• Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora


    Profil resmi
    nniiaa

    Merhabalar Ankara içi 5 adet Panda ve 3 adet galaksi rasbora arıyorum, yardımcı olabilecek var mı?

    (0) (60)

    Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi


    Profil resmi
    ternapi
    21:41
    161 beğeni
    Ölçüler: 50x35x40h
    Canlı Türleri: Betta splendens, Poropanchax normani (Norman's lampeye killifish), Oryzias latipes (Medaka), Melanoides tuberculata, Planorbis rubrum, Neritina natalensis, Neritina clithon corona L, Lymnaea stagnalis, Neocaridina davidi
    Bitki Türleri: Hemianthus micranthemoides, Myriophyllum mattogrossense, Ceratopteris cornuta, Bacopa monnieri, Cryptocoryne wendtii, Anubias nana petite, Sagittaria subulata, Anubias lanceolata, Hydrocotyle leucocephala, Java fern trident, Limnophila sessiflora, Lobelia cardinalis, Heteranthera zosterifolia, Lemna minor, Salvinia natans, Pistia stratiotes, Limnobium laevigatum, Moss
    Tankın Yaşı: 10 (on) ay
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Filtrasyon yok, 6500k beyaz led armatür
    Tasarım ve Dekorasyon: Doğal toprak, Canlı dere kumu ve Birkaç çakıl taşı


    Ocak 2019'da 35 litre bir Walstad tankı olarak, hayatına ege kıyısında başladı ve doğa şartlarında demlenmeye bırakıldı. Eylül 2019'da da yanımıza, İstanbul'a getirildi.

    Sakarlıkta sınır tanımayan bendeniz, tankı yerine alırken arka camını çatlatmayı başarana dek her şey yolundaydı [:O]

    Tabii ki gözümün önünden film şeritlerinin geçtiğini inkar etmeyeceğim [:geek:]

    Hemen yeni bir tank edinildi ama yeni tank, çatlak arkadaştan biraz büyüktü ve aylarca demlendirdiğim, mis gibi oturmuş tabanımı ziyan edemezdim.

    Çatlak tankın camları söküldü, taban kalıp halinde (bu sakarlık seviyesindeki 'ben'den beklenmeyecek bir ustalıkla[:P]) yeni tanka transfer edildi[8)]

    Doğal toprak ve canlı dere kumu takviyesi ile 5+5 cm. güzel bir tabanımız oldu. Üstelik oturmuş döngüyü koruduğum için, kısa sürede bakterilerim yeterince çoğalacaktı.

    Tek sorun, bitkileri sıfırdan dikmek zorunda kalmış olmamdı ama 'bu kadarına şükür'dü, ya tankı sıfırdan kurmam gerekseydi mazallah [:((]

    Bitkiler dikildi, eklemek istediğim başka bitkiler de vardı ama onlara kavuşmakta epey zorlandım. Tanka geç eklenen bitkiler, doğal olarak henüz yeterli gelişimi gösteremediler.

    Taban transferi+bitkilerin yeni baştan dikiminden sonra, bitkilerin tutunması için bir süre beklenerek minare ve ramshorn salyangozlar tanka eklendi.

    Bu arada şükür ki periyodik ölçümlerde su değerlerimiz hep stabil seyretti [:nazar:]

    Yaklaşık on gün önce -sürpriz şekilde bana gelen- üç adet lampeye killifish, dün de nerite salyangozları (sevgili dostum Ümit'in yeni tank hediyeleri[:3]) ve dişi bettamız 'Pakize' tankımıza dahil oldular. Balıkların tanışma ve birbirlerini kabulünde sorun olmadı, tatlı tatlı dolaşıyorlar [:3]

    Pakize -sözümona- predator balık ama lokmalarını mavişlere kaptırıp, 'mamam nerede' diye bakakaldığı oluyor arada [:)))]

    Tank kurtarma operasyonundan bugüne yaklaşık iki ay geçti, bugünkü halimiz:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192108341.jpg[/IMG]


    Maviş killifishler çok tatlılar [:3]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192109531.jpg[/IMG]


    Su üstü bitkilerinin kökleri seviliyor[:)]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192111141.jpg[/IMG]


    Kökler 'kıymetlimisss' [:D]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192112451.jpg[/IMG]


    Pakize gezmelerde...
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192115511.jpg[/IMG]


    Ama gözü de üstümüzde [:D]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192116431.jpg[/IMG]


    Kızım, erkek gibi davranmayı bırak. Sen bu tankın kraliçesisin, kendine gel[:D]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192118141.jpg[/IMG]


    Bitkilerin dikildiği günden bugüne gelişimleri:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192121571.jpg[/IMG]



    Oğlumuz Can'ın akvaryumu, yeni tankın yanında pek küçük kalmış olsa da şöyle karşılarına geçip seyretmek büyük keyif [:3][:3]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192127581.jpg[/IMG][EDIT]ternapi,2025-08-19 22:04:41[/EDIT]

    Profil resmi
    ternapi

    1 beğeni
    İki theodoxus, bir karides ve wendtiiler kareye sığmış. Daha ne olsundu[:D]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/240620261719401.jpg[/IMG]

    (1004) (629377)

    Neocardina Toplu Ölümler


    Profil resmi
    ncmberk
    23:25
    Merhabalar bir süredir neocardina karides bakıyorum yaz sıcakları başladı diye ufak bir fan aldım ve 7-24 çalışsın dedim 17 litrede 25 karides vardı fanı çalıştırdım sabahına tüm karidesler ölmüştü bir kaçı yaşıyordu ama felç kalmış gibiydiler aynı dönemde mineral vb katkılar kullandığım için ilk katkılardan şüphelendim sonra denemek için 5 karides koydum 1hafta sonra tankta ısı 29 derecelere çıkınca fanı tekrar çalıştırayım dedim ve ertesi gün 3 ü ölü 2 si felç olmuştu bu ufacık fandan mı şüphelenmeliyim yoksa sorun başka bir yerde mi tds ve ph ı düzenli olarak ölçüyorum sorun onlarda değil. saygılarımla...

    Profil resmi
    ncmberk

    Shrimp mineral kullandım crystalpro ama sorunun ondan olduğunu sanmıyorum

    (3) (203)

    400 Litre Havuz


    Profil resmi
    Conix
    08:56
    Merhaba,

    Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.

    M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]


    Profil resmi
    Aguamentist

    [QUOTE=Conix]Sanırım 1 hafta boyunca deneyip su değerlerini kontrol edip ona göre filtre değiştireceğim gibi duruyor. Balıkları yoracak bir akıntı istemiyorum pipo ve şelale aynı anda düşünüyorum. Filtrasyon başarısını su değerlerine bakarak ölçeceğim. Verebileceğiniz önerilere açığım[/QUOTE]
    O hacim için bir dış filtre veya pond filtresi kullanmanız daha iyi olur.
    Kapalı balkonda su sıcaklığı 30 derecenin üstüne çıkacaktır, o zaman nasıl soğutmayı planlıyorsunuz?
    Ayrıca güneş ışığını da hesaba katarsanız alg patlaması da yaşabilirsiniz. [EDIT]Aguamentist,2026-06-24 20:04:57[/EDIT]

    (8) (632)

    Akvaryum Yapımında Silikon Payı


    Profil resmi
    Fatihsm
    01:33
    Selamlar. İki adet akvaryum yapmayı düşünüyorum,daha önceden küçük bir akvaryum yapma deneyimim olmuştu. Birinci akvaryum 60x43x45 ölçülerinde, ikinci akvaryum ise 40x35x20 ölçülerinde. Cam kalınlığımı 8 mm olarak ve silikon payımı da 1 mm bırakarak hesapladım. Sıkıntı şu ki silikon boşluğunu 1mm ye nasıl tam ayarlayacağımı bulamadım. Forumlarda ve konularda buna dair birşey bulamadım, yapay zeka ise araya kürdan sıkıştır 30-40 dakika sonra kürdanı çıkart boşluklara da silikon bas dedi. Bu 1mm lik boşluğu nasıl ayarlayabilirim?

    Profil resmi
    Kınayu

    [QUOTE=pianoƒish]

    Çok büyük ve hali ile camlarının ağır olduğu akvaryumlarda görmüştüm ben. Araya kürdan koyuyorlardı.[/QUOTE]

    Camlar gönyesiz tam yüzeye oturmuyorsa bir parellik sağlamıyorsa belki yapılabilinir dediğiz ama yanlış olmaması gereken bir uygulama büyük cam büyük hacim basınç demek bu durum daha tehlikeli büyük sorun yarata bilir . Her yapılan görülen doğru olmaya bilir günü o anı kurtarmak için yapılmıştır .
    Dar kenardaki camlar akvaryum taban camın üzerine geniş ön ve arka cam taban camına üzerine değil dıştan gelerek taban camının alnına yapışır genelde böyle olur .İstisna ön ve arka camınıda akvaryum taban camın üzerine bastırarak ta yapılan uygulamalar mevcuttur .Ama ben böyle uygulamaları hiç yapmadım tercih etmemişimdir dışa basan ön ve arka cam bana daha güven veren doğru gelmiştir . eklediğim akvaryum yapım aşaması uygulaması resim görsellerinde de benim dediğim yöntem kullanılmıştır .
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/240620261011341.jpg[/IMG][EDIT]Kınayu,2026-06-24 10:27:47[/EDIT]

    (5) (372)

    Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi?


    Profil resmi
    Cyrenity

    Aynı hobiye gönül verdiğimiz tüm dostlarımı, hürmet ve muhabbetle selamlarım.

    Sorum İngilizce ticarî isminin tam karşılığı “Gülgün Barb” (Gül Rengi) olan, şu sıralar çarpıtılmış Bionom’u “Konkinyus” ismi ile satılan, aslında 𝘗𝘦𝘵𝘩𝘪𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘤𝘩𝘰𝘯𝘪𝘶𝘴 dahi olmayan bu balıkcağızları beslemiş olanlara;

    Gül Barb, doğal olarak sadece üreme mevsimi boyunca renklenen bir türdür. Bu “Shiner” ve
    𝘚𝘢𝘸𝘣𝘸𝘢 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘭𝘦𝘯𝘥𝘦𝘯𝘴 gibi Sazansılar’da da görülür.

    Merak ettiğim şey, bu özelliklerini seçici üretimden gelen soy hatlarında da koruyup korumadıkları.

    “Altın” veya “Neon Kırmızısı” Gül Barb’larınızın parlak renkleri belli dönemlerde soldu mu?

    Balıklarınızı hiç oda sıcaklığında baktınız mı, ya da kışlattınız mı?

    Çok değerli tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür eder, bereketli, sıhhatli hobiler dilerim…


    (0) (120)

    İlaç Satışı Neden Yok?


    Profil resmi
    Hakan ARP
    21:12
    Merhaba,

    Türkiye de JBL Gyrodol Plus 250 ya da Sera Tremazol gibi ilaçların satışı neden yok biliyor musunuz?
    Ben aradım ama bir türlü bulamadım. Türkiye de bu ilaçları bulabileceğim bir internet sitesi ya da akvaryumcu önerebilir misiniz?

    Teşekkürler

    Profil resmi
    mareq
    02:29
    1 beğeni
    [QUOTE=Hakan ARP]

    Evet galaxy rasbolarda bu belirtileri görüyorum. Ancak cherry barb balıklarda da az da olsa başladı.


    İç parazit yada tüberküloz tedavisini nasıl yapabilirim[/QUOTE]

    [QUOTE][/QUOTE]Akvaryum Bilimi
    "İpliksi beyaz dışkı"da, dışkı balığa yapışır ve arkasında ince, şeffaf veya beyaz iplikler halinde kahverengi lekelerle birlikte iz bırakır. İpliksi şeffaf veya beyaz dışkı, ciddi şekilde enfekte olmuş bağırsaklardan gelen mukus olabilir . Çoğu zaman hiçbir şey ifade etmez. Balıklardaki beyaz veya şeffaf dışkı, insanlardaki ishal gibidir. Yaygındır ve genellikle endişe kaynağı değildir.

    Suyu kristal berraklığında olan ve %55 protein içeren yemle beslenen akvaryumlarımda çok fazla beyaz dışkı görüyorum. Beyaz dışkısı olan balıkların daha sonra hiçbir sağlık sorunu olmuyor. Bu yüzden şu an için beyaz, ipliksi dışkıya hiç dikkat etmiyorum.

    Sadece berrak veya beyaz dışkısı olan bir balığın herhangi bir sorunu olduğunu teşhis etmeye çalışmamalısınız . Başka bir belirti ortaya çıkana kadar bekleyin. Bu makalede gösterilen beyaz, ipliksi dışkısı olan yedi balıktan altısında herhangi bir belirti yok ve muhtemelen gayet iyiler (birinde Malavi şişkinliği var). Bu diğer ilişkili belirtiler şunlardır:

    Yemek yemiyor.
    Yediği yemeği tükürüyor.
    Karnı şişmiş ("şişkinlik" veya "ödem")
    Karnı çukurlaşmış ("zayıflama hastalığı")
    Tüm bu belirtiler beyaz dışkıyla birlikte görüldüğünde bağırsak iltihabına, yani "iç parazitler", "solucanlar" veya bakterilerden kaynaklanan bağırsak enfeksiyonuna işaret eder. Tedavi sadece mama yoluyla yapılmalıdır .

    balıkta beyaz dışkı
    balıkta beyaz dışkı
    "İpliksi beyaz dışkı" ve yukarıdaki belirtilerden herhangi birinin birlikte görüldüğü ölü balıklar üzerinde yapılan otopsilerde aşağıdaki sıklık oranları tespit edilmiştir:

    %40'ında "heksamita" vardır (metronidazol ve Epsom tuzu ile tedavi edilir).
    %30'unda kapiller oluşum vardır (Fenbendazol ile tedavi edilir).
    %20'sinde bakteriyel enfeksiyon vardır (antibiyotikle tedavi edilir).
    %10'unda belirgin bir patojen bulunmamaktadır.[QUOTE][/QUOTE]

    Yukarıdaki açıklama bu adresten alındı:
    https://aquariumscience.org/11-2-white-poop/

    Umarım faydası olur.
    Bu belirtilerin haricinde ileri safhalarda renkte solma ve sonrası ölüm sorunumu artemia ya metronidazole özümsemesiyle çözdüm.[EDIT]mareq,2026-06-24 11:24:04[/EDIT]

    (12) (1082)

    L144 Şeffaf Dışkı


    Profil resmi
    akvarist10UR
    20:40
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/282043/130620262035511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/282043/130620262035521.jpg[/IMG]


    Merhabalar 3-5 gün önce L144 vatozumun karnı çok şişmişti kabızlıktan dolayı dediler ve protein ağırlıklı tablet yem yemekten olduğunu söylediler. Zaten dışkılama yapmıyordu. Ben de 2 gün kabak ve salatalık ile besledim ardından vatozum dışkılama yaptı ve gayet sağlıklı bir şekilde yem yiyor ve akvaryumda geziyordu. Bu gün baktığımda ise şeffaf uzun mukus yapısında dışkılar gördüm. Yem yemiyor ve hareketsiz karanlık yerlere kaçıp kalıyordu.

    Bu çok büyük ihtimalle bir iç parazite döndü. Sizden öneri ve yardım istiyorum. Akvaryuma hava taşı attım, sıcaklığı 27 derece yaptımve yüzde 20 su değişimi yaptım. Akvaryumda tek şu an üretim için kurmuştum. 3 gün önce bu akvaryuma geçirdim. Öncelerde flagly önerilmiş yemine sarımsak suyu damlat denilmiş de şu an için yem yemiyor zaten.


    ACİL önerilerinizi bekliyorum

    Profil resmi
    mareq
    02:08
    Vatozlar için Bitkisel içeriği: Isırgan otu, alfalfa (yonca), maydanoz, kırmızı biber, ıspanak, havuç, Haematococcus yosunu (doğal astaksantin kaynağı) ve sarımsak,

    Yemler üretilmişken kapya biber, salatalık, kabak, patlıcan yedirmek çok anlamsız ve zaman kaybı [:D][:D]

    Balık biber yiyor gibi videolar mı lazım [:)))]

    [EDIT]mareq,2026-06-24 02:09:02[/EDIT]

    (11) (1042)

    Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun


    Profil resmi
    mrmustang
    17:51
    Arkadaşlar iyi günler. size 3 aydır mağdur olduğum bir sorunu danışmak istedim.

    100 lt bir tankım var ve içerisinde canlı doğuranlar(plati,moli,lepistes ) ve transgenetikler var tankın filtresi tetra ex 1000.

    bu tankta 1 2 ay öncesinde bir balık ölümü yaşandı ve belirtiler şunlardı;
    -Balıkta zayıflama.
    -Karanlık köşelere çekilme ve yüzeyde asılı kalma.
    -Misina tarzı dışkı(bazı balıklar 9 aydır bende ve 9 aydır dışkıları bu şekilde kesin bir teşhis yapamadım o yüzden).
    -İlk başta yem yeme ancak sonralarda yemi ağzına alması nacak yutamaması gibi durumlar var
    yani sanırım iç parazit diye düşündüm.
    -Hızlı solungaç hareketleri ve ağız açıp kapama.

    Ve tedavi yöntemleri denemeye başladım zaten haftalık yüzde 30 su değiştiğim tankta bir haftada 4 kere yüzde su değişmeye başladım .
    -Yeme flagyl 500mg emdirerek 1.5 hafta balıklara verdim .
    -Epsom tuzu ekledim.
    -Isıyı 28 29 dereceye çıkardım (şuanki hava sıcaklığından dolayı su kendiliğinden 28 29 hatta bazen 30 derece oluyor).

    Ancak bu yaptığım işlemler bile balık kaybetmemi engellemdei yine 2 haftada bir bir balık aynı belitileri sergiliyor 3 4 gün içinde de ölüyor.

    Teşhismi tedavi mi yanlış anlayamadım yardımınıza ihtiyacım var.

    (Şuanki hasta olduğunu düşündüğüm balığın fotoğraflarını ekledim turuncu sarı plati)
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261748451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261749101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261749201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261749201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261748451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261749101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261749291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277005/110620261749201.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    mareq
    01:51
    [QUOTE=mrmustang]Filtre malzemesi değişmeyeceğim anladım ancak elyaf 2 ay içinde değişilmezse gerçekten çok tıkanıyor. nitratı düşürmek için su değişimini yapmak gerekir yani ben böyle biliyorum yanlış sa düzeltirseniz çok sevinirim.

    Veya ellememi mi önerirsiniz. Ekstradan şöyle bir durum var ben metroplex ve focusla yem hazırlıyorum ancak tanktaki bazı lepistesler yiyormu yemiyormu tam emin olamıyorum bazıları gelip yeme vuruyor ve kaçıyor çünkü.(bugün bi lepistes daha gitti bu arada)

    Lepistesler karanlıkta saklanıyor ve dışkıları sanki iplik yada misina gibi bu da balığın karnına sindirebileceği bir besin girmemiş demektir.
    Tankta bitkiler (zeytin,limon,java,anubias,eledoa,lepistes tu) bulunuyor.

    ancak nitrat sorununu köşeye atacak şekilde asıl soru bu hastalıktan (hexamita) kurtulmak için ne önerirsiniz?[/QUOTE]

    Maalesef, kuru yemle karışım yaptığımız da yemi ağzına tükürme sorunları vardı.
    Balığın rengi ikinci resimli paylaşımda görüldüğü kadar soluk olanlar bende öldü.


    Yaklaşık 1 gram artemia yumurtasından yeni çıkmış artemialar için ilaç oranı:
    Flagyl 500 mg bir tableti, 200 ml su içinde çözünmüş halde, artemiaları bu su içine bırakıyoruz.
    Yarım saat bekletiyoruz.
    Artemia, vücudunun % 90-92 su dur, yaklaşık 1 gram yumurtadan, %95 açılımla 2,5 gram canlı artemia elde edilir.
    Bu değerlere göre 5,5 mg metronidazole özümsemiş oluyor.
    MSD veterinary manual kaynağına göre yem ilaç karışımında doz 50 mg/kg belirtiliyor.
    Belirttiğim artemia miktarının 1/10 u 100 lepistes e (ortalama vücut ağırlığı 1 gram) 1 öğün olarak verildiğinde, verilen ilaç dozu 12 mg/ kg değerlerinde.
    5 gün günde 2 öğün artemia sonrası bir miktar spirulina katkılı yemle devam ettim.
    Şu an tamamen hexamita bitti. Dışkıları olması gerektiği gibi.

    Tüm balıkları kum olmayan kule iç sumplı filtre olarak, 3 farklı gözenekli sünger ve elyaf bulunan tanka aldım. Günlük düzenli dip çekimi, günlük % 10 su değişimine denk geliyor.

    Antiseptik metilen mavisi gibi olarak herhangi bir ilaç kullanmadım.


    (15) (1750)

    Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ?


    Profil resmi
    L3viathan
    23:05
    Tüm hobiciler selamlar. Sizlere bir kaç sorum olacaktı. Yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.
    Hali hazırda satın alabileceğim;
    Süper red mini Gül
    Diomant gül
    Oval Gül
    Rotala blood red
    Rotala red hr
    Tuberculatum
    Bacopa auatralis
    Bacopa minore
    Tütün
    Carsinalis
    Java fern
    Mini parca
    Palustris cuba
    Water rose
    Bacopa caroliniana
    Zeytin
    Octobus
    Aromatica
    Sessiflora
    Türünde bitkiler var. Benim akvaryumum 60x40x40 ebatlarında tabanında yaklaşık 5cm hagen kum mevcut. Armatürüm 4 sıra LED'li Shark marka 3300 lümen bir armatür. Elimde crystalpro flora Multi mineral ve flora carbon sıvı gübre mevcut. Yukarıda yazmış olduğum bitkilerden hangisini akvaryumumda bakabilirim?
    Tekrar teşekkür ederim yorumlarınız için [:3][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276645/230620262305121.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    yyiImaz
    00:34
    1 beğeni
    Tütün, java fern, sessiliflora, zeytin bitkilerini mevcut ekipmanlarında kolaylıkla yetiştirebilirsin. Diamond gül de olur fakat renk konusunda tatmin etmez.
    Flora multi mineral npk gübresidir kullanabilirsin. Carbon, yosun önleyici olarak kullanılır. Onun yerine micro besin temin edip kullanabilirsin.
    Bunun dışında, tabanın sadece 5 cmlik siyah kum ise taban besin değeri açısından zayıf kalacaktır. Tabanı biraz daha kalınlaştırıp(toplamda6-7 cm) bitkileri ekeceğin bölgelere misket gübre ile destek atabilirsin

    (1) (145)