ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Aralık 2023 21:40
Son Ziyaret:
03 Nisan 2024 19:40
Toplam Mesaj:
17 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Özkan demirkıran
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Tekirdag
Meslek:
Finans
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
https://youtu.be/04iA9KTmYVs?si=zGpu4jIy4gPdW2aF
SON 10 MESAJI
Yeni Akvaryum
Çok güzel olmuş, keyifli hobiler dilerim. 🧿
Çok güzel olmuş, keyifli hobiler dilerim. 🧿
Leopar Vatoz Mu Elma Salyangozu Mu?
Akvaryum tarafında tecrübelerim yeni oluşuyor ama elma salyangozu ile 4 ay geçirdim. Şayet bitkili akvaryumunuz var ise bitkilere yazık olur.
Dip yemlemesini de ihmal etmedim ama tüm bitkilerime musallat oldular. Bence elma salyangozu yamyamlık seviyesinde bitkilere dadanıyor.
Onun yerine salyangoz düşünürseniz narite Yi tavsiye edebilirim. Şuan ki gözlemlerim çalışan ve bitkilere musallat olmadıkları yönünde :)
Keyifli günler dilerim
Akvaryum tarafında tecrübelerim yeni oluşuyor ama elma salyangozu ile 4 ay geçirdim. Şayet bitkili akvaryumunuz var ise bitkilere yazık olur.
Dip yemlemesini de ihmal etmedim ama tüm bitkilerime musallat oldular. Bence elma salyangozu yamyamlık seviyesinde bitkilere dadanıyor.
Onun yerine salyangoz düşünürseniz narite Yi tavsiye edebilirim. Şuan ki gözlemlerim çalışan ve bitkilere musallat olmadıkları yönünde :)
Keyifli günler dilerim
Tavsiye - Destek Hk
Dönüşler ve aktarılan tecrübeler için çok teşekkür ediyorum.
Hava taşı olayını bende sizin tecrübelerinize dayanarak çıkarıyorum. Kimyasal konusunda da gerçekten verdiğiniz bilgiler çok değerli. Bunu da hayatımdan çıkarıyorum. (Hastalık vs durumlarında bakarım)
Siyah yosun konusu üremesi durdu. Lokal temizlikler ile devam ettiriyorum. Haftalık su değişimlerini artık hayatta ihmal etmeyecegım.
Yemlemeyi az yapıyorum melekler sanırım anca 1 yıla büyür :)
( yem konusunda da öneriniz olursa muhakkak temin edeceğim, tetra pul ve minik granüllü bir yem kullanıyorum) ama bunu da dikkate alacağım bir yandan da dikkate alacağım belki içierisine ilerleyen dönemde bir çift Diskus atarım. Şuan herşey yolunda. Pipo filtre işin biraz daha zamana ihtiyacım var. Gerçekten hala işe yaradığına inanıyorum 😂
Çorlu da yaşadığım için balık türü tarafında kısır bir döngüsü var. Kırmızı burunu bile bulmak çok zor oldu inanın. Artık İstanbul seyahatimde (Ümraniye-avcılarda var diye görüyorum) rasbora gibi cinslerde bakacağım. 6 adet altı almayacağım Buda iyi bilgiydi 👌🏻
Üstad asıl bir konu daha var.
Dış filtre arada sırada ses çıkarıyor ama sesi söyle tanımlayabilirim. Suyu fazla pompaladığı anlar oluyor 5dk bir gibi.. fazla köpürcükler çıkarıyor. En üst katmanda elyaf var, dediğiniz debi konusu olabilir. (Fışş diye suyu fazla atıyor, içeride hava varsa da alamıyorum, çok video seyrettim belki ilerleyen sürelerde çözümlerim, ikinci el aldığım bir filtre olduğu için, çok sorgulamıyorum Şuan işimi çözüyor) 15 günde bir artık dış filtreyi akvaryumun kendi suyunu kullanarak temizliyorum. Elyav ve süngerde Yer değişimi yapacagım. Umarım bu sorunda ortadan kalkmış olur. Elyaf altına yine önerecegız bir filtreleme ekipmanı olabilir mi?
Değerli görüşler için tekrar minnettarım.
Bu hafta içi bir video yaptım. Paylaşmak isterim.
https://youtu.be/04iA9KTmYVs?si=1DJYGmBdUgPi_j52[EDIT]Qzkan,2024-01-25 12:09:43[/EDIT]
Dönüşler ve aktarılan tecrübeler için çok teşekkür ediyorum.
Hava taşı olayını bende sizin tecrübelerinize dayanarak çıkarıyorum. Kimyasal konusunda da gerçekten verdiğiniz bilgiler çok değerli. Bunu da hayatımdan çıkarıyorum. (Hastalık vs durumlarında bakarım)
Siyah yosun konusu üremesi durdu. Lokal temizlikler ile devam ettiriyorum. Haftalık su değişimlerini artık hayatta ihmal etmeyecegım.
Yemlemeyi az yapıyorum melekler sanırım anca 1 yıla büyür :)
( yem konusunda da öneriniz olursa muhakkak temin edeceğim, tetra pul ve minik granüllü bir yem kullanıyorum) ama bunu da dikkate alacağım bir yandan da dikkate alacağım belki içierisine ilerleyen dönemde bir çift Diskus atarım. Şuan herşey yolunda. Pipo filtre işin biraz daha zamana ihtiyacım var. Gerçekten hala işe yaradığına inanıyorum 😂
Çorlu da yaşadığım için balık türü tarafında kısır bir döngüsü var. Kırmızı burunu bile bulmak çok zor oldu inanın. Artık İstanbul seyahatimde (Ümraniye-avcılarda var diye görüyorum) rasbora gibi cinslerde bakacağım. 6 adet altı almayacağım Buda iyi bilgiydi 👌🏻
Üstad asıl bir konu daha var.
Dış filtre arada sırada ses çıkarıyor ama sesi söyle tanımlayabilirim. Suyu fazla pompaladığı anlar oluyor 5dk bir gibi.. fazla köpürcükler çıkarıyor. En üst katmanda elyaf var, dediğiniz debi konusu olabilir. (Fışş diye suyu fazla atıyor, içeride hava varsa da alamıyorum, çok video seyrettim belki ilerleyen sürelerde çözümlerim, ikinci el aldığım bir filtre olduğu için, çok sorgulamıyorum Şuan işimi çözüyor) 15 günde bir artık dış filtreyi akvaryumun kendi suyunu kullanarak temizliyorum. Elyav ve süngerde Yer değişimi yapacagım. Umarım bu sorunda ortadan kalkmış olur. Elyaf altına yine önerecegız bir filtreleme ekipmanı olabilir mi?
Değerli görüşler için tekrar minnettarım.
Bu hafta içi bir video yaptım. Paylaşmak isterim.
https://youtu.be/04iA9KTmYVs?si=1DJYGmBdUgPi_j52[EDIT]Qzkan,2024-01-25 12:09:43[/EDIT]
Tavsiye - Destek Hk
[QUOTE=GreyGandalf]Estağfurullah hocam ne demek bildiğimiz bir şey varsa paylaşıyoruz bilmiyorsak araştırıp soruşturuyoruz, bu hobinin güzel yanlarından biri de bu zaten seni araştırmaya yönlendiriyor olması. Maalesef daha önce filtrede karbon kullanmadım kullanan arkadaşlar bilgilendirirse daha sağlıklı olacaktır. Ama karbon akvaryum suyundaki istemediğimiz bazı organik atıkların yanında maalesef bitkilerin kullandığı mineralleri de absorbe ettiğini biliyorum. Şahsi düşüncem zaten sıvı karbon kullanıyorsunuz birde filtreye koyarak bitkileri sürekli bu minerallerden mahrum bırakmak doğru olmayacaktır diye düşünmekteyim. [/QUOTE]
Sizin cevaplarınızdan sonra Forumda okumaktan kendimi kaybettim. Bu konuda doğru bir görünüyor. Karbon konusunda aldığım ile kaldım, muhtemel geri göndereceğim :) uygulamaktan vaz geçiyorum. 🙏
[QUOTE=pastaci53]Selamlar akvaryumunuz çok güzel eğer dış filtre varsa pipo filtreyi çıkarabilirsiniz boşuna yer kaplıyor. Bitki konusuna gelince 350 litre olan bir akvaryumu en baştan nasıl kurulum yaptıysanız o şekilde devam etmenizi tavye ederim sonradan eklenen sıvı gübre ya da misket gübre gibi faktörler dengeyi bozacaktır. Hele bir de co2 falan daha da karıştırır durumu. Mevcut olan ışığınız akvaryumdaki bitki türleri için yeterli gelebilir ama gübre ekledikçe sistem bozulmaya başlayacaktır ki başlamış da zira taşların üzerinde yosunlar oluşmaya başlamış. Tropheus veya ciklet akvaryumu olsaydı sizinki, taşlardaki yosunlaşma başarı işareti olabilirdi ama bitkili bir tankta bitkilerin kullanamadığı fazla elementleri işaret etmektedir. Balık yükünüz akvaryuma göre oldukça ideal dış filtre de yeterli debi olarak. size tavsiyem dış filtre materyallerini daha çok biyolojik döngü için kullanılan malzemelerle doldurmanız. seramik halka ve substrat ekleyin. Substrat pahalı gelebilirse bunun yerine dış filtrenin bir sepetini lav kırığıyla doldurun çok faydasını görürsünüz. Kullandığınız karbonu da çıkarmanız gerekiyor. Şahsi tecrübeme göre ilk kurumda kullanılmalı ve en fazla 1 hafta kaldıktan sonra dış filtreden çıkarılmalıdır ve daha sonra bitkiler eklenmelidir. Kullanımındaki amaç akvaryum kurulurken eklenen malzemelerdeki yabancı ve zararlı maddeleri absorte etmektir. (örnek olarak kumun içindeki mikro zararlı maddeler, kaya veya taşlardaki maddeler, kütük ağaç kök gibi malzemelerdeki maddeler vs.) Çöpçü ekleyecekseniz tekrardan en az 6 veya 8 adet eklemenizi öneririm ölme sebeplerinden en büyük nedeni yanlızlık ve buna bağlı strestir. Bir tavsiyem de sıvı gübre vermeyi bırakın ve su değişimini dinlenmiş şebeke suyundan sık aralıklarla yapın bu hem balıklarınıza hem de bitkilerinize iyi gelecektir sıcaklığa dikkat edin tropikal balıklar malum kolayca beyaz benek olabilirler. Kaybolan neonlara da allah rahmet eylesin catfishi çıkarmakla iyi etmişsiniz. Kendileri gündüz masum takılan geceleri ise paralel evrenden çıkmış gibi avcılıkla geçinen sinsi bir avcıdır. Bir de akvaryumun yüksekliği biraz fazla elinizdeki aydınlatma ile taban bitkisi yetiştirmeniz pek mümkün olmayacaktır. [/QUOTE]
En büyük sorun daha öncede bahsetmiştim. Sizinde aslında ön görünüz ve tavsiyeniz o yönde oldu. Sanırım gübre, ve diğer elementler için bir kaç yıl daha bekleyip tecrübe edilmesi gerekiyor. Su değişimi kaçırdığı da ve gübre karbonu düzensiz attığımda yosun olayını yaşadım.
Dün dış filtremi temizledim. En altta substratlarım var epeyce. İkinci katman sadece sünger, en üst katmanda da siyah bir elyafım var(atakanpetten aldım)
Dış filtre işimi gerçekten çözüyor. İkinci el ama oldukça iş yapıyor ve bahsettiğiniz gibi seni olayı iyi.
Pipo filtre tarafında çok kararsızım aslında görüntüyü gerçekten bozuyor ama temizlik yaptığımda çektiği kalıntılar ve çıkan kir akıl almaz seviyede. Tek şüphem o aslında. Ama Özkan aynı işi gerçekten dış filtrede yapar ilizyon derseniz çıkarmayı düşünebilirim.
Bu tarihten itibaren gübre olayından vaz geçiyorum:) (haftada 20 damla(1ml) 100 litre için önerileni kullanacağım. Çok etki etmesede bu şekilde varlık yokluk arasında deneyeceğim.
Işık Orion letten almıştım özellikle 60cm derinliğe göre onlar önerdi bende sorgulamadan aldım ama hata sanırım 😂
Bitkileri temizledim bir tık i, ağacımızda minik minik kazıdım. Toparlanma var(Şuan çoğalmıyor çok şükür siyah yosunlar)
Diğer önerinizide dikkate alacağım. Lav kırığı konusunu sanırım. Substratların üst katmanına diğer kutuya almam gerekir dimi. Biyolojik sünger ve elyafta üst tarafta hayatına devam eder… (lav kırığı bitkilere istediğimiz mineralleri verecek midir yoksa suyu filtreleme konusunda mı öneri tecrübeniz onu da yazabilirseniz çok mutlu olurum)
Yine ilk fırsatta çöpçülerimi çoğaltacağım belirttiğiniz adette.
Bir sorum daha olacak aslında balık nüfüsü yeterli dediniz ama yine ön görüye dayanarak adeti kaça kadar çıkarmamda sorun olur?
Yine affınıza sığınarak bir sorum daha olacak üstadlara daha önce sormayı unuttum, hava taşı kullanmak bu tanta mantıklı değil dimi?
——
14 neon
10 kırmızı burun
2 gurami
2 vatos
1 çöpçü
2 leo gurami
5 melek
2 gümüş tetra
1 kırmızı şerit tetra
8 lepistes
10 genetik tetra
2 moly
4 siu
——-
[QUOTE=GreyGandalf]Estağfurullah hocam ne demek bildiğimiz bir şey varsa paylaşıyoruz bilmiyorsak araştırıp soruşturuyoruz, bu hobinin güzel yanlarından biri de bu zaten seni araştırmaya yönlendiriyor olması. Maalesef daha önce filtrede karbon kullanmadım kullanan arkadaşlar bilgilendirirse daha sağlıklı olacaktır. Ama karbon akvaryum suyundaki istemediğimiz bazı organik atıkların yanında maalesef bitkilerin kullandığı mineralleri de absorbe ettiğini biliyorum. Şahsi düşüncem zaten sıvı karbon kullanıyorsunuz birde filtreye koyarak bitkileri sürekli bu minerallerden mahrum bırakmak doğru olmayacaktır diye düşünmekteyim. [/QUOTE]
Sizin cevaplarınızdan sonra Forumda okumaktan kendimi kaybettim. Bu konuda doğru bir görünüyor. Karbon konusunda aldığım ile kaldım, muhtemel geri göndereceğim :) uygulamaktan vaz geçiyorum. 🙏
[QUOTE=pastaci53]Selamlar akvaryumunuz çok güzel eğer dış filtre varsa pipo filtreyi çıkarabilirsiniz boşuna yer kaplıyor. Bitki konusuna gelince 350 litre olan bir akvaryumu en baştan nasıl kurulum yaptıysanız o şekilde devam etmenizi tavye ederim sonradan eklenen sıvı gübre ya da misket gübre gibi faktörler dengeyi bozacaktır. Hele bir de co2 falan daha da karıştırır durumu. Mevcut olan ışığınız akvaryumdaki bitki türleri için yeterli gelebilir ama gübre ekledikçe sistem bozulmaya başlayacaktır ki başlamış da zira taşların üzerinde yosunlar oluşmaya başlamış. Tropheus veya ciklet akvaryumu olsaydı sizinki, taşlardaki yosunlaşma başarı işareti olabilirdi ama bitkili bir tankta bitkilerin kullanamadığı fazla elementleri işaret etmektedir. Balık yükünüz akvaryuma göre oldukça ideal dış filtre de yeterli debi olarak. size tavsiyem dış filtre materyallerini daha çok biyolojik döngü için kullanılan malzemelerle doldurmanız. seramik halka ve substrat ekleyin. Substrat pahalı gelebilirse bunun yerine dış filtrenin bir sepetini lav kırığıyla doldurun çok faydasını görürsünüz. Kullandığınız karbonu da çıkarmanız gerekiyor. Şahsi tecrübeme göre ilk kurumda kullanılmalı ve en fazla 1 hafta kaldıktan sonra dış filtreden çıkarılmalıdır ve daha sonra bitkiler eklenmelidir. Kullanımındaki amaç akvaryum kurulurken eklenen malzemelerdeki yabancı ve zararlı maddeleri absorte etmektir. (örnek olarak kumun içindeki mikro zararlı maddeler, kaya veya taşlardaki maddeler, kütük ağaç kök gibi malzemelerdeki maddeler vs.) Çöpçü ekleyecekseniz tekrardan en az 6 veya 8 adet eklemenizi öneririm ölme sebeplerinden en büyük nedeni yanlızlık ve buna bağlı strestir. Bir tavsiyem de sıvı gübre vermeyi bırakın ve su değişimini dinlenmiş şebeke suyundan sık aralıklarla yapın bu hem balıklarınıza hem de bitkilerinize iyi gelecektir sıcaklığa dikkat edin tropikal balıklar malum kolayca beyaz benek olabilirler. Kaybolan neonlara da allah rahmet eylesin catfishi çıkarmakla iyi etmişsiniz. Kendileri gündüz masum takılan geceleri ise paralel evrenden çıkmış gibi avcılıkla geçinen sinsi bir avcıdır. Bir de akvaryumun yüksekliği biraz fazla elinizdeki aydınlatma ile taban bitkisi yetiştirmeniz pek mümkün olmayacaktır. [/QUOTE]
En büyük sorun daha öncede bahsetmiştim. Sizinde aslında ön görünüz ve tavsiyeniz o yönde oldu. Sanırım gübre, ve diğer elementler için bir kaç yıl daha bekleyip tecrübe edilmesi gerekiyor. Su değişimi kaçırdığı da ve gübre karbonu düzensiz attığımda yosun olayını yaşadım.
Dün dış filtremi temizledim. En altta substratlarım var epeyce. İkinci katman sadece sünger, en üst katmanda da siyah bir elyafım var(atakanpetten aldım)
Dış filtre işimi gerçekten çözüyor. İkinci el ama oldukça iş yapıyor ve bahsettiğiniz gibi seni olayı iyi.
Pipo filtre tarafında çok kararsızım aslında görüntüyü gerçekten bozuyor ama temizlik yaptığımda çektiği kalıntılar ve çıkan kir akıl almaz seviyede. Tek şüphem o aslında. Ama Özkan aynı işi gerçekten dış filtrede yapar ilizyon derseniz çıkarmayı düşünebilirim.
Bu tarihten itibaren gübre olayından vaz geçiyorum:) (haftada 20 damla(1ml) 100 litre için önerileni kullanacağım. Çok etki etmesede bu şekilde varlık yokluk arasında deneyeceğim.
Işık Orion letten almıştım özellikle 60cm derinliğe göre onlar önerdi bende sorgulamadan aldım ama hata sanırım 😂
Bitkileri temizledim bir tık i, ağacımızda minik minik kazıdım. Toparlanma var(Şuan çoğalmıyor çok şükür siyah yosunlar)
Diğer önerinizide dikkate alacağım. Lav kırığı konusunu sanırım. Substratların üst katmanına diğer kutuya almam gerekir dimi. Biyolojik sünger ve elyafta üst tarafta hayatına devam eder… (lav kırığı bitkilere istediğimiz mineralleri verecek midir yoksa suyu filtreleme konusunda mı öneri tecrübeniz onu da yazabilirseniz çok mutlu olurum)
Yine ilk fırsatta çöpçülerimi çoğaltacağım belirttiğiniz adette.
Bir sorum daha olacak aslında balık nüfüsü yeterli dediniz ama yine ön görüye dayanarak adeti kaça kadar çıkarmamda sorun olur?
Yine affınıza sığınarak bir sorum daha olacak üstadlara daha önce sormayı unuttum, hava taşı kullanmak bu tanta mantıklı değil dimi?
——
14 neon
10 kırmızı burun
2 gurami
2 vatos
1 çöpçü
2 leo gurami
5 melek
2 gümüş tetra
1 kırmızı şerit tetra
8 lepistes
10 genetik tetra
2 moly
4 siu
——-
Tavsiye - Destek Hk
[QUOTE=GreyGandalf]Tekrardan merhabalar; Maalesef oldukça illet olan siyah fırça yosunu sorununu yaşıyorsunuz. Yosun oluşmasının ana nedenlerinden biri de su değişimleri aksatmak oluyor aksatmamaya özen gösterin. Hatta bu süreçte sıklaştırmanız daha yaralı olacaktır. Taş kütük vs gibi dekorların üzerindeki yosunlar için lokal olarak şırınga ile sıvı karbon uygulayın, bitkilerin üzerine aynı uygulamayı yapmayın tabi bitkileri kaybedersiniz [:)] . Düzensiz co2 neden oluyor genellikle bu yosuna ama sizde co2 olmadığını düşünürsek fazla demir ve fosfattan oluşmuş olabilir. All inclusive gübresinin de arkasında yazan dozajı aşmayın. Unutmayın bitkiler için üç ana unsur var ışık,co2 ve gübre bunlara A,B,C vitamini diyelim B vitaminimiz yok diye C vitamini 2 kat almak B vitamini eksikliğini maalesef yok etmiyor. [/QUOTE]
Elimdeki sıvı karbon bu işi çözecektir anladığım kadarı ile. Su değişimlerini aksattıpımı fark ettiğimde iş işten geçmişti ne yazık ki mücadeleye devam :) bilgiler için minnettarım 🙏
Dış filtreme karbon eklenmesi yapmak bitkilere zarar verir mi . Bu hafta siparişini verdim ama tekrar kaş yapıyım derken göz çıkarmaktan korkuyorum.
Co2 tarafını bir çözüm bulacağım. Hanım görmeden o tüpü nasıl eve sokarım onu düşünüyorum 😂
Bir sorum daha olacak. Bitkilerimin bazı yapraklarında kuruma meydana geldi. Aslında tam kuruma değil üzerinde sert bir tabaka oluştu, yosun değil gübre fazlalığı yaprakları yakmış olabilir diye düşündüm?
Tekrar teşekkür ediyorum üstad
[QUOTE=GreyGandalf]Tekrardan merhabalar; Maalesef oldukça illet olan siyah fırça yosunu sorununu yaşıyorsunuz. Yosun oluşmasının ana nedenlerinden biri de su değişimleri aksatmak oluyor aksatmamaya özen gösterin. Hatta bu süreçte sıklaştırmanız daha yaralı olacaktır. Taş kütük vs gibi dekorların üzerindeki yosunlar için lokal olarak şırınga ile sıvı karbon uygulayın, bitkilerin üzerine aynı uygulamayı yapmayın tabi bitkileri kaybedersiniz [:)] . Düzensiz co2 neden oluyor genellikle bu yosuna ama sizde co2 olmadığını düşünürsek fazla demir ve fosfattan oluşmuş olabilir. All inclusive gübresinin de arkasında yazan dozajı aşmayın. Unutmayın bitkiler için üç ana unsur var ışık,co2 ve gübre bunlara A,B,C vitamini diyelim B vitaminimiz yok diye C vitamini 2 kat almak B vitamini eksikliğini maalesef yok etmiyor. [/QUOTE]
Elimdeki sıvı karbon bu işi çözecektir anladığım kadarı ile. Su değişimlerini aksattıpımı fark ettiğimde iş işten geçmişti ne yazık ki mücadeleye devam :) bilgiler için minnettarım 🙏
Dış filtreme karbon eklenmesi yapmak bitkilere zarar verir mi . Bu hafta siparişini verdim ama tekrar kaş yapıyım derken göz çıkarmaktan korkuyorum.
Co2 tarafını bir çözüm bulacağım. Hanım görmeden o tüpü nasıl eve sokarım onu düşünüyorum 😂
Bir sorum daha olacak. Bitkilerimin bazı yapraklarında kuruma meydana geldi. Aslında tam kuruma değil üzerinde sert bir tabaka oluştu, yosun değil gübre fazlalığı yaprakları yakmış olabilir diye düşündüm?
Tekrar teşekkür ediyorum üstad
Tavsiye - Destek Hk
[QUOTE=GreyGandalf]Hocam ışık konusu şöyle; ben bitkili akvaryum işine ilk girdiğim zaman sene 2014-2015 ledler piyasaya yeni giriyor. Bir taraf ledle bitkimi büyütülürmüş diyor bir taraf bal gibi olur hem tasarruf hem de daha iyi performans sağlanılır diyor ortalık savaş alanı bildiğiniz.[:D]. Şuanda floresan kullanan yoktur büyük ihtimalle [:)]. O zaman floresanlarda watt hesabı yapılırdı yanlış hatırlamıyorsam litre başı 0,6-1 gibi bir oranı vardı. Ledlerde ise bu oran eğer bakımı kolay bitki bakacaksanız 0,2-0,3 olacak şekilde idi ama zamanla onunda doğru olmadığı ledlerde asıl hesabın lümen değeriyle alakalı olduğu onunda litre başına 30-50 lümen olması gerektiği diye hatırlıyorum. Yani demek istediğim teknoloji geliştikçe oranlar hesaplar değişiyor. Işıklandırmanızın lümen değerini bilmediğimden watt üzerinden yorumda bulundum birde tankınızın yüksek olduğunu düşününce sıkıntı olabilir dedim. Lümen değeriniz kurtarıyorsa sıkıntı olmaz inşallah.
Bitkilerin ekimini yaptığınızdan misket gübreyi şahsen şu aşamada mantıklı bulmuyorum.
[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242136071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242136151.jpg[/IMG]
Aralık ayı zor bir aydı, çok geç gördüm inanın. Led ile alakalı tüm tavsiyeleri aldı in. Fakat yine bir sorunum var paşalar gibi :)
1 aya yakın su değişimi yapamadım. 4 salyangoz aldım (elma) içerisine hava katsınlar diye. Hayvancıklar tüm bitkiler kemirmeye başladı. Onlar kemirdikçe bende yanlış sıvı gübre ve likit Carbon kullandım sanırım.
Şimdi akvaryumu siyah algler sarmaya başladı. Minik top top siyah yosunlar.
Su değişimi yada ışık ile bunları geçirme şansım olur mu, yada lokal temizlikler mi yapmalıyım ? Fotoğrafları ekledim, müsait olduğunuzda dönüş yapabilirseniz harika olur 🙏
(Bir ekleme daha yapmak isterim. Dış filtre haricinde pipo filtremde var. İlave olarak ne akla hizmet hava taşımda var. Ama hava taşını kapattım zaten suyum dış filtrenin şelalesinden havalanıyor. Sanırım içeride fazla oksijen kalmışsa olabilir)
(Bitkilerin belkide gelişmemesi hava taşından kaynaklı fazla oksijen olabilir, Buda beni fazla gübrelemeyin suyu bozmaya sokmuş olabilir )
(40-50 civarı balığımda var)[EDIT]Qzkan,2024-01-11 21:58:29[/EDIT]
[QUOTE=GreyGandalf]Hocam ışık konusu şöyle; ben bitkili akvaryum işine ilk girdiğim zaman sene 2014-2015 ledler piyasaya yeni giriyor. Bir taraf ledle bitkimi büyütülürmüş diyor bir taraf bal gibi olur hem tasarruf hem de daha iyi performans sağlanılır diyor ortalık savaş alanı bildiğiniz.[:D]. Şuanda floresan kullanan yoktur büyük ihtimalle [:)]. O zaman floresanlarda watt hesabı yapılırdı yanlış hatırlamıyorsam litre başı 0,6-1 gibi bir oranı vardı. Ledlerde ise bu oran eğer bakımı kolay bitki bakacaksanız 0,2-0,3 olacak şekilde idi ama zamanla onunda doğru olmadığı ledlerde asıl hesabın lümen değeriyle alakalı olduğu onunda litre başına 30-50 lümen olması gerektiği diye hatırlıyorum. Yani demek istediğim teknoloji geliştikçe oranlar hesaplar değişiyor. Işıklandırmanızın lümen değerini bilmediğimden watt üzerinden yorumda bulundum birde tankınızın yüksek olduğunu düşününce sıkıntı olabilir dedim. Lümen değeriniz kurtarıyorsa sıkıntı olmaz inşallah.
Bitkilerin ekimini yaptığınızdan misket gübreyi şahsen şu aşamada mantıklı bulmuyorum.
[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242135551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242136071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/110120242136151.jpg[/IMG]
Aralık ayı zor bir aydı, çok geç gördüm inanın. Led ile alakalı tüm tavsiyeleri aldı in. Fakat yine bir sorunum var paşalar gibi :)
1 aya yakın su değişimi yapamadım. 4 salyangoz aldım (elma) içerisine hava katsınlar diye. Hayvancıklar tüm bitkiler kemirmeye başladı. Onlar kemirdikçe bende yanlış sıvı gübre ve likit Carbon kullandım sanırım.
Şimdi akvaryumu siyah algler sarmaya başladı. Minik top top siyah yosunlar.
Su değişimi yada ışık ile bunları geçirme şansım olur mu, yada lokal temizlikler mi yapmalıyım ? Fotoğrafları ekledim, müsait olduğunuzda dönüş yapabilirseniz harika olur 🙏
(Bir ekleme daha yapmak isterim. Dış filtre haricinde pipo filtremde var. İlave olarak ne akla hizmet hava taşımda var. Ama hava taşını kapattım zaten suyum dış filtrenin şelalesinden havalanıyor. Sanırım içeride fazla oksijen kalmışsa olabilir)
(Bitkilerin belkide gelişmemesi hava taşından kaynaklı fazla oksijen olabilir, Buda beni fazla gübrelemeyin suyu bozmaya sokmuş olabilir )
(40-50 civarı balığımda var)[EDIT]Qzkan,2024-01-11 21:58:29[/EDIT]
Tavsiye - Destek Hk
[QUOTE=GreyGandalf]Hocam öncelikle hobiye tekrar dönüşünüz hayırlı olsun diyelim. Sorunlara gelecek olursak bitkilerin adaptasyon sürecinde kararmalar, solmalar, kopmalar gayet normal önemli olan kök gelişimi bu süreçte lakin benim şahsi düşüncem 350 lt için 44 watt cılız kalıyor gibi. Çöpçü ölümüyle ilgili net bir şey diyemeyeceğim ama sıvı gübrede bulunan bakır ölümcül olabiliyor. Midye tabiki alabilirsiniz ama haraket edip bitkileri kökünden çıkarabileceğini ve eğer ölürse kısa sürede su değerlerini bozup dehşet bir kokuda yaydığını bilin [:)] . Dip temizliği biraz muamma tartışma konusu kesinlikle yapılması gerekli diyende var gereksiz olduğunu söyleyende benim şahsi fikrim her iki yöntemide uygulamış biri olarak farketmediği yönünde zor olmazsa ayda bir veya iki defa su değişiminde dip çekimi yapın maksat her iki tarafında gönlü olsun [:D]. Keyifli hobiler dilerim.[/QUOTE]
Dönüşleriniz için çok teşekkürler.
Bir kaç gündür 20 damla aquaplants liquid Carbon veriyorum. Sakal yosunu ve fotosentez için… bitki olayını becerebilirsem tadından yenmeyecek. :) dip temizliği tarafında sanırım haklısınız her iki düşünceyede saygı duyup arada yapmak lazım bu hafta bir ekipman edineceğim. Işık tarafında sizin için bir video da ekledim. Bana görsel olarak ışık kuvvetli ama bitkiler için aynısıdır bilemedim. Pipo filtrenin orada sol taraf üstte bitki sanırım fotosentez başladı 😂 muntazam kabarcık cıkarıyor( cahilliğime sayın nolur)
[VID]https://youtu.be/VKJV9NQwX9U?si=tJqvDtf_BRetUWlR[/VID]
Çöpçü konusunu çok okudum forumdan gerçekten tespiti çok zor. Ama bir tane kaldı. Belki bir kaç haftaya tekrar temin ederim ama az daha bekleyeceğim.
Yine müsaitseniz tam anlamak adına bir sorum daha olacak. Sıvı gübreden toprak altına yerleştirecegım gübreye geçmemi öneriyorsunuz dimi? 3 gün önce ektiğim çimlerde canlılığını kaybetti. Bu konuda gerçekten çok eksiğim ama destek ve yardımlarınızla öğreneceğim. Balıklarıma zarar vermeden amatörce iş yapmak istemiyorum 🙏
[QUOTE=AETHM]Filtreniz aşırı güçlü değilse ve emiş borusunda koruma aparatı yoksa balıkları çekmiş olma ihtimali biraz düşük, kapaklı gibi görünüyor akvaryumunuz atlamış olamazlar fakat akvaryumunuz büyük ve tetralat küçük canlılar ölmüş ve siz göremiyor olabilirsiniz. Eski büyük akvaryumumu boşaltırken ölü balık kalıntısına çokça rastladığım oluyordu. Filtreniz nedir ? ölüm sebebi, filtrenizin 350lt akvaryum için yeterli debiyi sağlayamamış ve yeterli bakteri döngüsünü daha tam olarak oluşturamamış olması olabilir. Keza bitkiler de fazla atığın oluşturduğu amonyağın bakteriler tarafından zararsız hale getirlememesi(kaliteli bir biyolojik medya yani filtre ve filtre malzemesi bunu sağlar) yüzünden eriyor olabilir. Pipo filtrenin kalmasında herhangi bir sorun olacağını düşünmüyorum, güzel mekanik temizlik yapıyor sonuçta. Bitkilere geri dönecek olursak aktif toprak kullanmadığınız için bazı bitkileri yetiştirmeniz zor olabilir o yüzden bitkilerin erimesini hemen belli bir sebebe bağlamamak lazım. Bitkiler için kailiteli ışık, co2, kaliteli filtrasyon ve gübre ihtiyacının karşılanması lazım yani baktığımızda şu yüzden bitkileriniz gelişmiyor diyemeyiz. Sizin burada "bazı bitkiler" diye tabir etmiş olmanız sorunun kaynağının yazdıklarımdan birine çıkıyor olması demek yani herhangi biri eksik veya yetersiz olabilir. Önerim misket gübre kullanmanız olacaktır, seacheminkiler gerçekten güzel. Tabii bitkileri seçerken low tech bitkiler seçmeniz gerekmekte yüksek ışık, co2 ve aktif toprak gerektiren bitkiler bakmamalısınız. İnternetten bahsettiğim tür bitkileri araştırarak kolayca bulabilirsiniz, canlı türü olarak kırmızı burun tetraları ben çok seviyorum sürü şeklinde dolaşıyorlar fakat dediğim gibi filtrasyonunuz yetersizse balık yükünü arttırmak facia ile sonuçlanabilir.
[/QUOTE]
Aethm yine bir sorum olacak. Çok özür diliyorum öncelikle parça parça geliyor. Denklemleri anlamaya çalışıyorum :)
“ Keza bitkiler de fazla atığın oluşturduğu amonyağın bakteriler tarafından zararsız hale getirlememesi(kaliteli bir biyolojik medya yani filtre ve filtre malzemesi bunu sağlar) yüzünden eriyor olabilir.” önerinizde…
Bakteri mi ilave etmeliyim. Yoksa bakteri ilave ettikten sonra bunları beslemelimiyim? Ki bakteriler bunu çözümlesin.
Kaliteli biyolojik medya dediğiniz dış filtre içerisine yapılacak malzemeler midir?
Diğer tavsiyeniz olan filtrasyon yetersiz ise facia kısmı… bunu nasıl tespit ederim.. en derin sevgilerimle, şimdiden çok teşekkürler
[QUOTE=GhostKoi]
Fotolar güncel mi? 4. fotoda sanki 5 tane neon var.
2. fotoda sol altta görünen benekli balık çöpçü değil.
eğer şunlardan biriyse ya da başka bir agresif kedi balığı ise neonlara zara vermiş olabilir.
https://www.akvaryum.com/synodontis_acanthomias_tatlisur_58_4028.asp
https://www.akvaryum.com/pimelodus_pictus_tatlisur_58_4036.asp[/QUOTE]
Sizin tavsiyenize uydum be kedi balığı arkadaşımı çıkardım. Gerçekten pusu da yatan bir katil gibiydi:) tavsiyeniz için çok teşekkürler 🙏
[QUOTE=GreyGandalf]Hocam öncelikle hobiye tekrar dönüşünüz hayırlı olsun diyelim. Sorunlara gelecek olursak bitkilerin adaptasyon sürecinde kararmalar, solmalar, kopmalar gayet normal önemli olan kök gelişimi bu süreçte lakin benim şahsi düşüncem 350 lt için 44 watt cılız kalıyor gibi. Çöpçü ölümüyle ilgili net bir şey diyemeyeceğim ama sıvı gübrede bulunan bakır ölümcül olabiliyor. Midye tabiki alabilirsiniz ama haraket edip bitkileri kökünden çıkarabileceğini ve eğer ölürse kısa sürede su değerlerini bozup dehşet bir kokuda yaydığını bilin [:)] . Dip temizliği biraz muamma tartışma konusu kesinlikle yapılması gerekli diyende var gereksiz olduğunu söyleyende benim şahsi fikrim her iki yöntemide uygulamış biri olarak farketmediği yönünde zor olmazsa ayda bir veya iki defa su değişiminde dip çekimi yapın maksat her iki tarafında gönlü olsun [:D]. Keyifli hobiler dilerim.[/QUOTE]
Dönüşleriniz için çok teşekkürler.
Bir kaç gündür 20 damla aquaplants liquid Carbon veriyorum. Sakal yosunu ve fotosentez için… bitki olayını becerebilirsem tadından yenmeyecek. :) dip temizliği tarafında sanırım haklısınız her iki düşünceyede saygı duyup arada yapmak lazım bu hafta bir ekipman edineceğim. Işık tarafında sizin için bir video da ekledim. Bana görsel olarak ışık kuvvetli ama bitkiler için aynısıdır bilemedim. Pipo filtrenin orada sol taraf üstte bitki sanırım fotosentez başladı 😂 muntazam kabarcık cıkarıyor( cahilliğime sayın nolur)
[VID]https://youtu.be/VKJV9NQwX9U?si=tJqvDtf_BRetUWlR[/VID]
Çöpçü konusunu çok okudum forumdan gerçekten tespiti çok zor. Ama bir tane kaldı. Belki bir kaç haftaya tekrar temin ederim ama az daha bekleyeceğim.
Yine müsaitseniz tam anlamak adına bir sorum daha olacak. Sıvı gübreden toprak altına yerleştirecegım gübreye geçmemi öneriyorsunuz dimi? 3 gün önce ektiğim çimlerde canlılığını kaybetti. Bu konuda gerçekten çok eksiğim ama destek ve yardımlarınızla öğreneceğim. Balıklarıma zarar vermeden amatörce iş yapmak istemiyorum 🙏
[QUOTE=AETHM]Filtreniz aşırı güçlü değilse ve emiş borusunda koruma aparatı yoksa balıkları çekmiş olma ihtimali biraz düşük, kapaklı gibi görünüyor akvaryumunuz atlamış olamazlar fakat akvaryumunuz büyük ve tetralat küçük canlılar ölmüş ve siz göremiyor olabilirsiniz. Eski büyük akvaryumumu boşaltırken ölü balık kalıntısına çokça rastladığım oluyordu. Filtreniz nedir ? ölüm sebebi, filtrenizin 350lt akvaryum için yeterli debiyi sağlayamamış ve yeterli bakteri döngüsünü daha tam olarak oluşturamamış olması olabilir. Keza bitkiler de fazla atığın oluşturduğu amonyağın bakteriler tarafından zararsız hale getirlememesi(kaliteli bir biyolojik medya yani filtre ve filtre malzemesi bunu sağlar) yüzünden eriyor olabilir. Pipo filtrenin kalmasında herhangi bir sorun olacağını düşünmüyorum, güzel mekanik temizlik yapıyor sonuçta. Bitkilere geri dönecek olursak aktif toprak kullanmadığınız için bazı bitkileri yetiştirmeniz zor olabilir o yüzden bitkilerin erimesini hemen belli bir sebebe bağlamamak lazım. Bitkiler için kailiteli ışık, co2, kaliteli filtrasyon ve gübre ihtiyacının karşılanması lazım yani baktığımızda şu yüzden bitkileriniz gelişmiyor diyemeyiz. Sizin burada "bazı bitkiler" diye tabir etmiş olmanız sorunun kaynağının yazdıklarımdan birine çıkıyor olması demek yani herhangi biri eksik veya yetersiz olabilir. Önerim misket gübre kullanmanız olacaktır, seacheminkiler gerçekten güzel. Tabii bitkileri seçerken low tech bitkiler seçmeniz gerekmekte yüksek ışık, co2 ve aktif toprak gerektiren bitkiler bakmamalısınız. İnternetten bahsettiğim tür bitkileri araştırarak kolayca bulabilirsiniz, canlı türü olarak kırmızı burun tetraları ben çok seviyorum sürü şeklinde dolaşıyorlar fakat dediğim gibi filtrasyonunuz yetersizse balık yükünü arttırmak facia ile sonuçlanabilir.
[/QUOTE]
Aethm yine bir sorum olacak. Çok özür diliyorum öncelikle parça parça geliyor. Denklemleri anlamaya çalışıyorum :)
“ Keza bitkiler de fazla atığın oluşturduğu amonyağın bakteriler tarafından zararsız hale getirlememesi(kaliteli bir biyolojik medya yani filtre ve filtre malzemesi bunu sağlar) yüzünden eriyor olabilir.” önerinizde…
Bakteri mi ilave etmeliyim. Yoksa bakteri ilave ettikten sonra bunları beslemelimiyim? Ki bakteriler bunu çözümlesin.
Kaliteli biyolojik medya dediğiniz dış filtre içerisine yapılacak malzemeler midir?
Diğer tavsiyeniz olan filtrasyon yetersiz ise facia kısmı… bunu nasıl tespit ederim.. en derin sevgilerimle, şimdiden çok teşekkürler
[QUOTE=GhostKoi]
Fotolar güncel mi? 4. fotoda sanki 5 tane neon var.
2. fotoda sol altta görünen benekli balık çöpçü değil.
eğer şunlardan biriyse ya da başka bir agresif kedi balığı ise neonlara zara vermiş olabilir.
https://www.akvaryum.com/synodontis_acanthomias_tatlisur_58_4028.asp
https://www.akvaryum.com/pimelodus_pictus_tatlisur_58_4036.asp[/QUOTE]
Sizin tavsiyenize uydum be kedi balığı arkadaşımı çıkardım. Gerçekten pusu da yatan bir katil gibiydi:) tavsiyeniz için çok teşekkürler 🙏
Tavsiye - Destek Hk
[QUOTE=AETHM]
merhaba akvaryumunuz uzaktan da dediğim gibi şahane gözüküyor. low tech bitkiler araştırıp alabilirsiniz özellikle low tech stem plants diye araştırıp bakarsanız sık dikim şekliyle çok güzel görüntüler ortaya çıkarabilirsiniz. ayrıca yine kök üstüne hoşunuza giden bir moss türü sarabilirsiniz. sanılanın aksine bitkilerin kullandığı ışık spektrumu çok geniş yeşilden uv ışınlarına kadar o yüzden sadece şu renkleri açın demek mantıklı olmaz elinizdeki imkanın hepsini kullanmanızı öneririm akvaryumunuzun derin olduğunu ele alırsak bu en iyisi olacaktır. misket gübreleri derinlere dikmeye ve 6-10cm arayla dikmeyi ihmal etmeyin üstünü iyice kapatın suya salınım yapmasın. akvaryumun ışıklarının ne zaman açıldığının pek önemi yok fakat gün ışığı ile beraber akvaryuma çok fazla güneş ışığı geliyorsa ister istemez alg oluşumuna sebep olacaktır buna dikkat etmeniz yeterli olacaktır. bir de ışığınızın orionledin hangi serisi olduğunu söyleyebilir misiniz merak ettim.[:)]
bir de cevap yazacağınız zaman lütfen "alıntı yap" ya da bildirim gönder seçeneğini kullanırsanız bildirim düşer bize diğer türlü cevap verdiğinizi şans eseri denk geldi de gördüm [:D][/QUOTE]
Üstad selamlar tekrar,
Led ile alakalı bilgiliyi buldum. Alta paylaşıyorum.
***
OrionLed C SERiSi 90 Akvaryum Led Aydınlatma, Yenilenen yüksek performans led dizilimi ve led teknolojisi ile üretilmiştir.
* Silikon kaplama uygulaması / Bu sayede LED’ler ve kompenantların su buharları ve nemden etkilenmemesi sağlanmıştır.
*Kontrol kumandası ile MOD – RENK SEÇİMİ – Bu özellik sayesinde Bitkili akvaryumunuzda Beyaz renkleri istediğiniz zaman kapatıp , Balıklarınızın renklerini daha canlı ve farklı görmenizi sağlar.
* Düşük elektirik tüketimi ( enerji tasarufu )
* Daha yoğun fotosentez ve optimum bitki gelişimi için geliştirilmiş özel spektrum,
* Adaptörü ile birlikte gelmektedir,
* Yüksek Renk kalitesi CR = 92+,
* Sağdan ve soldan uzanabilir Teleskopik ayaklar.
Ürün Özellikleri;
*Ürün Ölçüleri; 880*82*18mm
*Tank Uygunluğu; 90-100 cm
*Değerler; Beyaz-138, Grow Led-24, Kırmızı-12, Mavi-12, UV led 6 adet toplamda 192 adet Led chip kullanılmıştır.
*Güç; 44 watt
***
İş tarafında Yoğun bir ay ve tankta 5-6 adet olan balıkları güncelledim. Burayada bakamadım.
5 melek
14 neon
10 kırmızı burun
10 genetik tetra
2 gurami (hanım büyük balık görmek istiyormuş)
2 cinsini bilmediğim kaplan desenli hayalet gibi yüzen bir çift 😂
2 moly
3 salyangoz (ceviz büyüklüğünde)
10 a yakında lepistes
Albino kedi balığını çıkardım*** ( kayıplarım vardı hatırlarsan)
Bitkilerde de kırmızı yaprakların hepsi çürüdü eridi. Sıvı gübrenin eksikliğindedir dedi akvaryumcu. Gübreyi korkmadan dök haftada bir kapak, ilavede sakal yosunları oluştu, bunun içinde karbon verdi. 2 hafta gübre ve karbondan birer kapak yap sonra izle dedi.
Bir kaç sorum daha olacak sizlere zahmet ne zaman dönebilirseniz.
1- çöpçü 4 adetti, 2 si vefat, bir can çekişiyor diğeri şimdilik iyi. ( sıvı gübre yapmış olabilir mi, doz aşmadım
2- 4-5 midye almak mantıklı mı? Suyu ağır metallerden korusunlar diye
3- dip temizliği hiç yapmadım, çöpçü ölümü bundan mıdır ?
Çok çok teşekkür ediyorum şimdiden 🙋🏻♂
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/241220231616391.jpg[/IMG]
[QUOTE=AETHM]
merhaba akvaryumunuz uzaktan da dediğim gibi şahane gözüküyor. low tech bitkiler araştırıp alabilirsiniz özellikle low tech stem plants diye araştırıp bakarsanız sık dikim şekliyle çok güzel görüntüler ortaya çıkarabilirsiniz. ayrıca yine kök üstüne hoşunuza giden bir moss türü sarabilirsiniz. sanılanın aksine bitkilerin kullandığı ışık spektrumu çok geniş yeşilden uv ışınlarına kadar o yüzden sadece şu renkleri açın demek mantıklı olmaz elinizdeki imkanın hepsini kullanmanızı öneririm akvaryumunuzun derin olduğunu ele alırsak bu en iyisi olacaktır. misket gübreleri derinlere dikmeye ve 6-10cm arayla dikmeyi ihmal etmeyin üstünü iyice kapatın suya salınım yapmasın. akvaryumun ışıklarının ne zaman açıldığının pek önemi yok fakat gün ışığı ile beraber akvaryuma çok fazla güneş ışığı geliyorsa ister istemez alg oluşumuna sebep olacaktır buna dikkat etmeniz yeterli olacaktır. bir de ışığınızın orionledin hangi serisi olduğunu söyleyebilir misiniz merak ettim.[:)]
bir de cevap yazacağınız zaman lütfen "alıntı yap" ya da bildirim gönder seçeneğini kullanırsanız bildirim düşer bize diğer türlü cevap verdiğinizi şans eseri denk geldi de gördüm [:D][/QUOTE]
Üstad selamlar tekrar,
Led ile alakalı bilgiliyi buldum. Alta paylaşıyorum.
***
OrionLed C SERiSi 90 Akvaryum Led Aydınlatma, Yenilenen yüksek performans led dizilimi ve led teknolojisi ile üretilmiştir.
* Silikon kaplama uygulaması / Bu sayede LED’ler ve kompenantların su buharları ve nemden etkilenmemesi sağlanmıştır.
*Kontrol kumandası ile MOD – RENK SEÇİMİ – Bu özellik sayesinde Bitkili akvaryumunuzda Beyaz renkleri istediğiniz zaman kapatıp , Balıklarınızın renklerini daha canlı ve farklı görmenizi sağlar.
* Düşük elektirik tüketimi ( enerji tasarufu )
* Daha yoğun fotosentez ve optimum bitki gelişimi için geliştirilmiş özel spektrum,
* Adaptörü ile birlikte gelmektedir,
* Yüksek Renk kalitesi CR = 92+,
* Sağdan ve soldan uzanabilir Teleskopik ayaklar.
Ürün Özellikleri;
*Ürün Ölçüleri; 880*82*18mm
*Tank Uygunluğu; 90-100 cm
*Değerler; Beyaz-138, Grow Led-24, Kırmızı-12, Mavi-12, UV led 6 adet toplamda 192 adet Led chip kullanılmıştır.
*Güç; 44 watt
***
İş tarafında Yoğun bir ay ve tankta 5-6 adet olan balıkları güncelledim. Burayada bakamadım.
5 melek
14 neon
10 kırmızı burun
10 genetik tetra
2 gurami (hanım büyük balık görmek istiyormuş)
2 cinsini bilmediğim kaplan desenli hayalet gibi yüzen bir çift 😂
2 moly
3 salyangoz (ceviz büyüklüğünde)
10 a yakında lepistes
Albino kedi balığını çıkardım*** ( kayıplarım vardı hatırlarsan)
Bitkilerde de kırmızı yaprakların hepsi çürüdü eridi. Sıvı gübrenin eksikliğindedir dedi akvaryumcu. Gübreyi korkmadan dök haftada bir kapak, ilavede sakal yosunları oluştu, bunun içinde karbon verdi. 2 hafta gübre ve karbondan birer kapak yap sonra izle dedi.
Bir kaç sorum daha olacak sizlere zahmet ne zaman dönebilirseniz.
1- çöpçü 4 adetti, 2 si vefat, bir can çekişiyor diğeri şimdilik iyi. ( sıvı gübre yapmış olabilir mi, doz aşmadım
2- 4-5 midye almak mantıklı mı? Suyu ağır metallerden korusunlar diye
3- dip temizliği hiç yapmadım, çöpçü ölümü bundan mıdır ?
Çok çok teşekkür ediyorum şimdiden 🙋🏻♂
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/241220231616391.jpg[/IMG]
Tavsiye - Destek Hk
Şahane görünüyor gerçekten. Dediğim gibi bunu eve koymak bile hanımı karşına almak demek 😂 şimdilik çok şükür diyorum. Kumum kötüymüş daha iyisi olabilir diye algılıyorum. Işık için bir kaç resim daha ekleyeceğim. Aralık ayı iş çok yoğun tempo gidiyor. İlk fırsatta biraz daha bitki alıp bir sürü tmak istiyorum 15-20 adetlik. Kedi balığını bildiğiniz gözleme aldım ama çok uysal kendi halinde takılıyor. neonları diğer 2 tetram var onlar teker teker avlamış olabilir.
Tabandaki çim olayına gerçekten bittim şahane olmuş. Ama co2 olmadan muhtemel bende çürüme noktasında kalırlar. Deşiğiniz gibi daha low bitkiler ile ormana çevirmek istiyorum :)
İlk yazınızda misket gübre demiştiniz onun notunu aldım mutlaka temin edeceğim.
Yine amatörce bir sorum olacak :) ışığı sadece akşam 7-8 gibi açıyorum gündüz kapalı direk günlerde maruz bırakmıyorum. Sadece beyaz- renkli ve beyaz+ renkli modu var bendeki arkadaşın. Açık bırakırken hangi mod bitkiler için daha iyi olacaktır? Bir kaç resim daha bırakıyorum . Çok çok sevgiler.[:D][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/061220232324541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/061220232325031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/061220232325101.jpg[/IMG][EDIT]Qzkan,2023-12-06 23:37:19[/EDIT]
Şahane görünüyor gerçekten. Dediğim gibi bunu eve koymak bile hanımı karşına almak demek 😂 şimdilik çok şükür diyorum. Kumum kötüymüş daha iyisi olabilir diye algılıyorum. Işık için bir kaç resim daha ekleyeceğim. Aralık ayı iş çok yoğun tempo gidiyor. İlk fırsatta biraz daha bitki alıp bir sürü tmak istiyorum 15-20 adetlik. Kedi balığını bildiğiniz gözleme aldım ama çok uysal kendi halinde takılıyor. neonları diğer 2 tetram var onlar teker teker avlamış olabilir.
Tabandaki çim olayına gerçekten bittim şahane olmuş. Ama co2 olmadan muhtemel bende çürüme noktasında kalırlar. Deşiğiniz gibi daha low bitkiler ile ormana çevirmek istiyorum :)
İlk yazınızda misket gübre demiştiniz onun notunu aldım mutlaka temin edeceğim.
Yine amatörce bir sorum olacak :) ışığı sadece akşam 7-8 gibi açıyorum gündüz kapalı direk günlerde maruz bırakmıyorum. Sadece beyaz- renkli ve beyaz+ renkli modu var bendeki arkadaşın. Açık bırakırken hangi mod bitkiler için daha iyi olacaktır? Bir kaç resim daha bırakıyorum . Çok çok sevgiler.[:D][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/061220232324541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/061220232325031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241604/061220232325101.jpg[/IMG][EDIT]Qzkan,2023-12-06 23:37:19[/EDIT]
Tavsiye - Destek Hk
Üstad baktım şimdi filtremin Sunsun 302a Hw a olduğunu düşünüyorum. 1000lt/saat gibi bir şey okudum. 3 tur yapıyor sanırım saate.
aydınlatma orionled ten aldım “6500 k white deep red blue full spectrum ve UV ledler ile dizilimide mevcuttur” denmiş. Co2 olayına dediğiniz gibi bakmam gerekecek.
Daha önce sadece taş kaya üzerine ciklet akvaryumum vardı bu iş çok teferruatlı oldu. Acemilik diz boyu nolur mazur görün. Bazı cevaplar çok amatör gelebilir size :)
Ghostun yazdığı kedi balığı arkadaş zarar verdiyse neonlara çöpçüler gerisini getirmiştir. :( sorunu tam tespit edip balıkları doldurmak istiyorum ama bir yandanda kayıp olması çok üzer. Bir tık daha büyük kırmızı burun bulsam bu kedi arkadaş ile uyumlu giderler mi, bir sorum daha olsa 4 melek alsam huzurla yaşarlar mı :) çok çok sevgiler şimdiden çok teşekkürler
Üstad baktım şimdi filtremin Sunsun 302a Hw a olduğunu düşünüyorum. 1000lt/saat gibi bir şey okudum. 3 tur yapıyor sanırım saate.
aydınlatma orionled ten aldım “6500 k white deep red blue full spectrum ve UV ledler ile dizilimide mevcuttur” denmiş. Co2 olayına dediğiniz gibi bakmam gerekecek.
Daha önce sadece taş kaya üzerine ciklet akvaryumum vardı bu iş çok teferruatlı oldu. Acemilik diz boyu nolur mazur görün. Bazı cevaplar çok amatör gelebilir size :)
Ghostun yazdığı kedi balığı arkadaş zarar verdiyse neonlara çöpçüler gerisini getirmiştir. :( sorunu tam tespit edip balıkları doldurmak istiyorum ama bir yandanda kayıp olması çok üzer. Bir tık daha büyük kırmızı burun bulsam bu kedi arkadaş ile uyumlu giderler mi, bir sorum daha olsa 4 melek alsam huzurla yaşarlar mı :) çok çok sevgiler şimdiden çok teşekkürler
SON MESAJLAR
- Betta'daki Şişlik Nedir Cyber_Scout, 01:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım mareq, 01:03
Yeni Üye Forumu - Su Yosunu Cyber_Scout, 00:39
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 35 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
