ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Ocak 2018 14:57
Son Ziyaret:
01 Ocak 2024 11:39
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Karakuş
Doğum Tarihi:
01 Eylül 1990
Yaş:
35
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Karakuş
SON 10 MESAJI
Akvaryum Flitre Süzgeç Yapımı
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Akvaryum Arka Cam Boyama
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 11:45
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
KULLANICILAR
- 107 Online Kullanıcı, 58 Üye
Online Kullanıcılar
Feanor,
ferhattt,
fatihgurhan,
altuntasseref,
Ahmet55,
fikret43,
Emerse,
Sfenks111,
Cyber_Scout,
Hoppala,
BoraER,
ciways,
TolgahanA,
yeekim,
0rnn,
LeafyAqua,
ertug26,
sorbiek,
EKAR,
riderfish,
zimdaldil,
Kuduoglu,
EmiirKaan,
ALTEMUR,
florasan,
ezzalisi,
Kınayu,
sina cen,
zen666,
MiSoSiKiaN,
karidesrehberi,
osmandbnl,
Ercankurt,
forthehordex,
AtlasPoyraz,
BadgeR,
oguzozt,
DERMAN07,
NightWist,
erdalakçay,
Phos,
tukabu,
GhostKoi,
pitsem,
Brdk64,
JujuSeri,
eyidasss,
gyunda,
OBShrimp,
BASARSURMEGOZ,
abunil,
Fatih Cebeci,
Kaangzkr,
Kaya ankara,
Aguamentist,
dincseref,
3muratyucel8,
Timurhan Türker,
t.korkmaz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
