ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ArslanMuhammed
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ağustos 2019 17:52
Son Ziyaret:
22 Ağustos 2019 17:48
Toplam Mesaj:
23 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Muhammed Emin Arslan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Erzurum
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Muhammed Emin Arslan
SON 10 MESAJI
30 Litreye Beta Nasıl Olur
[QUOTE=GirayKaan]
Sadece tilki kuyruğu ise gerek yok aslında ama farklı tür bitkiler kullanacaksanız 5 lira falan sanırım el yapımı misket gübre, kaçınmayın derim. Led olarak da o ledler slikonsuz çabuk su alıp oksitlenir. Tilki kuyruğu fazla ışık ihtiyacı olan bi bitki değil hoşunuza ne giderse onu yapabilirsiniz aydınlatma olarak. [/QUOTE]
Peki betayla birkaç çöpçü birlikte yaşarmı
[QUOTE=ArslanMuhammed]
Peki betayla birkaç çöpçü birlikte yaşarmı[/QUOTE]
Bir iki tane alsam olurmu
[QUOTE=GirayKaan]
Sadece tilki kuyruğu ise gerek yok aslında ama farklı tür bitkiler kullanacaksanız 5 lira falan sanırım el yapımı misket gübre, kaçınmayın derim. Led olarak da o ledler slikonsuz çabuk su alıp oksitlenir. Tilki kuyruğu fazla ışık ihtiyacı olan bi bitki değil hoşunuza ne giderse onu yapabilirsiniz aydınlatma olarak. [/QUOTE]
Peki betayla birkaç çöpçü birlikte yaşarmı
[QUOTE=ArslanMuhammed]
Peki betayla birkaç çöpçü birlikte yaşarmı[/QUOTE]
Bir iki tane alsam olurmu
30 Litreye Beta Nasıl Olur
[QUOTE=whoami]
Merhaba. Öncelikle akvaryum büyütmeye karar verdiğiniz için betanız adına size teşekkür ederim. Onun için daha iyi olacaktır.
Canlı bitkiler birçok hobiseverin gözünü korkutur. Bakım gerektirmeyen bitkiler demişsiniz. Elodea, tilki kuyruğu, Java Moss ve bu bitkiden yapılmış Moss ball'lar pek bakım gerektirmez. Anubiası da bunlara ekleyebiliriz. Elodea ve tilki kuyruğu köksüz olduğundan kum onlara fark etmez. Önce birbirlerine sonra bir dekora bağlayıp kumsuz da bakabilirsiniz. Java Moss genelde kayaya, köke sarılır. Bu bitkilere sıradan bir aydınlatma ile rahatça bakabilirsiniz. Anubias biraz daha ışık ister. Ben elodealara pilli minik bir kitap lambası takıp bakmıştım 20L nano tankımda. 20 tlye mal oldu. Etrafına folyodan bir çevreleme yaparsanız daha çok verim alırsınız. 30 litrede 2. Bir beta ile maceraya gerek yok. Daha fazla canlı bakmak istiyorsanız Cüce midyeler, salyongozlar ve karideslere yönelebilirsiniz. Karides yavrularının bir çoğu yenecektir ama aradan büyüyenler de olur. Büyüklere çoğu betta saldırmıyor. Az sayıda alıp denemeniz iyi olur. Benim gördüklerimin saldırmadığı sizinkinin saldırmayacağı anlamına gelmez. Betalar akıntıdan pek hoşlanmaz. Pipo veya şelale filtre edinmeniz iyi olur. O debideki filtre betayı yoracaktır. Isıtıcı elbette gerekli. 50w yeterlidir ama bence 100w alın. Tek seferliğine fazla para ödersiniz ama suyu daha çabuk ısıtır. İleride akvaryumu büyütürseniz de kullanabilirsiniz böylece. Kolay gelsin[/QUOTE]
Teşekkür ederim[EDIT]ArslanMuhammed,2019-08-19 20:58:10[/EDIT]
[QUOTE=whoami]
Merhaba. Öncelikle akvaryum büyütmeye karar verdiğiniz için betanız adına size teşekkür ederim. Onun için daha iyi olacaktır.
Canlı bitkiler birçok hobiseverin gözünü korkutur. Bakım gerektirmeyen bitkiler demişsiniz. Elodea, tilki kuyruğu, Java Moss ve bu bitkiden yapılmış Moss ball'lar pek bakım gerektirmez. Anubiası da bunlara ekleyebiliriz. Elodea ve tilki kuyruğu köksüz olduğundan kum onlara fark etmez. Önce birbirlerine sonra bir dekora bağlayıp kumsuz da bakabilirsiniz. Java Moss genelde kayaya, köke sarılır. Bu bitkilere sıradan bir aydınlatma ile rahatça bakabilirsiniz. Anubias biraz daha ışık ister. Ben elodealara pilli minik bir kitap lambası takıp bakmıştım 20L nano tankımda. 20 tlye mal oldu. Etrafına folyodan bir çevreleme yaparsanız daha çok verim alırsınız. 30 litrede 2. Bir beta ile maceraya gerek yok. Daha fazla canlı bakmak istiyorsanız Cüce midyeler, salyongozlar ve karideslere yönelebilirsiniz. Karides yavrularının bir çoğu yenecektir ama aradan büyüyenler de olur. Büyüklere çoğu betta saldırmıyor. Az sayıda alıp denemeniz iyi olur. Benim gördüklerimin saldırmadığı sizinkinin saldırmayacağı anlamına gelmez. Betalar akıntıdan pek hoşlanmaz. Pipo veya şelale filtre edinmeniz iyi olur. O debideki filtre betayı yoracaktır. Isıtıcı elbette gerekli. 50w yeterlidir ama bence 100w alın. Tek seferliğine fazla para ödersiniz ama suyu daha çabuk ısıtır. İleride akvaryumu büyütürseniz de kullanabilirsiniz böylece. Kolay gelsin[/QUOTE]
Teşekkür ederim[EDIT]ArslanMuhammed,2019-08-19 20:58:10[/EDIT]
30 Litreye Beta Nasıl Olur
[QUOTE=GirayKaan]
Olur hocam akvaryum litre başına 0.3w gelecek şekilde hesaplayıp smd ledlerin kaç w olduğuna bakıp ona göre ucuz yollu ayarlayabilirsiniz. Hem ışık ihtiyacı hallolur hem yosun problemi olmaz hem de bitkilerin ışık ihtiyacı orantılı karşılanır suda ki mineralleri bitki yavaş yavaş emer 1 ay sonra eriyip gitmez. Zaten low tech bitki bakacaksınız çok yüksek teferruatlara maddiyat kaybına gerek yok. Işık ne kadar yüksek olursa bitkinin besin ihtiyacı o kadar artar siz dee onunla uğraşamazsınız.
Ayrıca bi kuma da gerek yok inşaat kumu dere kumudur yetecek kadar alıp yıkayın güzelce işinizi görür. Rengi hoşunuza gitmezse bi miktar beğendiğiniz bi kumdan alıp üzerine yayarsınız.
İlk kurulumda el yapımı misket gübrelerden alın ucuz fiyatı size aylarca yeter bitkilerin tüm ihtiyacını karşılar. [/QUOTE]
Tilki kuyruğu düşünüyorum gübreye gerek varmı?
LED olarak https://urun.gittigidiyor.com/tv-ses-goruntu/yesil-serit-led-5mt-tek-cip-ic-mekan-silikonsuz-469851289 bu var olurmu
[QUOTE=GirayKaan]
Olur hocam akvaryum litre başına 0.3w gelecek şekilde hesaplayıp smd ledlerin kaç w olduğuna bakıp ona göre ucuz yollu ayarlayabilirsiniz. Hem ışık ihtiyacı hallolur hem yosun problemi olmaz hem de bitkilerin ışık ihtiyacı orantılı karşılanır suda ki mineralleri bitki yavaş yavaş emer 1 ay sonra eriyip gitmez. Zaten low tech bitki bakacaksınız çok yüksek teferruatlara maddiyat kaybına gerek yok. Işık ne kadar yüksek olursa bitkinin besin ihtiyacı o kadar artar siz dee onunla uğraşamazsınız.
Ayrıca bi kuma da gerek yok inşaat kumu dere kumudur yetecek kadar alıp yıkayın güzelce işinizi görür. Rengi hoşunuza gitmezse bi miktar beğendiğiniz bi kumdan alıp üzerine yayarsınız.
İlk kurulumda el yapımı misket gübrelerden alın ucuz fiyatı size aylarca yeter bitkilerin tüm ihtiyacını karşılar. [/QUOTE]
Tilki kuyruğu düşünüyorum gübreye gerek varmı?
LED olarak https://urun.gittigidiyor.com/tv-ses-goruntu/yesil-serit-led-5mt-tek-cip-ic-mekan-silikonsuz-469851289 bu var olurmu
30 Litreye Beta Nasıl Olur
[QUOTE=GirayKaan]
Bu forum eskiden böyle değildi, herkes elde ki imkanlar doğrultusunda makul bir çözüm yolu önerirdi. Şimdi ise herkes akıl veriyor, hiç para veren yok. Sanırsın adam high tech tank kurup ender bitkiler ve balıklar besleyecek. Buralar iyice tuhaflaştı, tatı kalmadı pek.
(gökhan bey alınma hocam genel olarak sitem ettim.) [/QUOTE]
Normal şerit LED olmuyor mu
[QUOTE=GirayKaan]
Bu forum eskiden böyle değildi, herkes elde ki imkanlar doğrultusunda makul bir çözüm yolu önerirdi. Şimdi ise herkes akıl veriyor, hiç para veren yok. Sanırsın adam high tech tank kurup ender bitkiler ve balıklar besleyecek. Buralar iyice tuhaflaştı, tatı kalmadı pek.
(gökhan bey alınma hocam genel olarak sitem ettim.) [/QUOTE]
Normal şerit LED olmuyor mu
30 Litreye Beta Nasıl Olur
[QUOTE=sobetta]1- Hacminiz yetersiz
2- Doğru ışık, yeterli besin ve uygun zemin ihtiyaçlarını sürekli olarak karşılamalısınız bitkiler için, yosun tutarsa da temizlemeli, çürüyen yapraklar olursa da kesmelisiniz.
3- Torf sağlıklı bir davranış olmayacaktır yapısından dolayı, piyasada "hagen" denilen ürünlerse bi' işe yaramıyor kendimce. Onun yerine Vitasand Dere Kumu kullanınız 6-8cm yükseklikte.
4- Tabi ki gerek var, 25W yeterli olacaktır ama daha yükseklerini de alabilirsiniz ekonomik bakarsak, zaten termostatlılar.
5- O filtre kullanılmaz, çift süngerli pipo filtre ve bunu çalıştıracak hava motoru edinin. Atman ya da Tetra markaları sessizdir, ömürlük almanızda fayda var.
6- Tekniken evet ama gereksiz riskler ve bilgisizlikle hayvanların birbirini parçalamasını izlemektense sadece 1 Betta bakınız, zaten 30L bir Betta için geçerli. Ve yaptıracaksanız eğer 35*35*25 (h) 1 yetişkin Betta için sağlıklı hacim ve ölçülerdir.
7- Işık gerekli bitkilere, 1 litreye 0.3-0.5W ışık düşecek şekilde 6700K ve üzeri, kırmızı ışık dalga boyutu ağırlıklı aydınlatmalar bitkileriniz için ihtiyaçtır. Daha basit olarak her 1 litre suya 0.3 ile 0.5W gücünde ışık iletilmeli. Bu ışıkları en az 6700K ve üzeri tercih etmeli ve kırmızı dalga boyu ağırlıklı olmalı. İnsanlar için mavi ağırlıklı üretilse de bitkiler bundan faydalanamaz. İthal nano tanklar için olan armatürlerden almanız en sağlıklısı çünkü kendiniz muhtemelen yapamayacaksınız yetersiz bilgiden.
Bu arada canlıyı tamamen bitkisel besleyip canlı yem olarak Daphnia vermeyi unutmayın, aşırı ya da az beslemeyin.[/QUOTE]
Teşekkürler
[QUOTE=sobetta]1- Hacminiz yetersiz
2- Doğru ışık, yeterli besin ve uygun zemin ihtiyaçlarını sürekli olarak karşılamalısınız bitkiler için, yosun tutarsa da temizlemeli, çürüyen yapraklar olursa da kesmelisiniz.
3- Torf sağlıklı bir davranış olmayacaktır yapısından dolayı, piyasada "hagen" denilen ürünlerse bi' işe yaramıyor kendimce. Onun yerine Vitasand Dere Kumu kullanınız 6-8cm yükseklikte.
4- Tabi ki gerek var, 25W yeterli olacaktır ama daha yükseklerini de alabilirsiniz ekonomik bakarsak, zaten termostatlılar.
5- O filtre kullanılmaz, çift süngerli pipo filtre ve bunu çalıştıracak hava motoru edinin. Atman ya da Tetra markaları sessizdir, ömürlük almanızda fayda var.
6- Tekniken evet ama gereksiz riskler ve bilgisizlikle hayvanların birbirini parçalamasını izlemektense sadece 1 Betta bakınız, zaten 30L bir Betta için geçerli. Ve yaptıracaksanız eğer 35*35*25 (h) 1 yetişkin Betta için sağlıklı hacim ve ölçülerdir.
7- Işık gerekli bitkilere, 1 litreye 0.3-0.5W ışık düşecek şekilde 6700K ve üzeri, kırmızı ışık dalga boyutu ağırlıklı aydınlatmalar bitkileriniz için ihtiyaçtır. Daha basit olarak her 1 litre suya 0.3 ile 0.5W gücünde ışık iletilmeli. Bu ışıkları en az 6700K ve üzeri tercih etmeli ve kırmızı dalga boyu ağırlıklı olmalı. İnsanlar için mavi ağırlıklı üretilse de bitkiler bundan faydalanamaz. İthal nano tanklar için olan armatürlerden almanız en sağlıklısı çünkü kendiniz muhtemelen yapamayacaksınız yetersiz bilgiden.
Bu arada canlıyı tamamen bitkisel besleyip canlı yem olarak Daphnia vermeyi unutmayın, aşırı ya da az beslemeyin.[/QUOTE]
Teşekkürler
30 Litreye Beta Nasıl Olur
[QUOTE=Bilgekarga]
Benimkide 9lt imzada yazıyor zaten. İç filtre betayı yoruyor o yüzden kullanma bence.
Pipo filtre kullanabilirsin istersen. [/QUOTE]
Okumadım kusura bakma.
Ancak ben 30 litre biraz büyük olduğu için kullanmamak sorun olurmu diye dusundum. Kullanmazsam sorun olurmu? Çok kirlenirmi
[QUOTE=Bilgekarga]
Benimkide 9lt imzada yazıyor zaten. İç filtre betayı yoruyor o yüzden kullanma bence.
Pipo filtre kullanabilirsin istersen. [/QUOTE]
Okumadım kusura bakma.
Ancak ben 30 litre biraz büyük olduğu için kullanmamak sorun olurmu diye dusundum. Kullanmazsam sorun olurmu? Çok kirlenirmi
30 Litreye Beta Nasıl Olur
[QUOTE=Bilgekarga]Isıtıcı 50w alırsın bir tane
İç filtreye gerek yok rahatsız eder betayı bence. Pipo filtre kullanabilirsin benimkinde hiç filtre yok mesela.
Tilki kuyruguna toprak ihtiyacı yok kökü yok.
Birlikte sadece dişileri bakabilirsin bildiğim kadarı ile erkekle olmaz. [/QUOTE]
Hiç filtre kullanmazsam olurmu?
Kaç tane dışı beta bakabilirim?
Sen kaç litrede besliyorsun
[QUOTE=Bilgekarga]Isıtıcı 50w alırsın bir tane
İç filtreye gerek yok rahatsız eder betayı bence. Pipo filtre kullanabilirsin benimkinde hiç filtre yok mesela.
Tilki kuyruguna toprak ihtiyacı yok kökü yok.
Birlikte sadece dişileri bakabilirsin bildiğim kadarı ile erkekle olmaz. [/QUOTE]
Hiç filtre kullanmazsam olurmu?
Kaç tane dışı beta bakabilirim?
Sen kaç litrede besliyorsun
30 Litreye Beta Nasıl Olur
Arkadaşlar merhaba.
Şu anda 8.5 litrede beta bakmaktayım.
Ancak 30 litre akvaryum yaptırmayı düşünüyorum.
Karar olarak betaya devam etmeyi düşünüyorum.
Bitki olacak ama bakım gerektirmeyen bitki olacak.
Bitki için ayrıca kum gerekli mi yoksa alta torf üstüne hagen falan koysam olurmu?
Bir ısıtıcı alacağım gerek varmı acaba?
40 litre için (Max 300 litre/saat) iç filtrem var filtre almama gerek varmı?
Beta bakarsam disi olursa birlikte 2-3 adet bakabilir miyim (ayırmadan)
Bunlar dışında malzeme gerekli mi?
Şimdiden teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba.
Şu anda 8.5 litrede beta bakmaktayım.
Ancak 30 litre akvaryum yaptırmayı düşünüyorum.
Karar olarak betaya devam etmeyi düşünüyorum.
Bitki olacak ama bakım gerektirmeyen bitki olacak.
Bitki için ayrıca kum gerekli mi yoksa alta torf üstüne hagen falan koysam olurmu?
Bir ısıtıcı alacağım gerek varmı acaba?
40 litre için (Max 300 litre/saat) iç filtrem var filtre almama gerek varmı?
Beta bakarsam disi olursa birlikte 2-3 adet bakabilir miyim (ayırmadan)
Bunlar dışında malzeme gerekli mi?
Şimdiden teşekkürler.
30 Lt Akvaryum Malzeme
[QUOTE=Erdemerol23]Bak sana ne diyeceğim madem iç filtren var ve bitkili akvaryum istiyorsun o zaman iç filtrenin kafa motorunu kullanarak bir dış filtre veya tepe filtre yap kendin hem çok iyi temizler hem debiyi düşürür. Forumda bununla alakalı bir çok başlık mevcut DIY deniyor bi göz at derim. [:iyi:][/QUOTE]
Buna bu bakayım [:D]
[QUOTE=Beta_balik]Yapabilirseniz daha büyük bir akvaryum yaptırın. Hacminiz ne kadar büyürse, balık seçeneğiniz de büyür.
Hepsi en az 7 tane olmak ile beraber,
Rasbora 5 lira
Tetra 3 lira
Gök incisi danio 4 lira
Kiraz barb 5 lira
Olabilir. Fiyatları genelde böyle olur. Bir sürü kurmak istediginizde en fazla 35 lira tutar.
Lepistes çok hızlı üreyebilen bir tür olduğu için hacminiz dar gelir. Ama sadece dişi yada sadece erkek lepistes bakabilirsiniz.
İç filtre 35 litreye akıntı yapabilir. İyi bir şelale filtre daha uygun olur. Kaliteli bir markanın şelale filtresi 70 lira gibi olur. Bu filtreye hava motoru gerekmez. Akvaryuma da hava taşı almanıza gerek yok. Şelale filtrenin verdiği hava yeterli olur.
Isıtıcı ise 50w yeter. 50-60 lira tutar buda. Isıtıcı ve filtre de Tetra, Eheım, Sunsun, Dophin kaliteli markalardır ve bu markalardan alabilirsiniz.
Bitki olarak bakım pek istemeyen, co2 ve gübresiz gelişebilir birşeyler istiyorsunuz anladığım kadarıyla. Buna göre saz, tilki kuyruğu, java fern, moss, pistia, su mercimeği, amazon bitkisi bakabilirsiniz. Özellikle tilku kuyruğu, saz ve su mercimeği uygun ortamda hızlı çoğalır. Ama bence bol bitkili bir akvaryum güzel olur. Siz yine de istemiyoruz diyorsanız ayda bir yarım saat kadar bir süreyi budamaya ayırın. Bu sayede hem akvaryuma bakım yaparsınız, hem de istediğiniz görüntüyü elde edersiniz.
Kum olarak lav kırığı, dere kumu, hagen kum yada aquaclay bitki kumu diye geçen kumdan kullanabilirsiniz.
İlk önce bakacağınız bitki ve balığa karar verirseniz bakımı konusunda yardımcı olabilirim.[:)][/QUOTE]
Şu an kararsızım Lepistes mi baksam yoksa güzel bir beta akvaryumu mu yapsam diye düşünüyorum
Beta da birlikte iki üç tane olsa direk beta diyecektim ama oda kavgacı oldukları için pek mümkün değil
Dişi betalara birlikte bakabilirmiyim
[QUOTE=Erdemerol23]Bak sana ne diyeceğim madem iç filtren var ve bitkili akvaryum istiyorsun o zaman iç filtrenin kafa motorunu kullanarak bir dış filtre veya tepe filtre yap kendin hem çok iyi temizler hem debiyi düşürür. Forumda bununla alakalı bir çok başlık mevcut DIY deniyor bi göz at derim. [:iyi:][/QUOTE]
Link varmı varsa atar mısınız
[QUOTE=Erdemerol23]Bak sana ne diyeceğim madem iç filtren var ve bitkili akvaryum istiyorsun o zaman iç filtrenin kafa motorunu kullanarak bir dış filtre veya tepe filtre yap kendin hem çok iyi temizler hem debiyi düşürür. Forumda bununla alakalı bir çok başlık mevcut DIY deniyor bi göz at derim. [:iyi:][/QUOTE]
İç filtreyi inceledim kapasitesi en fazla 40 lt akvaryum içinmiş. Saatte 300 l temizliyor.
Bu akıntı oluşturur mu ?
Küçük bir şelale aparatı var taksam olur mu?[EDIT]ArslanMuhammed,2019-08-19 11:03:16[/EDIT]
[QUOTE=Erdemerol23]Bak sana ne diyeceğim madem iç filtren var ve bitkili akvaryum istiyorsun o zaman iç filtrenin kafa motorunu kullanarak bir dış filtre veya tepe filtre yap kendin hem çok iyi temizler hem debiyi düşürür. Forumda bununla alakalı bir çok başlık mevcut DIY deniyor bi göz at derim. [:iyi:][/QUOTE]
Buna bu bakayım [:D]
[QUOTE=Beta_balik]Yapabilirseniz daha büyük bir akvaryum yaptırın. Hacminiz ne kadar büyürse, balık seçeneğiniz de büyür.
Hepsi en az 7 tane olmak ile beraber,
Rasbora 5 lira
Tetra 3 lira
Gök incisi danio 4 lira
Kiraz barb 5 lira
Olabilir. Fiyatları genelde böyle olur. Bir sürü kurmak istediginizde en fazla 35 lira tutar.
Lepistes çok hızlı üreyebilen bir tür olduğu için hacminiz dar gelir. Ama sadece dişi yada sadece erkek lepistes bakabilirsiniz.
İç filtre 35 litreye akıntı yapabilir. İyi bir şelale filtre daha uygun olur. Kaliteli bir markanın şelale filtresi 70 lira gibi olur. Bu filtreye hava motoru gerekmez. Akvaryuma da hava taşı almanıza gerek yok. Şelale filtrenin verdiği hava yeterli olur.
Isıtıcı ise 50w yeter. 50-60 lira tutar buda. Isıtıcı ve filtre de Tetra, Eheım, Sunsun, Dophin kaliteli markalardır ve bu markalardan alabilirsiniz.
Bitki olarak bakım pek istemeyen, co2 ve gübresiz gelişebilir birşeyler istiyorsunuz anladığım kadarıyla. Buna göre saz, tilki kuyruğu, java fern, moss, pistia, su mercimeği, amazon bitkisi bakabilirsiniz. Özellikle tilku kuyruğu, saz ve su mercimeği uygun ortamda hızlı çoğalır. Ama bence bol bitkili bir akvaryum güzel olur. Siz yine de istemiyoruz diyorsanız ayda bir yarım saat kadar bir süreyi budamaya ayırın. Bu sayede hem akvaryuma bakım yaparsınız, hem de istediğiniz görüntüyü elde edersiniz.
Kum olarak lav kırığı, dere kumu, hagen kum yada aquaclay bitki kumu diye geçen kumdan kullanabilirsiniz.
İlk önce bakacağınız bitki ve balığa karar verirseniz bakımı konusunda yardımcı olabilirim.[:)][/QUOTE]
Şu an kararsızım Lepistes mi baksam yoksa güzel bir beta akvaryumu mu yapsam diye düşünüyorum
Beta da birlikte iki üç tane olsa direk beta diyecektim ama oda kavgacı oldukları için pek mümkün değil
Dişi betalara birlikte bakabilirmiyim
[QUOTE=Erdemerol23]Bak sana ne diyeceğim madem iç filtren var ve bitkili akvaryum istiyorsun o zaman iç filtrenin kafa motorunu kullanarak bir dış filtre veya tepe filtre yap kendin hem çok iyi temizler hem debiyi düşürür. Forumda bununla alakalı bir çok başlık mevcut DIY deniyor bi göz at derim. [:iyi:][/QUOTE]
Link varmı varsa atar mısınız
[QUOTE=Erdemerol23]Bak sana ne diyeceğim madem iç filtren var ve bitkili akvaryum istiyorsun o zaman iç filtrenin kafa motorunu kullanarak bir dış filtre veya tepe filtre yap kendin hem çok iyi temizler hem debiyi düşürür. Forumda bununla alakalı bir çok başlık mevcut DIY deniyor bi göz at derim. [:iyi:][/QUOTE]
İç filtreyi inceledim kapasitesi en fazla 40 lt akvaryum içinmiş. Saatte 300 l temizliyor.
Bu akıntı oluşturur mu ?
Küçük bir şelale aparatı var taksam olur mu?[EDIT]ArslanMuhammed,2019-08-19 11:03:16[/EDIT]
30 Lt Akvaryum Malzeme
[QUOTE=Okansari]Ürün bu
https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/dophin-sfp16-motorlu-pipo-filtre-457606510
Bahsettiğim ürün bu ekstra hava motoru almanıza gerek yok çünkü tak çalıştır sistemi kendi kablosu var kendi gücü var ekstra bir hava motoruna ihtiyac duymuyor
Fiyat olarak belki daha uygunu vardır araştırmak lazım.[/QUOTE]
Galiba bitkili den vazgectim[:)]
Oksijen sorunu olurmu acaba hava motoru almazsam
[QUOTE=Okansari]Ürün bu
https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/dophin-sfp16-motorlu-pipo-filtre-457606510
Bahsettiğim ürün bu ekstra hava motoru almanıza gerek yok çünkü tak çalıştır sistemi kendi kablosu var kendi gücü var ekstra bir hava motoruna ihtiyac duymuyor
Fiyat olarak belki daha uygunu vardır araştırmak lazım.[/QUOTE]
Fiyatı biraz fazla galiba
[QUOTE=Okansari]Ürün bu
https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/dophin-sfp16-motorlu-pipo-filtre-457606510
Bahsettiğim ürün bu ekstra hava motoru almanıza gerek yok çünkü tak çalıştır sistemi kendi kablosu var kendi gücü var ekstra bir hava motoruna ihtiyac duymuyor
Fiyat olarak belki daha uygunu vardır araştırmak lazım.[/QUOTE]
Galiba bitkili den vazgectim[:)]
Oksijen sorunu olurmu acaba hava motoru almazsam
[QUOTE=Okansari]Ürün bu
https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/dophin-sfp16-motorlu-pipo-filtre-457606510
Bahsettiğim ürün bu ekstra hava motoru almanıza gerek yok çünkü tak çalıştır sistemi kendi kablosu var kendi gücü var ekstra bir hava motoruna ihtiyac duymuyor
Fiyat olarak belki daha uygunu vardır araştırmak lazım.[/QUOTE]
Fiyatı biraz fazla galiba
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
