Akvaryum.Com
  • 117 Litre Basit Bitkili Ve Tetra Akvaryumu


    Profil resmi
    Osmand

    1 beğeni
    Ölçüler: 99 cm x 30 cm 40 cm
    Canlı Türleri: tetra, çöpçü,elma salyangoz
    Bitki Türleri: moss, fern, saz
    Tankın Yaşı: 0
    Filtrasyon ve Işıklandırma: iç filtre sobo, led 5li
    Tasarım ve Dekorasyon: kaya, kök

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281605/090620261033431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281605/090620261033481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281605/090620261033531.jpg[/IMG]



    Merhaba, bu tarz bir akvaryum kurulumunda acemiyim. Görseldeki aşamadayım henüz, moss bitki bi kaç orta yapraklı bitkiler bağlayıp-dikip-yapıştırıp tetra balıklar koymayı dusunuyorum. Aklıma takılan durum şu, akvaryum zeminine geriden öne doğru strafor koyup yükselti oluşturdum. Üzerine lav kırıkları ve siyah kum koydum. Acaba kum yüzey gereksiz yükseklikte mi olmuş. Değerli görüş ve önerilerinizi ihityacım var. Düzeltme durumu zor gözüküyor ama sizler iyi bilirsiniz belkide normaldir. Arka köşeler 12 cm öne doğru köşeler 5 6 cm oeta kısımlar ön bölge incelerek 2 3 cm falan. Balıkların yaşam alanında kısmış gibi geldi biraz. Küçük 20 adet tetra. 3 4 çöpçü 2 salyangoz gibi düşündüm. Fazla mı olur acaba. Teşekkür ederim [EDIT]Osmand,2026-06-09 10:42:36[/EDIT]

    Profil resmi
    Hsrt

    Biraz yüksek olmuş ama.sorun olacağını düşünmüyorum..Tasarım açısından gayet hoş duruyor..

    (3) (332)

    Akvaryumumda Balık Ölümleri


    Profil resmi
    yderinn

    Merhaba herkese keyifli hobiler. 09/05/26 tarihinde akvaryumumu kurdum. Bu hobide acemi sayılırım özellikle bitkili tankda ilk denemem. akvaryumumda 10 kardinal tetra, 3e 3d olarak 6 lepistes ve 2 corydoras çöpçüm var ( aldığım bitkilerden geldiğini düşündüğüm 4-5 adet minik ramshorn salyangozumda var. ramshorn teşhisini yapay zeka koydu emin değilim.) . canlıları ekledikten 1 hafta sonra 1 tetramı, son 1 haftada da birer gün arayla 3 lepistesimi 2 gün sonra da 1 tetramı daha kaybettim. bu balıkların özellikle lepisteslerin ölmeden önce durgunlaştıklarını suyun yüzeyine yakın durduklarını farkettim. suda nitrit seviyesinin yükseltidiğini düşünmüştüm ama diğer balıklar gayet sağlıklı ve hareketliydi. yinede su değişimimi yaptım ancak bu kayıpları yaşadım.
    NOT: en son ölen lepistesim doğum yapıp öldü ve yaklaşık 20 25 belki 30 adet yavru daha eklenmiş oldu tanka.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234707/090620261438221.jpg[/IMG]
    yukardaki fotoğraf ilk kurduğum hali. Bakteri kültürünü ekleyip yaklaşık 1 hafta bitkiler dışında canlı eklemeden çalıştırdım.
    zemin neo soil
    dekor dragon stone (daha sonra iki kayayı çıkardım. solda java fernin olduğu kaya var şuan)
    bitki olarak sesiflora - java mos - java fern - anubias nana - gül - su marulu ve ismini bilmediğim bir kaç bitki daha var.
    filtre olarak kurulumda dophin sfp16 pipo filtre kullanıyordum. yaklaşık 3 hafta önce dophin h300 şelale filtreye geçtim ( bakteri kültürü şelale filtreye geçsin diye 1 - 1.5 hafta iki filtre beraber çalıştı.)
    Bakteri kültürü olarak tropical bactoactive
    klor giderici crystalpro aqua conditioner kullanıyorum.
    yem olarak da çeşitli yemler kullanıyorum.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234707/090620261441271.jpg[/IMG]
    fotoğraftakilerin haricinde sera flora flakes bitkisel yem ve haftada iki sefer 1 öğünde kabuksuz artemia veriyorum. (hergün iki öğün şeklinde sabah akşam besleme yapıyorum)
    haftalık 20-30 su değişimimi aksatmıyorum.(su değişimlerini 24 saat dinlendirdiğim musluk suyunu klor giderici uygulayıp yarım saat bekleyip yapıyorum ve şişe üzerinde belirtilen oranda bakteri kültürünü ekliyorum akvaryuma ekliyorum.)
    akvaryum ısısı 24 derecede sabit.

    akvaryumun son halini de aşağıya bırakıyorum. söylemem gereken başka birşey var mı bilmiyorum dediğim gibi acemiyim tecrübeli arkadaşlar hatalarımı söylerse çok sevinirim. şimdiden herkese teşekkür ediyorum. keyifli hobiler.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234707/090620261458511.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234707/090620261508161.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234707/090620261508221.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234707/090620261508271.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    mareq

    [QUOTE=yderinn]
    Hocam öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Peki diyelim ki teşhisiniz doğru ve bakteri çakışması oldu. Bunun bir tedavisi var mı? Mevcut tankta bunu nasıl tedavi edebilirim ve ölümleri nasıl durdurabilirim.[/QUOTE]

    Bakteri çakışmasına karşı bakteri sıfırlaması yapılır. Petshop da aldığınız balıklar farklı akvaryumlarda durur. Dikkat edin, bir akvaryuma daldırdığı kepçeyi diğer akvaryuma kullanmaz.
    Bakteri sıfırlaması metilen banyosuyla yapılabilirdi.
    Bundan sonra ölüm olacağını sanmam.

    (5) (248)

    Green Terror Cinsiyet Ayrımı ve Ağız Kavgası


    Profil resmi
    Salim05
    18:33
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279414/030520261830151.jpg[/IMG]

    Balıklarım bu şekilde ağız kavgası yapıyor araştırdığımda yavru yapar diyen de var ikisi erkek olursa baskınlık için kavga da diyen var sizce cinsiyetleri nedir petshop dişi erkek diye verdi
    Soldakinin yüzgeci büyük tankta diğer balıklarda karıştığı için oldu ayırdım ikisini o yüzden [EDIT]Salim05,2026-05-03 18:37:56[/EDIT]

    Profil resmi
    mareq

    [QUOTE=Salim05][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279414/030520261830151.jpg[/IMG]

    Balıklarım bu şekilde ağız kavgası yapıyor araştırdığımda yavru yapar diyen de var ikisi erkek olursa baskınlık için kavga da diyen var sizce cinsiyetleri nedir petshop dişi erkek diye verdi
    Soldakinin yüzgeci büyük tankta diğer balıklarda karıştığı için oldu ayırdım ikisini o yüzden [/QUOTE]

    Soldaki erkek sağdaki dişi. Dişi erkek arasında Kur kavgası.

    (2) (669)

    Cüce Vatozda Yumurta?


    Profil resmi
    Kaangzkr
    16:33
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/199511/070620261632521.jpg[/IMG]

    Merhaba yumurta toplayan cüce vatoz nasıl görünmeli bunda yumurta var mıdır [:?]

    Profil resmi
    mareq

    [QUOTE=Kaangzkr][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/199511/070620261632521.jpg[/IMG]

    Merhaba yumurta toplayan cüce vatoz nasıl görünmeli bunda yumurta var mıdır [:?] [/QUOTE]

    Anüs çevresi belirginleşmeye başlamış. Yumurta şu an yok.

    (4) (408)

    Mıknatısla Artemia Ayırma


    Profil resmi
    BLGHN
    22:24
    2 beğeni
    Gercekten hayati bir dokunuş olmus kesinlikle tavsiye ederim [:iyi:]

    [VID]https://youtu.be/DiSdfRdaSZk?si=D1ivzw0zORlOXIGf[/VID]

    Profil resmi
    mareq

    [QUOTE=Angelguy]Herkese merhaba. Bende şu an sep art kullanıyorum ama bu mıknatıs olayından haberim yoktu. Şu an yeni melek yavrularımı besliyorum. Kendi mıknatısı yok acama magnet mıknatısı kullansam sorun olurmu? [/QUOTE]

    Magnet mıknatısı kesinlikle olmaz. Bedava mıknatıs olarak eski veya patlamış bir kulaklık mıknatısını yıllardır kullanıyorum. Tavsiye ederim. Neomidyumun 3/5 kuvvetinde denilebilir. Bu oran yetersiz değil.

    (8) (1486)

    Balığımdaki Apseler


    Profil resmi
    Mithat Emre Pehl
    22:16
    Balığımda bu şekilde büyük apse ve şişkinlik gözüküyor hastalık nedir tedavisi nedir ne yapmalıyım [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/256949/080620262216211.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    mareq

    [QUOTE=Mithat Emre Pehl]Balığımda bu şekilde büyük apse ve şişkinlik gözüküyor hastalık nedir tedavisi nedir ne yapmalıyım [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/256949/080620262216211.jpg[/IMG][/QUOTE]

    Tüberküloz a benziyor. Nitrofurazon la bile iyileşmez.

    (2) (201)

    Sobo Sf 550f Bypass Sorunu


    Profil resmi
    Sufisu
    20:44
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/010620262037571.jpg[/IMG]
    Bu benim filtrem sobo SF 550f fitlrede ilk olarak su genis gözenekli süngerlerden gecuyie ondan sonra sepetleri geliyor ben 1 sepetin tabanına kalın gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 2 sepette tabana ince gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 3 sepet seramik halkalar dolu onunda üstünde elyaf var ama sadece bu filtrede ilk kalın sünger pisleniyor birde elyafım pisleniyor o sepetin içindeki süngerler zerre gram pislenmiyor attığım resimde o sünger ile sepetleri arasında plastik var ama o plastiğin üst kısmı ilk kalın sünger ile elyafın olduğu yerde ufak bir bosluk var acaba ordanmi su geçiyor çünku elyafta pisleniyor garip bir şeklide ve karidesimu ordan topluyor o kadar süngerden geçip gelmesi imkaniz sırf bu yüzden o araya sunger flaan sıkıştırmaya çalıştım ama yok o plastiği yukarı çektim filtrenin kapağını koyduğum zaman geri aynı yere geliyor ve boşluk kalıyor ne yapabilirim
    Bu arada akvaryumun şuyuda tertemiz

    Profil resmi
    mustafakrml

    [QUOTE=MrAnason]
    Fabrikasyon dizilişi değiştirdiğiniz için olabilir mi[/QUOTE]
    fabrikasyon diziliş çok mantıksız, suyun önce süngerlerden geçip kalın pislikleri tutup, sonra biyolojik filtrasyona geçmesi gerekmez mi normalde ben mi yanlış biliyorum?
    ses çok rahatsız etmediği için ve salonda olduğu için akvaryum dokunmuyorum ben böyle doğru buluyorum.

    [QUOTE=Sufisu]
    Benimki resimdekinde o motorun olduğu yerde sepet ve elyaf var bende hava sorunu hiç olmadı bı ara oldu ondada bu malzemelerin elyafın ve süngerlerin arasında hava kalıyor onların üstüne bastırınca gidiyor sizde malzemelerden geçiyormu sepete kadar geliyor mu sizin diziliminizide deneyeceğim
    Bende 6 aydır kullanıyorum [/QUOTE]
    ben içinden çıkan elyafı hiç kullanmadım, kendi elyafımı kullanıyorum o da sepetin içinde seramik halkanın üstüne konumlandırdım.

    (15) (1404)

    Astronotların Cinsiyeti Resimli


    Profil resmi
    fffurkan9

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/090620262137371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/090620262137421.jpg[/IMG]

    Hayırlı akşamlar.Astronot balıklarımın cinsiyeti hakkında yardımcı olabilir misiniz biliyorum fotoğraftan net olmayabilir ama en azından tahmini belki anlayabilirsiniz.

    Profil resmi
    mareq

    [QUOTE=fffurkan9][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/090620262137371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/090620262137421.jpg[/IMG]

    Hayırlı akşamlar.Astronot balıklarımın cinsiyeti hakkında yardımcı olabilir misiniz biliyorum fotoğraftan net olmayabilir ama en azından tahmini belki anlayabilirsiniz. [/QUOTE]


    Bence 1. Erkek, 2. Dişi denilebilir. Cinsiyet için küçükler.[EDIT]mareq,2026-06-10 01:30:06[/EDIT]

    (1) (84)

    Aynı Varyetenin Çifti Mi


    Profil resmi
    Alperen72
    22:27
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249366/080620262227341.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    mareq

    [QUOTE=Alperen72][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249366/080620262227341.jpg[/IMG][/QUOTE]


    Aynı varyete değilse yavrular farklı çıkar. Ayrıca dişi başka bir varyeteden erkekle çiftleşmişse öncesinde 2 -3 defa o erkeğin yavrularını doğuracaktır. Bir sürü olmasını istemediğiniz renkte yavru olacak.

    (5) (317)

    Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?


    Profil resmi
    arnca
    17:40
    Öncelikle merhaba ben koi balığı veya yayın balığı temin edip köyümdeki derede derinliği arttırıp,akıntıyı azaltarak orda üretme gibi bir projem var . Yer sivas .bildiğiniz üzere bu türler nadir ve dayanıklı türler .Ülkeme böyle bir katkıda bulunmak istiyorum ama kışın soğuğuna dayanırlarmı kendi kendine yaşarlarmı çünkü köyde yazları hariç çok az kişi oluyor ve yemleyeceklerinden emin değilim .Beni bu konuda bilgilendirirmisiniz ? Bunlar olmazsa hangi türlerle yapabilirim .Kesinlikle ticari amaçla yapmıyorum amaç canlı çeşitliliği artsın artınca da çevre illerdeki derelere barajlara salarım ve son olarak barajda da yaşarmı koiler

    Profil resmi
    EmiirKaan

    [QUOTE=arnca]Herkese merhaba,

    Bu konuyu açalı tam 6 yıl olmuş. O zamanlar 2020 yılıydı; doğa sevgisiyle dolu, yaşadığı çevreyi güzelleştirmek isteyen, kendi çapında hevesli liseli bir gençtim. Yıllar sonra bu başlığa tekrar denk geldim ve yazılanları yetişkin aklımla baştan sona tekrar okudum.

    Açıkçası hissettiğim tek şey hayal kırıklığı ve o gün yaşımdan dolayı fark edemediğim bir "zorbalığa" uğramış olma hissi.

    Ben o gün buraya "Böyle bir fikrim var, olur mu, yapabilir miyim?" diye fikir danışmaya gelmiştim. Ancak karşılaştığım tablo; sanki ben o balıkları çoktan barajlara salmışım, doğayı tek başıma katletmişim ve ekosistemi çökertmişim gibi davranan, öfkeli bir kalabalıktı. Birkaç istisna dışında çoğunluk, ne yazık ki bilgisiz ve sadece fikir danışan liseli bir çocuğun üzerinden kendi vicdan ve ego mastürbasyonunu yapmayı tercih etmiş. "10-15 yıl yatarsın" demeler, "böyle bir şey yap da seni nasıl bilmem ne yapıyorlar gör" tarzı tehditvari ve üstenci konuşmalar... Gerçekten bir gence doğa bilincini böyle mi aşılıyorsunuz?

    Oysa sadece, "Güzel kardeşim, niyetin çok iyi anlıyoruz ama dışarıdan bir türü barajlara veya derelere salmak şu şu ekolojik sebeplerden dolayı felaket getirir, o yüzden bunu kesinlikle yapmamalısın" demek bu kadar zor olmamalıydı. Bunu yapıp bana işin doğrusunu güzellikle, kırmadan anlatan o birkaç vizyonlu kişiye bugün tekrar teşekkür ederim.

    Şimdi size, o gün uğruna beni linç ettiğiniz, mikro-faunasını ve mikroskobik dengesini anlata anlata bitiremediğiniz o "boş olmayan" derenin akıbetini anlatayım:

    Benim bu konuyu açtığım o yaz, derenin üst tarafında bulunan iki köyün muhtarı -ne kadar doğru bilinmez ama sözde yetkili kurumlardan izin alarak- köylerin tüm kanalizasyon giderini doğrudan bu dereye bağladılar.

    Sizler burada benim "acaba yaşar mı?" diye sorduğum teorik bir koi balığı üzerinden bana ahlak ve ekoloji dersi verip beni adeta çarmıha gererken; o çok hassas ekosistem, gözlerimizin önünde resmi evraklarla lağım çukuruna dönüştürüldü. Doğayı asıl yok edenlerin karşısında duramayanların, hevesli bir çocuğu internette klavye başında linçlemesi ne kadar ironik değil mi?

    Ben o gün saygımdan hep alttan aldım, kırmamaya çalıştım, lakin karşımdaki sözde yetişkin ve bu konularda bilgili olduğunu iddia eden bir "güruh" topluluktan aldıkları gaz ile vurun abalıya edasıyla klavye delikanlılığı yaptılar. Bugün geriye dönüp baktığımda, o gün o dereye dokunmamış olmamın ne kadar doğru olduğunu bilimsel olarak biliyorum. Ama sizlerin o gün bir gence yaklaşım tarzınızın ne kadar yanlış olduğunu da insanlık olarak biliyorum.

    Sadece fikir danışan gençleri hevesinden vurduğunuz değil, gerçekten kazanmaya çalıştığınız bir forum olmanız dileğiyle.[/QUOTE]

    Selamlar, ben de bu hobide ve forumda yeniyim, 1 yıl falan olmuştur. Başlığı görünce baştan sona okudum ve o zaman yaşadıklarına gerçekten çok üzüldüm ve sinirlendim. İnsanların bu kadar tetiklenip üstüne gelmesini gerektirecek hiçbir şey yok ortada. O zamanlar yaşının küçük olduğu ve sırf doğruyu öğrenmek, fikir danışmak için hevesle bu soruyu sorduğun çok belli.
    ​Şu "linç" kelimesi kullanıldı diye bile sözlük anlamının kopyalanıp atılması falan çok garip geldi. (Bu arada parantez açıp belirteyim; GhosKoi abi bugüne kadar forumda hiç birebir konuşmasak da fikirlerine çok saygı duyduğum, yanıtlarını hep dikkate aldığım ve neredeyse babam yaşında bir insandır. Kendisi forumda da genelde hep yapıcı yaklaşmış. Eğer bu yazdıklarımı okursa lütfen beni yanlış anlamasın, kendisine buradan tekrar saygılarımı sunuyorum.) Ama dil dediğimiz şey canlıdır; bugün sosyal medyada ve internetteki linç kültürü tam olarak budur zaten: Bir günah keçisi bulup sürü halinde onun üzerine gitmek. Günümüzde hangi kelime yüzlerce yıl önceki ilk anlamıyla kullanılıyor ki? O gün sana yaptıklarının, linç kelimesinin kökeninden tek farkı işin içinde ölüm olmaması. Ortadaki psikolojik şiddet birebir aynı.
    ​Yaklaşık 1 hafta sonra Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans mezunu olacak birisi olarak buradaki durumu okuduğumda gördüğüm manzara çok net: Burada ciddi bir üstünlük kurma çabası ve klasik bir yansıtma savunma mekanizması var. Doğanın göz göre göre lağıma dönmesine engel olamayan veya gerçek otoritelere ses çıkaramayan bu insanlar, içlerindeki çaresizliği ve öfkeyi en risksiz hedef olan sana yöneltmişler. Sırf senden üç beş kelime fazla teknik bilgi biliyorlar diye seni aşağılayarak kendilerini 'doğa kahramanı' ilan etmeleri ve gerçek katliamlara susup klavye başında bir gence aslan kesilmeleri, tamamen kendi içlerindeki yetersizlik duygusunun bir yansıması.
    ​Yıllar sonra gelip bu ikiyüzlülüğü bu kadar olgun bir şekilde yüzlerine vurman beni gerçekten çok rahatlattı. İnan forumdaki mesajları okurken içimden hep "umarım gereken cevabı vermiştir" diyerek ilerliyordum. En sonunda, daha 3 saat önce böyle bir mesaj attığını görünce gerçekten çok sevindim.

    (44) (16961)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    KULLANICILAR

    • 27 Online Kullanıcı, 15 Üye

    Online Kullanıcılar

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    40x40x40


    Profil resmi
    akvaristsaglam - 20:09

    Ölçüler:40x40x40
    Canlı Türleri: 9 Ember Tetra,Beta splendens (Dümbük), Ramshorn salyangozlar --- Önceki Akvaryumdan kalan 4 lepistes yavrusu ve 1 komando corydoras (başka bir akvaryuma aktarma imkanım olmadığı için duruyorlar[:D] Dümbük lepisteslere dokunmuyor aslında hiçbir balık ile etkileşime girmiyor benim gördüğüm kadarıyla[:)))]
    Bitki Türleri: Vallisneria Gigantea,anubias lanceolata,taiwan moss,christmas moss,spiky moss (Kurulum başında sadece sağ ve sol köşelere 1 adet kapsül gübre kullandım onun harici herhangi bir sıvı gübre kullanmıyorum gelecek ay Tropica Premium Nutrition kullanmaya başlayabilirim gerek duyarsam)
    Tankın Yaşı: 05/10/2026
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Boyu wf 4045 (Biyo sünger-elyaf-seramik halka) ---- Shark 40-45cm full spectrum aydınlatma

    Tasarım ve Dekorasyon: Dragon stoneler ile ortaya kücük ada tarzı bir şey yapmaya çalıştım üstüne anubiaslar ve mossları hem tele sarılı hemde dağınık şekilde ekledim boşluk kalan yerlere lav kırıkları ile kapatmaya çalıştım en arkaya dev sazları sağ sol orta şeklinde diktim su üstünü eşit bir şekilde kaplamalarını istedim şuanlık memnunum [3)]

    Genel olarak bir gün heveslenip elimde olan malzemeler ile kurduğum akvaryum oldu pek fazla tasarım yapmıyorum önceki 30x20x20 akvaryumumu görenler olmuştur [;)]bu sefer farklılık olması için kücük bir ada tasarımı yapmak istedim içinizi ferahlatmıştır umarım[:)))]

    Dragon stoneler aşırı tozluymuş [:(] yıkamama rağmen hala tozlar duruyordu ilk 2 hafta elyafı haftada 1 değiştirdim istediğim berraklığa geldi ama cory kayaların üstünde gezdiği sürece tozlar az çok kalkıyor onuda dip çeker gibi temizlesem iyi olucak gibi [:)))]

    Daha önce bettayı hep tek beslemiştim bu sefer karma bi akvaryum yapmak istedim akvaryum çalışma masamın yanında olduğu için gün içinde gözlemliyorum iki tür arasında herhangi bir agresiflik vesaire olmuyor betta daha çok sazların üstünde veya kayaların arasında dinleniyor[:O]

    [B]Kullandığım yemler:[/B]
    [K]Sera Bettagran
    Tropical FD Bloodworms Kan Kurdu
    Sera Vipagran
    Tropical Nanovit Granulat
    Tropical Supervit Mini Granulat
    Tetra TetraMin Granules
    Artemia[/K]

    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-fd-bloodworms-kan-kurdu-100ml-7gr-11143[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-bettagran-5gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-vipagran-12gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-nanovit-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]

    Umarım beğenmişsinizdir[:3]


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000181.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000291.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262122371.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262113491.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001121.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001331.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006271.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006371.jpg[/IMG]

    (4) (6) (8)
    Canlı Tanıtımı

    Flowerhorn Çifti


    Profil resmi
    panzehir1979 - 21:08

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241105/180420262055291.jpg[/IMG][:3]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241105/180420262055131.jpg[/IMG][:3][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241105/180420262055221.jpg[/IMG][:3]


    ​Herkese selamlar,
    ​Yaklaşık 2 yaşında olan erkek Flowerhorn balığımın yanına bugün itibarıyla yeni bir dişi ekledim. Akvaryumcu arkadaş dişinin genç ve eşleşmeye hazır olduğunu belirtti.
    ​Flowerhornların karakteri malum oldukça agresif ve bölgeci oldukları için bu süreç beni biraz düşündürüyor. Şu an için birbirlerini tartıyorlar. İnşallah bir aksilik çıkmazda yavru alırım,
    ​Sizlere birkaç sorum olacak:
    İlk etapta araya pleksi bölme koyarak birbirlerine alışmalarını beklemeye bugün itibari ile başladım,
    ​ Erkeğin dişiyi hırpalamaması için akvaryum düzeninde ne gibi değişiklikler önerirsiniz[:?]
    ​Eşleşme verimini artırmak için bu dönemde özel bir yem tavsiye eder misiniz[:?]

    ​Su Değerleri: Isı ve su değişim sıklığı bu dönemde nasıl olmalı[:?]

    ​Tecrübeli Flowerhorn besleyen arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum. Şimdiden teşekkürler, herkese sağlıklı hobiler [:)]

    (5) (7) (5)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Orinoco biyotop.(AGA sonuclari sayfa 23)


    Profil resmi
    mustafaerdogar - 22:25

    Herkese merhabalar,

    Uzun süredir şekilden şekile sokup yarışmadan yarışmaya atladığım bitki akvaryumumu nihayet bozdum. Bir süredir Amazon ve Amazon' a ait biyotoplar ciddi şekilde ilgimi çekiyor ve araştırmalar yapıyorum. Zamanım elvermediği için son zamanlarda araştırmalarıma pek devam edemesemde işin tecrübe kısmına da bir adım atabilmek adına tankımı bir tür "biyotopa hazırlık" tankına çevirdim, aslında çevirdik (PDK- Pendik Dizayn Kulubu olarak Tebessüm).

    Evet, bu tanka az sonra aşağıda belirteceğim nedenlerden dolayı biyotop denemez ama bazı özellikleri ve görünüşü itibariyle oldukça hoş ve biyotopu andıran bir tank oldu.

    Başlığı buraya açmamın nedeni tankı bir plaudaryum şeklinde yapmış olmamız. Zira amazona ait bir biyotop yapma araştırmalarımda o ortamı en güzel paludaryum şeklindeki bir tankla simüle edebileceğimi düşündüm.

    Ancak bitkilideki bilgi ve tecrübemin paludaryum konusunda neredeyse hiç olmadığını belirtmek isterim. Bu giriş tankı sayesinde sizlerin tecrübe, bilgi ve önerileri ışığında bende paludaryumlar ve biyotoplar hakkındaki bilgi ve tecrübelerimi arttırmayı ümit ediyorum.

    Neyse sözü fazla uzatmadan fotoğraflara ve fotoğraflar eşliğinde açıklamalara geçmek istiyorum. Çok fazla fotoğraf olduğundan tank fotoları dışındakileri küçük boyutta yüklemeyi tercih ettim. Özellikle sayfayı açan siz değerli üyeler açısından Göz%20Kirpma



    Sabah yaptığımız güzel bir kahvaltı ve hoşsohbetin ardından işe girişiyoruz.

    Arkada görünen benim tankım. Mas marka 120*45*60(h) boyutlarında. Tabandaki kum bitki akvaryumumdan kalma, oturmuş ve iyi çalışan bir sistem olduğundan hiç oynamadım. Sadece son halinde beyaz fon olan tankıma tekrar siyah fonu yerleştirdim. Üç yıldan fazla süredir bana eşlik eden kardinal tetralarımda tanktalar ve kurulum boyunca tankta kalacaklar.

    Fotoğrafta gördükleriniz sağdaki Batuhan Abi (batuhanbayram), Soldaki Timuçin (timuchina) ve arkadaki görünmeyende ben. İlk aşama olan kök yerleştirme işlemini yapıyoruz.

    **********



    Kökler yerleştikten sonra tankın görünümü. Sıra karasal alanı yapmakta. Bunun için kökleri destek alarak üzerine yerleştirebileceğim bir sert strafor aldım.

    **********




    Batuhan Abi ve Timuçin straforu karasal alana uygun boyutlara getirmek için işe girişiyorlar. Ölçümler, hesaplar, çizimler, kesimler.. Tebessüm

    **********




    Straforun, üzerine konacak  toprağı tutması için kenarlarını yükseltiyoruz. Yükseltme parçalarını japon yapıştırıcısı ile yapıştırdık. Bu kısım suya değmeyeceği için bir sorun olmayacağını düşündük.

    **********




    Onlar uğraşırken sevgili Burak' ta (burak) onları izliyor.

    **********




    İşte ortaya çıkan parçamız.

    **********




    Şimdi sıra parçanın tankın içindeyken özellikle kenar kısımlarının görünmemesini sağlamak için yan taraflarını christmass moss ile kaplıyoruz.

    (Not: christmass moss bildiğim kadarıyla amazona ait bir moss türü değil; biyotop olmamasına dair ilk neden Tebessüm)

    **********






    Parçanın moss kaplanmış hali.

    **********




    Şimdi sıra içini torf ile doldurmakta. Torf olarak hindistan cevizi torfu kullandık. Özellikle steril olması nedeniyle bu ürünü seçtik.

    **********




    Ve nihayet bitkilerin yerleştirilme safhasına geçiyoruz. Fotoğrafta görünen bitki Anthurium andreanum. Genellikle Güney Amaerika' nın tropikal bölgelerinde görülüyor. Yani bir Amazon bitkisi Göz%20Kirpma

    **********




    Bitkilerin dik durması ve kök yapılarının zarar görmemesi için toprağı yüksek yapmamız gerekiyor. Ancak bu seferde fazla torfun tanktaki suya dökülme riski var. Çareyi 0,5 litrelik pet şişeleri keserek ve diplerini delerek bitkileri içine koymakta ve şişeleri strafora bir vida ile sabitlemekte bulduk. Şişelerin etrafını yine torf ile besleyerek görünmemelerini sağladık.

    Ayrıca bu aşamadan sonra diğer bitkimiz, bir sarmaşık türü olan Scindapsus sp. yi de aynı şekilde diktik. Scindapsus' ta malesef amazon bitkisi değil şeklinde bir bilgi edindim. Aksini belirtecek olan olursa gerçekten beni çok sevindirir Tebessüm

    **********




    Ve işin en zor ve tehlikeli kısımlarından birisi. Hazırladığımız strafor, torf ve bitkilerden oluşan bu parçayı kütükler varken tankın içine tam yerine yerleştirmek..

    **********




    Tehlikeli yerleştirme süreci; dikkatler had safhada Tebessüm

    **********




    Nihayet yerleşti gibi. Son kontroller yapılıyor.

    **********




    Yerleştikten sonraki görünüm. Bu aşamadan sonra işi çıkması nedeniyle Timuçin' i uğurladık. Çalışmanın belkide kilit noktası olan bu kısımdaki önemli katkıları için kendisine ne kadar teşekkür etsem azdır.

    **********




    Bu fotoğrafta solda görünen Uzay Abi (Uzay). Kendisi Timuçin' den sonra bize katıldı.

    Doğadan aldığımız bir dal parçasını tankın su dışındaki kısmına yerleştiriyoruz.

    **********




    Dal parçasına önce bir miktar moss sarmayı uygun gördük. Ancak bu işi tankın içinde yapmaya kalkınca sonuç biraz bel ağrısı oluyor Big%20smile

    **********




    Ve son aşama. Sarmaşığı dallara sarıyoruz.

    **********


    İşte ilk genel görünüm fotoğrafı:


    By mustafaerdogar

    **********


    Su altı fotoğrafları:









    **********




    Son rötuşlar için tankın karşısına geçtik ve izlemeye başladık. Nereye ne yapabiliriz ve nereleri düzeltebiliriz diye. Birkaç rötuş yaptık.

    **********


    Ve son halinin genel görünüm fotoğrafları:


    By mustafaerdogar


    By mustafaerdogar

    **********


    Yakın plan fotoğraflar:





    **********


    Su altı genel görünümler:





    **********


    Açık bölge genel görünüm su altı:




    By mustafaerdogar

    **********


    Yakın plan çekimler:





    **********


    Ve mutlu son.. Tebessüm



    Bu çalışmada Teknik bilgisi ve elbecerisiyle sevgili dostum Timuçin Sağel' e, Neredeyse her konuda bize yardımcı olan, Otocinclus' umun hayatını kurtaran Tebessüm çok sevdiğim kardeşim Burak Toka' ya, Gerek teknik bilgisi gerekde dizayn konusundaki çok değerli önerileriyle sevgili Batuhan Bayram abime teşekkürlerimi sunarım. İyiki varsınız ve iyiki bizi tanıştıran, bir araya getiren ve böyle güzel günler yaşamamıza sebep olan bu hobi var Tebessüm

    Henüz yeni bir kurulum olduğundan bazı eksikler var elbette:

    - Tabanın tortu ile kaplanması
    - Kuru yaprakların (ketapang yaprakları) artması
    - Bitkilerin yapraklarını ışığa çevirmeleri
    - Moss ların straforu gözükmeyecek derecede sarmaları

    gibi. Zamanla hepsi olacaktır sanıyorum.

    Olası "az su-çok kök sonucu su değerlerinin bozulması veya yetersizliği gibi durumlar içinde önceden önlemimi aldım. Filtrede Seachem firmasının "Purigen" isimli ürününü kullanmaya başladım.

    Tankla ilgili bilgiler:

    Boyutlar (cm): 120*45*60(h)

    Su yüksekliği: Ortalama 21 cm.

    Taban: Hagen Siyah kum. Ortalama 9 cm kalınlıkta.

    Dekorasyon:
    Ketapang yaprakları, mangrowe ve mahogany kökleri, doğadan toplanmış dal ve kökler, karasal alanın tabanı için hindistan cevizi torfu.

    Işıklandırma:
    2*30 W T8. Sylvania Daylightstar (arkada), Sylvania Aquastar (önde)

    Filtre:
    Tetratec EX1200 dış filtre.

    Filtre mazemeleri (sırayla): Seramik boncuk, sünger, Eheim Substrat pro, elyaf, Seachem Purigen, elyaf.

    Isıtıcı: Tetratec 300 W

    Fan: Pc lerde kullanılan işlemci yada kasa fanı. Voltaj ayarlı adaptör ile hızı ayarlanarak kullanılıyor.

    Bitki ve yosunlar:
    Anthurium andreanum (Flamingo çiçeği), Scindapsus sp. (Ev sarmaşığı), Cyprus sp. (Japon Şemsiyesi), Nymphaea sp. (Nilüfer), Salvinia natans, Pistia stratioides, Vesicularia dubyana (Java moss), Vesicularia montagne (Christmass moss), Türünü belirleyemediğim toprakta kendiliğinden yetişmiş bir bitki.

    Balıklar: Paracheirodon axelrodi (Kardinal tetra), Otocinclus sp. (Otocat), Sturisoma aureum
    mustafaerdogar2009-12-04 11:03:53

    Cevapsız Konu
    Sunsun Hbl 701 Askı Filtre Sıfır Ürün

    Profil resmi
    kazbek1 -

    Satılan Malzeme(ler):
    Adet Fiyatı:
    Toplu Alım Fiyatı:
    Adedi:
    İrtibat Bilgileri: MESAJ
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler: MALTEPEDEN TESLİM
    Diğer Ek Bilgiler: TAKAS YOK
    Fotoğraf:



    ÜRÜN SIFIRDIR 100 LİTREYE KADAR UYGUNDUR ÇİFT HAZNELİDİR PAZARLIKSIZ 1000 LİRA ,,TAKAS YOK

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238353/140720232055441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238353/090620262029401.jpg[/IMG]

    Su Arıtma Cihazı Hk


    Profil resmi
    Oozer3466 -

    Merhaba hobidaşlar daha önce lowt tech 60 lt. akvaryumum için kullandığım pompasız filtre yerine, pompalı kutulu hazır sistem su arıtma aldım. Hem içme hem de ters - ozmoz su için yanında ek bir filtre geldi bunu temiz su çıkışından sonra t bağlantı yapıp bi tarafa ro su diğer kısmada bu açıkta olan filtreyi bağlayıp içme suyu mu almam gerekiyor. Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi.


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190074/090620260853591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190074/090620260854001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190074/090620260854011.jpg[/IMG][EDIT]Oozer3466,2026-06-09 08:54:30[/EDIT]

    Reçine mi oluyor bu akvaryum icin alacağım sudan önce takılacak bilen biri yazabilir mi

    (0) - (6134929)

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    Sobo Sf 550f Bypass Sorunu


    Profil resmi
    Sufisu - 20:44

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/010620262037571.jpg[/IMG]
    Bu benim filtrem sobo SF 550f fitlrede ilk olarak su genis gözenekli süngerlerden gecuyie ondan sonra sepetleri geliyor ben 1 sepetin tabanına kalın gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 2 sepette tabana ince gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 3 sepet seramik halkalar dolu onunda üstünde elyaf var ama sadece bu filtrede ilk kalın sünger pisleniyor birde elyafım pisleniyor o sepetin içindeki süngerler zerre gram pislenmiyor attığım resimde o sünger ile sepetleri arasında plastik var ama o plastiğin üst kısmı ilk kalın sünger ile elyafın olduğu yerde ufak bir bosluk var acaba ordanmi su geçiyor çünku elyafta pisleniyor garip bir şeklide ve karidesimu ordan topluyor o kadar süngerden geçip gelmesi imkaniz sırf bu yüzden o araya sunger flaan sıkıştırmaya çalıştım ama yok o plastiği yukarı çektim filtrenin kapağını koyduğum zaman geri aynı yere geliyor ve boşluk kalıyor ne yapabilirim
    Bu arada akvaryumun şuyuda tertemiz

    (6134548)
    Canlı Tanıtımı

    Red tail big ear ribbon yavrum


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019001203840.jpg

    () (12) (1)
    Blue lace big dorsal

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/07032019235747486.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular