ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AlptekinDemirci
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Mart 2018 00:23
Son Ziyaret:
15 Ağustos 2018 23:02
Toplam Mesaj:
35 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alptekin Demirci
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Alptekin Demirci
SON 10 MESAJI
Betanın Neyi Var
[QUOTE=Emre Zaim]
Alptekin Bey, canlılara karşı duyarlılığınızı paylaştığım için, hiçbir balık bardakta yaşamaz ifadesini kullandım. Akvaryumcuların içerisinde, bilgili ve iyi niyetlileri tenzih ederek; çoğunun yanlış yönlendirmelerinin müşteri kaybı sebebi olduğunu ne zaman anlayacaklarını bilmiyorum. Hiçbir işletme yoktur ki, canlıya zulmederek sürdürülebilir bir gelir elde edebilsin.
Aquaponik sistemler, fikir olarak iyi; uygulama olarak zor sistemlerdir. Bitkilerin sudaki nitratın ne kadarını tükettiklerini, ölçüm yapmadan bilmek imkansızdır. Suda artan azotlu bileşiklerin konsantrasyonu (Amonyum, nitrit ve nitrat) ile sabit olmayan sıcaklık, balığın bağışıklık sistemini zayıflatarak hastalıklara sebep olurlar. Stabil koşullarda bakılan balıklar, çok dayanıklòdırlar.
Bu yüzden, sisteminizi bozmadan, bir adet pipo filtre, bir adet ısıtıcı ile desteklerseniz; balık ve bitkilerinizde sorun yaşamadan sağlıklı bir ekosisteme dönüşebilir.
Balığınızın en kısa sürede, sağlığına kavuşmasını dilerim.[/QUOTE]
Emre Bey teşekkür ederim yanıtlarınız ve yönlendirmeleriniz için. Fakat önerilerinizi yapmama imkan yok gibi. Çünkü sistem bir bütün. Bildiğiniz filtrelerden vs yok. Bir motor var suyu yukarı çeken 5*5*5 lik diyebilirim. Suyu yukarı çekiyor ve su yukarıdaki hazneye akarken sünger elyaf filtrasyondan geçiyor. Sonra akan sudan bitkiler faydalanıyor ve su diğer taraftan tekrar akıyor. Cam ve üst bölme geçmeli sadece o dediğim küçük motorun ve ledin fişi geçecek kadar delik var. Pipo filtre taksam suyu yukarı ne çekecek ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/030420181407441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/030420181407461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/030420181407401.jpg[/IMG]
[QUOTE=Emre Zaim]
Alptekin Bey, canlılara karşı duyarlılığınızı paylaştığım için, hiçbir balık bardakta yaşamaz ifadesini kullandım. Akvaryumcuların içerisinde, bilgili ve iyi niyetlileri tenzih ederek; çoğunun yanlış yönlendirmelerinin müşteri kaybı sebebi olduğunu ne zaman anlayacaklarını bilmiyorum. Hiçbir işletme yoktur ki, canlıya zulmederek sürdürülebilir bir gelir elde edebilsin.
Aquaponik sistemler, fikir olarak iyi; uygulama olarak zor sistemlerdir. Bitkilerin sudaki nitratın ne kadarını tükettiklerini, ölçüm yapmadan bilmek imkansızdır. Suda artan azotlu bileşiklerin konsantrasyonu (Amonyum, nitrit ve nitrat) ile sabit olmayan sıcaklık, balığın bağışıklık sistemini zayıflatarak hastalıklara sebep olurlar. Stabil koşullarda bakılan balıklar, çok dayanıklòdırlar.
Bu yüzden, sisteminizi bozmadan, bir adet pipo filtre, bir adet ısıtıcı ile desteklerseniz; balık ve bitkilerinizde sorun yaşamadan sağlıklı bir ekosisteme dönüşebilir.
Balığınızın en kısa sürede, sağlığına kavuşmasını dilerim.[/QUOTE]
Emre Bey teşekkür ederim yanıtlarınız ve yönlendirmeleriniz için. Fakat önerilerinizi yapmama imkan yok gibi. Çünkü sistem bir bütün. Bildiğiniz filtrelerden vs yok. Bir motor var suyu yukarı çeken 5*5*5 lik diyebilirim. Suyu yukarı çekiyor ve su yukarıdaki hazneye akarken sünger elyaf filtrasyondan geçiyor. Sonra akan sudan bitkiler faydalanıyor ve su diğer taraftan tekrar akıyor. Cam ve üst bölme geçmeli sadece o dediğim küçük motorun ve ledin fişi geçecek kadar delik var. Pipo filtre taksam suyu yukarı ne çekecek ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/030420181407441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/030420181407461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/030420181407401.jpg[/IMG]
Betanın Neyi Var
[QUOTE=Emre Zaim]Hiçbir balık, bardakta yaşayamaz. Her akvaryumda bir adet olması gereken ve akvaryumcuların onlarla uyumlu balık türlerini bilmediklerinden, çok sayıda betta satabilmek adına, balıklara yaşattıkları eziyettir, bardakta tutmak.
Bettanızda kuyruk erimesi gözlemlemedim. Balığınız, double tail varyetesi olduğundan, kuyruğun ortasında bir yarık var. Bu double tail varyetesinin özelliğidir.
Balığınızda, beyazbenek hastalığı var. Su sıcaklığını 30°C'de sabitleyip günlük dip çekimi yaparak kurtulabilirsiniz. Alternatif tedavi seçenekleri için, arama motoruna "beyazbenek" yazarak konuları incelemenizi öneririm.
Geçmiş olsun.
Hiçbir balık, bardakta yaşayamaz. Her akvaryumda bir adet olması gereken ve akvaryumcuların onlarla uyumlu balık türlerini bilmediklerinden, çok sayıda betta satabilmek adına, balıklara yaşattıkları eziyettir, bardakta tutmak.
Bettanızda kuyruk erimesi gözlemlemedim. Balığınız, double tail varyetesi olduğundan, kuyruğun ortasında bir yarık var. Bu double tail varyetesinin özelliğidir.
Balığınızda, beyazbenek hastalığı var. Su sıcaklığını 30°C'de sabitleyip günlük dip çekimi yaparak kurtulabilirsiniz. Alternatif tedavi seçenekleri için, arama motoruna "beyazbenek" yazarak konuları incelemenizi öneririm.
Geçmiş olsun.[/QUOTE]
Cevaplarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum söylemek istediğim yanlış anlaşılmış benim ifade edeyim. Bardakta yaşamaktan kastım ben bu bettayı küçük bi torbayla tavana asılıyken gördüm de aldım. Gittiğim petshopların da %90 ı bardaklarda veya 1-2 litrelik cam kaplar içinde tutuyorlar. Ben macerama betta ile başladım. Yanında lepistes de aldım. Aquaponic bir akvaryum görmüştüm internet üzerinden hoşuma gitti araştırmadan etmeden aldım. Doğru petshop yolunu tuttum ve bettamı lepisteslerle beraber aldım. Yanında bir de kocaman vatoz aldım cüce vatoz nedir onu bile bilmiyordum. Klasik petshop sorumlusu işte satmak için yeniyim dedim diye bana aldırdı hepsini. Sonra baktım olacak değil betta saldırıyor internette araştırmaya başladım ve siz güzel insanların bulunduğu bu güzel siteyi keşfettim. Araştırdıkça araştırdım. 8 de dersim var her sabah üniversite öğrencisiyim. 2-3 gün uyumadan akvaryum.com da sabahlayarak okula girmişliğim bile olmuştu. Konuya döneyim. Bettayı ben oradan çıkarmak zorunda kaldım. İmkanlar o ara kısıtlı diye motor alamam dedim. Fanus alayım da ayırayım dedim ve fanusa aldım. Sonra baktım ki fanus neler neler yapıyormuş hayvana. Lepistesler de o ara kuyruk erimesi oldu. 1e 1d vardı başka bi yerden balıkları aldım aşılama falan da yapmıştım ama balıklar koyduktan 5 saat sonra ölmeye başladı. Aldığım yere gittim balıkları inceledim ki hepsi hasta. Kalan 2 sağlam lepistesi ve vatozu verdim betamı da tek başına aldım. Yanına da salyangoz koydum. Sonra 10-15L küçük bir akvaryum daha kurdum. Öğrenci evi malum yer yok. Neonlara sarmıştım baya bi. Ve bitkili tanklara tabii ki. Kendimce birşeyler yaptım ettim kurdum. Kum moss java fern micra parvula... 2 tane balon plati 6 tetra vardı. Beyaz benek oldular. Şöyle böyle derken 3 tetramı kaybettim tam düzeldi diğerleri derken hepsi yine beyaz benek oldu. Şu an metilen tuz tedavisi uyguluyorum yine. Betada da başladı. Yavaş yavaş yoruluyorum, soğuyorum. Yanlış anlaşılmasın canlılara eziyet etmek istemiyorum artık. O yüzden bir soğuma başladı bende. Zaten bir nebze de karşıyım bu olaya. Tüm hayvanlara karşı var bu. Doğal ortamı dışında ne tür imkanları sunarsanız sunun bana biraz canlıya eziyet gibi geliyor. Kedi olarak çoğu kişi tekir dediğimiz kedileri evinde beslemez çünkü hayvan beslemek artık şu zamanda gösteriş olmuş tamamen aynı şey diğer hayvanlar için de geçerli. Konu saptı biraz kusura bakmayın. Yanlış anlaşılma olmuş düzelteyim dedim konular birbirine girdi. Hepinize tekrar teşekkür ediyorum [:)]
[QUOTE=Emre Zaim]Hiçbir balık, bardakta yaşayamaz. Her akvaryumda bir adet olması gereken ve akvaryumcuların onlarla uyumlu balık türlerini bilmediklerinden, çok sayıda betta satabilmek adına, balıklara yaşattıkları eziyettir, bardakta tutmak.
Bettanızda kuyruk erimesi gözlemlemedim. Balığınız, double tail varyetesi olduğundan, kuyruğun ortasında bir yarık var. Bu double tail varyetesinin özelliğidir.
Balığınızda, beyazbenek hastalığı var. Su sıcaklığını 30°C'de sabitleyip günlük dip çekimi yaparak kurtulabilirsiniz. Alternatif tedavi seçenekleri için, arama motoruna "beyazbenek" yazarak konuları incelemenizi öneririm.
Geçmiş olsun.
Hiçbir balık, bardakta yaşayamaz. Her akvaryumda bir adet olması gereken ve akvaryumcuların onlarla uyumlu balık türlerini bilmediklerinden, çok sayıda betta satabilmek adına, balıklara yaşattıkları eziyettir, bardakta tutmak.
Bettanızda kuyruk erimesi gözlemlemedim. Balığınız, double tail varyetesi olduğundan, kuyruğun ortasında bir yarık var. Bu double tail varyetesinin özelliğidir.
Balığınızda, beyazbenek hastalığı var. Su sıcaklığını 30°C'de sabitleyip günlük dip çekimi yaparak kurtulabilirsiniz. Alternatif tedavi seçenekleri için, arama motoruna "beyazbenek" yazarak konuları incelemenizi öneririm.
Geçmiş olsun.[/QUOTE]
Cevaplarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum söylemek istediğim yanlış anlaşılmış benim ifade edeyim. Bardakta yaşamaktan kastım ben bu bettayı küçük bi torbayla tavana asılıyken gördüm de aldım. Gittiğim petshopların da %90 ı bardaklarda veya 1-2 litrelik cam kaplar içinde tutuyorlar. Ben macerama betta ile başladım. Yanında lepistes de aldım. Aquaponic bir akvaryum görmüştüm internet üzerinden hoşuma gitti araştırmadan etmeden aldım. Doğru petshop yolunu tuttum ve bettamı lepisteslerle beraber aldım. Yanında bir de kocaman vatoz aldım cüce vatoz nedir onu bile bilmiyordum. Klasik petshop sorumlusu işte satmak için yeniyim dedim diye bana aldırdı hepsini. Sonra baktım olacak değil betta saldırıyor internette araştırmaya başladım ve siz güzel insanların bulunduğu bu güzel siteyi keşfettim. Araştırdıkça araştırdım. 8 de dersim var her sabah üniversite öğrencisiyim. 2-3 gün uyumadan akvaryum.com da sabahlayarak okula girmişliğim bile olmuştu. Konuya döneyim. Bettayı ben oradan çıkarmak zorunda kaldım. İmkanlar o ara kısıtlı diye motor alamam dedim. Fanus alayım da ayırayım dedim ve fanusa aldım. Sonra baktım ki fanus neler neler yapıyormuş hayvana. Lepistesler de o ara kuyruk erimesi oldu. 1e 1d vardı başka bi yerden balıkları aldım aşılama falan da yapmıştım ama balıklar koyduktan 5 saat sonra ölmeye başladı. Aldığım yere gittim balıkları inceledim ki hepsi hasta. Kalan 2 sağlam lepistesi ve vatozu verdim betamı da tek başına aldım. Yanına da salyangoz koydum. Sonra 10-15L küçük bir akvaryum daha kurdum. Öğrenci evi malum yer yok. Neonlara sarmıştım baya bi. Ve bitkili tanklara tabii ki. Kendimce birşeyler yaptım ettim kurdum. Kum moss java fern micra parvula... 2 tane balon plati 6 tetra vardı. Beyaz benek oldular. Şöyle böyle derken 3 tetramı kaybettim tam düzeldi diğerleri derken hepsi yine beyaz benek oldu. Şu an metilen tuz tedavisi uyguluyorum yine. Betada da başladı. Yavaş yavaş yoruluyorum, soğuyorum. Yanlış anlaşılmasın canlılara eziyet etmek istemiyorum artık. O yüzden bir soğuma başladı bende. Zaten bir nebze de karşıyım bu olaya. Tüm hayvanlara karşı var bu. Doğal ortamı dışında ne tür imkanları sunarsanız sunun bana biraz canlıya eziyet gibi geliyor. Kedi olarak çoğu kişi tekir dediğimiz kedileri evinde beslemez çünkü hayvan beslemek artık şu zamanda gösteriş olmuş tamamen aynı şey diğer hayvanlar için de geçerli. Konu saptı biraz kusura bakmayın. Yanlış anlaşılma olmuş düzelteyim dedim konular birbirine girdi. Hepinize tekrar teşekkür ediyorum [:)]
Betanın Neyi Var
[QUOTE=JapoJupo]Isıtıcısız tankta BETTA olmaz.Kolaylıkla beyaz benek olur.Gece gündüz arası ısı farklarından balık kolayca hasta olur.Isıtıcı almanız gerekir.Tankınız 9 lt ise 25 WATT yeterli.[/QUOTE] Bardakta yaşayabilen bir balıktan bahsediyoruz. Bettalar dayanıklı türlerdir diye biliyorum ben öyle 1-2 derece sıcaklık farkından hasta olacaklarını sanmıyorum. Kaldı ki bir anda olan bişey de değil. Zamanla soğuyor ve zamanla ısınıyor. Sonuçta bu canlıların yaşadıkları yerlerde de suda sıcaklık değişimi oluyor gece gündüz farkı oluyor.
[QUOTE=Splendor]Tuzu dikkatli kullanın labirentli canlılarda. Kuyruk erimesi kaliteli su şartları ve düzgün yemle geçer, ilaca gerek yok.[/QUOTE]
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Yem olarak granül açık yem kullanıyorum. Yakınımda bulamadım kapalı olanları. Bir zamanlar da su piresi kullanmıştım. Canlı yem kullanamıyorum. Önerileriniz doğrultusunda sipariş verebilirim ama internet üzerinden
[QUOTE=JapoJupo]Isıtıcısız tankta BETTA olmaz.Kolaylıkla beyaz benek olur.Gece gündüz arası ısı farklarından balık kolayca hasta olur.Isıtıcı almanız gerekir.Tankınız 9 lt ise 25 WATT yeterli.[/QUOTE] Bardakta yaşayabilen bir balıktan bahsediyoruz. Bettalar dayanıklı türlerdir diye biliyorum ben öyle 1-2 derece sıcaklık farkından hasta olacaklarını sanmıyorum. Kaldı ki bir anda olan bişey de değil. Zamanla soğuyor ve zamanla ısınıyor. Sonuçta bu canlıların yaşadıkları yerlerde de suda sıcaklık değişimi oluyor gece gündüz farkı oluyor.
[QUOTE=Splendor]Tuzu dikkatli kullanın labirentli canlılarda. Kuyruk erimesi kaliteli su şartları ve düzgün yemle geçer, ilaca gerek yok.[/QUOTE]
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Yem olarak granül açık yem kullanıyorum. Yakınımda bulamadım kapalı olanları. Bir zamanlar da su piresi kullanmıştım. Canlı yem kullanamıyorum. Önerileriniz doğrultusunda sipariş verebilirim ama internet üzerinden
Betanın Neyi Var
[QUOTE=sardasert]Siz söyleyince beyaz noktaları fark ettim, emin olmamakla birlikte beyazbenek olduklarını varsayarak cevap vereceğim. Beyaz benek tedavisinde kilit nokta sıcaklığı 28-30 dereceye çıkarıp sık sık su değişimi yapmanız olacaktır. Dolayısıyla mümkünse bir ısıtıcı almanızı öneririm. Profilimden de görebilirsiniz sanıyorum benim bettam da aldıktan bir hafta kadar sonra beyaz benek olmuştu, o dönemde bir başlık açıp yardım istemiştim.
genel olarak tedavi için önerilenler:
sıcaklık artışı
tuz
metilen mavisi
bol su değişimi
Tankınızdaki canlılara, bitkilere göre ve sanırım aquaphonic sisteminizdeki bitkileri de düşünmeniz gerekecektir, hangilerini uygulayacağınıza karar verip tedaviyi başlatabilirsiniz.[/QUOTE]
Tanktan alıp ayrı bir kapta tedavi uygulayacağım. Yanıtınız için teşekkür ederim. Kuyruk erimesi ne olacak peki ?[:?]
[QUOTE=sardasert]Siz söyleyince beyaz noktaları fark ettim, emin olmamakla birlikte beyazbenek olduklarını varsayarak cevap vereceğim. Beyaz benek tedavisinde kilit nokta sıcaklığı 28-30 dereceye çıkarıp sık sık su değişimi yapmanız olacaktır. Dolayısıyla mümkünse bir ısıtıcı almanızı öneririm. Profilimden de görebilirsiniz sanıyorum benim bettam da aldıktan bir hafta kadar sonra beyaz benek olmuştu, o dönemde bir başlık açıp yardım istemiştim.
genel olarak tedavi için önerilenler:
sıcaklık artışı
tuz
metilen mavisi
bol su değişimi
Tankınızdaki canlılara, bitkilere göre ve sanırım aquaphonic sisteminizdeki bitkileri de düşünmeniz gerekecektir, hangilerini uygulayacağınıza karar verip tedaviyi başlatabilirsiniz.[/QUOTE]
Tanktan alıp ayrı bir kapta tedavi uygulayacağım. Yanıtınız için teşekkür ederim. Kuyruk erimesi ne olacak peki ?[:?]
Betanın Neyi Var
[QUOTE=sardasert]Fotoğrafta beyaz benek göremedim ama balığınızda kuyruk erimesi var gibi görünüyor.
Tankın boyutları, ısıtma, filtre, tank ne kadar zamandır aktif, balık ne zamandır elinizde vs gibi durumları hakkında bilgi verebilir misiniz?[/QUOTE]
Göğüs yüzgeçlerinde ve üst kısmında benekler var gibi görünüyor ama emin de olamıyorum. Tank 9 litre. Isıtıcı yok ama sıcaklık 25 civarında. Aquaponic sistem kullanıyorum filtrem bitkiler yani. Motor suyu çekiyor süngerden geçiyor ve sudaki nitratı vs bitkiler emiyor. 2 aydır bende balık. 2 aydır aktif. İçinde asma dalları vs var. Uzun işlemden geçirdim onları sorun yok. Java moss spiky moss java fern mini parvula var.
[QUOTE=sardasert]Fotoğrafta beyaz benek göremedim ama balığınızda kuyruk erimesi var gibi görünüyor.
Tankın boyutları, ısıtma, filtre, tank ne kadar zamandır aktif, balık ne zamandır elinizde vs gibi durumları hakkında bilgi verebilir misiniz?[/QUOTE]
Göğüs yüzgeçlerinde ve üst kısmında benekler var gibi görünüyor ama emin de olamıyorum. Tank 9 litre. Isıtıcı yok ama sıcaklık 25 civarında. Aquaponic sistem kullanıyorum filtrem bitkiler yani. Motor suyu çekiyor süngerden geçiyor ve sudaki nitratı vs bitkiler emiyor. 2 aydır bende balık. 2 aydır aktif. İçinde asma dalları vs var. Uzun işlemden geçirdim onları sorun yok. Java moss spiky moss java fern mini parvula var.
Betanın Neyi Var
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/260420181448241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/260420181448351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/260420181448491.jpg[/IMG]
Beyaz benek ve kuyruk erimesi mi var acaba ? Bilen bir arkadaş yardımcı olabilir mi ?[:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/260420181448241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/260420181448351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/260420181448491.jpg[/IMG]
Beyaz benek ve kuyruk erimesi mi var acaba ? Bilen bir arkadaş yardımcı olabilir mi ?[:?]
Plati Yüzgeci
[QUOTE=mka1938]İyileşme sürecinde gibi gözüküyor açık yarası var o yaranın kapanması lazım sonrasında sorun olmayacaktır.[/QUOTE]
Şu an 1 haftadır kapta tedavide olan neonlar var ama 2-3 gündür 1 tane veya 2 tane beyaz beneği olan var hala herkes 3 günde geçiyo falan demiş ama 1 haftadır devam ediyorum ben. Platilere de çok dikkatli bakınca 1-2 tane görünüyo soluk bi şekilde ama benekler bu duruma ne yapmamı önerirsiniz ? bir de bu sabah resimdeki noktayı fark ettim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/210420181215461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/210420181215571.jpg[/IMG]
[QUOTE=mka1938]İyileşme sürecinde gibi gözüküyor açık yarası var o yaranın kapanması lazım sonrasında sorun olmayacaktır.[/QUOTE]
Şu an 1 haftadır kapta tedavide olan neonlar var ama 2-3 gündür 1 tane veya 2 tane beyaz beneği olan var hala herkes 3 günde geçiyo falan demiş ama 1 haftadır devam ediyorum ben. Platilere de çok dikkatli bakınca 1-2 tane görünüyo soluk bi şekilde ama benekler bu duruma ne yapmamı önerirsiniz ? bir de bu sabah resimdeki noktayı fark ettim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/210420181215461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/210420181215571.jpg[/IMG]
Plati Yüzgeci
[QUOTE=mka1938]Yara kendiliğinden kapanacaktır :)[/QUOTE]
İyileşme sürecinde mi yoksa hastalık devam mı ediyor acaba emin misiniz ?
[QUOTE=mka1938]Yara kendiliğinden kapanacaktır :)[/QUOTE]
İyileşme sürecinde mi yoksa hastalık devam mı ediyor acaba emin misiniz ?
Plati Yüzgeci
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182348481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182348591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182349131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182349261.jpg[/IMG]
İlk başta tetralarım ve platilerimde beyaz benek boy gösterdi. Bir kapta sıcak su ve metilen tedavisi uyguladım. Erkek platide sorun kalmadı ana tanka aldım. Sonra dişide de kalmadı onu da aldım fakat üst yüzgecinin vde kuyruğunun kısık olduğunu gözlemledim tekrar ayırdım. 3 gün de öyle tedavi süreci oldu. En son kaptayken üst yüzgecinde beyazlık oldu ve düştü orası. Şu an ana tankta ve durumu böyle. Kuyrukta sorun yok sadece üstü böyle ve arada açılıyor arada kapanıyor üstü de kopuk. Ne yapmam lazım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182348481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182348591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182349131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/200420182349261.jpg[/IMG]
İlk başta tetralarım ve platilerimde beyaz benek boy gösterdi. Bir kapta sıcak su ve metilen tedavisi uyguladım. Erkek platide sorun kalmadı ana tanka aldım. Sonra dişide de kalmadı onu da aldım fakat üst yüzgecinin vde kuyruğunun kısık olduğunu gözlemledim tekrar ayırdım. 3 gün de öyle tedavi süreci oldu. En son kaptayken üst yüzgecinde beyazlık oldu ve düştü orası. Şu an ana tankta ve durumu böyle. Kuyrukta sorun yok sadece üstü böyle ve arada açılıyor arada kapanıyor üstü de kopuk. Ne yapmam lazım ?
Neon Ve Plati Beyaz Benek Geçmiyor
Bugün 5.gün 1e 1d plati 6 neon 1 cüce vatoz 1 elma salyangozu olan bitkili akvaryumumda beyaz benek vardı. Karantinaya alıp contra ve hafif tuz uyguladım. Platilerden biri tamamen arındı. Diğerinin sırt yüzgecinde hafif kaldı fakat neonlarda azalma olmasına rağmen hala geçmedi. 6 neondan 1 tanesi de arındı bugün onu da ana tanka aldım. Diğerleri hala duruyor. Sıcaklık 30-31 derece civarında. 5 litrelik bi kapta tedavi uyguluyorum. %50 dip çekimi ve 24 saat dinlenmiş su ile su değişimini yapıyorum. Daha kaç gün sürer bu durum acaba başka ne yapmam lazım ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/190420181722021.jpg[/IMG]
Bugün 5.gün 1e 1d plati 6 neon 1 cüce vatoz 1 elma salyangozu olan bitkili akvaryumumda beyaz benek vardı. Karantinaya alıp contra ve hafif tuz uyguladım. Platilerden biri tamamen arındı. Diğerinin sırt yüzgecinde hafif kaldı fakat neonlarda azalma olmasına rağmen hala geçmedi. 6 neondan 1 tanesi de arındı bugün onu da ana tanka aldım. Diğerleri hala duruyor. Sıcaklık 30-31 derece civarında. 5 litrelik bi kapta tedavi uyguluyorum. %50 dip çekimi ve 24 saat dinlenmiş su ile su değişimini yapıyorum. Daha kaç gün sürer bu durum acaba başka ne yapmam lazım ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205045/190420181722021.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 60 Online Kullanıcı, 32 Üye
Online Kullanıcılar
Canerkartal,
0rnn,
Jeveux,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
Urar,
yeekim,
osmandbnl,
Manguday,
-RBG-,
bysmokin,
Sungurr,
Kınayu,
sina cen,
epidosin,
EKAR,
altuntasseref,
Fatihsm,
poyraz43,
EmiirKaan,
Mac,
Tuby,
Hidro Dinamik,
MDForensic,
KadirEmre,
Ehtiyar,
Öğretmen Ali,
DigitalPen,
Makkaya,
exCaLiSTa,
Liga,
Tata,
alperibis,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
