ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Lurid Orb
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Mayıs 2012 12:02
Son Ziyaret:
18 Eylül 2012 16:09
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tahsin Önemli
Doğum Tarihi:
01 Ekim 1990
Yaş:
35
İl:
Bilecik
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
70x30x40" Malawi
SON 9 MESAJI
Yeni kuracağım High Tech bitki akvaryumu öneri
70*30*33 boyutlarında ki akvaryumuma high tech bitki akvaryumu kuracağım, dış filtrem ısıtma sistemim ve aydınlatmam tamam. Fakat kafamda ki bitki akvaryumu konseptine uygun gübre, kaya ve dış filtre malzemesi ne olmalıdır bu konularda yardım olmak istiyorum. Tabana moss yaparak yeşil tepe ve yapacağım 3-D arkafona uygun bir kaç bodur koyu yeşil bitki kullanmak istiyorum. Bitki önerisi ve akvaryumun tabanını nasıl yapacağıma dair yardımcı olursanız çok sevinirim. Tabanı tamamen gübre ve bitki kumu yapmak gereksiz olacak sanırsam yardımlarınızı bekliyorum.
70*30*33 boyutlarında ki akvaryumuma high tech bitki akvaryumu kuracağım, dış filtrem ısıtma sistemim ve aydınlatmam tamam. Fakat kafamda ki bitki akvaryumu konseptine uygun gübre, kaya ve dış filtre malzemesi ne olmalıdır bu konularda yardım olmak istiyorum. Tabana moss yaparak yeşil tepe ve yapacağım 3-D arkafona uygun bir kaç bodur koyu yeşil bitki kullanmak istiyorum. Bitki önerisi ve akvaryumun tabanını nasıl yapacağıma dair yardımcı olursanız çok sevinirim. Tabanı tamamen gübre ve bitki kumu yapmak gereksiz olacak sanırsam yardımlarınızı bekliyorum.
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Önerilerinizle beraber, tetratec ex 1200'ün indirimdeki fiyatıyla fiyat/performansının yeterli olduğu kanısına vardım ve geçtiğimiz günlerde satın aldım. İlk olarak kullanılan plastik beklediğimin altında bir kalitedeydi, dolphin bile daha kaliteli gelmişti elime, belkide durumsallığın etkisidir. Herneyse, filtreyi kurduğumdaysa debisi gayet iyiydi tabi uzun süreli devam etmesi daha iyi olacak. Şimdi size sorum içinde gelen, elyaf, aktif karbon, biolojik filtre, bio filter ball vs. vs. bunlar yeterlimidir yoksa filtreye ne gibi modifikasyonlarla daha verimli hale getirebiliriz ?
Önerilerinizle beraber, tetratec ex 1200'ün indirimdeki fiyatıyla fiyat/performansının yeterli olduğu kanısına vardım ve geçtiğimiz günlerde satın aldım. İlk olarak kullanılan plastik beklediğimin altında bir kalitedeydi, dolphin bile daha kaliteli gelmişti elime, belkide durumsallığın etkisidir. Herneyse, filtreyi kurduğumdaysa debisi gayet iyiydi tabi uzun süreli devam etmesi daha iyi olacak. Şimdi size sorum içinde gelen, elyaf, aktif karbon, biolojik filtre, bio filter ball vs. vs. bunlar yeterlimidir yoksa filtreye ne gibi modifikasyonlarla daha verimli hale getirebiliriz ?
Malawi akvaryumumun su değerleri
Merhabalar;
TetraTest 5in1 ile yapmış olduğum testin sonucunda akvaryumumdaki değerler aşşağıdaki gibi, yüksek nitrat sorunu var, nitratı nasıl düşürebilirim yardımcı olursanız. Akvaryum 70*30*40 boyutlarında 2 snow 3 kobalt mavisi cichlid ve 2 orange cichlid var, su değerlerini değiştirecek bir dekor malzemesi yok 4 kaya ve yapma çiçek var bir tane ama dip çekimini düzenli yapmıyorum nitratın sebebi bu olabilir belki. Birde orangeların yavruları var, orangeları yavrularıyla ayrı akvaryuma alacağım su değerlerini dengeye soktuktan sonra tabi. Orange dişimin ağzında gene yavru var
.
NO3= 70-100
arası yani skaladaki renk 100e daha yakınca,
NO2=0-1 arası
GH=15
KH=12-15 arası
PH=8-8.4 arası
Şimdide orangelar için yeni kurduğum akvaryumun değerlerini ölçtüm;
NO3= 25
NO2=0
GH>16
KH=15-17
PH=8.4
Bu akvaryumun boyutuda 65*26*40h, suyunun %20 sini diğer akvaryumdan aldım, bakteri oluşumunu hızlandırmak için fakat suyu hazırlamak için iri tuz ve bir iki damla çözelti dezenfektandan başka birşey kullanmadım. Klor kırıcım bitmiş. Bu su uygunsa yavruları ve anneyi buna alayım mı ?Lurid Orb 2012-06-08 00:59:12
Merhabalar;
TetraTest 5in1 ile yapmış olduğum testin sonucunda akvaryumumdaki değerler aşşağıdaki gibi, yüksek nitrat sorunu var, nitratı nasıl düşürebilirim yardımcı olursanız. Akvaryum 70*30*40 boyutlarında 2 snow 3 kobalt mavisi cichlid ve 2 orange cichlid var, su değerlerini değiştirecek bir dekor malzemesi yok 4 kaya ve yapma çiçek var bir tane ama dip çekimini düzenli yapmıyorum nitratın sebebi bu olabilir belki. Birde orangeların yavruları var, orangeları yavrularıyla ayrı akvaryuma alacağım su değerlerini dengeye soktuktan sonra tabi. Orange dişimin ağzında gene yavru var
.NO3= 70-100
arası yani skaladaki renk 100e daha yakınca,NO2=0-1 arası
GH=15
KH=12-15 arası
PH=8-8.4 arası
Şimdide orangelar için yeni kurduğum akvaryumun değerlerini ölçtüm;
NO3= 25

NO2=0
GH>16
KH=15-17
PH=8.4
Bu akvaryumun boyutuda 65*26*40h, suyunun %20 sini diğer akvaryumdan aldım, bakteri oluşumunu hızlandırmak için fakat suyu hazırlamak için iri tuz ve bir iki damla çözelti dezenfektandan başka birşey kullanmadım. Klor kırıcım bitmiş. Bu su uygunsa yavruları ve anneyi buna alayım mı ?
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Öneride bulunan herkese çok teşekkürler, dış filtreler hakkında artık kafamda bir blur nokta kalmadı şimdi tetra tec alıp 450 lt akvaryuma geçince de üzerine ekol 15 ya da 17 ekleyerek filtreleme işini gerçekleştirmeyi düşünüyorum :)
Öneride bulunan herkese çok teşekkürler, dış filtreler hakkında artık kafamda bir blur nokta kalmadı şimdi tetra tec alıp 450 lt akvaryuma geçince de üzerine ekol 15 ya da 17 ekleyerek filtreleme işini gerçekleştirmeyi düşünüyorum :)
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
[QUOTE=E MERT] Tetateclerden uzuk durun.Bir gün eve geldiginizde su içinde yüzmek istemiyorsanız uzak durun.Yeni modeli eski modeli fark etmiyor.Tamamen şasn işi.Beni sinir hastası etmişti.İki sene önce kaldırdım attım.Bir arkadaşımında bir ay önce başına aynı durum geldi.servisi ile ugraşıp duruyor.Servisini Veren anadolu pet de ürünlerinin arkasında degil.Filitrem İstanbula kaç kere gitti geldi,unuttum.İyi araştırın öyle karar verin arkadaşlar.[/QUOTE]
Yeni modelde su taşırma sorunu yaşadınız mı ? Birde fiyat olarak baktığımız zaman
umut dünyası işte taşmaz diye şee ediyo insan.
[QUOTE=E MERT] Tetateclerden uzuk durun.Bir gün eve geldiginizde su içinde yüzmek istemiyorsanız uzak durun.Yeni modeli eski modeli fark etmiyor.Tamamen şasn işi.Beni sinir hastası etmişti.İki sene önce kaldırdım attım.Bir arkadaşımında bir ay önce başına aynı durum geldi.servisi ile ugraşıp duruyor.Servisini Veren anadolu pet de ürünlerinin arkasında degil.Filitrem İstanbula kaç kere gitti geldi,unuttum.İyi araştırın öyle karar verin arkadaşlar.[/QUOTE]
Yeni modelde su taşırma sorunu yaşadınız mı ? Birde fiyat olarak baktığımız zaman
umut dünyası işte taşmaz diye şee ediyo insan.Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Ürünü kullanmış arkadaşlardan biri ürünün net boyutlarını (kaplayacağı maks. alanı) söyleyebilirmi nerede aradıysam boyutlarıyla ilgili bilgi bulamadım, ona göre dolaplı mobilya yaptırıcam akvaryuma
Ürünü kullanmış arkadaşlardan biri ürünün net boyutlarını (kaplayacağı maks. alanı) söyleyebilirmi nerede aradıysam boyutlarıyla ilgili bilgi bulamadım, ona göre dolaplı mobilya yaptırıcam akvaryuma

Özel Tasarım Akvaryum
Evet gizleme bölmesi :) orada kullanılan camları siyah ya da içerisini göstermeyecek şekilde yapmayı düşünüyorum. Resimde görüldüğü gibi orta kısımda ki beyaz bölmeye su girmeyecek ve dibinde 5x5 boyutlarında bir delik olacak (tabi camların yapıştırılma şekline göre boyutlar değişebilir). Alt camı böyle delmek sağlıklı ve mümkünmüdür bilmiyorum, akvaryum yapan bir camcı bunu yapabilir mi ?
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Arkadaşalar tetratec ex 1200 hakkındaki görüşleriniz ve deneyimleriniz nelerdir, ciddi olarak almayı düşünüyorum, forumda yaptığım araştırmalar sonucu sessiz ve fiyat/performans durumu iyi bir ürün olduğu kanısına vardım, tabi son bir kez görüş almadan hareket etmiyim dedim. Max 500 lt akvaryumda kullanacağım ve ürünün net boyutlarını (hortum başlıkları dahil, kutu boyutuda denebilir) söylerseniz, ona göre mobilya yaptırıcam. Birde Teleskop Akvaryumda güzel indirime girmiş
Teleskop Akvaryum'un internet sitesinden daha önce alışveriş yapan oldumu, güvenilirmidir bu konuda da yardımcı olursanız çok sevinirim.
Arkadaşalar tetratec ex 1200 hakkındaki görüşleriniz ve deneyimleriniz nelerdir, ciddi olarak almayı düşünüyorum, forumda yaptığım araştırmalar sonucu sessiz ve fiyat/performans durumu iyi bir ürün olduğu kanısına vardım, tabi son bir kez görüş almadan hareket etmiyim dedim. Max 500 lt akvaryumda kullanacağım ve ürünün net boyutlarını (hortum başlıkları dahil, kutu boyutuda denebilir) söylerseniz, ona göre mobilya yaptırıcam. Birde Teleskop Akvaryumda güzel indirime girmiş
Teleskop Akvaryum'un internet sitesinden daha önce alışveriş yapan oldumu, güvenilirmidir bu konuda da yardımcı olursanız çok sevinirim.Özel Tasarım Akvaryum
Merhabalar Akvaryum.com sakinleri; siteyi bir kaç gün önce keşfettim ve içerisinde bir çok faydalı bilgi buldum. Benim sizden yardım istediğim konu yaptıracağım - cama cam - akvaryumun oluru nedir ve Bilecik civarında ucuz/iyi işçilik olarak nerede yaptırabilirim (civardan kastım; Bilecik'te bu işi iyi yapacak birinin olmadığını düşünüyorum ve civar illerde yaptırmayı düşünüyorum, tabi yakınlık öncelik). Akvaryumun arka tarafında (arka cam tek parça olacak şekilde) dış motorun borularını, ısıtıcıyı, ışıklandırma kabloları vs. geçirmek için alt tarafa açılan bir bölme yaptırmak istiyorum, terimolojide bunun ismi nedir bilmiyorum ama kendimce çizmeye çalıştım resimlere bakıp, böyle birşey yapmamın mümkün olmup olmadığı konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.

Öz LuridOrb 2012-05-29 12:34:53
Merhabalar Akvaryum.com sakinleri; siteyi bir kaç gün önce keşfettim ve içerisinde bir çok faydalı bilgi buldum. Benim sizden yardım istediğim konu yaptıracağım - cama cam - akvaryumun oluru nedir ve Bilecik civarında ucuz/iyi işçilik olarak nerede yaptırabilirim (civardan kastım; Bilecik'te bu işi iyi yapacak birinin olmadığını düşünüyorum ve civar illerde yaptırmayı düşünüyorum, tabi yakınlık öncelik). Akvaryumun arka tarafında (arka cam tek parça olacak şekilde) dış motorun borularını, ısıtıcıyı, ışıklandırma kabloları vs. geçirmek için alt tarafa açılan bir bölme yaptırmak istiyorum, terimolojide bunun ismi nedir bilmiyorum ama kendimce çizmeye çalıştım resimlere bakıp, böyle birşey yapmamın mümkün olmup olmadığı konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.


SON MESAJLAR
- Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu miracemir, 20:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
erkanmazici,
sina cen,
Laetacara,
Urar,
Hidro Dinamik,
sedatkaryurek,
altanilker,
Jotunheim,
Savas37,
MDForensic,
TheDS,
Ozzgur,
mrah,
benji,
yeekim,
reano,
aktugsedat,
Formicasmind,
EKAR,
bilginstein,
Balikcidede,
murat efe,
dream07,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
fetocan,
gencaslann,
MelihB,
mightymurat,
HalilSefaa,
miracemir,
egecinar,
1xbet app_xska,
kdrustun,
osmandbnl,
Alikadir,
Sufisu,
mirac06,
byzikzak,
riderfish,
İbrahim dur,
Sungurr,
akvarist10UR,
drtanganyika,
Savvah,
burak1996,
TolgaÜNAL,
AquaVita,
Flytheshrimp,
Alpbaba,
capitano,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
