ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
utku982
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
352
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Haziran 2011 14:00
Son Ziyaret:
24 Temmuz 2024 23:00
Toplam Mesaj:
441 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Utku Çivisöken
Doğum Tarihi:
23 Kasım 1982
Yaş:
43
İl:
Istanbul
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tabak gibi balığı çöpe attık.[img]smileys4/smiley18.gif[/img]
SON 10 MESAJI
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
Geçmiş olsun. Hangi türler gelmişti acaba. İri amerikanlar birbirini öldürmedigi sürece çok dayaniklilar.
Siz bilirsiniz tabi ama baliklar büyüdükce çok güzel bir akvaryum olacak. Bence zonatus, breidohri, polleni haricinde birbirini rakip görecek, huzursuzluk yaratacak türde yok. Yazi çikarsin bence fikriniz degişecek.[;)]
Geçmiş olsun. Hangi türler gelmişti acaba. İri amerikanlar birbirini öldürmedigi sürece çok dayaniklilar.
Siz bilirsiniz tabi ama baliklar büyüdükce çok güzel bir akvaryum olacak. Bence zonatus, breidohri, polleni haricinde birbirini rakip görecek, huzursuzluk yaratacak türde yok. Yazi çikarsin bence fikriniz degişecek.[;)]
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
Son durumlar nedir Fatih bey.
Son durumlar nedir Fatih bey.
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
[QUOTE=TigeR] utlu bey dediginiz gibi tamamen tercih meselesi ortada bi tartisma konusuda yok zaten. Isteyen kumu vakumlar isteyen dip ceker isteyen sadece su degisimi yapar:) [/QUOTE]
Tartışma yok dogrudur. Dalga geçerek tartışmaya çekmeye çalışmak diyelim. Neyse sizin konuyuda böyle gereksiz muhabbetlerle meşgul etmeyelim. Balikla hobiyle devam edelim.
[QUOTE=TigeR] utlu bey dediginiz gibi tamamen tercih meselesi ortada bi tartisma konusuda yok zaten. Isteyen kumu vakumlar isteyen dip ceker isteyen sadece su degisimi yapar:) [/QUOTE]
Tartışma yok dogrudur. Dalga geçerek tartışmaya çekmeye çalışmak diyelim. Neyse sizin konuyuda böyle gereksiz muhabbetlerle meşgul etmeyelim. Balikla hobiyle devam edelim.
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
[QUOTE=Tunc Berk]Dip çekimi nedir[:?][/QUOTE]
Yeni başlayanlar için internette videolar mevcut. Bakabilirsiniz.
[QUOTE=TigeR]İlhan bey bu konuda haklisiniz bi kuyruk hareketleriyle zeminde ne var ne yok kaldirabiliyorlar bunun icinde dalga motoru kullaniyorum yemlemeden sonra acip ne var ne yok havalandiriyorum zaten kafa motorunu su ustune konumlandirdigim zaman akinti karsi camdan sump girisine dogru oluyor sump buyuk kismini icine cekiptemizleyebiliyor. Ayni seyi su degisimindede yapiyorum pisligi havalandirip camlari silip su degisimine oyle basliyorum.[/QUOTE]
Herkesin kendine göre bir yöntemi var. Eger bu şekilde bir sorun yaşamadiysaniz doğrudur. Daha önceki kurulumumda 10 cm civari taban kumum vardi. Kuma vakumlama yapmadan haftalik 200 300 lt su degisimine ragmen nitrat patlamasinin önune gecemedim. Baliklarim öldü. Onun icin artik 1-2 cm den fazla taban kumu kullanmiyorum. Ne yazikki bazilari sadece tartişma olsun diye daha önce yüzlerce kez tartişilmis üzerinde ortak bir fikre varilamamiş konulari temcit pilavi gibi ortaya atiyor. Şimdiye kadar bu ortamda herhangibir tartişmaya girmedim girmeyecegimde.
[QUOTE=Tunc Berk]Dip çekimi nedir[:?][/QUOTE]
Yeni başlayanlar için internette videolar mevcut. Bakabilirsiniz.
[QUOTE=TigeR]İlhan bey bu konuda haklisiniz bi kuyruk hareketleriyle zeminde ne var ne yok kaldirabiliyorlar bunun icinde dalga motoru kullaniyorum yemlemeden sonra acip ne var ne yok havalandiriyorum zaten kafa motorunu su ustune konumlandirdigim zaman akinti karsi camdan sump girisine dogru oluyor sump buyuk kismini icine cekiptemizleyebiliyor. Ayni seyi su degisimindede yapiyorum pisligi havalandirip camlari silip su degisimine oyle basliyorum.[/QUOTE]
Herkesin kendine göre bir yöntemi var. Eger bu şekilde bir sorun yaşamadiysaniz doğrudur. Daha önceki kurulumumda 10 cm civari taban kumum vardi. Kuma vakumlama yapmadan haftalik 200 300 lt su degisimine ragmen nitrat patlamasinin önune gecemedim. Baliklarim öldü. Onun icin artik 1-2 cm den fazla taban kumu kullanmiyorum. Ne yazikki bazilari sadece tartişma olsun diye daha önce yüzlerce kez tartişilmis üzerinde ortak bir fikre varilamamiş konulari temcit pilavi gibi ortaya atiyor. Şimdiye kadar bu ortamda herhangibir tartişmaya girmedim girmeyecegimde.
İşte Amerikan Rüyası
[QUOTE=Rusty]Akvaryumu elden cikardigimdan beri foruma girmiyordum.Gordugum kadariyla eskilerden çoğu kisi uzaklasmis artik. Umarim hobiyi birakmamislardir. Kismetse askerden dondukten sonra ufaktan bir donus yapmayi dusunuyorum, malum Amerikan aski baskadir seneler gecse bile aklina dusuyor insanin:)
Tavsanli ilce jnd. Komutanligindan selamlar
Atarsa 121 :)))
Murat[/QUOTE]
Hayırlı tezkereler Murat bey.
[QUOTE=Rusty]Akvaryumu elden cikardigimdan beri foruma girmiyordum.Gordugum kadariyla eskilerden çoğu kisi uzaklasmis artik. Umarim hobiyi birakmamislardir. Kismetse askerden dondukten sonra ufaktan bir donus yapmayi dusunuyorum, malum Amerikan aski baskadir seneler gecse bile aklina dusuyor insanin:)
Tavsanli ilce jnd. Komutanligindan selamlar
Atarsa 121 :)))
Murat[/QUOTE]
Hayırlı tezkereler Murat bey.
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
[QUOTE=ilhannnn01]
Dip çekimi ya da suyu çekmek zaten kolay, geri doldurma işlemi için su deposu ya da dinlendirme tankı yoksa ancak ro ile yapılıyordur diye tahmin ediyorum.[/QUOTE]
Akvaryum yere yakin oldugu için dip çekiminde akış yavaş olacaktir. Kumu vakumlamaya yeterli olurmu denemek lazım. Dip çekiminden sonra gerisi kafa motoruyla hallolur heralde.[:)]
[QUOTE=ilhannnn01]
Dip çekimi ya da suyu çekmek zaten kolay, geri doldurma işlemi için su deposu ya da dinlendirme tankı yoksa ancak ro ile yapılıyordur diye tahmin ediyorum.[/QUOTE]
Akvaryum yere yakin oldugu için dip çekiminde akış yavaş olacaktir. Kumu vakumlamaya yeterli olurmu denemek lazım. Dip çekiminden sonra gerisi kafa motoruyla hallolur heralde.[:)]
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
Su degişimini nasil yapiyorsunuz.
Su degişimini nasil yapiyorsunuz.
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
[QUOTE=TigeR]Utku bey bu arada hangi baliklari toparladiniz su an icin? Yavru ariyorsaniz adanada kazimda yavru baliklar var.
Bende türkiyede olan hemen hemen her tur var blackbelt haric:)
Su an icin
Argentea pearsei hartwegi 1 er tane daha eklicem
Hayalimdeki baliklar ise melanarus fenestratus blackbelt regani bunlarida bulursam degmeyin keyfime:) ancak su an icin cok zor gorunuyor...[/QUOTE]
Banada bugün Kazim beyden argentea ve ateşkafa geldi.[:)] Argentea baska yerde yok şu an sanirim. Almisken yanina ateskafada ekledim. Argentea bekledigimden ufak geldi ama diger baliklarimda yavru henüz. Green terror ve jack dempsey var. Kalabalik olsun diye 6şar tane myleus ve atesagiz vardi mevcutta. En son olarakda gecen sene ürettigim yavrulardan erkek bir festaem var 15 cmye yakin. Şu an eklemeye cesaret edemiyorum.[:)]
Sizin tanktaki mevcut kadro ve eklemek istediklerinizin çoğu agresif baliklar. İnşallah yakin zamanda ateskafa veya pearsei baskin bir balik cikar. Digerleri büyudukce bulmak zor olacak.[EDIT]utku982,2017-03-15 15:19:19[/EDIT]
[QUOTE=TigeR]Utku bey bu arada hangi baliklari toparladiniz su an icin? Yavru ariyorsaniz adanada kazimda yavru baliklar var.
Bende türkiyede olan hemen hemen her tur var blackbelt haric:)
Su an icin
Argentea pearsei hartwegi 1 er tane daha eklicem
Hayalimdeki baliklar ise melanarus fenestratus blackbelt regani bunlarida bulursam degmeyin keyfime:) ancak su an icin cok zor gorunuyor...[/QUOTE]
Banada bugün Kazim beyden argentea ve ateşkafa geldi.[:)] Argentea baska yerde yok şu an sanirim. Almisken yanina ateskafada ekledim. Argentea bekledigimden ufak geldi ama diger baliklarimda yavru henüz. Green terror ve jack dempsey var. Kalabalik olsun diye 6şar tane myleus ve atesagiz vardi mevcutta. En son olarakda gecen sene ürettigim yavrulardan erkek bir festaem var 15 cmye yakin. Şu an eklemeye cesaret edemiyorum.[:)]
Sizin tanktaki mevcut kadro ve eklemek istediklerinizin çoğu agresif baliklar. İnşallah yakin zamanda ateskafa veya pearsei baskin bir balik cikar. Digerleri büyudukce bulmak zor olacak.[EDIT]utku982,2017-03-15 15:19:19[/EDIT]
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
Polleni sorunlu balik genelde çıkarmak iyi olur. Onun dişinda tankta dengeyi saglayacak ılımlı bir balik her daim lazim olacak. Birde bu ara piyasada Myleuslar var. Tanki kalabalik tutmak için faydasi olabilir.
Birşeyler denk gelirse haber veririm. Bende yeni bir karma topluyorum. Elinizde fazladan bir balik olursa düşünebilirim.[:)][EDIT]utku982,2017-03-14 18:25:13[/EDIT]
Polleni sorunlu balik genelde çıkarmak iyi olur. Onun dişinda tankta dengeyi saglayacak ılımlı bir balik her daim lazim olacak. Birde bu ara piyasada Myleuslar var. Tanki kalabalik tutmak için faydasi olabilir.
Birşeyler denk gelirse haber veririm. Bende yeni bir karma topluyorum. Elinizde fazladan bir balik olursa düşünebilirim.[:)][EDIT]utku982,2017-03-14 18:25:13[/EDIT]
260x70x65h Central American(yeni Kurulum Syfa 14)
Geçmiş olsun. Bu işin kötü yani ne yazikki. Bende 25+ ölmüştü. Diger yandan küçük eklemek iyi olmuş. Karmada baskin olmaya uygun bir tür degil.
Bendeki son 2 yavru erkek dişi cikti. Bölmeli akvaryumda zaman zaman bir araya getirip deniyorum ama erkek her defasinda dişiyi ciddi hirpaliyor. Hatta dün dişi ilk kez yumurta döktü ama digeri olgunlaşmadigindan olsa gerek yumurtalari direk yiyor.
Geçmiş olsun. Bu işin kötü yani ne yazikki. Bende 25+ ölmüştü. Diger yandan küçük eklemek iyi olmuş. Karmada baskin olmaya uygun bir tür degil.
Bendeki son 2 yavru erkek dişi cikti. Bölmeli akvaryumda zaman zaman bir araya getirip deniyorum ama erkek her defasinda dişiyi ciddi hirpaliyor. Hatta dün dişi ilk kez yumurta döktü ama digeri olgunlaşmadigindan olsa gerek yumurtalari direk yiyor.
SON MESAJLAR
- 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl pianoƒish, 04:58
Filtreleme Seçenekleri - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
