklıma gelmeyen başka konular var mı bilmiyorum ama lütfen cevaplayın.çok sevinirim.Balıklar-bütçe-dükkan-çatlayan akvaryum .
Edit:bu arada dükkan büyük dedim ama dükkanın her yerini kullanmıyacağız tabiki.helede bu bütçeyle
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 0rnn, 11:53
Yeni Üye Forumu - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
