ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Obsesif Akvarist
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
346
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Eylül 2015 23:14
Son Ziyaret:
20 Ağustos 2025 19:03
Toplam Mesaj:
302 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali Korkmaz
Doğum Tarihi:
22 Ekim 1986
Yaş:
39
İl:
Izmir
Meslek:
Kamu
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Görseldeki Bitki Anubıas Nanamı
Evet anubias nana en az 6 yaprak satılıyor diye biliyorum aldığın arkadaş çokta güvenilir değilmiş sanırım
Evet anubias nana en az 6 yaprak satılıyor diye biliyorum aldığın arkadaş çokta güvenilir değilmiş sanırım
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=M_usta]Öncelikle herkese iyi hobiler. Sayın hocam aslında sizin sorunuzun çözümü çok alakasız bir sektörde mevcut. Besi çiftliklerinde özellikle marmara ve egede helikopter tipi endüstriyel pervaneler sıcaklık kontrolü için çok etkili bir çözüm olarak kullanılıyor. Aynı zamanda betanların etrafına ekonomisi ve amacına göre EPS, XPS ve VIP gibi yalıtım malzemeleri kullanabilirsiniz ya da direkt stabil betonlar var fakat bir miktar pahalılar. Öte yandan sera için hem green roof tekniği kullanır hemde bir mimar ya da mühendis(mesleğinizi bilnediğim için bu tarz bir meslekle uğraşıyorsanız çok daha uyguna gelir çünkü projelendirmeler son derece pahalı) ile arazinin güneş ve rüzgar açılarına göre çatınıza rüzgar ventilleri oluşturarak hem pervaneyi ekrade edebilirsiniz hemde suyu yaz kış sabit sıcaklıkta tutabilirsiniz. Öte yandan beton havuzların içine kesinlikle kaliteli ve salınım yapmayacak nontoksik bir malzeme ile kaplatmanızı tavsiye ederim uzun vadede betonun ömrünü uzatacaktır. Fayanslar kaliteli işçilik olmadığı sürece derzlerden kaçırma yapacaktır. Şimdiden başarılar diliyorum, umarım gönlünüzce olur. İyi forumlar. [/QUOTE]
Alakanız için teşekkür ederim pervaneler konusunu araştıracağım 🙏
[QUOTE=M_usta]Öncelikle herkese iyi hobiler. Sayın hocam aslında sizin sorunuzun çözümü çok alakasız bir sektörde mevcut. Besi çiftliklerinde özellikle marmara ve egede helikopter tipi endüstriyel pervaneler sıcaklık kontrolü için çok etkili bir çözüm olarak kullanılıyor. Aynı zamanda betanların etrafına ekonomisi ve amacına göre EPS, XPS ve VIP gibi yalıtım malzemeleri kullanabilirsiniz ya da direkt stabil betonlar var fakat bir miktar pahalılar. Öte yandan sera için hem green roof tekniği kullanır hemde bir mimar ya da mühendis(mesleğinizi bilnediğim için bu tarz bir meslekle uğraşıyorsanız çok daha uyguna gelir çünkü projelendirmeler son derece pahalı) ile arazinin güneş ve rüzgar açılarına göre çatınıza rüzgar ventilleri oluşturarak hem pervaneyi ekrade edebilirsiniz hemde suyu yaz kış sabit sıcaklıkta tutabilirsiniz. Öte yandan beton havuzların içine kesinlikle kaliteli ve salınım yapmayacak nontoksik bir malzeme ile kaplatmanızı tavsiye ederim uzun vadede betonun ömrünü uzatacaktır. Fayanslar kaliteli işçilik olmadığı sürece derzlerden kaçırma yapacaktır. Şimdiden başarılar diliyorum, umarım gönlünüzce olur. İyi forumlar. [/QUOTE]
Alakanız için teşekkür ederim pervaneler konusunu araştıracağım 🙏
Yeşil Su Kültürüm Çöktü Pirelerim Aç Kalacak
[QUOTE=GhostKoi]
@Obsesif Akvarist , sırf hazımsızlığınız yüzünden bugün açmış olduğunuz konuda size yöneltilmiş olan eleştirileri buraya yansıtmanız anlamsız ve gülünç. Biraz daha arayın bakalım daha ilginç konular da bulursunuz. Üzüm yemek için değil, bağcıyı dövmek için ve incindiğini sandığınız gururunuzu onarmak için burada olduğunuz kesin. Aklınızca bir misilleme yapıyorsunuz. Kendi kendinizi tatmin etmeye devam edin. Fakat kimseyi ve forumu bu işe bulaştırmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/hobi_bahcesini_havuz_bahcesine_cevirmek_k1004677.asp[/QUOTE]
Oysa alinganlik yapmamanızı söylemiştim çocuk değiliz ve bir yetişkin gibi davranmalıyız. Forum zaten gereksiz sorularla yeterince meşgul ediliyorken milyon kere sorulmuş soruları tekrar tekrar sormak yerine diğer konulara verilmiş cevapları okuma gereği duysaydınız keşke. Ama insanımız böyle bizim okumak araştırmak zor ben sorayım biri bana anlatsın maalesef neyse ben sizi yeşil suyunuzla basbasa bırakıyorum
[QUOTE=GhostKoi]
@Obsesif Akvarist , sırf hazımsızlığınız yüzünden bugün açmış olduğunuz konuda size yöneltilmiş olan eleştirileri buraya yansıtmanız anlamsız ve gülünç. Biraz daha arayın bakalım daha ilginç konular da bulursunuz. Üzüm yemek için değil, bağcıyı dövmek için ve incindiğini sandığınız gururunuzu onarmak için burada olduğunuz kesin. Aklınızca bir misilleme yapıyorsunuz. Kendi kendinizi tatmin etmeye devam edin. Fakat kimseyi ve forumu bu işe bulaştırmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/hobi_bahcesini_havuz_bahcesine_cevirmek_k1004677.asp[/QUOTE]
Oysa alinganlik yapmamanızı söylemiştim çocuk değiliz ve bir yetişkin gibi davranmalıyız. Forum zaten gereksiz sorularla yeterince meşgul ediliyorken milyon kere sorulmuş soruları tekrar tekrar sormak yerine diğer konulara verilmiş cevapları okuma gereği duysaydınız keşke. Ama insanımız böyle bizim okumak araştırmak zor ben sorayım biri bana anlatsın maalesef neyse ben sizi yeşil suyunuzla basbasa bırakıyorum
Yeşil Su Kültürüm Çöktü Pirelerim Aç Kalacak
[QUOTE=GhostKoi]Balkonda yazdan çok iyi nitelikte 1 damacana dolusu yeşil su vardı. Son yağmurlarla ve kışın güneşin azalmasıyla bu kültür sıfırlandı.
Arkadaşımdan aldığım 60-70 su piresini oda koşullarında bu yeşil suyla yüzlerce sayıya ulaştırmıştım. Suyun rengi açıldıkça dışardan yeşil su ekliyordum ve çoğalma devam ediyordu.
2 hafadır ekleyebileceğim yeşil su yok. Tahmin ediyorum ki bu şartlarda su piresi kültürü de çökecek.
Pireleri kurtarmak için ne yapmalıyım? Onları besleyip hayatta tutmanın başka bir yolu var mı?[/QUOTE]
Çok gereksiz bir soru olmuş kardeşim keşke biraz zahmet edip şu pireleri konusunda açılmış onlarca konudan biri okusaydın da bunu sormasaydın. Ama bu daha kolay gelmiş sanırım. [:)))]
Sakın alınganlık yapma ve geçmiş makale ve konuları oku yeni üyeler bile bunları biliyor artık çünkü okuyorlar
[QUOTE=GhostKoi]Balkonda yazdan çok iyi nitelikte 1 damacana dolusu yeşil su vardı. Son yağmurlarla ve kışın güneşin azalmasıyla bu kültür sıfırlandı.
Arkadaşımdan aldığım 60-70 su piresini oda koşullarında bu yeşil suyla yüzlerce sayıya ulaştırmıştım. Suyun rengi açıldıkça dışardan yeşil su ekliyordum ve çoğalma devam ediyordu.
2 hafadır ekleyebileceğim yeşil su yok. Tahmin ediyorum ki bu şartlarda su piresi kültürü de çökecek.
Pireleri kurtarmak için ne yapmalıyım? Onları besleyip hayatta tutmanın başka bir yolu var mı?[/QUOTE]
Çok gereksiz bir soru olmuş kardeşim keşke biraz zahmet edip şu pireleri konusunda açılmış onlarca konudan biri okusaydın da bunu sormasaydın. Ama bu daha kolay gelmiş sanırım. [:)))]
Sakın alınganlık yapma ve geçmiş makale ve konuları oku yeni üyeler bile bunları biliyor artık çünkü okuyorlar
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=KaanE]Ben youtube'un icadından beridir DIY videoları izlerim. Her türden. Birçok kez normal yüzmek için havuz, balık havuzu gibi şeylerin inşaat videolarını izledim. Kazılarak yapılacaksa baya bir teferruatlı iş. Hem çok fazla sayıda farklı malzeme ve bunlardan çok kullanmak gerekiyor. Ayrıca iş gücüde çok çok daha fazla. Burada ABD'deki gibi mini excavator kiralamakta sanıyorum mümkün değildir.
Gördüğüm en kolayı tuğla ile örülerek yapılan, sonradan iç kısmı çimento sıva üstüne su geçirmez malzeme sıva yapılanı. Dış kısmıda sıvanıp üstüne fayans döşeniyor. Temel olarak tuğladan altıda olan üstü açık bir kutu yapılıyor yani.
Çukur kazıp içine tuğla şeklinde yapılabilir kenarlar önce boş bırakılır, su geçirmez sıvandıktan sonra oralarada toprak atılır gömülü olur. Ama alt kısım için yine membran lazım. Ayrıca ağırlığı eşit yaymak için üstüne birkaç kat OSB.
Amaç daha çok üretimse küvet tarzı üstte ama görsellik ve zevkse kesinlikle paraya zamana kıyıp toprak içinde havuz derim [:)]
Fotosunu paylaştığınız mavi fiberglass havuz toprağa gömülebilir. Birkaç kat osbnin üstüne konur gömülür. En üst 5-10cmlik kısmı dışarda bırakılır. Üstüne toprak + taşlar konarak doğal görünüm yapılabilir. Ömrünün 3 seneden çok daha fazla olacağını sanıyorum. Kaldı ki tamiri kolay.[/QUOTE]
Yere yapılan havuzlarda balıkları görmek ve müdahale etmek zor daha önce denemisligim var o yüzden kalıp çaktırıp betonla yapmayı düşünüyordum. Yere yapilanlarda içine canlı düşme ihtimali ve en önemlisi kurbağa basma olasılığı çok yüksek maalesef. Teşekkür ederim 🙏
[QUOTE=KaanE]Ben youtube'un icadından beridir DIY videoları izlerim. Her türden. Birçok kez normal yüzmek için havuz, balık havuzu gibi şeylerin inşaat videolarını izledim. Kazılarak yapılacaksa baya bir teferruatlı iş. Hem çok fazla sayıda farklı malzeme ve bunlardan çok kullanmak gerekiyor. Ayrıca iş gücüde çok çok daha fazla. Burada ABD'deki gibi mini excavator kiralamakta sanıyorum mümkün değildir.
Gördüğüm en kolayı tuğla ile örülerek yapılan, sonradan iç kısmı çimento sıva üstüne su geçirmez malzeme sıva yapılanı. Dış kısmıda sıvanıp üstüne fayans döşeniyor. Temel olarak tuğladan altıda olan üstü açık bir kutu yapılıyor yani.
Çukur kazıp içine tuğla şeklinde yapılabilir kenarlar önce boş bırakılır, su geçirmez sıvandıktan sonra oralarada toprak atılır gömülü olur. Ama alt kısım için yine membran lazım. Ayrıca ağırlığı eşit yaymak için üstüne birkaç kat OSB.
Amaç daha çok üretimse küvet tarzı üstte ama görsellik ve zevkse kesinlikle paraya zamana kıyıp toprak içinde havuz derim [:)]
Fotosunu paylaştığınız mavi fiberglass havuz toprağa gömülebilir. Birkaç kat osbnin üstüne konur gömülür. En üst 5-10cmlik kısmı dışarda bırakılır. Üstüne toprak + taşlar konarak doğal görünüm yapılabilir. Ömrünün 3 seneden çok daha fazla olacağını sanıyorum. Kaldı ki tamiri kolay.[/QUOTE]
Yere yapılan havuzlarda balıkları görmek ve müdahale etmek zor daha önce denemisligim var o yüzden kalıp çaktırıp betonla yapmayı düşünüyordum. Yere yapilanlarda içine canlı düşme ihtimali ve en önemlisi kurbağa basma olasılığı çok yüksek maalesef. Teşekkür ederim 🙏
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=Neothauma ]Hocam selamlar,
Alakam ve tecrübemin hiç olmadığı bana oldukça uzak bir konu. Ancak yine de başka birinden fikir, bilgi almak konusunda yönlendirme yapabilirim. Profilinizde İzmir’de yaşadığınızı gördüm. İzmir’deki hobici, akvaryumcu camiasının ne kadar içindesiniz bilmiyorum. Fakat İzmir’de yılların hobicisi, çok sevdiğim bir abim yaşıyor. Kendisinin de bir arsası ve arsasında sera içinde betonarme havuzları var. Koiler de ilgilendiği ve ürettiği türler arasında. Şöyle göstereyim:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/29591/281220241546291.jpg[/IMG]
Şu an bilgisi dışında paylaştığım için isim vermiyorum, özel mesaj yoluyla kendisine yönlendirebilirim.
Ayrıca Malawiizmir gibi büyük akvaryumcularla iletişime geçerseniz malzeme ve inşaat konusunda size yönlendirmeler yapacaktır diye düşünüyorum. Kolay gelsin, bol şans.[/QUOTE]
Evet Birand beyler tanışıklığımız var aklıma gelmemişti teşekkür ederim 🙏
[QUOTE=Neothauma ]Hocam selamlar,
Alakam ve tecrübemin hiç olmadığı bana oldukça uzak bir konu. Ancak yine de başka birinden fikir, bilgi almak konusunda yönlendirme yapabilirim. Profilinizde İzmir’de yaşadığınızı gördüm. İzmir’deki hobici, akvaryumcu camiasının ne kadar içindesiniz bilmiyorum. Fakat İzmir’de yılların hobicisi, çok sevdiğim bir abim yaşıyor. Kendisinin de bir arsası ve arsasında sera içinde betonarme havuzları var. Koiler de ilgilendiği ve ürettiği türler arasında. Şöyle göstereyim:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/29591/281220241546291.jpg[/IMG]
Şu an bilgisi dışında paylaştığım için isim vermiyorum, özel mesaj yoluyla kendisine yönlendirebilirim.
Ayrıca Malawiizmir gibi büyük akvaryumcularla iletişime geçerseniz malzeme ve inşaat konusunda size yönlendirmeler yapacaktır diye düşünüyorum. Kolay gelsin, bol şans.[/QUOTE]
Evet Birand beyler tanışıklığımız var aklıma gelmemişti teşekkür ederim 🙏
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=GhostKoi]
@valarmorghulis12 kardeşim, sapla samanı karıştırmamak lazım. Kıyasladığınız konular ucu kapalı, 2-3 cümleyle yanıtlanabilecek mevzular. Bu kişinin sorularına ise 10 sayfa yazmak lazım, hatta kaynak kitap göstermek lazım. Açık uçlu konular. Forumda arasa en az 10 tane doyurucu başlık bulur. Benim açtığım ya da yazdığım sadece 7-8 konu var mesela. Bunları tekrar tekrar anlatmaya kimsenin mecali olmaz. Önce burdan ya da başka bir yerden araştırsın arkadaş. Çözümsüz kaldığı noktaları tekrar sorsun.
Bir de yılların deneyimi 2 satırda aktarılamaz. Emeğe haksızlık olur. Araştırsın, denesin, yaşasın ve görsün.
Görüldüğü kadarıyla bu bir hobi projesi değil. Buradan küçük ölçekli bir ticari üretim çiftliği çıkar. Bu da tamamıyla alanımız dışı olur.[/QUOTE]
Öncelikle zaman ayırıp yorumunuzu belirttiğiniz için teşekkür ederim ama sorularımı kırmızı yazılarla belirtmiştim ve sayfalarca cevabı olan sorular değiller ama paylaşmak istemiyorsanız tabikide haklısınız. Bende bu yorumdan sonra sormakla hata yaptığımın farkına vardım çok haklısınız tecrübe deneye yanıla ogrenilir ve kimseyle paylaşılmaması gerekir dediğinize göre . Ticari konuya gelince de ticari konu olmuş olsaydı eğer bukadar masraflı bir plan olmazdı hiçbir profesyonel Japon uretimhanesi bukadar az havuzla bukadar maliyet koymaz ortaya havuza tepe sump ben hiçbir uretimhanede görmedim. Neyse ben anladım teşekkürler konu kilit 🔒
[QUOTE=GhostKoi]
@valarmorghulis12 kardeşim, sapla samanı karıştırmamak lazım. Kıyasladığınız konular ucu kapalı, 2-3 cümleyle yanıtlanabilecek mevzular. Bu kişinin sorularına ise 10 sayfa yazmak lazım, hatta kaynak kitap göstermek lazım. Açık uçlu konular. Forumda arasa en az 10 tane doyurucu başlık bulur. Benim açtığım ya da yazdığım sadece 7-8 konu var mesela. Bunları tekrar tekrar anlatmaya kimsenin mecali olmaz. Önce burdan ya da başka bir yerden araştırsın arkadaş. Çözümsüz kaldığı noktaları tekrar sorsun.
Bir de yılların deneyimi 2 satırda aktarılamaz. Emeğe haksızlık olur. Araştırsın, denesin, yaşasın ve görsün.
Görüldüğü kadarıyla bu bir hobi projesi değil. Buradan küçük ölçekli bir ticari üretim çiftliği çıkar. Bu da tamamıyla alanımız dışı olur.[/QUOTE]
Öncelikle zaman ayırıp yorumunuzu belirttiğiniz için teşekkür ederim ama sorularımı kırmızı yazılarla belirtmiştim ve sayfalarca cevabı olan sorular değiller ama paylaşmak istemiyorsanız tabikide haklısınız. Bende bu yorumdan sonra sormakla hata yaptığımın farkına vardım çok haklısınız tecrübe deneye yanıla ogrenilir ve kimseyle paylaşılmaması gerekir dediğinize göre . Ticari konuya gelince de ticari konu olmuş olsaydı eğer bukadar masraflı bir plan olmazdı hiçbir profesyonel Japon uretimhanesi bukadar az havuzla bukadar maliyet koymaz ortaya havuza tepe sump ben hiçbir uretimhanede görmedim. Neyse ben anladım teşekkürler konu kilit 🔒
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=MasterChiefHakan]Şimdi baktım, konu sahibi eski üyeymiş, hatta şişme havuzda balık üretim deneyimi vb. konular açmış. Bu platformun benden de eski müdavimiymiş, bilmiyordum, zaten kendisi de sitede arama yapıldığını bilir, ilk yanıtım yersiz olmuş. En azından konu güncelde kalmış oldu.[/QUOTE]
[B]Konu zaten eski yada yeni olmak değil yada bir konuyu bilip bilmemekle de alakalı değil. İnsan bazen gozunun önündeki yanlısı farkedemeyebilir yada bakış açısı farkıyla çok daha kaliteli planlar ortaya çıkabilir ama amacım bırakın hayata geçirilmeyi anlaşılmaktan bile uzak görünüyor [:geek:][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:43:57[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Şimdi baktım, konu sahibi eski üyeymiş, hatta şişme havuzda balık üretim deneyimi vb. konular açmış. Bu platformun benden de eski müdavimiymiş, bilmiyordum, zaten kendisi de sitede arama yapıldığını bilir, ilk yanıtım yersiz olmuş. En azından konu güncelde kalmış oldu.[/QUOTE]
[B]Konu zaten eski yada yeni olmak değil yada bir konuyu bilip bilmemekle de alakalı değil. İnsan bazen gozunun önündeki yanlısı farkedemeyebilir yada bakış açısı farkıyla çok daha kaliteli planlar ortaya çıkabilir ama amacım bırakın hayata geçirilmeyi anlaşılmaktan bile uzak görünüyor [:geek:][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:43:57[/EDIT]
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=MasterChiefHakan]Arama kısmına havuz yazıp araştırırsanız daha önce açılmış konulara göz atabilirsiniz.[/QUOTE]
[B]Haklisiniz ama forumda geçen havuz konuları en iyisine ulaşma çabasından değil nasıl uyguna maledebilirim konuları aslında o yüzden su birikintisinde nasıl Japon beslenir adli çalışmalar o konulardan öğrenecek birsey bulamadığım için bu konuyu açmıştım [:geek:]
Sanırım hata yapmışım [:)))][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:36:22[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Arama kısmına havuz yazıp araştırırsanız daha önce açılmış konulara göz atabilirsiniz.[/QUOTE]
[B]Haklisiniz ama forumda geçen havuz konuları en iyisine ulaşma çabasından değil nasıl uyguna maledebilirim konuları aslında o yüzden su birikintisinde nasıl Japon beslenir adli çalışmalar o konulardan öğrenecek birsey bulamadığım için bu konuyu açmıştım [:geek:]
Sanırım hata yapmışım [:)))][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:36:22[/EDIT]
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[B]Merhaba Arkadaşlar 500m2 bir hobi bahçem var. Yıllardır evde devam ettirdiğim hobimi bahçede devam etmek istiyorum. Fakat yaptığım şeyler artık geri dönülmez şeyler olacak. O yüzden fikir ve önerilerinize ihtiyacım var.
Öncelikle bahçenin fotoğraflarını atayım.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051511.jpg[/IMG]
[B]Fotoğraflarda görünen karşı duvara yakın havuzlar yaptırmak istiyorum 6 tane [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240055381.jpg[/IMG]
[B]Havuzlar konusunda kazıp membranlı mı yapayım yoksa hazır fiberglass havuzlardan mı kullanayım diye düşünüyordum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240106521.jpg[/IMG]
Kazdirdigimda baliklara tam olarak müdahale edemeyeceğimi düşünüyorum ve içine yazdığım naylon membran neyse artık uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240109431.jpg[/IMG]
Fiberglass havuzlarda da yine 3 yıllık bir garanti var sonrası için yine muamma ben ömürlük birsey istediğim için kalıp çaktırarak dökme beton havuzlar yaptırmak istiyorum. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240107511.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle çizdiğim saçma sapan ölçeksiz plan için hepinizden özür diliyorum [:)))]
Öncelikle amacım ısıtıcı kullanmadan canlıları yaz kış rahat ettirebilmek. Bulunduğum bölge yılda sadece 1 hafta eksi dereceleri ya görür ya görmez ama ben forumlardan takip edebildigim kadarıyla su derinliği sayesinde balıkların sıcağı ve soğuğu daha iyi tolere edebildiklerini okudum. O yüzden 400x200x100h ölçülerinde yaptırmayı düşünüyorum. Bu ölçüleri tercih etmemin sebebi boylanmaları için farklı bir havuz kullanmak istememem çünkü havuz ne kadar büyürse müdahale ve hakimiyet okadar azalıyor maalesef. Yabancı bir forumda Japon balıklarının 60cm den daha derine basınçtan dolayı verimli kullanamadıklarını fazla o derinliğe inmediklerini okumuştum. Bu benim kafamı çok karıştırdı ama kış soğukları aklıma geldikçe 100cm de karar kıldım. Havuzların her tarafında da 1 metrelik hareket alanları bıraktım.[/B]
[B]
[K]Sorum şu 400cm Japon balığı yavrularını boylandırmada yeterli olur mu ? Sizin tecrübe ettiğiniz bir havuz ölçüsü var mı ?[/K]
Diğer konu sıcaklık. Evet soğuk fazla olmuyo ama sıcaklık geçen yıl 45 ten asagı inmedi. Yine akvaryum derinliği ve ilave olarak havuz alanin üzerine sandviç panel örtü tapmayi planliyorum .
Önceki planım Sera yapmaktı ama yaz sıcakları kenarlar açılabiliyor olsa bile bir sera etkisi yaratacaktı. Ayrıca kışında çokta derece farkı olacağını sanmıyorum o yüzden sandviç panel örtü düşündüm
[K]Sera konusunca yanılıyorsam yada farklı bir fikir ilaç olabilir [:?][/K]
Diğer konu havuzlara fayans kaplama yapmak. Biliyorum çoğu kişi neden bukadar abartıyorsun diyecektir. Kardeşim ne gerek var bu ekonomik buhran döneminde diyebilir.[:cik:] Ben sadece psikoloğa vermektense havuz sahibi olurum kafasındayım [:)))]
Şimdi fayans bildiğim kadarıyla yosun tutmuyor. Havuz hep temiz kalacak ama hem maliyet artacak hemde yosunlar havuzdaki nitratı ememeyecek al sana bir ikilem daha. Ben niye bukadar karasız bir insanım
[:?]
Havuzların her biri için kafa motoruyla yapacağım bir tepe filtre ve büyük pipo filtreyle bol havalandırma olacak.
Amacım ucuza maletmek değil en iyisini yapmaya çalışacağım sadece ısınma konusunda çok cimriyim [8)]
Yine kontrolsüz bir yumurtlama olmaması için haremlik selamlık beslemeyi düşünüyorum yumurta dökme yinede olur mu ?
Neyse biraz fazla uzattım sanırım Kusura bakmayın Şubat ayinda inşaata başlıyorum ozamana kadar mükemmel sisteme fikri yardımlarınızla ulaşacağımı düşünüyorum.
Hoşçakalın…
[/B]
[B]Merhaba Arkadaşlar 500m2 bir hobi bahçem var. Yıllardır evde devam ettirdiğim hobimi bahçede devam etmek istiyorum. Fakat yaptığım şeyler artık geri dönülmez şeyler olacak. O yüzden fikir ve önerilerinize ihtiyacım var.
Öncelikle bahçenin fotoğraflarını atayım.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051511.jpg[/IMG]
[B]Fotoğraflarda görünen karşı duvara yakın havuzlar yaptırmak istiyorum 6 tane [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240055381.jpg[/IMG]
[B]Havuzlar konusunda kazıp membranlı mı yapayım yoksa hazır fiberglass havuzlardan mı kullanayım diye düşünüyordum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240106521.jpg[/IMG]
Kazdirdigimda baliklara tam olarak müdahale edemeyeceğimi düşünüyorum ve içine yazdığım naylon membran neyse artık uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240109431.jpg[/IMG]
Fiberglass havuzlarda da yine 3 yıllık bir garanti var sonrası için yine muamma ben ömürlük birsey istediğim için kalıp çaktırarak dökme beton havuzlar yaptırmak istiyorum. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240107511.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle çizdiğim saçma sapan ölçeksiz plan için hepinizden özür diliyorum [:)))]
Öncelikle amacım ısıtıcı kullanmadan canlıları yaz kış rahat ettirebilmek. Bulunduğum bölge yılda sadece 1 hafta eksi dereceleri ya görür ya görmez ama ben forumlardan takip edebildigim kadarıyla su derinliği sayesinde balıkların sıcağı ve soğuğu daha iyi tolere edebildiklerini okudum. O yüzden 400x200x100h ölçülerinde yaptırmayı düşünüyorum. Bu ölçüleri tercih etmemin sebebi boylanmaları için farklı bir havuz kullanmak istememem çünkü havuz ne kadar büyürse müdahale ve hakimiyet okadar azalıyor maalesef. Yabancı bir forumda Japon balıklarının 60cm den daha derine basınçtan dolayı verimli kullanamadıklarını fazla o derinliğe inmediklerini okumuştum. Bu benim kafamı çok karıştırdı ama kış soğukları aklıma geldikçe 100cm de karar kıldım. Havuzların her tarafında da 1 metrelik hareket alanları bıraktım.[/B]
[B]
[K]Sorum şu 400cm Japon balığı yavrularını boylandırmada yeterli olur mu ? Sizin tecrübe ettiğiniz bir havuz ölçüsü var mı ?[/K]
Diğer konu sıcaklık. Evet soğuk fazla olmuyo ama sıcaklık geçen yıl 45 ten asagı inmedi. Yine akvaryum derinliği ve ilave olarak havuz alanin üzerine sandviç panel örtü tapmayi planliyorum .
Önceki planım Sera yapmaktı ama yaz sıcakları kenarlar açılabiliyor olsa bile bir sera etkisi yaratacaktı. Ayrıca kışında çokta derece farkı olacağını sanmıyorum o yüzden sandviç panel örtü düşündüm
[K]Sera konusunca yanılıyorsam yada farklı bir fikir ilaç olabilir [:?][/K]
Diğer konu havuzlara fayans kaplama yapmak. Biliyorum çoğu kişi neden bukadar abartıyorsun diyecektir. Kardeşim ne gerek var bu ekonomik buhran döneminde diyebilir.[:cik:] Ben sadece psikoloğa vermektense havuz sahibi olurum kafasındayım [:)))]
Şimdi fayans bildiğim kadarıyla yosun tutmuyor. Havuz hep temiz kalacak ama hem maliyet artacak hemde yosunlar havuzdaki nitratı ememeyecek al sana bir ikilem daha. Ben niye bukadar karasız bir insanım
[:?]
Havuzların her biri için kafa motoruyla yapacağım bir tepe filtre ve büyük pipo filtreyle bol havalandırma olacak.
Amacım ucuza maletmek değil en iyisini yapmaya çalışacağım sadece ısınma konusunda çok cimriyim [8)]
Yine kontrolsüz bir yumurtlama olmaması için haremlik selamlık beslemeyi düşünüyorum yumurta dökme yinede olur mu ?
Neyse biraz fazla uzattım sanırım Kusura bakmayın Şubat ayinda inşaata başlıyorum ozamana kadar mükemmel sisteme fikri yardımlarınızla ulaşacağımı düşünüyorum.
Hoşçakalın…
[/B]
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 51 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
HarunYILDIRIM,
TolgahanA,
ternapi,
Frkn,
Hidro Dinamik,
Jotunheim,
Tortuga7,
altum123,
TheDS,
SaviaSora,
Benmuro,
yeekim,
Sfenks111,
SeaWorld,
EKAR,
pianoƒish,
Leonthe pro,
upeker,
ErayDemirel,
Balikcidede,
syerli,
bysmokin,
Canerkartal,
hasancn,
cilbay06,
_rammstein_,
Oxide,
Kınayu,
Efeayd,
Emanuelton,
MCY4,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
yilmaz006,
berat76,
BatuhanTufan,
00cngz00,
Oğul Hüseyin,
AquaShirmp,
fffurkan9,
Serdar dmr,
şansal,
fissidens,
Pandkoal,
oguzozt,
Kemalk41,
egemenc,
oguzsel,
√olkaπ,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
