ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Navy34
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
26
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Ağustos 2022 00:37
Son Ziyaret:
14 Mayıs 2023 14:57
Toplam Mesaj:
80 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Atakan Necmi ÖNİZ
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Atakan Necmi ÖNİZ
SON 10 MESAJI
35 Lik Küp Akvaryuma Armatür
[QUOTE=CNYTYLMZ][:?]
Bu benim tanka küçük gelir gibi geldi bunun 14 w sı 30 cm uzunluğu var 500 TL dimmerli sekilde bunu alsam çok kaba olurmu acaba
Fiyatına degermi ??[:?][:?][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194257/080220232018501.jpg[/IMG][/QUOTE
Biraz geç oldu hocam kusura bakmayın ama 400tl maliyete kendiniz power led bir aydınlatma yaparsanız, bu gösterdiğiniz armatürlerden çok çok daha iyi verim alırsınız.
400tl lik kendi yaptığınız power led 18w lık bir armatür creaqua nano gibi 1500-2000tl lik armatürlere kafa tutacak denklikte oluyor bizzat denedim haberiniz olsun.
Bu arada armatürk nano türk modelini ben de kullanıyorum, alternanthera ya vs yeterli geliyor ancak taban bitkisini bu armatür de hiç denemedim.
[QUOTE=CNYTYLMZ][:?]
Bu benim tanka küçük gelir gibi geldi bunun 14 w sı 30 cm uzunluğu var 500 TL dimmerli sekilde bunu alsam çok kaba olurmu acaba
Fiyatına degermi ??[:?][:?][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194257/080220232018501.jpg[/IMG][/QUOTE
Biraz geç oldu hocam kusura bakmayın ama 400tl maliyete kendiniz power led bir aydınlatma yaparsanız, bu gösterdiğiniz armatürlerden çok çok daha iyi verim alırsınız.
400tl lik kendi yaptığınız power led 18w lık bir armatür creaqua nano gibi 1500-2000tl lik armatürlere kafa tutacak denklikte oluyor bizzat denedim haberiniz olsun.
Bu arada armatürk nano türk modelini ben de kullanıyorum, alternanthera ya vs yeterli geliyor ancak taban bitkisini bu armatür de hiç denemedim.
Akvaryum Bitkileri Toplu Dikme
[QUOTE=yasin0678]Valla hagen kum kullanıyorum ışığımda iyi bitkilerde basit bitki dayanıklı yani[/QUOTE]
Hocam şu en soldaki bitkinin adı nedir acaba ?
Bu arada ben de vitasand siyah kum kullanmaktayım, zemin bitkisi bile yetiştirebiliyorum. Ileri de bu kumla zemin bitkisi, alternanthera,sp vs beslemek isterseniz kapsül gübre takviyesi ile çok daha güzel oluyor.
Onun haricinde biraz daha tankı bitkilendirdikten sonra Tropica specialised tavsiye ederim.
[QUOTE=yasin0678]Valla hagen kum kullanıyorum ışığımda iyi bitkilerde basit bitki dayanıklı yani[/QUOTE]
Hocam şu en soldaki bitkinin adı nedir acaba ?
Bu arada ben de vitasand siyah kum kullanmaktayım, zemin bitkisi bile yetiştirebiliyorum. Ileri de bu kumla zemin bitkisi, alternanthera,sp vs beslemek isterseniz kapsül gübre takviyesi ile çok daha güzel oluyor.
Onun haricinde biraz daha tankı bitkilendirdikten sonra Tropica specialised tavsiye ederim.
35×35×35 High-tech İçin Powerled Armatür Yapımı
Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[EDIT]Navy34,2023-04-16 03:20:44[/EDIT]
[QUOTE=Navy34]Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[/QUOTE]
Arkadaşlar tekrardan merhaba.
Yaptığım araştırmalar neticesinde line pcb de yapmaya karar verdim.
Araştırdığım kadarı ile o kadar da zor gibi gözükmüyor.
Malzemelerim bunlar olacak, tavsiyelerinize açığım. Onun harici termal macun, lehim, pasta, havya vs zaten var.
9x1W 6500k
6x1W Deep Red
3x1W Royal Blue
Driver Olarak: 18-25W
Model: 18-25x1 Watt
· Kod: LP-F1825A
· Giriş Voltaj: AC 110-265V
· Çıkış Voltaj: DC 62-90V
· Koruma: IP67
· En büyük sorum ise bu driverın uyup uymayacağı.
Üstadlardan yardım bekliyorum.
Arkadaşlar hiç yoktan driver hakkında yardım edebilecek kimse yokmu ?
Rica ediyorum, gerçekten şu anlık tek sorun o
Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[EDIT]Navy34,2023-04-16 03:20:44[/EDIT]
[QUOTE=Navy34]Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[/QUOTE]
Arkadaşlar tekrardan merhaba.
Yaptığım araştırmalar neticesinde line pcb de yapmaya karar verdim.
Araştırdığım kadarı ile o kadar da zor gibi gözükmüyor.
Malzemelerim bunlar olacak, tavsiyelerinize açığım. Onun harici termal macun, lehim, pasta, havya vs zaten var.
9x1W 6500k
6x1W Deep Red
3x1W Royal Blue
Driver Olarak: 18-25W
Model: 18-25x1 Watt
· Kod: LP-F1825A
· Giriş Voltaj: AC 110-265V
· Çıkış Voltaj: DC 62-90V
· Koruma: IP67
· En büyük sorum ise bu driverın uyup uymayacağı.
Üstadlardan yardım bekliyorum.
Arkadaşlar hiç yoktan driver hakkında yardım edebilecek kimse yokmu ?
Rica ediyorum, gerçekten şu anlık tek sorun o
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
[QUOTE=Navy34]Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][/QUOTE]
GÜNCELLEME: Arkadaşlar çok afedersiniz ama ben salak gibi atakan petshop tan gelen kargomu nöbetten geldiğim için teslim alamadım ve yarın gelecek. Kargoda alternanthera, nerite vs vardı başlarına bir şey gelirmi ? [:(]
Sipariş totaline 500tl civarı para harcadım gerçekten acayip moralim bozuldu bu duruma [:(]
[QUOTE=Navy34]Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][/QUOTE]
GÜNCELLEME: Arkadaşlar çok afedersiniz ama ben salak gibi atakan petshop tan gelen kargomu nöbetten geldiğim için teslim alamadım ve yarın gelecek. Kargoda alternanthera, nerite vs vardı başlarına bir şey gelirmi ? [:(]
Sipariş totaline 500tl civarı para harcadım gerçekten acayip moralim bozuldu bu duruma [:(]
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
[QUOTE=WolreaN]Merhaba, iyi sahurlar. Akvaryumunuz çok güzel gerçekten, bitkiler falan diziliş çok hoşuma gitti açıkçası. Fakat okuduklarıma göre beta balığı tek başına bakılmalı diyorlar. Başka balıklarla olursa eğer o balıklar ile kavga eder ve o akvaryumdaki bütün canlılar bir süre sonra ölür diye bir yazı okumuştum, ne kadar doğru bilmiyorum ama beta balığı tek başına olmalı tabiri doğru diğer akvaryumlara baktığımızda. Hem de sizde 2 beta var ve karideslerinizde bayağı var. Güncellemelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum/bekliyoruz. Acaba akvaryum kayıpsız, kavgasız ilerleyecek mi diye aklımda soru oluştu şimdiden.
Akvaryum 3. ayındaymış yeni gördüm, o zaman bu balıkların hepsi 3 aydır yan yana, demi? Şuan gerçekten çok garip oldum. Beta balıkları agresifler karideslerin canını okurlar düşüncesi vardı aklımda hep. Neyse, umarım sıkıntısız ilerlemeye devam edersiniz. [:)][/QUOTE]
Hocam güzel görüşleriniz için çok çok teşekkür ediyorum, ben de sizlere hayırlı sahurlar diliyorum.
Dediğiniz gibi betta balıkları çok agresif, birbirlerine bile inanılmaz düşman oluyorlar. Aslında sadece isimleri beta, karakterleri tam alfa [8)]
ANCAK dişi betalar da özellikle yavruluktan itibaren toplu bir tank ta bakılıp boylandırılmışsa bu agresiflik hiç olmuyor. Hatta ve hatta o bir adet neon tetra nın karidesleri daha çok hırpaladığını gözlemledim.
Bettalar pek etliye sütlüye karışmıyor, artemia yiyor, yüzüyor kayalıklara saklanıyor dinleniyorlar. Hatta ve hatta alfa dişi oluşumu bile gözlemlemedim. Tabiki bunda yukarıdada belirttiğim gibi yavruluk süreci çok önemli rol oynuyor.
Bundan önceki 30×20×20 lik nano tankta tek erkek halfmoon besliyordum, o erkek olduğu için çok agresif ti mesela, salyangozların bile canını okumuştu kendisi.[EDIT]Navy34,2023-04-10 04:51:06[/EDIT]
[QUOTE=WolreaN]Merhaba, iyi sahurlar. Akvaryumunuz çok güzel gerçekten, bitkiler falan diziliş çok hoşuma gitti açıkçası. Fakat okuduklarıma göre beta balığı tek başına bakılmalı diyorlar. Başka balıklarla olursa eğer o balıklar ile kavga eder ve o akvaryumdaki bütün canlılar bir süre sonra ölür diye bir yazı okumuştum, ne kadar doğru bilmiyorum ama beta balığı tek başına olmalı tabiri doğru diğer akvaryumlara baktığımızda. Hem de sizde 2 beta var ve karideslerinizde bayağı var. Güncellemelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum/bekliyoruz. Acaba akvaryum kayıpsız, kavgasız ilerleyecek mi diye aklımda soru oluştu şimdiden.
Akvaryum 3. ayındaymış yeni gördüm, o zaman bu balıkların hepsi 3 aydır yan yana, demi? Şuan gerçekten çok garip oldum. Beta balıkları agresifler karideslerin canını okurlar düşüncesi vardı aklımda hep. Neyse, umarım sıkıntısız ilerlemeye devam edersiniz. [:)][/QUOTE]
Hocam güzel görüşleriniz için çok çok teşekkür ediyorum, ben de sizlere hayırlı sahurlar diliyorum.
Dediğiniz gibi betta balıkları çok agresif, birbirlerine bile inanılmaz düşman oluyorlar. Aslında sadece isimleri beta, karakterleri tam alfa [8)]
ANCAK dişi betalar da özellikle yavruluktan itibaren toplu bir tank ta bakılıp boylandırılmışsa bu agresiflik hiç olmuyor. Hatta ve hatta o bir adet neon tetra nın karidesleri daha çok hırpaladığını gözlemledim.
Bettalar pek etliye sütlüye karışmıyor, artemia yiyor, yüzüyor kayalıklara saklanıyor dinleniyorlar. Hatta ve hatta alfa dişi oluşumu bile gözlemlemedim. Tabiki bunda yukarıdada belirttiğim gibi yavruluk süreci çok önemli rol oynuyor.
Bundan önceki 30×20×20 lik nano tankta tek erkek halfmoon besliyordum, o erkek olduğu için çok agresif ti mesela, salyangozların bile canını okumuştu kendisi.[EDIT]Navy34,2023-04-10 04:51:06[/EDIT]
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
[QUOTE=MD.mehmet]Lav kayası güzel görünüyor ancak tamamen arka planda olsa daha iyi olur bence. Belki fotoğraftan öyle gözüküyordur ama beyaz çakıllar çok parlıyor daha mat veya ara koyulukta bir ürün ile kontrast yapsanız daha iyi olur diye düşünüyorum. Betalar ile karideslerin arası nasıl acaba?
Sağlıklı hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
Öndeki çakılları yarın komple çıkaracağım. Çünkü dipte inanılmaz fazla pislik birikimine neden oluyor. Onun yerine gene bitki kumu ilave edeceğim.
Bettalar ile karidesler çok uyumlu, bettaların umurunda bile değil diyebilirim. Zaten bitki fazla olduğu için saklanma alanları da çok. Karidesler ilk geldiğinde adaptasyon süreçlerinde 10 gün civarı "nerede yahu bunlar" diye aramıştım [:)][EDIT]Navy34,2023-04-10 03:31:45[/EDIT]
[QUOTE=MD.mehmet]Lav kayası güzel görünüyor ancak tamamen arka planda olsa daha iyi olur bence. Belki fotoğraftan öyle gözüküyordur ama beyaz çakıllar çok parlıyor daha mat veya ara koyulukta bir ürün ile kontrast yapsanız daha iyi olur diye düşünüyorum. Betalar ile karideslerin arası nasıl acaba?
Sağlıklı hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
Öndeki çakılları yarın komple çıkaracağım. Çünkü dipte inanılmaz fazla pislik birikimine neden oluyor. Onun yerine gene bitki kumu ilave edeceğim.
Bettalar ile karidesler çok uyumlu, bettaların umurunda bile değil diyebilirim. Zaten bitki fazla olduğu için saklanma alanları da çok. Karidesler ilk geldiğinde adaptasyon süreçlerinde 10 gün civarı "nerede yahu bunlar" diye aramıştım [:)][EDIT]Navy34,2023-04-10 03:31:45[/EDIT]
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][EDIT]Navy34,2023-04-10 02:21:24[/EDIT]
Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][EDIT]Navy34,2023-04-10 02:21:24[/EDIT]
78*40*40 High Tech Tank Nadir Türler İle Kurulumu
[QUOTE=hasancn]
Hocam tank güzel gidiyor. Aslında başlığın
devamını getirmek istiyordum ama bir kaç arkadaş özel mesaj ile bu konu foruma bir şey katmaz , hobicilere bir şey katmaz , anlaşılmıyor, onlarca var bu konulardan , bu sadece sizin günlüğünüz gibi bir şey olmuş tarzı konuştular. Açıkçası pek hevesim kalmadı.[:)]
Sizin için bir iki kare atayım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045531.jpg[/IMG][/QUOTE]
O arkadaşlar çok boş konuşmuş hocam :)
Herkes kendileri gibi ordinaryus sanmasınlar lütfen.
Şahsen ben öğrenci bir kardeşiniz olarak konuda vermiş olduğunuz ana fikre hayran kaldım, takdir ettim.
Bu hobiye yıllar önce rahmetli dedemin teşviğiyle başlamıştım. 90 lı yıllardan beri evine pek çok akvaryum kurmuş bir polis memuruydu.
Ancak bu maliyetler firmaların da aç gözlülüğü ile öyle bir seviyeye geldi ki bırakın tekrar başlamayı, evimdeki akvaryumu boşaltasım gelmişti. Bu forumda sağolsun CO2 sistemi dahil pek çok şeyi kendim yaparak, elimden geldiğince maliyeti düşürerek iyi kötü bitkili bir tank kurabildim.
Sizin konunuzun faydası bundan da ötesinde.
Bu tür çok çok nadir ve gereksinimleri hat safhada olan bitkilerin farklı durumlardaki farklı reaksiyonlarını incelemek hem de bunu belirli bir plan ve program çerçevesinde yapmak müthiş bir emek ve özveri.
Sizlere o mesajları atarak heves kıran arkadaşlara da aldanmayın. Tekrar ediyorum herkes bu yorumları atanlar gibi ordinaryus havasında değil [;)]
[QUOTE=hasancn]
Hocam tank güzel gidiyor. Aslında başlığın
devamını getirmek istiyordum ama bir kaç arkadaş özel mesaj ile bu konu foruma bir şey katmaz , hobicilere bir şey katmaz , anlaşılmıyor, onlarca var bu konulardan , bu sadece sizin günlüğünüz gibi bir şey olmuş tarzı konuştular. Açıkçası pek hevesim kalmadı.[:)]
Sizin için bir iki kare atayım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045531.jpg[/IMG][/QUOTE]
O arkadaşlar çok boş konuşmuş hocam :)
Herkes kendileri gibi ordinaryus sanmasınlar lütfen.
Şahsen ben öğrenci bir kardeşiniz olarak konuda vermiş olduğunuz ana fikre hayran kaldım, takdir ettim.
Bu hobiye yıllar önce rahmetli dedemin teşviğiyle başlamıştım. 90 lı yıllardan beri evine pek çok akvaryum kurmuş bir polis memuruydu.
Ancak bu maliyetler firmaların da aç gözlülüğü ile öyle bir seviyeye geldi ki bırakın tekrar başlamayı, evimdeki akvaryumu boşaltasım gelmişti. Bu forumda sağolsun CO2 sistemi dahil pek çok şeyi kendim yaparak, elimden geldiğince maliyeti düşürerek iyi kötü bitkili bir tank kurabildim.
Sizin konunuzun faydası bundan da ötesinde.
Bu tür çok çok nadir ve gereksinimleri hat safhada olan bitkilerin farklı durumlardaki farklı reaksiyonlarını incelemek hem de bunu belirli bir plan ve program çerçevesinde yapmak müthiş bir emek ve özveri.
Sizlere o mesajları atarak heves kıran arkadaşlara da aldanmayın. Tekrar ediyorum herkes bu yorumları atanlar gibi ordinaryus havasında değil [;)]
78*40*40 High Tech Tank Nadir Türler İle Kurulumu
[QUOTE=hasancn]
Merhaba hocam nitrat kısıtlaması dediğiniz gibi çoğu bitki üzerinde etkiliyken çoğu bitki üzerindede etkili değildir.
Örnek vermek gerekirse hyg pinnifati, rotala grubunun çoğunluğu,ludwigia arcuata ve brevis,super red vs. gibi bazı türler nitrat sınırlamasında kızararır . Pandanal,tornado, flamingo,mini reiniciki vs. türler ise yüksek nitratta kızarır.
Rotala wallichi düşük nitratta kızaran türlerden.
Kızarmasının sebebi ise bitki kütlesi arttı, eski gübre değerlerim yeni bitki kütlesine az geliyordu. Sonucta 1 yaşındaki bebekle 3 yaşındaki bir çoçuk aynı oranda yemek yemez. Şuan artırmış olduğum gübre şuanki bitki kütlesi'ne anca yetiyor yetmiyor.O yüzden kızarıyor diye düşünüyorum.
Senegalnesis leri bir dahaki güncellemede yakından resim atarım.
Malasef toprak gerçekten çok kirli sürekli tozlaşıyor ve atık biriktiriyor.O yüzden sık sık dip çekimi yapıyorum. [/QUOTE]
Hocam selamlar. Neredeyse 1 aydan fazla olmuş. Son durumlar nedir ? Çok merak ettim açıkçası :)
[QUOTE=hasancn]
Merhaba hocam nitrat kısıtlaması dediğiniz gibi çoğu bitki üzerinde etkiliyken çoğu bitki üzerindede etkili değildir.
Örnek vermek gerekirse hyg pinnifati, rotala grubunun çoğunluğu,ludwigia arcuata ve brevis,super red vs. gibi bazı türler nitrat sınırlamasında kızararır . Pandanal,tornado, flamingo,mini reiniciki vs. türler ise yüksek nitratta kızarır.
Rotala wallichi düşük nitratta kızaran türlerden.
Kızarmasının sebebi ise bitki kütlesi arttı, eski gübre değerlerim yeni bitki kütlesine az geliyordu. Sonucta 1 yaşındaki bebekle 3 yaşındaki bir çoçuk aynı oranda yemek yemez. Şuan artırmış olduğum gübre şuanki bitki kütlesi'ne anca yetiyor yetmiyor.O yüzden kızarıyor diye düşünüyorum.
Senegalnesis leri bir dahaki güncellemede yakından resim atarım.
Malasef toprak gerçekten çok kirli sürekli tozlaşıyor ve atık biriktiriyor.O yüzden sık sık dip çekimi yapıyorum. [/QUOTE]
Hocam selamlar. Neredeyse 1 aydan fazla olmuş. Son durumlar nedir ? Çok merak ettim açıkçası :)
Vitasand Siyah Bitki Kumu Ve Beta Akvaryumu
[QUOTE=himsefa]Merhaba,
Ben de bu kum ile bir kurulum yaptım fakat acemilik yapıp kurulumdan sonra araştırdım kumu. Kumun karidesleri ve dip canlılarını rahatsız ettiği hatta ölümle sonuçlandığı yönünde söylemler gördüm tabii bunun yanında hiç sorun yaşamayanlar da var. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Hocam çok üzgünüm, neredeyse 2 ay olmuş ama gene de cevap vereyim.
Ben bu akvaryumu bozalı çok oldu. Onun yerine 35×35×35 boyutlarında bir tank kurdum ve onda da aynı kum olan vitasand marka siyah bitki kumu kullandım. Şahsen ben çok çok memnunum. Zaten basit gereksinimli bitkiler için çok çok yeterli geliyor. Ben ayrıyetten yeni tankımda alternanthera da çok kullandım ve CO2 de ekledim. Alternanthera gibi gereksinimi yüksek bir bitkiye bile yeterli geldiğini söyleyebilirim.
Onun haricinde bende sayısız minare salyangozu+ 10 tane bloody mary karides+ 2 tane de dişi hmpk betta mevcut. Ne önceki tankımda ne de bu tankta çok şükür hiç bir sorun yaşamadım.
ANCAK tavsiyem reeflowers yerine kesinlikle vitasand tercih etmeniz
[QUOTE=himsefa]Merhaba,
Ben de bu kum ile bir kurulum yaptım fakat acemilik yapıp kurulumdan sonra araştırdım kumu. Kumun karidesleri ve dip canlılarını rahatsız ettiği hatta ölümle sonuçlandığı yönünde söylemler gördüm tabii bunun yanında hiç sorun yaşamayanlar da var. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Hocam çok üzgünüm, neredeyse 2 ay olmuş ama gene de cevap vereyim.
Ben bu akvaryumu bozalı çok oldu. Onun yerine 35×35×35 boyutlarında bir tank kurdum ve onda da aynı kum olan vitasand marka siyah bitki kumu kullandım. Şahsen ben çok çok memnunum. Zaten basit gereksinimli bitkiler için çok çok yeterli geliyor. Ben ayrıyetten yeni tankımda alternanthera da çok kullandım ve CO2 de ekledim. Alternanthera gibi gereksinimi yüksek bir bitkiye bile yeterli geldiğini söyleyebilirim.
Onun haricinde bende sayısız minare salyangozu+ 10 tane bloody mary karides+ 2 tane de dişi hmpk betta mevcut. Ne önceki tankımda ne de bu tankta çok şükür hiç bir sorun yaşamadım.
ANCAK tavsiyem reeflowers yerine kesinlikle vitasand tercih etmeniz
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 22:07
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
KULLANICILAR
- 103 Online Kullanıcı, 58 Üye
Online Kullanıcılar
Kınayu,
bysmokin,
sina cen,
MelihB,
MehmetEgemen,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
EKAR,
m170,
Ancalagon,
BilalM.,
0rnn,
IgorVladimir,
Can78,
OKIRATLI,
Koksal Gurkan,
Lilam,
G_can,
yeekim,
Jeveux,
Sungurr,
GokKurt,
DigitalPen,
osmandbnl,
1win_oter,
1win_mest,
oguzozt,
mostbet_ykPr,
ternapi,
Yusufankarali,
Ibrahimkahraman,
Hidro Dinamik,
reprise,
MK_71,
Riblja Corba,
Rhymestein,
Burak PEKDEMİR,
nurtensultan,
Mfk22,
Tata,
mcakir17,
syerli,
dremreavsar,
kazbek1,
ArdaCelik,
mareq,
Behzad,
Akrattin,
sedatkaryurek,
Baris124,
sorceres,
Cyber_Scout,
emrahdm,
EmiirKaan,
Ramses06,
twinsoul,
tuncaysargin,
mustafa191,
Tuby,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
