ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Foxily
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
14
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Haziran 2021 15:06
Son Ziyaret:
29 Mayıs 2022 09:00
Toplam Mesaj:
17 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Dorukhan Ayhan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Dorukhan
SON 10 MESAJI
Japon Balığım Dik Yüzüyor
Arkadaşlar teşekkür ederim bu tank 1 yıla yakındır kurulu su değişimlerin düzenliydi ancak çeşmeden dinlendirme rağmen klor uçmamış olacak ki balıklar klor yüzünden öldü dün yüksek miktarda su değişimi yaptım suyu içme suyu ile değiştirdim bu sefer ve durum normale döndü yazan arkadaşlara teşekkür ederim
Arkadaşlar teşekkür ederim bu tank 1 yıla yakındır kurulu su değişimlerin düzenliydi ancak çeşmeden dinlendirme rağmen klor uçmamış olacak ki balıklar klor yüzünden öldü dün yüksek miktarda su değişimi yaptım suyu içme suyu ile değiştirdim bu sefer ve durum normale döndü yazan arkadaşlara teşekkür ederim
Japon Balığım Dik Yüzüyor
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/270520221250031.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: balık akvaryum orta derinliğinde dikey bir şekilde asılı duruyor
Akvaryum Kapasitesi (litre):
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): akvaryuma yeni sağlıklı bir japon aldıktan sonra önce yeni gelen olmak üzere üç tane orandamı birer gün arayla kaybettim son kalan balığım da bu durumda önce ölenlerde herhangi bir belirti yoktu halsizlik dışında
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/270520221250031.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: balık akvaryum orta derinliğinde dikey bir şekilde asılı duruyor
Akvaryum Kapasitesi (litre):
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): akvaryuma yeni sağlıklı bir japon aldıktan sonra önce yeni gelen olmak üzere üç tane orandamı birer gün arayla kaybettim son kalan balığım da bu durumda önce ölenlerde herhangi bir belirti yoktu halsizlik dışında
Sakura
[QUOTE=Emre0012]Pistiaları yüzeyde sabitlemeye unutmayın. Suda sürüklenmeyi sevmezler. Işığın altında daha güzel geliştiğini tecrübe ettim ben. Bir kaç kök anubiasta güzel olabilir yapraklarıyla güzel bir hava katar. Gömme ihtiyacı olmadığı için dala veya kayaya sabitleyebilirsiniz.
Ayrıca püren çalısını nerden buldunuz? Çok beğendim.[/QUOTE]
Yarın petshoptan biraz serum hortumu alıp hepsini bir araya toplayacağım pistiları, dediğiniz gibi akıntıdan hoşlanmıyorlarmış. 4-5 Yapraklı bir Anubias Nana Gold ekleme fikri var kafamda, ancak istediğim gibi güzel bir köke daha denk gelmedim. Sizin de öneriniz için tekrar teşekkür ederim. Püren çalısını nereden temin ettiğim konusunda da, İzmir'de bir arkadaş var hobici, internet üstünden satış yapıyor fiyatları özellikle bitkilerde uygun. Moss sarıp püren çalısını o şekilde 120 lira gibi bir fiyata temin ettim onun dediğine göre bu Moss ağaçlarının fiyatlarının uçmasının sebebi ithal olmasıymış. Ancak diğer bitkilerde fiyatları inanılmaz uygun geldi bana, 50 liraya 4 farklı bitki seçip alabildiğiniz temel paketi var içinden rahat 60-70 dal çıktı bir metre bombeli akvaryumu rahatça sıkı bir şekilde doldurabilecek kadar diyebilirim. Ben bu küçük akvaryum için almıştım dediğim paket şeklinde ama bu akvaryumu doldurunca diğer oranda tankıma eklemek istedim en fazla atıştırmalık olur balıklarıma diyordum, ama şansıma bir şekilde çok ilgilerini çekmedi orandaların, haliyle şuanda bir de bitkili oranda tankım oldu tabi orandaların sağı solu belli olmaz her an sıkılıp dekorasyonu değiştirebilirler kendileri [:)))]
akvaryumbitki.com kendisi yazılımcı arkadaşın ikincil olarak bu bitki işiyle ilgileniyor o sebeple İzmir içi elden teslim alayım derseniz akşam 6 gibi buluşup alma şansınız oluyor bilginize.
[QUOTE=Emre0012]Pistiaları yüzeyde sabitlemeye unutmayın. Suda sürüklenmeyi sevmezler. Işığın altında daha güzel geliştiğini tecrübe ettim ben. Bir kaç kök anubiasta güzel olabilir yapraklarıyla güzel bir hava katar. Gömme ihtiyacı olmadığı için dala veya kayaya sabitleyebilirsiniz.
Ayrıca püren çalısını nerden buldunuz? Çok beğendim.[/QUOTE]
Yarın petshoptan biraz serum hortumu alıp hepsini bir araya toplayacağım pistiları, dediğiniz gibi akıntıdan hoşlanmıyorlarmış. 4-5 Yapraklı bir Anubias Nana Gold ekleme fikri var kafamda, ancak istediğim gibi güzel bir köke daha denk gelmedim. Sizin de öneriniz için tekrar teşekkür ederim. Püren çalısını nereden temin ettiğim konusunda da, İzmir'de bir arkadaş var hobici, internet üstünden satış yapıyor fiyatları özellikle bitkilerde uygun. Moss sarıp püren çalısını o şekilde 120 lira gibi bir fiyata temin ettim onun dediğine göre bu Moss ağaçlarının fiyatlarının uçmasının sebebi ithal olmasıymış. Ancak diğer bitkilerde fiyatları inanılmaz uygun geldi bana, 50 liraya 4 farklı bitki seçip alabildiğiniz temel paketi var içinden rahat 60-70 dal çıktı bir metre bombeli akvaryumu rahatça sıkı bir şekilde doldurabilecek kadar diyebilirim. Ben bu küçük akvaryum için almıştım dediğim paket şeklinde ama bu akvaryumu doldurunca diğer oranda tankıma eklemek istedim en fazla atıştırmalık olur balıklarıma diyordum, ama şansıma bir şekilde çok ilgilerini çekmedi orandaların, haliyle şuanda bir de bitkili oranda tankım oldu tabi orandaların sağı solu belli olmaz her an sıkılıp dekorasyonu değiştirebilirler kendileri [:)))]
akvaryumbitki.com kendisi yazılımcı arkadaşın ikincil olarak bu bitki işiyle ilgileniyor o sebeple İzmir içi elden teslim alayım derseniz akşam 6 gibi buluşup alma şansınız oluyor bilginize.
Sakura
Arkadaşlar hepinize yorumlarınız ve önerileriniz için teşekkür ederim. Sizlerin önerisi üstüne su üstü bitkisi olarak iki tas kadar pistia ekledim. Bir daha petshopa gidişimde 4 adet Moss ball ve Moss sarılı üçlü bambulardan almayı planlıyorum. Güzel bir karides sürüsü de eklemeyi planlıyorum akvaryumun son fotoğraflarını eklediğimde daha bitkili akvaryum ışığım gelmemişti, ve bitkiler budamadan elde edilen dallar olduğu için zemine köklenmemiş ve yeni ortamda çok kötü formdalardı (o an yeni kurulum hevesiyle biraz erken fotoğraflar eklediğimi düşünüyorum şuan ki haliyle kıyasladığında bitkiler ölmek üzere gibi duruyor burada) bahsettiğim Moss ball bambu ve karides eklemlerini de yapınca güzel bir video ile güncelleme yapacağım. Şuanda dahi güzel görünüyor ancak bu sefer aceleci olup erken bir güncelleme yapmayayım. 6 yeni Transgenetik Tetra daha ekledim şuanda 9 genetik Tetra ve 2 elma salyangozu var. Önümüzdeki günlerde konuyu takipte kalan arkadaşları hayal kırıklığına uğratmayacağıma emin olabilirsiniz arkadaşlar. İyi forumlar teşekkür ederim
Arkadaşlar hepinize yorumlarınız ve önerileriniz için teşekkür ederim. Sizlerin önerisi üstüne su üstü bitkisi olarak iki tas kadar pistia ekledim. Bir daha petshopa gidişimde 4 adet Moss ball ve Moss sarılı üçlü bambulardan almayı planlıyorum. Güzel bir karides sürüsü de eklemeyi planlıyorum akvaryumun son fotoğraflarını eklediğimde daha bitkili akvaryum ışığım gelmemişti, ve bitkiler budamadan elde edilen dallar olduğu için zemine köklenmemiş ve yeni ortamda çok kötü formdalardı (o an yeni kurulum hevesiyle biraz erken fotoğraflar eklediğimi düşünüyorum şuan ki haliyle kıyasladığında bitkiler ölmek üzere gibi duruyor burada) bahsettiğim Moss ball bambu ve karides eklemlerini de yapınca güzel bir video ile güncelleme yapacağım. Şuanda dahi güzel görünüyor ancak bu sefer aceleci olup erken bir güncelleme yapmayayım. 6 yeni Transgenetik Tetra daha ekledim şuanda 9 genetik Tetra ve 2 elma salyangozu var. Önümüzdeki günlerde konuyu takipte kalan arkadaşları hayal kırıklığına uğratmayacağıma emin olabilirsiniz arkadaşlar. İyi forumlar teşekkür ederim
Sakura
Ölçüler:
25x45x40 Kapaklı Akvaryum
40 CM Yükseklik
45 CM Uzunluk
25 CM Genişlik
Canlı Türleri:
3 Adet Transgenetik Tetra
Bitki Türleri:
Riccia Fluitans
Ludwigia Diamond
Pogostemon Octopus
Bacopa Monnieri
Hygrophila Corymbosa
Heteranthera Zosterifolia
Tankın Yaşı: 2 Gün
Filtrasyon ve Işıklandırma:
Aquawing AQ101FB İç Filtre
35 Cm Power Led Bitkili Armatür
Tasarım ve Dekorasyon:Klasik bir japon bahçesi tasarımı yakalamaya çalıştığım bu akvaryumda merkez parçam Riccia Fluitans sarılı bonsai görünümü vermeye çalıştığım püren çalısı. Akvaryum içinde herhangi bir yapay element olmamasına ekstra özen göstermeye çalıştım bu ikinci akvaryum kurulumum ve ilk bitkili tankım, bu sebeple elimden geldiğince low tech bitkiler kullandım zemin malzemesi olarak ilk olarak komple lav kırığı ve üstüne siyah bazalt kum kullandım. İlerleyen zamanlarda bitkilerimi iyi formda tutmak için kullanmamı önereceğiniz balıklar için zararsız sıvı gübre vb. Bitki bakımı ürünleri ve önerilerine açığım arkadaşlar. Tasarım ve akvaryum içine ekleyebileceğim canlı türleri hakkında fikirlerinizi duymayı iple çekiyorum şuan benim planım akvaryum iyice oturduktan sonra elimde olmayan diğer 4 Transgenetik Tetra renginde balık almak ve 3 adet elma salyangozu eklemek olacak, belki iki küçük Moss ball daha ve bu kadar, bütün tank planım bu. Bu tank için aynı akvaryum tasarımında yalnızca pembe Transgenetik Tetralar kullanıp Sakura Ağacı havası katmaktı planım ancak anneme hediye olarak hazırladığım bu tankta annemin balık seçimleri doğrultusunda böyle balıklarım gökkuşağı oldu, ben yine de bu tanka Sakura diyeceğim arkadaşlar. Sizlerin öneri ve görüşlerinizi okumak için sabırsızlıkla bekliyorum iyi forumlar.[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211147521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211147591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148221.jpg[/IMG]
Ölçüler:
25x45x40 Kapaklı Akvaryum
40 CM Yükseklik
45 CM Uzunluk
25 CM Genişlik
Canlı Türleri:
3 Adet Transgenetik Tetra
Bitki Türleri:
Riccia Fluitans
Ludwigia Diamond
Pogostemon Octopus
Bacopa Monnieri
Hygrophila Corymbosa
Heteranthera Zosterifolia
Tankın Yaşı: 2 Gün
Filtrasyon ve Işıklandırma:
Aquawing AQ101FB İç Filtre
35 Cm Power Led Bitkili Armatür
Tasarım ve Dekorasyon:Klasik bir japon bahçesi tasarımı yakalamaya çalıştığım bu akvaryumda merkez parçam Riccia Fluitans sarılı bonsai görünümü vermeye çalıştığım püren çalısı. Akvaryum içinde herhangi bir yapay element olmamasına ekstra özen göstermeye çalıştım bu ikinci akvaryum kurulumum ve ilk bitkili tankım, bu sebeple elimden geldiğince low tech bitkiler kullandım zemin malzemesi olarak ilk olarak komple lav kırığı ve üstüne siyah bazalt kum kullandım. İlerleyen zamanlarda bitkilerimi iyi formda tutmak için kullanmamı önereceğiniz balıklar için zararsız sıvı gübre vb. Bitki bakımı ürünleri ve önerilerine açığım arkadaşlar. Tasarım ve akvaryum içine ekleyebileceğim canlı türleri hakkında fikirlerinizi duymayı iple çekiyorum şuan benim planım akvaryum iyice oturduktan sonra elimde olmayan diğer 4 Transgenetik Tetra renginde balık almak ve 3 adet elma salyangozu eklemek olacak, belki iki küçük Moss ball daha ve bu kadar, bütün tank planım bu. Bu tank için aynı akvaryum tasarımında yalnızca pembe Transgenetik Tetralar kullanıp Sakura Ağacı havası katmaktı planım ancak anneme hediye olarak hazırladığım bu tankta annemin balık seçimleri doğrultusunda böyle balıklarım gökkuşağı oldu, ben yine de bu tanka Sakura diyeceğim arkadaşlar. Sizlerin öneri ve görüşlerinizi okumak için sabırsızlıkla bekliyorum iyi forumlar.[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211147521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211147591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/130720211148221.jpg[/IMG]
Yeni Akvaryumumda Kumun Kalınlığı
[:)][:)][:)][:)][:)][QUOTE=johann]
Kurulumunuz hayırlı olsun. Baya emek harcamışsınız. Sorularınıza cevap verecek düzeyde bilgim yok ancak aklıma takılan bir noktayı tartışmaya açmak isterim. Akvaryumunuzda iki tane iç filtre mevcut. Bu filtreler güçlü akıntı yaratıyor ise balıklarınızı çok hırpalayacaktır diye düşünüyorum pek çok balık türü kuvvetli akıntıları sevmez, akıntı karşısında yıpranıp yorgun düşer. Bu filtrelerle devam edecekseniz şelale aparatları akıntıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Keyifli sıkıntısız hobiler dilerim.[/QUOTE]
Bu filtrelerden birisi hava motoruna destek olması için serim hortumu aparatı ile hava çıkışı da yapmasını sağladım bu akıntıyı zaten düşürmekte bunun yanı sıra çıkışta ki akıntıyı yönlendirmek için çıkış ucuna takılan ucu hareketli bir parça var daha önce başka bir iç filtrenin içinden çıkan bu baloncuk veren iç filtremde bunu da akıntıyı direkt tepeye verecek şekilde kullanıyorum yani iki taraflı yorucu bir akıntı olmuyor diğer filtre ise uzun bir sünger kısmına sahip olduğu için çekiş kısmında öyle hissettiren bir akım yok çıkış kısmı zaten akvaryumun solundan sağına doğru bakıyor bir metre gibi bir mesafe var balıklar yalnızca tam ucunun önünden geçerken akıntıyı hissediyor herhangi bir problem oluşturan akıntı yok uzun uzun oturup gözlemledim gerçi uzun hava taşı iki iç filtre suyun üstü bir nebze hareketli ama bu balıkları hiç rahatsız edecek düzeyde değil tabii aynısını akvaryuma ekleyip çıkardığım pistilar için söyleyemeyeceğim suyun üstünde ki gitgeller suya çok batırıp çıkarınca yapraklar sarıya dönmeye başlamıştı şuanda Lepistes tankında gayet mutlu pistia [8)] [:)]
[:)][:)][:)][:)][:)][QUOTE=johann]
Kurulumunuz hayırlı olsun. Baya emek harcamışsınız. Sorularınıza cevap verecek düzeyde bilgim yok ancak aklıma takılan bir noktayı tartışmaya açmak isterim. Akvaryumunuzda iki tane iç filtre mevcut. Bu filtreler güçlü akıntı yaratıyor ise balıklarınızı çok hırpalayacaktır diye düşünüyorum pek çok balık türü kuvvetli akıntıları sevmez, akıntı karşısında yıpranıp yorgun düşer. Bu filtrelerle devam edecekseniz şelale aparatları akıntıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Keyifli sıkıntısız hobiler dilerim.[/QUOTE]
Bu filtrelerden birisi hava motoruna destek olması için serim hortumu aparatı ile hava çıkışı da yapmasını sağladım bu akıntıyı zaten düşürmekte bunun yanı sıra çıkışta ki akıntıyı yönlendirmek için çıkış ucuna takılan ucu hareketli bir parça var daha önce başka bir iç filtrenin içinden çıkan bu baloncuk veren iç filtremde bunu da akıntıyı direkt tepeye verecek şekilde kullanıyorum yani iki taraflı yorucu bir akıntı olmuyor diğer filtre ise uzun bir sünger kısmına sahip olduğu için çekiş kısmında öyle hissettiren bir akım yok çıkış kısmı zaten akvaryumun solundan sağına doğru bakıyor bir metre gibi bir mesafe var balıklar yalnızca tam ucunun önünden geçerken akıntıyı hissediyor herhangi bir problem oluşturan akıntı yok uzun uzun oturup gözlemledim gerçi uzun hava taşı iki iç filtre suyun üstü bir nebze hareketli ama bu balıkları hiç rahatsız edecek düzeyde değil tabii aynısını akvaryuma ekleyip çıkardığım pistilar için söyleyemeyeceğim suyun üstünde ki gitgeller suya çok batırıp çıkarınca yapraklar sarıya dönmeye başlamıştı şuanda Lepistes tankında gayet mutlu pistia [8)] [:)]
Yeni Akvaryumumda Kumun Kalınlığı
[QUOTE=goldfishlove]Maşallah çok soru var.[:)][/QUOTE] evet hobide ilk ayım ilk başta küçük bir tank planlayarak başladım ancak ailemin bir arada yaşayamayacak balıklar alması sebebiyle şuanda 3 akvaryum oldu elimde balıkları ayıra ayıra bu sebeple herşeyi doğru yapmak adına biraz fazla meraklı oldum sanıyorum
[QUOTE=Beta_balik]Merhaba,
Benim bir önerim olacaktı. Anladığım kadarıyla şu anda iki filtre ve bir hava motoru kullanıyorsunuz, bir tane daha filtre yolda. Bu kadar ayrı ayrı ekipman ve masraf yerine bir dış filtre, pahalı ise sump veya hamburg sistemi mantıklı olabilirdi. Onları bu incelemenizi öneririm.
1. Çok anlayamadım en üsteki kum tanesinin boyutunu. Ama tane kalınlığı olarak çok kalın durmuyor. Kumun toplam yükseliği ise sanki biraz fazla olmuş evet. Ama herhangi bir probleme yol açmaz bu. İsterseniz azaltın, isterseniz kalsın. Yüksek kum iyi bir yararlı bakteri ortamı oluyor.
2. Akvaryum hacmini söylemediğiniz için bu sorunun cevabı verilemez. Ama muhtemelen 100 litreden büyük, bana öyle geldi. Eğer öyle ise bir tane daha japon eklenebilir. Büyük bir soruna yol açmaz.
3. Aydınlatma konusunda çok bilgim yok. Ama piyasada olan uygun fiyatlı bitki florasanları, ayarlayabilirseniz uygun konumda ve sayıda tasarruflu ampuller veya smd led ile yapabileceğiniz bir aydınlatma iş görür muhtemelen. Japon akvaryumunda kullanılabilecek bitkiler sınırlı sonuçta. Kullanılabilecek olanlar da yüksek ışık veya çok iyi bir armatür istemez.
4. Bahsettiğiniz lekenin nasıl çıkartılabileceği birçok kere soruldu yanılmıyorsam. Bir iki yöntem var, birinden biri uyar size. İnternetten biraz araştırın. Cevapları bulabilirsiniz.
5. Dip çekimi yapmanıza gerek yok bence. Kum zaten koyu renkli, pislikler çok göze batmaz. Büyük kısmını da filtre çeker zaten. Suyun üstünden, dip sifonu ile su değişimi yapabilirsiniz. Dip sifonunun akvaryumdaki ucu azda olsa diğerinden yüksekte olur yine. Bu sayede dip çekimi yapamıyorsanız bile sifon ile su değişimi yapabilirsiniz. [/QUOTE]
Vaktinizi ayırıp yazdığınız yanıt için teşekkür ederim orada bir yanlış anlaşılma olmuş 3. Filtreyi almayacağım elimde olan köşe filtre denilen pipo filtre sistemli bir xinyou filtre var bir hava motoruna bağlayıp onu da ekleyeceğim bütün bu filtrelerden önce ilk tercih bir eheim dış filtre oldu ama malesef akvaryumun zeminde olması sebebiyle dış filtreler akvaryumumda düzgün çalışamıyor sifon sisteminin çalışmaması sebebiyle ancak şuanda filtrasyonum gayet yeterli su 1 hafta geçmesine ve yeni kurulmasına rağmen cam gibi tabi yüksek litre olması da bunda etkilidir akvaryum boşken 160 litre civarı desem şuanda hiç yoksa 140 litre su vardır dediğiniz gibi bende 3. Balığın problem olacağını sanmıyorum yine de teyit etmek istemiştim teşekkür ederim tüm yanıtlarınız için
[QUOTE=goldfishlove]Maşallah çok soru var.[:)][/QUOTE] evet hobide ilk ayım ilk başta küçük bir tank planlayarak başladım ancak ailemin bir arada yaşayamayacak balıklar alması sebebiyle şuanda 3 akvaryum oldu elimde balıkları ayıra ayıra bu sebeple herşeyi doğru yapmak adına biraz fazla meraklı oldum sanıyorum
[QUOTE=Beta_balik]Merhaba,
Benim bir önerim olacaktı. Anladığım kadarıyla şu anda iki filtre ve bir hava motoru kullanıyorsunuz, bir tane daha filtre yolda. Bu kadar ayrı ayrı ekipman ve masraf yerine bir dış filtre, pahalı ise sump veya hamburg sistemi mantıklı olabilirdi. Onları bu incelemenizi öneririm.
1. Çok anlayamadım en üsteki kum tanesinin boyutunu. Ama tane kalınlığı olarak çok kalın durmuyor. Kumun toplam yükseliği ise sanki biraz fazla olmuş evet. Ama herhangi bir probleme yol açmaz bu. İsterseniz azaltın, isterseniz kalsın. Yüksek kum iyi bir yararlı bakteri ortamı oluyor.
2. Akvaryum hacmini söylemediğiniz için bu sorunun cevabı verilemez. Ama muhtemelen 100 litreden büyük, bana öyle geldi. Eğer öyle ise bir tane daha japon eklenebilir. Büyük bir soruna yol açmaz.
3. Aydınlatma konusunda çok bilgim yok. Ama piyasada olan uygun fiyatlı bitki florasanları, ayarlayabilirseniz uygun konumda ve sayıda tasarruflu ampuller veya smd led ile yapabileceğiniz bir aydınlatma iş görür muhtemelen. Japon akvaryumunda kullanılabilecek bitkiler sınırlı sonuçta. Kullanılabilecek olanlar da yüksek ışık veya çok iyi bir armatür istemez.
4. Bahsettiğiniz lekenin nasıl çıkartılabileceği birçok kere soruldu yanılmıyorsam. Bir iki yöntem var, birinden biri uyar size. İnternetten biraz araştırın. Cevapları bulabilirsiniz.
5. Dip çekimi yapmanıza gerek yok bence. Kum zaten koyu renkli, pislikler çok göze batmaz. Büyük kısmını da filtre çeker zaten. Suyun üstünden, dip sifonu ile su değişimi yapabilirsiniz. Dip sifonunun akvaryumdaki ucu azda olsa diğerinden yüksekte olur yine. Bu sayede dip çekimi yapamıyorsanız bile sifon ile su değişimi yapabilirsiniz. [/QUOTE]
Vaktinizi ayırıp yazdığınız yanıt için teşekkür ederim orada bir yanlış anlaşılma olmuş 3. Filtreyi almayacağım elimde olan köşe filtre denilen pipo filtre sistemli bir xinyou filtre var bir hava motoruna bağlayıp onu da ekleyeceğim bütün bu filtrelerden önce ilk tercih bir eheim dış filtre oldu ama malesef akvaryumun zeminde olması sebebiyle dış filtreler akvaryumumda düzgün çalışamıyor sifon sisteminin çalışmaması sebebiyle ancak şuanda filtrasyonum gayet yeterli su 1 hafta geçmesine ve yeni kurulmasına rağmen cam gibi tabi yüksek litre olması da bunda etkilidir akvaryum boşken 160 litre civarı desem şuanda hiç yoksa 140 litre su vardır dediğiniz gibi bende 3. Balığın problem olacağını sanmıyorum yine de teyit etmek istemiştim teşekkür ederim tüm yanıtlarınız için
Yeni Akvaryumumda Kumun Kalınlığı
Merhabalar kuralı 1 haftaya yakın olan akvaryumum ektedir zeminde dipten yukarıya sırasıyla lav kırığı ince hagen ve kalın hagen kumu kullandım bu akvaryumcularda 10 litresi 35-40 lira olanlarından orjinal hagenlerden değil maalesef (sanırım siyah bazalt kum diye de geçiyor) dibe ince bir lav kırığı zemini üstüne toplam 24 litre kum hepsinin toplam kalınlığı 10 cm civarı oldu ilerleyen dönemlerde bol bol bitki ekmek istiyorum şuanda içinde anubias var yetersiz ışıktan dolayı biraz bulanık olabilir yansımalarla ancak akvaryum gayet temiz yeni aydınlatmamı aldığımda da paylaşım yapacağım şuan içinde 2 küçük bir erişkin elma salyangozu ve 1 adet oranda ve 1 adet bebekyüz var balık olarak çok çok güzel bir panda bebekyüze denk gelirsem onu da eklemeyi düşünüyorum ama daha fazla balık olmayacak 1 adet 20 watt sobo iç filtre bir adetde 15 watt iç filtre kullanıyorum uzun bir hava taşı var 60 cm iki çıkışlı sobo hava motoruna bağlı bir hava motoru daha alıp şuanda boşta duran köşe filtre mi de ekleyeceğim akvaryum bir metre bombeli standart akvaryumlardan cam uzunluğu olarak 40 cm civarı ilk başta kullandığım bir numara hagenin çok toz ve bulanıklık oluşturması üzerine 1 paketin yarısı kadar üç numara daha kalın hagen kum alıp üstünü örttüm tamamen suyum cam gibi oldu gerçi geçen süreyle çalışan filtreler ve uçan partiküllerin dibe çökmesi de olabilir size birkaç sorum var bunun dışında her türlü önerinizi bekliyorum iyi forumlar arkadaşlar
1- Akvaryum kumun çok kalın olmuş mu problem yaratır mı?
2- 3. Bir panda bebekyüz biyolojik yükü çok mu arttırır?
3- ilerleyen günlerde daha kuvvetli bir LED aydınlatma alacağım bakımı kolay ve akvaryumuma uygun bulduğunuz bitkiler nelerdir
4- akvaryum camımı çizmeden en üstte oluşan buharlaşma kaynaklı kireçlerden nasıl kurtulurum şuanda yok ama İzmir'de yaşıyorum haftalık su değişimi yaptığım halde bu buharlaşma kaçınılmaz sanıyorum
5- Akvaryum fotoğraf stüdyomda bir rafın altında duruyor gayet güvenli bir yerde bu konuda problem yok ama maalesef dip çekimleri işkence oluyor yerçekimi ile çalışan sifon mantığı zeminde olan akvaryumda çalışmadığı için dip süpürgesinde sürekli pompa yapmak gerekiyor bunun bir kolayı var mıdır?(aynı sebeple aldığım bir dış filtrenin çalışmaması sebebiyle iade ettim)
En çok merak ettiğim kum kalınlığı ile ilgili durum akvaryumuma dair her türlü önerilerinizi bekliyorum şimdiden çok teşekkür ederim her yanıt için[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/020720211542231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/020720211543101.jpg[/IMG]
Merhabalar kuralı 1 haftaya yakın olan akvaryumum ektedir zeminde dipten yukarıya sırasıyla lav kırığı ince hagen ve kalın hagen kumu kullandım bu akvaryumcularda 10 litresi 35-40 lira olanlarından orjinal hagenlerden değil maalesef (sanırım siyah bazalt kum diye de geçiyor) dibe ince bir lav kırığı zemini üstüne toplam 24 litre kum hepsinin toplam kalınlığı 10 cm civarı oldu ilerleyen dönemlerde bol bol bitki ekmek istiyorum şuanda içinde anubias var yetersiz ışıktan dolayı biraz bulanık olabilir yansımalarla ancak akvaryum gayet temiz yeni aydınlatmamı aldığımda da paylaşım yapacağım şuan içinde 2 küçük bir erişkin elma salyangozu ve 1 adet oranda ve 1 adet bebekyüz var balık olarak çok çok güzel bir panda bebekyüze denk gelirsem onu da eklemeyi düşünüyorum ama daha fazla balık olmayacak 1 adet 20 watt sobo iç filtre bir adetde 15 watt iç filtre kullanıyorum uzun bir hava taşı var 60 cm iki çıkışlı sobo hava motoruna bağlı bir hava motoru daha alıp şuanda boşta duran köşe filtre mi de ekleyeceğim akvaryum bir metre bombeli standart akvaryumlardan cam uzunluğu olarak 40 cm civarı ilk başta kullandığım bir numara hagenin çok toz ve bulanıklık oluşturması üzerine 1 paketin yarısı kadar üç numara daha kalın hagen kum alıp üstünü örttüm tamamen suyum cam gibi oldu gerçi geçen süreyle çalışan filtreler ve uçan partiküllerin dibe çökmesi de olabilir size birkaç sorum var bunun dışında her türlü önerinizi bekliyorum iyi forumlar arkadaşlar
1- Akvaryum kumun çok kalın olmuş mu problem yaratır mı?
2- 3. Bir panda bebekyüz biyolojik yükü çok mu arttırır?
3- ilerleyen günlerde daha kuvvetli bir LED aydınlatma alacağım bakımı kolay ve akvaryumuma uygun bulduğunuz bitkiler nelerdir
4- akvaryum camımı çizmeden en üstte oluşan buharlaşma kaynaklı kireçlerden nasıl kurtulurum şuanda yok ama İzmir'de yaşıyorum haftalık su değişimi yaptığım halde bu buharlaşma kaçınılmaz sanıyorum
5- Akvaryum fotoğraf stüdyomda bir rafın altında duruyor gayet güvenli bir yerde bu konuda problem yok ama maalesef dip çekimleri işkence oluyor yerçekimi ile çalışan sifon mantığı zeminde olan akvaryumda çalışmadığı için dip süpürgesinde sürekli pompa yapmak gerekiyor bunun bir kolayı var mıdır?(aynı sebeple aldığım bir dış filtrenin çalışmaması sebebiyle iade ettim)
En çok merak ettiğim kum kalınlığı ile ilgili durum akvaryumuma dair her türlü önerilerinizi bekliyorum şimdiden çok teşekkür ederim her yanıt için[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/020720211542231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/020720211543101.jpg[/IMG]
Oranda Japon Balığımın Kuyruğu Kızarıyor
[QUOTE=engin045]
Su değişimi yapıyorsan değiştirdiğin su oranında ekleme yaparsın. 4.gün yüzde 40 civarı su değişimi yaparak sudaki ilacı çekersin. 2-3 gün daha %25'lik günlük su değişimleriyle su temiz bir hale gelir. Daha sonra eski düzenine dönersin. [/QUOTE]. Merhabalar hocam desteğiniz sayesinde kuyruk erimesi olan balığım 4. Gün sonunda neredeyse tamamen iyileşti ancak bu balığımın yanına bir arkadaşımdan hediye gelen diğer balığımda beyaz benek denilen parazit olduğuna inanıyorum geldiği ilk iki gün gerçekten durgun ve sürekli dipte yatmaktaydı yemek yiyordu ama biraz halsizlik vardı nitrofur tedavisi uyguladığım tankta diğer orandamla beraberlerdi çok iyi anlaşıyor ikisi ve şuan için herhangi bir hasta davranış yok bu nitrofur olan tanka yüzde elli su değişimi yapacağım yarın, beyaz benek için metilen mavisi mi kullanmalıyım yoksa içinde nitrofur bulunan tankıma bugün gidip ısıtıcı alarak beyaz benekten kurtulabilir miyim ve iki oranda bulunan tankmda bu tedavi süreince ısıyı kaç dereceye ve ne kadar süreyle yükseltmeliyim şuan ki durumumda nasıl bir yol izlemeliyim detaylı tavsiyelerinizi bekliyorum hocam
Bu arada Engin hocam kuyruk erimesi sırasında ne kadar panik olmuş ve üzülmüştüm gerçekten tavsiyeleriniz için teşekkür ederim benim ufaklık çok sağlıklı ve mutlu bir insan bir de balık duası aldığınıza emin olabilirsiniz tekrar teşekkür ederim[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211125361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211125391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211128441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211128481.jpg[/IMG][EDIT]Foxily,2021-06-21 11:29:00[/EDIT]
[QUOTE=engin045]
Su değişimi yapıyorsan değiştirdiğin su oranında ekleme yaparsın. 4.gün yüzde 40 civarı su değişimi yaparak sudaki ilacı çekersin. 2-3 gün daha %25'lik günlük su değişimleriyle su temiz bir hale gelir. Daha sonra eski düzenine dönersin. [/QUOTE]. Merhabalar hocam desteğiniz sayesinde kuyruk erimesi olan balığım 4. Gün sonunda neredeyse tamamen iyileşti ancak bu balığımın yanına bir arkadaşımdan hediye gelen diğer balığımda beyaz benek denilen parazit olduğuna inanıyorum geldiği ilk iki gün gerçekten durgun ve sürekli dipte yatmaktaydı yemek yiyordu ama biraz halsizlik vardı nitrofur tedavisi uyguladığım tankta diğer orandamla beraberlerdi çok iyi anlaşıyor ikisi ve şuan için herhangi bir hasta davranış yok bu nitrofur olan tanka yüzde elli su değişimi yapacağım yarın, beyaz benek için metilen mavisi mi kullanmalıyım yoksa içinde nitrofur bulunan tankıma bugün gidip ısıtıcı alarak beyaz benekten kurtulabilir miyim ve iki oranda bulunan tankmda bu tedavi süreince ısıyı kaç dereceye ve ne kadar süreyle yükseltmeliyim şuan ki durumumda nasıl bir yol izlemeliyim detaylı tavsiyelerinizi bekliyorum hocam
Bu arada Engin hocam kuyruk erimesi sırasında ne kadar panik olmuş ve üzülmüştüm gerçekten tavsiyeleriniz için teşekkür ederim benim ufaklık çok sağlıklı ve mutlu bir insan bir de balık duası aldığınıza emin olabilirsiniz tekrar teşekkür ederim[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211125361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211125391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211128441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231707/210620211128481.jpg[/IMG][EDIT]Foxily,2021-06-21 11:29:00[/EDIT]
Oranda Japon Balığımın Kuyruğu Kızarıyor
Hocam bu nitrofuru her gün eklemeli miyim Akvaryuma tedavi boyunca kullanımında 3-4 gün uygulanır diyor dediğim gibi ben ana tankta kullanıyorum bu sebeple balık sürekli bu ilaçla beraber olduğundan her gün dozlamalı mıyım yoksa yalnızca su değişiminde mi?
Sanıyorum bu ilaç 3-4 saat sonra uçuyor ve etkinliğini yitiriyor ama emin olamadım
Hocam bu nitrofuru her gün eklemeli miyim Akvaryuma tedavi boyunca kullanımında 3-4 gün uygulanır diyor dediğim gibi ben ana tankta kullanıyorum bu sebeple balık sürekli bu ilaçla beraber olduğundan her gün dozlamalı mıyım yoksa yalnızca su değişiminde mi?
Sanıyorum bu ilaç 3-4 saat sonra uçuyor ve etkinliğini yitiriyor ama emin olamadım
SON MESAJLAR
- Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 01:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım mareq, 01:03
Yeni Üye Forumu - Su Yosunu Cyber_Scout, 00:39
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 53 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
sina cen,
MiSoSiKiaN,
SeaWorld,
SinanBulut,
SaviaSora,
florasan,
0rnn,
Sungurr,
Kuduoglu,
OKIRATLI,
Cyber_Scout,
yeekim,
osmandbnl,
tukabu,
Savas37,
Bare,
EKAR,
mareq,
nniiaa,
SEYTAL33,
Hidro Dinamik,
Silvermosso,
Ramfish,
Ramazanbet,
omersayar,
pianoƒish,
ternapi,
osmangunay,
abunil,
Goldfish2000,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
