ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
erkan.erden
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
29
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Aralık 2007 00:19
Son Ziyaret:
07 Aralık 2024 22:15
Toplam Mesaj:
15 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erkan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Erkan
SON 10 MESAJI
Bitkili Denemem
Tekrar Merhaba;
Küçük bir talihsizlik sonucu yukarıda resimlerini paylaştığım tankımın bitkilerini bozdum ve yeniden kurulum yaptım.
Fakat daha önce olmayan saç ve fırça yosunu ile uğraşmaktayım;bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var. Birçok yazı okudum; hepsi farklı şeyler yazıyor.
Tankta 10 kardinal; 4 k.burun; 2 otto; 1 sae; 1 de nerite var.
Tüm bitki ve mossları attıktan sonra sadece birkaç kök kırmızı bitki; birkaç kök repens ve tabana da cuba yaptım.
Cubalarımın arasında saç yosunu; kütüğümün be kayaların üstünde ise sakal yosunu oluştu.
Saç yosunlarını elimle toplarken sürekli cubaları da çekmek zorunda kalıyorum ve tekrar dikiyorum.
Işık ve CO2 günde 3+3 saat olarak çalışıyor;saniyede 1 - 1,5 damla şeklinde; renkli gösterge yeşil - sarı arası; çok az fazla gibi yani;
Bitikelerimin; cubaların büyümesinde sorun yok; yapraklar da erime sararma kararma yok; aksine çok canlı renklerle sürgün veriyorlar;
Işığım 32w karışık mavi/kırmızı/beyaz renklerde led;
DIY gübre yapan bir arkadaştan aldığım gübreyi kullanıyordum; ne eksik ne fazla bilemiyorum; test kitim yok.
Yeni olarak ferropol ve ferropol 24 aldım; birde bu gübreleri kullanmayı deneyeceğim. Genelde Nitrat fazlalığı dedikleri için nitrat fosfat içermeyen bu gübreleri aldım.
Su değişimlerim haftalık %30 civarı yapıyorum; balıklarımda hiçbir sıkıntı yok; balık kaybı yaşamıyorum;
Ne yapmalıyım; nasıl kurtulabilirim?
Daha önce bulunan ve atmış olduğum fissidence mossum bile kütüğün içerisindeki bir çatlaktağın içerisinden büyümeye başladı. Onu da anlamadım ;)
Chrismas mosslarda görüyorum tanka yeşeren; canlı namına hiç birşey bırakmayıp atmıştım;
Yardımlarınızı rica ederim;[EDIT]erkan.erden,2017-07-21 09:06:46[/EDIT]
Tekrar Merhaba;
Küçük bir talihsizlik sonucu yukarıda resimlerini paylaştığım tankımın bitkilerini bozdum ve yeniden kurulum yaptım.
Fakat daha önce olmayan saç ve fırça yosunu ile uğraşmaktayım;bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var. Birçok yazı okudum; hepsi farklı şeyler yazıyor.
Tankta 10 kardinal; 4 k.burun; 2 otto; 1 sae; 1 de nerite var.
Tüm bitki ve mossları attıktan sonra sadece birkaç kök kırmızı bitki; birkaç kök repens ve tabana da cuba yaptım.
Cubalarımın arasında saç yosunu; kütüğümün be kayaların üstünde ise sakal yosunu oluştu.
Saç yosunlarını elimle toplarken sürekli cubaları da çekmek zorunda kalıyorum ve tekrar dikiyorum.
Işık ve CO2 günde 3+3 saat olarak çalışıyor;saniyede 1 - 1,5 damla şeklinde; renkli gösterge yeşil - sarı arası; çok az fazla gibi yani;
Bitikelerimin; cubaların büyümesinde sorun yok; yapraklar da erime sararma kararma yok; aksine çok canlı renklerle sürgün veriyorlar;
Işığım 32w karışık mavi/kırmızı/beyaz renklerde led;
DIY gübre yapan bir arkadaştan aldığım gübreyi kullanıyordum; ne eksik ne fazla bilemiyorum; test kitim yok.
Yeni olarak ferropol ve ferropol 24 aldım; birde bu gübreleri kullanmayı deneyeceğim. Genelde Nitrat fazlalığı dedikleri için nitrat fosfat içermeyen bu gübreleri aldım.
Su değişimlerim haftalık %30 civarı yapıyorum; balıklarımda hiçbir sıkıntı yok; balık kaybı yaşamıyorum;
Ne yapmalıyım; nasıl kurtulabilirim?
Daha önce bulunan ve atmış olduğum fissidence mossum bile kütüğün içerisindeki bir çatlaktağın içerisinden büyümeye başladı. Onu da anlamadım ;)
Chrismas mosslarda görüyorum tanka yeşeren; canlı namına hiç birşey bırakmayıp atmıştım;
Yardımlarınızı rica ederim;[EDIT]erkan.erden,2017-07-21 09:06:46[/EDIT]
Bitkili Denemem
[QUOTE=atiati]
Umarım sorunsuz bi şekilde bitkilerinizi büyütmeye devam edersiniz: dediğini firmalara baktım yanlız çok çeşit profil olduğu için o ürünü bulamadım. Eğer sizde var ise ürün kodunu yada tam adını alabilirmiyim. Full specturum u ne oranda kullandınız.[/QUOTE]
Merhaba;
Ledaks'taki kodu: YA-206
Arma'daki kodu : 531
Kapakları ve camı da var; buhar camını onların camını değil 3mm şeffat pleksi ile yaptım; 2-3 mm cam dan da yapabilirsiniz;
Birde Armada düz alimnyum kapak yoktu; bombeli plastik kapak var; ben düz durması için düz alim. kapakla ledakstan aldım.
Fullspc için oran kullanmadım; 1 kırmızı 1 mavi eksik kullanıp onların yerine fllspc koydum; çeşit olsun diye :)
Bazı yerlerde UV filanda önermişler;
%25 DeepRed
%10 Royal blue
30 tanede 7,5 kırmızı yerine 6 Kırmızı - 1 Fllspc
30 tanede 3 Mavi yerine 2 Mavi - 1 Fllspc
Ama elimdeki driver 6 tane daha 1w ledi kaldırabildiği için 4 Beyaz 2 Fllspc ilave etmeyi düşünüyorum; yada sadece 6 beyaz; tabana ışığım indiği için yeni ekleyeceklerime 90 derece lens kullanmayı düşünüyorum; genele de ışık vermiş olayım; deneme yanılma ile devam edeceğim;
[QUOTE=atiati]
Umarım sorunsuz bi şekilde bitkilerinizi büyütmeye devam edersiniz: dediğini firmalara baktım yanlız çok çeşit profil olduğu için o ürünü bulamadım. Eğer sizde var ise ürün kodunu yada tam adını alabilirmiyim. Full specturum u ne oranda kullandınız.[/QUOTE]
Merhaba;
Ledaks'taki kodu: YA-206
Arma'daki kodu : 531
Kapakları ve camı da var; buhar camını onların camını değil 3mm şeffat pleksi ile yaptım; 2-3 mm cam dan da yapabilirsiniz;
Birde Armada düz alimnyum kapak yoktu; bombeli plastik kapak var; ben düz durması için düz alim. kapakla ledakstan aldım.
Fullspc için oran kullanmadım; 1 kırmızı 1 mavi eksik kullanıp onların yerine fllspc koydum; çeşit olsun diye :)
Bazı yerlerde UV filanda önermişler;
%25 DeepRed
%10 Royal blue
30 tanede 7,5 kırmızı yerine 6 Kırmızı - 1 Fllspc
30 tanede 3 Mavi yerine 2 Mavi - 1 Fllspc
Ama elimdeki driver 6 tane daha 1w ledi kaldırabildiği için 4 Beyaz 2 Fllspc ilave etmeyi düşünüyorum; yada sadece 6 beyaz; tabana ışığım indiği için yeni ekleyeceklerime 90 derece lens kullanmayı düşünüyorum; genele de ışık vermiş olayım; deneme yanılma ile devam edeceğim;
Bitkili Denemem
[QUOTE=atiati]Erkan bey elinize sağlık akvaryumunuz gayet güzel olmuş. Bende ilerde tekrar kuracağım bitkili akvaryummum için power led yapmayı düşünüyorum sizin gibi. Hangi oranda hangi renkleri kullandınız ve lensleri koyorken bi oran yada sıranız varmı. Bu konuda teçrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Aliminyum kasayı hangi siteden aldınız onuda söylerseniz sevinirim sitelerde arıyorum bulamadım bu tarz kasalardan[/QUOTE]
Merhaba;Teşekkür ederim.
Led oranına forumda "bitkili akvaryumda led" konusunu yazan arkadaşın oranlarına yakın kullandım. Ama tam olarak uymadım; resimlerini gördüğüm; videolarını izlediğim bir çok sağlıklı bitkili akvaryumda kombinasyon yapılmamış; sadece beyaz kullanılmış; hatta youtube de testleri bile var. Bazılarında ise kombinasyon yapılmış. Kesin doğru olmadığı için ve zararı da olmayacağı için %20 Kırmızı (deep red 660 lm) %10 Mavi (royal blue) ve full specturum kullandım. Deneme yanılma ile ledleri öğreneceğim, gerekirse değişikliğe gideceğim ama sıkıntı yok gibi. Fotosentezi görüyorum. Belki göremediğim bilmediğim bir durum olur diye görüşlerinizi rica ettim.
Armatürü arma elektronik istanbulda; Ledaks Ankarada onların sitelerinden aldım; ikisinde de aynı profiller var;
Lensleri ise tankım 50 cm+10 sm de armarütür yukarda durduğu için beyazlarda 45; renkliler sayısı az ve daha fazla alana dağılsın diye 60 derece kullandım;
Bunları kendi fikrime göre yaptım; 60 ve 90 da olabilirdi diye de düşünüyorum; ama 45 ile direkt taban aydınlanıyor :)[EDIT]erkan.erden,2017-04-08 09:51:08[/EDIT]
[QUOTE=atiati]Erkan bey elinize sağlık akvaryumunuz gayet güzel olmuş. Bende ilerde tekrar kuracağım bitkili akvaryummum için power led yapmayı düşünüyorum sizin gibi. Hangi oranda hangi renkleri kullandınız ve lensleri koyorken bi oran yada sıranız varmı. Bu konuda teçrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Aliminyum kasayı hangi siteden aldınız onuda söylerseniz sevinirim sitelerde arıyorum bulamadım bu tarz kasalardan[/QUOTE]
Merhaba;Teşekkür ederim.
Led oranına forumda "bitkili akvaryumda led" konusunu yazan arkadaşın oranlarına yakın kullandım. Ama tam olarak uymadım; resimlerini gördüğüm; videolarını izlediğim bir çok sağlıklı bitkili akvaryumda kombinasyon yapılmamış; sadece beyaz kullanılmış; hatta youtube de testleri bile var. Bazılarında ise kombinasyon yapılmış. Kesin doğru olmadığı için ve zararı da olmayacağı için %20 Kırmızı (deep red 660 lm) %10 Mavi (royal blue) ve full specturum kullandım. Deneme yanılma ile ledleri öğreneceğim, gerekirse değişikliğe gideceğim ama sıkıntı yok gibi. Fotosentezi görüyorum. Belki göremediğim bilmediğim bir durum olur diye görüşlerinizi rica ettim.
Armatürü arma elektronik istanbulda; Ledaks Ankarada onların sitelerinden aldım; ikisinde de aynı profiller var;
Lensleri ise tankım 50 cm+10 sm de armarütür yukarda durduğu için beyazlarda 45; renkliler sayısı az ve daha fazla alana dağılsın diye 60 derece kullandım;
Bunları kendi fikrime göre yaptım; 60 ve 90 da olabilirdi diye de düşünüyorum; ama 45 ile direkt taban aydınlanıyor :)[EDIT]erkan.erden,2017-04-08 09:51:08[/EDIT]
Bitkili Denemem
[QUOTE=ferdialpagu]Dikkatli ve özenle uğraşmışsınız her şey çok güzel ve en önemlisi doğallığa dikkat etmişsiniz. Tek eksik gördüğüm şey taban kumunun uygun olmadığını düşünmem ve parvulalar sararmaya başlamış gübrelemeniz yetersiz. dengeyi koruyarak artırın derim.[/QUOTE]
Merhaba,Teşekkür ederim;
Tabanda aqua basis; tetra substrat ve kırmızı görüntüyü kapatması için hagen kullanmıştım ama bir hata sonucu hepsi birbirine girdi. tabanı sardırabilirsem sorun olmaz diye düşündüm.
Parvulalar için adaptasyonda sararır sonra sürgünler verir diye okumuştum; sürgünler başladı ama monte carlo yürürse kaldırabilirim onları.
[QUOTE=ferdialpagu]Dikkatli ve özenle uğraşmışsınız her şey çok güzel ve en önemlisi doğallığa dikkat etmişsiniz. Tek eksik gördüğüm şey taban kumunun uygun olmadığını düşünmem ve parvulalar sararmaya başlamış gübrelemeniz yetersiz. dengeyi koruyarak artırın derim.[/QUOTE]
Merhaba,Teşekkür ederim;
Tabanda aqua basis; tetra substrat ve kırmızı görüntüyü kapatması için hagen kullanmıştım ama bir hata sonucu hepsi birbirine girdi. tabanı sardırabilirsem sorun olmaz diye düşündüm.
Parvulalar için adaptasyonda sararır sonra sürgünler verir diye okumuştum; sürgünler başladı ama monte carlo yürürse kaldırabilirim onları.
Bitkili Denemem
[QUOTE=gameover]Erkan bey tebrikler.
Renk cümbüşü olmuş resmen.
Affınıza sığınarak bir eleştirim olacak.
Sol kısımdaki parvulalardan kurtulun ne olur :)
Monte carlo lar yayılınca örnek bir tank olacak.[:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler Tarık Bey;
Parvulaları deneme amaçlı ekmiştim; şimdilik yer de var; monte carlolar yayılmaya başlayınca çıkarmayı düşünüyorum;
Ortada bulunan fissidence sizden temin ettiğim bitkiler; nasıl olmuşlar?
[QUOTE=gameover]Erkan bey tebrikler.
Renk cümbüşü olmuş resmen.
Affınıza sığınarak bir eleştirim olacak.
Sol kısımdaki parvulalardan kurtulun ne olur :)
Monte carlo lar yayılınca örnek bir tank olacak.[:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler Tarık Bey;
Parvulaları deneme amaçlı ekmiştim; şimdilik yer de var; monte carlolar yayılmaya başlayınca çıkarmayı düşünüyorum;
Ortada bulunan fissidence sizden temin ettiğim bitkiler; nasıl olmuşlar?
Bitkili Denemem
Merhaba;
Yaklaşık 1 ay geçti ve tankıma canlı ve teknik ilavelerim oldu;
Öncelikle filtre iç malzemelerimi değiştirdim; 3 sepetli olduğu için;
1. sepette Seramik + 2 ad. Kalın gözenekli Sünger (filtreden Çıkan)
2. Sepette Siporax 1lt. + Elyaf
3. Sepette Eheim Subr.Pro 1 lt. + Elyaf şekline getirdim; CO2 tüp ilave ettim;
Balık ve bitki ilavelerim oldu; son resimlerini ekliyorum; bitkilerin durumu, genel durum, filtre malzemelerim ve sıralamam vs. konularında görüş / yönlendirme / uyarılarınızı rica ederim. Hevesle başladım hüsranla bitmesin ;)
Teşekkürler;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244151.jpg[/IMG]
Merhaba;
Yaklaşık 1 ay geçti ve tankıma canlı ve teknik ilavelerim oldu;
Öncelikle filtre iç malzemelerimi değiştirdim; 3 sepetli olduğu için;
1. sepette Seramik + 2 ad. Kalın gözenekli Sünger (filtreden Çıkan)
2. Sepette Siporax 1lt. + Elyaf
3. Sepette Eheim Subr.Pro 1 lt. + Elyaf şekline getirdim; CO2 tüp ilave ettim;
Balık ve bitki ilavelerim oldu; son resimlerini ekliyorum; bitkilerin durumu, genel durum, filtre malzemelerim ve sıralamam vs. konularında görüş / yönlendirme / uyarılarınızı rica ederim. Hevesle başladım hüsranla bitmesin ;)
Teşekkürler;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171243561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/070420171244151.jpg[/IMG]
Bitkili Denemem
[QUOTE=lojistisyen]Maşallah çok hoş bir kurulum olmuş. Canlı olarak ne düşünüyorsunuz ?[/QUOTE]
Merhaba;
Teşekkür ederim;
Canlı olarak genelde neon; rasbora; ramirezi gibi canlılar düşünüyorum. Ayrıca karides de düşünüyordum ama tabana monte carlo filan ilave edersem zarar verir mi diye düşünüyorum.
Ayrıca 1-2 tane yosun yiyici olabilir.
[QUOTE=lojistisyen]Maşallah çok hoş bir kurulum olmuş. Canlı olarak ne düşünüyorsunuz ?[/QUOTE]
Merhaba;
Teşekkür ederim;
Canlı olarak genelde neon; rasbora; ramirezi gibi canlılar düşünüyorum. Ayrıca karides de düşünüyordum ama tabana monte carlo filan ilave edersem zarar verir mi diye düşünüyorum.
Ayrıca 1-2 tane yosun yiyici olabilir.
Bitkili Denemem
[QUOTE=omerfarukgunes]Erkan bey selamlar. Öncelikle emeğiniz için sizi kutlarım. Bu işin yemeği kadar emeğini seviyoruz. Işıklandırmanız gayet profosyonel ve yeterli. Sadece akvaryuma tutturma konusu biraz sıkıntılı gibi görünüyor. Benim size tavsiyem duvara yapıştırılan kablo kutuları var. onlardan edinin ve üst kapağını kullanmadan atın ve sadece u seklindeki kanal parçasını kapağınızın yanlarına yapıştırın ve kapağı akvaryuma koyun. Bu u seklinde olan parça kızak gibi akvaryumda gezebilir ve böylece hem sağlam hem de estetik olur. Bir diğer konuda co2 desteği ve sıvı gübre takviyeleri. Bunlardada umarım sisteme yeterli olacak girişimlerde bulunmuşsunuzdur. Herşeyin yolunda gitmesini dilerim [/QUOTE]
Tavsiyeleriniz için teşekkürler;
Akvaryuma tutturmada göründüğü gibi değil; gayet sağlam; ileri geri yürüyor. Herhangi bir ağırlıkta olmadığı için sıkıntı olacağını zannetmiyorum.
CO2 için şimdilik sprey CO2 kullanacağım; tüplü sistem için araştırmalarım devam ediyor. Bitki takviyeleri konusunu da zamanla tamamlayacağım.
[QUOTE=omerfarukgunes]Erkan bey selamlar. Öncelikle emeğiniz için sizi kutlarım. Bu işin yemeği kadar emeğini seviyoruz. Işıklandırmanız gayet profosyonel ve yeterli. Sadece akvaryuma tutturma konusu biraz sıkıntılı gibi görünüyor. Benim size tavsiyem duvara yapıştırılan kablo kutuları var. onlardan edinin ve üst kapağını kullanmadan atın ve sadece u seklindeki kanal parçasını kapağınızın yanlarına yapıştırın ve kapağı akvaryuma koyun. Bu u seklinde olan parça kızak gibi akvaryumda gezebilir ve böylece hem sağlam hem de estetik olur. Bir diğer konuda co2 desteği ve sıvı gübre takviyeleri. Bunlardada umarım sisteme yeterli olacak girişimlerde bulunmuşsunuzdur. Herşeyin yolunda gitmesini dilerim [/QUOTE]
Tavsiyeleriniz için teşekkürler;
Akvaryuma tutturmada göründüğü gibi değil; gayet sağlam; ileri geri yürüyor. Herhangi bir ağırlıkta olmadığı için sıkıntı olacağını zannetmiyorum.
CO2 için şimdilik sprey CO2 kullanacağım; tüplü sistem için araştırmalarım devam ediyor. Bitki takviyeleri konusunu da zamanla tamamlayacağım.
Bitkili Denemem
Ölçüler: 45X45X50
Canlı Türleri:
Bitki Türleri:
Tankın Yaşı:0
Filtrasyon ve Işıklandırma:TetraTec Ex600 / 30*1w Power Led
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171235251.jpg[/IMG]
Merhaba;
Uzun bir aradan sonra tekrar akvaryum kurmak istedim ve kurdum. Yorumlarınızı eksiklerini / güncellemelerini belirtirseniz sevinirim.
Akvaryumum 45X45X50 ölçülerinde 8 mm (özellikle yaptırdım) cama cam tarzda yapılmış bir tank.
Tankı yaptırırken bitkili yapacağımı düşünerek yaptım ve hazır hiç bir sistem istediğim gibi değildi.
En çok kafama takılan ışıklandırma oldu. Hazır sistemler çok pahalı geldiği için kendim yapmak istedim. Biraz araştırma sonucunda LED yapmaya karar verdim.
Araştırmalarımda Deep Red / Royal Blue ve Beyaz Ledler olması gerektiği hemen hemen herkesin fikriydi bu nedenle bende ilave ettim.. Türkiyeden baktığımda çok pahalıydılar.
Çin'den sipariş ettim, burada 9-10 TL dedikleri LEDler 1,50 TL bile değildi. Gelmesi biraz uzun sürdü ama bu kadarda kar marjına inat ettim.
Profilleri nette buldum; 1 mt olarak sipariş edip ölçülerime göre alüminyumcu da kestirdim.
Ölçüp işaretleyip termal macunla yapıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171207471.jpg[/IMG]
Sonrasında epoksi ile sabitledim. ve Üzerine Pleksiden buhar camı ekledim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171212181.jpg[/IMG]
Akvaryum üzerinde nasıl duracağına uzun düşünmeler sonucunda Pleksiden ayak yaparak çözüm buldum. Bunun için 5mm Pleksiye model vererek Dekopaj ile kestim (Lavabo üzerinde dekopajla kesildiği için biraz kaymalar oluştu, zımpara ile düzeltebildiğim kadar düzelttim).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171214161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171214191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171214221.jpg[/IMG]
Asıl konu bu yaptığım ayağı akvaryum üzerine oturtabilmekti. Bunun için yine aynı pleksiden 2,5x10 cm parçalar kesip spreyli yapıştırıcı ile yapıştırdım. Ayakaları da bu parçaya yapıştırdım. Kablolamasını da kendim yaptım. Matkapla yan kapak üzerinde delik açıp kabloyu oradan geçirdim. (Tezgahım olmadığı ve lavaboyu tezgah olarak kullandığım için bunda da ölçü kaymaları ve kaymalar oldu ama hanımla kavga etmektense banyoda kesmek daha kolay geldi :) )
Bu arada ledlerle beraber rohum sipraiş etmiştim tanka önce toprak ve tohumları ekleyip susuz tabanımı oluşturmayı düşündüm; oldu ama hata yapmışım; çimler oluşunca çıkartıp dekoruma göre yerleştiririm diye düşünmüştüm. Yerleştirirken küçük bir bilinçsizlik sonucu hepsi ziyan oldu. Daha doğrusu ben çok kızıp hepsini attım :(
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171216571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171217011.jpg[/IMG]
Sonrasında ledlere lens eklemeye karar verdim; 60 ve 45 derece kullandım; 60 ve 90 daha mı iyi olurdu bilemiyorum ama kafama da takılıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171223461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171223491.jpg[/IMG]
Sonrasında dekorunu oluşturdum. Forumdan tanıştığım Avcılar'da Rıdvan Bey'den mossları aldım sağ olsun çok yardımcı oldu. Bir akvaryumcuda görüdüğüm sanırım Pervula ve kutusunun üstünde Hair Grass yazan bitkileri de ekledim. (Sonrasında taban ve bitki ekleyeceğim.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229491.jpg[/IMG]
Bugünde suyunu ekleyip startı verdim :) İnşallah sıkıntı yaşamam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171232431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171232471.jpg[/IMG]
Ölçüler: 45X45X50
Canlı Türleri:
Bitki Türleri:
Tankın Yaşı:0
Filtrasyon ve Işıklandırma:TetraTec Ex600 / 30*1w Power Led
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171235251.jpg[/IMG]
Merhaba;
Uzun bir aradan sonra tekrar akvaryum kurmak istedim ve kurdum. Yorumlarınızı eksiklerini / güncellemelerini belirtirseniz sevinirim.
Akvaryumum 45X45X50 ölçülerinde 8 mm (özellikle yaptırdım) cama cam tarzda yapılmış bir tank.
Tankı yaptırırken bitkili yapacağımı düşünerek yaptım ve hazır hiç bir sistem istediğim gibi değildi.
En çok kafama takılan ışıklandırma oldu. Hazır sistemler çok pahalı geldiği için kendim yapmak istedim. Biraz araştırma sonucunda LED yapmaya karar verdim.
Araştırmalarımda Deep Red / Royal Blue ve Beyaz Ledler olması gerektiği hemen hemen herkesin fikriydi bu nedenle bende ilave ettim.. Türkiyeden baktığımda çok pahalıydılar.
Çin'den sipariş ettim, burada 9-10 TL dedikleri LEDler 1,50 TL bile değildi. Gelmesi biraz uzun sürdü ama bu kadarda kar marjına inat ettim.
Profilleri nette buldum; 1 mt olarak sipariş edip ölçülerime göre alüminyumcu da kestirdim.
Ölçüp işaretleyip termal macunla yapıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171207471.jpg[/IMG]
Sonrasında epoksi ile sabitledim. ve Üzerine Pleksiden buhar camı ekledim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171212181.jpg[/IMG]
Akvaryum üzerinde nasıl duracağına uzun düşünmeler sonucunda Pleksiden ayak yaparak çözüm buldum. Bunun için 5mm Pleksiye model vererek Dekopaj ile kestim (Lavabo üzerinde dekopajla kesildiği için biraz kaymalar oluştu, zımpara ile düzeltebildiğim kadar düzelttim).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171214161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171214191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171214221.jpg[/IMG]
Asıl konu bu yaptığım ayağı akvaryum üzerine oturtabilmekti. Bunun için yine aynı pleksiden 2,5x10 cm parçalar kesip spreyli yapıştırıcı ile yapıştırdım. Ayakaları da bu parçaya yapıştırdım. Kablolamasını da kendim yaptım. Matkapla yan kapak üzerinde delik açıp kabloyu oradan geçirdim. (Tezgahım olmadığı ve lavaboyu tezgah olarak kullandığım için bunda da ölçü kaymaları ve kaymalar oldu ama hanımla kavga etmektense banyoda kesmek daha kolay geldi :) )
Bu arada ledlerle beraber rohum sipraiş etmiştim tanka önce toprak ve tohumları ekleyip susuz tabanımı oluşturmayı düşündüm; oldu ama hata yapmışım; çimler oluşunca çıkartıp dekoruma göre yerleştiririm diye düşünmüştüm. Yerleştirirken küçük bir bilinçsizlik sonucu hepsi ziyan oldu. Daha doğrusu ben çok kızıp hepsini attım :(
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171216571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171217011.jpg[/IMG]
Sonrasında ledlere lens eklemeye karar verdim; 60 ve 45 derece kullandım; 60 ve 90 daha mı iyi olurdu bilemiyorum ama kafama da takılıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171223461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171223491.jpg[/IMG]
Sonrasında dekorunu oluşturdum. Forumdan tanıştığım Avcılar'da Rıdvan Bey'den mossları aldım sağ olsun çok yardımcı oldu. Bir akvaryumcuda görüdüğüm sanırım Pervula ve kutusunun üstünde Hair Grass yazan bitkileri de ekledim. (Sonrasında taban ve bitki ekleyeceğim.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171229491.jpg[/IMG]
Bugünde suyunu ekleyip startı verdim :) İnşallah sıkıntı yaşamam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171232431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/39203/090320171232471.jpg[/IMG]
Osram / Tekfen Konbinasyonu
Malesef test kitim yok, 1 tanesi toprladı, 2 tanesi hala kara, ama yzmeleri daha düzene girmiş, ışıktan dolayı stres herhalde:) Ölürlerse bende üzülürüm, en sevdiğim balıklardan biri ramirezi, biri hayalet, hatta tüm tankı boşaltım sadece ramirezi akvaryumu yapsam mı diye bile düşünüyorum, filtre de zeolit var, amonyakı aldığını okumuştum, kömürden daha yararlı diye duymuştum, bu nedenle deneme amaçlı 250 gr. kadar (500'lük paketin yarısı) koydum, hafta sonu diğer yarısnı da eklemeyi düşünüyorum, tetratec ex600 kullanıyorum, içinde bioball vardı, onun yarısını alıp zeolit koymuştum, forumda okuduğum kadarı ile bioball pek işe yaramıyormuş, geri kalanları da çıkarayım mı? Akvaryumcular nitrat tutmaktan başka bi işe yaramaz diyor, ama tetra firması da boşuna koymaz diye düşünüyorum, bide belki maliyeti düşürmek için malzeme olsun diye koymuş olabilirler de. Kararszım bilemiyorum :( Yorumlarınız için teşekkürler :)
Malesef test kitim yok, 1 tanesi toprladı, 2 tanesi hala kara, ama yzmeleri daha düzene girmiş, ışıktan dolayı stres herhalde:) Ölürlerse bende üzülürüm, en sevdiğim balıklardan biri ramirezi, biri hayalet, hatta tüm tankı boşaltım sadece ramirezi akvaryumu yapsam mı diye bile düşünüyorum, filtre de zeolit var, amonyakı aldığını okumuştum, kömürden daha yararlı diye duymuştum, bu nedenle deneme amaçlı 250 gr. kadar (500'lük paketin yarısı) koydum, hafta sonu diğer yarısnı da eklemeyi düşünüyorum, tetratec ex600 kullanıyorum, içinde bioball vardı, onun yarısını alıp zeolit koymuştum, forumda okuduğum kadarı ile bioball pek işe yaramıyormuş, geri kalanları da çıkarayım mı? Akvaryumcular nitrat tutmaktan başka bi işe yaramaz diyor, ama tetra firması da boşuna koymaz diye düşünüyorum, bide belki maliyeti düşürmek için malzeme olsun diye koymuş olabilirler de. Kararszım bilemiyorum :( Yorumlarınız için teşekkürler :)
SON MESAJLAR
- Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 108 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
Cyber_Scout,
zekigonlum,
sina cen,
platinium,
Laetacara,
Rafayel,
ternapi,
Ehtiyar,
aredhelrim,
waterproof,
huseyin280,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
baykanmustafa4,
kasim12,
yeekim,
portre,
Berkant,
ahmetfiratozkaya,
yusufelik,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ciways,
syerli,
bysmokin,
umutak,
emregungor,
İlksen Şahin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
HalilSefaa,
hounddog,
Goldfish2000,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
VaranusSalvator,
riderfish,
fatihgurhan,
Can78,
Standart Moss,
Legionsgamer,
dimbeleth,
şansal,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
sakal34,
levent07,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
