• 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim


    Profil resmi
    Sufisu
    22:39
    [IMG]https://foto.akvaryum. com/fotolar/278447/220620262235571.jpizg[/IMG]
    Böyle 2.el akvaryum almaytaı düşünüyorum 2.500 TL diyor sump ve bir tvane büyük pipo veriyor adam petshopcu alacağım adam su kaçırma falan yokmuş ben bu akvaryumda ne besleyebilirim ortalama bitkili olacak arka plan full bitki olacak on planı boş bırakacağım benim kafamda congo tetra+ denisoni +l144 vatoz var yada congo tetra+ gökkuşağı rainbow+l144 sizce ne besleyim ufak balık istemiyorum

    Profil resmi
    Hsrt

    [QUOTE=Sufisu]yber_Scout]
    Diskus
    Melek
    [/QUOTE
    Birw dhaa yeme falan gelen akfit balık arıyorum benim dediklerim nasıl ilk defa büyük akvaryum kurucağım[/QUOTE] Severum,,calvus türlerine bakabilirsiniz..bunlar belki aradığınız türdür..Ama ilk yazınızdaki türlerle birlikte bakılır mi bilmiyorum?[:?]..

    (4) (358)

    Hobiye Devam


    Profil resmi
    ~Emre
    22:27
    Ölçüler: 31x48x20
    Canlı Türleri: Lepistes, Japon, Transgenetik tetra, Pengasius
    Tankın Yaşı: 0
    Filtrasyon ve Işıklandırma: 300 lh iç filtre, hava motoru, pipo filtre, 100 wat ısıtıcı 26 derece sabit.
    Tasarım ve Dekorasyon: Deniz taşları

    Merhaba, hobiye birkaç sene ara verdikten sonra başta 10 litre akvaryum ile başladıktan sonra sıfırdan 30 litrelik bir akvaryum kurdum. Başta 2 lepistes vardı daha sonra kendi büyüttüğüm yavrular toplam 7 lepistes oldu. 2 yavru japon beyaz ve turuncu olan onlar büyüdüler. 1 teleskop ve 2 yavru japon daha ekledim. Birde pengasius ekledim. Pengasiusun havuz balığı olduğunu biliyorum ama hevesle aldık hızlı büyüyor. Çok büyürse çıkartacağım. Balıklar 1 senedir bendeydi tankı büyüttüm. 4 tanede yavru lepistes var ayrı yerdeler. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175508/170620262223381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175508/170620262223501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175508/170620262224041.jpg[/IMG]

    Türler olarak japonlar uyumsuz pengasiusta öyle bunun farkındayım ama japonları yavruyken büyütüyorum 1 senedir bendeler kendi hallerinde hepsi. Pengasiusu dediğim gibi çok büyürse çıkartırım japonlarıda öyle ama şuanlık durumlar böyle.
    Canlı sayısından dolayı pipo filtrede ekledim filtrasyon temizlik önemli.
    Diyeceklerim bunlar herkese sağlıklı hobiler.[EDIT]~Emre,2026-06-17 22:33:33[/EDIT]

    Profil resmi
    ~Emre

    [QUOTE=Zaid]Akvaryumdaki canlıların birbiriyle uygun yaşayacağını düşünmüyürum ayrı ayrı bakmanızı öneririm sadece 2 japon için 80 litre öneriliyor.[:)][/QUOTE]

    Doğru dediniz ama bu tamamen ezber mantığıdır. Balıklarda en ufak stres belirtisi yok. İmkanımız yerimiz olsa mobilya akvaryum kurarım zaten. Pengasius havuz balığı mesela transgenetik ise genetiği değişmiş balık ama satılıyor bakılıyor. Önemli olan elimizden gelenin en iyisini yapmak. Çıkarırsam pengasius belkide ilerde japonları çıkarırım. Dediğim gibi en iyi yemlerle ahm granül lepistesler için japonlar için ayrı yemle besliyorum.

    (4) (569)

    Akvaryum Yapımında Silikon Payı


    Profil resmi
    Fatihsm
    01:33
    Selamlar. İki adet akvaryum yapmayı düşünüyorum,daha önceden küçük bir akvaryum yapma deneyimim olmuştu. Birinci akvaryum 60x43x45 ölçülerinde, ikinci akvaryum ise 40x35x20 ölçülerinde. Cam kalınlığımı 8 mm olarak ve silikon payımı da 1 mm bırakarak hesapladım. Sıkıntı şu ki silikon boşluğunu 1mm ye nasıl tam ayarlayacağımı bulamadım. Forumlarda ve konularda buna dair birşey bulamadım, yapay zeka ise araya kürdan sıkıştır 30-40 dakika sonra kürdanı çıkart boşluklara da silikon bas dedi. Bu 1mm lik boşluğu nasıl ayarlayabilirim?

    Profil resmi
    Fatihsm

    [QUOTE=Kınayu]


    Selamlar Akvaryum yapımında böyle bir uygulama hatırlamıyorum ben 50 üzerinde akvaryum yaptım .
    Öpüşen yüzeyleri bir birine gelen temas eden camlar arasında Silikon ne kadar az kalırsa tutunma mukavemet o kadar fazla olur. Ama Silikon olacak iki cam arasında genel kural kaidedir bu yani camlar arasında 1 mm Silikon kalsın olayı diye bir durum yok sadece iki cam arasına bir ayar yoğunluk ta Silikon sürüp iki camı bir birine doğru bastıracaksınız eşit olarak o dağılır iki cam arasında kalır .
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/01.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/02.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/03.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/04.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/05.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/06.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/09.JPG[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/10.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/11.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/12.jpg[/IMG][/QUOTE]


    Camları taban camının üstüne koymayı düşünüyorum. Keseceğim camın ölçüleri şu şekilde:
    Taban:60x43
    Ön ve arka: 60x45
    Sağ ve sol:41.2x45

    Silikon payı koyarak hesapladım bunları. Dediğiniz gibi ne kadsr az silikon o kadar çok mukavemet ise silikon paylarını çıkartıp 41.4 cm olarak mı kestireyim?[EDIT]Fatihsm,2026-06-23 16:50:55[/EDIT]

    (4) (212)

    Cüce Amerikan Dünyası


    Profil resmi
    Koksal Gurkan
    21:02
    65 beğeni

    Amerikan cichlidler, arasında tür çeşitliliğiyle, daha sınırlı alanlarda bakılabilmesiyle, bitkili akvaryumlara uygunluğuyla, genelde sakin yapısı ve diğer türlerle uyumlu olmasıyla, renkleriyle çoğu kişiyi büyüleyen bir grup olarak "Cüce Amerikan Cichlidleri" gerçekten önemli bir konumdadır.
    Güzelliği ve ufak tür oluşuyla ne kadar çoğu kişiyi kendine çekse de maalesef bir o kadar kişi de doğru şekilde bakamadığından balıklarını kaybetmekte ya da bakabilse bile üretememektedir.
    Bu başlık altında türlerin tanınması, güzelliklerin paylaşılması ve üretim konusundaki paylaşımlarla Türkiye'de tür çeşitliliğinin artmasını sağlayabiliriz.

    Türkiye'de yakın zamanda çok daha yaygınlaşan belli türler oldu. Bunların başında kakadu, agassizi, pandurini gibi türler yer aldı. Elbette ramirezi ve bolivian ram gibi klasikleşmiş türler de değişik varyeteleriyle bir o kadar bulunabilir durumdadır. İlgilenenlerin artması ithalatçıların ve akvaryumcuların cüce türlere ilgisini arttırdı. Yakında çok daha çeşitli türleri yaygın olarak görebileceğiz.

    Önceden açılmış aktif bazı konuların linklerini paylaşarak bir başlangıç yapmak istedim.

    [url=http://www.akvaryum.com/forum/tum_apistogramma_turleri_k149189.asp]http://www.akvaryum.com/forum/tum_apistogramma_turleri_k149189.asp[/url]

    [url=http://www.akvaryum.com/forum/cuce_dunyasi_%28_agassizi_%29_k504642.asp]http://www.akvaryum.com/forum/cuce_dunyasi_%28_agassizi_%29_k504642.asp[/url]

    [url=http://www.akvaryum.com/forum/kakadu_akvaryumu%28yavru_resimleri_sayfa_5te%29_k468382.asp]http://www.akvaryum.com/forum/kakadu_akvaryumu%28yavru_resimleri_sayfa_5te%29_k468382.asp[/url]

    ---------------------------------------------------------
    [K][U][B]Güncelleme Notu:[/B][/U][/K] Forumun eski fotoğraf server'ı kaynaklı sorunlar sonrası yukarıdaki linklerde yer alan fotoğraflar görülemiyor. Konu sahipleri eğer yeniden fotoğrafları kendi konularına yüklerse görebilirsiniz. Değilse sadece o konulardaki mesajlarla yetinmek zorunda kalırsınız. Buna ben bir şey yapamıyorum.
    Kendi adıma aşağıda yer alan fotoğrafları sonradan yükleyerek görsel sorununu çözdüm. Aynı şekilde bu başlık altında yer alan sonraki mesajlarımda da güncellemeler yapıp, kayybolan fotoğrafları tekrar ekledim.
    ---------------------------------------------------------

    Önceden beslediğim balıklardan bazılarının fotoğraflarını da ekleyerek açılışı yapıyorum.

    [b]Apistogramma Viejita:[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita%20Erkek%201.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita_Erkek_5.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita%20Disi%201.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita%20%C7ift%201.jpg[/IMG]

    [b]Ramirezi Türleri:[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/EB%20Ramirezi%20200x200.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Mavi%20Ramireziler.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_Erkek_1.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_1.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_1958225ift_ve_Yavrular196177.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_1958225ift.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Red_Ramirezi.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Balon_Ramirezi_1.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Golden_Ramirezi_6.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Golden_Ramirezi_2.jpg[/IMG]

    [b]Apistogramma Borelli:[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Apistogramma_Borelli.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Apistogramma_Borelli_2.jpg[/IMG]

    [b]Apistogramma Cacatuoides (Kakadu):[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Erkek%201.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Yavrular%201.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Disi%20ve%20Yavrular%203.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Disi%20ve%20Yavrular%202.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Disi%20ve%20Yavrular.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/White%20Gold%20Kakadu%20Erkek%201.jpg[/IMG]

    [EDIT]Koksal Gurkan,2019-07-05 13:58:06[/EDIT]

    Profil resmi
    Laetacara

    3 beğeni
    [QUOTE=Laetacara]Genç Gold Kakadu erkeğim. Hayırlı Bayramlar..

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/167494/290520261627271.jpg[/IMG][/QUOTE]

    Merhaba. 3 hafta önce bu idi, şimdi bu oldu. İyi balıklar[:)][:3]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/167494/230620261553571.jpg[/IMG]

    (12353) (3590891)

    Father Fish Yöntemiyle 50x30x30


    Profil resmi
    hounddog
    15:10
    19 beğeni
    Ölçüler: 50x30x30
    Canlı Türleri: Karides, salyangoz
    Bitki Türleri: Çeşitli
    Tankın Yaşı: 10 ay
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Pipo, led


    Doğanın Dengesine Güvenin: Az Çaba, Büyük Keyif

    Bu akvaryum, doğal dengeyi temel alan bir sistemle kuruldu ve zamanla kendi kendine bir ekosistem oluşturdu. Başlangıçta tabana 2,5 cm kalınlığında bahçe toprağı ve torf karışımı serdim, az miktarda sıvı gübre ekledim. Üzerine 3,5 cm kum katmanı koyarak alt yapıyı tamamladım. Kaya, ağaç dalları ve catappa yaprağı ekledikten sonra pipo filtreyi kurup sistemi 27,5 derece sıcaklıkta bir hafta boş çalıştırdım.

    Ardından, 7-8 farklı bitki türünden bolca ekledim; bazıları öldü, bazıları hayatta kaldı, hiçbirine müdahale etmedim. Akvaryum bu şekilde 10 gün daha çalıştı. Sonrasında kargoyla gelen 15 karides ve 5 nerite salyangozunu ekledim. Maalesef karideslerin yarısı ve salyangozların tamamı yaşamını yitirdi, ancak ölenleri akvaryum kumuna gömerek doğal döngünün bir parçası haline getirdim.

    Haftada bir yemleme yaptım, ancak camlarda oluşan yosunlara çok müdahale etmedim. Sadece ön camı temizledim; zamanla yan camlardaki ve içerideki yosunlar kendiliğinden kayboldu. Akvaryuma dışarıdan yalnızca bir kez, yedinci ayda yüzde 15 su değişimi yaptım. Bu süreçte evdeki kuruyan yaprakları ve catappa yapraklarını düzenli olarak eklemeye devam ettim.

    Şu an akvaryumda, 6-7 karidesten üreyerek 80’e ulaşan bir karides popülasyonu var ve sayılarının 150’ye çıkmasını bekliyorum. Bu noktadan sonra endlers balıkları eklemeyi planlıyorum. Ayrıca içeride kendiliğinden oluşan birkaç salyangoz türü ve ufak yüzen canlılar da mevcut.

    Bu yöntem, az para ve az çabayla doğanın kendi işleyişine şans tanıyan, kolay ve sürdürülebilir bir yaklaşım. İlk kurulumun ardından, doğa kendi kararlarını alarak size yardımcı oluyor ve benzersiz bir ekosistem oluşturuyor.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507281.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    pianoƒish

    [QUOTE=hounddog]...Belki de en doğrusu, test sonuçları ile biyolojik gözlemleri birbirine rakip görmek yerine birbirini tamamlayan iki veri kaynağı olarak değerlendirmektir...[/QUOTE]

    Ben de bunu söylüyorum zaten.

    (98) (33931)

    Süpriz Corydoras Yumurtası


    Profil resmi
    Killicory
    14:16
    Bugün öğlen okukdwn geldiğimde akvaryuma bakarken yumurtaları fark ettim hemen şöyle bir düzene
    kurdum:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265108/090220261415311.jpg[/IMG]
    Tahminicmde 15 kadar yumurta bulduk ne zamana çıkarlar ne yerler

    Profil resmi
    İnci Kefali

    Benim gırla üreyen sterbailer de bıraktı. Tetikleme de yapsak yeterli gelmiyor, hava basıncından anlıyorlar diye düşünüyorum. Olan benim kurt stoğuma oldu [:)]

    (47) (9805)

    Erkek Vampir Yengeç (geosesarma)


    Profil resmi
    Dogukanaktas

    Herkese merhabalar,

    Mevcut paludaryumumdaki dişi vampir yengeçlerim için sağlıklı bir erkek vampir yengeç (Geosesarma) arıyorum. Maalesef erkeği yakın zamanda kaybettim ve kurulumuma yeni bir erkek dahil etmek istiyorum. Elinde olan bana ulaşabilir mi ?

    (0) (93)

    Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi


    Profil resmi
    Smet200146

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/258210/230620261226441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/258210/230620261227181.jpg[/IMG] bu yavru balığın cinsini bilen varmı dereden topladim ufak bir su birikintisinde mahsur kalmışlardı

    Profil resmi
    Killicory

    Taş ısırana benziyor

    (1) (99)

    Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı?


    Profil resmi
    xfuriousx

    Bugün dişi sp ağzında yumurta topladı kusturmayı hangi tarihte yapmalıyım?

    (0) (66)

    Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı


    Profil resmi
    Can78
    14:51
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/282164/220620261451121.jpg[/IMG]

    80 35 40 akvaryum cam 6 mm kayıt kuşak var biraz önce böyle hava kabarcıkları olduğunu farkedip panik oldum sıkıntı olur mu sizce yeni yapıldı

    Profil resmi
    Can78

    [QUOTE=aquaticathearmi]Merhaba...

    Üzgünüm ama pek sağlıklı bir durum değil... Bu şekilde sorun yaşayan ve tankını bozmadan devam edip başına herhangi bir şey gelmeyen de var gelende var. Şahsi fikrim ben böyle bir tankı doldurmam. Zamanla kabarcıklar artacak yada olan kabarcıklar daha açılma yapacaklardır.

    Tavsiyem aldığınız yer / üreticisi ile irtibata geçip yeni tank talep etmeniz olacaktır.[/QUOTE]

    Öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim. Gerçekten bu durum yüzünden çok moralim bozuk. O kadar ücret ödüyoruz ama bir kusur çıkıyor. Mesaj attığımda sorun olmayacağını söylüyorlar. Bunun biraz da uğraşmamak için olduğunun farkındayım ama ne yapacağımı şaşırdım gerçekten.

    [QUOTE=aquaticathearmi]Merhaba...

    Üzgünüm ama pek sağlıklı bir durum değil... Bu şekilde sorun yaşayan ve tankını bozmadan devam edip başına herhangi bir şey gelmeyen de var gelende var. Şahsi fikrim ben böyle bir tankı doldurmam. Zamanla kabarcıklar artacak yada olan kabarcıklar daha açılma yapacaklardır.

    Tavsiyem aldığınız yer / üreticisi ile irtibata geçip yeni tank talep etmeniz olacaktır.[/QUOTE]

    Bir kere daha rica ettim çok şükür değişimi kabul ettiler...

    (2) (181)