ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
can06
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
53
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Ocak 2013 13:21
Son Ziyaret:
22 Nisan 2026 10:14
Toplam Mesaj:
43 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
engincan yıldız
Doğum Tarihi:
19 Eylül 1993
Yaş:
32
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
engincan yıldız
SON 10 MESAJI
Bu Ne Yosunu?
Çözümü bulduğunuza sevindim ve burdan bizi de bilgilendirdiginiz için teşekkür ederiz
Çözümü bulduğunuza sevindim ve burdan bizi de bilgilendirdiginiz için teşekkür ederiz
Yosunlar Her Tarafı Sardi
Aynen öyle Emrah abi Allah razı olsun çok yardımcı oldu ve olmaya devam ediyor.Ver diyor Co2,Gübre elini korkak alıştırma[:)))]
Aynen öyle Emrah abi Allah razı olsun çok yardımcı oldu ve olmaya devam ediyor.Ver diyor Co2,Gübre elini korkak alıştırma[:)))]
Yosunlar Her Tarafı Sardi
12.01.2017 Güncel durum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/140120171822141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/140120171822401.jpg[/IMG]
12.01.2017 Güncel durum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/140120171822141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/140120171822401.jpg[/IMG]
Gizemli Ada'm
05.12.2016 ilk gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172249261.jpg[/IMG]
Akvaryum kurulumundan itibaren bugün 38. günü budamadan önceki hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172236341.jpg[/IMG]
Budama sonrası
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172239161.jpg[/IMG]
Nerite salyangozları sürekli firar ettikleri için en son çareyi prison break hapisanesine çevirdik [:P]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172241561.jpg[/IMG]
Şuan haftada 1 su degişimi ile 3X24 w 2 aquastar 1 glorux 5 saat aydınlatma ile devam ediyorum yosun sorunum yok şükür.
05.12.2016 ilk gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172249261.jpg[/IMG]
Akvaryum kurulumundan itibaren bugün 38. günü budamadan önceki hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172236341.jpg[/IMG]
Budama sonrası
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172239161.jpg[/IMG]
Nerite salyangozları sürekli firar ettikleri için en son çareyi prison break hapisanesine çevirdik [:P]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/120120172241561.jpg[/IMG]
Şuan haftada 1 su degişimi ile 3X24 w 2 aquastar 1 glorux 5 saat aydınlatma ile devam ediyorum yosun sorunum yok şükür.
Gizemli Ada'm
Rica ederim.Forumdaki bilgi eksikliği için iyi bi konu ve geç kalmış bi konu oldu ama bundan sonra elimden geldiği kadar güncel tutmaya çalışcam
Rica ederim.Forumdaki bilgi eksikliği için iyi bi konu ve geç kalmış bi konu oldu ama bundan sonra elimden geldiği kadar güncel tutmaya çalışcam
Gizemli Ada'm
Aydınlatma sürem 5 saat olcak şekilde ışıklar açılmadan 2 saat önce co2 yi açıyorum,işiklar ile birlikte kapatıyorum co2 yi.Su değişimini %60 %70 oranında yapıyorum 1 hafta sonra haftada 1 e düşcem
Aydınlatma sürem 5 saat olcak şekilde ışıklar açılmadan 2 saat önce co2 yi açıyorum,işiklar ile birlikte kapatıyorum co2 yi.Su değişimini %60 %70 oranında yapıyorum 1 hafta sonra haftada 1 e düşcem
Gizemli Ada'm
Sorularinizin cevaplarıni konuya ekledim umarım faydali olmuştur. [:)]
Sorularinizin cevaplarıni konuya ekledim umarım faydali olmuştur. [:)]
Gizemli Ada'm
Selamün Aleyküm
Arkadaşlar size 2. akvaryumum u hem tanıtmak hemde ilerleyişimde ettiğim tecrübelerimi aktarmak üzere bu konuyu açıyorum;
Akvaryum ;
60x40x40 96 Litre Extra Clear 8mm rodajli
Armatür
İlk etapta 4x24 olarak başladım sonra fazla geldiği için 3x 24 e düşürdüm 2 aquastar,1 glorux olarak azalttım.
Aydınlatma sürem 5 saat olcak şekilde ışıklar açılmadan 2 saat önce co2 yi açıyorum,ışıklar kapanınca kapanıyor.
Aksan yapımı 4X24 W
2 adet grolux
2 adet aquastar
Filtrasyon
Eheim Experience 150
Eheim Skim 350
CO2
Tüplü sistem
İsta ufo diffuser
Zemin
Dennerle Fb1 Substrate Start
Ada Power Sand Special 2 Lt
Ada Amazonia 2X 9 lt
Bitkiler
Hemianthus Callitrichoides
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Erectus
Rotala Rotundifolia
Rotala Macrandra
Ludwigia Palustris
Gübreleme ve Su değişimi
Estimative Index yöntemi ile ilk günden itibaren başladım.Gübre olarak Emrah bey in tarifini verdiği diy gübre tarifinden yaptım.Gübreleme periodum şu sekilde;
Su değişimi 2 günde bir yapıyorum %60 %70 oranında
Pazartesi ;
7-8 Ppm Potasyum ,7-8 Ppm Nitrat, 4-5 Ppm Fosfat,Reeflowers in LIQUID CARBON ürünü 1ML
Salı;
Reeflowers Demir 1 ML ,Trace 1 ML
Çarşamba;
Su değişimi yapıp;
Potasyum,Nitrat,Fosfat,Reeflowers in LIQUID CARBON ürünü 1ML
Perşembe;
Reeflowers Demir 1 ML ,Trace 1 ML
Cuma;
Su değişimi
Potasyum,Nitrat,Fosfat,Reeflowers in LIQUID CARBON ürünü 1ML
Cumartesi;Reeflowers Demir 1 ML ,Trace 1 ML
Bu şekilde devam ediyorum.
Bana kurulumum da ve malzeme tedarik için yardımcı olan mrah-Emrah abim ,amtkck-Ahmet abim ,Keys Uğur abime ,mek44-Emin abime ve beraber kurulumunu yaptığim Ali abime çok teşekkür ederim Allah razi olsun sizlerden bana çok yardımcı oldunuz ve hala olmaya devam ediyorsunuz sizleri seviyorum [:3]
Geçelim kurulum Aşamalarına ;
Aslında işme yaramayacak bir sürü malzeme aldım daha önceden emrah abi bunlara hiç gerek yok demesine ramen kullandım [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160009211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160010151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160010341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160010521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160011121.jpg[/IMG]
Galiba kurmadan nazar deydi cam az bişey çıtladı ama sorun yok devam edelim[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160012511.jpg[/IMG]
Yaptıgım ilk tasarım mükemmel aquascaping emrah abinin toki bloklari[:lol:] Emrah abi sen daha iyisini de yaparsın dedi. Benim akvaryum aceleye geldi sen acele etme güzel bişey çıksın diyerek moral verdi ve bi sonraki daha umut verici idi [:lol:]
Buda ablam ile yaptıgımız tasarım aslında buda fena degil gibiydi [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160014321.jpg[/IMG]
Buda babam ile yapmiş olduğumuz çalışma burda Ahmet abi ile taniştik (amtkck) forumdaki nick i önceki resimler i görünce özellikle toki çalısmasıni yavaş yavaş ilerleme var sanki dedi [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160016341.jpg[/IMG]
Sabreden derviş hesabi 2 gün sonra bizim eve misafirler geldi ve Ali abim le beraber kolları sıvadık ve sonuc a ulastık [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160023131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160028111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160028331.jpg[/IMG]
Aslında tasarım da düşündügümüz köprü gelince konuyu yazmayı düşünüyordum ama Emrah abi dedi en azından yükle başkalarına faydan olsun ben yaptım siz nasıl yaparsanız yapın demek olmaz diyince işe koyuldum konuyu güncel tutcam ekleyince nasıl olacak bakalım köprümüz :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160030291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160034421.jpg[/IMG]
Bitkileri ekmeye başladım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160035291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160036201.jpg[/IMG]
Suyu Doldurduktan sonra 05.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160037051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160037261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160037491.jpg[/IMG]
08.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160157421.jpg[/IMG]
09.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160158571.jpg[/IMG]
10.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160159451.jpg[/IMG]
12.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160201411.jpg[/IMG]
13.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160202291.jpg[/IMG]
14.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160203191.jpg[/IMG]
15.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160204021.jpg[/IMG]
16.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160204411.jpg[/IMG]
17.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160205101.jpg[/IMG]
18.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160206001.jpg[/IMG]
19.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160206361.jpg[/IMG]
21.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162259071.jpg[/IMG]
22.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162259551.jpg[/IMG]
23.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162300311.jpg[/IMG]
24.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162301031.jpg[/IMG][EDIT]can06,2016-12-25 00:36:08[/EDIT]
Selamün Aleyküm
Arkadaşlar size 2. akvaryumum u hem tanıtmak hemde ilerleyişimde ettiğim tecrübelerimi aktarmak üzere bu konuyu açıyorum;
Akvaryum ;
60x40x40 96 Litre Extra Clear 8mm rodajli
Armatür
İlk etapta 4x24 olarak başladım sonra fazla geldiği için 3x 24 e düşürdüm 2 aquastar,1 glorux olarak azalttım.
Aydınlatma sürem 5 saat olcak şekilde ışıklar açılmadan 2 saat önce co2 yi açıyorum,ışıklar kapanınca kapanıyor.
Aksan yapımı 4X24 W
2 adet grolux
2 adet aquastar
Filtrasyon
Eheim Experience 150
Eheim Skim 350
CO2
Tüplü sistem
İsta ufo diffuser
Zemin
Dennerle Fb1 Substrate Start
Ada Power Sand Special 2 Lt
Ada Amazonia 2X 9 lt
Bitkiler
Hemianthus Callitrichoides
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Erectus
Rotala Rotundifolia
Rotala Macrandra
Ludwigia Palustris
Gübreleme ve Su değişimi
Estimative Index yöntemi ile ilk günden itibaren başladım.Gübre olarak Emrah bey in tarifini verdiği diy gübre tarifinden yaptım.Gübreleme periodum şu sekilde;
Su değişimi 2 günde bir yapıyorum %60 %70 oranında
Pazartesi ;
7-8 Ppm Potasyum ,7-8 Ppm Nitrat, 4-5 Ppm Fosfat,Reeflowers in LIQUID CARBON ürünü 1ML
Salı;
Reeflowers Demir 1 ML ,Trace 1 ML
Çarşamba;
Su değişimi yapıp;
Potasyum,Nitrat,Fosfat,Reeflowers in LIQUID CARBON ürünü 1ML
Perşembe;
Reeflowers Demir 1 ML ,Trace 1 ML
Cuma;
Su değişimi
Potasyum,Nitrat,Fosfat,Reeflowers in LIQUID CARBON ürünü 1ML
Cumartesi;Reeflowers Demir 1 ML ,Trace 1 ML
Bu şekilde devam ediyorum.
Bana kurulumum da ve malzeme tedarik için yardımcı olan mrah-Emrah abim ,amtkck-Ahmet abim ,Keys Uğur abime ,mek44-Emin abime ve beraber kurulumunu yaptığim Ali abime çok teşekkür ederim Allah razi olsun sizlerden bana çok yardımcı oldunuz ve hala olmaya devam ediyorsunuz sizleri seviyorum [:3]
Geçelim kurulum Aşamalarına ;
Aslında işme yaramayacak bir sürü malzeme aldım daha önceden emrah abi bunlara hiç gerek yok demesine ramen kullandım [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160009211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160010151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160010341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160010521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160011121.jpg[/IMG]
Galiba kurmadan nazar deydi cam az bişey çıtladı ama sorun yok devam edelim[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160012511.jpg[/IMG]
Yaptıgım ilk tasarım mükemmel aquascaping emrah abinin toki bloklari[:lol:] Emrah abi sen daha iyisini de yaparsın dedi. Benim akvaryum aceleye geldi sen acele etme güzel bişey çıksın diyerek moral verdi ve bi sonraki daha umut verici idi [:lol:]
Buda ablam ile yaptıgımız tasarım aslında buda fena degil gibiydi [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160014321.jpg[/IMG]
Buda babam ile yapmiş olduğumuz çalışma burda Ahmet abi ile taniştik (amtkck) forumdaki nick i önceki resimler i görünce özellikle toki çalısmasıni yavaş yavaş ilerleme var sanki dedi [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160016341.jpg[/IMG]
Sabreden derviş hesabi 2 gün sonra bizim eve misafirler geldi ve Ali abim le beraber kolları sıvadık ve sonuc a ulastık [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160023131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160028111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160028331.jpg[/IMG]
Aslında tasarım da düşündügümüz köprü gelince konuyu yazmayı düşünüyordum ama Emrah abi dedi en azından yükle başkalarına faydan olsun ben yaptım siz nasıl yaparsanız yapın demek olmaz diyince işe koyuldum konuyu güncel tutcam ekleyince nasıl olacak bakalım köprümüz :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160030291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160034421.jpg[/IMG]
Bitkileri ekmeye başladım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160035291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160036201.jpg[/IMG]
Suyu Doldurduktan sonra 05.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160037051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160037261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160037491.jpg[/IMG]
08.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160157421.jpg[/IMG]
09.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160158571.jpg[/IMG]
10.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160159451.jpg[/IMG]
12.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160201411.jpg[/IMG]
13.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160202291.jpg[/IMG]
14.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160203191.jpg[/IMG]
15.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160204021.jpg[/IMG]
16.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160204411.jpg[/IMG]
17.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160205101.jpg[/IMG]
18.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160206001.jpg[/IMG]
19.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/191220160206361.jpg[/IMG]
21.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162259071.jpg[/IMG]
22.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162259551.jpg[/IMG]
23.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162300311.jpg[/IMG]
24.12.2016
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/241220162301031.jpg[/IMG][EDIT]can06,2016-12-25 00:36:08[/EDIT]
60x40x40h High-tech İlk Kurulum Ada Style
Selman bey son durum nedir.Güncelleme yapicakmisiniz☺
Selman bey son durum nedir.Güncelleme yapicakmisiniz☺
Yosunlar Her Tarafı Sardi
Selamün Aleyküm arkadaşlar sorunumun çözümünü aslında bir tank daha kurdum 60X40X40 onunla beraber 2 tankı da paylasayim diyordum ama dün sagolsun Emrah abimin uyarısı ile eğer şimdi bu sıkıntılari yaşayan arkadaşlar var ise kafası karışık veya bütün formu okuyup da yada okumadan bunun çözümünü arayan arkadaşlara yardımcı olması için yazıyorum. Ben güncel olan bitkili akvaryumlar bölümünün neredeyse 3/2 sini okudum. Yanliz burda ögrendigim sandıgım ama aslında yanliş olan bir sürü konu okumuş ve hem vaktimi boşa harcamiş hemde kafamı kariştirip hemde boş yere bir dünya para harcamiş birisi olarak sizinde bu yanlişları yapmamanız için bu konuyu güncelliyorum.
Bu akvaryumu bu hale getirmeden önceki halini görelim isterseniz kurulum dan itibaren
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161944251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161945171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161947341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161948561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161949091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161949161.jpg[/IMG]
Aslında bitkilerimde önceden birşey yoktu sonradan tele sarılı fissidens moss ekleyince onların üzerinde yosunları görünce çözüm arayısı içine giriştim ve hangi akvaryumcuya gittiysem bu işin hagen kum ile olmayacağini ve diy gübre ile olmayacagını söylediler bana. Reeflowers in gübresinin konsantre olduğunu, dıy gubreye nazaran daha etkili olduğunu dıy da 3 ml kullanıyor isem bunda 1 ml kullansam yeterli oluyor diye söylediler. Bende Reeflowers set i ve shrimps forever in Alge sol ünü al kullan dedi sonra tabi adam satıcı bide NO 3(Nitrat) ve PO4 (Fosfat) test kiti sattı. Bunları kullanip bu yosun belasından kurtulacam sandım. Tabi o zaman hiç beynimi kullanmamiş im. Adam diyor hagen kum la olmaz diye e peki olmazda bey abi sen niye bunlar i alırsam bana yarar i ne zaten zeminden kaybediyorum diye hiç sorgulamadım taki emrah abi ile tanışana kadar kafama takılan herşeyi sorudum. Hepsinin bilimsel veya mantıklı olan tüm açıklamalarını yaptı Allah razı olsun. Sorunumun kaynağina gelecek olur isek problemim fazla co2 ve gübre degilmiş Co2 yi yetersiz veriyormuşum ve gübrelemeyi az yapıyormuşum şuan Estimative index methodunu uyguluyorum problemim düzeldi yosunları temizleyip bitkileri tekrardan ektim arka taraftaki kayaları çıkarıp sıcak su ile sert bi fırça ile fırçalayarak temizledim ve geri koydum şimdi sökümünden ve diktikten sonraki hallerini de ekliyorum ve ara ara resim eklemeye devam edecegim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162044531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162045291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162047441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162048131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162049391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162052571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162055381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162056271.jpg[/IMG]
Selamün Aleyküm arkadaşlar sorunumun çözümünü aslında bir tank daha kurdum 60X40X40 onunla beraber 2 tankı da paylasayim diyordum ama dün sagolsun Emrah abimin uyarısı ile eğer şimdi bu sıkıntılari yaşayan arkadaşlar var ise kafası karışık veya bütün formu okuyup da yada okumadan bunun çözümünü arayan arkadaşlara yardımcı olması için yazıyorum. Ben güncel olan bitkili akvaryumlar bölümünün neredeyse 3/2 sini okudum. Yanliz burda ögrendigim sandıgım ama aslında yanliş olan bir sürü konu okumuş ve hem vaktimi boşa harcamiş hemde kafamı kariştirip hemde boş yere bir dünya para harcamiş birisi olarak sizinde bu yanlişları yapmamanız için bu konuyu güncelliyorum.
Bu akvaryumu bu hale getirmeden önceki halini görelim isterseniz kurulum dan itibaren
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161944251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161945171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161947341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161948561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161949091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220161949161.jpg[/IMG]
Aslında bitkilerimde önceden birşey yoktu sonradan tele sarılı fissidens moss ekleyince onların üzerinde yosunları görünce çözüm arayısı içine giriştim ve hangi akvaryumcuya gittiysem bu işin hagen kum ile olmayacağini ve diy gübre ile olmayacagını söylediler bana. Reeflowers in gübresinin konsantre olduğunu, dıy gubreye nazaran daha etkili olduğunu dıy da 3 ml kullanıyor isem bunda 1 ml kullansam yeterli oluyor diye söylediler. Bende Reeflowers set i ve shrimps forever in Alge sol ünü al kullan dedi sonra tabi adam satıcı bide NO 3(Nitrat) ve PO4 (Fosfat) test kiti sattı. Bunları kullanip bu yosun belasından kurtulacam sandım. Tabi o zaman hiç beynimi kullanmamiş im. Adam diyor hagen kum la olmaz diye e peki olmazda bey abi sen niye bunlar i alırsam bana yarar i ne zaten zeminden kaybediyorum diye hiç sorgulamadım taki emrah abi ile tanışana kadar kafama takılan herşeyi sorudum. Hepsinin bilimsel veya mantıklı olan tüm açıklamalarını yaptı Allah razı olsun. Sorunumun kaynağina gelecek olur isek problemim fazla co2 ve gübre degilmiş Co2 yi yetersiz veriyormuşum ve gübrelemeyi az yapıyormuşum şuan Estimative index methodunu uyguluyorum problemim düzeldi yosunları temizleyip bitkileri tekrardan ektim arka taraftaki kayaları çıkarıp sıcak su ile sert bi fırça ile fırçalayarak temizledim ve geri koydum şimdi sökümünden ve diktikten sonraki hallerini de ekliyorum ve ara ara resim eklemeye devam edecegim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162044531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162045291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162047441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162048131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162049391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162052571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162055381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/140615/181220162056271.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
KULLANICILAR
- 98 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
MurathanM,
sina cen,
platinium,
Laetacara,
ternapi,
fikret43,
altanilker,
Çağatay Tozak,
ProfMalawi,
Tortuga7,
pitsem,
Tatar10,
ngerekli,
mrah,
yeekim,
a.gumrah,
aktugsedat,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
hankuarn,
corail79,
Balikcidede,
ciways,
tarikyksl,
balta11,
bysmokin,
emregungor,
Öğretmen Ali,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
Joec,
GreeNWooD,
HalilSefaa,
hounddog,
BilalM.,
Efeayd,
NightWist,
osmandbnl,
denizx5,
riderfish,
akvarist10UR,
Mithrandirr,
erimgorgulu,
Flytheshrimp,
sakal34,
abaybay,
serhan16,
JujuSeri,
Liga,
Hkncan,
Wolkan,
harsebjk,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
