ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
okaratas
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2008 23:46
Son Ziyaret:
12 Temmuz 2009 02:19
Toplam Mesaj:
17 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ozgur Karatas
Doğum Tarihi:
23 Aralık 1979
Yaş:
46
İl:
Ankara
Meslek:
Muhendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ozgur Karatas
SON 10 MESAJI
Betta üretim & Balıklar çiftleşti ! Yeni foto !
[QUOTE=ColorTR]
30 Litrelik bi akvaryum için balık sayınız çok fazla.
Mevcut tankınız aslında sadece 1erkek 2 dişi beta için elverişli olarak kullnılabilir. Ama bunun yanı sıra 1de vatoz camların temizlenmesi için kullanabilirsiniz. Acilen köpek balığı dediğiniz (pengasus, challenger yada silvershark 3ünden biri) 2 balığı akvaryumdan çıkartmanızı öneririm.
[/QUOTE]
Tekrar selamlar,
şu anda bir süre daha böyle idare etmeyi ve ardından geniş bir akvaryum almayı düşünüyorum.
En azından taşınma işlerinden sonra yeni eve geçerken daha geniş bir tank alacağıom ve bu elimdeki tankı da sadece betta çiftleştirme için kullanacağım.
Köpekbalıklarının hiç zararını gözlemlemedim. Ne bettalar onlara ne de onlar bettalara hiç bulaşmıyor ve yaklaşmıyorlar.
Vatozlar zaten kendi dünyasında ve çöpçüler de dipde kafasına göre dolaşıyorlar.
Neon sayısında acaba bir problem olabilir mi? 3 adet neon var onları çıkartsam da köpek balıkları kalsa olur mu?
Yardımınız ve yorumunuz, öneriniz için çok teşekkür ederim..
[QUOTE=ColorTR]
30 Litrelik bi akvaryum için balık sayınız çok fazla.
Mevcut tankınız aslında sadece 1erkek 2 dişi beta için elverişli olarak kullnılabilir. Ama bunun yanı sıra 1de vatoz camların temizlenmesi için kullanabilirsiniz. Acilen köpek balığı dediğiniz (pengasus, challenger yada silvershark 3ünden biri) 2 balığı akvaryumdan çıkartmanızı öneririm.
[/QUOTE]
Tekrar selamlar,
şu anda bir süre daha böyle idare etmeyi ve ardından geniş bir akvaryum almayı düşünüyorum.
En azından taşınma işlerinden sonra yeni eve geçerken daha geniş bir tank alacağıom ve bu elimdeki tankı da sadece betta çiftleştirme için kullanacağım.
Köpekbalıklarının hiç zararını gözlemlemedim. Ne bettalar onlara ne de onlar bettalara hiç bulaşmıyor ve yaklaşmıyorlar.
Vatozlar zaten kendi dünyasında ve çöpçüler de dipde kafasına göre dolaşıyorlar.
Neon sayısında acaba bir problem olabilir mi? 3 adet neon var onları çıkartsam da köpek balıkları kalsa olur mu?
Yardımınız ve yorumunuz, öneriniz için çok teşekkür ederim..
Tuzlu Suya Merhaba (Yeni Resimler Sayfa 3)
Çok geçmiş olsun, büyük bir talihsizlik.. Bilgim yetmediği için yardımcı olamayacağım ancak çok üzüldüm..
Çok geçmiş olsun, büyük bir talihsizlik.. Bilgim yetmediği için yardımcı olamayacağım ancak çok üzüldüm..
Betta üretim & Balıklar çiftleşti ! Yeni foto !
Merhabalar,
gerçekten sizi tebrik ederim. Hem çok başarılı bir iş yapmışsınız hem harikulade bir manzaraya eşlik etmişsiniz ve de burada bizlerle aşama aşama gelişmeleri paylaşmışsınız :)
Bende 30 litre bir akvaryumda 1 erkek ve 2 dişi betta besliyorum. Bunun yanı sıra akvaryumda 2 çöpçü, 2 vatoz, 2 köpekbalığı ve sayıca fazla (sayamadım) neon var..
Sanırım bu ortamda çiftleşme olmaz.
Çiftleştirmek için bir akvaryum ve araya bir cam alıp deneyeceğim. Lakin şu an bile izliyorum, erkek dişiyi kovalıyor :)
Ancak bu üreme filtresini anlamadım. Acaba nasıl birşeydir? Ne işe yarar ve şart mıdır?
Paylaşabilirseniz sevinirim..
Merhabalar,
gerçekten sizi tebrik ederim. Hem çok başarılı bir iş yapmışsınız hem harikulade bir manzaraya eşlik etmişsiniz ve de burada bizlerle aşama aşama gelişmeleri paylaşmışsınız :)
Bende 30 litre bir akvaryumda 1 erkek ve 2 dişi betta besliyorum. Bunun yanı sıra akvaryumda 2 çöpçü, 2 vatoz, 2 köpekbalığı ve sayıca fazla (sayamadım) neon var..
Sanırım bu ortamda çiftleşme olmaz.
Çiftleştirmek için bir akvaryum ve araya bir cam alıp deneyeceğim. Lakin şu an bile izliyorum, erkek dişiyi kovalıyor :)
Ancak bu üreme filtresini anlamadım. Acaba nasıl birşeydir? Ne işe yarar ve şart mıdır?
Paylaşabilirseniz sevinirim..
Akvaryuma Beta aldım
Tekrar selamlar,
arkadaşlar şu an akvaryumumda;
1 adet erkek betta
2 adet dişi betta
2 adet çöpçü
2 adet vatoz
2 adet köpekbalığı
3 adet neon
balığım var. Bu konuda sizlerden biraz bilgi istiyorum. Acaba erkek betta tehlike oluşturur mu? Ya da dişi bettalarıma zarar gelir mi? Özellikle bu noktada yorum ve tavsiyelerinizi alabilirsem çok memnun olurum.
Çöpçü ve vatozların çok problem olacaklarını sanmıyorum.
Köpekbalıkları acaba diğer balıklar ve özellikle bettalar için bir sorun mudur?
Bir de bettaların çiftleşmesi bu akvaryumda mümkün mü yoksa sadece akvaryumda betta olması mı lazım çiftleşmeleri için?
Sorularıma yanıt alabilirsem çok memnun olur, şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim..
Tekrar selamlar,
arkadaşlar şu an akvaryumumda;
1 adet erkek betta
2 adet dişi betta
2 adet çöpçü
2 adet vatoz
2 adet köpekbalığı
3 adet neon
balığım var. Bu konuda sizlerden biraz bilgi istiyorum. Acaba erkek betta tehlike oluşturur mu? Ya da dişi bettalarıma zarar gelir mi? Özellikle bu noktada yorum ve tavsiyelerinizi alabilirsem çok memnun olurum.
Çöpçü ve vatozların çok problem olacaklarını sanmıyorum.
Köpekbalıkları acaba diğer balıklar ve özellikle bettalar için bir sorun mudur?
Bir de bettaların çiftleşmesi bu akvaryumda mümkün mü yoksa sadece akvaryumda betta olması mı lazım çiftleşmeleri için?
Sorularıma yanıt alabilirsem çok memnun olur, şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim..
Akvaryuma Beta aldım
[QUOTE=fkarakaser][QUOTE=okaratas]
[QUOTE=fkarakaser][QUOTE=okaratas]
Efendim çok teşekkür ederim nacizane bilgileriniz için.. Peki neonlar da sorun olmaz değil mi?
Bir de acaba bir çift zebra koysam karma olarak yaşarlar mı? Yoksa zebra bu akvaryuma konulmaz mı?[/QUOTE]Çöpçü ve neonlarla beraber Betanızı sorunsuz yaşatırsınız.. Zebra dediğiniz, aşağıda linkteki zebra türü ise ekleyebilirsiniz..
Saygılar,
[/QUOTE]
Faruk bey teşekkürler ancak ben hani şu kırık testi içine yavru bırakan, yavrusuna gözü gibi bakan hatta kaçan yavruyu ağzı ile geri getiren zebralardan bahsediyorum. Cinsini tam bilemiyorum..
Çok yavrulama yapıyordu, kırık testi gerekiyordu ve taşların devamlı yerini değiştiriyordu.
Sanırım hangisini dediğimi anlamışşsınızdır. Bu tür zebralar bu akvaryuma girer mi? Betta'ya birşey olur mu?
Akvaryuma Beta aldım
Efendim çok teşekkür ederim nacizane bilgileriniz için.. Peki neonlar da sorun olmaz değil mi?
Bir de acaba bir çift zebra koysam karma olarak yaşarlar mı? Yoksa zebra bu akvaryuma konulmaz mı?Akvaryuma Beta aldım
Merhaba arkadaşlarım,
Merhaba arkadaşlarım,
sanırım daha önceden bilenleriniz vardır. 50 lt. karma bir akvaryuma sahiptim. Köpekbalığı, kılıç, lapis, moly ve vatoz vardı. Daha sonra bütün balıkları bırakıp akvaryumumda bugün itibarı ile Beta beslemeye başladım.
Sormak istediğim akvaryumda Beta hariç iki tane vatoz, iki çöpçü ve 18 adet neon var. Balık aldığım yer Beta ile yaşayabileceklerini söyledi. Ayrıca dilersem ileride alıştırarak köpekbalığı da atabileceğimi öğrendim. Bu konuda sizin göürşlerinizi alabilir miyim? Şu anda akvaryumda herkes sakin mutlu ve huzurlu.. Vatozlar ve çöpçüler işini yapıyor, Beta ise saklanmakla meşgul :)
Bu balıkları Beta'mla tutmamda sakınca var mı? Vatozlar Beta'ya birşey yapar mı, ya da Beta vatozlara?
Bu konuda engin bilginizi ve yorumlarınızı bekliyorum.
Amatör akvaryumcu Özgür, iyi geceler diler :)
Akvaryumda motor olmazsa ne olur?
Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür eder iyi geceler dilerim.
Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür eder iyi geceler dilerim.
Akvaryumda motor olmazsa ne olur?
Acaba yanlış mı anladım? Motorun süngerini haftada bir mi değişmek gerekiyor? Ben ayda bir diye biliyordum... Bu konuda aydınlatır mısınız?
Acaba yanlış mı anladım? Motorun süngerini haftada bir mi değişmek gerekiyor? Ben ayda bir diye biliyordum... Bu konuda aydınlatır mısınız?
Akvaryumda motor olmazsa ne olur?
Arkadaşlarım çok teşekkür ederim. Bu gecenin bir vaktinde cevaplarınızı esirgemediniz. Motor çalışıyor olsa da içindeki sünger yok o yüzden her durumda yarın akşamı beklemek zorunda.. Ayrıca suyu tam değiştirdim çünkü çok aşırı pis koku oluşmuştu ve suyun rengi çamur gibi değişmişti. Yani resmen mide bulandıracak bir halde idi. Bu nedenle bir defalığına suyu tam değiştirdim akvaryumu da tuzla yıkadım ki koku gitsin.
Eşim akvaryum içindeki gemiyi ve bitkileri yer değiştirmek için elini sokmuş ve oynamıştı. Bitkileri de çıkardım gemiyi de bir süre koymayacağım. Yeni su oturana kadar bekleyeceğim. Yarın da yeni bir motor alıp takacağım. Daha sonra suyun oturması ve balıkların yaşadıkları şoku atlatmalarını bekleyeceğim. Bundan sonra da akvaryuma asla el sokmayıp haftada bir filtreyi değişeceğim. Acaba o filtrede sümük gibi şeyler neden oluştu ve bu pis koku neden oldu halen çözemedim.
Cevaplarınız ve yardımlarınız için teşekkürler. Resimde gördüğünüz gibi suyum tertemiz ve balıklarım da şu anda iyiler. Yarın motoru atarsam sorun kalmayacak. Yaklaşık bir ay suyun oturmasını ve gerçek rengini almasını bekleyeceğim.
Peki canlı bitki konusunda ne dersiniz? Canlı bitki akvaryum için iyi mi?
Arkadaşlarım çok teşekkür ederim. Bu gecenin bir vaktinde cevaplarınızı esirgemediniz. Motor çalışıyor olsa da içindeki sünger yok o yüzden her durumda yarın akşamı beklemek zorunda.. Ayrıca suyu tam değiştirdim çünkü çok aşırı pis koku oluşmuştu ve suyun rengi çamur gibi değişmişti. Yani resmen mide bulandıracak bir halde idi. Bu nedenle bir defalığına suyu tam değiştirdim akvaryumu da tuzla yıkadım ki koku gitsin.
Eşim akvaryum içindeki gemiyi ve bitkileri yer değiştirmek için elini sokmuş ve oynamıştı. Bitkileri de çıkardım gemiyi de bir süre koymayacağım. Yeni su oturana kadar bekleyeceğim. Yarın da yeni bir motor alıp takacağım. Daha sonra suyun oturması ve balıkların yaşadıkları şoku atlatmalarını bekleyeceğim. Bundan sonra da akvaryuma asla el sokmayıp haftada bir filtreyi değişeceğim. Acaba o filtrede sümük gibi şeyler neden oluştu ve bu pis koku neden oldu halen çözemedim.
Cevaplarınız ve yardımlarınız için teşekkürler. Resimde gördüğünüz gibi suyum tertemiz ve balıklarım da şu anda iyiler. Yarın motoru atarsam sorun kalmayacak. Yaklaşık bir ay suyun oturmasını ve gerçek rengini almasını bekleyeceğim.
Peki canlı bitki konusunda ne dersiniz? Canlı bitki akvaryum için iyi mi?
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 39 Online Kullanıcı, 21 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
