ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gbozkurt
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Mart 2012 16:18
Son Ziyaret:
23 Mart 2024 00:15
Toplam Mesaj:
13 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Gökçe Bozkurt
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
İnşaat Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Gökçe Bozkurt
SON 10 MESAJI
Üretimhanelerde Kullanılan Borular
7 sene aradan sonra yavaş yavaş hobiye yine dönüyorum.
Bu kadar senede, piyasada çok şey değişmiş..
Etrafta kalan tek tük akvaryumcuları dolaşıyorum. Artık hepsi petshopa dönüp köpek maması satar olmuş.
Sosyal medyadan bulduğum bazı üretimhaneleri gezdim.
Aklıma takılan soruladan biri şudur.
Üretimhanelerde çok fazla su tesisatı işi olduğundan (taze su boruları, pis su boruları, sump boruları, akvarymdan direk tahliye vb)
bir çok boru, küresel vana işçiliği söz konusudur.
Eskiden nedenini bilmem herkes çeşitli ebatlarda siyah boru (polietilen boru) kullanırdı.
Hiç bir zaman nedeneni anlamamış ve sormamıştım. Ayrıca hiçte piyasada, sağda solda bulunan bir malzeme değildi.
Hala köşedeki nalburunuza gidin yoktur.
Birde bu borular kaynakla birbirine bağlanamaz, tangit gibi bir yapışıtırıcı kullanmak gerekir.
Gezdiğim dolaştığım ve sosyal medyada gördüğüm kadarı ile, şimdi durum yarı yarıya olmuş.
Yani bildiğiniz evinizdeki kaloriferinizdeki su tesisatında kullanılan pprc beyaz borularda kullanılmaya başlamış.
Bu boruların işleme, fiyat, bulunma, fayda, zarar karşılatırmasını veya analizini yapabilecek birileri var mı acaba ?
Gökçe
7 sene aradan sonra yavaş yavaş hobiye yine dönüyorum.
Bu kadar senede, piyasada çok şey değişmiş..
Etrafta kalan tek tük akvaryumcuları dolaşıyorum. Artık hepsi petshopa dönüp köpek maması satar olmuş.
Sosyal medyadan bulduğum bazı üretimhaneleri gezdim.
Aklıma takılan soruladan biri şudur.
Üretimhanelerde çok fazla su tesisatı işi olduğundan (taze su boruları, pis su boruları, sump boruları, akvarymdan direk tahliye vb)
bir çok boru, küresel vana işçiliği söz konusudur.
Eskiden nedenini bilmem herkes çeşitli ebatlarda siyah boru (polietilen boru) kullanırdı.
Hiç bir zaman nedeneni anlamamış ve sormamıştım. Ayrıca hiçte piyasada, sağda solda bulunan bir malzeme değildi.
Hala köşedeki nalburunuza gidin yoktur.
Birde bu borular kaynakla birbirine bağlanamaz, tangit gibi bir yapışıtırıcı kullanmak gerekir.
Gezdiğim dolaştığım ve sosyal medyada gördüğüm kadarı ile, şimdi durum yarı yarıya olmuş.
Yani bildiğiniz evinizdeki kaloriferinizdeki su tesisatında kullanılan pprc beyaz borularda kullanılmaya başlamış.
Bu boruların işleme, fiyat, bulunma, fayda, zarar karşılatırmasını veya analizini yapabilecek birileri var mı acaba ?
Gökçe
Darwin'in Oyun Bahçesi
Merhabalar,
Tankın ilk sahibi olarak hayırlı uğurlu olsun diyorum..
Çok uzun bir ara vermiştim hobiye, yavaş yavaş yine kaşıntılarım başladı..
Ufak bir bitki akvaryumu ile başlayacağım tekrar..
130x54x60h akvaryumum yine işyerinde aptırttığımdan beri sadece 3 ay japon besledim..
ve tam 5 senedir balıksız içi boş bir şekilde filtre dönüyor.
Satılığa koydum alan olmadı.
https://www.sahibinden.com/ilan/hayvanlar-alemi-aksesuarlar-balik-130x54x60h-10mm-sumpli-mobilyali-mobilyasiz-akvaryum-611636192/detay/
Çocuk olduktan sonra çok zorlandım hobiye vakit ayırmaya..
Yeni projeler yeni heyecandır. Belkide akvaryum bu manda ömrünü doldurmuştur...
Çöpe bile atsanız her daim eski akvaryumumdan haber almayı isterim.
Saygılarımla
Refet Gökçe Bozkurt
Merhabalar,
Tankın ilk sahibi olarak hayırlı uğurlu olsun diyorum..
Çok uzun bir ara vermiştim hobiye, yavaş yavaş yine kaşıntılarım başladı..
Ufak bir bitki akvaryumu ile başlayacağım tekrar..
130x54x60h akvaryumum yine işyerinde aptırttığımdan beri sadece 3 ay japon besledim..
ve tam 5 senedir balıksız içi boş bir şekilde filtre dönüyor.
Satılığa koydum alan olmadı.
https://www.sahibinden.com/ilan/hayvanlar-alemi-aksesuarlar-balik-130x54x60h-10mm-sumpli-mobilyali-mobilyasiz-akvaryum-611636192/detay/
Çocuk olduktan sonra çok zorlandım hobiye vakit ayırmaya..
Yeni projeler yeni heyecandır. Belkide akvaryum bu manda ömrünü doldurmuştur...
Çöpe bile atsanız her daim eski akvaryumumdan haber almayı isterim.
Saygılarımla
Refet Gökçe Bozkurt
1 Tonluk Güney Amerikan Karması
Selamlar akvaryumun ilk sahibi olarak, son durumun ne olduğunu merak etmekteyim.
Selamlar akvaryumun ilk sahibi olarak, son durumun ne olduğunu merak etmekteyim.
Fluval FX5 Dış Filtre Bulamıyorum
İstnbul Forum Arkadaş pet te var bugün gördüm.
İstnbul Forum Arkadaş pet te var bugün gördüm.
Akvaryum cam silikon ilişkisi ve boyutlar
Onur Bey,
Takdir edersiniz ki benim de bahsettiğim akvaryum silikonlarıdır.
Henkelin sitesine girerseniz siyah ve şeffaf silikon için verdiği değerler aynıdır.
Yani ürünlerin yapışma ve tutunma arasında fark yoktur.
Keza 5 sene içinde durum aynı olmamaktadır.
İşim gereği (İnşaat Mühendisi), camlar ile içli dışlıyım.
10 mm cam yerine 5+5 kullanırsanız, çekiç vursanız kıramazsınız.
Keza 19+19mm yada 25+25mm cama ne kadar büyük balık çarpsada kırması mümkün değildir.
Tabii bu cümlemi çok büyük akvaryumlarda balina beslenmediğini düşünerek söylüyorum.
Cümlemi sakın yanlış anlamayınız. Örnekleri alt ve üst olarak extreme seçiyorum.
Yine işim gereği banka yapıyorum. Bir dönem ön cephe ve müdür camlarında kurşun geçmez cam kullanıyorduk. Kurşun geçmez esasında kalın lamineden ibarettir.
Sonra maliyet fazla olduğu için, standart lamine cam üzerine film kullanılmaya başladı.
Bu filmlerin testinde bulunduk. 10mm camın üzerine kalın güvenlik filmi uygulaması yaptık.
5 metre öteden kurşun sıkıldı. Cam çatladı ama kurşun içeri girmedi.
Hal böyle olunca, ne kadar büyük akvaryum yaparsak yapalım, tablo üzerindeki değerleri kullanırsak, cam mutlak suretle su basıncına dayanıklı ve güvenli olmaktadır.
Kritik değerde bir cam kalınlığı kullanırsak basınçla cam bombe yapmak isteyecektir. Mesnet noktalarında gerilme arttığından camlar silikondan kurtulmak isteyecektir.
Bu durumda camlar arası kaç mm ve hangi cam kalınlığında, aradaki silikonun, ne kadar basınca dayanıklı olduğunu test etmemiz gerekmektedir. Keza suyun cama noktasal maksimum basıncını fizik kuralları gereği bulabiliyoruz.
Ayrıca 1mm silikonun 1 günde kuruduğu kabul edilerek, ehil ustalar akvaryum yapmaktadır.
Yani 10 mm camdan akvaryum yapıyorsanız, camların birleştirilmesinden sonra hareket ettirmeden 10 güm beklenmesi tecrübe ile uygun olduğu söylenir.
Bizlerin dışarıdan hazır olarak aldığı akvaryumların sağlıklı bekleme süresine ulaşmadan nakledilmesi, hatta su doldurulması durumunu bilmiyoruz. Türk mantığı ile gözümüz kapalı alıyoruz.
220x60x70h 15 mm camdan bir akvaryuma sahiptim. Yine bu forumdan Hüseyin beye sattım.
Deprem sırasında suyun çalkalanması ile camlara ekstra yük binecektir.
Camın silikonlardan atıp patlaması ile yaklasık 950 litre su (bir Renault Clio ağırlığı) üzerinze doğru gelir. Karşısında duran kişiyi arka duvara yapıştırır. Yada ayaklarınızı yerden keserek kafanızı yere çarpanızı sağlar. Yerden seken suyun yaklasık 70 cm sıcrayacağını düşünürseniz, yerden 30 cm de duran tüm elektrik prizleri su ile temas eder ki, yerde zaten su olduğunda ölümcül tehlike söz konusudur.
Hiç mi hiç abartmıyorum dostlar.
Bize bir şey olmaz diyen, Türk mantığından kurtulmak gerektiğini düşünüyorum.
Peki arkadaşım bıdı bıdı konuşuyorsun da sen ne yapıyorsun dediğinizde, en azından kendimce önlem almaya çalışıyorum.
Yukarıdaki akvaryuma yanal kayıtlarda attım mesela.
Yani 15 mm kalınlıktaki yan camların yanına dikey 10 mm kayıtlar koydum.
Ön cam 15+10= 25mm ile tutunmuş oldu.
Estetik olarak hoş olmamış olabilir, bunu düşünmeyip, dekorla kapatarım mantığında olmamız gerekir.
Malzeme bilimi okumuş, kariyerini yapı kimyasalları ve cam üstüne yapmış birine ihtiyacımız var.
Yani imkansızı arıyorum :)
Onur Bey,
Takdir edersiniz ki benim de bahsettiğim akvaryum silikonlarıdır.
Henkelin sitesine girerseniz siyah ve şeffaf silikon için verdiği değerler aynıdır.
Yani ürünlerin yapışma ve tutunma arasında fark yoktur.
Keza 5 sene içinde durum aynı olmamaktadır.
İşim gereği (İnşaat Mühendisi), camlar ile içli dışlıyım.
10 mm cam yerine 5+5 kullanırsanız, çekiç vursanız kıramazsınız.
Keza 19+19mm yada 25+25mm cama ne kadar büyük balık çarpsada kırması mümkün değildir.
Tabii bu cümlemi çok büyük akvaryumlarda balina beslenmediğini düşünerek söylüyorum.
Cümlemi sakın yanlış anlamayınız. Örnekleri alt ve üst olarak extreme seçiyorum.
Yine işim gereği banka yapıyorum. Bir dönem ön cephe ve müdür camlarında kurşun geçmez cam kullanıyorduk. Kurşun geçmez esasında kalın lamineden ibarettir.
Sonra maliyet fazla olduğu için, standart lamine cam üzerine film kullanılmaya başladı.
Bu filmlerin testinde bulunduk. 10mm camın üzerine kalın güvenlik filmi uygulaması yaptık.
5 metre öteden kurşun sıkıldı. Cam çatladı ama kurşun içeri girmedi.
Hal böyle olunca, ne kadar büyük akvaryum yaparsak yapalım, tablo üzerindeki değerleri kullanırsak, cam mutlak suretle su basıncına dayanıklı ve güvenli olmaktadır.
Kritik değerde bir cam kalınlığı kullanırsak basınçla cam bombe yapmak isteyecektir. Mesnet noktalarında gerilme arttığından camlar silikondan kurtulmak isteyecektir.
Bu durumda camlar arası kaç mm ve hangi cam kalınlığında, aradaki silikonun, ne kadar basınca dayanıklı olduğunu test etmemiz gerekmektedir. Keza suyun cama noktasal maksimum basıncını fizik kuralları gereği bulabiliyoruz.
Ayrıca 1mm silikonun 1 günde kuruduğu kabul edilerek, ehil ustalar akvaryum yapmaktadır.
Yani 10 mm camdan akvaryum yapıyorsanız, camların birleştirilmesinden sonra hareket ettirmeden 10 güm beklenmesi tecrübe ile uygun olduğu söylenir.
Bizlerin dışarıdan hazır olarak aldığı akvaryumların sağlıklı bekleme süresine ulaşmadan nakledilmesi, hatta su doldurulması durumunu bilmiyoruz. Türk mantığı ile gözümüz kapalı alıyoruz.
220x60x70h 15 mm camdan bir akvaryuma sahiptim. Yine bu forumdan Hüseyin beye sattım.
Deprem sırasında suyun çalkalanması ile camlara ekstra yük binecektir.
Camın silikonlardan atıp patlaması ile yaklasık 950 litre su (bir Renault Clio ağırlığı) üzerinze doğru gelir. Karşısında duran kişiyi arka duvara yapıştırır. Yada ayaklarınızı yerden keserek kafanızı yere çarpanızı sağlar. Yerden seken suyun yaklasık 70 cm sıcrayacağını düşünürseniz, yerden 30 cm de duran tüm elektrik prizleri su ile temas eder ki, yerde zaten su olduğunda ölümcül tehlike söz konusudur.
Hiç mi hiç abartmıyorum dostlar.
Bize bir şey olmaz diyen, Türk mantığından kurtulmak gerektiğini düşünüyorum.
Peki arkadaşım bıdı bıdı konuşuyorsun da sen ne yapıyorsun dediğinizde, en azından kendimce önlem almaya çalışıyorum.
Yukarıdaki akvaryuma yanal kayıtlarda attım mesela.
Yani 15 mm kalınlıktaki yan camların yanına dikey 10 mm kayıtlar koydum.
Ön cam 15+10= 25mm ile tutunmuş oldu.
Estetik olarak hoş olmamış olabilir, bunu düşünmeyip, dekorla kapatarım mantığında olmamız gerekir.
Malzeme bilimi okumuş, kariyerini yapı kimyasalları ve cam üstüne yapmış birine ihtiyacımız var.
Yani imkansızı arıyorum :)
Akvaryum cam silikon ilişkisi ve boyutlar
Forumda ve sitede, akvaryum ebatlarına göre cam kalınlık bilgileri verilmekte,
dostlar tarafından su basıncı, yükseklik oranına göre cam kalınlığının artması konuları yazıya alınmaktadır.
Sitemizde ve internette bulunan ebada göre cam kalınlıkları seçildiğinde güvenli akvaryumlar elde etmekteyiz.
Yanlız klasik bir sorun var ki, hesaplarımızı hep akvaryum camının patlamasına karşı yapmaktayız.
25 senelik akvaryum hobimde, 10 yıllık internet forum muhabbetlerinde, takdir edersinizki, akvaryum camının durup duruken patlamış olduğu örneklere rastlamazsınız.
Ama şu varki su kaçağı, zayıflayan silikon konusu gündemde olup, her daim evimizin iş yerimizin yer döşemelerine ve dolaplarına zarar gelir.
İnternetteki ve tecrübelerdeki cam kalınlık hesapları düz ve kuşaksız akvaryumlar içindir.
Madem kuşağa ihtiyaç yok niye koydururuz?
Tabii ki kendimizi evimizi ailemizi güvene almak için.
Peki 10 mm cama ihtiyaç duyulan yerde 8mm kullanıp kuşak atsak ne olur ? Bunu bilimsel olarak açıklayacak bir makale yoktur.
Tecrübesiyle bazı arkadaşlar hemen şöyle olur böyle olur diyebilir. Ama cümleler bilimsel değildir.
6mm camdan yapılmış akvaryumda 6mm silikon tüm su hacmini taşımaktadır. Peki ya bir aklı evvel, ya bir çocuk eli ile ön camı kendine doğru çekerse, silikon kaç kg basıncı kaldıracak bilmiyoruz.
Peki iki cam arasındaki silikon miktarı 1mm olursa dayanıklılığı ne olur, 3 mm olursa ne olur ?
Yine tecrübe ile şunu söyleyebiliriz ki kalın çekilen silikonlar zamanla atmaktadır.
Bunu öğrenen akvarist minimum incelikte silikon çekilmiş bir akvaryum arayacaktır.
Tamam da biri akvaryum silikonunun ömrü diğeri ise basınca dayanabilme gücü.
Yani 2 sene kullanabileceğimiz daha güçlü bir akvaryumumuz mu olmalı
8 sene kullanabileceğimiz basınç dayanımı daha az bir akvaryumumuz mu olmalı ?
Dekoratif olarak son yıllarda siyah silikon kullanımı artmıştır.
Kimse şeffaf mı daha iyi, siyah mı dahi iyi cevaplayamıyor.
Tanıdığım usta şöyle böyle dediden öteye muhabbet gidemiyor.
Esasında silikonun muhteviyat ve yapıştırma değerlerine bakıldığında ikisi de aynı.
Yani zerre kadar fark yok.
Peki malesef yine tecrübeler ile siyah silikonun şeffafa nazaran kendini daha çabuk bıraktığını biliyor muydunuz?
Yine bazı arkdaşlar diyebilir ki, "benim ki siyah silikonlu 5 senedir güvenle kullanıyorum".
Burada da bir terslik yaşanmaz inşallah demekten başka bir şey yok.
Koyu renklerin ısıyı çekmesi gibi, siyah silikonda ışığı çekmektedir ve zamanla özelliklerini kaybetmektedir. Bu söylediğim bilimsel mi ? Cık ! Yine tecrübe.
Bu konuların malesef, beton dayanım basınç testi gibi testleri yapılmadığından, ya da yıllardır ben bulmadığımdan, bilimsel olarak tartışma isteğim yarım kalmaktadır.
Özel akvaryum yaptırtan arkadaşlar genelde standart ölçülerin dışında büyük su kütleli akvaryumlar yaptırtırlar.
Örnek verelim:
150x45x45h bir akvaryum yaptıracağız,
- Sitemizde ki akvaryum cam kalınlığı hesaplama tablosuna koyduğumuzda 7 mm çıkmaktadır.
7 mm cam olmadığına göre bir üste tamamlayıp 8 mm kullanacağız.
- İçimiz huzursuz akvaryumcuyu arıyoruz diyor ki 8 mm kurtarır.
- Forumda arkadaşlarımız diyor ki 8 mm yap ama mutlaka kuşak attır.
Peki bu ebattaki akvaryuma kuşak attığınızda örnek veriyorum hızlı balıkları yakalamakta çok zorluk çekersiniz. Kepçeyi kuşağın bir soluna bir sağına daldırmaktan ter dökersiniz.
Tartışmaya açıyorum ki misalen böyle bir akvaryumu 500 TL ye yaptıran arkadaşın cebinde akrep mi var ? 550 TL veya 600 TL verse 8 mm yerine 10 mm cam kullansa, kuşağa gerek kalır mı ?
Unutmayın elimizdeki tüm verileri zaten kuşaksız akvaryum için cam kalınlığı vermişti.
2.5 güvenlik kat sayısı ile 7 mm iken, biz 10 mm yaptığımızda güvenlik kat sayısı 6 ya çıkmaktadır.
Bu bize beyin jimnastiği olsun.
Peki aklımızı karıştıralım.
Yıllardır bu forumdasınız ebat ebat akvaryum değiştirdiniz ve hep akvaryumunuzu büyüttünüz.
Artık tecrübelisiniz.
Bir otel sizden yardım istedi. Ön cam yüksekliği 4 metre olacak akvaryum yap bana dedi.
Yuhhhh 4 metre,
Hemen girdiniz bizim tabloya 4 metre için size 130mm = 13 cm cam kalınlığı verdi.
Fabrikada özel cam döktürtmek lazım değil mi ?
Çoğu sergilerde özel yerlede, yurt dışındaki dünyanın 5. en büyük akvaryumu vs denilen yerlerde
cam kalınlığı 19+19 mm...
E şimdi 38 mm nere, 130 mm nere ?
Bilmem kafamdaki soruları anlayabildiniz mi ? Ne olacak şimdi ? :)
gbozkurt 2012-04-15 02:56:42
Forumda ve sitede, akvaryum ebatlarına göre cam kalınlık bilgileri verilmekte,
dostlar tarafından su basıncı, yükseklik oranına göre cam kalınlığının artması konuları yazıya alınmaktadır.
Sitemizde ve internette bulunan ebada göre cam kalınlıkları seçildiğinde güvenli akvaryumlar elde etmekteyiz.
Yanlız klasik bir sorun var ki, hesaplarımızı hep akvaryum camının patlamasına karşı yapmaktayız.
25 senelik akvaryum hobimde, 10 yıllık internet forum muhabbetlerinde, takdir edersinizki, akvaryum camının durup duruken patlamış olduğu örneklere rastlamazsınız.
Ama şu varki su kaçağı, zayıflayan silikon konusu gündemde olup, her daim evimizin iş yerimizin yer döşemelerine ve dolaplarına zarar gelir.
İnternetteki ve tecrübelerdeki cam kalınlık hesapları düz ve kuşaksız akvaryumlar içindir.
Madem kuşağa ihtiyaç yok niye koydururuz?
Tabii ki kendimizi evimizi ailemizi güvene almak için.
Peki 10 mm cama ihtiyaç duyulan yerde 8mm kullanıp kuşak atsak ne olur ? Bunu bilimsel olarak açıklayacak bir makale yoktur.
Tecrübesiyle bazı arkadaşlar hemen şöyle olur böyle olur diyebilir. Ama cümleler bilimsel değildir.
6mm camdan yapılmış akvaryumda 6mm silikon tüm su hacmini taşımaktadır. Peki ya bir aklı evvel, ya bir çocuk eli ile ön camı kendine doğru çekerse, silikon kaç kg basıncı kaldıracak bilmiyoruz.
Peki iki cam arasındaki silikon miktarı 1mm olursa dayanıklılığı ne olur, 3 mm olursa ne olur ?
Yine tecrübe ile şunu söyleyebiliriz ki kalın çekilen silikonlar zamanla atmaktadır.
Bunu öğrenen akvarist minimum incelikte silikon çekilmiş bir akvaryum arayacaktır.
Tamam da biri akvaryum silikonunun ömrü diğeri ise basınca dayanabilme gücü.
Yani 2 sene kullanabileceğimiz daha güçlü bir akvaryumumuz mu olmalı
8 sene kullanabileceğimiz basınç dayanımı daha az bir akvaryumumuz mu olmalı ?
Dekoratif olarak son yıllarda siyah silikon kullanımı artmıştır.
Kimse şeffaf mı daha iyi, siyah mı dahi iyi cevaplayamıyor.
Tanıdığım usta şöyle böyle dediden öteye muhabbet gidemiyor.
Esasında silikonun muhteviyat ve yapıştırma değerlerine bakıldığında ikisi de aynı.
Yani zerre kadar fark yok.
Peki malesef yine tecrübeler ile siyah silikonun şeffafa nazaran kendini daha çabuk bıraktığını biliyor muydunuz?
Yine bazı arkdaşlar diyebilir ki, "benim ki siyah silikonlu 5 senedir güvenle kullanıyorum".
Burada da bir terslik yaşanmaz inşallah demekten başka bir şey yok.
Koyu renklerin ısıyı çekmesi gibi, siyah silikonda ışığı çekmektedir ve zamanla özelliklerini kaybetmektedir. Bu söylediğim bilimsel mi ? Cık ! Yine tecrübe.
Bu konuların malesef, beton dayanım basınç testi gibi testleri yapılmadığından, ya da yıllardır ben bulmadığımdan, bilimsel olarak tartışma isteğim yarım kalmaktadır.
Özel akvaryum yaptırtan arkadaşlar genelde standart ölçülerin dışında büyük su kütleli akvaryumlar yaptırtırlar.
Örnek verelim:
150x45x45h bir akvaryum yaptıracağız,
- Sitemizde ki akvaryum cam kalınlığı hesaplama tablosuna koyduğumuzda 7 mm çıkmaktadır.
7 mm cam olmadığına göre bir üste tamamlayıp 8 mm kullanacağız.
- İçimiz huzursuz akvaryumcuyu arıyoruz diyor ki 8 mm kurtarır.
- Forumda arkadaşlarımız diyor ki 8 mm yap ama mutlaka kuşak attır.
Peki bu ebattaki akvaryuma kuşak attığınızda örnek veriyorum hızlı balıkları yakalamakta çok zorluk çekersiniz. Kepçeyi kuşağın bir soluna bir sağına daldırmaktan ter dökersiniz.
Tartışmaya açıyorum ki misalen böyle bir akvaryumu 500 TL ye yaptıran arkadaşın cebinde akrep mi var ? 550 TL veya 600 TL verse 8 mm yerine 10 mm cam kullansa, kuşağa gerek kalır mı ?
Unutmayın elimizdeki tüm verileri zaten kuşaksız akvaryum için cam kalınlığı vermişti.
2.5 güvenlik kat sayısı ile 7 mm iken, biz 10 mm yaptığımızda güvenlik kat sayısı 6 ya çıkmaktadır.
Bu bize beyin jimnastiği olsun.
Peki aklımızı karıştıralım.
Yıllardır bu forumdasınız ebat ebat akvaryum değiştirdiniz ve hep akvaryumunuzu büyüttünüz.
Artık tecrübelisiniz.
Bir otel sizden yardım istedi. Ön cam yüksekliği 4 metre olacak akvaryum yap bana dedi.
Yuhhhh 4 metre,
Hemen girdiniz bizim tabloya 4 metre için size 130mm = 13 cm cam kalınlığı verdi.
Fabrikada özel cam döktürtmek lazım değil mi ?
Çoğu sergilerde özel yerlede, yurt dışındaki dünyanın 5. en büyük akvaryumu vs denilen yerlerde
cam kalınlığı 19+19 mm...
E şimdi 38 mm nere, 130 mm nere ?
Bilmem kafamdaki soruları anlayabildiniz mi ? Ne olacak şimdi ? :)
1 Tonluk Güney Amerikan Karması
Böyle bir akvaryumu elden çıkardıktan sonra neye baksam komik geliyor.
1 metrelik bir akvaryum alayım dedim. Cicoz gibi gözüktü.
Sonra uğraşmayayım hazır kapaklı 120x45x60h baktım.
Tropheus ve leptosoma için oda küçük geldi.
Şimdi 130x55x60h yaptırıyorum.
150 yaptırsaydın da adam gibi olsaydı diyenler de olabilir.
O zaman 220 yi niye sattım ki derim kendime :)
Hüseyin Bey, bu haftayı boş geçti.
Her gün bu topic e bakıyorum.
Artık resim göndermeli :)
Böyle bir akvaryumu elden çıkardıktan sonra neye baksam komik geliyor.
1 metrelik bir akvaryum alayım dedim. Cicoz gibi gözüktü.
Sonra uğraşmayayım hazır kapaklı 120x45x60h baktım.
Tropheus ve leptosoma için oda küçük geldi.
Şimdi 130x55x60h yaptırıyorum.
150 yaptırsaydın da adam gibi olsaydı diyenler de olabilir.
O zaman 220 yi niye sattım ki derim kendime :)
Hüseyin Bey, bu haftayı boş geçti.
Her gün bu topic e bakıyorum.
Artık resim göndermeli :)
Artık her şey yolunda ...
Yeşil bulanık su sistemin çökmesinden kaynaklıdır.
UV ile maksimum 3 gün içerisinde pırıl pırıl su olur.
Başka hiç birşey yapmanıza gerek yok. Su değişimi çökmüş sistemin daha da oturamamasını sağlıyor.
Kolay gelsin
Yeşil bulanık su sistemin çökmesinden kaynaklıdır.
UV ile maksimum 3 gün içerisinde pırıl pırıl su olur.
Başka hiç birşey yapmanıza gerek yok. Su değişimi çökmüş sistemin daha da oturamamasını sağlıyor.
Kolay gelsin
1 Tonluk Güney Amerikan Karması
İlyas Aydemirin ucuz ve yeterli filtrasyon malzemeleri ile ilgili paylaşımlarından sonra,
küp küp biyolojik sünger satışının aşağıdaki linkte bir örneğini görebilirsiniz.
http://www.adana.co.jp/en/products/na_filter/filter_media/
1800 lü yıllardan tatlı su canlıları ve akvaryum hobisinin olduğu dünyada, küp sünger malzemesinin birden 2006 yılında hortlaması sizce de ilginç değil mi ?
Ayrıca bioball kullanmak yerine bulaşık teli kullanmakta yine kendisinden öğrendiğimiz bir yöntemdir.
İlyas Aydemir'in İcatları Dünya Markalarında
http://www.akvaryumkulubu.org/vbulletin/showthread.php?t=50181
Başka site linki vermek yasak mı bilmiyorum. Şansımı denedim.
İlyas Aydemirin ucuz ve yeterli filtrasyon malzemeleri ile ilgili paylaşımlarından sonra,
küp küp biyolojik sünger satışının aşağıdaki linkte bir örneğini görebilirsiniz.
http://www.adana.co.jp/en/products/na_filter/filter_media/
1800 lü yıllardan tatlı su canlıları ve akvaryum hobisinin olduğu dünyada, küp sünger malzemesinin birden 2006 yılında hortlaması sizce de ilginç değil mi ?
Ayrıca bioball kullanmak yerine bulaşık teli kullanmakta yine kendisinden öğrendiğimiz bir yöntemdir.
İlyas Aydemir'in İcatları Dünya Markalarında
http://www.akvaryumkulubu.org/vbulletin/showthread.php?t=50181
Başka site linki vermek yasak mı bilmiyorum. Şansımı denedim.
1 Tonluk Güney Amerikan Karması
Malesef yazdıklarım bilimsel makalelere atıf yapılabilecek bilgiler değil. Tecrübeli akvaristlere ve kendi gözümle gördüklerime dayalı.
Çok bilinen başka bir forumda bu konular yıllarca tartışıldı ve bu sonucu değiştirecek bir tecrübe elde edilemedi.
Ayrıca sizin yazdıklarınız, cümleleriniz ve üslubunuzla, konuya vakıf ve bilgili bir kişi olduğunuz belli.
37 yaşındayım ve 30 senedir akvaryum hobisiyle ilgileniyorum. Ben de yıllarca substrat kullanmış biri olarak, son 10 senemi sadece biyolojik süngerle geçirdim. (Tatlı su)
Heleki büyük sump a sahip olan sistemlerde kendi tecrübeme dayanarak kesinlikle biyolojik sünger yeterli derim.
Arkadaşa satmış olduğum akvaryum içersinde, ELYAF, SERAMİK, SUBSTRAT dolu 3 adet dış filtre ile
(ATMAN 3337 x2 ve ATMAN 3338), sistemin çöktüğüne, PH değerinin oynamasına, suyun kendini yenileyibilme ivmesinin düşmesine, çeşitli yosun türleri ile boğuşmaya şahit oldum.
Aynı malzemeleri sumpda da denedim kısmen daha düzenli bir su değerlerine rastlamama rağmen sistem dengesizliğe devam etti.
Haftalık %10 su değişimi ile sadece biyolojik sünger ile 230 adet leptosoma yukarıda bahsi geçen akvaryumda sistem çökmeden 3 sene sağlıklı stabil değerler ile beslenmiştir.
Bilimsel olarak bakıldığında şu konuda hem fikir olmalıyız.
Satılan ürünlerin kutusunda yazılan değerlerin bilimselliği tartışılır.
Gerçek makale üniversitelerden çıkmış, Dr. ve üstü öğretim elemanları ile, laboratuar sonuçları ile su ve canlılar bilimine mesleğini adamış kişiler tarafından yayınlanır.
Bizim ise okuduklarımız, malesef ticari ürünler ve dergiler üzerine yazılmış değerler.
Yani isviçreli bilim adamları 3 açılı diş fırçası öneriyor gibi birşey.
Konunun ben bilirim yanı yoktur. Lütfen yanlış anlamayın.
Akvaryum hobisinde" profesyönel", ticaret yapan kişilere yapılan adlandırmadır.
Bu hobide tecrübe ne olursa olsun hepimiz amatörüz.
Biyolojik süngerin, "yeterli , temizliği kolay, daha ucuz bir ürün" olduğu fikrimi ve tecrübemi paylaşıyorum.
Malesef yazdıklarım bilimsel makalelere atıf yapılabilecek bilgiler değil. Tecrübeli akvaristlere ve kendi gözümle gördüklerime dayalı.
Çok bilinen başka bir forumda bu konular yıllarca tartışıldı ve bu sonucu değiştirecek bir tecrübe elde edilemedi.
Ayrıca sizin yazdıklarınız, cümleleriniz ve üslubunuzla, konuya vakıf ve bilgili bir kişi olduğunuz belli.
37 yaşındayım ve 30 senedir akvaryum hobisiyle ilgileniyorum. Ben de yıllarca substrat kullanmış biri olarak, son 10 senemi sadece biyolojik süngerle geçirdim. (Tatlı su)
Heleki büyük sump a sahip olan sistemlerde kendi tecrübeme dayanarak kesinlikle biyolojik sünger yeterli derim.
Arkadaşa satmış olduğum akvaryum içersinde, ELYAF, SERAMİK, SUBSTRAT dolu 3 adet dış filtre ile
(ATMAN 3337 x2 ve ATMAN 3338), sistemin çöktüğüne, PH değerinin oynamasına, suyun kendini yenileyibilme ivmesinin düşmesine, çeşitli yosun türleri ile boğuşmaya şahit oldum.
Aynı malzemeleri sumpda da denedim kısmen daha düzenli bir su değerlerine rastlamama rağmen sistem dengesizliğe devam etti.
Haftalık %10 su değişimi ile sadece biyolojik sünger ile 230 adet leptosoma yukarıda bahsi geçen akvaryumda sistem çökmeden 3 sene sağlıklı stabil değerler ile beslenmiştir.
Bilimsel olarak bakıldığında şu konuda hem fikir olmalıyız.
Satılan ürünlerin kutusunda yazılan değerlerin bilimselliği tartışılır.
Gerçek makale üniversitelerden çıkmış, Dr. ve üstü öğretim elemanları ile, laboratuar sonuçları ile su ve canlılar bilimine mesleğini adamış kişiler tarafından yayınlanır.
Bizim ise okuduklarımız, malesef ticari ürünler ve dergiler üzerine yazılmış değerler.
Yani isviçreli bilim adamları 3 açılı diş fırçası öneriyor gibi birşey.
Konunun ben bilirim yanı yoktur. Lütfen yanlış anlamayın.
Akvaryum hobisinde" profesyönel", ticaret yapan kişilere yapılan adlandırmadır.
Bu hobide tecrübe ne olursa olsun hepimiz amatörüz.
Biyolojik süngerin, "yeterli , temizliği kolay, daha ucuz bir ürün" olduğu fikrimi ve tecrübemi paylaşıyorum.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 21:02
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
